واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  4030202107 ۲۳ نظر، ۱ در صف انتشار و ۲۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

 واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

انتقاد شدید شریعتمداری از فضائلی

چند روز پیش مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در توییتی نوشت: «رهبرانقلاب: کشف حجاب، هم حرام شرعی است، هم حرام سیاسی است... منتها...دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده، ما هم باید با برنامه و نقشه وارد بشویم؛ کارهای بی‌قاعده و بدون برنامه نباید انجام بگیرد.

پ.ن: بتازگی برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده تذکر دریافت کرده‌اند.»

پس از این توییت فراجا در بیانیه ای علاوه بر تاکید بر ادامه طرح جدید مبارزه با بی حجابی بر امکان خطا و اشتباه ماموران صحه گذاشت. پس از آن سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در رشته توییتی تذکر رهبری به فراجا را تایید کرد و نوشت: «مسئولیت‌پذیری فراجا در صدور اطلاعیه و پذیرش مراقبت بیشتر، نشان داد مخاطب تذکر رهبر عزیز انقلاب کجا بود. رییس جمهور نیز در همین مدت در چند نوبت به مسئولان امر همین تذکر را داده بودند.»

حساب کاربری دفتر رهبری در توییتر نیز توییت فضائلی را بازنشر کرد.

اما برخی از نیروهای به اصطلاح انقلابی از فضائلی انتقاد کردند. از جمله حسین شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان که در شماره امروز این روزنامه نوشت: «اکنون -با عرض پوزش- این پرسش از برادر عزیزمان آقای فضائلی در میان است که جناب ایشان از کدام جایگاه می‌فرمایند: «‌بتازگی برخی مسئولان به‌دلیل کارهای بی‌قاعده تذکر دریافت کرده‌اند‌»؟! چرا که با توجه به عضویت ایشان در دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، این تذکر به حضرت آقا نسبت داده می‌شود و شده است؟! 

برادر فضائلی عزیز! 

بیت رهبر معظم انقلاب «‌سخنگو‌» ندارد و چنانچه تذکری ضرورت داشته باشد، مستقیماً و با ذکر مأخذ از سوی دفتر معظم‌له (آقایان گلپایگانی و حجازی‌) به اطلاع مخاطبان آن، اعم از مسئولان و یا مردم می‌رسد. توضیح آن که بیت معظم‌له حتی از به کار‌گیری واژه «‌یک مقام آگاه‌» نیز به شدت پرهیز می‌کند! از این روی، نظری که جنابعالی به حضرت آقا نسبت داده‌اید، خارج از روال یاد شده و از جانب شما، دور از انتظار بوده است...

برادر فضائلی عزیز! آنچه جنابعالی به حضرت آقا نسبت داده‌اید اولا؛ً با نظر صریحاً اعلام شده حضرت ایشان مغایرت دارد. آنجا که می‌فرمایند «‌مبادا کسی تصور کند که رهبری یک نظری دارد که برخلاف آنچه که به عنوان نظر رسمی مطرح می‌شود، در خفا به بعضی از خواص و خلّصین، آن نظر را منتقل می‌کند‌».

و ثانیاً؛ با داب و روش بیت معظم‌له ناهمخوان است چرا که هرگاه رهبر معظم انقلاب تذکری را ضروری بدانند از طریق بیت به مسئولان ذی‌ربط اطلاع می‌دهند. مخصوصاً اگر این تذکر خطاب به نیروهای نظامی و انتظامی باشد.

ثالثاً؛ برفرض که چنین تذکری داده شده باشد، به یقین چنانچه نظر حضرت آقا، تذکر علنی بود، به‌گونه علنی مطرح می‌فرمودند و حال که علنی مطرح نکرده‌اند، چرا حضرتعالی این تذکر را - برفرض واقعی بودن- علنی کرده‌اید؟!»

***

واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد

سیدمحمود رضوی مشاور فرهنگی رئیس مجلس و تهیه‌کننده سینما در صبح‌نو نوشت: «در سال‌های اخیر این جماعت پر سر و صدا و پرهزینه، اتفاقات بدی را برای نظام جمهوری اسلامی رقم زده‌اند و تصویر نیروهای مؤمن و انقلابی را در بین عموم مردم خراب کرده‌اند و در بزنگاه‌های مهم با عناوین مختلف، تندروی‌های خود را به اوج می‌رسانند و تلاش می‌کنند هر اقدامی خلاف نظر خود را آن‌قدر پرهزینه کنند که یا به انجام نرسد یا با حداکثر هزینه انجام شود، در مقوله چالش تحمیلی حجاب هم رفتار آنها طوری است که در زمین همان افرادی که برنامه‌ریزی کرده و نقشه کشیده‌اند بازی می‌کنند و به دنبال این هستند که کار را به پشت بلندگو‌ بکشانند و تا قبل از پشت بلندگو نظرات حضرت آقا را برای خود طبقه‌بندی می‌کنند که ارشادی است یا مولوی و بعد تصمیم می‌گیرند که تبعیت یا از کنارش عبور کنند.

این گفتمان شنیدن از لبان مبارک و پشت بلندگو و فاصله گذاشتن بین شخص رهبر انقلاب با دفتر رهبری از همان مواردی است که پایه گزارش جریان انحرافی و به‌منظور بالا بردن هزینه اجرای منویات ایشان و کند کردن ابزارهای مختلف رهبری برای اداره کشور بود، حالا هم در این آزمون ولایت‌پذیری که لازمه قبولی در آن ترجیح امر ولی با وجود ناخشنودی فردی و تفاوت نظر شخصی با نظر ایشان است، آنها را مردود کرده است.

حالا هم این تندروها به دنبال آن هستند که ابتدا هزینه کارهای بی‌قاعده بر دوش رهبری معظم افتد و یا ایشان هزینه عقب‌نشینی از مواضع انقلابی که از موضع عقلانیت انقلابی بیان شده را پرداخت کنند.

ضمن اینکه همه این‌ها توسط گروهی در حال انجام است که  خود در عرصه اجرا نه کارنامه‌ای دارند و نه ایده‌ای برای تبلیغ حجاب و عفاف و رویه آنها همیشه ایرادگیری و در مقام شاکی و متوقع ظاهر شدن بوده و ایده‌های آنها عموما سلبی بوده تا ایجابی و اجرایی!...

به نظر می‌رسد در این ایام، سکوت نیروهای جبهه انقلاب که مخالف هر دو جریان هستند، جفای در حق به اسلام و ‌انقلاب و امامین انقلاب است:

الف – تک‌تک ما  که خود را در جبهه انقلاب و متدین می‌دانیم، از وضعیت بی‌حجابی گله داریم؛ اما یقینا راه‌حل این چالش تحمیل شده را برخوردهای خارج از قاعده و پر هزینه آن هم در دوران پیروزی جمهوری اسلامی در عملیات وعده صادق نمی‌دانیم، پس هرکس به سهم خود باید از دولت و قوه قضائیه درخواست کند به تبعیت از امر رهبری معظم انقلاب به مسئولیت خود با برنامه، نقشه و تدبیر عمل کنند و در مقابل به انجام فعالیت‌های پرهزینه و بی‌قاعده به سهم خود معترض باشند.

ب- جبهه انقلاب نباید در مقابل این جماعت پر سر و صدا و پرهزینه سکوت کند و اجازه دهد آنها با فضاسازی و حمله به افراد یا جریان‌ها آن‌قدر فضای ذهنی مسئولین امر را تند کنند که نتیجه آن اعمال بی‌قاعده و پرهزینه باشد و از طرف دیگر در ذهن عموم جامعه، این جماعت نماینده جبهه انقلاب و متدینین تلقی شوند.»

***

انتقاد رجا نیوز از بازگشت "گشت ارشاد" 

رجانیوز نوشت: « در حالی که لایحه مصوب حجاب که تقریباً دیگر می‌شود آن را قانون نامید، منتظر تایید و ابلاغ است، طرح نور یا همان گشت ارشاد سابق مجدداً به اجرا گذاشته می‌شود. کدام طرح نور؟ طرحی که در واقع گشت ارشادی است که توسط همین مجری تعطیل شده است. با چه منطقی؟ با کدام بهبود؟ با کدام تفاوت؟ نمی‌دانیم.

به موازات، تلاش‌های گسترده‌ای علیه لایحه/قانون حجاب به ویژه در پیام‌رسان ایتا به عنوان محل توزیع محتوای بخشی از بدنه انقلابی شدت می‌گیرد. نقش‌آفرینی برخی افراد که بر خلاف تأکیدات صریح مقامات عالی دولت، همچنان در برخی دستگاه‌های دولتی نقش‌آفرین هستند، حساسیت موضوع را مضاعف می‌کند.

مهم‌ترین محور این تلاش‌ها، طرح این ادعاست که لایحه حجاب قرار است طرح نور را تضعیف کند و دست متخلفان را برای هنجارشکنی باز کند. فارغ از کذب/نادرست بودن چنین ادعایی، ایجاد و برجسته‌سازی رقابت کاذب میان لایحه حجاب و طرح نور، همچون برخی اجتماعات و رفتارهای میدانی نادرست، بخشی از طراحی ناپخته‌ای است که سعی دارد بدنه جریان انقلابی را در مسأله حجاب نسبت به دولت و در لایه بعد، کل حاکمیت بدبین کند. »

***

روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ برای احیای برجام

محمدجواد ظریف، وزیر سباق خارجه کشورمان در گفتگو با اقتصاد آنلاین در پاسخ به این پرسش که «برخی معتقدند پس از خروج آمریکا از برجام می‌توانستیم با ترام درباره احیای برجام مذاکره کنیم» گفت:

فرصت مذاکره با آقای ترامپ را ما از دست ندادیم... چرا که آقای ترامپ یک بخشی از معادله است و کل معادله نیست. آقای ترامپ حداکثر می‌تواند یک توافق دو صفحه‌ای مثل آن که با کره شمالی امضا کرد را امضا کند. آقای ترامپ نه توانش را داشت و نه ساختار آمریکا اجازه می‌دهد، همانطور که در کره شمالی اجازه ندادند که ایشان وارد یک توافق محتوایی جدید شود.

با توافق دو صفحه‌ای هم هیچ مشکلی از کسی حل نمی‌شود، فقط یک فرصت عکس انداختن فراهم می‌شود که ممکن است برای کره شمالی فرصت خوبی بود؛ چون همیشه رهبران کره شمالی دوست داشتند که با روسای جمهور آمریکا دیده شوند.

چون این فرصت را پیدا نمی‌کردند بعد از اینکه روسای جمهور از کاخ سفید خارج می‌شدند معمولاً آنها را دعوت می‌کردند و با آنها عکس یادگاری می‌انداختند.

لذا این پیروزی برای آنها بود و یک پیروزی هم برای آقای ترامپ بود که خاصیت نارسیستی‌اش را آبیاری کند. لذا این کاملاً درست است که ترامپ علاقه داشت که این کار را انجام دهد؛ اما قسمت بعدی‌اش که همانطور که در اجلاس ویتنام آمریکا و کره شمالی دیدیم این افراد دیگر هستند که تصمیم می‌گیریم.

در مرحله اقدام، آقای بولتون بود که با ارائه طرحی که حتما با نگرش ترامپ هم توافق نداشت، زمینه را برای به هم پاشیدن رابطه کره شمالی و آمریکا فراهم کرد و تمام ابتکار آقای ترامپ را نابود کرد. در مورد ما هم همین اتفاق می‌توانست بیافتد.

حالا برای اینکه بیشتر شما را روشن کنم، آقای ترامپ از بنده چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما که اجازه برای مذاکره نداشتیم. اما آقای بولتون در کتاب «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» کاملاً تشریح می‌کند که هربار ایشان تا مرز استعفا پیش رفت برای اینکه مانع از مذاکره شود.

خیلی هم با آب و تاب توضیح می‌دهد که در هر دو مورد استعفا نامه‌اش را نوشت و وقتی مذاکره صورت نگرفت خیالش راحت شد. اما همین نشان می‌دهد، اگر بنده با آقای ترامپ مذاکره کرده بودم یا آقای دکتر روحانی مذاکره بودند، نهایتاً همین بولتون بودند که باید این مذاکرات را به نتیجه می‌رساندند.

نکته دیگری که در این زمینه قابل توجه است این خواهد بود که ما تلاش هم کردیم. در کتاب پایاب شکیبایی من شرح ماجرای ارائه یک پیشنهاد با توافق حاکمیت ایران به پوتین برای انتقال به آقای ترامپ را گفتم.

این پیشنهاد به آقای ترامپ گفته شد و آقای ترامپ هم استقبال کرد، در مرحله بعدی طبق توافق اولیه‌ای قرار بود آقای پومپئو مذاکره نکند و دیگران مذاکره بکنند. آقای پومپئو خودش را وارد کرد و پروژه را به شکست کشاند.

لذا این سابقه را ما داریم که بولتون و پومپئو، این اقدامات را می‌کردند. بعضی‌ها ایراد می‌گیرند که آقای بولتون و پومپئو از ابتدای سال ۹۷ وارد کاخ سفید شدند، یعنی از آوریل سال ۲۰۱۸، لذا می‌گویند چرا از دوران آقای تیلرسون استفاده نکردید.

من با آقای تیلرسون در جلسه ۵+۱ دیدار داشتم، به هیچ وجه آقای تیلرسون در ظرفیت مذاکره نبود و اعتماد لازم را از سوی آقای ترامپ برای این که مذاکره کند، نداشت. کاملاً مشخص بود و دیدیم که ظرف تقریبا یک سال از دولت آقای ترامپ خارج شد.»

***

مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با ایرنا ضمن اشاره به برخی ادعاها درخصوص مذاکرات مستقیم نمایندگان ایران و آمریکا گفت: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست و تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان می‌باشد.

وی تاکید کرد: مذاکرات رفع تحریم با کشورهای عضو برجام توسط علی باقری کنی به عنوان مذاکره کننده ارشد هسته ای جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود.

اخیرا برخی رسانه‌ها با انتشار اخباری نادرست مدعی مذاکره مستقیم مقامات کشورمان با طرف آمریکایی و برخی تغییرات در سازوکارهای مذاکراتی شدند.

***

راهکار پیشنهادی باهنر برای خروج از مشکلات اقتصادی

محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص ضرورت اجرای دقیق برنامه هفتم گفت: در هر صورت برنامه هفتم پاشنه آشیل ما است. یعنی ما الان در مسأله رشد اقتصادی، تورم و ضریب جینی در بخش اقتصاد، مشکلات اساسی داریم و یکسری از این مشکلات باید با خرد و تدبیر حل شود. متأسفانه بیشتر نمایندگان مجلس و دولتمردان می‌خواهند با مسائل عاطفی مشکلات را حل کنند.

وی با بیان اینکه مسائل عاطفی مشکل را حل نمی‌کند، گفت: یعنی اگر تولید در کشورمان از مصرف پیشی نگیرد، این داستان ادامه پیدا می‌کند. اینکه مقام معظم رهبری چندین سال است که شعار سال را تولید یا مصرف بهینه قرار دادند، کاری است که مجلس دوازدهم باید انجام دهد و محور برنامه آن هم برنامه هفتم است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: برنامه هفتم برای رشد اقتصاد، تورم و ضریب جینی، اهدافی را مشخص و زمینه‌هایش را هم فراهم کرده است. ان‌شاء‌الله همت کنیم و یا حسین هم بگوییم و کار را راه بیندازند.

***

"سفیران مهر "و تذکرات قاعده مند 

به گزارش ایسنا، سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه  محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ با اشاره به درخواست و مطالبه عمومی هموطنان و به‌خصوص شهروندان تهرانی درخصوص رعایت حجاب اسلامی و اجرای قوانین و ضوابط پوشش مناسب در محیط‌های عمومی، افزود: این خواست عمومی در قوانین کشور هم مورد تأکید جدی قرار گرفته و از همگان در سطوح مختلف و بنا به وظایف آن‌ها خواسته است که بسترهای انجام این مهم را فراهم کرده و مانع از تلاش دشمنان برای گسترش فساد و انحطاط جامعه شوند.

وی با تأکید بر تلاش دشمنان در وانمود کردن فراگیری بی‌حجابی در جامعه گفت: متأسفانه عده اندکی از مردم نیز فریب جنجال‌ها و لفاظی‌های دروغین رسانه‌های غربی را خورده و به نام آزادی یا امثال آن در دام گسترده آن‌ها گرفتار شده‌اند، اما ما معتقدیم که می‌توان با افزایش سرمایه‌گذاری فرهنگی، تقویت نهادهای دینی، افزایش ارتباط با جوانان و آگاه کردن آن‌ها از اهداف پشت پرده سرویس‌های امنیتی غربی تا حد زیادی بر مشکلات مطرح در این حوزه فائق آمد.

حسن‌زاده تصریح کرد: در این راستا متولیان امر و گروه‌های آموزش‌دیده با عنوان «سفیران مهر»، موضوع رعایت قانون و ضوابط مربوط به حجاب در اماکن عمومی و تذکر و روشنگری قاعده‌مند را به صورت جدی‌تر در میان اصناف، ادارات، بازار، معابر، بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها و حمل و نقل عمومی تهران پیگیری خواهند کرد.

