عربستان هرگونه مذاکره درباره روابط با اسرائیل را متوقف کرد

  4020626085

درحالی که عربستان به طور رسمی تاکنون هیچ اظهارنظری مبنی بر مذاکره برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نداشته است، یک مسئول در دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم گفت که ریاض به اطلاع واشنگتن رسانده است که هرگونه مذاکره در ارتباط با عادی سازی روابط با تل آویو یا هرگونه اقدامی در قبال آن را متوقف می کند.

عربستان هرگونه مذاکره درباره روابط با اسرائیل را متوقف کرد

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری سما، این مسئول دفتر نتانیاهو افزود که "سران اسرائیل از این امر متعجب و سردرگم شده اند"؛ بویژه که بسیاری از کارشناسان و وزیران و حتی خود نخست وزیر پیش از این فکر می کردند که عربستان روابط با آنها را - بدون ارتباط دادن آن با مسئله فلسطین- عادی خواهد کرد.

برپایه این گزارش، منابع آگاه آمریکایی گفتند که عربستان هوشمندانه فلسطینی ها را وارد مذاکرات کرد و مسئول دفتر نتانیاهو در همین ارتباط گفت: مخالفت ارکان کابینه نتانیاهو با هرگونه نرمشی در قبال فلسطینی ها و اقدام نتانیاهو در پذیرش خواسته های ارکان راست افراطی کابینه که ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی و بزالل اسموتریچ وزیر دارایی آن را نمایندگی می کنند، به معنای نابودی هرگونه امکان نزدیکی روابط با فلسطینی ها و در نتیجه با سعودی ها است.

برپایه این گزارش، اطلاعات حاکی از آن است که ران درمر وزیر امور استراتژیک رژیم اسرائیل که از نزدیکان نتانیاهو است، اخباری ساختگی را به روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال" که حامی جناح راست آمریکا و متعلق به جمهوری خواهان افراطی است، درباه آنچه به گفته این روزنامه، دیدارهای محرمانه بین ریاض و نخست وزیر رژیم اسرائیل توصیف شده، درز داده است.

برپایه این گزارش، یک کارشناس امور سیاست داخلی رژیم اسرائیل گفت: چنین امری زمانی اتفاق می افتد که همه امیدها و همه برنامه هایی که توسط نتانیاهو و تیمش تعیین شده بود، فرو بپاشد.

این کارشناس که مدرس امنیت در دانشگاه صهیونیستی هرتزلیا است، اضافه کرد: نتانیاهو از افشای چنین چیزی، بدون توجه به اینکه درست باشد یا نه، به شدت عصبانی است. این نشان دهنده ناامیدی او از روند فشار بر عربستان برای عادی سازی روابط در مرحله حساسی از دوره نخست وزیری اش است.

سازمان رادیو تلویزیون رژیم صهیونیستی (مکان) نیز چند روز پیش به نقل از آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا گزارش داده بود: «سعودی‌ها کاملا صریح به ما اعلام کردند که مسئله فلسطین برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل یک مسئله مهم و محور است و از نظر ریاض عادی سازی روابط باید شامل اجرایی شدن راه‌حل دو دولتی باشد».

سران رژیم صهیونیستی که در سایه تغییر معادلات منطقه‌ای به زیان این رژیم و به مانع خوردن نقشه‌ خود برای تداوم مسیر سازش در منطقه در انزوا به سر می‌برند، طی چند ماه اخیر تلاش کردند تا با خبرسازی مداوم، اینگونه وانمود کنند که مسیر سازش ادامه دارد.

در همین راستا، مقامات رژیم صهیونیستی اخیرا اظهارات متناقضی درخصوص عادی سازی روابط این رژیم با عربستان مطرح کرده‌اند و درحالی که «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی "تل آویو را نزدیکتر از هر زمانی به دستیابی به یک توافق با عربستان" دانسته است، وزیر جنگ این رژیم گفته است که "مسیر عادی سازی روابط با ریاض همچنان طولانی" است.

این درحالی است که عربستان تاکنون ادعاهای مطرح شده درخصوص روند اقدامات برای توافق احتمالی جهت برقراری روابط بین تل آویو و ریاض را تایید نکرده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین