روسیاهی کاخ سفید !

گروه جهان الف،   4020625001 ۴۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

«بایدن در شرایطی خود را حامی حقوق زنان و به طور کلی حقوق بشر در ایران معرفی می کند که مردم ایران سال‌هاست به دلیل تحریم های یکجانبه و غیرقانونی دولت آمریکا، با آسیب های گسترده ای در زندگی خود به ویژه در حوزه اقتصادی رو به رو هستند. عجیب اینکه دولت آمریکا حتی به بیماران ایرانی نیز رحم نکرده و داروهای مهم و مورد نیاز آن دسته از مردم کشورمان که به بیماری های مختلف مبتلا هستند را نیز هدفِ تحریم قرار داده است.»

روسیاهی کاخ سفید !

به گزارش الف؛ به تازگی "جو بایدن" رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای به مناسبت سالگرد ناآرامی های سال گذشته کشورمان، اقدام به طرح ادعاهایی مبنی بر حمایت دولت آمریکا از حقوق بشر در ایران و البته تقابل با نظام سیاسی کشورمان کرده است. در این بیانیه، رئیس جمهور آمریکا ادعا کرده که متعهد به حمایت از مردم ایران است و جدا از تحریم های مختلفی که علیه بیش از 70 فرد و نهاد ایرانی در بحبوحه حوادث سال گذشته تحمیل کرده، امروز نیز لیست تحریمی علیه ایران را گسترده تر خواهد کرد. 

 بایدن ادعاهای مختلف دیگری را نیز در رابطه با تسهیل دسترسی ایرانیان به اینترنت و همچنین تضمین حقوق بشر در این کشور مطرح کرده است. اینطور به نظر می رسد که رئیس جمهور آمریکا از رهگذر بیانیه مذکور سعی داشته تا در سالگرد ناآرامی های  سال گذشته کشورمان، به زعم خودش اعتباری  برای خود و دولت آمریکا در عرصه بین المللی ایجاد کند.

در تحلیل ادعاهای بایدن در این رابطه، توجه به چند نکته ضروری به نظر می رسد. 

اولا، ادعاهای بایدن در زمینه حمایت از حقوق زنان در ایران، به شدت منافقانه و غیرواقعی هستند. در این رابطه، باید از بایدن و دولت آمریکا پرسید که چرا در برابر سرکوب خشن و قهری صدها دختر محجبه در فرانسه که با حجاب در مدارس این کشور حضور پیدا می کنند و هدفِ سرکوب نیروهای امنیتی فرانسه قرار می گیرند، سکوت پیشه کرده است؟ رویدادی که در روزهای گذشته جنجال های زیادی را برانگیخته با این حال، جریان‌های سیاسی و رسانه ای غربی در مورد آن سکوتی معنادار پیشه کرده اند. جالب است که فرانسوی ها مدعی هستند بی حجابی، قانون این کشور و مبتنی بر گفتمان و ایدئولوژی سیاسی است که در فرانسه حاکمیت دارد و نقض آن جرم است. حال وقتی حجاب در ایران قانون است، همین دولت های غربی انواع و اقسام حملات رسانه ای و سیاسی را علیه این کشور روانه کرده و می کنند!با این همه، بایدن تاکنون در مورد تحولات فرانسه و سرکوب خشن دختران و زنان مسلمان در این کشور موضع گیری چندانی را نداشته است. مساله ای که از استانداردهای دوگانه واشنگتن حکایت دارد. 

دوم اینکه بایدن در شرایطی خود را حامی حقوق زنان و به طور کلی حقوق بشر در ایران معرفی می کند که مردم ایران سال هاست به دلیل تحریم های یکجانبه و غیرقانونی دولت آمریکا، با آسیب های گسترده ای در زندگی خود به ویژه در حوزه اقتصادی رو به رو هستند. عجیب اینکه دولت آمریکا حتی به بیماران ایرانی نیز رحم نکرده و داروهای مهم و مورد نیاز آن دسته از مردم کشورمان که به بیماری های مختلف مبتلا هستند را نیز هدف تحریم قرار داده است. مساله ای که سختی های زیادی را برای این طیف ها ایجاد کرده است. در چنین شرایطی چطور بایدن و دولت آمریکا به خود اجازه می دهند از گزاره حمایت از حقوق بشر در ایران سخن بگویند؟ 

نکته سوم اینکه بایدن در شرایطی از حقوق زنان در ایران حمایت کرده که آمریکای کنونی، خود بر اساس آمار و ارقام مختلف یکی از ناقضان اصلی حقوق زنان در جهان به ویژه در مورد اقلیت های قومی و نژادی در این کشور است. با این حال، حتی اگر این مساله را نیز کنار بگذاریم، در شرایط کنونی می توانیم نشانه های زیادی از بی‌تعهدی سیاستمداران شناخته آمریکایی به مساله حقوق زنان مورد اشاره قرار دهیم. مثلا دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا بارها و بارها به دلیل رفتارهای غیراخلاقی خود در مورد زنان مختلف هدف انتقاد گرفته و حتی همین چند وقت پیش، به دلیل رابطه با یک پورن استار آمریکایی، درگیر یک پرونده قضایی قطور بود! البته که جهان هنوز افشاگری های انجام شده در مورد موضع گیری های غیراخلاقی ترامپ در مورد زنان آمریکایی را نیز از یاد نبرده است. 

یا در موردی دیگر، هانتر بایدن پسر رئیس جمهور کنونی آمریکا در ماه های گذشته با رسوایی های گسترده مرتبط با افشای محتویات لپ تاپ خصوصی خود که دربرگیرنده عکس هایی از ارتباط وی با زنان و حتی دختران کم سن و سال و یا مکالمات زننده او با زنان مختلف بوده، مواجه بوده است. مساله ای که به یک دردسر بزرگ برای جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تبدیل شده و اعتبار و آبروی وی را نیز تا حد زیادی زیر سوال برده است. در این نقطه باید پرسید که چرا این افراد حتی به خود اجازه می دهند تا در مورد حمایت از حقوق زنان، خودشان را مدعی بدانند؟

و در نهایت چهارم اینکه توجه به افراد و طیف هایی که کاخ سفید در بحبوحه تحولات سال گذشته ایران آن ها را مورد حمایت قرار داد نیز بسیار مهم به نظر می رسد. سلطنت طلبان، منافقان، گروه های تروریستی و ضدایرانی و افرادی که سال هاست با گرفتن پول از دولت آمریکا علیه ایران اقدام به تبلیغ و کنش می کنند، همه و همه افراد و گروه هایی بوده اند که دولت آمریکا به بهانه حمایت از حقوق بشر و حقوق زنان در ایران با آن ها ارتباط گرفته و سعی در اعمال فشار بر ایران داشته است. 

این در حالی است که این افراد و گروه ها حتی با خود نیز مشکل دارند و عملا کنش های به اصطلاح براندازانه خود را به یک کاسبی و منبع درآمد برای خودشان تبدیل کرده اند. گزاره ای که گزارش ها و افشاگری‌های فراوانی نیز بر درستی آن ها تاکید دارند.  

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۲۶۲۶۵۰۹:۰۷:۵۴ ۱۴۰۲/۶/۲۵
ایران به دلیل دخالت بایدن در امور داخلی ایران و حمایت از آشوبگران تحویل زندانیان را به تعویق بیاندازد و به اینصورت عملی اعتراض خود را نسبت به دولت امریکا اعلام کند
ناشناس۳۲۲۶۴۳۶۱۱:۵۰:۳۲ ۱۴۰۲/۶/۲۵
3 کشور خبیث اروپایی اعلام کردند که تحریمهای تسلیحاتی ایران لغو نخواهد شد روحانی و ظریف باید پاسخگو باشند چرا دستاورد برجام دقیقا& ;هیچ شد ؟!
ناشناس۳۲۲۶۵۱۲۱۳:۲۵:۰۴ ۱۴۰۲/۶/۲۵
موضع گیری‌های دو کشور چین و روسیه در به رسمیت شناختن حق اعراب بر جزایر سه گانه، درست زمانی انجام می‌شود که سیاست خارجی دولت سیزدهم، توجه به کشور‌های شرقی، به مثابه تکیه گاهی برای ایجاد اتحاد‌های راهبردی و دیوار‌های دیپلماتیک در برابر غرب است.
ناشناس۳۲۲۶۷۰۰۱۷:۱۵:۱۴ ۱۴۰۲/۶/۲۵
ان بیانیه همیشه هست و هرکشوری که مهمان آن اجلاس باشد هم هست و فرفی ندارد چه کشور باشد چون دخل و تصرفی نمی توانند در آن بکنند شما به جای ایراد به کشورهای دیگر خود این کشورهای خلیج فارس را خطاب قرار بده!
ناشناس۳۲۲۶۷۱۱۱۷:۳۲:۳۲ ۱۴۰۲/۶/۲۵
اگر شما این را پیراهن عثمان نکنید این موضع گیری را نه چین قبول دارد نه روسیه و نه حتی خود اعراب به ان اهمیت می دهند. تمام دنبا ابن را می داند
معلم۳۲۲۶۶۹۳۱۷:۰۹:۰۶ ۱۴۰۲/۶/۲۵
همانطور که ظریف و روحانی اعلام کرند انها مجری تصمیمات نظام بودند.
ناشناس۳۲۲۶۹۸۶۰۰:۱۲:۴۰ ۱۴۰۲/۶/۲۶
عزیزم آن دولت سرکار نمی آمد برجامی در کار نمی بود
ناشناس۳۲۲۶۷۳۸۱۸:۳۴:۲۸ ۱۴۰۲/۶/۲۵
قطعاً روسیه وچین بدتر از کشورهای اروپایی هستند
ناشناس۳۲۲۷۱۳۹۰۶:۴۰:۲۷ ۱۴۰۲/۶/۲۶
چین نه چون حتی در کتاب کیسینجر هم نوشته شده که هیچگاه اهداف استعماری نداشته و واقعیت هم چنین هست اما روسیه چرا.
ناشناس۳۲۲۶۲۶۸۰۹:۱۰:۲۶ ۱۴۰۲/۶/۲۵
درسته... ولی بعضیا سرشون فقط تو فضای مجازی و چشمشون فقط به ماهواره هاست که ۲۴ ساعته علیه ایران تبلیغ میکنن... این درد رو کجا ببریم؟
ناشناس۳۲۲۶۵۸۱۱۴:۴۷:۳۴ ۱۴۰۲/۶/۲۵
چهل سال چشم و گوش مان به شما و همفکرانتان بود، شهید دادیم، رای دادیم، راهپیمایی کردیم و مرگ بر این وآن گفتیم، نتیجه چی شد؟،
ناشناس۳۲۲۶۷۰۱۱۷:۱۵:۴۷ ۱۴۰۲/۶/۲۵
شما گوش به فرمان دیگران بودی
ناشناس۳۲۲۶۷۸۲۲۰:۰۰:۰۶ ۱۴۰۲/۶/۲۵
اگر بود که الان دیگه سوال نداشتی، اونایی که چشم و گوششون به جمهوری اسلامی بوده الان هم شهید می‌دن راهپیمایی می‌رن و رای می‌دن با افتخار
ناشناس۳۲۲۶۸۸۱۲۲:۱۰:۰۱ ۱۴۰۲/۶/۲۵
شهید دادیم!!! پس خوب فکر کنببین مسیر کدام گروه رو شهدا می پسندن التماس به غرب ودست برداشتن از ارمان ها ومساله قدس یا مذاکره ذلت بار ومدام کوتاه اومدن بخاطر مشتی دلارنفتی
ناشناس۳۲۲۷۱۴۲۰۶:۴۲:۳۵ ۱۴۰۲/۶/۲۶
درسته. من هم قبول دارم. اما از آن طرف صدا و سیمای ما واقعا اخبار را غیر مغرضانه به سمع و نظر مردم می رسونن؟
ناشناس۳۲۲۶۲۶۹۰۹:۱۰:۴۵ ۱۴۰۲/۶/۲۵
دولت باید هر چه سریعتر دست از مماشات با کسانی که جامعه را به بی بند باری و بی حجابی و برهنگی کشیدند بردارد و تا تصویب لایحه و قانون جدید عفاف و حجاب همان قوانین قبلی را با قاطعیت اجرا کند تا باعث نشود ناقضین روز به روز گستاخ تر شوند
ناشناس۳۲۲۶۲۹۴۰۹:۳۰:۵۱ ۱۴۰۲/۶/۲۵
خودشو زیاد ناراحت نکن باید عادت کنید ههههههههههه راه دیگه ای ندارید
ناشناس۳۲۲۶۲۹۵۰۹:۳۱:۵۳ ۱۴۰۲/۶/۲۵
با این همه جنایت و استعمار که غرب و آمریکا از گذشته تا کنون دارند مثلاً چپاول منابع طلای نیجر توسط فرانسه تا همین امسال، چطور بعضی برای خوب شدن وضع ایران به دخالت این کشورها امید بسته اند؟
ناشناس۳۲۲۶۶۶۵۱۶:۳۶:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۲۵
همانطور که عربستان و قطر و کویت کره جنوبی... بوسیله آمریکا نابود شدند؟!
ناشناس۳۲۲۶۳۸۲۱۰:۵۹:۰۴ ۱۴۰۲/۶/۲۵
زن زندگی ازادی ! اشوب ترور ناامنی
ناشناس۳۲۲۶۳۹۰۱۱:۰۱:۴۹ ۱۴۰۲/۶/۲۵
امریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است کشتار مردم بیگناه ژاپن و ویتنام و افغانستان و عراق و سوریه و لیبی و یمن گوشه ای از جنایات یانکی هاست.
ناشناس۳۲۲۶۴۰۷۱۱:۱۰:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۲۵
ولی آمریکا پرستان اعتقاد کامل به آنان دارند و تحریم هم در مسیر خیر مردم هست و مقصر تحریم کردن هم خود ایران هست!!
ناشناس۳۲۲۶۴۰۹۱۱:۱۲:۴۹ ۱۴۰۲/۶/۲۵
با همین اعتیاد به تحریم کاری بر سرشان آوردیم که دیگر کشورها که دارند از آمریکا فاصله می گیرند و به سمت چند قطبی حرکت می شود
ناشناس۳۲۲۶۴۱۴۱۱:۱۸:۴۱ ۱۴۰۲/۶/۲۵
کپه بایدن نیز همانند ترامپ باید به نحو مقتضی با بخیه های ریز و درشت دوخته شود محکم
اصغر آقا !۳۲۲۶۴۲۷۱۱:۳۳:۲۷ ۱۴۰۲/۶/۲۵
خدا رحمت كنه همه اموات شما ، خدا رحمت كنه والده ما ، آن مرحومه مغفوره هميشه مي گفت : « ًخدا كنه بدتر از بد نياد » !! حالا بنده هم عرض مي كنم خدا كنه بدتر از بد نياد ! --- ببخشيد برادر ! بدتر از بد كيه ؟ ... چيه ؟ ... يك مثال بفرما تا شير فهم شويم ! -- بدتر از بد ترامپه ... ترامپ ... بدتر از بايدن !! ... بله برادر ! خدا كنه بدتر از بد نياد ! -- آمييييييين !!
عمران۳۲۲۶۴۴۷۱۲:۰۵:۱۴ ۱۴۰۲/۶/۲۵
پاسخ من به تک تک بندهای مقاله: ۱- مقایسه فرانسه با ایران در زمینه قانون پوشش قیاس مع الفارق است. قانون بیحجابی فرانسه فقط مختص مدارسِ دولتی است وگرنه خیابانهای فرانسه پر است از مسلمانان محجبه که هیچ مشکلی برای انتخاب پوشش خودشان ندارند..... ۲- اینکه تحریم های آمریکا بر خلاف حقوق بشر است را درست گفتید. اما بدانید که اگر تحریمها نبود و آثار سؤ اقتصادی و معیشتی آنها نبود ... ۳- مساله روابط شخصی دونالد ترامپ یا هانتر (پسر بایدن) ربطی به نقض حقوق زنان در آمریکا ندارد. اتفاقا همینکه من و شما در مورد روابط خصوصی افراد در رأس هرم آمریکا و پرونده های قضاییشان اصلاع داریم نشان از سلامت سیستم دارد و نشان میدهد حقوق زنان تا آنجا اهمیت دارد که رئیس جمهور کشورشان را هم به میز محاکمه میکشانند. ۴- گروههای خارج از کشور اصلا در معادلات اجتماعی داخل اثری ندارند. ..
ناشناس۳۲۲۶۴۶۱۱۲:۲۷:۱۷ ۱۴۰۲/۶/۲۵
چی شد قوانین مدینه فاضله در جهت آزادی عقیده بوده که!
عمران۳۲۲۶۷۴۹۱۸:۵۲:۱۳ ۱۴۰۲/۶/۲۵
قوانین فرانسه توسط یک پارلمانی تصویب میشود که با انتخابات کاملا آزاد از مردم رای گرفته است و معتقدین و مخالفین با «هر کدام از قوانین» برای شرکت در انتخابات پارلمان فرصت کاندیدا شدن و رای دادن دارند.
ناشناس۳۲۲۶۹۹۳۰۰:۱۶:۳۲ ۱۴۰۲/۶/۲۶
ماست مالی کردنتان عالی هست پس. لطفا به قوانین ایران احترام بگذارید
ناشناس۳۲۲۶۷۷۳۱۹:۴۸:۴۰ ۱۴۰۲/۶/۲۵
چی شد از حکومت امام علی ع رسیدید به مقایسه با قانون اساسی فرانسه به قول خودتون بلاد کفر؟
ناشناس۳۲۲۶۴۸۹۱۲:۵۹:۲۹ ۱۴۰۲/۶/۲۵
در ادامه ی بند ۱: هر کسی که با قانون مدارس دولتی فرانسه مشکلی دارد، می تواند به کشور مسلمان خود برگردد.
محسن۳۲۲۶۶۸۹۱۷:۰۶:۰۹ ۱۴۰۲/۶/۲۵
مبتنی بر این پاسخ باید گفت : هر کس هم به قانون حجاب در جمهوری اسلامی اعتقادی ندارد از ایران برود...
ناشناس۳۲۲۶۷۰۳۱۷:۱۷:۰۱ ۱۴۰۲/۶/۲۵
مگر هرکس مسلمان هست برای کشور مسلمان هست؟!!! خود فرانسوی ها کجا بروند آن وقت؟
عمران۳۲۲۶۷۵۳۱۹:۰۲:۳۴ ۱۴۰۲/۶/۲۵
البته این استدلال صحیح نیست خیلی از مسلمانان فرانسه در این کشور بدنیا آمده اند و کشور دیگری ندارند و بالاخره شهروند فرانسه هستند و در این کشور سهم دارند. پاسخ درست این است که همه ی موافقین و مخالفین فرانسه برای مشارکت در تصویب و تصحیح قوانین در انتخابات پارلمان فرانسه فرصت دارند و اگر قانونی تصویب میشود به معنی واقعی خواست اکثریت مردم کشورشان است.
ناشناس۳۲۲۶۶۲۹۱۵:۵۷:۳۷ ۱۴۰۲/۶/۲۵
شما ماله کشی را در حد اعلا برای امریکای جنایتکار انجام دادید
ناشناس۳۲۲۶۵۰۸۱۳:۲۳:۰۹ ۱۴۰۲/۶/۲۵
کاخ سفید را حسینیه می کنیم.
ناشناس۳۲۲۶۷۵۰۱۸:۵۳:۰۴ ۱۴۰۲/۶/۲۵
ان‌شاء‌الله
ناشناس۳۲۲۶۷۳۴۱۸:۳۱:۰۵ ۱۴۰۲/۶/۲۵
آمریکا دشمن شماره ملت ایران است،
ناشناس۳۲۲۶۸۸۵۲۲:۱۳:۰۴ ۱۴۰۲/۶/۲۵
امان از غرب زدگی پناه برخدا از غرب زدگی
رضا۳۲۲۶۹۸۷۰۰:۱۳:۰۰ ۱۴۰۲/۶/۲۶
خدایا مارا ازشر شرق گدایان و غرب پرستان نجات بده.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. من عجله ندارم!

  4. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  5. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  6. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  7. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  8. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  10. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  11. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  12. چرا این همه بد اخلاقی؟

  13. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  14. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  15. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  16. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  17. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  18. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  19. دور باطلی که تمامی ندارد!

  20. برای این عکس شما تیتر بزنید

  21. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  22. تضادی عجیب و پر ابهام!

  23. درباره توبه تتلو

  24. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  25. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

آخرین عناوین