پارس‌ایر: درگیر تحریم داخلی هستیم/هزینه ۴.۶ میلیارد تومانی تعویض شیشه کابین خلبان

  4021025051 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

هواپیمایی پارس در واکنش به پلمب دفترش در مهرآباد به دلیل گرانفروشی اعلام کرد: امروز درگیر تحریم داخلی هستیم و گمرگ قطعات هواپیما را ترخیص نمی‌کند.

پارس‌ایر: درگیر تحریم داخلی هستیم/هزینه ۴.۶ میلیارد تومانی تعویض شیشه کابین خلبان

به گزارش تسنیم،‌ روابط عمومی شرکت هواپیمایی پارس در واکنش پلمب دفتر این ایرلاین در فرودگاه مهرآباد توضیحاتی به شرح ذیل را جهت تنویر و آگاهی بخشی افکار عمومی منتشر کرد:
 
شرکت هواپیمایی پارس هم راستا با دیگر شرکتهای هواپیمایی، با توجه به رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال مصوبه ستاد تنظیم بازار در خصوص قیمت‌گذاری دستوری حمل و نقل بار و مسافر هوایی و با هماهنگی کمیته اقتصادی شرکت‌های هواپیمایی اقدام به اصلاح حداقلی نرخ فروش بلیت های خود در مسیرهای داخلی کرد. لیکن طی بازدید نمایندگان سازمان تعزیرات و وزارت راه و شهرسازی از دفاتر فروش بلیت، بدون هیچگونه توجه به رای دیوان عدالت اداری و بدون اطلاع و تذکر و حکم قضایی قبلی در راستای فروش بلیت با نرخ عمومی کلیه ایرلاینها، دفتر فروش این شرکت پلمب شد.
 
پارس ایر در طول فعالیت خود با وجود تمامی فشارها و تحریم های ناعادلانه، به‌منظور حفظ و توسعه صنعت هوانوردی کشور تلاش می‌کند و علیرغم هزینه‌های بسیار گزاف ارزی شرکت‌های هواپیمایی از جمله تعمیر و نگهداری هواپیما، با رعایت تمامی دستورالعمل‌های ایمنی، علاوه بر انجام پروازهای برنامه ای با افتخار میزبان هموطنان عزیز در مناطق کم‌برخوردار کشور از جمله ایرانشهر، آغاجاری، ماکو و..  بوده و پروازهای منظمی را جهت اتصال مناطق محروم کشور به مراکز استانی برقرار کرده است.

لذا با توجه  به افزایش نرخ ارز، هزینه های جاری ناشی از  تورم و نامتناسب بودن نرخ بلیت با هزینه ها، اقدام فوق را غیرکارشناسی و به نوعی خدشه وارد کردن به ایمنی پروازها می‌داند.  بر این اساس، نقش وزارت راه و شهرسازی در گشودن راه های لازم جهت تامین ایمنی هواپیماها نقشی کلیدی و اساسی است.

از سویی دیگر برخورد ناعادلانه با صنعتی که 4 دهه تحت تأثیر تحریم های ناجوانمردانه  است، صیانت از آن تنها با عرق ملی و تلاش و کوشش شبانه روزی تمامی کارکنان آن امکان پذیر شده است و ورود به مسائل اقتصادی آن با تعرفه های ناصواب، چیزی جز بی‌مهری، بی‌اعتنایی و عدم رسیدگی مسئولان به مشکلات و درخواست های شرکت های هواپیمایی نیست.

در زمان حاضر شرکت‌های هواپیمایی علاوه بر تحریم های بین المللی، گرفتار تحریم‌های داخلی نیز هستند. کما اینکه در یک ماه اخیر، شرکت‌های هواپیمایی و این شرکت در حالی درگیر عدم ترخیص قطعات هواپیمای زمین‌گیر خود از گمرکات کشور بودند که این مهم یکی از علل زمین‌گیر ماندن هواپیماهاست و بلاشک رسیدگی به این امر یکی از وظایف مهم وزارت راه و شهرسازی است.

همچنین در همین محدوده زمانی، پارس ایر 3 فروند هواپیمای مسافری جهت افزایش ناوگان حمل و نقل هوایی وارد کشور کرده است. طبیعتا حفظ و توسعه این صنعت امکان پذیر نیست مگر با پیگیری جهت رفع موانع و بروزرسانی قیمت بلیت هوایی. لذا انتظار دست اندرکاران شرکت های هوائی و این شرکت به‌عنوان خدمتگزار مردم ایران از مسئولان  دستگاه های نظارتی و خصوصا وزارت راه و شهرسازی، بررسی علت و علل کوچک شدن شبکه پروازی، کاهش تواتر پروازها، کمبود صندلی، زمینگیر شدن هواپیماها و نارضایتی مردم است.

مسلما کارشناسی و رسیدگی به موارد فوق، شرکت های هواپیمایی را در مسیر تخصصی و اقتصادی یاری خواهد کرد و قطعا موجب توسعه صنعت و رضایتمندی مردم عزیز کشورمان می شود.
 
در پایان به منظور آگاهی و استحضار هموطنان عزیز، بخش کوچکی از هزینه‌های جاری شرکت‌های هواپیمایی را به‌عنوان اطلاعات مهم و مالی ایرلاین به شرح ذیل منتشر می‌کنیم؛

نمونه اول: چنانچه فقط یک مورد از شیشه‌های کابین خلبان دچار شکستگی ناشی از تغییرات دما شود که هزینه آن شامل خسارت بیمه‌ای هم نخواهد بود، هزینه تامین آن به ارزش 115 هزار دلار (با نرخ ارز نیمایی 40 هزار تومانی) برابر با رقم هنگفت 4 میلیارد و 600 میلیون  تومان است که شرکت هواپیمایی پارس برای تامین هزینه ارزی فوق نیازمند حداقل فروش 3500 صندلی و به عبارتی انجام 75 سورتی پرواز با نرخ مصوب یک میلیون و 550 هزار تومان در مسیر تهران - شیراز با ضریب اشغال  90  درصد است که از مبلغ و درآمد مذکور مضافا مالیات و عوارض ها نیز کسر خواهد شد.
 
نمونه دوم: هزینه خرید 2 موتور در صورتی که با قیمت معقول و رفع معضلات تحریم ها وارد کشور شود برابر با 2.6میلیون دلار با امکان 4 هزار نشست و برخاست پرواز خواهد بود که هزینه هر مورد برخاست از زمین آن برابر با 650 دلار برای 2 موتور و به عبارتی 26 میلیون تومان در یک پرواز و اثر مستقیم آن در هر صندلی ساعت مبلغ 635 هزار تومان است.

نمونه سوم: هزینه خرید و تعویض لاستیک های هواپیما با ارزش 6500 دلار با طول عمر صرفا 20 روز پروازی است که هزینه ریالی آن در ماه معادل 390 میلیون تومان بوده و اهمیت بسیاری در حفظ ایمنی پروازها دارد.

نمونه چهارم: هزینه خرید و تعویض ترمز هواپیما هر 6 ماه معادل 200 هزار دلار است. این هزینه برای هر هواپیما در هر ماه معادل 33 هزار و 500 دلار است. هزینه ریالی تعویض ترمز برای هر هواپیما در هر ماه معادل 1 میلیارد و 340 میلیون تومان و به ازای هر صندلی ساعت، معادل 135 هزار تومان در روز محاسبه می شود.

و آخرین نمونه: هزینه اخذ خدمات هندلینگ زمینی هر پرواز برابر با 9 میلیون تومان است که اثر آن در هر بلیت حداقل 200 هزار تومان است.

به 5 نمونه مهم فوق هزینه های جاری نیروی انسانی، هزینه ارزی آموزش خلبانان در سیمولاتور، سوخت مصرفی موتور، روغن، امنیت پرواز، اجاره اماکن، قطعات مصرفی، هزینه استهلاک، شرکت فرودگاه ها، سوخت خودروها، کیترینگ، بیمه هواپیما، البسه کارکنان، حمل و نقل، فن آوری اطلاعات(نرم افزار و سخت افزار)، هزینه گمرک و ترخیص قطعات، تداوم صلاحیت پروازی، تهیه و بروز رسانی سرویس های داخل پروازی از جمله نشریات پروازی، بروز رسانی سیستم ناوبری، چک های متناوب فنی هواپیما، حقوق و دستمزد، بیمه و مالیات کارکنان، هزینه‌های بالا سری  و... نیز اضافه می شود.

در این شرایط، فروش بلیت هر صندلی کمتر از نرخ 2 میلیون تومان در شرایطی که تمام ارکان مرتبط، هزینه های خود را نقدا از ایرلاینها وصول می‌کند شرکتهای هواپیمایی را با شکست کامل مواجه خواهد ساخت و طبیعتا هیچگونه نقدینگی برای تامین قطعات باقی نمانده و در نتیجه، تامین به موقع قطعات با بهای تمام شده فوق مقدور نخواهد بود و این امر ایمنی پروازها را با مخاطره جدی مواجه می سازد. از طرفی فرآیند اجرایی مشارکت هر بخش خصوصی با زیان انباشته برای توسعه ناوگان خود دچار اختلال جدی خواهد شد.

روابط عمومی شرکت هواپیمایی پارس ضمن پوزش از تشویش ایجاد شده در اذهان عمومی، پیگیری و احقاق حقوق شرکت های هواپیمایی به‌عنوان خادم مردم شریف ایران در برابر تحریم‌های داخلی را از مسئولان امر درخواست کرده و انتظار دارد اقدامات لازم در خصوص رفع مشکلات عدیده همه شرکتهای هواپیمایی با قید فوریت تا حصول نتیجه و اطلاع رسانی عمومی انجام شود. ناگفته های بسیار باقی است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۵۶۱۵۶۱۵:۲۴:۳۳ ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
جالبه که قیمت بلیط اتوبوس در مسیر مشابه هواپیما تقریبا یک سوم بلیط هواپیماست. این نشون میده که قیمت بلیط هواپیما چقدر غیر منطقیه
ناشناس۳۳۵۶۲۸۱۱۷:۱۶:۲۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
مدیران ناشایست و رانتی و... خود می دانستند که هزینه ایرلاین داری و مسایل دیگر چگونه است، چرا مثل قارچ در این چند سال ایرلاین تاسیس کردن، لابد مزایابی داشته که با همه مخاطرات و هزینه چنین اقدامی کردن...ناگفته های بسیار دیگر
ناشناس۳۳۵۷۱۰۲۱۰:۰۸:۰۳ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
چون تحریم هستیم باید دمار از روزگار مردم به قیمتهای دلبخواهی بلیط ها درآوریم عجب !
ناشناس۳۳۵۷۱۲۳۱۰:۲۱:۳۳ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
چند سال پیش تلویزیون با آب و تاب نشان داد که شیشه انواع هواپیما و هلی کوپتر توسط هسا ساخته می‌شود چی شد؟
ناشناس۳۳۵۷۱۳۵۱۰:۳۵:۴۴ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
سلام. وقت بخیر من حساب کردم مثلا 3500 صندلی و 75 سورتی پرواز یعنی هر پرواز 47 صندلی ولی با اینکه قیمت بلیط سر به فلک کشیده و از دسترس ما خارج شده، هیچ موقع بلیط برای فردا و پس فردا پیدا نمیشه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  16. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  17. من عجله ندارم!

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

پربحث‌های هفته

  1. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  2. من عجله ندارم!

  3. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  4. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

  5. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  6. دور باطلی که تمامی ندارد!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. معاون وزیر کار: دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم رشد کرده است

  9. پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف

  10. بذرپاش:عزم دولت برای حل مشکل مسکن جدی است

  11. التهابات بازار خودرو، ارز و مسکن کاهش می‌یابد

  12. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  13. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  14. تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی/ خلق پول بانک‌ها و موسسات ناتراز محدود شد

  15. ریزش قیمت دلار در روزهای آینده ادامه خواهد داشت

  16. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  17. وزیر اقتصاد: تورم در سال ۱۴۰۳ کاهشی است

  18. توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی

  19. دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد  

آخرین عناوین