زیرمیزی پزشکان؛ موضوع برنامه رادیو گفتگو سهم ناچیز ۱۰۰ هزار تومانی پزشک از عمل کیسه صفرا/ ادعای اینکه اغلب پزشکان زیرمیزی بگیر هستند کینه توزانهاست

  4021018033 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

دبیر کمیسیون آموزش دیده بان شفافیت و عدالت گفت: اینکه اغلب پزشکان زیرمیزی بگیر هستند یک نگاه کینه توزانه همراه باعناد است و عده ای با حقد و کینه قصد دارند تا اعتماد بیمار نسبت به پزشک را از بین ببرند.

سهم ناچیز ۱۰۰ هزار تومانی پزشک از عمل کیسه صفرا/ ادعای اینکه اغلب پزشکان زیرمیزی بگیر هستند کینه توزانهاست

 به گزارش روابط عمومی دیده بان شفافیت و عدالت، موضوع زیرمیزی گرفتن پزشکان، معضلی است که شایعه آن در چند سال اخیر شدت گرفته و موجب نگرانی اذهان عمومی شده است. عده ای ادعا می کنند که پزشکان، خصوصاً پزشکان متخصص برای ارائه خدمات بهتر به بیمارانشان از آنها طلب پرداخت هزینه هایی خارج از عرف نموده اند و آنها هم چون چاره ای نداشتند مجبور به پرداخت زیرمیزی شدند.
 
هامون سبطی دبیر کمیسیون آموزش دیده بان شفافیت و عدالت در برنامه صبح و گفتگوی رادیو گفتگو در این باره گفت: در کشور حدود 150 هزار پزشک وجود دارد که در تخصص هایی چون کودکان ، غدد درون ریز ، رماتیسم، روان پزشکی، ریه و بیماریهای عفونی مشغول به خدمت هستند. تأکید من بر روی متخصصان عفونی و ریه به این علت است که همگی در دوران کرونا مشاهده کردیم که چطور این قشر زحمت کش در خط مقدم مبارزه با این بیماری بودند و دیدیم که کادر پزشکی چه رشادتها و جانبازی هایی برای نجات جان بیماران انجام دادند. 
وی ادامه داد: از این تعداد پزشک ، 60 هزار نفر از آنها پزشکان متخصص هستند که حدود 10 تا نهایتا 15 درصد آنها را جراحان تشکیل می دهند که امکان دریافت وجه بیش از تعرفه بیمارستانی برای آنها فراهم است. اما دور از انصاف و عقل است که بگوییم تمام این  15 درصد مطالبات خارج از عرف از بیمار می کنند. 
دبیر کمیسیون آموزش دیده بان شفافیت و عدالت در مورد ادعای دریافتی هنگفت پزشکان و کادر پزشکی، گفت: طبق تعرفه سازمان نظام پزشکی، درآمد ماهانه سربازان خط مقدم سلامت، کمتر از 15 میلیون تومان؛ رزیدنت متخصص متاهل بین 8 تا 12 میلیون تومان و درآمد پزشک متخصص طرحی که دوران آموزش خود را به پایان رسانده و درواقع متخصص کامل محسوب می شود به همراه کارانه اش ، 15 میلیون تومان و میانگین حقوق تمام پزشکان ایران از متخصص ترین آنها تا آنهایی که در مناطق محروم خدمت می کنند، 30 میلیون تومان است. اگر موردی هم به قضیه نگاه کنیم، سهم پزشک برای عمل کیسه صفرا  که با حیات بیمار در ارتباط است تنها 100 هزار تومان می باشد.  این در حالیست که براساس جدول طبقه بندی مشاغل، حرفه پزشکی از جمله شغلهایی است که در طبقات بالای جامعه قرار می گیرد.
سبطی در ادامه با بیان اینکه ما نمی گوییم زیرمیزی گرفتن در میان برخی پزشکان غیرمتعهد وجود ندارد، افزود: همان طور که در سایر اصناف این رفتار غلط وجود دارد، در این صنف هم دیده می شود. اما درصد آن بسیار کم است ؛ چیزی بین 2 تا 3 درصد. این گفته که اغلب پزشکان زیرمیزی بگیر هستند یک نگاه کینه توزانه همراه با عناد است.
وی بیان داشت: به جرأت می توان گفت هیچ صنفی در ایران به اندازه سازمان نظام پزشکی، مشمولان متخلف خود را مورد جریمه قرار نمی دهد. برای نمونه شما چندبار در سال می شنوید که فلان صنف متخلفان خود را مورد پیگرد قانونی قرا داده و جریمه کرده است؟ اما در صنف پزشکی اینگونه نیست و مردم می توانند شکایت خود از پزشک متخلف را جهت رسیدگی به صنفی ببرند که خود شامل تعدادی از پزشکان حاذق و دلسوز و همکار است.
دبیر کمیسیون آموزش دیده بان شفافیت و عدالت، گفت: با تمام اینها عده ای با حقد و کینه قصد دارند تا اعتماد بیمار نسبت به پزشک را از بین ببرند و مشکلات اندک موجود در جامعه پزشکی را به تمام پزشکان کشور تعمیم دهند.
سبطی با بیان اینکه اینگونه قضاوتهای غلط  موجب آسیب زدن به جامعه و کشور می شود، گفت: بی اعتمادی برخی به جایی رسیده است که وقتی پزشک به خاطر شرایط خاص بیمار می خواهد او را روانه اتاق عمل کند، بیمار شک می کند که آیا عمل کردن وی واقعا لازم است یا پزشک برای تأمین مالی خود چنین تجویزی کرده است.
وی  گفت: به نظر من هر جریانی که قصد مخدوش کردن اطمینان میان پزشک و بیمار را داشته باشد، جریان خطرناکی است و باید با آن مقابله حاکمیتی شود. برخی از مشاغل از جمله پزشکی برای اینکه بتوانند کار خود را به خوبی انجام دهند به  اطمینان مردم و صاحب آن شغل نیاز دارند.

دیدگاه کاربران

عبدالله۳۳۴۹۱۴۲۱۱:۴۲:۲۵ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
والا من دیشب دخترم رو بردم اورژانس یک بیمارستان خصوصی نه چندان معروف در تهران و فقط هزینه ویزیت بیش از ۳۰۰ هزار تومان شد. البته فکر نمی‌کنم بخش زیادی از این مبلغ به پزشک برسد. اما اگر بیمارستان حق و حقوق پزشک را نمی‌دهد باید بیمارستان را تحت فشار قرار داد نه این که بیمار بدبخت را با بالا بردن تعرفه‌ها نابود کنیم.
ناشناس۳۳۴۹۱۶۷۱۲:۱۹:۰۶ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
اغلب بیمارستان ها بدهکارند.آب برق گاز تامین اجتماعی و حقوق پرسنل.حوزه سلامت همه جا یارانه می گیره و درامد زا نیست.هر چه کشور پولدارتر یارانه بیشتر و خدمات سلامت بهتر.
ناشناس۳۳۴۹۱۵۴۱۲:۰۸:۱۹ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
من تجربه خودم رو میگم:برای عمل جراحی مادرم(بیمارستان)خصوصی مجبور شدیم ۱۰میلیون زیرمیزی بدیم یعنی اگه نمی دادیم عمل نمی کرد.
ناشناس۳۳۴۹۳۷۳۱۵:۰۲:۴۹ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
شما هم شریک هستی وقتی شکایت نمی کنید و پیگیر نمی شوی
ناشناس۳۳۴۹۳۷۸۱۵:۰۷:۳۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
بفرمائید چرا بیمارستان دولتی مراجعه نکردید
ناشناس۳۳۴۹۱۷۱۱۲:۲۴:۲۶ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
فرموده ايد متوسط دريافتي پزشك متخصص بين 15 و نهايتا 30 ميليون تومان است و از طرفي گفته ايد عمده ايشان پاكدست و صرفا از اين طريق ارتزاق مي كنند مسلما اگر براي يك ماه گفته ايد غير دقيق است ويزيت مطب ايشان بين 200 هزار تا 250 هزار تومان است ( رسيد ايشانرا در حوزه چشم پزشكي و سالمندان اخذ كردم ) در صورت 8 ساعت كار و صرف زمان نيم ساعت براي مريض ( كه 5 دقيقه هم وقت براي بيمار نميگذارند) حداقل 16 نفر را در روز ويزيت مي كنند با يك حساب سر انگشتي حداقل روزي 3 ميليون و 200 هزار تومان درامد روزانه ايشان از محل صرفا ويزيت است
ناشناس۳۳۴۹۲۱۸۱۳:۲۲:۵۲ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
همه را با یک چوب نرانید همه زیر میزی نمی گیرند شغل دکتری بسیار مقدس است و نباید با این لحن با دکتر ها حرف زد
ناشناس۳۳۴۹۴۸۷۱۷:۱۳:۴۸ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
چون شغل مقدسیه باید بااین لحن حرف زد بلکه برخی به خودشون اومدن متاسفانه پزشکی تبدیل به یک تجارت وکاسبی شده برای برخی البته
ناشناس۳۳۴۹۳۰۰۱۴:۱۶:۳۷ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
کذب محض و حرف مفته.
امیر۳۳۴۹۳۲۷۱۴:۲۸:۰۰ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
تو مشهد بعضی از جراحها زیرمیزی میگیرن به صورت سکه و‌دلار. هزینه دریافتی ویزیت و خدمات مثل سونو گرافی و اکوکاردیو و اندوسکوپی تو مطبها بالاست و درامد خیلی بالایی تو مطبهای خصوصی دارن .
علی۳۳۴۹۴۴۲۱۶:۱۶:۴۰ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
جالب اینجاست برخی اصناف با تعرفه های بالا و غیرقانونی پوست ملت رو می کنند به پزشک که میرسه قضیه فرق میکنه . ویزیت پزشک در بیمارستان دولتی ۳۵ هزار تومنه. شما یک شغل مثال بزنید ساعت ۳ صبح بیاد کار کنه و ۱۰ ماه بعد ۳۵ هزار تومان بگیره.
ناشناس۳۳۴۹۴۸۵۱۷:۱۲:۲۲ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
من چند سال پیش کیسه صفرا عمل کردم سهم پزشک رو یک میلیون وپانصد هزار تومان قید کرده بود
ناشناس۳۳۴۹۵۲۱۱۷:۴۴:۵۹ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
از اینکه اکثر پزشکان با ایمان و با وجدان هستند حرفی نیست ولی حتی یک نفر هم دربین این قشر اگر بیماررا. برای گرفتن زیرمیزی مجبور کند انصاف نیست مردم اکثرا در آمد ندارند یا کم در آمدند بیماری شوخی نیست که تحمل شود .
احمد۳۳۴۹۵۳۶۱۸:۰۰:۵۵ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
پزشکی دیگرکارکم درآمدهست،تاپنج سال دیگر بااین تعرفه کمترپزشکی دیگرکارمیکندیامهاجرت ویاتغییرشغل...تنهاسه درصدازپزشکان درآمدبالایی دارندفقط.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

    3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

    6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

    10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

    11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

    15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

    16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

    18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

    20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

    22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

    23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

    پربحث‌های اخیر

      پربحث‌های هفته

      1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

      2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

      3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

      4. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

      5. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

      6. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

      7. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

      8. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

      9. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

      10. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

      11. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

      12. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

      13. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

      14. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

      15. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

      16. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

      17. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

      18. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

      19. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

      20. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

      21. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

      22. صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد

      23. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

      24. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

      25. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

      آخرین عناوین