کاخ سفید: تشکیلات خودگردان در شرایطی نیست که بتواند غزه را اداره کند

  4020913037

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که تشکیلات خودگردان فلسطین در شرایط فعلی نمی‌تواند مدیریت نوار غزه را بر عهده بگیرد.

کاخ سفید: تشکیلات خودگردان در شرایطی نیست که بتواند غزه را اداره کند

به گزارش ایسنا، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه «ABC» اظهار کرد: ما باور نداریم تشکیلات خودگردان فلسطین در حال حاضر در شرایطی باشد که بتواند مدیریت نوار غزه را با اطمینان بر عهده بگیرد.

کربی تاکید کرد: آمریکا راه‌حل دو دولتی را رها نکرده، اما می‌خواهد تشکیلات خودگردان بتواند اصلاحات موردنظر را انجام داده و خواسته‌های مردم فلسطین را محقق کند.

پیش از این بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که تشکیلات خودگردان فلسطین تا الان هرگز وارد نوار غزه نشده، اما ایجاد یک منطقه امنیتی کامل برای چندین سال جهت «جلوگیری از تروریسم بیشتر» ضروری است.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی روز یکشنبه گفت که آمریکا کمک‌های امنیتی به اسرائیل را در جریان حمله شدید این رژیم به نوار غزه متوقف نخواهد کرد.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید روز یکشنبه گفت که واشنگتن معتقد است هنوز هشت گروگان آمریکایی توسط حماس در غزه بازداشت هستند.

کربی در مصاحبه با این شبکه توضیح داد: ایالات متحده در طول عملیات نظامی خود خطوط قرمز تعیین نمی‌کند، بلکه تجربیات خود را در جنگ شهری به اشتراک می‌گذارد. وی افزود: «آمریکا باید به اسرائیل کمک کند تا خطر حماس را از بین ببرد.

کربی تاکید کرد که واشنگتن نمی‌خواهد اسرائیل بار دیگر نوار غزه را اشغال کند، زیرا این یک هدف استراتژیک و حتی انتخاب عاقلانه برای اسرائیلی‌ها نیست.

جان کربی به اعتقاد دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد که «آینده حکومت در نوار غزه باید توسط فلسطینی‌ها تعیین شود»، اما نگفت که «این موضوع چگونه خواهد بود؟»

کربی گفت: «آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا درباره لزوم اصلاح و احیای تشکیلات خودگردان فلسطینی صحبت کرده تا بتواند خواسته‌ها و نیازهای مردم فلسطین را برآورده کند.» وی افزود: «دولت آمریکا می‌داند که تشکیلات خودگردان نمی‌تواند این نیازها را برآورده بکند.»

او در ادامه در پاسخ به این سوال شبکه «NBC» که آمریکا در صورت افزایش مستمر کشتار غیرنظامیان در غزه در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی، چه اقدامی در پیش خواهد گرفت، سکوت کرد.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در این مصاحبه به اقدامات احتمالی کشورش در مورد تداوم حمایتش از رژیم صهیونیستی در این جنگ در صورت عدم پایبندی تل‌آویو به تعهدات خود به واشنگتن و کاستن تلفات در میان غیرنظامیان اشاره‌ای نکرد و گفت: این سوال فرضی است و نمی‌خواهم فرار به جلو انجام دهم، می‌خواهم دو مساله را توضیح دهم، ابتدا اینکه ما به حمایت از «اسرائیل» تا زمانی که حماس را تحت تعقیب قرار می‌دهد، ادامه خواهیم داد و این مساله هرگز تغییر نخواهد کرد و دوم اینکه تمام تلاش خود را برای اطمینان از کاهش خسارت‌ها و تلفات تا حد امکان انجام خواهیم داد.

طبق آخرین گزارش‌ها از وزارت بهداشت فلسطین در غزه، تعداد شهدای حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه از ۱۵ تن فراتر رفته و در این حملات بیش از ۴۱ هزار فلسطینی دیگر زخمی شده‌اند، علاوه بر این تعداد زیادی قربانی هنوز زیر آوارها هستند.

طبق گزارش این وزارتخانه، رژیم اشغالگر صهیونیستی حملات خود را بر تمامی مناطق نوار غزه بدون هیچ استثنایی متمرکز کرده و به دروغ مدعی است که مناطق امنی در غزه وجود دارد.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه تاکید کرد، رژیم اشغالگر در حال گسترش دایره حملات خود علیه غیرنظامیان است و حتی یک وجب در غزه را بدون بمباران رها نکرده و در چند ساعت گذشته مرتکب ده‌ها کشتار شد.

به گزارش این وزارتخانه، ۳۱۶ شهید و ۶۶۴ زخمی از زیر آوارها بیرون کشیده شدند و هنوز تعداد زیاد دیگری زیر آوار هستند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین