• دولت آمریکا از اپل شکایت کرد

    دولت آمریکا از اپل شکایت کرد

    وزارت دادگستری آمریکا و ۱۵ ایالت، روز پنج شنبه، از اپل به دلیل انحصاری کردن بازارهای تلفن هوشمند، شکایت کردند.

  •  توطئه جدید غربی-عبری در نوار غزه

    توطئه جدید غربی-عبری در نوار غزه

    گروه جهان الف،

    صهیونیست ها به تازگی از احداث کریدور زمینی که اراضی اشغالی را به ساحل غزه متصل می کند خبر داده‌اند. شواهد تازه ای نیز از اراده دولت آمریکا جهت ساخت یک بندر در ساحل غزه آشکار شده است. مسائلی که همه و همه حامل پیام های معناداری هستند.

  • حقی که گرفته شد!

    حقی که گرفته شد!

    گروه سیاسی الف،

    نفتکش آمریکایی ADVANTAGE SWEET، به تازگی و در پی صدور یک حکم از سوی نهادهای قضایی کشورمان و با شکایت شماری از بیماران پروانه ای ایرانی، توقیف شده است. رویدادی که با تحلیل و تفسیرهای مختلفی در مورد پیام های این مساله همراه شده است.

  • نوکِ کوه یخی !

    نوکِ کوه یخی !

    گروه جهان الف،

    خودسوزی یک خلبان نیروی هوایی آمریکا در اعتراض به جنگ غزه در نوع خود می تواند صرفا نوکِ کوه یخی باشد که بخش اعظم آن زیر آب است و تداوم جنگ غزه و همدستی واشنگتن با صهیونیست ها در این رابطه با محوریت نسل کشی و کشتار مردم فلسطین می تواند در ادامه راه صورت حسابهای به مراتب سنگین تری را روی دست حاکمان آمریکا قرار دهد. 

  • عمو سام بدهکار!

    عمو سام بدهکار!

    گروه جهان الف،

    وقتی نماینده سابق دولت آمریکا در سازمان ملل می گوید : "سطح و میزان بدهی های دولت آمریکا به قدری افزایش یافته که یک حسابدار باید رئیس جمهور این کشور شود..."» یعنی نظام حکمرانی فعلی در آمریکا قادر به حل این چالش(حل بحران بدهی آمریکا) نیست. چالش و بحرانی که روز به روز قوی‌تر و عمیق‌تر می شود.

  • روایت تکراری آمریکایی ها از بمب اتمی ایران!

    روایت تکراری آمریکایی ها از بمب اتمی ایران!

    گروه جهان الف،

    "واشنگتن‌پُست" در گزارشی عجیب مدعی شده که احتمالا ایران در وضعیت کنونی، ۵ بمب اتمی در اختیار دارد و امکان دارد تا ماه مِی آتی(خردادماه)، شمار آن ها را به ۱۲ عدد افزایش دهد. موضوعی که از نگاه آنچه واشنگتن‌پست در گزارش خود به آن اشاره کرده، یک شکست بزرگ برای دولت بایدن به حساب می آید.

  • نفاق واشنگتنی!

    نفاق واشنگتنی!

    گروه جهان الف،

    اظهارات اخیر «اندی اوگلز» عضو حزب جمهوریخواه و مجلس نمایندگان آمریکا درباره کودکان غزه پرده ای تازه از بی‌اعتقادی سیاستمداران آمریکایی به اصولی نظیر حقوق‌بشر را به نمایش گذاشته است.

  • تکمیل پازل هواپیمادزدی دولت آمریکا از ونزوئلا

    تکمیل پازل هواپیمادزدی دولت آمریکا از ونزوئلا

    دولت آمریکا دوشنبه شب با بیان ادعاهای تکذیب‌شده اعلام کرد که هواپیمای «بوئینگ- ۷۴۷» که «ایران به یک شرکت ونزوئلایی فروخته بود» را تصاحب کرده است.

  • لاپوشانی یک اختلاف

    لاپوشانی یک اختلاف

    گروه جهان الف،

    «اگرچه آمریکایی ها همچنان به صورت تمام و کمال از رفتارها و رویه های صهیونیست ها در قالب جنگ غزه حمایت می کنند و همه نوع همدستی را نیز با اشغالگران صهیونیست در این زمینه انجام می‌دهند، با این حال، لاپوشانی اختلاف نظرها میان دو طرف به مساله ای تبدیل شده که مورد اشاره بسیاری از تحلیلگران و استراتژیست های بین المللی، قرار گرفته و می گیرد.»

  • جنگ غزه و شکاف های درونِ جهان غرب

    جنگ غزه و شکاف های درونِ جهان غرب

    گروه جهان الف،

    «به تازگی نشریه "نیویورک تایمز" اعلام کرده که به نسخه ای از یک نامه دست یافته که در قالب آن، قریب به ۸۰۰ مقام آمریکایی و اروپایی، به صراحت از سیاست رسمی دولت آمریکا در قالب جنگ غزه انتقاد کرده اند و خواستار پایان‌بخشی به سیاست های مغرضانه و استانداردهای دوگانه در این رابطه شده‌اند.»

  • فشار دولت آمریکا بر کابینه نتانیاهو برای پذیرش آتش‌بس ۴ ماهه

    فشار دولت آمریکا بر کابینه نتانیاهو برای پذیرش آتش‌بس ۴ ماهه

    رسانه‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند که دولت آمریکا در حال فشار به کابینه رژیم صهیونیستی بوده تا با آتش‌بس ۴ ماهه در نوار غزه موافقت کند.

  • ده‌ها کارمند دولت آمریکا در اعتراض به حمایت از رژیم صهیونیستی اعتصاب غذا می‌کنند

    ده‌ها کارمند دولت آمریکا در اعتراض به حمایت از رژیم صهیونیستی اعتصاب غذا می‌کنند

    روزنامه گاردین گزارش داد که ده‌ها کارمند دولت آمریکا در راستای محکوم کردن سیاست بایدن در حمایت از رژیم صهیونسیتی دست به اعتصاب غذا می‌زنند.

  • رسوایی نظام بین‌المللِ قانون محور!

    رسوایی نظام بین‌المللِ قانون محور!

    «به نظر می رسد که تاکیدات فراوان رهبران غربی بر گزاره ادعایی "نظام بین الملل قانون محور"، بیش از همه ناشی از هراسی است که آن ها از فروپاشی قریب الوقوع این نظام بین المللی دارند. نظام بین المللی که در حقیقت بخش زیادی از منافع و مزایای خود را به قدرت های غربی اختصاص می دهد و هم از نظر قوانین و هم از نظر سازوکارهای نهادین، در خدمت منافع غرب است.»

  • عقده گشایی های غربی_ عبری علیه یمن

    عقده گشایی های غربی_ عبری علیه یمن

    گروه جهان الف،

    «اقدام نامشروع اخیر آمریکا و انگلیس در حمله به اهدافی در یمن، بیش از آنکه برای آن ها امنیت‌زا باشد، امنیت‌زدا خواهد بود و صورت حساب های سنگینی را روی دستِ آن ها خواهد گذاشت.»

  • گاف جدید کاخ سفید!..

    گاف جدید کاخ سفید!..

    گروه جهان الف،

    "لوید آستین" وزیر دفاع آمریکا، به عنوان دومین شخصیت قدرتمند این کشور در تاریخ یکم ژانویه، به دلیل تجربه درد شدید، به مرکز پزشکی والتر رید در ایالات مریلند منتقل شده و بستری می شود. پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون، در موضع گیری گفته است که یک روز پس از بستری شدن وزیر دفاع آمریکا از این مساله باخبر شده و عجیب‌ اینکه کاخ سفید، سه روز پس از این ماجرا، از آن باخبر شده است!»

  • بر باد رفته!

    بر باد رفته!

    گروه جهان الف،

    سطح غافلگیری های آمریکا در رابطه با مسائل بین المللی و داخلی خود، به نحو فزاینده ای افزایش یافته و این موضوع نشان می دهد که واشنگتن دیگر نمی تواند از ایده "هژمونی آمریکایی" در عرصه بین‌المللی سخن گوید و این ایده تا حد زیادی بر باد رفته است!

  • «ما کَر و کوریم!»

    «ما کَر و کوریم!»

    گروه جهان الف،

    سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به تازگی گفته است که دولت آمریکا هیچگونه شواهدی دال بر اینکه رژیم اسرائیل در نوار غزه دست به نسل کشی و یا پاکسازی قومیتی می زند، پیدا نکرده است. مضحک اینکه وی افزوده است که البته دولت آمریکا در این رابطه، تحقیقات جامع و مستقلی را هم انجام نداده است!

  •  قاسم هنوز زنده است...

    قاسم هنوز زنده است...

    گروه جهان الف،

    حتی همین حالا نیز خون و مکتب شهید سلیمانی، برای دشمنان ایران و دشمنان جهان اسلام، به مثابه مولفه ای بسیار خطرناک تلقی می شود که این موضوع خود سرمنشا دستاوردها و برکات قابل توجهی در جبهه مقاومت  خواهد بود. 

  • هزینه‌های گزاف بچه لوس غرب !

    هزینه‌های گزاف بچه لوس غرب !

    گروه جهان الف،

    «"آریل شارون" نخست وزیر سابق رژیم اشغالگر قدس، زمانی در موضع گیری گفته بود که اگر مردم آمریکا بفهمند که تا چه اندازه دولت کشورشان تحت نفوذ لابی‌های صهیونیستی است(اشاره به نفوذ عمیق و ریشه ای این لابی ها در آمریکا)، بدون تردید علیه آن قیام خواهند کرد.»

  • آیا به پیچ تاریخی نظام بین‌الملل رسیده‌ایم؟!

    آیا به پیچ تاریخی نظام بین‌الملل رسیده‌ایم؟!

    وقتی جنگ و درگیری در نظام بین الملل زیاد می شود، این بدان معناست که قدرت هژمونیکِ نظم مستقر که در شرایط کنونی دولت آمریکا است، دیگر از توانایی های سابق خود جهت مهار درگیری ها برخوردار نیست و نمی تواند با اتکا به ابزارهای نهادی و سازمانی، قدرت نرم، و البته قدرت سخت خود، جلوی اوج گیری درگیری‌هایی که به هیچ عنوان به نفع آن نیستند را بگیرد.

  • وقتی اوکراین قربانی سیاست های آمریکا می شود...

    پایگاه خبری "گلوبال تایمز" گزارش می دهد؛ وقتی اوکراین قربانی سیاست های آمریکا می شود...

    گروه جهان الف،

    پایگاه خبری "گلوبال تایمز" در گزارشی می نویسد: «در چهارچوب جنگ روسیه و اوکراین، کشور اوکراین و بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر، قربانی سیاست ها و رویکردهای منفعت طلبانه آمریکا و رقابت هایِ حوزه سیاست داخلی این کشور هستند. مساله ای که روز به روز ابعاد روشن‌تر و عینی‌تری را از خود به نمایش می‌گذارد.»

  • پایان رویای آمریکا در منطقه

    پایگاه خبری مدرن دیپلماسی گزارش می دهد؛پایان رویای آمریکا در منطقه

    گروه جهان الف،

    پایگاه خبری مدرن دیپلماسی در گزارشی می نویسد: «عملکرد دولت آمریکا در منطقه خاورمیانه به قدری منفی بوده که اکنون بسیاری از دولت های ثروتمند عرب حاشیه خلیج فارس، قویا از موقعیت فرودستی که آمریکا به آن ها در قالب معادلات منطقه ای و بین المللی تحمیل کرده و می کند، خسته و سرخورده شده اند. آن ها سعی دارند به اولویت های ملی خود بپردازند و با شرکایی ارتباط بگیرند که به آن ها احترام می گذارند.»

  • رمزگشایی از بازی منافقانه آمریکا در بحبوحه جنگ غزه

    نشریه "نِیشن/The Nation" گزارش می دهد: رمزگشایی از بازی منافقانه آمریکا در بحبوحه جنگ غزه

    گروه جهان الف،

    نشریه نِیشن در گزارشی می نویسد: «اگر دولت بایدن واقعا در موضع گیریهای به ظاهر انساندوستانه خود با محوریت جگ غزه مصمم است، بهتر است از اهرم های در دسترس اش علیه اسرائیل استفاده کند و زمینه را برای برقراری آتش‌بس فراهم سازد. آمریکا باید اعطای کمک های نظامی به اسرائیل را متوقف کند. در شرایط کنونی، تسلیحات آمریکایی و کمک های نظامی آمریکا به اسرائیل، اصلی ترین محرک های تداوم جنگ غزه به شمار می آیند.»

  • آبروی از دست رفته آمریکا !

    پایگاه خبری گلوبال تایمز گزارش می دهد؛آبروی از دست رفته آمریکا !

    پایگاه خبری گلوبال تایمز در گزارشی می نویسد: «اکنون اینکه شاهدیم آمریکا از حملات گسترده اسرائیل علیه نوار غزه و بمباران گسترده این منطقه حمایت می کند، تا حد زیادی آبروی واشنگتن را در سازمان ملل متحد برده است. »

  • دُم خروس رویای آمریکایی بیرون زد!

    دُم خروس رویای آمریکایی بیرون زد!

    گروه جهان الف،

    «"ویوک راماسوامی"، سیاستمدار عضو حزب جمهوریخواه که یکی از نامزدهای این حزب جهت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا نیز است، در موضع گیری گفته است که اسرائیل باید سرهای بریده رهبران حماس را در مرزهای میان نوار غزه و اسرائیل بر نیزه کند تا از این طریق اطمینان خاطر حاصل شود که دیگر حادثه ای مشابه به عملیات هفتم اکتبر(عملیات طوفان الاقصی) روی نمی دهد!»

  • احکام بدوی الهه محمدی و نیلوفر حامدی صادر شد/ احراز اتهام همکاری با دولت آمریکا برای هر دو متهم

    احکام بدوی الهه محمدی و نیلوفر حامدی صادر شد/ احراز اتهام همکاری با دولت آمریکا برای هر دو متهم

    شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی پس از رسیدگی به پرونده متهمان نیلوفر حامدی و الهه محمدی، هر ۲ متهم را در ۳ عنوان اتهامی مجرم شناخته و رای خود را صادر کرد.

  • جهان در حمایت از کودکان فلسطینی شکست خورد!

    پایگاه خبری میدل ایست آی گزارش می دهد: جهان در حمایت از کودکان فلسطینی شکست خورد!

    گروه جهان الف،

    پایگاه خبری میدل ایست آی در گزارشی می نویسد: «اکنون صدها کودک فلسطینی، خانه های خود را بمباران‌شده و ناامن می بینند و عملا با خانواده های خود آواره شده اند. والدین کودکان فلسطینی در شرایط کنونی تنها کاری که می توانند بکنند این است که بچه های خود را به دندان بکشند و سعی کنند به هر نحو ممکن، از جانِ آن ها حراست کنند.»

  • افشای دستور دولت آمریکا به مقاماتش: خواستار آتش بس در غزه نشوید

    افشای دستور دولت آمریکا به مقاماتش: خواستار آتش بس در غزه نشوید

    در حالیکه درخواست ها در جهان برای توقف نسل کشی فلسطینیان از سوی رژیم اسرائیل افزایش می یابد، یک رسانه آمریکایی افشا کرد که دولت جو بایدن به مقامات این کشور دستور داده است که خواستار آتش بس در غزه نشوند.

  • پیام اصلی جنجالِ تعطیلی دولت در آمریکا چیست؟

    پیام اصلی جنجالِ تعطیلی دولت در آمریکا چیست؟

    «آنچه در بحبوحه جار و جنجال های فراوانِ چند وقت اخیر آمریکا با محوریت تعطیل شدن احتمالی دولت فدرال این کشور خودنمایی می کند این است که گویی مردم آمریکا، قربانی رقابت های سیاسی و انتخاباتی دموکرات ها و جمهوریخواهان شده اند و انگار بخش گمشده ماجرا در این میان، منافع آن ها است و هیچکس به آن ها و سرنوشتشان توجهی ندارد.»

  • پولیتیکو: دولت آمریکا به طور جدی نگران فساد در اوکراین است

    پولیتیکو: دولت آمریکا به طور جدی نگران فساد در اوکراین است

     بر اساس محتوای سند حساس وزارت خارجه آمریکا، دولت این کشور بیشتر از آنچه که به طور علنی اذعان می‌کند، نگران سطح فساد در اوکراین است.  

  • ۳ حقیقت تلخ برای دولت بایدن در رابطه با ایران

    ۳ حقیقت تلخ برای دولت بایدن در رابطه با ایران

    «ایران هم از منظر سلبی و هم ایجابی، شرایطی را در منطقه ایجاد کرده که معادلات جاری در آن، تا حد زیادی در نقطه مقابل منافع راهبردی آمریکا است. معادله ای که در کلیت خود یک سرگیجه بزرگ را برای واشنگتن و مخصوصا دولت بایدن تداعی می کند.»

  • دولت آمریکا موقتاً از تعطیلی گریخت

    دولت آمریکا موقتاً از تعطیلی گریخت

    مجلس سنای آمریکا با ۸۸ رأی موافق و ۹ رأی مخالف، طرحی را تصویب کرد که به‌صورت موقت از تعطیلی دولت این کشور به‌مدت ۴۵ روز جلوگیری می‌کند.

  • تصویب قانون موقت در مجلس نمایندگان آمریکا برای جلوگیری از تعطیلی دولت

    تصویب قانون موقت در مجلس نمایندگان آمریکا برای جلوگیری از تعطیلی دولت

    مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه قانون موقتی را تصویب کرد که طی آن تامین بودجه سازمان‌های دولتی آمریکا برای ۴۵ روز دیگر تمدید شد تا در صورت تایید این قانون در سنا، به طور موقت تعطیلی دولت آمریکا به تاخیر بیفتد.

  • بایدن: تلاش‌ها برای تعطیلی دولت آمریکا قابل قبول نیست

    بایدن: تلاش‌ها برای تعطیلی دولت آمریکا قابل قبول نیست

    رئیس جمهور آمریکا تلاش برخی اعضای کنگره برای تعطیلی دولت را غیرقابل قبول خواند.

  • پایان رویای آمریکایی!

    خبرگزاری الجزیره گزارش می دهد؛ پایان رویای آمریکایی!

    گروه جهان الف،

    خبرگزاری الجزیره در گزارشی می نویسد: «آمریکا با ابزارهایی نظیر قدرت خود در صنعت سرگرمی و یا جلوه های پر زرق و برق فرهنگش، ملت های مختلف را به سمت خود جذب می کند. البته که رویای آمریکایی نمودهای مختلفی را نیز از خود در شبکه‌های اجتماعی به نمایش می گذارد و آمریکا را به غلط، مهد شادی و خوشبختی معرفی می کند. مساله ای که سبب شده تا بسیاری با اطلاعات غلط، به دنبال رویای خود در دلِ رویای آمریکایی بروند.»

  • نگرانی بایدن از تعطیل شدن دولت آمریکا

    نگرانی بایدن از تعطیل شدن دولت آمریکا

    رئیس جمهور آمریکا ضمن ابراز نگرانی درباره راه جلوگیری از تعطیلی دولت این کشور، هشدار داد که در صورت رخ دادن آن، حجم زیادی از مشاغل حیاتی تحت تأثیر قرار می‌گیرند.