رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  4030201088 ۴۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟

روزنامه ایران نوشت: «دینداری قوی‌ترین خاکریز حفظ ایران است. حفظ ایران یعنی حفظ جغرافیای ایران و هویت ایران، عزت ایران و مردم ایران. برای زدن این خاکریز فرهنگی و دینی از سال‌ها قبل، طراحی و برنامه‌ریزی‌های گوناگون از جمله در مسأله حجاب در حال انجام است. چرا حجاب؟

چون حجاب به‌عنوان امر اجتماعی قابلیت تبدیل شدن به مناقشه و در عین حال، ارسال پیام و نمایش دستاورد حول آن برای لایه‌های مختلف اجتماعی را دارد. برآورد بدخواهان این است که با توسعه پیام و رفتارهای هنجارشکن حول مسأله حجاب، خواهند توانست حس شکستن خاکریز فرهنگی و دینی را به جامعه منتقل کنند، به تدریج این منکر را عادی‌سازی کنند و بعد به جامعه ایرانی این‌گونه القا کنند که دینداری که مهم‌ترین مؤلفه حفظ کشور و پرورش نسل‌های معتقد و باورمند و آماده فداکاری است، در حال زوال است.

این طراحی در یک سطح به دنبال ناامید کردن قشر متدین و انقلابی از نظام و فروریختن انگیزه‌های آنها برای دفاع از انقلاب و کشور است. در سطح دوم، عادی‌سازی بی‌حجابی و ایجاد برساخته اکثریت از آن با هدف توسعه همراه‌سازی دنبال می‌شود و در سطح سوم تبدیل کردن موضوع حجاب به عامل قطبی‌ساز برای جرقه آشوب با استفاده از تجربه اغتشاشات سال 1401 در دستور کار قرار دارد.

بنابراین موضوع حجاب و شیوه مواجهه با آن، یک موضوع کاملاً چندبعدی است که غفلت از هر یک از ابعاد آن و نگاه صرفاً مکانیکی به موضوع، آسیب‌های جدی و تجربه‌شده به دنبال خواهد داشت. از همین منظر است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کار با برنامه و نقشه در مقابل کار با برنامه و نقشه دشمن سخن می‌گویند و از انجام کارهای بی‌قاعده نهی می‌کنند. کار بی‌قاعده ولو اینکه ظاهر آن   جلوگیری از بی‌حجابی باشد، در غایت به سود پروژه بی‌حجابی طراحی شده از بیرون عمل خواهد کرد.

بر این اساس در کنار تذکر رسانه‌ای شده رهبر انقلاب، خبر تأیید شده حاکی است که در هفته گذشته، رئیس‌جمهور نیز در پی دریافت گزارش‌هایی از برخی برخوردهای نامناسب، تذکرهای مؤکدی به دست‌اندرکاران این امر داده و تأکید کرده است هرگونه اقدام در این زمینه باید کاملاً در مدار قانون باشد، ضمن اینکه دادستان‌ها نیز طبق قانون موظفند بر اقدامات ضابطان که تحت نظر آنها اِعمال قانون می‌کنند، نظارت کنند.

در قانون جدید حجاب و عفاف که از سال گذشته مراحل تدوین و تصویب آن در قوای سه‌گانه در جریان است، پیش‌بینی‌های مناسبی شده است که ضمن جلوگیری از پیشروی پروژه دشمن یعنی گسترش بی‌حجابی، آسیب‌های تجربه شده از برخوردهای میدانی حداقل شود. تسریع در نهایی شدن قانون و اجرای آن،  اجازه سوءاستفاده به کسی نمی دهد.»

سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «مسئولیت‌پذیری فراجا در صدور اطلاعیه و پذیرش مراقبت بیشتر، نشان داد مخاطب تذکر رهبر عزیز انقلاب کجا بود. رییس جمهور نیز در همین مدت در چند نوبت به مسئولان امر همین تذکر را داده بودند.

اما در این چند روز تا صدور اطلاعیه فراجا برخی عناصر رسانه‌ای و یا وابستگان به جریانهای سیاسی، غیرمسئولانه نوک پیکان انتقاد را متوجه دولت کرده و تلاش کردند با ایراد اتهام خط اختلاف را دنبال کنند.

البته موضع دولت در این چند روز با توجه به توصیه‌ها و تبعیت از تدابیر عالی نظام در حفظ آرامش و انسجام، سکوت بود.

حالا که با اطلاعیه فراجا ابعاد مسأله روشن شد، جا دارد برخی مسئولان متوجه اطرافیان هتاک، کذاب و اختلاف‌افکن که متأسفانه در مراکز رسمی کشور نفوذ کرده‌اند، باشند.

‏همه ارکان باید توجه کنند که اولویت اصلی کشور حفظ آرامش و انسجام و تلاش و کمک برای حل مشکلات مردم است.»

عباس عبدی، تحلیلگر اصلاح‌طلب درباره این موضوع در اعتماد نوشت: «اين روزها هر كسي را مي‌بينيم، اولين پرسشي را كه طرح مي‌كند، اين است كه در ميانه اين تنش‌هاي شديد با اسراييل، اين ماجراي زنده كردن گشت ارشاد چي بود؟ مگر ممكن است در دو جبهه جنگيد؟ به علاوه با نام‌گذاري «طرح نور» به‌جاي گشت ارشاد در ماهيت رفتارها كه تغييري داده نمي‌شود. اگر آن گشت ارشاد شكست خورد و به تاريخ پيوست، چه چيزي از آن تغيير كرد كه طرح ديگري را براي موفقيت رقم زده‌اند؟ گشت ارشاد خلاف قانون، و طبعا خلاف شرع و خلاف اخلاق و جالب‌تر از همه مغاير با نتايج تعيين شده هم بود.

به علاوه خلاف قاعده چيست؟ كدام قاعده؟ قاعده براي نيروهاي تحت امر حكومت و وزارت كشور فقط يك چيز و همان قانون است، پس بايد گفت خلاف قانون. اگر چنين است كه طبعا هست، بايد مرتكبين آن مجازات شوند. چرا دستگاه قضايي سكوت كرده تا رهبري تذكر دهند؟ وظيفه دادستان‌هاي كشور فراموش نشود.

قاطبه حقوقدانان منتقد اين رفتارها از حيث عدم تطابق آن با قانون هستند. رييس محترم قوه قضاييه معتقدند كه؛ با هنجارشكنان بايد با تدبير و هماهنگي و همكاري عمل شود اما عناصري را كه به صورت سازمان‌يافته مبادرت به هنجارشكني مي‌كنند شناسايي كنند.

بله! قانون مهم‌ترين هنجار است و نقض آن هنجار‌شكني است. ولي بدترين هنجارشكني نقض آن از سوي متوليان امور است. اغلب حقوقدانان نقدهاي حقوقي جدي به رفتارهاي پليس در اين موضوع ابراز داشته‌اند دريغ از يك پاسخ مستدل. از سوي ديگر هنجار قانون بايد متناسب با خواست عمومي مردم متحول شود نه اينكه مرغ قانون يك پا داشته باشد و فقط هم حكومت آن را يكسويه تعريف و اجرايي كند. »

فرهیختگان نوشت: «در یک هفته اخیر تمام شبکه‌های خبری جهان قدرت تسلیحاتی و علمی ایران در صنعت موشک‌سازی را تحسین کردند. در داخل نیز تمام طیف‌های سیاسی و اجتماعی کشور نیز به شکل کم‌سابقه‌ای مسرور از این اقدام غرورآمیز بودند. محتواهای شبکه‌های اجتماعی حاوی پست‌ها، مطالب و محتواهای وحدت‌بخش از ایرانیانی بود که غرور شکسته حمله به سفارت را با جواب بی‌نقص بامداد یکشنبه‌ بازیافته بودند.

اما همزمانی این رویداد مهم جهانی و وحدت‌بخش ملی با تصاویر منتشرشده از اقدامات سلبی و طرح‌های یک‌شبه در حوزه حجاب، کنتراست ناموزونی بود که کام مردم را تلخ کرد و حتی توانایی این را داشت که به اثرات مهم وعده صادق میان مردم لطمه بزند.

عملیات پیچیده نظامی وعده صادق، هم به لحاظ برد رسانه‌ای، هم پیچیدگی علمی و نظامی و هم آن منطقی که حدود و وسعت این عملیات را تعیین کرد، این سوال را ایجاد می‌کند که چطور در مساله حجاب با وجود این حجم از تاکیدات بر پیچیدگی و جنگ نرم دشمن، اینقدر ساده‌انگارانه برخورد می‌شود و محتواهای رسانه‌ای جذاب و درخوری دست دشمن داده می‌شود.

آیا غیر از این است که هرگونه تنش و برخورد سلبی که یادآور تصاویر تلخ 1401 باشد، دلپذیرترین ایران برای دشمنان جمهوری اسلامی است و آنها نه‌تنها از این دست طرح‌ها بدشان نمی‌آید بلکه از آن نیز استقبال می‌کنند، چون می‌توانند حیات تازه به خود بگیرند؟ چطور ممکن است در کشور عملیاتی به بزرگی وعده صادق به شکل موفقیت‌آمیزی طراحی و پیاده شود اما با موضوعی مثل حجاب که به چشم دیدیم چقدر پرداخت و فعالیت در آن باید ظریف و دقیق باشد، دم‌دستی، عجولانه و بی‌برنامه برخورد شود.»

***

روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبری در صبح‌نو نوشت: «پرتکرارترین توصیه رهبر انقلاب طی حدود یک ماه اخیر، پس از توصیه‌های معنوی، «وحدت و همدلی» بوده است؛ دلیل این همه تأکید چیست؟

۱: پرهیز از منازعه که نقطه مقابل وحدت و همدلی است، نهی صریح قرآن کریم است...

۲: وحدت و همدلی از مهم‌ترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی بوده است...

۳: بنابر آنچه گفته شد، وحدت و همدلی، یک راهبرد غیرقابل تغییر در همه شرایط و زمان‌هاست، در عین حال این راهبرد باید هر از چند گاه یادآوری و تأکید شود تا مورد غفلت قرار نگیرد...

به نظر نویسنده، تأکیدات مکرر رهبر انقلاب طی حدود یک ماه اخیر بر موضوع وحدت و همدلی، علاوه بر دو مورد اول، تحت تأثیر دلیل سوم است. نگاهی به عملکرد، رفتار و مواضع برخی نامزدها و فعالان سیاسی و رسانه‌ای به‌ویژه در انتخابات ۱۱ اسفند، این نگرانی را دامن زد که نه‌تنها راهبرد اساسی وحدت و همدلی مورد توجه نیست، بلکه خط نفرت‌پراکنی دشمن شاد‌کن در حال تقویت است.

فراموش کردن دشمن اصلی و دشمن‌انگاری خودی‌های دارای سلایق و نظرات متفاوت نیز رو به تزاید گذاشته بود و افشاگری‌های هیجان‌‌زده و نابرخوردار از تقوی و عدالت؛ اما بنام و با ادعای عدالت‌خواهی گسترش می‌یافت.

۴: بُعد مهم دیگر کنشگری ضد راهبرد وحدت و همدلی، ایجاد دوقطبی‌های کاذب در جامعه و شقه‌شقه کردن صفوف مردم است...

در دوقطبی‌‌ها، حق و مصلحت ذبح می‌شود. دوقطبی‌‌ها به هیجانات مضر و نفرت‌‌پراکنی دامن می‌زند و رهزن عقلانیت و منطق است.»

***

تعطیلی شنبه ها منع شرعی ندارد

هم‌میهن نوشت: «چالش و بگو‌مگوی تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه حالا دست‌کم هفت هشت سالی هست که سر دنبال‌کنندگان این مبحث را گرم نگه داشته؛ موافقان تعطیلی شنبه‌ها به‌دلایلی نظیر «هماهنگ‌شدن با الگوی جهانی»، «افزایش زمان برای فرایندهای تجاری و مبادلات با بازارهای جهانی» و...تعطیلی آن را مناسب می‌دانند، در مقابل پنج‌شنبه‌ایسم‌ها! به‌دلایلی از قبیل «منع شرعی مشابهت با یهود(یا اسرائیل) در فرض تعطیلی روز شنبه»!، «نیمه‌تعطیل بودن پنج‌شنبه» و... با تعطیلی شنبه مخالفت می‌کنند، همانند توئیت معروف میرسلیم، نماینده اصولگرای جنجالی تهران که در این راستا عنوان کرده: «این چه افتخاری است که بعضی افراد پیشنهاددهنده و مدافع تعطیلی روز شنبه، مانند اسرائیل شده‌اند؟»

‌این در حالی است که به‌رغم اینگونه نقطه‌نظرات و ادعاهای سیاسی، از دیدگاه دینی تا جایی که بررسی‌ها نشان می‌دهد «منع شرعی مشابهت با یهود» که یحتمل قوی‌‌ترین دلیل مخالفت با تعطیلی شنبه‌ها  است، مبنای دقیق و بنیان قابل اعتنایی نه در احکام معتبر شرعی و نه در آرای مراجع اسلامی و حتی شیعه ندارد وَ اِلا پیشتر در بسیاری از ممالک مسلمانی که اکنون دارای روز تعطیل شنبه هستند، جلوی این امر گرفته می‌شد، ازجمله کشورهایی نظیر لبنان و عراق که نزدیکترین تشابه دینی و اعتقادات مذهبی را به کشور ما داشته و در هر دو کشور روز شنبه تعطیل است.»

***

واکنش امیرعبداللهیان به حمله ریزپرنده‌ها به تاسیسات نظامی اصفهان

به گزارش برنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ان.بی.سی گفت: آنچه بامداد جمعه رخ داد، یک حمله نبود. آنها به مثابه اسباب بازی‌هایی بودند که کودکان ما با آنها بازی می‌کنند نه پهپاد.

وزیر خارجه ایران که برای شرکت در جلسه شورای امنیت سازمان ملل به نیویورک رفته، همچنین افزود، ایران برنامه‌ای برای پاسخ ندارد مگر اینکه رژیم صهیونیستی یک حمله بزرگ و چشمگیر انجام دهد.

دیپلمات ارشد ایران در ادامه گفت: مادامی که هیچ ماجراجویی جدیدی از سوی اسرائیل علیه منافع ما وجود نداشته باشد، ما هیچ واکنش جدیدی نخواهیم داشت.

اما وی با هشدار به اینکه اگر رژیم صهیونیستی به ایران حمله کند، واکنشی به مراتب شدیدتر و قاطع‌تر دریافت می‌کند، ادامه داد: اگر اسرائیل اقدامی جدی علیه کشور من انجام دهد و این برای ما ثابت شود، پاسخ ما فوری و حداکثری خواهد بود و باعث پشیمانی آنها خواهد شد.

