روسیه: آمریکا عامل فلج شورای امنیت درباره غزه است

  4020823129

وزارت خارجه روسیه امروز سه‌شنبه از موضع‌گیری‌های آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل درباره غزه که به «فلج» این شورا منجر شده انتقاد کرد.

روسیه: آمریکا عامل فلج شورای امنیت درباره غزه است

به گزارش فارس، وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه گفت آمریکا از حق وتوی خود در شورای امنیت برای کارشکنی در تلاش‌ها جهت پایان دادن به خونریزی‌ها در خاورمیانه استفاده می‌کند. 

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای که روی وب‌سایت این وزارتخانه قرار گرفته تصریح کرده است: «تمامی نمایندگان سازمان ملل مشترکاً خواستار آتش‌بس فوری انسان‌دوستانه و پایان دادن به این تنبیه جمعی غیرانسانی و رنج زنان کودکان و افراد کهنسال شده‌اند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «با وجود این، شورای امنیت نمی‌تواند به این وظیفه مستقیم خود عمل کند و به لطف موضع تنها یک کشور، یعنی آمریکا کماکان فلج باقی مانده است.»

وزارت خارجه روسیه همچنین تصریح کرده که اسرائیل کاملاْ وظیفه دارد تمامی قوانین بین‌المللی را در اراضی فلسطینی از جمله غزه رعایت کند. 

آمریکا و متحدان این کشور تا کنون سه قطعنامه که خواستار برقراری آتش‌بس در غزه بوده را وتو کرده‌اند. روسیه و چین هم در مقابل، قطعنامه دیگری را که آمریکا معرفی کرده بود وتو کرده‌اند. 

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که از «وقفه‌های انسان‌دوستانه» حمایت می‌کنند، اما طرفدار آتش‌بس نیستند زیرا در مقطع کنونی به نفع حماس خواهد بود. 

رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته مدعی شده با برقراری وقفه‌های چهارساعته روزانه در برخی مناطق غزه موافقت کرده است. 

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه به هلاکت رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرده و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داده است. حملات رژیم صهیونیستی به شهادت بیش از ۱۱ هزار نفر منجر شده است. 

جو بایدن به شدت از حملات رژیم صهیونیستی حمایت کرده و علی‌رغم تظاهرات‌های مردمی در حمایت از مردم غزه گفته که با آتش‌بس در جنگ مخالف است. 

ناظران می‌گویند اقدامات اسرائیل اعم از قطع برق، محدود کردن کمک‌رسانی به غزه و انجام حمله علیه آواره‌های فلسطینی در غزه ذیل قوانین بین‌المللی مصداق جنایت‌های جنگی محسوب می‌شوند.

موضع‌گیری‌های دولت آمریکا در شرایطی انجام شده که خیل گسترده‌ای از مردم و حتی مقام‌های رده‌ پایین‌تر دولت این کشور خواستار آتش‌بس در غزه و قطع حمایت‌های بی‌دریغ از رژیم صهیونیستی شده‌اند.

امروز رسانه‌های آمریکا گزارش دادند بیش از ۴۰۰ نفر از منصوبان سیاسی و کارکنان دولت آمریکا با ارسال نامه‌ای به جو بایدن به حمایت او از رژیم اسرائیل در جنگ غزه اعتراض کرده‌اند.

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داده این مقام‌ها نماینده حدود ۴۰ سازمان دولتی در آمریکا هستند و نامه آنها بخشی از مخالفت‌‌های رو به رشد از سیاست‌های دولت بایدن در قبال جنگ غزه به شمار می‌رود. 

نگارندگان نامه از بایدن خواسته‌اند خواستار آتش‌بس فوری در غزه شده و امکان ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به این منطقه را فراهم کند. 

این نامه تنها یکی از چند نامه اعتراضی است که در روزهای گذشته در همین خصوص به مقام‌های بلندپایه آمریکا ارسال شده است.

رسانه‌ها در روزهای گذشته از ارسال سه یادداشت داخلی اعتراضی به آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا خبر داده‌اند که به امضای ده‌ها نفر از کارکنان وزارت خارجه آن کشور رسیده بود. 

چند روز قبل‌تر از آن هم بیش از ۱۰۰۰ نفر از کارکنان آژانس آمریکا برای توسعه بین‌المللی در نامه‌ای سرگشاده از سیاست‌های واشنگتن انتقاد کرده بودند. 

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته دو نفر از منصوبان سیاسی که در نگارش این نامه نقش داشته‌اند می‌گویند اکثر امضاکنندگان این نامه منصوبان سیاسی‌ای هستند که در سازمان‌های مختلف دولت از شورای امنیت ملی گرفته تا اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری مشغول به کار هستند. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین