یارانه ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی نان

  4021009077 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت ۲۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه آرد و نان به نانوایان پرداخت می‌کند که فشاری برای مردم تحمیل نشود.

یارانه ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی نان

حمیدرضا حاجی بابایی روز شنبه نهم دی ماه در همایش گرامی‌داشت حماسه ۹ دی که در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، به سخنرانی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در روز پنجم مرداد در مصلای همدان که مملو از جمعیت حزب‌اللهی به مناسبت گرامی‌داشت رزمندگان عملیات رمضان برگزار شده بود، اشاره کرد و افزود: حاج قاسم سلیمانی در آن سخنرانی معروف که جمله مشهور(ترامپ قمارباز) را ذکر کرد موجب از هم‌پاشیدگی و فروریختگی هیمنه آمریکا شد و در این راستا نیز شهید سلیمانی تنها یک نظامی نبوده بلکه دیپلمات، سیاستمدار و یک مکتب بود.

وی به تعلیم و تربیت سردار سلیمانی در محضر مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: شهید سلیمانی به واسطه معلم خود یعنی رهبری به ویژه در سال های آخر عمر پر برکتش به این مرتبه و درجه رسید که تمام کلید حرکت های مهم بین‌المللی و منطقه‌ای را زد و امروزه نیز فلسطین و غزه نمونه‌ای از آن است.

حاجی بابایی به تفسیر معنی فرموده امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه “راه قدس از کربلا می‌گذرد”، پرداخت و ادامه داد: فرمایش امام خمینی(ره) به این معنی بود که تا قدس کربلایی نشود و رنگ کربلا نگیرد اتفاقی نخواهد افتاد و امروز غزه کربلایی دیگر است و جلوی دنیا ایستادگی می‌کند.

وی بزرگ‌ترین و مهم‌ترین خطر برای انقلاب را جزئی نگری به مسائل مختلف قلمداد کرد و ادامه داد: کلان‌نگری با بصیرت، راهگشای مسائل در زمینه های مختلف است ولی متاسفانه اکثر مسئولان نگرش جزئی نگرانه دارند که طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین مشکل برای انقلاب و نظام اسلامی است.

وی تصریح کرد: با کلی‌نگری به مسئله غزه متوجه می‌شویم که فلسطین و غزه تمام دنیا را خیس کرده و در این راستا نیز کل دنیا به حقانیت ایران، مرجعیت ایران برای مظلومان جهان، افزایش سرمایه اجتماعی در داخل کشور، سیلی به آمریکا، بی‌آبرویی اسرائیل و آمریکا منجر شده است و مردم غزه در این ۷۵ روز به اندازه ۷۵ سال به رژیم غاصب صهیونیستی ضربه وارد کرده‌اند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: همه شهدا تنها برای یک هدف و آن هم پرآوازه شدن نام و مکتب اهل بیت(ع) ،جهانی شدن مکتب آنان، جان و خون خود را نثار کردند و بخاطر خدا و اهل بیت ایستادگی و مبارزه کردند و رمز شهید شدن آنها همین امر است.

وی به شهادت رساندن شهید موسوی توسط رژیم غاصب صهیونیستی در سوریه را نهایت ذلت و خواری عنوان کرد و افزود: طبق فرمایش رهبر انقلاب اسلامی ما در حال حرکت سریع به سمت هدف و قله هستیم و در این راستا نیز جنگ تن به تن با دشمنان داریم که به شهادت رسیدن “سید رضی موسوی" نشانه همین جنگ تن به تن است.

وی مهم‌ترین ویژگی شهید سلیمانی را بصیرت قلمداد کرد و ادامه داد: با توجه به فرموده مقام معظم رهبری تقوا بدون بصیرت هیچ سودی ندارد و عبادت و دین‌داری بدون بصیرت افزایی معنایی ندارد؛ حاج قاسم سلیمانی انقلابی واقعی که همیشه یک قدم از رهبری عقب‌تر بود و در این راستا نیز فیلسوفان و نظریه پردازان غرب آینده را متعلق به نیروی انسانی آگاه می‌دانند.

حاجی بابایی تصریح کرد: انقلابی بودن مثل سردار شهید سلیمانی یعنی تمام خواسته‌ و حرکت‌هایش فقط برای مردم و کشور باشد.

وی به حماسه ماندگار ۹دی اشاره کرد و گفت: ۹ دی نشان دهنده عمق بصیرت مقام معظم رهبری مثل یک اقیانوس بود که برخاستن موج‌ها در اثر طوفان عظمت و بلندای آن را نشان می‌داد و انقلاب ما مملو از امواجی نظیر ۹ دی است.

وی به وجود میلیون ها جوان عاشق نظام جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و افزود: در ایران میلیون‌ها جوان عاشق انقلاب اسلامی هستند که آماده فدای جان خود مانند شهید "محسن حججی" هستند و با این ویژگی ها کسی نمی‌تواند به آن آسیبی برساند ولی باید مانند رهبر معظم انقلاب بیشتر به مردم بها داده و نوع تعاملات، ارتباط، برنامه‌ها به سمت حفظ مردم باشد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید با مردم صاف و شفاف حرف بزنیم و واقعیت مسائل را به آنها بگوییم که در این صورت خواهیم دید که مردم چقدر از ما جلوتر حرکت خواهند کرد.

وی به عدم ورود مسئولان دولتی به فعالیت های اقتصادی تاکید کرد و افزود: هر چند مانند همه مجموعه‌ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز برخی افراد ناصالح و ناپاک وجود دارد اما بسیاری افراد صالح و پاک‌دست فعالیت می‌کنند البته شخصا معتقدم کسانی که در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت قبول می‌کنند حتی از مسیر حلال و درست هم نباید وارد فعالیت‌های اقتصادی شوند چون نگاه مردم در خصوص فعالیت اقتصادی مسئولان متفاوت است.

وی به تلاش های مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی اشاره کرد و گفت: امروز به واسطه بصیرت مردم، جمهوری اسلامی ایران در قله اقتدار است اما یک غبار اقتصادی و تورمی تمام این نقاط قوت را تحت‌الشعاع قرار داده اما همه سران نظام با همه توان به دنبال تغییر این شرایط هستند و کارهایی مهمی هم صورت گرفته است.

وی با اشاره به تبصره ۱۴ لایحه بودجه که محل واریز تمام درآمد های حاصل از فروش فرآورده های نفتی است، از واردات روزانه چهار میلیون لیتر بنزین خبر داد و افزود: بخش‌ها و فعالیت‌های مختلف از جمله یارانه نان، مابه التفاوت هزینه بنزین، یارانه دارو، کمک های حمایتی، بهزیستی و کمیته امداد محل هزینه‌کرد آنها از طریق تبصره ۱۴ لایحه بودجه است.

حاجی بابایی تصریح کرد: در سال های گذشته از طریق صادرات بنزین درآمدهای ارزی قابل توجهی داشتیم اما امسال نه تنها صادراتی نداشتیم بلکه روزانه چهار میلیون بنزین نیز وارد می‌کنیم و این درحالی است که روزانه ۱۵ میلیون‌ لیتر قاچاق از مرزهای کشور داریم.

حاجی‌بابایی از کسری بودجه چند صد میلیاردی خبر داد و افزود: بر این اساس جدول درآمد و هزینه‌های تبصره ۱۴ یارانه با کسری چند صد میلیاردی مواجه شده بود و وقتی برای جبران آن اوراق می‌فروشند، این اوراق را بانک‌ها بجای مردم می‌خرند که نتیجه آن خلق پول و افزایش نقدینگی می‌شود.

وی به حل مشکلات اقتصادی در آینده تاکید کرد و ادامه داد: در آینده نزدیک این شبح اقتصادی با اقدامات صورت گرفته در قالب‌هایی چون لایحه بودجه و برنامه هفتم از روی زندگی مردم رخت برخواهد بست هر چند فقط برای ساماندهی بحث بازنشستگان تنها ۵۰ هزار میلیارد تومان منابع نیاز است و اما چون رهبر انقلاب بر لزوم کاهش فشار از روی زندگی مردم تاکید دارند، همه امکانات و اقدامات کشور به این مسیر معطوف شده‌اند هر چند در این بین وجود برخی کاستی‌ها نیز اجتناب‌ناپذیر است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای نمونه بخشی از اوراقی که هر ساله توسط دولت برای جبران کسری‌ها فروخته می‌شود، برای جبران بدهی‌های دولت قبل هزینه می‌شود اما این اقدامات با توجه به حساسیت‌های رهبر انقلاب نسبت به موضوع معیشت مردم به هر شکلی صورت می‌گیرد تا شاهد کاهش مشکلات مردم باشیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۳۹۶۰۳۱۹:۳۵:۰۹ ۱۴۰۲/۱۰/۹
گرونه
ناشناس۳۳۴۰۲۴۹۲۳:۴۰:۳۳ ۱۴۰۲/۱۰/۹
شیوه پخت و توزیع نان باید عوض شود ابن تنها راهکار عملی برای بهبود و کاهش هزینه ها و کیفیت بهتر است
ناشناس۳۳۳۹۷۰۲۲۰:۱۳:۵۱ ۱۴۰۲/۱۰/۹
نان را هم گران کنيد
ناشناس۳۳۳۹۸۴۱۲۱:۰۴:۱۵ ۱۴۰۲/۱۰/۹
به ما که یارانه نمی رسد. نان را به قیمت آزاد و با دستگاه به قیمت یارانه ای می زنند.
ناشناس۳۳۳۹۸۴۴۲۱:۰۵:۰۳ ۱۴۰۲/۱۰/۹
حداقل نصف این مبلغ رایانه رو اتباع خارجی استفاده میکنند. میگین نه؟ تو نانوایی ها بخیر بچرخانید
ناشناس۳۳۴۰۲۶۰۲۳:۴۳:۴۶ ۱۴۰۲/۱۰/۹
دولت و مجلس همه چیزمون و صادراتی حساب می کنن تو این شرایط تحریم های کمر شکن؟؟؟؟
ناشناس۳۳۴۰۳۰۳۲۳:۵۴:۳۱ ۱۴۰۲/۱۰/۹
این برای ملت ۸۰ میلیونی است ..
ناشناس۳۳۴۰۳۸۰۰۰:۱۶:۴۹ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
حقوق معادل دلاری بدهند (با استاندارد دنیا) آنوقت یارانه ها را حذف کنند.
علی۳۳۴۰۶۰۹۰۳:۰۳:۲۱ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
دولت خودش از کجا درامد دارد مالیات و پول خام فروشی نفت یا صادرات کوییک و دنا پلاس؟ برادرجان دولت خودش یارانه بگیر مردم هست
ناشناس۳۳۴۰۶۸۸۰۶:۰۵:۴۷ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
سلام در منطقه ما نان سنگک معمولی ۱۰ هزار تومان هست ضمنا وقتی کارت می کشند برای یک نون ۴ تا می کشند عملا یارانهای برای نان به مردم پرداخت نمیشه
ناشناس۳۳۴۰۸۶۶۰۸:۲۳:۳۰ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
چرا برخی از شما همه چیزتان را با آمریکا و اروپا مقایسه می کنید ولی حقوق را با سومالی و افغانستان و پاکستان مقایسه می کنید ؟
ناشناس۳۳۴۰۸۶۷۰۸:۲۴:۲۵ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
چرا اتباع باید با همین قیمت نان تهیه کنند؟ حتما باید بهای بیشتری بپردازند و نباید یارانه ملت ایران خرج اتباع بشه.
ناشناس۳۳۴۰۹۰۴۰۸:۴۴:۴۷ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
کل یارانه نان ۸۰ میلیون نفر ، میشه ۴ میلیارد دلار ...
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  16. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  19. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

پربحث‌های هفته

  1. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  2. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  3. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

  4. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  5. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  6. دور باطلی که تمامی ندارد!

  7. معاون وزیر کار: دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم رشد کرده است

  8. پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف

  9. بذرپاش:عزم دولت برای حل مشکل مسکن جدی است

  10. التهابات بازار خودرو، ارز و مسکن کاهش می‌یابد

  11. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  12. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  13. تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی/ خلق پول بانک‌ها و موسسات ناتراز محدود شد

  14. من عجله ندارم!

  15. ریزش قیمت دلار در روزهای آینده ادامه خواهد داشت

  16. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  17. وزیر اقتصاد: تورم در سال ۱۴۰۳ کاهشی است

  18. توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی

  19. دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد  

آخرین عناوین