زاکانی: کاملا بر اساس ضوابط تخریب می‌کنیم

  4020601046 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

شهردار تهران در رابطه با انتشار فیلمی که در آن یک ساختمان نیمه کاره تخریب شد و تیر برق و درخت از بین رفت، گفت: متاسفانه قبل و بعد فیلم را تقطیع کرده و سپس فیلم‌ها را منتشر می کنند. ما در موضوع تخریب، ضوابط معینی داریم و کاملا بر اساس ضوابط تخریب کار را انجام می دهیم.

زاکانی: کاملا بر اساس ضوابط تخریب می‌کنیم

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه علنی امروز هیات دولت و در جمع خبرنگاران، بیان کرد: موضع ما ایمنی بخشی به وضعیت موجود است. اما وضعیت موجود هم یک جنبه فرسودگی دارد و هم یک جنبه محدودیت برای ارائه خدمات دارد و زیرساخت‌های ایمنی هم در آن خیلی پایین است. لذا هر چند وقت یکبار ما دچار یک حادثه ای شده و مشکلاتی در آنجا ایجاد می شود. موضع ما این است که در کوتاه مدت و با همکاری عزیزان در بازار ایمنی بخشی داشته باشیم. موضع بعدی نیز که در حال بررسی است برای انتقال به یک مرکز اقتصادی که در طرح جامع تهران در منطقه ۱۲ و ۱۶ جانمایی شده است. ان شاءالله بتوانیم این مراکز جامع اقتصادی را بنیان گذاشته که هم از جنبه ایمنی بازار تهران برخوردار می شود و کار بزرگی نیز انجام خواهد شد.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که روز گذشته فیلمی منتشر شد که در آن یک ساختمان نیمه کاره تخریب شد و تیر برق و درخت از بین رفت، نظر شما درباره این تخریب‌ها چیست، بیان کرد: متاسفانه قبل و بعد فیلم را تقطیع کرده و سپس فیلم‌ها را منتشر می کنند. ما در موضوع تخریب، ضوابط معینی داریم و کاملا بر اساس ضوابط تخریب کار را انجام می دهیم. ثانیا منطقه بسته خواهد شد. اگر فیلم کامل دیروز را مشاهده کرده باشید، منطقه از سحر بسته خواهد شد. آب و برق و گاز قطع می شود. اینکه از کدام طرف ساختمان را بکشند نیز مهم است تا به ساختمان های دیگر آسیب وارد نشود. ما تقریبا یک روز در میان در سطح شهر تخریب داریم.

شهردار تهران در ادامه در پاسخی مبنی بر علت ساخت و سازهای غیرمجاز در خلازیر، بیان کرد: در این منطقه حدود ۱۸۰ مورد وجود دارد که خودشان نیز به خراب کردن آنان اقدام کرده اند. موضوع حاشیه نشینی و ایجاد یک شرایط ناپایدار همیشه است. در اینجا ملک وقفی است نه دولتی و نه شخصی است. از سوی دیگر از سالیان سال قبل این کار انجام شده و نزدیک به ۶ هزار پلاک ساخته شده است. بالغ بر ۹۰ درصد آن غیرقانونی است. اما در این دولت و از سال گذشته و از زمان فتنه و آشوب هایی که در تهران صورت  گرفت در این منطقه ساخت و ساز غیر قانونی تشدید شد. اصلا نظارت معنایی ندارد. هیچ کدام از اینها پروانه ندارند. یک سه ضلعی وجود دارد که از ساخت و ساز غیر مجاز ممانعت می کند. شهرداری، نیروی انتظامی و قوه قضاییه. سال گذشته فراجا درگیر شهر تهران بود. دستگاه قضایی هم به متهمان و مشکلات رسیدگی می کرد. ما نیز به دنبال جمع کردن آشوب گری‌ها بودیم. ما به عنوان شهرداری اقدام کردیم. در ابتدای امسال نزدیک به ۶۰ الی ۷۰ نفر مجروح دادیم.

وی در ادامه تاکید کرد: ما  باید از طریق دستگاه انتظامی حمایت شویم. اگر ما خودمان  راسا ورود کرده و جلوی ساخت و ساز را بگیریم، درگیری ایجاد شده و دستگاه انتظامی باید از ما حمایت کند. ما جناب رادان تفاهمی صورت گرفت و حمایت ها از ما شروع شد. ما نیز تخریب ساختمان های ناایمنی که هیچ ضوابطی ندارند را آغاز کردیم. تا برج ۱۰ سال گذشته هیچ ضابطه ای برای ساخت وساز در آنجا وجود نداشته است. ما در کمیسیون ماده ۵ ساخت و ساز در این منطقه را ضابطه مند کردیم و از برج ۱۰ سال گذشته این اقدام صورت گرفته است. چون ضابطه نداشتند هرکه به هر کی بود. اکنون ساختمان‌هایی که با ضابطه تعیین شده همخوانی داشته باشند می توانند در این منطقه بمانند و بقیه باید تخریب شوند.

انتهای پیام

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۹۸۷۷۹۱۳:۳۶:۱۱ ۱۴۰۲/۶/۱
خودمان دیدیم چه کردید !
ناشناس۳۱۹۸۹۵۲۱۷:۱۲:۱۰ ۱۴۰۲/۶/۱
مساله ساده است برای اقناع مردم فیلم کامل رو منتشر کنید.
ناشناس۳۱۹۸۷۸۵۱۳:۳۷:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۱
میخواستی از اونوقت که راننده بولدوزر از خونه اومده بیرون فیلم شروع بشه؟!تقطیع کردند یعنی چه ؟!یعنی کدوم قسمتشو نذاشتن؟! یعنی تو تقطیع نشده ش ساختمان رو تیر برق و درختا سقوط نکرده ؟!جدیدا همه با گفتن اینکه فیلم تقطیع شده میخوان از بار مسئولیت شونه خالی کنن!!
ناشناس۳۱۹۸۹۸۹۱۷:۵۸:۱۰ ۱۴۰۲/۶/۱
همیشه یا تقطیع میشه یا تحریف میشه . البته ایشان یه نکته ظریف خیلی مهندسی هم اشاره کردند که از کدام طرف بولدوزر به ساختمان نیروی کششی اعمال کنه که این موضوع می تواند الگوی مناسبی برای تخریب آسمان‌خراش‌ها باشد
ناشناس۳۱۹۸۷۹۱۱۳:۴۰:۳۵ ۱۴۰۲/۶/۱
اره ... خوبه فیلمش هم هست و اینجوری میگید بر اساس ضوابط
ناشناس۳۱۹۸۷۹۳۱۳:۴۱:۵۲ ۱۴۰۲/۶/۱
ورزشگاه آزادی رو چرا تخریب کردید؟بر اساس ضوابط بوده؟
ناشناس۳۱۹۸۷۹۴۱۳:۴۱:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۱
یعنی شما همیشه بر اساس همین ضوابط تخریب میکردی؟!
ناشناس۳۱۹۸۸۱۰۱۴:۰۲:۳۶ ۱۴۰۲/۶/۱
پلاسکو ۶۰ سال پیش طوری طراحی شده بود که موقع تخریب داخل محوطه خودش بریزه .
ناشناس۳۱۹۸۹۰۸۱۶:۲۷:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۱
شما اگر اندکی با علم تخریب آشنا باشید قطعا می دانید، هنگام طراحی، راه حل تخریب طراحی نمی شود! مترو پل به دلیل طراحی خیلی قوی داخل محوطه خودش تخریب نشد، اتفاقا اساسا فرو ریخت چون طراحی و اجرا درست نبود. در پلاسکو اتفاقی که افتاد بسیار شبیه برجهای تجارت جهانی نیویورک بود، حرارت آتش سبب نرم شدن بخش های فلزی بنا شد، و وقتی نرم یا ذوب شدند، استحکام لازم برای تحمل وزن بنا را از دست داده و عملا فرونشست کردند.
ناشناس۳۱۹۸۸۳۴۱۴:۲۸:۵۴ ۱۴۰۲/۶/۱
ضوابط جديد شهرداري همين است كه يا ساختمانهاي اطراف خسارت مَي بينند .
ناشناس۳۱۹۸۸۳۶۱۴:۳۲:۱۷ ۱۴۰۲/۶/۱
آنچه که مربوط به برش قبلی فیلمه، خب مربوط به بستن مسیر و تردد آدمهاست. برش بعدی هم که مربوط به آوار برداریست. این وسط تخریب غیر اصولی و آوار شدن ساختمان روی درختان و تیر برق و پاره شدن سیم های برق است که همگی ناشیانه بودن روش و تخریب غیر اصولی را نشان میدهد و بدتر از آن صدای تکبیر و صلوات عوامل و ناظران شهرداریست که احتمالاجزو نیروهای تازه استخدام شده زمان ایشان و یا دوران احمدی نژاد هستند.
ناشناس۳۱۹۸۸۹۸۱۶:۱۹:۱۹ ۱۴۰۲/۶/۱
همیشه برایم جای تعجب بوده افرادی که تخصصی در زمینه ای ندارند چطور مسئولیت آن را قبول می کنند.
ناشناس۳۱۹۸۹۰۰۱۶:۲۱:۲۲ ۱۴۰۲/۶/۱
وقتی بر خلاف تخصص و توان مدیریت پایتخت فقط به واسطه پوششی بودن برخلاف قانون به یک کار نابلد سپرده شود نتیجه ای جز از بین رفتن منابع پایتخت چیز دیگری نیست .
ناشناس۳۱۹۹۰۳۲۱۹:۱۷:۲۴ ۱۴۰۲/۶/۱
ضدانقلاب به دنبال تخریب این ابرمرده
ناشناس۳۱۹۹۳۳۷۰۸:۵۴:۲۸ ۱۴۰۲/۶/۲
ابر مرد؟
ناشناس۳۱۹۹۱۲۰۲۱:۵۳:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۱
وظیفه اصلی شهرداری رسیدگی به امور شهر است..... مردم از عوارض و مالیات و نوسازی و.... که به شهرداری میدن و و ان را حق الناس می دانند .
ناشناس۳۱۹۹۱۸۸۲۳:۲۲:۲۲ ۱۴۰۲/۶/۱
این ابر مرد اقدامات مفیدش چی بوده؟ ‌!!!!
ناشناس۳۱۹۹۱۹۶۲۳:۳۶:۳۰ ۱۴۰۲/۶/۱
من موندم اون آقا چرا الله اکبر میگفت؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. من عجله ندارم!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  17. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

آخرین عناوین