فرمانده سپاه  محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ با اشاره به آموزش‌های انجام‌ شده برای گروه‌های مردمی، بر آمادگی بسیج در همکاری با تمام دستگاه‌های متولی و مجری تأکید و عنوان کرد: فعالیت‌های مرتبط با این حوزه تقویت شده است.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: البته در این‌خصوص باید گروه‌های وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی غرب که در ازای دریافت پول یا وعده‌های دیگر تظاهر به بی‌حجابی و بی‌بندوباری می‌کنند را از مردم عادی یا ناآگاه جدا کرد و با اقدامات اطلاعاتی و رصد ارتباطات آنان، نسبت به شناسایی و برخورد با این گروه‌ها اقدام کرد.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۶۳۵۸۲۲۳:۱۳:۳۸ ۱۴۰۳/۲/۲
درود بر شریعتمداری حق گو
ناشناس۳۴۶۳۶۸۶۰۱:۵۳:۴۸ ۱۴۰۳/۲/۳
از سردار و سلطان قلم آقای شریعتمداری که در بزنگاه ها بیخ کار فرصت طلبان را میگیرند کمال تشکر را داریم
ناشناس۳۴۶۳۸۶۷۰۸:۵۴:۵۳ ۱۴۰۳/۲/۳
هر چقدر می خواهی درود بفرستید ولی با رفتارهای خشن نمی توان با خلاف شرع و خلاف قانون و بی حجابی مبارزه کرد بهترین سلاح مبارزه با خلاف شرع و بی حجابی متصف شدن مومنین به اخلاق اسلامی و پرهیز از فسادهای اقتصادی و غیره می باشد که در آن صورت امر به معروف و نهی از منکر آنان با دل و جان فطرت های پاک شنیده می شود
ناشناس۳۴۶۴۱۵۷۱۲:۱۷:۳۶ ۱۴۰۳/۲/۳
پس دزد هم نگیرن
ناشناس۳۴۶۴۱۸۳۱۲:۳۷:۵۰ ۱۴۰۳/۲/۳
اعمال قانون ربطی به خشن بودن ندارد
ناشناس۳۴۶۳۹۴۵۰۹:۴۵:۱۸ ۱۴۰۳/۲/۳
آمریکا هنوز دنبال اون دگمه ای میگرده که بنا به قول ظریف : سیستم دفاعی ایران رو از کار میندازه .
ناشناس۳۴۶۳۵۸۸۲۳:۱۶:۳۸ ۱۴۰۳/۲/۲
در آخرالزمان بی بندباری تشویق می شوند!!!
عمران۳۴۶۳۷۸۴۰۶:۵۳:۲۰ ۱۴۰۳/۲/۳
بی بندوباری، رها سازی، تخلف، بی عفتی، هر چه میخواهید اسمش را بگذارید، و حتی برای مقابله با آن تلاش کنید اما از جیب خودتان. امنیت جامعه را هم بدون مجوز مستقیم از اکثریت مردم حق ندارید بر هم بزنید.
ناشناس۳۴۶۳۸۸۵۰۹:۱۸:۰۶ ۱۴۰۳/۲/۳
اکثریت مردم با بی بندو باری مخالف هستند!
ناشناس۳۴۶۴۱۰۷۱۱:۴۵:۲۱ ۱۴۰۳/۲/۳
عمران و آبادانی کردن از اعظم فرائض است
ناشناس۳۴۶۳۵۸۹۲۳:۱۷:۳۶ ۱۴۰۳/۲/۲
جلوی دوقطبی سازان کاذب علیه گشت و پلیس را بگیرید که دنبال نابودی کشور هستند
ناشناس۳۴۶۳۶۲۳۰۰:۰۳:۱۳ ۱۴۰۳/۲/۳
رجانیوز! گشت ارشاد ضرورت داره. نکنه انتظار داری همه با فرهنگ سازی قانون رو رعایت کنن؟ اگه اینطور بود که بعد این همه فرهنگ سازی آشغال تو طبیعت نمی ریختن
ناشناس۳۴۶۳۶۶۷۰۱:۱۹:۵۰ ۱۴۰۳/۲/۳
با توجه به اینکه با شبیخون بی حجابی که برای زدن اصل نظام مواجه هستیم لذا تنها راه مقابله با این شبیخون این است که سازمان مردم نهاد بسیج تمام قد پا به عرصه مبارزه با بی حجابی بگذارد .
ناشناس۳۴۶۳۶۷۲۰۱:۲۶:۳۵ ۱۴۰۳/۲/۳
چرا هرچه سریعتر تکلیف قانون حجاب را که وقت کشی تعمدی زیادی در تصویب آن صورت گرفته است معلوم نمی کنید
ناشناس۳۴۶۳۶۷۳۰۱:۲۸:۲۱ ۱۴۰۳/۲/۳
لایحه عفاف و حجاب را مهندسی کرده اند مانند توپ پینگ پونگ بین مجلس و شورای نگهبان در حال زمین خوردن باشد
ناشناس۳۴۶۳۶۷۷۰۱:۳۳:۲۸ ۱۴۰۳/۲/۳
بسیاری از مسولان کشور که در دو سال کذشته در زمینه اجرای قوانین موجود عفاف و حجاب کوتاهی کرده و فقط نظاره گر بوده اند که جامعه یله رها و افسار گسیخته گردد باید برکنار و محاکمه شوند
ناشناس۳۴۶۳۶۷۸۰۱:۳۵:۲۳ ۱۴۰۳/۲/۳
ضربه اصلی در مورد بی حجابی در جامعه را مسولان اسبق نیروی انتظامی که وظایف ذاتی و قانونی خود را انجام ندادند و ترک فعل داشتند به کشور زدند
ناشناس۳۴۶۳۸۹۰۰۹:۲۱:۰۷ ۱۴۰۳/۲/۳
قوه قضائیه ترک فعل کرده و پلیس فقط آموزش میداد و همین را هم تحمل نکردن و از دستور ماموران سرپیچی می کردن و زد و خورد به وجود می آمد و اشک تمساح ریختن ها.... الان هم از مرحله آموزش به مرحله تذکر و روسری دادن رسیدن!!!
ناشناس۳۴۶۴۰۱۵۱۰:۳۴:۰۶ ۱۴۰۳/۲/۳
چرا قوانین ایران دربارۀ حجاب اجباری باید با همۀ کشورهای اسلامی فرق کند؟
ناشناس۳۴۶۴۱۸۶۱۲:۳۹:۰۰ ۱۴۰۳/۲/۳
چون آن کشورهای اسلامی دنبال رو غرب شدن!!
ناشناس۳۴۶۴۲۲۶۱۳:۰۷:۱۳ ۱۴۰۳/۲/۳
چون اون کشورها ادعای اجرای احکام اسلامی رو ندارن. اگه مسئولین ایران بد بودن بی حجابی، شراب، کاباره و ... رو آزاد می کردن که حواس مردم از مشکلات پرت بشه
ناشناس۳۴۶۴۵۸۷۱۷:۴۲:۴۴ ۱۴۰۳/۲/۳
چون انها اسلامی نیستند
م ف۳۴۶۴۶۷۴۱۹:۰۷:۲۷ ۱۴۰۳/۲/۳
قاطبه مردم خصوصا قشر متدین آیا مطالبه ای در مورد اختلاس و گرانی و کاهش ارزش پول ملی ندارند ؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  9. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  10. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  11. دور باطلی که تمامی ندارد!

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  16. تضادی عجیب و پر ابهام!

  17. برای این عکس شما تیتر بزنید

  18. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  19. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  20. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  21. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  22. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  23. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  24. سقوط در آغوش پهلوی!

  25. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

پربحث‌های هفته

  1. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  6. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  7. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  8. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

  9. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  10. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  11. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  12. قوه قضائیه تصاویر و مستندات جدیدی از مرگ نیکا شاکرمی منتشر کرد

  13. پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!

  14. دروغگویی BBC برای خون‌شویی

  15. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  16. دولت با نظام بانکی شوخی ندارد

  17. طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور

  18. جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت

  19. معلمان تلاش کنند گره ذهنی دانش آموزان باز شود

  20. دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند/مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای تعطیل شود

  21. وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است

  22. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  23. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  24. ۲۳دلیل برای اثبات دروغ بی‌بی‌سی

  25. فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد/ دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند نه شیشه‌ای شکستند اما این جور با آنها رفتار می‌شود

آخرین عناوین