***

تشکر سپاه از حمایت‌های مردم

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی پیامی با تشکر از حمایت‌ها و پشتیبانی ملت ایران پس از عملیات غرور انگیز و پیروزمند «وعده صادق» نوشت: «این پیروزی غرور آفرین ماندگار و معنادار که تحت الطاف خداوندی و عنایات حضرت ولی عصر ( عج) حاصل شد را به محضر مبارک «امام» و «امت» تبریک گفته و از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های باشکوه شما مردم فهیم و قدرشناس از «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» برای تنبیه دشمن صهیونیستی در این روزهای جاودانه تاریخی ، متواضعانه قدردانی و سپاسگزاری کرده‌ و قاطعانه اعلام می‌کنیم:

«مصمم تر از گذشته به اردوگاه دشمنان اجازه نخواهیم داد به ساحت قدرت ایمان و همبستگی ملی ایرانیان و سرمایه بازدارندگی کشور که اینک به ارتفاع بلندتر و عظمت والاتر دست یافته است ، خدشه‌ای وارد سازند .»

وحدت نظر گروه‌های سیاسی در مسائل ملی

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا درباره موضع گیری واحد از سوی طیف های مختلف سیاسی و چهره ها در ماجرای حمله به اسرائیل، و اینکه این موضع گیری واحد چقدر بخاطر اهمیت امنیت ملی، منافع ملی و ...بود، به خبرآنلاین گفت: بنده ترجیح می دهم این موضع گیری های واحد سیاسی را به رشد و بالندگی فرهنگ سیاسی در کشور تعبیر کنم و به سطحی رسیده که در این گونه موارد همه جریانات سیاسی در زمانی که پای منافع ملی کل کشور در میان است وحدت ملی را حفظ می کنند.

وی افزود: بنابراین این گونه وقایعی که رخ می دهد و در عین حال همبستگیِ سیاسی که بین سیاسیون نیز ایجاد می شود زمینه ای را فراهم می کند تا فهم سیاسی افزایش یابد و ما در آینده شاهد این موضوع باشیم که در این گونه مواقع یا مواقع مشابه، این همبستگی سیاسی در داخل تکرار شود و به تدریج این حس مواضع یکسان در مواقعی که منافع ملی ایجاب می کند به تحولات داخلی کشور تسری پیدا کند و صرفا متوقف به مواقعی که یک دشمن خارجی و بیرونی مطرح است نشود.

***

بایدن در حال بررسی توافق جدید هسته‌‌‌ای با ایران

دنیای اقتصاد نوشت: روزنامه بریتانیایی «آی ۲۴» در مطلبی به قلم دیوید پارسلی به احتمال احیای توافق هسته‌‌‌ای در شرایط پرتنش فعلی پرداخت و نوشت: « جو بایدن، رئیس‌‌‌جمهور ایالات متحده، همه گزینه‌‌‌ها را در قبال مساله ایران «روی میز» نگه داشته است؛ همچنانکه او در نظر دارد بررسی کند که آیا توافقی برای توقف عبور ایران از نقطه گریز هسته‌‌‌ای را به عنوان بخشی از تلاش‌‌‌های دیپلماتیک گسترده‌‌‌تر برای جلوگیری از جنگ همه‌‌‌جانبه در خاورمیانه احیا کند یا خیر.»

وزارت امور خارجه آمریکا به من گفته است که رئیس جمهور «به هر طریقی» تضمین خواهد کرد که «ایران هرگز به سلاح هسته‌‌‌ای نخواهد رسید.» یک منبع نزدیک به دولت بایدن به من گفت که کاخ سفید در حال بررسی توافق هسته‌‌‌ای جدید با ایران در ازای لغو برخی تحریم‌‌‌های اقتصادی علیه تهران است تا از یک جنگ تمام عیار در منطقه جلوگیری کند.

این منبع گفت: «یک دیدگاه در داخل دولت این است که رئیس‌جمهور فرصتی را برای آغاز مذاکرات دیپلماتیک با هدف احیای مجدد توافق هسته‌‌‌ای ایران مشاهده می‌‌‌کند.» تا آنجا که من درک می‌‌‌کنم، این به عنوان راهی برای مماشات با اسرائیل و ایران در نظر گرفته می‌‌‌شود.

اسرائیل اطمینان دارد که تهدید هسته‌‌‌ای ایران از بین رفته است و ایران مطمئن خواهد بود که احتمال جلوگیری از پاسخ نظامی اسرائیل در خاکش وجود دارد. پس از عملیات موشکی و پهپادی بی‌‌‌سابقه ایران، اسرائیل همچنان به بررسی گزینه‌‌‌های تلافی‌‌‌جویانه ادامه می‌‌‌دهد. دولت‌‌‌های خارجی برای محدود کردن تشدید تنش که می‌‌‌تواند منجر به تسریع برنامه تسلیحات هسته‌‌‌ای تهران شود، اصرار دارند.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۶۲۵۷۴۲۱:۵۱:۴۳ ۱۴۰۳/۲/۱
آیا متدین تر از حضرت آقای جوادی آملی استاد محترم حوزه علمیه و مرجع تقلید هم هست ؟ ایشان برخورد تند و جبری با قضیه حجاب را قبول ندارند.
ناشناس۳۴۶۲۷۱۸۰۵:۴۳:۳۵ ۱۴۰۳/۲/۲
حجاب و عفاف هم حکم شرع است و هم قانون کشور و لازم الاجرا که همه آحاد جامعه باید آنرا در سطح جامعه رعایت کنند
ناشناس۳۴۶۲۸۶۹۰۹:۵۵:۰۳ ۱۴۰۳/۲/۲
اختلاس و خیانت نکردن هم قانون کشور هست، لطفا اول اینها رو مسئولین رعایت کنند. بعد از مردم بخواهید که قانون رو رعایت کنند.
ناشناس۳۴۶۲۸۸۱۱۰:۰۴:۵۹ ۱۴۰۳/۲/۲
عفت داشتن مطلقا ربطی به حجاب ندارد در ضمن تحمیل عقیده و سبک زندگی یک اقلیت به کل جامعه یعنی ایجاد تنش و دو قطبی که در شرایط فعلی اصلا عاقلانه نیست
ناشناس۳۴۶۲۹۹۹۱۲:۱۹:۱۲ ۱۴۰۳/۲/۲
اقلیت دنبال بی بندو باری هستند و جلوی دوقطبی سازی این جریان گرفته نشود به چیز های دیگر می رسند و جامعه را بیشتر منجلاب می برند
امیر حسین سلطان/تهران۳۴۶۲۸۸۷۱۰:۰۸:۵۰ ۱۴۰۳/۲/۲
این بایدها پاسخش یک کلمه است! «نباید» افراط و تفریط دارد پدر همه را درآورده است و هنوز باید باید می کنید؟! اصلا هم نباید! ریاضیات و قوانین ثابت علمی را هم همینطوری نباید چشم و گوش بسته و دربست بپذیریم و میدان استدلال و منطق دیگران برای مطالبی خلاف ثابت شده ها را باز می گذارند تا درستی آنچه ثابت شده است بر آنان نیز ثابت گردد. حال پس چگونه است در حالی که با این سبک و راه و شیوه برخوردها برای حل مسأله بی حجابی در جامعه حتی بعضا روحانیون و عالمان دینی هم نظرات دیگری دارند شما همچنان باید باید می کنید؟! اگر با صرف باید باید کردن ها مسائل عدیده ما قابل حل بود مطمئن باشید اکنون هیچ مسأله بغرنجی برای مان باقی نمانده بود. والله اعلم
ناشناس۳۴۶۲۸۸۸۱۰:۰۹:۱۸ ۱۴۰۳/۲/۲
البته اکثریت ملت ایران هم خواهان تغییرات قوانین حجاب هستنند باید تابع نظر ملت بود .......
ناشناس۳۴۶۲۷۳۸۰۶:۳۹:۳۵ ۱۴۰۳/۲/۲
فیلم نظر ایشان در اینترنت هست ایشان موافق اعمال قانون هستند
ناشناس۳۴۶۲۷۵۹۰۷:۴۲:۲۷ ۱۴۰۳/۲/۲
حجاب و عفاف هم حکم دین است و هم قانون بنابر این لازم است هر چه سریعتر قانون عفاف و حجاب تصویب تا تمامی مسولان و دستگاه ها وظایف قانونی خود را بدانند و عمل نمایند
mostafa.kamali95@yahoo.com۳۴۶۲۷۹۹۰۸:۲۱:۲۰ ۱۴۰۳/۲/۲
چرا هر جه سریعتر قانون عفاف و حجاب را تصویب نمی کنید تا قانون حاکم باشد و فصل الخطاب
ناشناس۳۴۶۲۵۸۲۲۲:۰۶:۱۱ ۱۴۰۳/۲/۱
گیر بی خودی ، مانند ورود بانوان به ورزشگاه ، الان چی شد ورود آزاد شد
mostafa.kamali95@yahoo.com۳۴۶۲۷۸۶۰۸:۱۲:۰۳ ۱۴۰۳/۲/۲
چندی پیش یک سخنران ادعا کرده که یک نماینده مجلس ۱۴۰ سکه رشوه گرفته است تا تفحصی انجام نشود از مجلس و مدعی العموم درخواست میگردد نسبت به شفاف سازی این موضوع اقدام و این قضیه حتما باید یک محکوم داشته باشد یا افشا گر باید محکوم شود و یا اگر فسادی رخ داده حتما نماینده متخلف و همدستان او محکوم شوند
امیر حسین سلطان/تهران۳۴۶۲۵۹۵۲۲:۲۸:۴۷ ۱۴۰۳/۲/۱
یک پیشنهاد به الف: باستثنای نظرات توهین آمیز و استفاده از ادبیات دور از ادب و نزاکت درج نظرات دیگر هر قدر هم انتقادی و گزنده هم که باشند نباید سانسور، حذف و یا جرح و تعدیل شوند. حداقل تجربه نشان داده است با پاک کردن صورت مسأله ها هیچ مسأله ای حل نشده است و حل هم نخواهد شد بلکه درست برعکس انتشار نظرات حتی صد درصد بسیار تند انتقادآمیز است که می تواند در زمان خود مورد توجه مخاطبان و طرف های مورد نقد و انتقاد قرار بگیرند تا جلوی بسیاری از ناهنجاری ها و بی قانونی ها و کارهای بی قاعده و عبث را در سطوح مختلف اجرایی و غیراحرایی بگیرد فرضا انتقاد صریح نسبت به اصل محتوا و نوع انشای اطلاعیه های صادر شده توسط پلیس(فراجا) نبایستی با تیغ سانسور و حذف در رسانه های جمعی بسان سایت وزین الف روبرو گردد و حالا بعد از سپری شدن فقط یک هفته در همین بسته ویژه خبری الف شاهد و خواننده مطالب به مراتب تندتر و شدیدتری نسبت به رویکرد و عملکرد همین پلیس و یا وزارت کشور باشیم! در حالی اگر از همان زمان انتشار این اطلاعیه ها نظرات مخالف بدون اعمال سانسور و حذف منتشر می شد چه بسا رویکرد و عملکردها به گونه ای پیش می رفت که اصولا نیازی به تذکرات موکد هم نمی بود و ارزش کار و جایگاه پلیس به مراتب بیش از این حفظ می گردید. والله اعلم
ناشناس۳۴۶۲۷۱۹۰۵:۴۵:۵۴ ۱۴۰۳/۲/۲
پلیس فراجا باید مروجین بی حجابی و بی بند و باری را شناسایی و با اشد مجازات با آنها برخورد نماید
ناشناس۳۴۶۲۷۶۴۰۷:۴۵:۴۶ ۱۴۰۳/۲/۲
از نیروی انتظامی درخواست میشود در طرح نور به افرادی که بابت حجاب و عفاف تذکر میگیرند به نحوی کد ملی با اثر انگشت آنها نیز در سامانه ای ثبت شود تا اگر فردی چند بار تذکر گرفت اخطار های لازم به آنها صورت گیرد
ناشناس۳۴۶۲۸۰۲۰۸:۲۴:۱۱ ۱۴۰۳/۲/۲
گذشت زمان ثابت کرد که برای اجرای قانون عفاف و حجاب باید از قوه قهریه استفاده کرد .
ناشناس۳۴۶۲۸۹۲۱۰:۱۳:۵۳ ۱۴۰۳/۲/۲
قوه قضائیه به قانون حجاب عمل نمی کند در این 20 سال
ناشناس۳۴۶۲۶۰۴۲۲:۴۳:۱۷ ۱۴۰۳/۲/۱
فقط اسراییل شنبه تعطیل است نصف دنیا شامل چین هند وروسیه شنبه تعطیل است قریب به اتفاق دنیا هم همینطور آخه
ناشناس۳۴۶۲۶۲۱۲۳:۱۶:۱۹ ۱۴۰۳/۲/۱
تعطیلی شنبه بر اساس دین بهود هست و کمترین مشکل مراوده با دیگر کشورها تعطیلی پنجشنبه یا جمعه هست و اساسا آدرس غلط دادن می باشد
ناشناس۳۴۶۲۸۳۸۰۹:۲۱:۳۵ ۱۴۰۳/۲/۲
اولا کار درست رو هر که انجام داد باید پذیرفت دوم حداقل یه سرچ ساده بکن تو که داری از امکانات دولت استفاده می کنی وهزینه ای برات نداره ببین چند کشور صنعتی وپیشرفته تو دنیا پنجشنبه تعطیل هستند. سوم براساس حرف یک عده که نظریه یهود وغیره روصادر می کنند عمل نکن یادت باشه خدا در اون دنیا تو رو بر اساس عقل ومیزان بکار گیری جزا می کنه.
ناشناس۳۴۶۲۸۹۳۱۰:۲۰:۵۸ ۱۴۰۳/۲/۲
ما بر اساس فرهنگ ایران و دین حرف می زنیم که پنجشنبه از اهمیت خاصی برخوردار هست و نه بر اساس تقلید صرف!! در ضمن حتی نمی دانید در مراودات اقتصادی مانند پایا نیست که نصف روزه انجام شود و یکی تعطیل باشد مشکل درست شود بلکه دستورش در یک روز کاری ایران صادر شود تا برود انجام گیرد چند روز می شود و ربطی هم به تعطیلی های متفاوت دو کشور مراوده ندارد در ضمن گمرک ها هم اصلا تعطیلی ندارند! و شما بهتر هست با دید باز نگاه کنید و فکر کرن چه چیز مهمی هست این اختلاف!!
ناشناس۳۴۶۲۶۵۱۲۳:۵۸:۳۶ ۱۴۰۳/۲/۱
آقا چرا از روش های پر هزینه استفاده می کنید. آزموده را آزمودن خطاست. گشت ارشاد یک روش بسیار قدیمی است که نتیجه اش صرفا اگر نگویم تولید فاصله میان مردم و نیروی انتظامی، اما بدبینی هست. شمارا بخدا صرفه نظر کنید.
ناشناس۳۴۶۲۷۵۶۰۷:۳۸:۱۱ ۱۴۰۳/۲/۲
من بیشتر از همه نگران وجهه ایران در سطح بین الملل هستم این فیلم ها در کل دنیا انعکاس پیدا می کند خیلی زشته اینکه بگوئیم مردان ایران با دیدن موی زنها طوری تحریک می شوند که به تجاوز و خیانت به همسر و ...دست می زنند و حاکمیت مجبور است با زنان برخورد خشن کند تا جامعه پاک بماند اصلا زیبا نیست مردان ما نشان داده اند که کوچکترین توجه و واکنشی نسبت به زنان بی روسری ندارند
ناشناس۳۴۶۲۸۶۱۰۹:۴۵:۱۱ ۱۴۰۳/۲/۲
مرد ایرانی و خارجی ندارد، نتایج آزادی پوشش در غرب مشاهده شده. غربی ها باید خجالت بکشند که با آزادی پوشش در کشورشان باعث افزایش تجاوز، خشونت علیه زنان و ... شده اند و در انگلیس قرار است روی لباس پرستاران دوربین نصب شود که از آزار و اذیت ایشان در بیمارستان یا تهمت زدن الکی آن ها به دیگران جلوگیری شود
ناشناس۳۴۶۳۰۰۲۱۲:۲۰:۳۴ ۱۴۰۳/۲/۲
شما فقط غرب را می بینی ؟ در کل کشورهای مسلمان حجاب اختیاری است و نه کسی برهنه شده و نه کشور دچار فساد و خیانت و فسق و فجور شده و اتفاقا تعداد محجبه ها و متدین ها زیاد و مساجد پر رونق هستند چرا شماها به تجربه کشورهای مسلمان دیگر نگاه نمی کنید ؟
ناشناس۳۴۶۲۹۵۲۱۱:۲۳:۰۱ ۱۴۰۳/۲/۲
من هم از انتشار این فیلم های خشن در شبکه های اجتماعی و انعکاس آن در کل دنیا اعصابم به هم می ریزه .
ناشناس۳۴۶۳۰۹۹۱۳:۲۶:۵۹ ۱۴۰۳/۲/۲
خیلی جالبه از «انتشار» و «انعکاس» به این فیلم های خشن اعصاب مبارکتون به هم می‌ریزه اما محتوای این فیلم ها اعصابتون رو حتی قلقلک هم نمیده؟؟
ناشناس۳۴۶۲۹۰۰۱۰:۲۵:۱۰ ۱۴۰۳/۲/۲
حرکت بعدی در دو قطبی سازی چی هست ؟!!!
حجاب۳۴۶۲۶۷۰۰۰:۴۶:۱۰ ۱۴۰۳/۲/۲
شهید بهشتی: در مورد حجاب هم باید عمل اقناعی داشت و هم اعمال قانون و قدرت
ناشناس۳۴۶۲۶۷۱۰۰:۴۷:۱۰ ۱۴۰۳/۲/۲
سانسور بی‌مورد نکنید
حق‌طلب۳۴۶۲۶۷۲۰۰:۴۸:۴۶ ۱۴۰۳/۲/۲
«دوقطبی شدن» اسم رمز حمله به مقدسات حق و باطل دوقطبی واقعی است.رهبر معظم از دوقطبی غیر واقعی انتقاد دارند اینها که مدام از "دو قطبی شدن" جامعه توسط حکومت انذار می‌دهند و نیروهای انقلابی را متهم به دوقطبی سازی کردند میکنند ولی در مقابل پروژه‌های توهین به مقدسات مردم سکوت می‌کنند اثبات می‌کنند که وسط ماجرا نیستند بلکه خود بخشی از یک‌طرف ماجرا و تکمیل کننده پازل دشمن هستند.
ناشناس۳۴۶۲۷۰۹۰۳:۰۴:۴۰ ۱۴۰۳/۲/۲
از نظر شما، تمام انسانهای غیر همفکر شما دشمن به حساب می آیند
ناشناس۳۴۶۲۶۷۳۰۰:۴۹:۰۲ ۱۴۰۳/۲/۲
درود بر پلیس با هجمه هایی که علیه گشت راه می اندازند تا بی حیایی گسترش یابد پا پس نمی کشد آن هم حداقل ظاهری
ناشناس۳۴۶۲۷۱۰۰۳:۱۳:۴۱ ۱۴۰۳/۲/۲
هیچ کس به زور و اجبار ارشاد نمیشه .
ناشناس۳۴۶۲۷۴۲۰۶:۴۸:۳۳ ۱۴۰۳/۲/۲
شما وضع اقتصادی مردم رو به 10سال پیش برگردانید همه چادر سرم میکنند
ناشناس۳۴۶۲۸۹۵۱۰:۲۲:۴۶ ۱۴۰۳/۲/۲
10 سال قبل چرا نسبت به 10 قبل تر آن از چادر به مانتویی رفتند؟!!!!
ناشناس۳۴۶۲۷۶۱۰۷:۴۲:۵۷ ۱۴۰۳/۲/۲
حق لباس پوشیدن بدیهی ترین حق مردم است.
ناشناس۳۴۶۲۸۸۵۱۰:۰۸:۱۸ ۱۴۰۳/۲/۲
تعیین نحوه لباس پوشیدن هم حق خداوند است که خالق انسان است و بر حکومت واجب کرده جلوی تخلف را بگیرد و بر سایر مردم هم امر به معروف را واجب کرده
ناشناس۳۴۶۲۷۹۰۰۸:۱۵:۰۲ ۱۴۰۳/۲/۲
حجاب کار فرهنگی میخواهد گشت ارشاد اگر موثر بود الان وضعیت حجاب به این صورت نبود
ناشناس۳۴۶۲۸۲۰۰۸:۵۰:۱۰ ۱۴۰۳/۲/۲
چرا فکر میکنید فقط اسرییل شنبه تعطیل است؟ چین هند روسیه و کشورهای عربی روز شنبه تعطیل هستند کاروبارشان هم خوب است
ناشناس۳۴۶۲۸۹۶۱۰:۲۳:۲۷ ۱۴۰۳/۲/۲
چون از غرب تعطیلی شنبه شروع شده!
ناشناس۳۴۶۲۸۴۱۰۹:۲۴:۲۸ ۱۴۰۳/۲/۲
رهبری همواره بر جذب حداکثری و دفع حداقلی در مسائل اجتماعی به خصوص در مورد جوانان تاکید داشته اند ، آیا این برخورد بعضا خشن و بگیر و ببند و بدور از رافت اسلامی باعث جذب حداکثری افراد شده ؟
ناشناس۳۴۶۲۹۴۹۱۱:۲۰:۵۵ ۱۴۰۳/۲/۲
آیا ول کردن در دو سال گذشته باعث جذب شد یا باعث بد تر شدن ؟
ناشناس۳۴۶۲۸۵۲۰۹:۳۳:۰۲ ۱۴۰۳/۲/۲
کاش آقایان یه گشتی هم برای مفاسد اقتصادی و کم کاری کارکنان دولت و فروشندگان مواد مخدر و سارقان و زورگیران میذاشتن. این مملکت هزار و یک مشکل اساسی داره بعد یه عده اومدن چسبیدن به حجاب.
ناشناس۳۴۶۳۰۷۰۱۳:۱۰:۴۱ ۱۴۰۳/۲/۲
برا اونا هم گذاشتن. حالا مگه تو همه خیابونا گشت ارشاد هست؟؟
فرهنگ۳۴۶۲۸۸۰۱۰:۰۴:۵۴ ۱۴۰۳/۲/۲
برخورد های قهری، تند و سلبی با مقولات فرهنگی منجمله طرز پوشش و ظاهر که درست یا نادرست اکثریت آن را امری شخصی تلقی می کنند، نتیجه مثبت مورد انتظار را نخواهد داشت.
علیجانی۳۴۶۲۹۶۵۱۱:۳۴:۵۱ ۱۴۰۳/۲/۲
موضوع حجاب بسیار حساس است از یک طرف غرب زدگان در جهت تقدس زدایی موضوع حجاب و عادی جلوه دادن ان در جامعه هستند و خیلی هم سرمایه گذاری کردند که فضای فرهنگی کشور را به قبل از انقلاب برگردانند . در عین ما باید خیلی هوشیار باشیم و به بانوان فشار نیاوریم ولی در عین حال رها هم نباید بشوند . غرب از هر حربه ای استفاده خواهد کرد تا موضوع حجاب را لوث کند و ما نباید اجازه دهیم
ناشناس۳۴۶۳۰۱۳۱۲:۲۵:۱۰ ۱۴۰۳/۲/۲
با دنبال رو غرب که کردید در عوض کردن تفکر زنان و بدپوششی را هم جلوی آن را نگیرید در سال های آتی با بیماری های جنسی فزاینده روبرو خواهید شد
ناشناس۳۴۶۳۱۲۹۱۳:۵۴:۱۲ ۱۴۰۳/۲/۲
یک گشت ارشاد ویژه برای بررسی وعده های رئیس جمهور و هیات دولت و نمایندگان مجلس درست کنید و اگر دروغ وعده داده بودند ارشادشان کنید. مثلا وعده ساخت 4 میلیون مسکن، وعده نصف و یک رقمی کردن تورم، وعده شایسته سالاری، وعده بهبود اینترنت، وعده بهبود بازار سرمایه، و وعده های مکرر دیگر.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  6. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  7. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  8. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  9. دور باطلی که تمامی ندارد!

  10. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  11. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  14. تضادی عجیب و پر ابهام!

  15. برای این عکس شما تیتر بزنید

  16. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  17. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  18. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  19. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  20. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  21. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  22. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  23. سقوط در آغوش پهلوی!

  24. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  25. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

پربحث‌های هفته

  1. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  4. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  5. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  6. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  7. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

  8. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  9. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  10. قوه قضائیه تصاویر و مستندات جدیدی از مرگ نیکا شاکرمی منتشر کرد

  11. پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  13. دروغگویی BBC برای خون‌شویی

  14. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  15. دولت با نظام بانکی شوخی ندارد

  16. طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور

  17. جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت

  18. معلمان تلاش کنند گره ذهنی دانش آموزان باز شود

  19. دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند/مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای تعطیل شود

  20. وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است

  21. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  22. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  23. ۲۳دلیل برای اثبات دروغ بی‌بی‌سی

  24. فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد/ دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند نه شیشه‌ای شکستند اما این جور با آنها رفتار می‌شود

  25. سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست

آخرین عناوین