واکنش واعظی به صحبت‌های جهانگیری: از قدرت وی کم نشده است

گروه سیاسی الف،   3970802094 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور درباره موضوع جهانگیری در دولت گفت: آقای جهانگیری نفر دوم دولت است و از قدرت وی کم نشده است. مطبوعات از صحبت آقای جهانگیری استفاده و جفا کردند. اینکه من بگویم در آینده کسی استعفا نمی‌دهد، درست نیست اما استعفای آقای شریعتمدارای در هفته گذشته درست نبود

واکنش واعظی به صحبت‌های جهانگیری: از قدرت وی کم نشده است

به گزارش تسنیم، محمود واعظی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه 2 آبان) هیئت دولت درباره معرفی وزرای پیشنهادی دولت به مجلس گفت: در انتخاب وزرا؛ با مطالعه و مشورت با افراد صاحب نظر توسط رئیس‌جمهور، تلاش شد در شرایط موجود بهترین‌ها انتخاب شوند.

وی افزود: وزرای پیشنهادی از روز یکشنبه تا امروز با نمایندگان مجلس جلسات داشتند و برنامه‌ خود را ارائه دادند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره جلسه رای اعتماد به وزرا در هفته آینده تصریح کرد: امیدوارم مجلس به این 4 وزیر پیشنهادی رای اعتماد بدهد. 

وی درباره اینکه مجمع تشخیص مصلحت اخیرا به‌عنوان یکی از مراجعی که مصوبات مجلس با آن تطبیق داده می‌شود، معرفی شده و برخی اعضای دولت به این موضوع انتقاد داشتند، اظهار داشت: قانون‌گذاری و مسیر آن در کشور روشن است. بسیاری از حقوق‌دانان و هم معاونت حقوقی رئیس‌جمهور به این موضوع انتقاد داشته و نکاتی درباره آن مطرح کردند که باید سریع رسیدگی شود. روشی که اخیرا در پیش گرفته شده است باعث رکود در تصمیم‌گیری و معطل شدن کارها می‌شود.

واعظی درباره بسته حمایتی دولت تصریح کرد: درباره اینکه در شرایط فعلی بتوانیم  از همه ابزارها برای همراهی با مشکلات اقتصادی طبقه‌ای که گرانی‌های اخیر بر زندگی‌شان فشار می‌آورد برنامه ریزی مختلفی شده از جمله اینکه  بسته‌های حمایتی برای این قشر در نظر گرفته شود. امروز همه ابعاد آن خوشبختانه بررسی و تصویب شد. امیدواریم کمیته مسئول این کار و وزارت کار که مسئولیت نهایی آن را برعهده دارد؛ پس از انجام کار گزارشی را خدمت مردم ارائه کند.

**دلیل انتخاب شریعتمداری برای تصدی وزارت در دولت

وی در پاسخ به سوالی درباره دلیل انتخاب محمد شریعتمداری برای تصدی مجدد پست وزارت در دولت، خاطرنشان کرد: کسی که مسئولیت دارد، هم طرفدار دارد هم مخالف، ولی فراموش نکنیم که آقای شریعتمداری یکی از وزرای قوی ما هستند و در دولت اصلاحات هم کار کردند. عملکردشان روشن است، در دولت یازدهم معاونت اجرایی را برعهده داشته و منشاء خدمات بسیار شدند،  در یک سال گذشته با همه تلاطم‌هایی که وجود داشته کار خود را انجام دادند. بنابراین ما باید از افراد با تجربه و موثرمان چه داخل و چه خارج از کابینه مخصوصا در شرایط فعلی استفاده کنیم. این جابه‌جایی هم که به تشخیص رئیس‌جمهور بوده و برای بهبود کار انجام شده است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سخنان اخیر جهانگیری درباره این که وی توان عوض کردن منشی خود را هم نداشته، چطور ارزیابی می‌کند، تصریح کرد: من نمی‌دانم شما با این دو سوال می‌خواهید چه چیزی را اثبات کنید. شما اگر در آن مراسم بودید که گزارشش به ما داده شد، اینطور بوده که آقای شریعتمداری قبل از سخنرانی آقای جهانگیری صحبت کرده بودند و مفصلاً خواستار افزایش اختیارات بسیار بالای وزرا شده بودند و آقای جهانگیری آنجا گفتند که شما که آنقدر از ما اختیارات می‌خواهید - حالا چه به طنز چه غیر آن - مطرح کردند که ما اختیار عزل منشی خود را هم نداریم. اما شما که می‌دانید قدرت آقای جهانگیری چگونه است، مطبوعات از صحبت آقای جهانگیری در این شرایط استفاده و به ایشان جفا کردند، ما در سخنرانی‌های‌‌مان از کلام اینگونه که متکی بر تواضع یا نزدیک به طنز باشد زیاد استفاده می‌کنیم اما اینکه این جمله را بگیرند و براساس آن معرکه درست کنند،  صحیح نیست.

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور ادامه داد: آقای جهانگیری نفر دوم دولت است و از قدرت وی کم نشده است.

واعظی درباره رفع موانع حضور بانوان در ورزشگاه‌ها و علت محقق نشدن قول‌هایی که رئیس‌جمهور در زمان انتخابات در این زمینه داده بود اظهار داشت: آنچه که آقای روحانی چه در زمان انتخابات چه بعد از آن با مردم مطرح کردند که انجام دهند، در قول و قرارشان با مردم مصمم هستند. اینکه در یک شرایطی برخی از این موارد سریع‌تر انجام می‌شود و برخی با موانع مواجه می‌شود این به معنای عقب‌نشینی رئیس‌جمهور نیست به این معناست که اگر با مانعی برخورد می‌کنیم، باید آن را برطرف کنیم لذا من اینجا به مردم عزیزمان عرض می‌کنیم که به هیچ وجه آقای روحانی از قول و قرار خود با مردم عقب نشینی نمی‌کند.

**حضور ربیعی در دفتر رئیس‌جمهور

وی در پاسخ به پرسشی درباره حضور علی ربیعی در دولت، تصریح کرد: آقای ربیعی الان که وقت‌شان آزاد شده است، به بنده در دفتر رئیس جمهور برای برخی کارهایی که دنبال آن بودیم نظیر ارتباط آقای رئیس‌جمهور با اقشار مختلف مثل دانشگاهیان و بخش خصوصی به این منظور که این روابط نزدیک‌تر شود، کمک می‌کند.

وی رئیس‌جمهور ادامه داد: ما از ایشان خواهش کردیم که مسئولیت برگزاری و هماهنگی این جلسات و مطالبی که آقای رئیس‌جمهور باید در این جلسات مطرح کنند را به عهده بگیرند.

واعظی همچنین درباره صعود تیم پرسپولیس به فینال جام باشگاه‌های آسیا، خاطرنشان کرد: باید به اینگونه مسائل بیشتر بپردازیم و از تمام کسانی که در استادیوم حضور پیدا کردند تشکر می‌کنم. قطعا با مشکلاتی که پرسپولیس در این دوره در خصوص نقل و انتقالات پیدا کرده و نمی‌تواند بازیکن بگیرد، کار بسیار بزرگی کردند و ما باید از مربی فهیم‌شان برای مدیریت خوب در بازی‌های اخیر تشکر کنیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۰۶۶۲۵۱۳:۲۱:۵۸ ۱۳۹۷/۸/۲
آقای واعظی لطفا درمسائل اقتصادی بیشتردقت کنیدمن بازنشسته دارم ازفقروبدبختی میمیریم
علی۶۰۶۶۹۵۱۳:۵۸:۰۲ ۱۳۹۷/۸/۲
جناب واعطی ان کسی که تو را فرستاد تا جهانگیری را بی اثر کنی خوب میداند و با شعور مردم ور نروید
ناشناس۶۰۶۷۱۵۱۴:۰۷:۲۲ ۱۳۹۷/۸/۲
"آقای ربیعی به بنده در دفتر رئیس‌جمهور کمک می‌کند تا ارتباط رئیس‌جمهور با اقشار مختلف و دانشگاهیان بیشتر شود." من فارغ التحصیل مهندسی شیمی دکتری از دانشگاه تربیت مدرس هستم.با چندیم مقاله بین المللی و کلی طرح دیگه که بیکارم. یکی نیست از این آقای واعظی بپرسه که چرا امثال من جوان نمیتونه تو دفتر به شما کمک کنه و همش این کمک کردن ها به امثال شریعتمداری، ربیعی و .. میرسه. من دلم برای این پیرمردها میسوزه. خدا هم خوشش نمیاد. این ها رو آزاد بزارید تا دیگه استراحت کنند و کار رو به جوون ها بدید. البته من حاضرم تو دفتر مدیر رده صدم دولتی هم کار کنما. بقران افسردگی گرفتیم
ناشناس۶۰۶۷۴۶۱۴:۲۰:۱۱ ۱۳۹۷/۸/۲
راست میگه. قدرت نداشت. حالام نداره. کم نشده.
ناشناس۶۰۶۷۷۷۱۴:۳۷:۴۵ ۱۳۹۷/۸/۲
از قدرت او کم نشده معنی "از اول هم قدرتی نداشت "را هم دارد
ناشناس۶۰۷۱۶۴۱۸:۵۷:۳۲ ۱۳۹۷/۸/۲
به هر حال جناب واعظی مردم به روحانی رای ندادند که تفکر شما وسیاستهای شما بر دولت حاکم باشد !
ناشناس۶۰۷۲۲۹۱۹:۵۴:۳۹ ۱۳۹۷/۸/۲
درسته چون ایشان قدرتی نداشته که کم یا زیاد شه مثل خود اقای واعظی و درپایان ریاست جمهوری اقای روحانی
با خبر۶۰۷۲۸۲۲۱:۰۳:۳۱ ۱۳۹۷/۸/۲
اینها بخاطر جواب گو به ملت نباشند این حقه بازیها را از خودشان در می اورند واقعا مردم راچی فرض می کنند وقتی ریسشان انطوری هست از اینها چه توقع باید داشته باشیم تا 1400 همین است فقط دندان روی جگر بگذارید وتحملشان کنید . چون هیچ کاری نمی شود همه چیز در اختیار دارن و داد از .... نمی گذارند می زنند و فرار رو بجلو می کنند
ناشناس۶۰۷۳۲۷۲۱:۳۵:۴۶ ۱۳۹۷/۸/۲
اسلاحتلب و ماله کشان مزدور برای اعاده حیثیت از حزب مفلوکشون به صف شدن
ناشناس۶۰۷۳۶۲۲۲:۱۱:۳۱ ۱۳۹۷/۸/۲
دولت چه بدهی به شریعتمداری وآخوندی دارد که مردم را فدای این دو وزیر مستعفی میکند
ناشناس۶۰۷۶۷۹۰۸:۵۸:۲۱ ۱۳۹۷/۸/۳
وقتی ربیعی و شریعتمداری و ... مورد تایید همین مجلس طرفدار دولت هم نیستند، چه اصراری بر ادامه همکاریشان در قسمت های دیگه دولت دارید؟ اینقدر نیمکت ذخیره ی ضعیفی دارید که نمی توانید تعویض مناسبی انجام دهید؟؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین