۲ بحران بزرگ برای صهیونیست ها

گروه جهان الف،   4020909033 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

«ارتش رژیم صهیونیستی و دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی این رژیم هنوز نتوانسته اند امنیت روانی را به شهرک های شمالی و جنوبی اراضی اشغالی، بازگردانند. موضوعی که موجب شده قریب به ۲۰۰ هزار شهرک‌نشین صهیونیست از این مناطق فرار کنند و به مناطق مرکزی اراضی اشغالی بروند و یا حتی به کل، به خارج از این اراضی سفر کنند.»

 ۲ بحران بزرگ برای صهیونیست ها

به گزارش الف؛ بیش از 50 روز از اجرای موفقیت‌آمیز عملیات "طوفان الاقصی" توسط جنبش حماس و متعاقبا حملات گسترده صهیونیست ها از زمین، هوا و دریا به نوار غزه می گذرد. حملاتی که با مقاومت گسترده نیروهای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین مواجه شده‌اند و در نوع خود صهیونیست ها را با چالش ها و بن‌بست‌های جدی رو به رو کرده‌اند. در این راستا، شاهد آن بوده‌ایم که پس از شکستِ فاحش صهیونیست ها در آزاد کردن اسرای خود با استفاده از قوه قهریه و زور و ناتوانی رژیم اشغالگر قدس در دیکته کردن اصول مطلوب خود به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ، این رژیم در نهایت مجبور به تن دادن به آتش بس موقت شد. 

 بسیاری از تحلیلگران منطقه ای و بین المللی و حتی کارشناسان اسرائیلی بر این امر صحه گذاشته اند که حماس توانسته در قالب معادله آتش بس موقت 4 روزه، اصول مد نظر خود را به اسرائیل تحمیل کند. 

با این همه، وقتی تحولات روزهای اخیر در قالب نبرد مبارزان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین با صهیونیست ها را مرور می کنیم، جدای از درگیری های میدانی، که به تایید بسیاری از ناظران و تحلیلگرانِ این حوزه، بر اساس برنامه‌ریزی های صهیونیست ها پیش نرفته، رژیم اشغالگر قدس عملا با 2 بحران بزرگ رو به رو شده که البته کمتر به آن ها پرداخته می شود. 

اولا، ارتش رژیم صهیونیستی و دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی این رژیم هنوز نتوانسته اند امنیت روانی را به شهرک های شمالی و جنوبی اراضی اشغالی بازگرداند. موضوعی که موجب شده تا قریب به 200 هزار شهرک‌نشین صهیونیست از این مناطق فرار کنند و به بخش های مرکزی اراضی اشغالی بروند و یا به کل، این اراضی را به مقصد خارج، ترک کنند. موضوعی که فشارهای عدیده و فراوانی را از منظر اقتصادی و اجتماعی و سیاسی به رژیم اشغالگر قدس تحمیل می کند. 

به بیان ساده تر، جدای از احساس ناامنی که به نحوی گسترده و فراگیر، کلیت اراضی اشغالی را در برگرفته، مناطق شمالی و جنوبی این اراضی، هنوز نتوانسته اند خود را از شوک حملات جریان مقاومت فلسطین خارج کنند. جدای از مناطق مجاور با نوار غزه که در نتیجه عملیات طوفان الاقصی شاهد نفوذ گسترده رزمندگان قسام و حملات موشکی آن ها بوده اند، مناطق شمالی اراضی اشغالی نیز به نحوی جدی متاثر از حملات هدفمند موشکی و پهپادی رزمندگان حزب الله لبنان شده اند. 

به نحوی که شمار قابل ملاحظه ای از مقام های نظامی ارتش اسرائیل تاکید دارند که وضعیت در این مناطق دیگر به حالت سابق بازنخواهد گشت و این حزب الله لبنان است که در این مناطق معادلات مطلوب خود را به صهیونیست‌ها تحمیل می کند. 

نکته دوم اینکه شدت و گسترده جنایات صهیونیست ها علیه مردم غیرنظامی ساکن در نوار غزه به قدری گسترده بوده که نوعی انزجار فراگیر افکار عمومی منطقه ای و بین المللی را از رژیم اشغالگر قدس سبب شده است. در این راستا، رویه ها و رویکردهای تقابلی از سوی ملت های منطقه غرب آسیا و حتی دیگر ملت ها در اقصی نقاط جهان علیه رژیم صهیونیستی، اوج گیری قابل توجهی داشته است. از این رو، بسیاری از ملت ها دیگر تمایلی به هیچ گونه مراوده ای با رژیم صهیونیستی به ویژه در حوزه هایی نظیر مسائل تجاری و اقتصادی ندارند. 

به بیان ساده تر، صهیونیست ها که همواره عادت داشتند جنایات خود را در پسِ اقدامات گسترده رسانه ای و تبلیغاتی خود مخفی کنند و نوعی سفید شویی از این جنایات را انجام دهند، اکنون با یک رسوایی تمام عیار رو به رو شده اند. رسوایی که انزوای گسترده منطقه ای و بین المللی را به آن ها تحمیل کرده است و تبعات و پیامدهای به شدت مخربی را برای آن ها به ارمغان آورده است. موضوعی که در ادامه راه نمودهای عینی خسارات خود علیه رژیم اشغالگر قدس را به نحو روشن‌تری به نمایش خواهد گذاشت. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۱۰۵۹۸۰۷:۲۰:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۱۱
با این حساب خوبه این جنگ ادامه پیدا کنه تا اسرائیل نابود شه؟! جنگ رسانه ای هم اصولی داره. اینجوری دستاورد تراشی اعتبار رسانه را از بین میبره.
ناشناس۳۳۱۰۶۰۲۰۷:۳۰:۰۱ ۱۴۰۲/۹/۱۱
۱۵ هزار کشته از مردم مظلوم غزه . بحرانی بسیار بزرگتر است
ناشناس۳۳۱۰۶۰۶۰۷:۴۳:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۱۱
چه زمانی قرار است دل شما برای مردم ایران بسوزد ؟
ناشناس۳۳۱۰۷۰۲۱۰:۲۵:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۱۱
چه ربطی داره ؟!
ایرانی۳۳۱۰۷۷۹۱۲:۲۶:۰۹ ۱۴۰۲/۹/۱۱
ببین مسائل غزه به شما ربطی نداره - فقط مخصوص اونایی است که دل رحم هستند و به همنوعشون اهمیت میدن
ناشناس۳۳۱۰۸۲۱۱۳:۱۳:۴۶ ۱۴۰۲/۹/۱۱
زمانی که شما دلتان برا اسراییل و آمریکا غنج نره
ناشناس۳۳۱۰۷۰۸۱۰:۲۹:۴۴ ۱۴۰۲/۹/۱۱
حتی غربی ها شکست کی خورند هی مردم غزه کشته می شوند وحماس هم در تونل های ضد ضربه خود استراحت می کند.
ناشناس۳۳۱۰۷۱۷۱۰:۵۱:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۱۱
15 هزار كشته و ده ها هزار آواره از نظر شما تحميل دستاورد به طرف مقابل هست؟
ناشناس۳۳۱۰۷۲۰۱۰:۵۳:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۱۱
بحران های بزرگتر اینجاست...
ناشناس۳۳۱۰۷۶۴۱۲:۱۰:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۱۱
برای نابودی نسل کشان تاریخ معاصر لحظه شماری می کنیم/ شنبه 11/09/1402 --- جبهه مقاومت اسلامی و نیروهای جان بر کف بسیج مردمی برای رویا رویی سرنوشت ساز و نابودی قشون زبون رو به زوال جبهه شیطان پرست نسل کش چپاولگر و نوکرانشان در همه جای جهان با بی تابی لحظه شماری می کنند .
ناشناس۳۳۱۰۸۰۹۱۳:۰۳:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۱۱
نظرات مخالف را هم انتشار دهید لطفا. متاسفانه تحلیل ها در رسانه ها یک سویه است. به صهیونیستها و بحران هایش کاری ندارم و امیدوارم بیشتر شود. اما انتهای این جنگ بحران کاملی برای فلسطینی های مظلوم و آواره غزه خواهد بود. مردمی که احتمالا اگر زنده بمانند نه خانه خواهند داشت نه حتی سرزمین، مردمی که عزیزانشان را از دست داده اند، جمع خانوادگیشان از هم پاشیده است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین