حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4030203118 ۶۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

حمایت اژه‌ای از طرح عفاف و حجاب فراجا

غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست شورای‌عالی قوه قضاییه گفت: در مقوله‌ی عفاف و حجاب، قوانینِ مدوّن و مشخصی از جمله «قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر»، «قانون مجازات اسلامی»، «مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی» و ... وجود دارد؛ در این قوانین برای هر سه قوه و دستگاه‌های مختلف، از جمله وزارتخانه‌های کشور، آموزش‌وپرورش، آموزش‌عالی، ارشاد اسلامی و همچنین نهاد‌های تبلیغاتی و فرهنگی همچون سازمان تبلیغات و دفتر تبلیغات، مأموریت‌ها و وظایفی تعریف شده است؛ به تبع این امر، برای فراجا نیز در قوانین، وظایف و مسئولیت‌هایی در حوزه عفاف و حجاب مقرر شده است. 

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: قدر مسلم، چنانچه دستگاهی به وظایف قانونی خود در هر حوزه‌ای از جمله عفاف و حجاب، عمل نکرد و یا کم عمل کرد، این امر، رافعِ مسئولیت و وظایف دستگاه‌های دیگر نیست؛ فی‌المثل، پلیس نمی‌تواند بگوید، چون سایر دستگاه‌های مسئول در امر اقتصادی و معیشتی و فرهنگی به وظایف خود عمل نکرده‌اند، پس من هم در مقابله با جرمِ سرقت، به مسئولیت خود عمل نمی‌کنم! 

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: علاوه بر وظایف ذاتی و قانونی که فراجا در حوزه عفاف و حجاب، به موجب قوانین مختلف و مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی دارد، در ستاد عفاف و حجاب نیز مأموریت‌هایی برعهده این نهاد گذاشته شده است؛ علاوه بر آنها، به موجب اتفاقات سال ۱۴۰۱ و بعد از آن که در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی و حوزه عفاف و حجاب رخ داد و مشخص شد که برخی از این موارد، با پشتیبانی دشمن است، مردم متدیّن و غیور و عَفیف ایران اسلامی، ناراحت و مکدّر شدند؛ فلذا از فراجا خواسته شد که طبق وظایف ذاتی و قانونی خود، در این عرصه ورود داشته باشد. 

رئیس عدلیه در ادامه اظهار داشت: در اواخر سال گذشته، در جلسه مشترک بنده با رئیس‌جمهور تاکید شد که نمی‌شود مقوله عفاف و حجاب را رها کرد؛ فلذا در بهمن و اسفند ۱۴۰۲، جلساتی برگزار شد و از فراجا و برخی نهاد‌های دیگر و چندین وزارتخانه دعوت کردیم؛ در آن مباحث و جلسات، تاکید شد که دشمن در حال تحریکات و تحرکات و پشتیبانی‌هایی در قضیه ترویج ناهنجاری اجتماعی و فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب است لذا باید سازوکاری منسجم و مدوّن برای شناسایی و برخورد با عوامل دشمن در این قضیه تدوین و تمهید شود؛ همچنین تاکید شد که در این راستا، افرادی نیز هستند که عامل دشمن نیستند و ممکن است حتی از نیّات و اغراض دشمن نیز بی‌خبر و ناآگاه باشند، اما به هر ترتیب عملی که مرتکب می‌شوند خلاف شرع و قانون و مغایر با سنت مردم غیور و عفیف ایران اسلامی است. 

قاضی‌القضات افزود: در آن جلسات و مباحث، تاکید شد که همه دستگاه‌های ذیربط در قضیه عفاف و حجاب از جمله دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغاتی، حوزه‌ها و مروّجین و مبلّغین دینی، دانشگاه‌ها، آموزش‌وپرورش و ... فعال شوند. در همین راستا از فراجا نیز خواسته شد و خطاب به او تاکید شد که در این قضیه به میدان بیاید؛ خُب آیا اکنون می‌توان خود را کنار بکشیم و اصطلاحاً به تعبیر عامیانه بگوییم «کی بود کی بود؛ من نبودم»؟!

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای اظهار داشت: البته بدیهی است که در جلسات برگزار شده و مباحث مطرح شده، موکداً و مستمراً توصیه و تاکید می‌شود که نیرو‌های فراجا که در قضیه عفاف و حجاب مسئولیت دارند، بسیار در نحوه برخورد‌ها مراقبت کنند و صبر و حوصله به خرج دهند و صفوف افراد فریب‌خورده یا غافل یا ضعیف در قیودات را از عناصر سازمان‌یافته‌ی دشمن جدا کنند. البته با همه این توصیفات و تفاسیر، ممکن است در صحنه و در میدان، اشتباه در تشخیص مصداق نیز پیش بیاید و نیروی فراجا نتواند عنصر سازمان‌یافته‌ی دشمن را از فرد غافل و فریب‌خورده، متمایز کند و یا ممکن است خدای‌ناکرده مأموری نیز مرتکب تخلف شود؛ خُب، مگر در سایر دستگاه‌ها، تخلف صورت نمی‌گیرد؟ چاره کار آن است که این تخلف و متخلف را اصلاح کنیم؛ البته عیبی ندارد که خیرخواهانه و دلسوزانه تذکر دهیم و انتقاد کنیم و بگوییم فلان اتفاق، رخ داده و باید رفع شود؛ اما نباید کاری کنیم که فراجا احساس کند کار خطایی کرده که در قضیه عفاف و حجاب وارد میدان شده و گویی از او خواسته نشده که وارد میدان شود. نباید نیروی حاضر در صحنه احساس کند که در میدان، او را رها کرده‌ایم.

تأکید رئیسی بر لزوم اجرای وظایف قانونی همه بخش‌های حاکمیتی در موضوع عفاف و حجاب

سید ابراهیم رئیسی در جلسه عصر یکشنبه هیئت دولت با بیان اینکه موضوع عفاف و حجاب تکلیفی شرعی، قانونی و سیاسی است که در توجه به آن هیچگونه تردیدی وجود ندارد، از همه بخش‌های فرهنگی، ‌اجتماعی، ‌انتظامی و قضائی کشور که به موجب قانون دارای وظایفی در این زمینه هستند خواست عمل به وظایف محوله را مطابق آنچه در این قانون آمده است، با تدبیر و برنامه‌ریزی مورد توجه قرار دهند.

رئیس جمهور با اشاره به فرمایش اخیر رهبری معظم انقلاب درباره وظایف دولت و قوه قضائیه درباره عفاف و حجاب تصریح کرد‌: امروز انتظار مردم، ‌متدینین و قانونمداران نیز توجه به قانون، حفظ حقوق مردم و کرامت انسانی آحاد جامعه است و همه دستگاه‌های اداری در همه بخش‌های حاکمیتی باید در این زمینه پیشتاز و پیش قدم باشند.

تشکیل ستاد حجاب به دستور رئیسی

محمدحسین طاهری آکردی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر درباره «طرح نور» گفت: اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به دستور رئیس جمهور، ستاد عفاف و حجاب به ریاست احمد وحیدی وزیر کشور تشکیل شد و ستاد امر به معروف و نهی از منکر در کنار دیگر نهادها یکی از اعضای این ستاد است. مسؤلیت‌های ستاد ما در حوزه حجاب بعد از تأسیس ستاد عفاف و حجاب به این نهاد واگذار شد و تا الان درخواستی از سوی این نهاد برای ورود ما به طرح نور صورت نگرفته است.

***

انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

جوان درباره «تلاشی منفور برای القای دوقطبی رهبری و دفتر رهبری» نوشت: «دفتر رهبری یا دفتر حفظ و نشر آثار ایشان طبعاً همچون خود رهبری نیستند، اما این هم که تصور شود رهبر و دفتر دو قطب مخالف یکدیگر هستند، دور از تعقل و سیاست‌ورزی و همراه با تبعات خطرناکی است. 

آنچه پس از توییت عضو دفتر نشر، در فضای مجازی از سوی جریانی تندرو غلبه یافت، القای خودسری این فرد و علنی کردن تذکر برخلاف نظر رهبری بود. برخی از مردم عادی هم، چون تذکر رهبر معظم انقلاب به فراجا را قابل هضم در چارچوب فکری خودساخته‌شان ندیدند، این تحلیل کذایی را به عنوان خبر صادق پذیرفتند که آن توییت خودسرانه زده شده است.

اما هیچ کس از میان این جمع نخواست به این موضوع فکر کند که مگر می‌شود خودسری در دفتر رهبری تا این حد برسد که علنی، رسمی و به اسم دفتر نشر، نسبتی –به زعم این افراد- خلاف واقع به رهبر انقلاب وارد شود و رهبر قدرت ساماندهی موضوع و برخورد با آن را نداشته باشند؟!

و حتی پس از جنجال بسیار، آن فرد باز توییت دیگری بزند و بر توییت قبلی تأکید کند و باز رهبری و اطرافیان معتمد ایشان ساکت بمانند و او را توبیخ و مواخذه نکنند و به مردم نگویند که فریب او را نخورید؟!

کسانی که بر طبل دوقطبی «آقا و دفتر آقا» می‌کوبند، اعتبارزدایی از مواضع غیررسمی رهبری را همپای اعتبارزدایی از دفتر رهبری پیش می‌برند. اکنون درباره آگاهانه یا ناخودآگاه بودن چنین اقدامی نمی‌خواهیم اظهارنظر کنیم، اما پیشینه‌ای که از این اقدامات در خاطره سیاسی ما مانده، نشان می‌دهد که دفتر رهبری بهانه است...

با نگاه خوش‌بینانه، ما با جماعتی مواجه هستیم که مطابق با نگاه خود و برای خود یک آیت‌الله خامنه‌ای ساخته‌اند که البته با آیت‌الله خامنه‌ای موجود، به لحاظ فکری متفاوت است...

 رهبری که این جماعت می‌خواهند باید نقطه‌ضعفی داشته باشد. هیهات! آیت‌الله خامنه‌ای رهبر قدرتمندی است که به یک اشاره‌اش، خاکی که رژیم صهیونیستی اشغال کرده، هدف قرار می‌گیرد و معادلات سیاسی و نظامی جهان را تغییر می‌دهد، حال بگوییم اعضای دفترش می‌توانند به ایشان دروغ ببندند و بساط‌شان هم جمع نشود؟!»

***

کنایه‌های ذوالنوری به قالیباف

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری، نایب رئیس مجلس درجلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان این‌که مجلس شورای اسلامی از دو بخش نمایندگان و کارکنان تشکیل شده است، تصریح کرد: اگر بنده رئیس مجلس شورای اسلامی شوم و از بیرون به صورت اتوبوسی و قطاری افرادی را بدون داشتن هیچ آشنایی وارد مجلس کرده و به آنها مسئولیت دهم، آن وقت تکلیف کارمندی که  ۲۰، ۳۰ سال در انتظار رسیدن به قله بوده چه می‌شود؟ او دیگر چه‌طور می‌تواند هزینه چند ۱۰ ساله‌اش در خدمت‌گذاری بیشترش را مطلوب کند؟ باید ارزش افزوده‌ای باشد برای این وضعیت. آیا این کارمند انگیزه کاری و همیت در تحول مجلس شورای اسلامی را دارد؟

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بر اثر تغییرات سالیان اخیر و تحولات آیین‌نامه شرایط به گونه‌ای پیش رفته که مجلس شورای اسلامی نماینده‌محور و هیات رئیسه‌محور نیست و رئیس محور است. حال این‌که مجلسی می‌تواند کارآمد باشد که همه نمایندگان در آن تاثیر و سهم داشته باشند. از طرف دیگر گاهی به بهانه گرایش‌های سیاسی، بخشی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی کنار گذاشته می‌شود و در حاشیه قرار می‌گیرند. گاهی نمایندگان در تصمیمات تاثیری ندارند. مثلا مطلبی به عنوان مصوبه مجلس شورای اسلامی به شورای نگهبان ارسال می‌شود و زمانی که اعتراض می‌شود چند روز بعد برای رای‌گیری در مجلس می‌آیند.

وی اضافه کرد: امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی نمی‌توانند نقش اصلی را ایفا کنند باید قدرت به نمایندگان برگردد. نمایندگان باید در همه موضوعات در قبال مردم و موکلانشان پاسخ‌گو باشند ولی تاثیر جدی در تصمیمات ندارند.

ذوالنوری با بیان این‌که اختیار مجلس شورای اسلامی به دستگاه‌های بیرونی واگذار می‌شود تصریح کرد: وجود مراجع فرامجلسی خلاف نص صریح قانون است که تنها جایگاه رسمی قانون‌گذاری را مجلس شورای اسلامی می‌داند. این مراجع به جای مجلس و نمایندگان تصمیم می‌گیرند حال این‌که در نهایت باید نمایندگان پاسخ‌گو باشند.

وی مجددا اظهار کرد: مراد من از این صحبت‌ها مربوط به افراد نیست؛ بلکه شرایط ساختاری چنین وضعیتی را رقم زده است؛ اگر رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه سران قوا و شوراهای متعدد تصمیمی می‌گیرند که از جنس قانون‌گذاری است، باید این تصمیم از قبل به اطلاع نمایندگان رسیده و حتی از آنها استمزاج شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باید نمایندگان نقش اصلی را ایفا کرده و مجلس به جای رئیس محوری، نماینده‌محور باشد همچنین مجلس شورای اسلامی ورودی به مسائل اصلی کشور پیدا کند.

***

تکذیب احضار سفیر سوییس به سپاه

به گزارش ایسنا ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در مورد حوادث اصفهان و اتفاق رخ داده در بامداد جمعه بین ایران و آمریکا پیامی منتقل شده است، گفت: آنچه که انجام شد حتی اسمش را نمی‌توانیم عملیات بگذاریم یک اقدام ایذایی بود که ما مشابه آن را نیز پیش از این مشاهده کرده بودیم.
 
 وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی و هیچ طرف دیگری مسئولیت این موضوع را قبول نکرده‌اند، ادامه داد: در این زمینه سیستم دفاعی ایران به صورت حرفه‌ای عمل کرد و طرف اقدام کننده به هیچ سطحی از اهداف خود دست پیدا نکرد و یک اقدام بی‌ارزش از نظر نظامی بود.

