جمهوری اسلامی و لزوم حفظ توده‌های مردم

گروه تعاملی الف،   4020612012 ۱۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

اگر مسئولین حمایت توده‌های مردمی را که مهمترین عامل پیشبرد اهداف نظام و جامعه بوده از دست بدهند دیر یا زود همه چیز از دست خواهد رفت.

جمهوری اسلامی و لزوم حفظ توده‌های مردم

گروه تعاملی الف - محسن اختیاری:

در تمام برهه‌های حساس تاریخی کشور، روحانیت یک رکن تاثیرگذار قضیه بوده است، از ماجرای نهضت تنباکو گرفته تا انقلاب بی سرانجام مشروطیت، نهضت ملی شدن صنعت نفت و اوج قضیه در انقلاب سال 57.

در نهضت تنباکو حتی زنان شاه قلیان‌ها را شکستند و زمانیکه با اعتراض ناصرالدین شاه مواجه شدند پاسخ دادند آنکه ما را بر تو حلال کرده امروز هم قلیان را حرام نموده! در جریان انقلاب مشروطه روشنفکران یا به اصطلاح منورالفکرهای آن روزگار اغلب تحصیلکرده و از اروپا برگشته یک بعد قضیه بودند که ایده‌ها و اندیشه‌های آزادی خواهی و دموکراسی خواهانه داشتند ولیکن وجه مهمتر قضیه روحانیت شیعه بود. در نهضت ملی شدن صنعت نفت دو چهره برجسته رهبری نهضت را برعهده داشتند که دکتر محمد مصدق نماینده ملی گرایان بود ولی سوی دیگر قضیه آیت الله کاشانی. در انقلاب سال 57 هم که اوج  مبارزات و نقطه عطفی در تاریخ چند هزارساله کشور بود همانگونه که بر همگان روشن است رهبری و زعامت جنبش با روحانیت بود.

اما مگر روحانیت چه ویژگی داشته که توانسته چنین حساس و تاثیرگذار عمل نماید؟ بدون هرگونه تفسیر و مقدمه چینی پاسخ این سوال کوتاه است، پایگاه مردمی و همراهی توده های ملت. در روزگاری که نه از رسانه‌های امروزی خبری بود و نه از رادیو و تلویزیون و ماهواره و اینترنت و در طول تاریخ شیعه این روحانیت بود که دارای تریبون بود و بصورت مویرگی در تمامی کوچه پس کوچه های کلیه شهرها و روستاها تبلیغ نموده و تاثیرگذار بوده است. اگر اندکی تاریخ و سرگذشت نهضت‌ها و حرکت‌های آزادی‌خواهانه در کل دنیا را مرور نماییم خواهیم دید همیشه کسانی موفق بوده‌اند که همراهی توده های مردم را با خود داشته اند و هر زمان این پشتوانه را از دست داده‌اند رو به افول گراییده اند. انقلاب اسلامی ایران نمود عینی تاثیر قدرت و اراده توده های مردم است. اما در گذر زمان در برهه هایی بعضا عواملی به این رابطه تنگاتنگ خدشه وارد نموده. این روزها که کشور در شرایط حساسی قرار دارد موضوعی به نام حجاب و نوع پوشش تبدیل به چالشی شده که مواجهه با آن نیازمند تدبیر و اندیشه دقیق و بنیادی است چرا که هر گونه افراط و تفریط در نوع برخورد ممکن است به مواجهه و یا حتی مقابله مردم با مسئولان و خدای ناکرده رودر رویی آنان بیانجامد و این دقیقا از دست رفتن قدرتی خواهد بودکه همواره توده ها را متحد نموده واهداف را پیش برده است.

آنچه مسلم است این است که جلو پیشرفت و تاثیرگذاری تکنولوژی و بویژه  ارتباطات و رسانه‌ها را نمی‌توان گرفت و جامعه متاثر از دنیای رسانه‌ای امروز راه خود را پیدا خواهد کرد آنچنانکه در طول تاریخ علی الخصوص در سال‌های اخیر راه خود را یافته و رفته است، همانگونه که همگی مطلعیم و بعضا شخصا تجربه نموده‌ایم روزگاری به دستاوردهای تکنولوژی همچون رادیو و تلویزیون، ویدیو، ماهواره و بسیاری دیگر از این قبیل ایرادات اساسی وارد شده و مخالفت شدید بود اما به هر حالت جلو حرکت دنیار را نمی‌توان گرفت و این دستاوردها جای خود را پیدا کردند و تثبیت شدند، نمونه به روز و داغ آن حضور زنان در ورزشگاه‌ها است که تقریبا بیشتر راه پیموده شده.

در خصوص نوع پوشش جامعه نیز اگر اندکی تامل نماییم خواهیم دید که در طول همین مدت کوتاه چهار دهه تغییرات اساسی در اصل پوشش افراد جامعه رخ داده و بسیاری از آن هم عادی شده و چاره ای جز پذیرش آن نداشته ایم، آنچه مسلم است این است که از این به بعد نیز جامعه متاثر از رخدادها و پیشرفت‌های جهانی مسیر حرکت خود را پیدا نموده و راه خود را خواهد رفت و هر گونه برخورد قهری و افراطی با تحمیل هزینه‌های گزاف به جامعه اعم از مردم و مسئولان تنها چند روزی این تغییرات را به تاخیر خواهد انداخت، اما در آنسوی قضیه موضوعی نگران کننده تر پیش خواهد آمد که در ابتدا به آن اشاره شد و آنهم جدایی و رویا رویی توده‌های مردم با مسئولان و بدتر از آن مواجهه توده های مردم با یکدیگر است. بدون تردید در دنیای رسانه‌ای امروز که هر فردی یک خبرنگار است و حداقل دوربینی به همراه دارد هر گونه برخورد قهری بواسطه نوع پوشش افراد تحت هر عنوانی که باشد منجر به درگیری و رویا رویی توده‌های مردم با هم خواهد بود که در بوق و کرنای رسانه ای امروز نمایش تصاویر آن کاملا نتیجه معکوس برجای گذاشته و تاثیرات منفی بنیادین در ذهن و افکار جامعه خواهد گذاشت و در نهایت منجر به جدایی و رویارویی توده‌های مردم با یکدیگر و با مسئولین خواهد شد و همانگونه که در ابتدای مطلب اشاره شد اگر مسئولین حمایت توده‌های مردمی را که مهمترین عامل پیشبرد اهداف نظام و جامعه بوده از دست بدهند دیر یا زود همه چیز از دست خواهد رفت.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۱۰۸۶۶۱۲:۲۷:۴۶ ۱۴۰۲/۶/۱۲
چه عجب یکی حرف دل ما رو زد. به هر حال شما هر چی دارید از مردم دارید. با مردم باشید تا باقی بمونید.
ناشناس۳۲۱۰۹۶۹۱۳:۴۱:۵۳ ۱۴۰۲/۶/۱۲
مردم کنار بروند جمهوری اسلامی نصف روز هم دوام نمی آورد .
ناشناس۳۲۱۱۲۹۶۱۹:۳۹:۱۲ ۱۴۰۲/۶/۱۲
ما ایرانی ها نمیخواهیم پذیرای ۱۰ میلیون بیگاته باشیم ان هم در این شرایط به چه زبانی بگیم؟
ناشناس۳۲۱۱۸۳۰۱۲:۴۹:۵۱ ۱۴۰۲/۶/۱۳
دوست عزیز دست از نفرت پراکنی بردارید افغانیها هم برادران ما هستند و زمانی جزو ایران به حساب می آمدند آنها هم درد کشیده هستند و مجبور شدند به کشور ما پناه بیاورند کمی مهربان باشید چطور انتظار دارید کشورهای اروپایی با ما به احترام برخورد کنند آنوقت خود ما با همین برادران و خواهران افغانی اینگونه رفتار می کنیم
ناشناس۳۲۱۰۹۷۴۱۳:۴۴:۵۳ ۱۴۰۲/۶/۱۲
شما حجاب دهه شست رو با دهه هفتاد و دهه هشتاد مقایسه کنید متوجه میشد همواره در حال تغییر بوده اینکه اینهمه بحث حجاب رو پررنگ کنین و مردم رو دسته بندی کنید عواقب بسیار بدی در طولانی مدت خواهد داشت ایران کشوری با قومیتها و حتی مذاهب مختلف هست که تحت یک پرچم در حال زندگی هستند به جای دمیدن بر آتش اختلاف باید عزممون رو جزم کنیم و برای آبادی کشور اتحاد و رفاه مردم همت کنیم حیف این کشوره با اینهمه نعمت و سرمایه جوانی جمعیت بیاین اتحاد مهربانی و آبادانی رو ترویج بدیم
ناشناس۳۲۱۱۳۵۸۲۱:۲۴:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۱۲
با ۱۰ میلیون اجنبی بچه تولید کن چکار کنیم؟
علیرضا۳۲۱۱۰۸۰۱۵:۰۳:۰۰ ۱۴۰۲/۶/۱۲
عزت و ذلت دست خداست نه مردم
امید یاوری دارانی۳۲۱۱۱۴۸۱۵:۵۶:۴۹ ۱۴۰۲/۶/۱۲
البته که عزت و ذلت دست خداست اما... 1. امام علی (ع) اگر توانسته بود با حکومت طولانی تر و بسط و نشر شعائر دینی مدت زمان بیشتری حکومت کند چه نتیجه ای حاصل می شد؟ 2. اگر سالار شهیدان امام حسین (ع) بجای شهادت حاکم می شد و سالها زمام امور مسلمین را در دست می گرفت ایا امروز مسلمانان و اسلام در چنین وضعیتی بودند؟ انچه که روشن است حق باید برای نشر و گسترش خود راههایی بیابد که مردم از ان استقبال کنند .تا ذات وجودی اسلام را کسی درک نکند و از صمیم قلب ان را نپذیرد مطمئنا با جبر و زور چیزی تغییر نمی کند . من معتقدم اگر بخواهیم در کشور پیشرفتی داشته باشیم باید با فرهنگ سازی و نه با تقابل و جدال و جبر ان را گسترش دهیم. مگر نه انکه اسلام دین رحمت و رافت و گذشت است نخواهیم برای اجرای انچه که خود برداشت کمی کنیم صورت اسلام را مشوش کنیم. بار دیگر می گویم امروز بی حجابی ناشی از لجبازی با حکومت است .عده زیادی از مخالفین حجاب اجباری بخاطر عدم پاسخگویی حاکمیت در بخشهای دیگر زندگی بویژه بدیهاتی مثل شغل و ازدواج و تامین معاش روزانه دست به لجبازی زده اند. اب و نانشان را شرافتمندانه تهیه کنید انها نیز سکوت می کنند.
ناشناس۳۲۱۱۱۸۹۱۶:۴۲:۲۴ ۱۴۰۲/۶/۱۲
در قشر خیلی ضعیف حجاب آنان خیلی بهتر از قشر پولدارتر هست با این حال نمی گویم کاخ نشینان از پایمال کردن کوخ نشینان درست شده که چیز صد درصدی نیست
امیر حسین سلطان/تهران۳۲۱۱۶۱۱۰۸:۵۲:۳۹ ۱۴۰۲/۶/۱۳
با سلام متاسفانه عوامل و پارامترهای مختلفی در بی حجابی یا بدحجابی دخیل اند. لجاجت ها فقط بخشی از اینهاست. اعتقاد یا اعتقاد نداشتن به حفظ حجاب شاید مهمترین دلیل محسوب شود. اگر واقعا خانم ها اعتقاد و باور جدی به حفظ حجاب داشته باشند عوامل سیاسی و اجتماعی و فرهنگی دیگر آنان را به بی حجابی یا بدحجابی سوق نخواهد داد و لذا اینکه مکرر روی کار فرهنگی تاکید می شود برای این است که خانم ها با دلیل و بینه اعتقادشان به حفظ حجاب بارور شود و نه با حکم اجبار و زور و فشار که گرچه ممکن است موقتا نتیجه بخش باشد اما همیشگی و دائمی نخواهد بود. با سپاس
ناشناس۳۲۱۱۱۶۷۱۶:۱۷:۱۷ ۱۴۰۲/۶/۱۲
خدا عزت و ذلت را توسط مردم اعمال میکنه.
مهدی۳۲۱۱۲۶۱۱۸:۲۷:۴۵ ۱۴۰۲/۶/۱۲
نظر ابن زیاد هم همین بود در مواجهه با زینب کبری
ناشناس۳۲۱۱۱۷۰۱۶:۱۹:۲۵ ۱۴۰۲/۶/۱۲
شما وقتی مریض شدی نرو پیش دکتر و بگو مرگ و زندگی دست خداست! آقای محترم خدا براش وسیله جور کرده.
ناشناس۳۲۱۱۱۷۴۱۶:۲۳:۱۹ ۱۴۰۲/۶/۱۲
حالا شما فکر میکنی اینایی که با جیب پر پول روبروی مردم وایسادن خیلی پیش خدا عزت دارن ؟
ناشناس۳۲۱۱۲۱۰۱۷:۰۸:۳۶ ۱۴۰۲/۶/۱۲
شعار بس است .... دست خدا با جماعت است. به یقین هر که هوای مردم را دا شته باشد خدا هم هوایش را خواهد داشت. لطفا الکی شعار ندهید
علیرضا۳۲۱۱۲۹۷۱۹:۴۲:۳۴ ۱۴۰۲/۶/۱۲
صدرصد خدا حامی مستضعفین هست ولی بازهم عزت و ذلت دست خداست تا همین مستضعفین به حق خود برسند و به عزت برسند
ناشناس۳۲۱۱۵۴۸۰۷:۳۷:۲۷ ۱۴۰۲/۶/۱۳
خدا خودش میگه سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمیدهد مگر آنکه آن قوم خودش را تغییر بدهد. بنابراین عزت و ذلت را هم ما باید خود بخواهیم و خدا نیز با تغییر رفتار ما، آنرا میدهد یا میستاند.
ناشناس۳۲۱۱۸۱۵۱۲:۳۳:۲۹ ۱۴۰۲/۶/۱۳
امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ،مجتهد و عالم دینی فرمودند میزان رای مردم است !!
ناشناس۳۲۱۱۱۰۵۱۵:۲۳:۲۱ ۱۴۰۲/۶/۱۲
متاسفانه طي يك سري اتفاقات ثابت شد كه حفظ رضايت مردم در درجه دوم اهميت قرار دارد .
ناشناس۳۲۱۱۵۴۹۰۷:۴۲:۲۸ ۱۴۰۲/۶/۱۳
برداشت غلط از رضایت مردم.!!! رضایت مردم در آن نیست که تو هرچه صلاح دیدی بهشون بدی. خودشان باید نیازخودشون را برطرف کنند. توجه کن نیاز خودشون نه نیاز تو!!! به همین دلیل مردم سالاری نظام پایدارتری است.
ناشناس۳۲۱۱۱۵۷۱۶:۰۹:۱۱ ۱۴۰۲/۶/۱۲
یکی از نشانه های با مردم بودن اهمیت دادن به خواست عمومی هست سالهاست تمام ایران یکصدا التماس می کنند چرا میلیونها اتباع بیگانه را به کشور راه دادید؟ کدام بظاهر مسئولی اهمیت میده ؟ کی راه را برای ورود باز کرده؟ اقای امیرعبدللهیان ژست مردم دوستی میگیری؟
ناشناس۳۲۱۰۸۸۲۱۲:۴۴:۰۸ ۱۴۰۲/۶/۱۲
تيتري كه شما زدين: اگر مسئولین حمایت توده‌های مردمی را که مهمترین عامل پیشبرد اهداف نظام و جامعه بوده از دست بدهند دیر یا زود همه چیز از دست خواهد رفت!!!!! و چيزي كه مردم ميخوانن اگر وجود ندارد ديگر هيچ گونه حمايتي براي مسوولين نيست.
ناشناس۳۲۱۰۹۰۲۱۲:۵۶:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۱۲
وقتی آموزش مادی گرایانه غرب در کتب درسی گنجانده می شود فکر می کنید تفکر عوض نمی شود؟!!!
ناشناس۳۲۱۰۹۶۱۱۳:۳۷:۲۸ ۱۴۰۲/۶/۱۲
در کدام کتابهای درسی ؟ شما از کدام مدارس صحبت می کنی ؟
ناشناس۳۲۱۱۰۱۹۱۴:۱۲:۵۳ ۱۴۰۲/۶/۱۲
طبق بررسی در انگلستان هر چه قدر تحصیلات زنان بیشتر شود میل به فرزند آوری در آنان کمتر می شود و این یک نمونه از کتب درسی هست
ناشناس۳۲۱۱۱۴۳۱۵:۴۹:۰۴ ۱۴۰۲/۶/۱۲
منظور اینه که زنها خانه نشین شوند و به تولید مثل بپردازند ؟
ناشناس۳۲۱۱۱۷۵۱۶:۲۴:۳۴ ۱۴۰۲/۶/۱۲
مگر زنان فقط تولید مثل می کردن؟!!!
ناشناس۳۲۱۱۱۵۰۱۵:۵۸:۲۳ ۱۴۰۲/۶/۱۲
شما مخالف تحصیل زنان هستی ؟
ناشناس۳۲۱۱۲۰۰۱۶:۵۸:۱۲ ۱۴۰۲/۶/۱۲
اتفاقاً در انجا هر چه ثروت و علم افراد بیشتر می‌شود فرزندان بیشتری می آورند.نمونه اش رونالدو ، پسر ملکه انگلیس و... حتی رابرت دنیرو که نزدیک ۸۰ سال از خدا عمر با عزت گرفته چند روز پیش صاحب هفتمین فرزندش شد.
ناشناس۳۲۱۱۲۷۱۱۹:۰۳:۴۵ ۱۴۰۲/۶/۱۲
غربی ها دنبال فرزند آوری هستند که کم شده
ناشناس۳۲۱۱۲۱۴۱۷:۱۱:۳۷ ۱۴۰۲/۶/۱۲
این ها را احتمالا از کیهان مینویسی
ناشناس۳۲۱۱۴۱۲۲۳:۰۳:۲۱ ۱۴۰۲/۶/۱۲
کل دنیا رو به سمت فردگرایی میرود. هیچ چاره ای هم نیست چه در انگلستان چه در چین چه در جنگل های آمازون
حامد حمدایی اصل۳۲۱۱۴۱۵۲۳:۱۳:۳۵ ۱۴۰۲/۶/۱۲
خب کمتر بشه. مگه میخواید جمعیت مصرف کننده ی کره ی زمین رو تا چند میلیارد برسونید. با تکنولوژی جدید نیازی به این کمیت بالای جمعیت نیست. مهم کیفیت جمعیته ک بتونند تکنولوژی جدید رو بسازند و مدیریت کنند
رحیم خان زندی۳۲۱۱۵۵۵۰۷:۵۴:۵۰ ۱۴۰۲/۶/۱۳
گیریم که روایت شما درست! مگر زن ماشین جوجه کشی است.!؟ دوتا بچه سالم و با نشاط و بدون عقده تربیت کنی خیلی بهتر از ۱۰ تا سربار جامعه بسازی!! وانگهی اینها دستاورد توسعه اجتماعی است .
ناشناس۳۲۱۱۵۵۹۰۸:۰۱:۰۸ ۱۴۰۲/۶/۱۳
حالا خانواده های پرجمعیت وضعشون بهتره یا کم جمعیت؟! مادری که تحصیلکرده است فرزندش محال است اوباش و سربار بشود. مگر آنکه اول خودش سقوط کند.
ناشناس۳۲۱۱۸۴۶۱۳:۰۷:۴۸ ۱۴۰۲/۶/۱۳
خداوند امر به علم آموزی نموده و ملاک ما انگلستان نیست !
ناشناس۳۲۱۰۹۸۰۱۳:۴۹:۰۳ ۱۴۰۲/۶/۱۲
مدرسه مدرن یعنی تدریس علم.
علی۳۲۱۰۹۹۲۱۳:۵۵:۳۷ ۱۴۰۲/۶/۱۲
آخه کی به کتاب درسی اهمیت میده برادر من؟ کدوم یکی از چیزایی که ما یاد گرفتیم و الگو قرار دادیم توی کتابهای درسی بوده؟
ناشناس۳۲۱۱۵۶۴۰۸:۰۵:۱۲ ۱۴۰۲/۶/۱۳
اشتباه میکنی. صرف آموختن سواد موجب تحرک ذهن و روشن شدن حقایق زیادی برای بشر شده. . موجودات زنده ولو با هوش کم اما کنجکاوند. اگر سواد نیاموزی کنجکاوی راه به جای درستی نمیبرد.
ناشناس۳۲۱۱۰۲۶۱۴:۱۵:۵۰ ۱۴۰۲/۶/۱۲
مگه كتب درسي در همين مملكت و تحت نظر شما و همفكرانتون چاپ و منتشر نميشه
ناشناس۳۲۱۰۹۰۳۱۲:۵۷:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۱۲
جمهوری اسلامی تاکنون در حفظ توده های مردم موفق بوده امیدواریم این روند ادامه دار باشد.
ناشناس۳۲۱۰۹۵۶۱۳:۳۴:۵۵ ۱۴۰۲/۶/۱۲
تعداد منفی ها و مثبت هایی که کامنت حضرت عالی خواهد خورد تا ساعاتی دیگر نشان خواهد داد درستی حرف شمارو
ناشناس۳۲۱۰۹۹۴۱۳:۵۶:۲۲ ۱۴۰۲/۶/۱۲
منفی ها از آلبانی است
بهروز۳۲۱۱۰۳۹۱۴:۲۵:۵۶ ۱۴۰۲/۶/۱۲
خوب شما هم مثبت بدید تا منفی های البانی خنثی بشه ببینیم.
ناشناس۳۲۱۱۰۴۶۱۴:۳۰:۰۴ ۱۴۰۲/۶/۱۲
با اين توجيه نظرات مخالف خود را ناديده بگيريد تا بشود آنچه كه نبايد بشود! آلباني هم كه شما گفتيد خراب شد كه؟!
عباس۳۲۱۱۰۹۱۱۵:۱۶:۲۵ ۱۴۰۲/۶/۱۲
از قلب تهران منفی دادم
ناشناس۳۲۱۱۱۴۹۱۵:۵۷:۱۳ ۱۴۰۲/۶/۱۲
من از خیابان دبستان تهران منفی دادم!
ناشناس۳۲۱۱۳۴۷۲۱:۰۹:۱۴ ۱۴۰۲/۶/۱۲
شما منفی بده میلیون ها نفر ایرانی در مراسم 22 بهمن و روز قدس و مراسم 13 ابان و غیره از جمهوری اسلامی حمایت کردند و می کنند.
فرناز۳۲۱۱۴۳۱۲۳:۴۴:۳۱ ۱۴۰۲/۶/۱۲
دوست عزیز تشکیلات گروه تروریستی آلبانی نشین تعطیل شده، الکی هر مخالفتی با خودتون رو به اون جماعت نچسبونید.
ناشناس۳۲۱۱۴۶۱۰۰:۳۸:۱۲ ۱۴۰۲/۶/۱۳
یکم توی جامعه باشید نیاز نیست آمار منفبهای اینجا رو بشمارید
ناشناس۳۲۱۱۰۲۴۱۴:۱۴:۵۴ ۱۴۰۲/۶/۱۲
با این فار تفکری شما فکر کنم تا الان جمهوری اسلامی چند سال قبل رفته!! و نمی دانیم چرا هر سال فراخوان داده می شود چند ده میلیون می ایند توسط کیا هست!
ناشناس۳۲۱۱۴۶۲۰۰:۴۱:۲۶ ۱۴۰۲/۶/۱۳
آخرین انتخابات چند درصد مردم شرکت کردن ، بله ۲۰ میلیون هم طرفدار داشته باشید نسبت به ۸۰ میلیون در اقلیت هست
ناشناس۳۲۱۰۹۶۶۱۳:۳۸:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۱۲
خیلی خیلی. اصلا بی نظیر بوده
ناشناس۳۲۱۰۹۰۴۱۲:۵۷:۳۷ ۱۴۰۲/۶/۱۲
رعایت قوانین ربطی به این چیزها ندارد و تا زمانی که اجرا نشود دوقطبی سازان جولان می‌دهند
ناشناس۳۲۱۰۹۶۰۱۳:۳۶:۳۱ ۱۴۰۲/۶/۱۲
قانونی که در هیچ کشور مسلمانی رایج نیست و مردم آنرا قبول ندارند قابل اجرا نیست
ناشناس۳۲۱۱۱۰۶۱۵:۲۴:۱۰ ۱۴۰۲/۶/۱۲
نمی توانید درست و منطقی جواب بدهید سریعا می روید به سایر کشورها حالا اگر قوانین ان کشورها را بیاوریم که در هیچ کجا نیست باز توجیه می کنید
ناشناس۳۲۱۱۵۸۲۰۸:۲۵:۱۳ ۱۴۰۲/۶/۱۳
قانون آنچیزی است که نمایندگان اکثریت مردم با رعایت حقوق اقلیت تصویب کنند.
ناشناس۳۲۱۰۹۷۱۱۳:۴۴:۲۸ ۱۴۰۲/۶/۱۲
اگر قانون مطابق عرف و سلیقه مردم باشد که نیاز به این همه هزینه و گرفتاری ندارد مثل قوانین رانندگی همه مراعات می کنند و خاطی ها جریمه می شوند و جریمه را بی اعتراض می پردازند یا کسی که دزدی و قتل و جنایت می کند مجازات سنگین می شود و همه مردم با مجازات این اشخاص موافق هستند ولی حجاب اجباری مورد تایید بسیاری از مردم نیست فقط یک اقلیت به بی روسری ها اعتراض می کنند که همیشه با دخالت مردم به زد و خورد کشیده می شود قانونی که تنش ایجاد می کند و ارامش را از بین می برد منطقی نیست
ناشناس۳۲۱۱۰۲۷۱۴:۱۶:۵۸ ۱۴۰۲/۶/۱۲
اکثر قوانین راهنمایی و رانندگی هم مورد تایید مردم نبود ولی با زور و جریمه و محکم اجرا کردن ان قوانین توسط ضابطان مجبور شدید رعایت کنید از ترس مجازات
ناشناس۳۲۱۱۰۹۲۱۵:۱۷:۵۸ ۱۴۰۲/۶/۱۲
اصلا اینطور نیست حتی کسانی که جریمه می شوند هم قبول دارند که قوانین را رعایت نکرده اند و اگر کسی غیر خودشان رعایت نکند شاکی می شوند فراموش نکن که قوانین رانندگی در کل دنیا رایجه و باید مراعات بشه .
ناشناس۳۲۱۱۱۷۳۱۶:۲۲:۴۳ ۱۴۰۲/۶/۱۲
در دنیا هم حجاب امری پذیرفته شده هست و کسی با اصل حجاب مشکلی ندارد .
ناشناس۳۲۱۱۱۵۴۱۶:۰۴:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۱۲
خیر، یک نظر سنجی ساده نشان می دهد اکثریت قریب به اتفاق مردم جهان، وجود قوانین رانندگی را مانند وجود قوانین مالکیت لازم می دانند، اساسا وقتی قوانین مبنای عقلانی دارد، مردم لزومش را درک می کنند حتی اگر در شرایط یا مواقعی قانون شکنی کنند، اما اگر مردم به رویارویی با عملی غیر عقلانی برخواستند، بدانید به اشتباه نام قانون بر آن گذاشته شده است، مانند قوانین آپارتاید یا قوانین برده داری.
رضا۳۲۱۱۴۳۶۲۳:۴۹:۵۶ ۱۴۰۲/۶/۱۲
لطفآ مغلطه نکنید، به‌ نظرتون چند درصد جامعه‌ مخالف قوانین راهنمایی و رانندگی هستند؟
H۳۲۱۱۴۳۳۲۳:۴۷:۲۷ ۱۴۰۲/۶/۱۲
قوانين بايد در راستای رأی و نظر عموم مردم باشد وگرنه مثل قانون ممنوعیت ماهواره با شکست مواجه خواهد شد.
علی۳۲۱۰۹۰۶۱۲:۵۷:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۱۲
این اهداف نطام را متوجه نشدم ، یعنی بر اهداف جامعه ارجعیت داره؟
ناشناس۳۲۱۰۹۰۸۱۳:۰۰:۱۳ ۱۴۰۲/۶/۱۲
اینور اونور گفته میشه سفره نظام و هرکی پای سفره نشسته باید قدرشناس نظام باشه. کدوم سفره؟ نفت و گاز و منابع که ماله کشور و مردمه !
ناشناس۳۲۱۰۹۱۶۱۳:۰۵:۴۱ ۱۴۰۲/۶/۱۲
شما نگران نباش جمهوری اسلامی با این چیزها تکان نمی خورد و طرفدارانش را از دست نمی‌دهد و ریزشی هم شود رویشی در کار خواهد بود
ناشناس۳۲۱۰۹۷۸۱۳:۴۸:۲۶ ۱۴۰۲/۶/۱۲
هر وقت احساس قدرت کردید یاد شوروی بیفتید که صد برابر شما قوی تر بود و 13 هزار کلاهک هسته ای هم داشت
ناشناس۳۲۱۱۰۲۸۱۴:۱۷:۴۴ ۱۴۰۲/۶/۱۲
شوروی اولا پشتوانه مردم نداشت دوم هم وقتی با کدخدایتان توافق کرد فروپاشید
ناشناس۳۲۱۱۱۵۹۱۶:۰۹:۴۳ ۱۴۰۲/۶/۱۲
شوروی با انقلاب ملت شکل گرفت و با انتخاب زندگی عادی توسط همان ملت فروپاشید. زیرا آنان که بر صندلی انقلاب ملت نشستند تصور کردند حق زندگی عادی را، اگر خلاف اهداف و علایقشان بود، می توانند غیر قانونی تعریف کنند!
ناشناس۳۲۱۱۳۱۰۲۰:۰۳:۴۳ ۱۴۰۲/۶/۱۲
مردم خود قضاوت می کنن این نظر رو. نیازی به توضیح نیست
ناشناس۳۲۱۱۰۴۴۱۴:۲۷:۵۸ ۱۴۰۲/۶/۱۲
قدرت جمهوری اسلامی به مردم ارمان طلب وخداجو هستش نه به بمب وعرض وطول جغرافیایی مملکت البته دشمن هم با بمباران تبلیغاتی وتحریم همین مولفه رو هدف قرارداده
ناشناس۳۲۱۰۹۲۵۱۳:۱۱:۴۶ ۱۴۰۲/۶/۱۲
چندین سال است که بسیاری از دلسوزان و عالمان و کارشناسان همین حرف را می زنند ولی عده ای مردم را با ربات اشتباه گرفته اند و تصور می کنند با جریمه و توسری و به قول خودشان محرومیت از حقوق اجتماعی می شود مردم را امر و نهی کرد و مثلا حجاب را به آنها تحمیل کرد
ناشناس۳۲۱۰۹۲۹۱۳:۱۶:۲۸ ۱۴۰۲/۶/۱۲
درکی که من از مسئولان پیدا کرده ام این هست که فکر می کنند اگر به یک خواسته مردم تن بدهند مجبور اند به خواسته های بیشتری تن بدهند پس بهتره اصلا از اول تقابل کرد.این تفکر باعث کاهش رغبت مردم در این چهار دهه شده است.
ناشناس۳۲۱۰۹۳۱۱۳:۱۷:۳۳ ۱۴۰۲/۶/۱۲
حجاب اجباری سلیقه یک اقلیت متصل به حاکمیت است وگرنه در کلیه محلات و مکانها عده ای بی روسری هستند و کسی نه اعتراض می کند و نه توجه می کند !
ناشناس۳۲۱۱۰۴۲۱۴:۲۷:۳۰ ۱۴۰۲/۶/۱۲
آن وقت چرا بسیاری از قوانین دیگر هم همین‌گونه هست وکسی اعتراضی نمی کند و رد می شوند؟!! اقلیت هست یا اکثریت؟!!!
ناشناس۳۲۱۰۹۳۳۱۳:۱۸:۴۰ ۱۴۰۲/۶/۱۲
شما فقط طرفداران یک نگرش خاص اقلیتی رو مردم میدونید و بقیه رو غیر خودی و غربگدا و منحرف لقب میدید.
اصغر آقا !۳۲۱۰۹۴۳۱۳:۲۷:۲۷ ۱۴۰۲/۶/۱۲
« جمهوري اسلامي و لزوم حفظ توده هاي مردم » ---------------------------- امام خميني : « ًيك مملكت وقتي آسيب مي بيند كه ملتش بي تفاوت باشد » !! -------- --- عجب .... بسيار خوب ... با قي فرمايشات ؟ -- باقي ؟ ... باقي بقايتان ! ... برادر همين يك جمله خيلي طول و تفسير و شرح و بيان دارد ! بايد از اين مجمل حديث مفصل خوانده شود ! .... بخصوص توسط دولت مردان !
ناشناس۳۲۱۰۹۴۴۱۳:۲۷:۴۱ ۱۴۰۲/۶/۱۲
حاکمیت و مسئولین حمایت توده‌های مردمی را از دست داده اند. این جمله اینقدر بدیهی است که خود مسئولین هم آن را خوب می دانند و آنجا که بحث انتخاب قطع برق مصارف خانگی یا صنایع می شود مسئولین از ترس شکل گیری اعتراضات دیگری توسط مردم قطع برق صنایع را انتخاب می کنند. جالب اینکه در ژاپن و در دوره وقوع فاجعه نیروگاه اتمی در آن کشور مسئولین آن کشور عکس این تصمیم را گرفتند و بجای قطع برق صنایع قطع برق مصارف خانگی در دستور کار قرار گرفت و جالب اینکه بدلیل اعتماد و اعتقاد مردم ژاپن به مسئولین خود هیچ اعتراضی شکل نگرفت...
ناشناس۳۲۱۰۹۸۲۱۳:۵۱:۱۳ ۱۴۰۲/۶/۱۲
آنها مانند شما نیستند چه سران چه خود مردم دوم هم آنها کم کاری خودشان را حواله نمی کنند به دیگران و جلوی سرمایه گذاری را نمی گیرند!
ناشناس۳۲۱۰۹۹۰۱۳:۵۵:۰۵ ۱۴۰۲/۶/۱۲
در دولت قبل در بخش خانگی و صنعتی قطعی برق گسترده داشتیم در 2 سال گذشته ظرفیت نیروگاهی 8 هزار مگاوات افزایش یافته و در بخش خانگی قطعی نداریم در بخش صنایع هم قطع برق کم است زیرا در بازار سیمان ثبات قیمت و در بازار اهن الات کاهش قیمت داریم.
ناشناس۳۲۱۱۱۲۶۱۵:۳۶:۲۶ ۱۴۰۲/۶/۱۲
پای درددل کشاورزها بشینین تا ببینین امسال تابستون قطعی برق چه پدری ازشون درآورد.
ناشناس۳۲۱۱۲۳۱۱۷:۳۳:۲۴ ۱۴۰۲/۶/۱۲
شما یادت نمی آید قبلا هم خانگی و هم کشاورزی و هم صنعت برق می رفت
ناشناس۳۲۱۱۳۴۴۲۱:۰۵:۱۴ ۱۴۰۲/۶/۱۲
در قرن بیست و یکم در هیچ کشوری قطعی برق نداریم دولت روحانی مملکت را 100 سال عقب برد حالا به قرن بیستم و خاموشی برگشتیم.
ناشناس۳۲۱۱۳۴۵۲۱:۰۶:۳۹ ۱۴۰۲/۶/۱۲
کشاورزان موتور برق دارند و از برق سراسری استفاده نمی کنند.
ناشناس۳۲۱۱۴۰۶۲۲:۴۵:۳۵ ۱۴۰۲/۶/۱۲
.... هزار مگاواتا؟! در ضمن ما در قلب کرج قطعی برق آن هم در بعدازظهر داریم.
ناشناس۳۲۱۰۹۵۴۱۳:۳۳:۲۹ ۱۴۰۲/۶/۱۲
چطوری؟ اون از وضعیت سفره مردم. اون از وضعیت نظام آموزشی و درمانی. اون از وضعیت فرهنگی و اجتماعی. حفظ مردم با چی؟
ناشناس۳۲۱۰۹۵۵۱۳:۳۴:۵۵ ۱۴۰۲/۶/۱۲
من بارها شاهد درگیری به دلیل حجاب در اتوبوس بوده ام در این درگیری ها حجابهایی دریده می شود و حرفهایی گفته می شود که از بی روسری بودن به مراتب بد تر است مهمتر از همه جانبداری اکثریت اتوبوس از یک طرف ماجراست که طرف مقابل را جری تر و عصبی تر می کند و به برخوردها و توهین ها و تهمت های فجیع و حتی برخورد فیزیکی می کشاند در این میان شرایط کودکان و افراد مسن هم درک نمی شود و طرفین یکدیگر را طوری می نوازند که شایسته فرهنگ ایرانی نیست مردم جامعه باید با هم دوستانه و محترمانه بر خورد کنند باید به سلائق و علایق هم احترام بگذارند
عمران۳۲۱۱۰۴۱۱۴:۲۷:۱۴ ۱۴۰۲/۶/۱۲
بخاطر اینکه یک طرف خواهان تعیین مسیر زندگی خودش است اما طرف دیگر با زیاده خواهی میخواهد علاوه بر تعیین مسیر زندگی خودش، مسیر زندگی تمام افراد دیگر جامعه را هم تعیین کند. این باعث عدم تعادل میشود و جلو احترام و آرامش در جامعه را میگیرد و هزار جور مفسده ی بدتر بوجود می آورد.
ناشناس۳۲۱۰۹۶۵۱۳:۳۸:۲۱ ۱۴۰۲/۶/۱۲
من این مقاله وزین رو در یک جمله خلاصه میکنم. دست از سر مردم بردارید لطفا. با تشکر
ناشناس۳۲۱۰۹۸۶۱۳:۵۲:۳۸ ۱۴۰۲/۶/۱۲
بحث بر سر وجوب حجاب نیست ، موضوع این است که اجبار به حجاب غلط است ، غلط از آن لحاظ که نشدنی است . در تمام قبل و بعد انقلاب هم ، آنکس که اعتقاد اسلامی داشت ، حجابش کامل بود و آنکس که معتقد نبود ، از هر فرصتی استفاده کرد تا از این اجبار رها شود.
مهدی۳۲۱۰۹۸۹۱۳:۵۳:۳۹ ۱۴۰۲/۶/۱۲
رعایت قانون در هر کشوری ضروری است. و قانون شکن مجرم شناخته میشود. نویسنده اگر در کربلا بود چه توصیه ایی به امام حسین داشت. آیا مردم را آن ۷۲ تن میدید یا طرفداران یزید سگ باز و میمون باز. حمایت مردم شاید شرط حاکمیت باشد اما شرط حقانیت نیست. عموم مردم به عربی میشود اکثرالناس. لطفا در مورد نظر قرآن در باره اکثرالناس تحقیق کنید. اکثر الناس لا یعلمون لایعقلون لایشعرون
ناشناس۳۲۱۱۰۱۸۱۴:۱۲:۴۶ ۱۴۰۲/۶/۱۲
در کل کشورهای مسلمان حجاب اختیاری است حتی عربستان مجازات بی حجاب در قران چیست ؟
ناشناس۳۲۱۱۱۱۷۱۵:۳۲:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۱۲
در کجای قران گفته لخت شدن مجازات دارد یا روزه خواری در ملا عام که عربستان هم اجرا می کند؟!! شما این را جواب بدهید اول.
ناشناس۳۲۱۱۱۷۷۱۶:۲۵:۲۸ ۱۴۰۲/۶/۱۲
در کجای قرآن رباخواری و رانت خواری حلال اعلام شده؟؟!
ناشناس۳۲۱۱۱۹۸۱۶:۵۳:۵۱ ۱۴۰۲/۶/۱۲
رانت خواری مگر در قرآن هست؟!! آفرین حالا مگر کسی گفت ربا باشد حتی از آقایان؟!! همه میگن ربا نباشد ولی یک جاهایی رد می کنند مانند حجاب!!
ناشناس۳۲۱۱۴۴۸۰۰:۲۲:۳۷ ۱۴۰۲/۶/۱۳
این که مغلطه است ،طبق گفته شما ،در قرآن راجع به پرتقال خوردن هم چیزی ننوشته،پس شما بیایید برای پرتقال خوردن هم جریمه بزارید
ناشناس۳۲۱۱۸۰۵۱۲:۱۶:۳۴ ۱۴۰۲/۶/۱۳
نه نشد فرار رو به جلو نکنید
علی۳۲۱۱۰۳۴۱۴:۲۱:۳۳ ۱۴۰۲/۶/۱۲
برادر کتاب خدا درس زندگی است نه درس حاکمیت ، تفسیر من و شما از کلام حق تفسیر شخصی است. قانون بستری است برای شکل گیری نظم نه ثابت کردن راه روش من و شما بر یک دیگر
عمران۳۲۱۱۰۳۸۱۴:۲۴:۴۳ ۱۴۰۲/۶/۱۲
قانون در صورتی محترم میماند که توسط نمایندگان «واقعی» مردم و در یک روند دموکراتیک به تصویب رسیده باشد.
ناشناس۳۲۱۱۰۴۰۱۴:۲۷:۰۸ ۱۴۰۲/۶/۱۲
قانونی که مورد پذیرش عرف و اکثریت جامعه نباشه، قانون نیست، دیکتاتوری است.
صمصام۳۲۱۱۰۸۵۱۵:۱۱:۴۷ ۱۴۰۲/۶/۱۲
ان زمان حاکمیت متعلق به کفر و ظلم بود اما امروز حاکمیت مردمی است و درست آن است که حاکمیت در کنار مردم و بر مبنای اراده مردم باشد
سیدمجتبی۳۲۱۱۵۷۲۰۸:۱۷:۲۹ ۱۴۰۲/۶/۱۳
عجب مثالی زدی.!!! امام حسین اتفاقا از قانون یزید پیروی نکرد . بلکه از عقل و منطق و وجدان پیروی کرد. قانون یزید میگفت بیعت ولو با حاکم ظالم جایز و واجب است. امام حسین نپذیرفت و آنرا رد کرد.
ناشناس۳۲۱۱۰۰۹۱۴:۰۴:۵۳ ۱۴۰۲/۶/۱۲
عده ای در درون نظام نفوذ کرده و با افراطی گری و طرح مسائلی همچون حجاب و عفاف و دشمن قصد رویارویی مردم و دولت را دارند.
ناشناس۳۲۱۱۰۱۰۱۴:۰۶:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۱۲
حرفهای کاملا منطقی است اما کو گوش شنوا؟!
ناشناس۳۲۱۱۰۵۹۱۴:۴۱:۰۷ ۱۴۰۲/۶/۱۲
گیر به حجاب رد گم کردن است ،به ناتوانی در زمین مسکن . اشتغال و غیره .
ناشناس۳۲۱۱۱۰۳۱۵:۲۲:۳۳ ۱۴۰۲/۶/۱۲
بهترین شیوه برای نگه داشتن توده‌ها روی آوردن به خدمت رسانی بی منت به مردم می‌باشد.
ناشناس۳۲۱۱۱۴۰۱۵:۴۵:۰۹ ۱۴۰۲/۶/۱۲
هر کس در جامعه واقعی باشد و نه در محفل همفکران خودش ، می داند نگرش جامعه نسبت به حاکمیت چیست.
ناشناس۳۲۱۱۲۱۲۱۷:۱۰:۴۸ ۱۴۰۲/۶/۱۲
مشکل اینجاست که قانون را کسانی می نویسند که به علل پدیده هایی که نیازمند قانون هستند و روابط آن با سایر مولفه و پیامد اجرای قوانین اشراف کامل ندارند یا توجه نمیکند. ....... کافی است سری به انبار درهم و برهم قوانین و مقررات بر زمین مانده یا متعارض یا مبهم بزنید.
محمد۳۲۱۱۲۲۴۱۷:۱۹:۳۹ ۱۴۰۲/۶/۱۲
اینها که همون حرفهای اصلاح طلبان بود‌ . پس دعوای شما با اون بندگان خدا سر چیه؟
معلم تاریخ۳۲۱۱۲۳۸۱۷:۳۹:۲۴ ۱۴۰۲/۶/۱۲
تاریخ ایینه عبرت و جراغ راه اینده است.
ناشناس۳۲۱۱۲۸۳۱۹:۲۰:۲۹ ۱۴۰۲/۶/۱۲
چرا طرفداران حجاب اجباری دائما مخالفین پوشش اجباری سررا با کلماتی نظیر برهنگی و لخت شدن وصف میکنند؟ چه هدفی از بکار بردن این عبارات دارند؟ یا بعضاً علت انحرافات را به کتب درسی ارجاع میدهند؟ بخاطر داشته باشید دشمنی اولیه خارجیها با نظامات و مقامات حکومتی نیست، بلکه با اساس یک کشور دشمنی دارند و جاسوسان آنها با ایجاد جهل و دو دستگی ، منابع کشور را هدف میگیرند.
ناشناس۳۲۱۱۲۹۵۱۹:۳۸:۲۴ ۱۴۰۲/۶/۱۲
حامیان طرح حجاب اجباری،این عکس که گذاشتید احیانا مشکل نداره؟ حجابش کم نیست؟
ناشناس۳۲۱۱۳۳۴۲۰:۵۱:۵۳ ۱۴۰۲/۶/۱۲
با یک رفراندم ساده می توان نظر مردم را جویا شد تا به صورت مسالمت آمیز آرامش در جامعه برقرار شود.
حامد حمدایی اصل۳۲۱۱۴۲۷۲۳:۳۸:۲۱ ۱۴۰۲/۶/۱۲
احتمالا دم انتخابات از این مقالات و سخنرانی ها بازم میشنویم. بعدش دیگه نوشته ها و گفته ها میره حول اهمیت و چگونگی اجرای قانون حجاب و عفاف
کاوه۳۲۱۱۴۲۸۲۳:۳۹:۳۸ ۱۴۰۲/۶/۱۲
منظورتان کدام مردم است؟ مردمی که انقلاب کردند ، جنگیدند و از تمامیت ارضی ایران دفاع کردند و مردمی که در آبادانی ایران سهیم بودند و یا آنهایی که چوب لای چرخ می گذارند و جز منفعت خود به چیز دیگری نمی اندیشند.
ناشناس۳۲۱۱۴۴۴۰۰:۱۴:۲۵ ۱۴۰۲/۶/۱۳
انتخابات نزدیک شد و دوباره عکسهای شل حجاب ها و تیتر توده مردم،!!!
ناشناس۳۲۱۱۵۷۹۰۸:۲۲:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۱۳
حاکمیت موقعی موفق است که حتی خواست اقلیت را هم محترم بشمارد.
ناشناس۳۲۱۱۶۴۱۰۹:۳۰:۵۲ ۱۴۰۲/۶/۱۳
آقا مهدی پاسخ دهد آیا مردمی که درسال 1357 انقلاب نمودند مصداق آیه شریفه اکثرالناس لایعلمون ولایعقلون ولایشعرون می شوند یاخیر؟!!!
ناشناس۳۲۱۱۷۴۰۱۱:۰۰:۴۵ ۱۴۰۲/۶/۱۳
مردم در ایران از نظر حکومت کی هستند؟ مردم انقلابی که شهید داده اند و در مراسم مذهبی شرکت می کنند، یا همه مردم ایران؟! نظر این مقاله همه مردم ایران است .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. من عجله ندارم!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  17. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

آخرین عناوین