crm چیست؟ معرفی دوره مدیریت ارتباط با مشتری

گزارش بازرگانی، 235181،   4020913028

CRM مخفف مدیریت ارتباط با مشتری است. همانطور که از نامش پیداست، CRM برای مدیریت ارتباط با مشتری است.

برای بسیاری از کسب و کارها، با ارزش ترین و مهم ترین دارایی آنها مشتریانشان هستند. در گذشته، شرکت ها اطلاعات تماس خود را در کارت های ویزیت، سوابق ایمیل و صفحات گسترده پراکنده نگه می داشتند. اما با گسترش و تغییر کسب و کار، داشتن یک پایگاه داده مرکزی برای اطلاعات مشتریان ضروری می شود. مشتریان شما زمانی که تیم شما در یک راستا نباشد، درد را احساس خواهند کرد. از دیدگاه آنها، آنها با یک شرکت رابطه دارند، نه مجموعه ای از افراد و بخش های مختلف. همه اعضای تیم شما به زمینه‌ای در مورد نیازها، خواسته‌ها و وضعیت فعلی هر مشتری نیاز دارند تا بتوانند مکالمه را از جایی که متوقف شد ادامه دهند.

داشتن یک مکان مرکزی برای سازماندهی تمام جزئیات سرنخ و مشتری باعث می شود که کل تیم شما به راحتی بینشی در مورد تجارت و روابط با مشتری شما به دست آورد.

CRM چیست؟

CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری، ترکیبی از شیوه‌ها، استراتژی‌ها و فناوری‌هایی است که شرکت‌ها برای مدیریت و تجزیه و تحلیل تعاملات و داده‌های مشتری در طول چرخه حیات مشتری استفاده می‌کنند. هدف بهبود روابط خدمات مشتری و کمک به حفظ مشتری و افزایش فروش است.

سیستم های CRM داده های مشتری را در کانال ها و نقاط تماس مختلف بین مشتری و شرکت جمع آوری می کنند. اینها می تواند شامل وب سایت شرکت، تلفن، چت زنده، پست مستقیم، مواد بازاریابی و شبکه های اجتماعی باشد. سیستم‌های CRM همچنین می‌توانند اطلاعات دقیقی در مورد اطلاعات شخصی مشتریان، تاریخچه خرید، ترجیحات خرید و نگرانی‌ها به کارکنان مشتری ارائه دهند.

چرا CRM به کسب و کارها سود می رساند؟

مزایای سیستم های CRM برای همه انواع سازمان ها، از کسب و کارهای کوچک گرفته تا شرکت های بزرگ اعمال می شود. آنها شامل موارد زیر است:

خدمات مشتری پیشرفته دسترسی آسان به اطلاعات مشتری، مانند خریدهای گذشته و سابقه تعامل، به نمایندگان پشتیبانی مشتری کمک می‌کند تا خدمات بهتر و سریع‌تری به مشتریان ارائه دهند.

جمع‌آوری و دسترسی به داده‌های مشتری به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که روندها و بینش‌های مربوط به مشتریان خود را از طریق گزارش‌دهی و ویژگی‌های تجسم شناسایی کنند.

اتوماسیون. سیستم‌های CRM می‌توانند کارهای ساده، اما ضروری، خط لوله فروش و پشتیبانی مشتری را خودکار کنند.

دوره مدیریت ارتباط با مشتریان

در دنیای امروز که رقابت میان کسب و کارها شدت گرفته، مدیریت ارتباط با مشتریان یا CRM دیگر یک الزام هست نه یک مزیت رقابتی. اگر مشتری وجود نداشته باشد کسب و کاری هم نخواهد بود. در نتیجه همه ما باید یاد بگیرند که چطور با مشتریانشان ارتباط برقرار کنند و این ارتباط را به بهترین شکل مدیریت کند.

در دوره مجموعه پرانتز، به صورت جز به جز زنجیره ارزش CRM آموزش داده شده است تا همه افراد بتوانند به وسیله این زنجیره ارزش کسب و کارشان را تحلیل کنند. با آموزش دوره مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) پرانتز، همه افراد به راحتی می‌توانند مشتریاان را طبقه بندی کنند، استراتژی های مناسب را برای مشتریانشان انتخاب کنند و در نهایت با کاهش هزینه و افزایش درآمد حاصل از افزایش رضایت مشتریان بتوانند تغییر مثبتی ایجاد کنند.

هم چنین خیلی مفصل در مورد ERM مدیرت ارتباط با کارمندان در دوره مدیریت ارتباط با مشتری موسسه پرانتز آموزش داده شده است زیرا در دنیای امروز شما نمیتواند مشتری راضی داشته باشید ولی کارمندانی ناراضی. این دوره بر اساس جدید ترین روش‌های مدیریتی تهیه شده و به همه افراد کمک میکند تا بتوانند خودشان، یا کسب و کارشان را چند قدم رو به جلو حرکت دهند.

 

در دوره CRM پرانتز چه مباحثی آموزش داده میشود؟

در دوره CRM پرانتز مباحثی کاربردی و کاملی از جمله: تعریف جامع CRM، اجزای تشکیل دهنده CRM، دلیل اجرای CRM توسط شرکت ها، تعریف مشتری و فواید مشتری مداری، ارتباط و مراحل ارتباط دویر، ویترین های سازمان و اهمیت آن، زنجیره ارزش CRM، تحلیل و طبقه بندی مشتریان، هزینه یابی با متد ABC ، ارزش دوره عمر زندگی LTV، استراتژی های طبقه بندی مشتریان، مشتری نوازی، سلسله مراتب انتظارات بر اساس الگوی میلر، ارتباط و شبکه ها در CRM، بازاریابی داخلی و رضایت کارمندان، فرمول ارزش از نگاه مشتری، انواع وفاداری، فرمول و نردبان وفاداری، طراحی برنامه وفادارسازی مشتری، تبدیل مشتری‌های فعلی به مشتری وفادار، رهبری و فرهنگ مشتری مدار، داده ها و فناوری اطلاعات در CRM، افراد و فرایندها در CRM، استراتژی هایی برای رشد دادن و کنار گذاشتن مشتریان، طراحی فرآیندهای ارتباط با مشتری، انتخاب راهکار نرم افزاری CRM، مدیریت رضایت / شکایت مشتری، تحلیل داده‌های مشتریان، شناسایی مشتریان و نیازهای آن ها، جذب مشتریان و راهکارهای پیشنهادی و حفظ مشتریان آموزش داده میشود.

آموزش دوره CRM برای چه افرادی مفید است؟

این دوره آموزشی برای هر فردی که به موفقیت فردی و کسب و کارش علاقه مند است مفید می باشد و می‌آموزد که اصول مدیریت ارتباط با مشتریان چیست و چه کاربردی و منافع برای کسب و کارش دارد. فرقی نمیکند مدیر باشید یا کارمند. در بخش پستیبانی باشید یا فروش. این را بدانید که هیچ جایگزینی برای مشتری مداری وجود ندارد

تلگرامفیس‌بوکتوییترلینکدیننسخه‌ی متنی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. من عجله ندارم!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  17. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

آخرین عناوین