کنعانی در پاسخ به اصرار  سوال خبرنگار پرسش کننده گفت: این موضوع ارزش پیگیری در این سطح را نداشت.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفتگوی خود با خبرنگاران در پاسخ  به سوالی در رابطه با برخی اظهار نظرها مبنی بر این که در پی عملیات وعده صادق برای انتقال پیام ایران به آمریکا سفیر سوئیس به سپاه احضار شده نه وزارت خارجه و آیا شما این خبر را تایید می‌کنید و اگر تایید می‌کنید آیا این به معنای ضعیف شدن جایگاه دستگاه دیپلماسی نیست، خاطرنشان کرد: اظهار نظر ایشان را مقامات ذی‌ربط تکذیب کردند.

وی ادامه داد: کشور سوئیس مهمترین کانال‌ انتقال پیام‌های دیپلماتیک بین ایران و آمریکا بوده و ارتباطات مستمری بین دستگاه دیپلماسی با سفیر سوئیس در ایران  وجود دارد.

کنعانی تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی در این زمینه به صورت حرفه‌ای و در چارچوب دیپلماتیک عمل کرده و می‌کند.

***

پرسپولیس و استقلال واگذار شدند

به گزارش تسنیم، پس از تأیید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس از سوی سازمان خصوصی‌سازی، مزایده رسمی برای واگذاری 85 درصد از سهام این دو باشگاه از صبح امروز (دوشنبه ـ 3 اردیبهشت‌ماه) در فرابورس آغاز شد و در نهایت خرید سهام به‌طور رسمی از سوی خریداران انجام شد.

براساس هماهنگی‌های انجام‌شده قرار است 85 درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت‌های تابعه آن شامل شرکت‌های پتروشیمی شهید تندگویان، بوعلی، پارس و بندرامام و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز توسط بانک‌های شهر (30 درصد)، ملت (20 درصد)، تجارت (20 درصد)، صادرات (5 درصد)، رفاه (5 درصد) و اقتصاد نوین (5درصد) انتقال پیدا کند.

قرار است پس از این مراحل اداری انتقال سهم از سوی سازمان خصوصی‌سازی انجام شود.

پیش از این نیز 10 درصد از سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به هواداران فروخته شده بود.

در حالی که سرخابی‌ها تا 5 اردیبهشت ماه برای بارگذاری مدارک در سامانه AFC مهلت دارند، با واگذاری رسمی 85 درصد از سهام سرخابی‌ها به خریداران جدید، مشکل مالکیت مشترک این دو باشگاه حل شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۶۴۷۹۸۲۱:۰۴:۳۹ ۱۴۰۳/۲/۳
حرف را همه می توانند بزنند اما وقتی وقت عمل اجرا نمی شود....!!
ناشناس۳۴۶۵۰۴۱۰۱:۰۱:۴۵ ۱۴۰۳/۲/۴
هر چه سریعتر تکلیف لایحه عفاف و حجاب را معلوم کنید
ناشناس۳۴۶۵۰۶۲۰۱:۴۲:۳۳ ۱۴۰۳/۲/۴
دارند شما را بازی می دهند از 20 سال قبل
ناشناس۳۴۶۵۴۶۸۱۲:۴۵:۵۲ ۱۴۰۳/۲/۴
آقایان رئیسی و اژه ای خود بخشی از حکومت هستند و خوب تلاش می کنند تا خودشان را حمایت کنند.
ناشناس۳۴۶۵۲۲۷۰۹:۰۱:۳۱ ۱۴۰۳/۲/۴
امروز مهمترین موضوع کشور بحث حجاب است باید توجه همه دستگاههای مرتبط و حتی غیر مرتبط به حل این مسله جلب شود
ناشناس۳۴۶۵۲۴۸۰۹:۲۲:۱۲ ۱۴۰۳/۲/۴
فقط اگر موردی پیش اومد کی بود کی بود من نبودم در نیاریدا
ناشناس۳۴۶۵۴۹۱۱۲:۵۹:۰۶ ۱۴۰۳/۲/۴
از اتفاق اشتباه مسولان از اول مماشات بوده است در صورتی که باید با ناقضین اتمام حجت کرد قوه قهریه گل و بلبل نیست.
علیمراد مردانی۳۴۶۵۰۵۲۰۱:۱۹:۴۵ ۱۴۰۳/۲/۴
ازفرمانده محترم نیروی انتظامی درخواست میشود برای اثر بخشی زحمات آن نیرو در امر عفاف و حجاب افرادی که از ضابطان و ماموران برای حجاب تذکر میگیرند کد ملی و یا اثر انگشت آنها نیز اخذ شود تا افرادی که چندین بار تذکر در مقاطع مختلف می گیرند به نحو مقتضی پیام اخطار بگیرند تذکر تنها هیچ اور مثبتی در کاهش بی حجاب ها نخواهد داشت و بازیچه ای بیش نمی تواند باشد
ناشناس۳۴۶۴۸۰۲۲۱:۰۹:۳۴ ۱۴۰۳/۲/۳
در مجازات اسلامی آورده شده بی‌حجاب از جریمه تا 2 ماه حبس دارد و دادستان محترم شما فرمودن پرونده برای بی حجابان تشکیل نمی شود
ناشناس۳۴۶۵۰۵۴۰۱:۲۴:۱۶ ۱۴۰۳/۲/۴
در سیره پیامبر و ائمه چی؟ چقدر بی حجاب‌ها رو مجازات میکردند؟؟
ناشناس۳۴۶۵۲۵۴۰۹:۲۹:۳۶ ۱۴۰۳/۲/۴
شما اول ثابت کن اون موقع بی حجاب بوده
ناشناس۳۴۶۵۳۵۱۱۱:۱۱:۵۵ ۱۴۰۳/۲/۴
همه کنیزها اون موقع بی حجاب بودن !
ناشناس۳۴۶۵۵۱۰۱۳:۱۶:۳۲ ۱۴۰۳/۲/۴
عزیزم کنیز که توسط خود اسلام استثنا شده و اشکالی نداشته. برا چی پیامبر و امام باید مجازات می کردن؟؟؟
ناشناس۳۴۶۵۱۷۹۰۸:۰۰:۲۵ ۱۴۰۳/۲/۴
فرمانده محترم نیروی انتظامی سردار رادان طرح نور پلیس در صورتی می تواند اثر لازم را بگذارد که وقتی ضابطان به فرد ناقض قانون تذکر می دهند کد ملی و یا اثر انگشت آنان را برای تعیین کد ملی اخذ کنید تا اگر فردی چند بار تذکر گرفت و باز قوانین عفاف وذحجاب را نقض کرد اخطار بگیرد
ناشناس۳۴۶۵۳۸۸۱۱:۳۷:۰۱ ۱۴۰۳/۲/۴
موافق ناهنجاري نيستيم ولي از كساني كه اختلاس ورشوه و زمين خواري و مال بيت المال رو حيف و ميل میكنند .حقوق نجومي و شاسي بلند واقا زاده محترم دارند هم اثر انگشت بگيريد .شايد اين سر زمين رنگ توسعه رو ببيند.
ناشناس۳۴۶۵۴۹۴۱۳:۰۱:۱۴ ۱۴۰۳/۲/۴
آسیاب نوبت به نوبت باید به همه فساد رسیدگی شود
ناشناس۳۴۶۵۶۷۹۱۴:۵۳:۳۹ ۱۴۰۳/۲/۴
چرا شما اول با فساد و اختلاس و... مبارزه نمی کنی و بعد به سایر موارد رسیدگی کنی!؟!؟
ناشناس۳۴۶۵۸۸۱۱۸:۰۴:۲۵ ۱۴۰۳/۲/۴
باز جواب های پوپولیستی دادین که.صریح جواب بدهید.اگر اینهمه مامور برای حجاب داریم .چرا از آنها برای جلوگیری از سرقت اموال مردم که امان مردم را بریده استفاده نمی کنید.
ناشناس۳۴۶۵۲۶۸۰۹:۳۹:۲۶ ۱۴۰۳/۲/۴
حرف دادستان مصداق ترک فعل عمدی هست و کمترین آن برکنار ایشان هست این هم گشت ارشاد مسوولان که برخی دم ازآن می زنند!!!!
ناشناس۳۴۶۴۸۵۲۲۲:۰۰:۳۴ ۱۴۰۳/۲/۳
با توجه به اینکه در مورد عفاف و حجاب با شبیخون فرهنگی روبرو هستیم بر این اساس نیروی مقاومت مردمی بسیج باید تمام قد به عرصه مبارزه با بی حجابی و بی حیایی پابگذارد
عمران۳۴۶۵۱۶۱۰۷:۳۷:۳۸ ۱۴۰۳/۲/۴
باشه با همون بسیج مردمی و احساس تکلیف کردن فعالیت کنید اما از جیب خودتان نه از خزانه ی مملکت که متعلق به مردم است.
ناشناس۳۴۶۵۲۶۶۰۹:۳۸:۰۴ ۱۴۰۳/۲/۴
شما نگران نباش آنها پول اضافی بابت این چیزها نمی گیرند حتی رایگان انجام می دهند
ناشناس۳۴۶۵۲۸۸۰۹:۵۹:۲۰ ۱۴۰۳/۲/۴
عمران و آبادانی کردن از کارهای بسیار خوب است
ناشناس۳۴۶۴۸۷۷۲۲:۱۴:۳۹ ۱۴۰۳/۲/۳
دقت داشته باشید که چه کسانی به حجاب توصیه کرده اند و چه کسانی به بی حجابی در اکثر وصیت نامه شهدا که جان خود را برای اسلام و ایران دادند شهدا توصیه به حجاب کرده اند رسانه های وابسته به عربستان سعودی، اسرائیل، انگلیس توصیه به بی حجابی می کنند التماس تفکر
ناشناس۳۴۶۵۲۱۲۰۸:۴۶:۱۶ ۱۴۰۳/۲/۴
دوست عزیز من خودم رزمنده آن زمان بودم ما توصیه به حجاب میکردیم نه اینکه با زور پلیس و تشکیل پرونده قضائی و دادگاه و جریمه و ... حجاب اجباری را اجرا کنند
ناشناس۳۴۶۵۲۶۵۰۹:۳۶:۳۷ ۱۴۰۳/۲/۴
الان رها شود تا بی بندو باری بیشتر شود و خانواده را بیچاره تر؟!!!!
ناشناس۳۴۶۵۳۶۶۱۱:۲۰:۳۵ ۱۴۰۳/۲/۴
یعنی کل دنیا و کشورهای مسلمان بیچاره شدن !
ناشناس۳۴۶۵۴۵۳۱۲:۳۰:۵۹ ۱۴۰۳/۲/۴
وقتی عبور شده و امارها نگاه شود بله
ناشناس۳۴۶۵۲۷۸۰۹:۴۴:۵۳ ۱۴۰۳/۲/۴
خدمت رزمنده گرامی عرض کنم که اولا هدف اصلی پیام بنده هم همین بود که خود بانوان با میل خود رعایت کنند دوماً طبق مبانی دینی امر به معروف، مرحله سوم امر به معروف یعنی اعمال قدرت بر حکومت واجب است.
ناشناس۳۴۶۴۹۰۳۲۲:۳۲:۲۵ ۱۴۰۳/۲/۳
رهبری خودش بارها گفته هر چیزی که لازم بداند عمومی اعلام می کند
ناشناس۳۴۶۴۹۱۱۲۲:۴۶:۳۳ ۱۴۰۳/۲/۳
گشت ارشاد مدیران.
نجیب۳۴۶۵۱۱۲۰۶:۱۰:۴۲ ۱۴۰۳/۲/۴
قالیباف پس چی؟؟؟؟
ناشناس۳۴۶۵۱۲۰۰۶:۳۲:۰۸ ۱۴۰۳/۲/۴
بی شک اگر شمشیر اینا ذوالفقار بود ایران من همیشه بهار بود
ناشناس۳۴۶۵۱۳۱۰۶:۴۵:۰۴ ۱۴۰۳/۲/۴
در مناظره های ریاست جمهوری وقتی رقبا به رییسی گفتند شما گشت ارشاد حجاب راه می اندازید، ایشان گفت من گشت ارشاد مدیران راه می اندازم. اما ظاهرا گشت ارشاد و دستگیری بانوان در کشور ما مهمتر از ناکارامدی مدیران است.
ناشناس۳۴۶۵۲۵۷۰۹:۳۲:۱۰ ۱۴۰۳/۲/۴
عزیزم در حال اجرا هست و حتی تعلیق از کار، شما بهتر هست هردچیزی را از زردها می شنوی تکرار نکنی!!
ناشناس۳۴۶۵۱۳۴۰۶:۴۹:۲۷ ۱۴۰۳/۲/۴
البته بنظر من حق با آقای فضائلی است چون صحبتهای رهبری ( دشمن با طرح و برنامه وارد شده ما هم باید با طرح و برنامه وارد شویم) بعد از تعطیلی گشت ارشاد بود و اجرای دوباره آن با همان شیوه قبلی جای سوال دارد. ولی آقای شریعتمداری عادت دارد به همه ایراد بگیرد و در همه مسائل اظهار نظر کند.
ناشناس۳۴۶۵۲۶۳۰۹:۳۵:۱۴ ۱۴۰۳/۲/۴
جناب فضائلی از سال 1401 همیشه در حال دوقطبی سازی علیه قانون حجاب بوده در ضمن وقتی رهبری هم بر فرض تذکر داده در نحوه رفتار ماموران حق ندارد بیاید آن را عمومی کند آن هم وقتی هجمه علیه گشت زیاد هست
امیر حسین سلطان/تهران۳۴۶۵۴۱۹۱۲:۰۷:۰۷ ۱۴۰۳/۲/۴
فلسفه و منطقی که یک سال و نیم گشت ارشاد را از معابر و خیابان های شهر دور نگهداشته بود هنوز تغییری نکرده است که به یکباره دوباره این جشن ولو با اسم دیگر و ون ها روانه معابر و خیابان ها شوند. بحث فقط تذکر رهبری نیست. این کار شتابزده صدای خیلی ها را در میان اقشار مختلف اجتماعی درآورده است و محدود به توییت زدن یا نزدن آقای فضائلی نمی شود! لطفا برای نظرات هموطنان تان اعم از روحانی یا غیرروحانی نیز ارزش و اهمیت قایل شوید. والله اعلم
ناشناس۳۴۶۵۶۴۳۱۴:۲۶:۰۶ ۱۴۰۳/۲/۴
همان دوقطبی سازان قبل سال 1401 که تا یک کلیپ در می آمد صدایشان بلند می شد برای مظلوم نمایی از زنان همان ها هم الان دارند دوقطبی سازی می کنند!! در ضمن قبلا پلیس افراد را به مراکز آموزش می برد الان که آن را هم اجرا نمی کند و همان جا تذکر می دهد و در نهایت توقیف مگر سرپیچی کنند
ناشناس۳۴۶۵۴۸۳۱۲:۵۳:۴۲ ۱۴۰۳/۲/۴
البته همه می دانیم که اکثر خانمها با حجاب هستند ولی هجمه زیاد علیه گشت ارشاد بخاطر رفتارهای غلطی بود که بعضی از ماموران داشتند. باالطبع اگر با شیوه درست این کار انجام شود دیگر هجمه علیه آن زیاد نخواهد بود.
ناشناس۳۴۶۵۶۴۵۱۴:۲۷:۲۴ ۱۴۰۳/۲/۴
کجای کاری هدف زدن قانون حجاب و بعد رسیدن به قوانین دیگر هست و تهی کردن جامعه
امیر حسین سلطان/تهران۳۴۶۵۲۸۶۰۹:۵۷:۲۲ ۱۴۰۳/۲/۴
اظهار نظر کردن آقای شریعتمداری اشکالی ندارد اما مشکل این جاست ایشان به صرف اینکه هدف شان را امری واجب و اجتناب ناپذیر می پندارند دیگر برای دستیابی به این هدف حرکت از هر راه و مسیری را هم به زعم خودشان و هم طیفی های سیاسی شان بی نقص و اشکال و درست و اخلاقی و شرعی و قانونی و غیرقابل خدشه! و امثالهم می پندارند که جدا جای تأسف دارد. والله اعلم
ناشناس۳۴۶۵۷۲۰۱۵:۲۶:۱۰ ۱۴۰۳/۲/۴
مشکل اینجا هست که برای شما فقط حجاب و گشت بزرگنمایی کردن و برخورد های موردی را در تبلیغ می گذارند و دوقطبی سازی وگرنه گشت هم مانند سایر قوانین هست که ممکن هست یک مجرم یا مامور پا را فراتر بگذارند
ناشناس۳۴۶۵۱۵۸۰۷:۳۳:۴۲ ۱۴۰۳/۲/۴
معلوم بود بعداز غائله ودروغ مهسا دیگه برگرداندن روسری روی سرها بسیار مشکل خواهد بود.
ناشناس۳۴۶۵۳۴۰۱۰:۵۸:۰۶ ۱۴۰۳/۲/۴
نه تنها این بلکه بدپوششی هم می توان پایان داد....
ناشناس۳۴۶۵۱۹۸۰۸:۳۵:۲۰ ۱۴۰۳/۲/۴
حجاب اجباری و بگیر و ببند و اعمال زور از طریق پلیس مورد قبول اکثریت مردم نیست در هیچ کشور مسلمانی تحمیل حجاب به این شکل رواج ندارد پوشش مردم باید به عرف جامعه و فرهنگ خانواده ها سپرده شود
ناشناس۳۴۶۵۳۶۳۱۱:۱۷:۳۳ ۱۴۰۳/۲/۴
زمان پیامبر کنیزها بی حجاب بودن کسی هم به انها کاری نداشت !
ناشناس۳۴۶۵۴۵۵۱۲:۳۲:۳۳ ۱۴۰۳/۲/۴
کنیزها راست راست در جامعه نمی چرخیدن هیچ برای خودنمایی هم کاری نمی کردن چه برسد به زنان آزاد!!
ناشناس۳۴۶۵۳۹۷۱۱:۴۱:۰۲ ۱۴۰۳/۲/۴
مرجع تقلید ما کشورهای مسلمان دیگر نیستند مراجع بزرگوار تقلید هستند که همگی چه شیعه چه سنی حکم به وجوب امر به معروف داده اند که مرحله سوم آن اعمال قدرت بر حکومت واجب است حال حاکمان اسلامی دیگر کشورها شاید دیسکو را هم آزاد کنند.
ناشناس۳۴۶۵۲۰۰۰۸:۳۸:۲۳ ۱۴۰۳/۲/۴
اقتصاد درست نشه حجاب هم درست نمیشه.
ناشناس۳۴۶۵۲۲۰۰۸:۵۶:۱۷ ۱۴۰۳/۲/۴
رييسي قول داده بودگشت ارشاد مديران راه اندازي كند ظاهرا زورش نرسيده ولي ارشاد بانوان با نيروي انتظامي که كار اساني است انجام ميدهد
ناشناس۳۴۶۵۲۲۸۰۹:۰۳:۰۸ ۱۴۰۳/۲/۴
قراربود گشت ارشاد مدیران به جای مردم راه اندازی شود.
ناشناس۳۴۶۵۲۴۲۰۹:۱۳:۴۹ ۱۴۰۳/۲/۴
کشوری که در تورم کمرشکن و مشکلات روانی غوطه ور است و مطالب سایتهای خبری آن فقط نوع پوشش است .
ناشناس۳۴۶۵۲۹۲۱۰:۰۳:۵۲ ۱۴۰۳/۲/۴
اگر حجاب نداشتن مجازات داشت آیا پیغمبر از ابلاغ حکم خدا کوتاهی می کرد؟
ناشناس۳۴۶۵۳۲۸۱۰:۴۶:۵۱ ۱۴۰۳/۲/۴
به صورت کلی ابلاغ شده است. در دین اسلام یک حد داریم و یک تعزیر. حد یعنی مجازات هایی که دین، مقدارش را معین کرده مثل 80 ضربه شلاق برای نوشنده شراب، تعزیر یعنی مجازات هایی که تعیینش به عهده حاکم اسلامی گذاشته شده مانند همین بی حجابی
ناشناس۳۴۶۵۴۱۵۱۲:۰۲:۱۳ ۱۴۰۳/۲/۴
یک آیه بیاورید که برای حجاب امر به تعزیر کرده باشد یا از سیره پیامبر و حضرت علی بفرمایید چرا در مورد ربا که آیه صریح داریم اتفاقی نمی افتد
ناشناس۳۴۶۵۵۳۰۱۳:۲۶:۵۴ ۱۴۰۳/۲/۴
عزیزم قرآن بیشتر کلیات را بیان می کند و جزئیات از احادیث پیامبر (ص) و امامان برداشت می شود و مراجع هستند که سال ها بیش از ده علم مختلف را کار کرده اند و مسلط شده اند تا صلاحیت پیدا کرده اند از قرآن و روایات احکام دین را استخراج کنند نه اینکه من و شما بیاییم طبق نظر خود فتوا بدهیم که طبق روایات عواقب بدی دارد.
ناشناس۳۴۶۵۳۵۲۱۱:۱۲:۵۴ ۱۴۰۳/۲/۴
کنیزها زمان پیامبر بی حجاب بودن کسی هم اونها رو مجازات نمیکرده !
صدای ملت۳۴۶۵۴۷۳۱۲:۴۸:۵۱ ۱۴۰۳/۲/۴
آن وعده و وعیدهایی را که به این مردم داده‌اید محقق کنید. شما قرار بود نهضت ضدفساد راه بیاندازید. شما قرار بود گشت ارشاد علیه مسئولان فاسد راه بیاندازید. شما قرار بود ارزش پول ملی را احیا کنید. قرار بود میلیون‌ها مسکن بسازید. قرار بود مدیریت نابسامان این سرزمین را سر و سامان دهید. مگر آشکارا نمی‌گفتید مشکلات این سرزمین 20 درصدش به تحریم‌ها برمی‌گردد و مابقی‌اش، محصول مدیریت بد است؟
ناشناس۳۴۶۵۵۴۹۱۳:۳۶:۵۴ ۱۴۰۳/۲/۴
دستگیری زنان فقط به خاطر این است که توجه مردم ازگرانیها وتورم ودلار به موضوع دیگر جلب شود.
ناشناس۳۴۶۵۵۵۵۱۳:۳۸:۱۸ ۱۴۰۳/۲/۴
دولت ایران طی یک سال گذشته تازه داشت مثل یک دولت نرمال با مردم برخورد می کرد و بی حجاب و بی حجاب در کنار یکدیگر بدون مشکل بودند، چه در مترو چه در خیابان، چه در گذر از مقابل کلانتری و مقرهای سپاه. به یکباره ناگهان این رفتار نرمال و انسانی به یک رفتار غیر منطقی تبدیل شد که آثار زیانبار آن دامن کل کشور را خواهد گرفت.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  6. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  7. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  8. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  9. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  10. دور باطلی که تمامی ندارد!

  11. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  14. تضادی عجیب و پر ابهام!

  15. برای این عکس شما تیتر بزنید

  16. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  17. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  18. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  19. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  20. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  21. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  22. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  23. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  24. سقوط در آغوش پهلوی!

  25. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

پربحث‌های هفته

  1. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  5. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  6. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  7. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  8. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

  9. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  10. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  11. قوه قضائیه تصاویر و مستندات جدیدی از مرگ نیکا شاکرمی منتشر کرد

  12. پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!

  13. دروغگویی BBC برای خون‌شویی

  14. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  15. دولت با نظام بانکی شوخی ندارد

  16. طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور

  17. جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت

  18. معلمان تلاش کنند گره ذهنی دانش آموزان باز شود

  19. دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند/مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای تعطیل شود

  20. وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است

  21. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  22. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  23. ۲۳دلیل برای اثبات دروغ بی‌بی‌سی

  24. فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد/ دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند نه شیشه‌ای شکستند اما این جور با آنها رفتار می‌شود

  25. سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست

آخرین عناوین