آیت‌الله جوادی آملی: نه بیراهه بروید و نه راه کسی را ببندید /نیاز جامعه، اقتصاد و مردم را با رعایت ادب و اخلاق، حل کنید  

  4020711099 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

جماران نوشت: آیت الله جوادی آملی خطاب به طلاب تاکید کرد: نه بیراهه بروید و نه راه کسی را ببندید، نیاز جامعه و اقتصاد و مردم را با رعایت ادب و اخلاق، حل کنید و اساس کار این است که تمامی کارهایتان، قربة الی الله و برابر دستور الهی باشد.

آیت‌الله جوادی آملی: نه بیراهه بروید و نه راه کسی را ببندید /نیاز جامعه، اقتصاد و مردم را با رعایت ادب و اخلاق، حل کنید  

همزمان با سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) و امام جعفر صادق علیه السلام، آیین عمامه گذاری جمعی از طلاب توسط آیت الله العظمی جوادی آملی برگزار گردید.

آیت الله جوادی آملی در این جلسه بیان داشت: خصیصه ای که در پیامبر گرامی اسلام و اهلبیت عصمت و طهارت هست در هیچ کس نیست، شاید کسی راهنمای خوبی است و حتی بر فرض که سراج و چراغ باشد، اما صراط نیست و سراج اگر شمس هم باشد تا «صراط» نباشد، بی ارزش است.

وی اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت، صراط هستند، و راه خدا، راه فطرت، راه سلامت جامعه، راه بهشت را پیامبر و امامان نشان می دهند، چرا که وحی است که راه را مشخص می کند و تنها کسی که از راهی که آمده ایم و به راهی که می رویم با خبر است، خدا و پیغمبر هستند.

آیت‌الله جوادی آملی اظهار داشت: پیامبر و امامان معصوم، هم سراج اند، هم صراط اند، مانند یک بزرگراهی که خودش هم روشن هست و شما باید درس بخوانید تا سراج شوید، راه را نشان دهید، چرا که صراط اینهایند، میزان اینهایند.

آیت‌الله جوادی آملی در توصیه ای به طلاب جوان بیان داشت: مبادا از خودتان غافل باشید، شما می توانید چراغ خوبی باشید، روش ما صراط نیست، سراج است و باید تمام توجهتان به این باشد تا با رفتار و گفتار خود راه را نشان دهید، همین بزرگراهی که قرآن و اهلبیت عصمت و طهارت به ما معرفی کرده اند، صراط مستقیم و میزان الاعمال ما ، ۱۴ معصوم هستند که شما وابسته به اینها هستید، نه بیراهه بروید و نه راه کسی را ببندید، نیاز جامعه و اقتصاد و مردم را با رعایت ادب و اخلاق، حل کنید و اساس کار این است که تمامی کارهایتان، قربة الی الله و برابر دستور الهی باشد.

وی بیان داشت: غفلت جامعه این است که خودشان را فراموش کرده اند، اینکه از کجا آمده ایم و به کجا می رویم! اکثریت مردم به این فکر نیستند که آیا ما مثل یک درختی هستیم که پس از چندی خشک شده و هیزم می شود یا مثل یک مرغی هستیم که با مرگ، پرواز می کنیم، آنچه بشر و جامعه غربی را گرفتار کرده است همین غفلت است.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۴۶۰۶۲۱۹:۴۸:۵۱ ۱۴۰۲/۷/۱۱
اگر با پند و اندرز دادن مشکلات اقتصادی حل میشد که الآن ایران گلستان بود!!!!
ناشناس۳۲۴۶۰۶۷۱۹:۵۰:۱۶ ۱۴۰۲/۷/۱۱
اگر كارها به نيت قربة الى الله بود اوضاع مملكت اينچنين نميشد گروه بازى و باند بازى و منافع گروهى و شخصى مقدم بر منافع ملت و منافع ملى شده است
علی هاشمی۳۲۴۶۰۹۷۲۰:۴۱:۵۴ ۱۴۰۲/۷/۱۱
با سلان و عرض ادب گرفتاری ما از آنجا ناشی می‌شود که انتظار داریم یک طلبه جوان که خودش در تامین زندگی شخصی با چالش روبرو است بیاید مشکل اقتصاد مردم را حل کند . آخر برادر عزیز هر کسی یک توانایی دارد . یک نکته مردم شریف ایران متدین و خدا ترس هستند اما گره زندگی اکثر ما معیشت است که با حرف ، موعظه و غیره حل نمی‌شود. مسکن،اشتغال برنامه ميخواهد اموزش متناسب با وظیفه می‌خواهد. هر کسی در جایگاه خودش باید باشد .
ناشناس۳۲۴۶۶۵۲۱۳:۰۶:۴۱ ۱۴۰۲/۷/۱۲
مشکل اینه که اکثریت مردم انتظار دارند همه نیازهاشان برآورده شود تا بگن باشه، دین و راه خدا درسته، اما در ریز موضوعات وقتی وارد میشیم حتی یک طلبه و پیش نماز هم برای مادیات دچار انحرافاتی میشه. اما وقتی وضع بدتر میشه که توجیه صورت میگیره. وقتی که سلیقه شخصی میشه دین. یعنی بازاری که ربا میخوره، اما مراسم میگیره! یعنی کاسبی که توی جنس میکنه، اما انتظار برکت داره.انتظار نسل سالم داره بخاطر دادن یک قربانی. مردم و مسئولین در کنار هم هستند. زمان جنگ خجالت خواهید کشید اگر ببینید چند نفر برای اعزام به جبهه ها میرفتند و چه تعداد نشتند تا ببینند چی میشه. الان هم همینه. یه عده از روحانی و غیر روحانی از همه چیز میگذرند به امید الهی، یه عده زیادی هم دائما در حال سنگ اندازی و زخم زبان هستند. چه روحانی و چه غیر روحانی. مردم کاخ نشین داریم، مسئول کاخ نشین هم داریم. مردم جهادی داریم، مسئول جهادی هم داریم. کسی که راهشو از خدا و پیامبر جدا کنه و مسئولیت رو گردن بقیه بندازه بدون اینکه خودش حاضر باشه به انتخاب خودش زحمتی به گردن بگیره، در درجه اول خودش بدبخت میشه. حالا بهانه هر چی میخواد بتراشه.
ناشناس۳۲۴۶۱۵۴۲۲:۲۱:۵۸ ۱۴۰۲/۷/۱۱
آیت‌الله جوادی آملی: نه بیراهه بروید و نه راه کسی را ببندید /نیاز جامعه، اقتصاد و مردم را با رعایت ادب و اخلاق، حل کنید امیدوارم گوش شنوایی باشد.
ناشناس۳۲۴۶۲۴۷۰۰:۳۸:۴۷ ۱۴۰۲/۷/۱۲
اگر خلق و امانت محمدی توسط مسئولین در جامعه پیاده میشد ایران بهشت میشد .
وهابزاده۳۲۴۶۳۰۸۰۵:۰۰:۰۵ ۱۴۰۲/۷/۱۲
تا راه و صراط واقعی مشخص نباشه، ماهستیم ، القائده هم هست. همینطوروهاب داعش و طالبان و بوکو حرام. همه هم مدعی در شناخت راه اصلی.
ناشناس۳۲۴۶۳۴۴۰۷:۳۳:۰۰ ۱۴۰۲/۷/۱۲
مسئولان کاخ نشینی که واسه ملت فقر زده تصمیم اقتصادی می گیرن حاصلش میشه تصمیمای که فاصله طبقاطی رو روز به روزراشدید می کنه الان مثلا وضعیت زندگی بازنشستگان تامین اجتماعی گویای همین وضعیته.
ناشناس۳۲۴۶۵۶۷۱۱:۵۷:۲۲ ۱۴۰۲/۷/۱۲
احسنت به به این عالم دینی،خدا کند گوش شنوا برای نصیحت باشد. .. به فریادهای علما و دانشمندان قوم توجه کنید و برای نجات دین و ملت کاری کنید .......که غصه ها سرآید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. من عجله ندارم!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  10. دور باطلی که تمامی ندارد!

  11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  15. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  16. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  22. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  23. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین