صدا‌وسیما به معترضان فرصت دهد/ مشاجره ازغدی و روحانی درباره بنزین و تکذیب آن/ انتقاد تند عباس عبدی از شورای نگهبان

گروه سیاسی الف،   3980829123 ۷۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

صدا‌وسیما به معترضان فرصت دهد/ مشاجره ازغدی و روحانی درباره بنزین و تکذیب آن/ انتقاد تند عباس عبدی از شورای نگهبان

انتقاد تند عباس عبدی از شورای نگهبان

پس از اجرا شدن طرح افزایش قیمت بنزین، عباسعلی کدخدایی در توییتی خواهان پاسخگویی دولت شد که عباس عبدی از این اتفاق انتقاد کرد. عباس عبدی در توضیح انتقادش از کدخدایی  در روزنامه اعتماد نوشت: «چرا سخنگوي محترم شورا مي‌گويد كه دولت بايد افكار عمومي را اقناع كند در حالي كه اين شورا نه‌تنها افكار عمومي، بلكه اكثريت نخبگان حقوقي را نمي‌تواند براي تصميماتش قانع كند. اگر آن طور كه نوشته‌ايد مصاحبه كردن سخنگوي شوراي نگهبان را به منزله اقناع افكار عمومي تلقي كنيم؛ در اين صورت سخنگوي دولت هر روز در حال گفت‌وگو و اقناع است. به علاوه مشكل من با اين تصميم دولت خيلي فراتر از اين نكته‌اي است كه به آن اشاره كرده‌ايد و در يادداشت روز پيش از آن نيز به آنها اشاره كرده‌ام. مساله اين است كه يك سوزن به خود بزنيم يك جوالدوز به ديگران. اگر شوراي نگهبان در برابر افكار عمومي و نخبگان حقوق به معناي واقعي پاسخگو بود، سخنگوي سابق آن چرا نتوانست به كار خود ادامه دهد و استعفا داد؟

چون قادر به دفاع از برخي از تصميمات شورا نبود و حاضر به توجيه هم نبود. از نظر بنده شوراي نگهبان مهم‌ترين ركن حقوقي اين كشور است، ولي كمترين اعتبار حقوقي را در استدلال‌هاي مهم آن شاهديم. اينكه شوراي نگهبان بر اساس قانون عمل مي‌كند فقط يك ادعاست، اين ادعا را بايد به محك داوري حقوقدانان سپرد. نه آنكه مصداق خود گوييم و خود خنديم شويمK

***

صدا و سیما به معترضان فرصت دهد

سیدعلی میرفتاح، سردبیر اعتماد در این روزنامه نوشت: «در اين روزها، مقامات جمهوري اسلامي، بيش از هر چيز بر اين نكته تاكيد دارند كه «اعتراض حق مردم است، اما حساب اغتشاشگران را بايد از معترضان سوا كرد.»...

بهترين ابزار نقد و اعتراض رسانه‌ها هستند كه فعلا به هر دليلي معترضان و منتقدان در شكل رسمي آن جا ندارند. در صدا و سيماي ما نه‌تنها سهمي به معترضان داده نمي‌شود بلكه صداي بخش‌هايي از حاكميت نيز شنيده نمي‌شود. همين الان آمار بگيريد به تعداد قابل توجهي از مقامات سابق و لاحق جمهوري اسلامي برمي‌خوريد كه حق حضور در رسانه ملي را ندارند و نه‌تنها نمي‌توانند حرف خود را بزنند بلكه در برهه‌هايي نتوانسته‌اند از خود دفاع و رفع اتهام كنند. صداوسيما بيشتر بلندگوي يك جريان سياسي است و اسم و رسم جريان رقيب فقط در اوقاتي برده مي‌شود كه بخواهند منكوب‌شان كنند و خطاهاي‌شان را بشمرند.

از آنجايي كه عملا صدا و سيمايي جز رسانه ملي امكان برودكست ندارد، طبيعتا، هر آن كه جز جريان سياسي مسلط امكان عرض اندام ندارد. شايد بگوييد شكل‌هاي ديگري از رسانه وجود دارند كه محظورات صدا و سيما را ندارند، با آزادي عمل بيشتري مي‌توانند صداهاي ديگر را به گوش مردم و مسوولان برسانند. مثلا روزنامه‌ها با گرايش‌هاي متفاوت سياسي از عهده چنين كاري برمي‌آيند.

اين حرف درست است، اما از آنجايي كه روزنامه‌ها روزهاي سخت و پرالتهابي را طي كرده‌اند، اولا بسيار شكننده و آسيب‌پذيرند، ثانيا از شدت ضعف، صداي خودشان به گوش مخاطبان نمي‌رسد چه برسد به اينكه بلندگوي ديگري بشوند؛ ضمن اينكه در بهترين حالت روزنامه‌ها خيلي هنر كنند حرف منتقدان را بازتاب دهند. نقد كجا، اعتراض كجا؟ به جاي اينكه دنبال جاي اعتراض بگرديم، خوب است محمل‌هاي اعتراض را سامان دهيم و جامعه را از آفت تك‌صدايي دور نگه داريم.»

***

پیشنهاد عجیب حسین شریعتمداری

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان در این روزنامه نوشت: « حق مقابله به مثل -Retortion- یا انتقام -Retaliation- یکی از اصول پذیرفته‌شده در حقوق بین‌الملل است و در آموزه‌های فقهی نیز به رسمیت شناخته شده است. بر اساس این اصل، هرگاه منافع ملی و یا جان و مال مردم کشوری از سوی کشور دیگر نقض شود و اسناد خالی از ابهامی درباره عمدی بودن این اقدام خصمانه وجود داشته و قابل ارائه باشد، کشوری که به منافع ملی و جان و مال مردمش تعرض شده است حق مقابله به مثل دارد و می‌تواند با انجام اقدام متقابل به حرکت خصمانه طرف متجاوز پاسخ بدهد.

در جریان آشوب‌های اخیر که با آتش‌زدن اموال عمومی، خانه و کاشانه مردم، غارت منازل و مغازه‌ها و مراکز دولتی و قتل تعدادی از مردم مظلوم کشورمان و ده‌ها جنایت وحشیانه دیگر توأم بود، آشوبگران بازداشت شده اعتراف کرده و اسناد همراه آنها نیز به وضوح نشان می‌دهد که اشرار و اراذل آشوبگر از سوی سرویس‌های اطلاعاتی برخی کشورها، ازجمله آمریکا، اسرائیل و فرانسه در داخل ایران و بعضاً در کشورهای یادشده آموزش عملیات تروریستی و تخریب دیده‌اند و هزینه این آموزش را نیز دولت جنایتکار و قرون وسطایی آل‌سعود تامین کرده است. گفتنی است که محل انجام بخشی از آموزش‌ها نیز در عربستان بوده است...

باید پرسید با وجود این همه سند غیر‌قابل انکار که به وضوح از مدیریت بیرونی آشوب‌های اخیر و نقش کشورهای یاد شده در این فتنه‌انگیزی حکایت می‌کند، آیا می‌توانیم از حق قانونی خود برای مقابله به مثل صرفنظر کنیم؟! و اگر این حق قانونی و شناخته شده خود را نادیده بگیریم به مردم مظلوم ایران اسلامی ستم نکرده‌ایم؟! می‌پرسید چگونه؟ پاسخ این سؤال پیچیده نیست. دشمنان در کاخ شیشه‌ای نشسته‌اند و مراکز حساس و استراتژیک نظامی و اقتصادی و... آنها به آسانی قابل دسترسی است و می‌توان با تحمیل خسارت‌های سنگین مالی و نظامی، دشمن را به استیصال کشانده و به زانو درآورد.»

***

مشاجره ازغدی و روحانی درباره بنزین

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به برگزاری نشست شب گذشته(سه شنبه) شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: رئیس جمهور در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با آقای رحیم‌پورازغدی با تندی صحبت کرده و بحث و جدلی بین آنها صورت گرفته است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش خاطرنشان کرد: مباحث مطرح شده در جلسه شب گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی مربوط به بنزین بوده و آقای رحیم‌پورازغدی اعتراضاتی را نسبت به گران کردن نرخ بنزین و این اقدام دولت داشته است.

سلیمی گفت: آقای رحیم‌پور از رئیس جمهور که رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی هم محسوب می‌شود، سؤال کرده است که با توجه به گران کردن بنزین از سوی دولت و ایجاد التهاب در کشور، رئیس جمهور کمی در این باره توضیح دهد.

سلیمی گفت: پس از این اظهارنظر آقای رحیم‌پور و درخواست برای پاسخگویی رئیس‌جمهور، مباحث تندی مطرح می‌شود که بعد از جدل تند صورت گرفته، حسن روحانی جلسه این شورا را ترک کرد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش بیان داشت: ادبیات آقای روحانی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی غیرقابل دفاع بوده و گفتارهایی را در برابر یکی از اعضا به کار برده است که به هیچ وجه قابل قبول نیست.

سلیمی گفت: آقای روحانی گویا تصور کرده است که اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی کارگزاران و کارمندان دولت محسوب می‌شوند؛ اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی فرهیختگان کشور محسوب می‌شوند نه گماشته آقای روحانی. رئیس جمهور باید در ادبیاتش تجدیدنظر کند.

مشاجره ازغدی با رئیس‌جمهور رسما تکذیب شد

روز پنجشنبه مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، پیرو انتشار خبری مبنی بر مشاجره در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که خبر مذکور فاقد اعتبار بوده و تأکید کرد که جایگاه اطلاع‌رسانی و سخنگویی شورای عالی انقلاب فرهنگی بر عهده دبیر این شورا است.

***

نمایندگان مجلس از طرح افزایش قیمت بنزین باخبر بودند

آیا نمایندگان مجلس در جریان طرح افزایش قمیت بنزین بودند؟ این پرسشی است که در این چند روز و پس از اعتراض نمایندگان به این تصمیم در ذهن برخی افراد شکل گرفته است. در همین راستا خبرنگار «تابناک» به اطلاعات جدیدی از این مساله دست یافته است. اطلاعاتی که نشان می دهد، بر خلاف اظهار نظر برخی نمایندگان مجلس و مواضع تندی که آنها در قبال سهمیه بندی اتخاذ کردند، آنها پیش از آغاز این طرح در جریان تصمیم گیری نهایی برای سهمیه بندی بنزین قرار گرفته اند.

یک منبع آگاه در این خصوص به «تابناک» گفته که سه شنبه هفته گذشته یعنی دو روز پیش آنکه تصمیم گیری سران قوا برای اجرای طرح جدید سهمیه بندی بنزین عملیاتی و آغاز شود، «علی لاریجانی» رئیس مجلس طی سخنانی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، آنها را در جریان نهایی شدن تصمیم گیری برای آغاز سهمیه بندی بنزین و قیمت های جدید قرار داده است.

این منبع مطلع البته تاکید کرد که رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد جزئیات طرح سهمیه بندی بنزین به روش فعلی با نمایندگان سخن گفته است، اما بواسطه اینکه قرار بوده این تصمیم بدون هیچگونه حاشیه ای اجرا شود و به مانند دفعه قبل که تصمیم برای این اقدام نهایی شده بود، اما با لو رفتن آن مشکلات زیادی برای مردم و جامعه ایجاد شد؛ زمان اجرایی شدن این تصمیم را به نمایندگان اعلام نکرده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۸۸۶۷۴۲۰:۳۴:۳۳ ۱۳۹۸/۸/۲۹
دولت قبل طرح هدفمندی یارانه ها و سهمیه بندی بنزین را بدون کمترین تنش اجرا کرد اما دولت روحانی با بی تدبیری تمام آنرا اجرا کرد و باعث هرج و مرج و آشوب در 70 شهر شد.
ناشناس۱۱۸۹۱۸۳۲۳:۲۸:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۲۹
اگر مردم اون موقع ساکت بودن دلیل بر رضایت نبوده مشکلات روی هم جمع شده به اینجا رسیده
ناشناس۱۱۹۱۰۱۱۱۳:۵۳:۱۵ ۱۳۹۸/۸/۳۰
نحوه اجرای دولت غلط بود با شتابزدگی و بی برنامگی و بدون اطلاع رسانی قبلی طرح را اجرا کردند که باعث ایجاد شوک روانی در مردم و هرج و مرج و آشوب در کشور شد.
الف جان ترا بخدا نظرم را چاپ کن تا به گوش مسئولان برسد.۱۱۸۹۸۳۳۰۸:۰۴:۲۰ ۱۳۹۸/۸/۳۰
بنظر اینجانب اصلا قیمت آزاد بنزین را قیمت فوب خلیج فارس ( در حال حاضر حدود 10000 تومان تقریبا یک دلار) کنند فکر میکنم همه هم موافقند ولی مشروط به اینکه بعنوان پیشنهاد: 1- بنزین سهمیه ای 90 لیتر در ماه برای ماشین سواری به قیمت لیتری 1000 تومان (همیشه 10 درصد قیمت فوب) باشد. 2- درآمد ناشی از بنزین آزاد در یک صندوق ریخته شود صرف موارد زیر شود: الف - برای کمک به افراد ناتوان 15 درصد بلاعوض به کمیته امداد داده شود. ب - برای طرحهای عمرانی خصوصاً زیر ساختهای حمل و نقل و اینترنت پر سرعت، مترو و دولت الکترونیک ،توسعه کارهای تولیدی برای جذب بیکاران 30 درصد به بودجه عمرانی ، کارآفرینان و استارت آپها و افراد دارای ایده کاری و امثال آنها با کارمزد 4 درصد وام ( که در اقساط طویل المدت برگشت شود) اختصاص داده شود. پ - برای توسعه مسکن و شهرسازی 30 درصد به انبوه سازان و افراد فاقد مسکن با کارمزد 4 درصد وام برای احداث یا خرید مسکن ( که در اقساط طویل المدت برگشت شود) داده شود. ت – برای بیکارانی که وزارت کار شغل متناسبی نمیتواند برایشان پیدا کند از 15 در صد باقی مانده هزینه آموزش کارعملی برایشان بنماید تا بتدریج وارد بازار کار شده تا بتوانند پس از 2 سال کار در اقساط ماهانه با کارمزد 4 درصد هزینه ها را برگردانند . ث - برای ترمیم حقوق کارمندان و کارشناسان و بازنشستگان 10 درصد آن را صرف کنند. در اینصورت درآمد حاصله بجای افزایش نقدینگی و تورم صرف تولید ،ارتقا کیفیت زندگی و افزایش شغل و ... میشود.ضمنا دوباره از آن استفاده میشود و هرساله صندوق مذکور قدرتمند تر خواهد شد. البته درصدهای فوق پیشنهادی است و میتواند روی آن بحث شود.
محمد قاسمی۱۱۹۰۲۵۷۱۰:۲۵:۲۲ ۱۳۹۸/۸/۳۰
قیمت بنزین فوب خلیح فارس ۴۸ صدم دلار است یعنی نصف ثانیا مگر دلار ۴۲۰۰ نیست ثالثا خودروی با مصرف امارات و قطر با همون قیمت بده ما به بنزین ۵۰۰۰ هزاری ام راضی هستی
alii as۱۱۹۲۸۹۰۰۰:۳۸:۲۸ ۱۳۹۸/۹/۱
بنزین دو نرخی اون هم با اختلاف 9 برابر عامل بسیاری از فساد ها و کسب درامد هایی که به فکر شما هم خطور نمی کند خواهد شد. یه عده ماشین هایی ارزان می خرند و از سهمیه شون سودجویی می کنند. یه عده تاکسی قدیمی میخرن با سهمیه بالا یا حتی موتورسیکلت.
ناشناس۱۱۸۹۹۹۶۰۹:۰۹:۱۶ ۱۳۹۸/۸/۳۰
دولت قبل خزانه اش پر و حسابهای ارزیش لبریز از دلار و یورو بود.
ناشناس۱۱۹۰۲۰۳۱۰:۱۱:۰۰ ۱۳۹۸/۸/۳۰
خوب مگه نگفتن که خالیه همین روحانی
ناشناس۱۱۹۱۰۳۶۱۴:۰۱:۱۵ ۱۳۹۸/۸/۳۰
نفت 120 دلاری نتیجه غنی سازی 20 درصدی و مقاومت در مقابل استکبار بود.
ناشناس۱۱۹۱۰۴۴۱۴:۰۲:۵۹ ۱۳۹۸/۸/۳۰
اگر خزانه دولت خالی است چرا 18 میلیارد دلار 4200 تومانی و 62 تن ذخائر بانک مرکزی را برباد دادند ؟!
فرهاد۱۱۹۶۱۷۸۲۳:۲۴:۰۳ ۱۳۹۸/۹/۱
اون موقع نمی دونستیم چه بلایی قراره سرما بیارن ...
ناشناس۱۱۸۸۶۸۸۲۰:۳۸:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۲۹
حق با استاد رحیم پور ازغدی است روحانی باید در مورد افزایش 3 برابری قیمت بنزین پاسخگو باشد.
ناشناس۱۱۸۹۰۱۱۲۲:۲۴:۱۳ ۱۳۹۸/۸/۲۹
آقای روحانی باید حتما توضیح دهد ولی نه به آقای ازغدی ،بعید میدانم ایشان و جریان فکریشان به هیچ وجه نمایندگی قسمت عمده مردم را به عهده داشته باشند گذشته از آنکه زیر سوال رفتن اقدامات آقای روحانی و طرفداران ایشان هیچ حقی به طرف مقابل وی نمی‌دهد چرا که قبل از روحانی آنها امتحان خود را پس داده اند
ناشناس۱۱۸۹۱۳۹۲۳:۱۲:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۲۹
صحبت رحیم پور ربطی به ماهیت جلسه نداشته است.سمت آقای رحیم پور چیست که رییس جمهور را بلزخواست میکنند؟فرهیختگان ما هم حد و حدود خود را نمیدانند.گرچه دل پر خونی از روحانی داریم اما کار رحیم پور به جا و شایسته نبوده.
ناشناس۱۱۸۹۷۱۴۰۶:۵۵:۱۷ ۱۳۹۸/۸/۳۰
ناشناس محترم معنی افزايش چيست؟ اگر 1000 له 3000 تبديل شود، اونوقت 1000 چقدر افزايش يافته؟ آيا ابن افزايش سه برابر 1000 است؟! از طرفی چرا از افزايش نيم برابری سهميه که عمده مصرف بنژين را تشکيل ميدهد حرفی نميزنيد؟
ناشناس۱۱۹۰۰۷۹۰۹:۳۴:۵۴ ۱۳۹۸/۸/۳۰
بله شم درست می فرمایید رییس جمهور بید پاسخگو باشد اما راه کار اخذ پاسخ را قانون تعیین کرده است نه اینکه هر که از راه رسید از رییسجمهور استنطاق کند
ناشناس۱۱۹۰۱۰۱۰۹:۴۴:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۳۰
افزايش نيم برابری در سطح وسيع(سهميه) و افزايش دو برابری محدود.
ناشناس۱۱۹۰۶۱۴۱۲:۰۴:۳۸ ۱۳۹۸/۸/۳۰
من به قطع بودن اینترنت معترض هستم چه باید بکنم؟
ناشناس۱۱۹۲۹۶۰۰۱:۱۵:۳۴ ۱۳۹۸/۹/۱
چندروزرابدون هیاهوسپری کن
ی بنده خدا۱۱۸۸۶۸۹۲۰:۳۸:۳۰ ۱۳۹۸/۸/۲۹
فقط اونجاش که اعتراض مردم رو به بیگانگان ربط میدن خنده دار هست
ناشناس۱۱۸۹۷۱۸۰۶:۵۷:۰۴ ۱۳۹۸/۸/۳۰
اعتراض مردم به حق و به جاست ولی واقعا بعضی هم موج سواری می کنن و از خشم مردم برای خودشون بهره برداری می کنن و هر دفعه هم باعث شدن اعتراض مردم به جایی نرسه مثل قضیه بانکهایی که دولت با ظلم به مردم اونها رو تعطیل کردو پول مردم رو هم خورد
ناشناس۱۱۸۹۸۶۲۰۸:۱۸:۲۱ ۱۳۹۸/۸/۳۰
اعتراض همراه با خشونت معلومه که خودی نیست، شما اعتراض مسالمت آمیز کشورهای دیگه رو حتما ببین.
ناشناس۱۱۹۰۵۹۷۱۲:۰۰:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۳۰
تا حالا آدم خشمگین ندیدید؟ کسی که توی دعوا هر چی دم دستش میاد بزنه داغون کنه؟
ح.م۱۱۹۰۶۲۲۱۲:۰۶:۱۱ ۱۳۹۸/۸/۳۰
شما که دم از اعتراض مسالمت آمیز کشورهای دیگر میزنی ، لطفا به یک مورد درخواست اعتراض و تجمع مسالمت آمیز لااقل در ده سال گذشته اشاره کنید که حکومت به آن جواب مثبت داده باشد؟؟
ناشناس۱۱۹۱۲۵۸۱۵:۱۰:۴۶ ۱۳۹۸/۸/۳۰
مقامات حتی حاضر نیستند مردم کوچکترین اعتراضی کنند چه برسد به تظاهرات!
دکتر سیدمهدی حسینی زاده۱۱۹۱۷۷۳۱۸:۱۰:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۳۰
فقط یک کشور در این دنیای پهناور نام ببر که یک شبه قیمت سوخت رو سه برابر کرده باشه
ناشناس۱۱۹۲۶۹۸۲۳:۳۰:۰۹ ۱۳۹۸/۸/۳۰
دکتر هم جز اسمته؟؟؟؟ وقتی امثال شما پزشکا خون ملت رو تو شیشه میکنید دولت چرا نکنه؟؟؟؟
ناشناس۱۱۸۸۷۰۲۲۰:۴۲:۱۷ ۱۳۹۸/۸/۲۹
پرداخت کمک معیشتی به مردم در قبال افزایش نرخ سوخت کارکرد انتخاباتی داشته است اما مردم دیگه فریب کارهای پوپولیستی دولت را نمی خورند.
ناشناس۱۱۸۸۷۱۲۲۰:۴۴:۲۰ ۱۳۹۸/۸/۲۹
هدف دولت از افزایش قیمت بنزین تامین کسری بودجه خودش بود و دیگر هیچ.
ناشناس۱۱۹۰۲۷۳۱۰:۳۱:۰۸ ۱۳۹۸/۸/۳۰
طبیعی است. مطالبات زیاد و درآمد دولت هم محدود پس راحت ترین و دم دست ترین منبع جیب خود مردمه.
ناشناس۱۱۸۸۷۲۲۲۰:۴۷:۳۵ ۱۳۹۸/۸/۲۹
چرا در سال 93 کارت سوخت و سهمیه بندی را حذف کردند که حالا برای احیای دوباره آن اینهمه هزینه و مشکلات برای دولت و مردم ایجاد شود ؟!
ناشناس۱۱۸۹۵۸۰۰۲:۵۲:۳۴ ۱۳۹۸/۸/۳۰
چون خواستن بگن دولت قبل تمام کارهاش از صفر تا صد اشتباه و فسادزا بوده، همین آقای زنگنه علنی اعلام کرد بنزین دونرخی باعث فسادهای بزرگ در کشور شده است، حالا چه فرقی بین دونرخی عامل فساد دولت قبل و دونرخی غیر فسادزای این دولت است نیاز به ساعتها کار کارشناسی دارد
محمد حسین۱۱۸۸۷۳۵۲۰:۵۴:۰۵ ۱۳۹۸/۸/۲۹
برای من همیشه سؤال بوده که آقای حسین شریعتمداری چگونه اینهمه اطلاعات ویژه را به دست میاورد که هیچیک از روزنامه نگاران دیگر به آنها دسترسی ندارند. مثلاً ایشان از کجا میدانند که بخشی از آشوبگران در عربستان آموزش دیده اند.
ناشناس۱۱۸۹۸۳۴۰۸:۰۵:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۳۰
فقط مشکل اینه ایشون اطلاعات رو بعد از پایان اتفاقات رو میکنه و ‌قبل از آن کاملا رازدار هستند
ناشناس۱۱۹۳۱۲۰۰۵:۳۳:۰۱ ۱۳۹۸/۹/۱
ن مشکلش اینه که شما حرفش رو باور ندارید و نمیکنید...
ناشناس۱۱۸۸۷۵۳۲۱:۰۱:۱۵ ۱۳۹۸/۸/۲۹
برای من همیشه یک سوال است که چرا هر چی اعتراض باشه تو ایران باید نسبتی با بیرون ایران داشته باشه چرا یکبار نگفتن این صدای اعتراض مردم چرا نمیگید مردم از گرونی خسته شدن چرا همیشه دوست دارید بگید امریکا ، اسرائیل فلان و فلان چرا نمیگید مسئولین کردن
حسین۱۱۸۹۱۰۸۲۳:۰۳:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۲۹
چون سیستم اعتراض مردم و نجابتشون مشخص هست و به صورت وحشیانه نمیرن اینور و اونور بانک آتش بزنن. همین الان هم جاهایی که فقط مردم بودن اتفاق بدی نیافتاد ولی به خاطر وجود اراذل وحشی مجبور شدن برن خونه
علی۱۱۸۹۲۹۷۰۰:۰۷:۵۴ ۱۳۹۸/۸/۳۰
خیلی دوست داری آشوب‌گرها رو لای مردم معترض جا کنی. اما نمی‌شه! ما که خودمون بودیم و دیدیم. مردم، اعتراض می‌کنند، داد می‌زنند ولی هیچ وقت به هموطنانشون آسیب نمی‌رسونند.
ناشناس۱۱۸۹۷۲۳۰۷:۰۵:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۳۰
فقط اعتراض کنندگان در لندن و پاریس و .... مردم عادی اند. در ایران فقط عوامل دشمن هستند که اعتراض میکنند. دلیلی نداره در ایران کسی اعتراضی داشته باشه. مسئولین سالم و راستگو داریم و اقتصاد بسیار قوی و قدرت خرید بالا.
ناشناس۱۱۹۰۰۲۹۰۹:۲۰:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۳۰
برای اینکه الان سال 1398 هست نه 1357
ناشناس۱۱۹۱۹۱۷۱۹:۰۶:۵۳ ۱۳۹۸/۸/۳۰
چون اگر قبول کنن مردم ناراضی هستند باید مشکلات حل کنن و اینها میدونن قادر به حل مشکلات جامعه نیستن پس راحت فرافکنی میکنن
ناشناس۱۱۸۸۷۶۲۲۱:۰۵:۴۸ ۱۳۹۸/۸/۲۹
شجاعت آقای رحیم پور ازغدی قابل تقدیر و ستایش است.
محسن۱۱۸۸۷۹۳۲۱:۲۳:۲۸ ۱۳۹۸/۸/۲۹
منتظر واکنش شورا نسبت به اعتراض آقای عبدی هستیم.
ناشناس۱۱۸۸۹۵۴۲۲:۰۷:۲۸ ۱۳۹۸/۸/۲۹
چه عالی پس همه در جریان افزایش قیمت بودن جز ملت
ناشناس۱۱۹۱۳۶۹۱۵:۴۳:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۳۰
ولی در راستای رضای خدا و جلب نظر خدا در انتخابات پیش رو،عده ای از همان نمایندگان مطلع ،درخواست استیضاح رئیس جمهور رو دادن.فقط به خاطر خدا
ناشناس۱۱۹۱۹۰۰۱۸:۵۹:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۳۰
ملت ؟؟؟؟؟؟؟؟
dayani۱۱۸۸۹۷۰۲۲:۱۱:۳۸ ۱۳۹۸/۸/۲۹
آیا کسی که به عنوان عضو در شورای انقلاب فرهنگی منصوب شده است ، میتواند در این شورا که به مباحث فرهنگی و دانشگاهی اختصاص دارد، با رئیس دولت درباره موضوعی خارج از جلسه به مشاجره بپردازد؟.
ناشناس۱۱۸۹۸۴۳۰۸:۰۸:۲۱ ۱۳۹۸/۸/۳۰
باید دید صحبت ها چه بوده است بعد قضاوت کرد. شاید بحث اقتصادی نبوده و در مورد نحوه صحبت های دولتمردان بوده است.
ناشناس۱۱۹۰۰۵۷۰۹:۲۸:۵۱ ۱۳۹۸/۸/۳۰
اینهمه بهم ریختگی فرهنگی در خیابانها در پی اقدام بدون برنامه ریزی دولت را نمی بینید؟ عدم پاسخگویی دولت را چطور؟ کی برای شما گفته شورای مذکور فقط برای مباحث دانشگاهی است؟
ناشناس۱۱۹۰۵۰۱۱۱:۳۴:۴۶ ۱۳۹۸/۸/۳۰
البته ! افکار عمومی جزو وظایف شورای انقلاب فرهنگی می باشد بنابراین شورا می تواند عدم اقناع عمومی مردم را قبل از اجرای طرح مطرح کند.
ناشناس۱۱۸۹۰۸۶۲۲:۵۵:۴۲ ۱۳۹۸/۸/۲۹
چیزی به اسم قانون اساسی تو این کشور وجود نداره
ناشناس۱۱۸۹۰۹۹۲۲:۵۹:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۲۹
اینترنت قطع کردن از بنزین گران کردن بدتر است
ناشناس۱۱۸۹۱۴۳۲۳:۱۵:۱۹ ۱۳۹۸/۸/۲۹
روحانی طوری تقصیر را گردن بیگانگان می اندازد که انسان را یاد شاه پهلوی می اتدارد که میگفت نواره نواره
ناشناس۱۱۸۹۱۸۴۲۳:۲۹:۲۲ ۱۳۹۸/۸/۲۹
شما خودتون با قطع کردن اینترنت آرامش رو از مردم گرفتید، حالا دارید منت میگذارید بر مردم که به خاطر آرامش اونها این کار رو کردید؟ واقعا که ..
گرسنه۱۱۸۹۲۳۹۲۳:۴۶:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۲۹
فقط امریکا و ایرایل عربستان و غرب.. . شما چی ؟ هان شما چی؟
ایرج۱۱۸۹۴۰۴۰۰:۵۳:۰۵ ۱۳۹۸/۸/۳۰
دوستان برای کاهش هزینه های دولت بهتراست دولت کلیه یارانه هایی که به صنعت وخدمات کشاورزی و دامداری و غیره .. میدهد را نقدا بحساب ملت واریز کنه تاشبهات پاک بشه وملت خودشان پرداخت کنند اصل اینها کلا راه را برای هرنوع تخلف باز می کنند.
Mamdi۱۱۸۹۴۹۲۰۱:۲۹:۱۶ ۱۳۹۸/۸/۳۰
اگردولت ۲۵درصداز سود بنزین رابه مردم آنهم با بی عدالتی توزیع کنه شاهکاره همچنان که یارانه بسی فقراراقطع کردن وبه اعتراض ها توجهی نکرد این هااز افتخارات روحانی است
احمد۱۱۸۹۵۹۱۰۳:۰۶:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۳۰
متاسفانه عدم شفافیت حوزه مسؤلیت در سطوح بالا باعث این مشاجرات و عدم پاسخگویی شده است
ناشناس۱۱۸۹۵۹۶۰۳:۱۸:۱۶ ۱۳۹۸/۸/۳۰
نمایندگان مجلس اگر درجریان بودند پس چرا بعضی ها دنبال رای جمع کردن بودن و اظهار ات دیگری داشتند
اسی۱۱۸۹۷۳۳۰۷:۱۳:۰۲ ۱۳۹۸/۸/۳۰
فقط به داد این مردم فقیر خدا برسد اعتراض کنی میگویند با دولت خارجی در ارتباط هستید بدبختی مردم کم نبود که افزایش قیمت بنزین هم رویش افزوده شد
ناشناس۱۱۸۹۷۷۴۰۷:۳۲:۰۳ ۱۳۹۸/۸/۳۰
روحانی هر وقت کم میاره و حرفی برای گفتن نداره مثل بچه ها جلسه رو ترک می کنه ما رئیس جمهور بچه ننه نمی خواهیم
ناشناس۱۱۹۰۳۸۰۱۱:۰۴:۰۳ ۱۳۹۸/۸/۳۰
جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت تصمیم گیری در مورد امور فرهنگی تشکیل شده نه بررسی دلایل گران شدن بنزین. وقتی جلسه از دستورکار خود خارج می شود حضور در آن الزامی نیست.
ناشناس۱۱۹۴۷۲۸۱۴:۴۰:۲۵ ۱۳۹۸/۹/۱
ما اصلا رییس جمهور نمیخواهیم
ناشناس۱۱۸۹۹۹۷۰۹:۰۹:۵۹ ۱۳۹۸/۸/۳۰
خودمانیم خیلی از کارهای احمدی نژاد خوب بوده ، چرا ما اینهمه بهش گیر دادیم . اون همه کارهای انجام شده و نشده اش را با مردم در میان می گذاشت و جالب اینکه روحیه نقد پذیری اش بیشتر از روحانی بود .حلالمان کن مرد .
رضا۱۱۹۰۰۱۳۰۹:۱۵:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۳۰
با اجازتون دیشب یک کیلو گوجه خریدیم ده هزارتومان.
ناشناس۱۱۹۰۰۵۴۰۹:۲۷:۳۴ ۱۳۹۸/۸/۳۰
آقا به ما کارت سوخت نمیدن . چکار کنیم ؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۱۹۰۲۸۸۱۰:۳۴:۰۵ ۱۳۹۸/۸/۳۰
مشکل فقط سوخت و کارت سوخت نیست برادر .
علی۱۱۹۱۳۱۶۱۵:۲۷:۴۳ ۱۳۹۸/۸/۳۰
کجای کاری؟به ما یارانه که نمیدن هیچ این مابه التفاوت بنزین هم نمیدن دو ساله مستاجرم رفتم گفتم جز ماشین هرچی دارم مال شما فقط یارانه منو بدید ندادن حتی اگه بدن هم باز اعتراض میکنم چون میدونم مردم چی دارن میکشن
ناشناس۱۱۹۰۲۰۹۱۰:۱۲:۲۸ ۱۳۹۸/۸/۳۰
سهمیه پراید دوگانه سوز مدل 84 برابر 30 لیتره و سهمیه لکسوس 2017 برابر 60 لیتر!
ناشناس۱۱۹۰۴۵۹۱۱:۲۴:۰۰ ۱۳۹۸/۸/۳۰
به نظر من آقای شریعتمداری درست می فرماید ما هم مقابل به مثل کنیم و بنزین رو در کشورهای دیگه سه برابر کنیم تا دیگه از این کارها تو کشور ما نکنند.
محمد۱۱۹۱۲۹۹۱۵:۲۱:۰۱ ۱۳۹۸/۸/۳۰
برادر من شما که خودت سایت الف رو داری، حاضری به مخالفان افزایش قیمت بنزین تریبون بدی؟
ناشناس۱۱۹۱۴۴۳۱۶:۰۵:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۳۰
اینترنت چی شد؟!
ناشناس۱۱۹۱۷۵۱۱۸:۰۲:۱۶ ۱۳۹۸/۸/۳۰
به جای این همه داستان نوشتن، از مسولین محترم بپرسید به چه حقی اینترنت 80 میلیون نفر رو به هر بهانه ای قطع کردند. این کجا با قوانین حقوق بشری و آزادی بیان قابل توجیه هست؟ همچین افتضاحی حتی در کره شمالی هم اتفاق نمی افتد.
ناشناس۱۱۹۱۷۷۶۱۸:۱۱:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۳۰
سخنگوی دولت گفت : که بخاطر جلوگیری از قاچاق بنزین که در مرزها لیتری ۹هزار وبیشتر فروش میره طرح اجرا میشه باید گفت پس قاچاق هنوز ادامه دارد حتی بیشتر از قبل و بیچاره مردم که باید تبعات تورمی آن را بدوش بکشند ان هم با برخی دلالان از خدا بیخبر
ناشناس۱۱۹۱۷۸۴۱۸:۱۴:۰۸ ۱۳۹۸/۸/۳۰
روحانی به رای مردم خیانت کرد
مهدی۱۱۹۲۱۲۱۲۰:۲۶:۳۵ ۱۳۹۸/۸/۳۰
کیهان در انشاهایش علاقه وافری به استفاده از ترکیب « اسناد غیر قابل انکار »
ناشناس۱۱۹۶۳۵۴۰۰:۳۲:۰۱ ۱۳۹۸/۹/۲
آقای روحانی، یه خودرو در حد تسلا تولید شود و یا وارد شود مشکل بنزین هم تا حد زیادی حل میشود
ناشناس۱۱۹۷۴۲۸۱۱:۵۴:۱۴ ۱۳۹۸/۹/۲
مردمی ک ۴سال اول دیدن روحانی گند زدع ب مملکت و بازم بهش رای دادن،رو کجای دلمون بزاریم؟ اونایی ک‌ میگفتن تا ۱۴۰۰ با روحانی کجان؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین