واکنش طحان‌نظیف به احتمال ردصلاحیت روحانی/ دستور بی‌سرانجام رئیسی درباره اینترنت

  4020904075 ۲۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

واکنش طحان‌نظیف به احتمال ردصلاحیت روحانی/ دستور بی‌سرانجام رئیسی درباره اینترنت

واکنش طحان‌نظیف به احتمال ردصلاحیت روحانی

به گزارش ایسنا، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز شنبه در نشستی خبری گفت: ۵ طرح و لایحه طی جلسات اخیر شورای نگهبان قانون اساسی مورد بررسی قرار گرفت که اولین آن اصلاح بند ۱ ماده ۸۳ قانون انتخابات مجلس بود که پس از بررسی در شورا، مغایر با شرع و قانون اساسی تلقی نشد.

وی ادامه داد: لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از سوی شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت که با ایراداتی که پیشتر از سوی بنده عنوان شده بود،‌ مواجه شد.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه این نشست خبری درباره بررسی‌های شورای نگهبان درباره مصوبه مجلس درخصوص افزایش سن بازنشستگی تاکید کرد: این موضوع در برنامه هفتم به تصویب رسیده است و چون تصویب آن مربوط به روزهای اخیر است هنوز در شورا مورد بررسی قرار نگرفته‌ است. برای بررسی برنامه هفتم و با توجه به حجم این برنامه تاکنون ۱۵ جلسه غیر رسمی را در شورای نگهبان برگزار کردیم.

طحان نظیف درباره موضع شورای نگهبان نسبت به طرح اظهاراتی درباره کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان از سوی برخی رسانه‌ها و افراد وابسته به گروه‌های خاصی از جریانات سیاسی کشور درباره بررسی صلاحیت‌ داوطلبان انتخابات تاکید کرد: شورای نگهبان توصیه پذیر نیست و به دنبال انجام وظیفه قانونی خود است؛ حال ممکن است در فضای سیاسی فعالان سیاسی که رقابت‌هایی با هم دارند مطالبی را طرح کنند اما انتظار این است که متعرض وظایف قانونی دستگاه‌های دیگر نشوند و اجازه دهند دستگاه‌ها از جمله شورای نگهبان به وظایف قانونی خود عمل کنند و مسئولیت را که بر عهده دارند با دقت و آرامش و بر اساس قانون انجام دهند.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره طرح اظهاراتی از سوی افرادی نظیر رحیم پور ازغدی درباره رد صلاحیت حسن روحانی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: فعلاً ثبت نام انتخابات مجلس خبرگان رهبری انجام شده است و بررسی صلاحیت داوطلبان این انتخابات نیز در صلاحیت فقهای این شورا است و هنوز وارد بررسی صلاحیت‌های این مجلس نشده‌ایم.

***

تمجید دوباره رسانه اصولگرا از روحانی

مشرق درباره سخنان اخیر روحانی که گفته بود «همه ما وظیفه داریم اگر می‌توانیم هر چند نفر که ممکن است، آن‌ها را به صندوق رأی دعوت کنیم.» نوشت: «در قبال انتخابات آتی، هر تأکیدی بر حضور در انتخابات یک "موضع مغتنم" است و باید آنرا تشویق کرد.

خواه این تشویق از جانب کسی از طیف خودی باشد و خواه غیر خودی.

خاصّه اینکه بدانیم انتخابات آتی با پروژه هسته سخت اصلاحات یعنی "تحریم انتخابات" مواجه است. تحریمی که قصد دارد با فریب کسانی از مردم مانع مشارکت آنها در انتخابات شود.

لذاست که طبعا در چنین فضایی؛ تأکید بر حضور در انتخابات و "مشارکت حداکثری" یک موضع خوب و عقلانی است.

مواضع انتخاباتی و مشارکت‌جوی آقای روحانی را نیز بایستی در همین پارادایم تحلیل کرد و آنرا مغتنم دانست. بویژه اینکه رئیس جمهور سابق دقیقا در موضعی خلاف بر هسته سخت اصلاحات حرکت می‌کند و مشارکت انتخاباتی را می‌ستاید.

در عین حال باید متوجه این حقیقت نیز بود که روحانی در قبال "چپ‌های تحریمی" یا در حال اشتباه است و یا خود را به تجاهل زده که می‌گوید باید آنها را راضی کرد! چه اینکه آنها تصمیم به تحریم انتخابات گرفته‌اند و علی‌القاعده کسی که خود را به خواب زده است را نمی‌توان بیدار کرد.

لکن اشتباه یا تجاهل اما موضع مشارکت‌جوی روحانی در مقطع فعلی مغتنم و برخاسته از عقلانیت سیاسی است.»

***

وام ازدواج جوانان زیر 25 سال 350 میلیون تومان می‌شود

به گزارش فارس، در راستای قانون حمایت از جوانی جمعیت در لایحه بودجه وام ازدواج برای جوانان پسر زیر 25 سال و دختر زیر 23 سال به مبلغ 350 میلیون تومان در کمیسیون تلفیق پیشنهاد شده است و برای سایر متقاضیان 300 میلیون تومان پیشنهاد شده است. این مسئله را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سیدمحسن دهنوی، عضو کمیسیون تلفیق و نماینده تهران عنوان کرد.

وی گفت: سازمان برنامه و بودجه مانند سال گذشته چگونگی پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از لایحه بودجه حذف کرد و اختیارش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به شورای پول و اعتبار داد، اما کمیسیون تلفیق در راستای قانون حمایت از جوانی جمعیت، از وام ازدواج حمایت می‌کنند.

***

حمله به یک کشتی صهیونیستی در دریای عرب

به گزارش تسنیم، شبکه المیادین لبنان امروز شنبه به نقل از منابع اختصاصی خود مدعی شد که یک کشتی صهیونیستی پنجشنبه شب ساعاتی قبل از اجرایی شدن آتش بس در نوار غزه هدف حمله قرار گرفته است.

بنا به گفته این منابع، این کشتی باری اسرائیلی در نزدیکی دریای عرب و شمال دریای هند هدف حمله قرار گرفت که باعث آتش سوزی در آن شد. المیادین جزئیات بیشتری درباره اینکه این حمله چگونه و از سوی چه طرفی انجام شده است، ارائه نداد.

پیش از این ارتش یمن  از زبان سخن‌گوی خود سرتیپ یحیی سریع، یک کشتی صهیونیستی را در حمایت از ملت غزه توقیف کرده و اعلام کرده بود که کشتی های صهیونیستی را هدف قرار خواهد داد.

***

دستور بی‌سرانجام رئیسی درباره اینترنت

مهر نوشت: «در میانه اختلالات پرتکرار اینترنت در ماههای اخیر، رییس جمهور در جلسه تیرماه شورای عالی فضای مجازی دستور بررسی این موضوع را صادر کرد.

ابراهیم رییسی در این جلسه با تاکید بر اقدامات خوب صورت گرفته برای توسعه شبکه ملی اطلاعات و سکوهای ایرانی و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی به برخی گلایه‌های مردمی در سفرهای استانی در رابطه با کندی اینترنت اشاره و کارگروهی متشکل از مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را مأمور کرد تا موضوع را بررسی و حداکثر تا یک‌ماه آینده نتیجه بررسی و راهکارهای رفع دغدغه‌های مردم را ارائه کند.

اگر چه پس از این دستور، مهلت تعیین شده برای رسیدگی به این مشکل مردمی از سوی رییس جمهور به مدت یک ماه دیگر تمدید شد اما از آن موقع تا کنون متولیان امر نتیجه این بررسی را برای عموم اعلام نکرده‌اند و با گذشت ۴ ماه از دستور رییس جمهور همچنان خبری از نتیجه گزارش اختلال‌ها و کندی اینترنت نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آخرین اظهارات خود در این باره گفت: پیگیری اینترنت از سمت وزارت ارتباطات همچنان دنبال می‌شود و دبیر شورای عالی فضای مجازی نیز در این خصوص می‌گوید ما تکالیف خود را برای رسیدگی به کندی اینترنت انجام می‌دهیم.

این پاسخ‌ها در حالی است که طبق دستور رییس جمهور لازم بود نتیجه این گزارش‌ها به مردم اعلام شود.»

***

آخرین وضعیت سامانه ملی اجرای قانون اساسی

محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور در گفت‌وگو با فارس در مورد شبکه پیگیری اجرای قانون اساسی اظهار داشت: اجرای شبکه ملی اجرای قانون اساسی را با جدیت دنبال و در همه استان‌ها ضابطین را انتخاب کردیم؛ ان‌شاءالله در همان همایش از این مسئله طرح نیز رونمایی خواهد شد. سامانه ملی پیگیری اجرای قانون اساسی راه افتاده است تا مردم سراسر کشور بتوانند در جایی که نقض قانون اساسی اتفاق می‌افتد به ما اطلاع دهند و این سامانه نیز فعال است.

معاون حقوقی رئیس جمهور تصریح کرد: خانه ملی قانون اساسی را تشکیل داده‌ایم که آنجا از اساتید دعوت می‌شود، جایگاه نخبگانی دارد و راجع به موضوعات مختلف قانون اساسی بحث صورت می‌گیرد. همایش امسال راجع به تحول بنیادین اقتصادی با نگاه به قانون اساسی است که یکبار جلساتی را هم با اساتید اقتصادی و حقوقی برگزار کردیم و بررسی می‌کنیم ببینیم آیا وضعیتی که داریم چه میزان منطبق بر قانون اساسی است؟ از قانون اساسی فاصله گرفتیم یا اشکال از اجرا یا خود قانون است که این مسئله را هم بررسی می‌کنیم. 

معاون حقوقی رئیس جمهور در پاسخ به این سؤال که آیا مردم می‌توانند نقض قانون اساسی را به شما اطلاع دهند، عنوان کرد:‌ سامانه ملی اجرای قانون اساسی فعال است و اگر در هرکدام از دستگاه‌های اجرایی ایرادی وجود دارد می‌توان مشکلات را اعلام کرد الان هم مردم استقبال می‌کنند منتهی فعلاً جنبه نخبگانی آن بیشتر است. دوست داریم این اتفاق توسط عموم مردم رخ دهد.

***

اختیار تغییر در قیمت حامل‌های انرژی در دست دولت است

هادی بیگی نژاد، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به یکی از بندهای لایحه برنامه هفتم مبنی بر الزام دولت برای تنوع بخشی به سبد سوختی کشور در طول اجرای برنامه بیان کرد: مجلس دولت را در طول اجرای برنامه هفتم توسعه مکلف کرد تا برای تنوع بخشیدن به سبد سوختی کشور برنامه ریزی داشته باشد؛ به عنوان مثال استفاده از برق در سبد سوختی کشور به چه میزان باشد. مشخص باشد که سیاست‌ها در حوزه استفاده از خودروهای برقی چگونه است و سهم خودروهای برقی باید چند درصد باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: مسئله بعدی با توجه به کسری بنزین، دولت چگونه قصد دارد این کسری را جبران کند؟ قصد دارد چه حامل انرژی را جایگزین بنزین کند. برق یا LPG یا CNG را می خواهد جایگزین کند. ما دولت را مکلف کردیم برای تنوع بخشی به سبد سوختی کشور برنامه ریزی کند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که گفته می شود اختیار تغییر قیمت حامل های انرژی در برنامه هفتم به دولت سپرده شده است؟ تصریح کرد: اختیار قیمت گذاری برای حامل های انرژی اکنون نیز در دست دولت است. ما در برنامه هفتم توسعه نگفتیم که قصد گرفتن این اختیار را از دولت داریم یا نه. اکنون این اختیار در دست دولت است و از سوی دولت نیز انجام می شود. بحث تغییر در قیمت حامل های انرژی نیز در دست دولت است.

***

حقوق‌بگیران در تله مالیاتی؟

به گزارش تسنیم، در لایحه بودجه 1403 دو نکته در حوزه افزایش حقوق و مالیات بر حقوق لحاظ شده است که بررسی همزمان این حوزه حاکی از مدل تبعیض‌آمیز افزایش دریافتی حداقل‌بگیران در سال آتی است، بر این اساس در حالی که سقف معافیت مالیاتی ماهانه 10 میلیون تومان مانند رقم سال گذشته تعیین شده و افزایش نیافته است، عملاً افزایش 18درصدی حقوق کارمندان با احتساب میزان مالیات حقوق در سال آتی از واقعیت فاصله دارد.

به‌عبارت ساده‌تر فرض کنید حقوق یک کارمند در سال 1402 (با احتساب ساعات اضافه‌کار متعارف) حدود 9 میلیون تومان بوده و از آنجا که سقف معافیت مالیاتی در سال گذشته 10 میلیون تومان بوده این میزان دریافتی از مالیات معاف بوده است. دولت برای سال 1403 افزایش 18درصدی حقوق کارمندان را در لایحه بودجه ارائه کرده است، بر این اساس حقوق این کارمند به محدوده 11 میلیون تومان وارد می‌شود، اما با توجه به اینکه دریافتی بالاتر از 10 میلیون تومان مشمول مالیاتی 10درصدی است، عملاً دریافتی نهایی این کارمند کمتر از 18 درصد یعنی حدود 15 تا 16 درصد افزایش می‌یابد.

در این خصوص دو نکته حائز اهمیت می‌باشد، در سالهای اخیر میزان افزایش حقوق کارمندان دولت و بخش خصوصی اختلاف بسیار ناچیزی داشته است، از سوی دیگر میزان معافیت مالیاتی حقوق برای تمام حقوق‌بگیران دولتی و بخش خصوصی یکسان است، بر این مبنا در سال 1403 حداقل‌بگیران در بخش خصوصی نیز با چالش جدی مواجه خواهند شد.

لازم به ذکر است، حداقل حقوق کارگران بخش خصوصی در سال 1402 بدون احتساب اضافه کار در محدوده 8 میلیون تومان است که با احتساب حداقل ساعات اضافه‌کاری دریافتی نهایی حداقل‌بگیران در بخش خصوصی به محدوده 9 میلیون تومان وارد می‌شود.

از طرف دیگر طبق بررسیهای آماری در پایان سال جاری نیز نرخ تورم در محدوده 40 درصد خواهد بود که حتی افزایش واقعی 20درصدی دریافتی حقوق‌بگیران نیز کفاف هزینه‌های جاری را نخواهد داد، حالا با توجه به نکات مطرح‌شده افزایش حقوق کمتر از این مقدار نیز چالشهای جدی برای حقوق‌بگیران بخش خصوصی و دولتی ایجاد خواهد کرد.

***

روایت سردار صفوی از شکست اسرائیل در جنگ اخیر

به گزارش ایسنا، سرلشکر سیدیحیی صفوی در جمع بسیجیان استان البرز با اشاره به وضعیت جنگ غزه گفت: طی چهل و چند شبانه روز گذشته شاهد اقدامات جنایتکارانه و نسل کشی اشغالگران رژیم نژادپرست و کودک‌کش صهیونیستی هستیم. از دیروز آتش‌بس اعلام شده است. صهیونیست‌ها و ارباب بزرگشان آمریکایی‌ها و برخی از کشورهای اروپایی از این چهل و چند روز جنگ و کشتن و شهادت ۱۴ هزار نفر از مردم عادی فلسطین و غزه که بیش از ۵ هزار نفرشان کودک بودند هیچ ابایی نداشتند. این در تاریخ فراموش نخواهد شد، این حقیقت حقوق بشر آمریکایی است.

صفوی با اشاره به اهداف اعلام‌شده صهیونیست‌ها در جنگ غزه، گفت: این رژیم بازنده قطعی جنگ است. آن‌ها به رغم این همه جنایت و شهادت ۱۴ هزار نفر از مردم و زخمی کردن ۳۸ هزار نفر دیگر، هیچ دستاوردی نداشتند. نتانیاهو می‌گفت ما ریشه‌های حماس را خواهیم کند و غزه را با خاک یکسان می‌کنیم، آیا توانستند حماس را از بین ببرند؟ الان حماس حضور دارد، مردم غزه مقاومت و ۲ میلیون نفر در یک سرزمین کوچک به وسعت حدود ۳۶۲ کیلومتر مربع، در برابر این نسل‌کشی ایستادگی کردند.

دستیار و مشاور فرمانده کل قوا با اشاره به حمایت افکار عمومی جهان از مردم فلسطین، گفت: تمام دنیا نه فقط مسلمان‌ها بلکه از ۵۰ ایالت امریکا ۴۸ ایالت علیه صهیونیست‌ها راهپیمایی کردند. راهپیمایی در لندن را دیدید، در کشورهای اروپایی را دیدید. در اندونزی ۲ میلیون نفر راهپیمایی کردند در ایران نیز شاهد راهپیمایی میلیونی بودیم. جنگ اخیر غزه موجب فروپاشی  بنیان شعارهای آمریکایی‌ها و غربی‌ها مانند شعار حقوق بشر شد که ۲۰۰ سال با آن مردم دنیا را فریب دادند.

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۰۲۹۳۰۲۰:۴۱:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۴
ایشان از خدمات گوناگونی که به کشور کردن کافی هست و وقت استراحت ایشان هست!
ناشناس۳۳۰۳۴۴۸۰۷:۳۵:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۵
جناب آقای رییسی ما به شما رای دادیم چون فکر میکردیم شما متخلفین دولت قبل را به دستگاه قضا میسپارید
ناشناس۳۳۰۲۹۳۵۲۰:۴۳:۴۹ ۱۴۰۲/۹/۴
از شورای محترم نگهبان درخواست میشود بیش از این وقت کشی و اتلاف وقت در مورد لایحه عفاف و حجاب صورت نگیرد و هرچه زودتر این لایحه قانون شده و به دستگاه های مربوطه ابلاغ شود تا همه دستگاه های مرتبط وظیفه قانونی خود را بدانند
ناشناس۳۳۰۲۹۳۸۲۰:۴۵:۰۳ ۱۴۰۲/۹/۴
قوه تقنین و قضا و اجرا وضع عفاف و حجاب افتضاح افتضاح افتضاح اقتدار اقتدار اقتدار
ناشناس۳۳۰۳۳۶۰۰۲:۱۴:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۵
سال نو مجلس نو نمایندگان نو
ناشناس۳۳۰۲۹۶۳۲۰:۵۴:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۴
شورای محترم نگهبان اجازه ندهد شخصی که می‌تواند سه سوته کشور را تقدیم امریکا و اروپا کند به مجلس خبرگان ورود نماید
ناشناس۳۳۰۲۹۷۵۲۰:۵۷:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۴
مشارکت در انتخابات به هر قیمتی ارزش ندارد نباید بخاطر اینکه شور کاذب انتخاباتی ایجاد کنیم اجازه دهیم کسانی که با انقلاب زاویه اساسی داشته یا پیدا کرده اند بتوانند در مجلس شورای اسلامی نفوذ نمایند
ناشناس۳۳۰۳۲۳۴۲۳:۲۷:۰۱ ۱۴۰۲/۹/۴
رد صلاحيتها بيشتر براي كساني است كه مخالف نظر حاكميت و مردم سخن گفتند
امیر حسین سلطان/تهران۳۳۰۳۵۱۲۰۸:۵۴:۴۷ ۱۴۰۲/۹/۵
با این بد دفاع کردن های تان به هیچ جایی نمی رسید! و نمی رسیم! مردم و حاکمیت را مساوی هم گرفتن خطایی نابخشودنی است. از قضا تمام مشکلات و حرف و حدیث ها فعلا به خاطر فاصله افتادن بین حاکمیت و مردم است.
معلم۳۳۰۳۳۰۸۰۰:۳۱:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۵
روحانی مجری سیاست های نظام بود نه سیاست کذار. همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند دولت روحانی در خد توان تلاش کرد. خروج ترامپ از برجام و جنگ اقتصادی او علیه دولت روحانی عامل این همه سختی ها شد.نباید بخاطر مسایل جناحی روحاتی را مقصر و ترامپ را تطهیر کرد.تخریب روحاتی یعنی کشیدن خط بطلان بر سیاست های نظام در ان دوره.
ناشناس۳۳۰۳۵۵۷۰۹:۴۸:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۵
خودتان را پشت امریکا قایم نکنید و اطلاعات خود را هم در مورد دولت ها بیشتر بفرمایید اگر دنبال طایفه گری نیستید
ناشناس۳۳۰۳۵۶۱۰۹:۵۱:۵۳ ۱۴۰۲/۹/۵
برای نمونه اینکه بدانی چگونه دولت روحانی چه بالایی سر اقتصاد ایران آورد همین کافی هست بدانی فقط و فقط با ایجاد ارز4200 در هیئت دولت آن هم با پافشاری جناب روحانی اقتصاد را در هم پیچید و قدرت خرید 30 درصد کم کرد.....!
ناشناس۳۳۰۳۶۷۶۱۱:۵۳:۱۵ ۱۴۰۲/۹/۵
جناب! ارز ۴۲۰۰ تومانی تبدیل شده به ۲۸۵۰۰ تومان! یعنی خوبه؟!
ناشناس۳۳۰۴۵۹۹۰۰:۰۱:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۶
ارز 28500 دلار آزاد را بالا نبرد!
ناشناس۳۳۰۳۷۱۳۱۲:۲۹:۴۳ ۱۴۰۲/۹/۵
دولت قبل بیش از 100 میلیارد دلار 4200 تومانی را به جیب دلالان ریخت وقتی کفگیرشون به ته دیگ خورد برای دریافت 5 میلیارد دلار وام از بانک جهانی التماس می کردند.
ناشناس۳۳۰۳۷۰۸۱۲:۲۳:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۵
روحانی باید پاسخگو باشد چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریمها را تشدید کرد ؟!
ناشناس۳۳۰۳۷۱۰۱۲:۲۶:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۵
دولت قبل میگفتن اگر کسی 200 هزار بشکه نفت بفروشد باید او را بعنوان وزیر منصوب کرد امروز بدون برجام و FATF حدود 2 میلیون بشکه صادرات نفت داریم و ارز حاصله به کشور می اید.
ناشناس۳۳۰۳۷۱۲۱۲:۲۷:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۵
قول روحانی به موگرینی برای ماندن در برجام باعث شد تا ترامپ با خیال راحت از برجام خارج بشود.
ناشناس۳۳۰۳۴۵۶۰۷:۴۵:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۵
قیمت حامل های انرژی در اختیار دولت است . کپسول گاز ۱۱ کیلوئی آخرین قیمت ۸۰ هزار تومان قیمت فعلی ۳۲۰ هزار تومان .!
ناشناس۳۳۰۳۶۰۶۱۰:۳۴:۴۹ ۱۴۰۲/۹/۵
با ارز ۴۲۰۰ این بود قیمتش که هیچ ارزشی نداشت روحانی از قبل دلارو ۳۰ هزار تومان کرده بود
ناشناس۳۳۰۳۷۱۵۱۲:۳۰:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۵
همه شهرها لوله کشی گاز شده دیگه کسی کپسول استفاده نمیکنه.
ناشناس۳۳۰۳۴۷۹۰۸:۱۲:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۵
بسیاری از مسوولین قبلی و فعلی امتحان پس داده اند و نزد مردم رد صلاحیت شده هستن .
ناشناس۳۳۰۳۵۴۴۰۹:۳۹:۳۵ ۱۴۰۲/۹/۵
نباید سن بازنشستگی زیاد شود. وقتی در اول قرارداد می گویند سن بازنشستگی 30 سال است که نمی شود زیر آن بزنند. باید مشکل را از جای دیگری حل کنند.
مصطفی۳۳۰۳۵۹۸۱۰:۲۰:۴۴ ۱۴۰۲/۹/۵
سلام دستور رئیسی برای سرعت اینترنت یعنی چه. آنقدر دولت و وزیر ارتباطات در این مسئله منفعلانه عمل کرده اند که کل تصمیمات برای اینترنت جایی دیگر گرفته می‌شود ودولت عرضه مقابله با آن را ندارد
مصطفی۳۳۰۳۶۱۰۱۰:۳۶:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۵
از آقایانی که تعمدا نمی خواهند قانون اساسی را اجرا کنند انتظار دارید که سامانه مربوطه را راه اندازی کنند اگر قانون اساسی بواقع اجرا می‌شد اکثر قریب به اتفاق مسئولان فعلی کارمندی ساده بودند در یک اداره کوچک
ناشناس۳۳۰۳۶۶۱۱۱:۳۸:۱۸ ۱۴۰۲/۹/۵
واقعا به این هم ثروت و نعمت خدادادی در کشور نباید وضعیت زندگی و معاش بیش از 90 درصد مردم این باشه که آقایون تازه برای همون چندرغاز حقوق هم برنامه ریختن و میریزن که چطوری جیب ملت رو بزنن
ناشناس۳۳۰۴۰۸۷۱۷:۲۳:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۵
هر روز مردم را فقیرتر می کنید و انتظار دارید مردم هم از شما حمایت کنند.
علی۳۳۰۵۰۸۸۱۰:۱۳:۰۱ ۱۴۰۲/۹/۶
تشویق همه آحاد ملت به مشارکت گسترده در انتخابات پیش رو باعث تقویت نظام در عرصه داخلی و بین المللی میشود اما نباید برخیها جامعه را بسمت دوقطبی شدن با شعارهای تند که حمله به ارکان نظام را در پی دارند ببرند این یک تخلف قانونی است و نیاز به تذکر و برخورد دارد
ناشناس۳۳۰۶۳۴۱۱۱:۱۰:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۷
تیم و عملکرد دولت فعلی به گونه ای است که مردم را به روحانی متمایل می نماید. آنقدر این دولت در آمارسازی و دستاوردسازی های توهمی اغراق نموده که مردم دعاگوی دولت روحانی شده اند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  16. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  19. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  4. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  5. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  6. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  7. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  8. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  11. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  12. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  16. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  17. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  22. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  23. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  24. معلمان تلاش کنند گره ذهنی دانش آموزان باز شود

  25. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

آخرین عناوین