داده‌ها از افزایش خیره‌کننده آمار صادرات نفت ایران حکایت می‌کند؛ با تحریم و بدون برجام!

گروه اقتصادی الف،   4020530094 ۱۵۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

سیاست دولت سیزدهم و گره‌نزدن اقتصاد کشور به برجام، تعامل گسترده با چین، ارتباط گسترده با کشورهای منطقه و یافتن مشتریان جدید، همگی موجب شده تا ایران به جایگاه سابق خود در میزان تولید و فروش نفت نزدیک شود.

با تحریم و بدون برجام!

به گزارش الف، در شرایطی که ایران تحریم‌شده، طبیعتاً با محدودیت‌های بسیاری برای فروش نفت خود روبروست، اما آمارها و داده‌های اخیر از افزایش خیره‌کننده آمار صادرات نفت ایران حکایت می‌کنند.

خبرگزاری بلومبرگ در این‌باره گزارش داد: «برآورد شرکت TankerTrackers.com Inc نشان می‌دهد که صادرات نفت ایران در ماه میلادی جاری افزایش یافت و به افزایش عرضه جهانی و جبران کاهش عرضه از سوی تولیدکنندگان دیگر کمک کرد. این افزایش صادرات برای آمریکا که تحریم‌های خود علیه صادرات نفت ایران را حفظ کرده، ناخوشایند است. با این حال، ارسال محموله‌های نفتی بیشتر از سوی ایران، تاثیر کاهش تولید عربستان سعودی، روسیه و سایر کشورهای گروه اوپک پلاس را تعدیل خواهد کرد.

طبق برآورد شرکت TankerTrackers.com Inc ایران در ۲۰ روز نخست ماه اوت، ۲.۲ میلیون بشکه در روز نفت و میعانات صادر کرده است و اگر این روند حفظ شود، صادرات ایران در اوت سال ۲۰۲۳، بالاتر از ماه‌های دیگر امسال و بالاتری از میزانی خواهد بود که سایر شرکت‌های رصدکننده نفتکش می‌گویند.

پیش از این هم آمار نشان می‌داد که صادرات نفت ایران افزایش پیدا کرده است اما آمار ماه اوت، رشد قابل توجهی بالاتر را نشان می‌دهد. نرخ صادرات در ۲۸ روز گذشته نشان می‌دهد که نرخ صادرات ایران، ۲.۱ میلیون بشکه در روز بوده است.

شرکت TankerTrackers.com Inc این آمار را با بررسی تصاویر ماهواره‌ای و جمع آوری تک به تک داده‌ها، مونیتور کرده است.

سمیر مدنی، یکی از موسسان شرکت TankerTrackers.com Inc گفت: هیچ کدام از بشکه‌های صادراتی از ذخایر شناور نبوده است، با این حال ممکن است از مخازن خشکی منتقل شده باشند.

بزرگترین سهم صادرات اوت، مربوط به نفت خام بود و صادرات میعانات که نوع سبک‌تر نفت است، اندکی بیش از ۲۰۰ هزار بشکه در روز بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، در شرایطی که تحریم‌های آمریکا، مانع از خرید نفت ایران توسط مشتریان کره‌ای و ژاپنی شده است، چین مقادیر زیادی از نفت ایران را خریداری می‌کند.»


با تحریم و بدون برجام!

هرچند ممکن است آماری که خبرگزاری بلومبرگ به آن اشاره کرده دارای نقایصی بوده و با واقعیت‌ها فاصله داشته باشد، اما این غیرقابل انکار است که ایران توانسته در سد تحریم‌ها ترک‌های عمیقی وارد کند.

بدون شک تحریم و مصائب آن ضررهای بسیاری به اقتصاد ایران زده اما اتخاذ سیاست خنثی‌سازی تحریم‌ها، آرام‌آرام در حال نتیجه‌دادن و خودنمایی است و افزایش خیره‌کننده صادرات نفت و میعانات ایران، گواه این موضوع.

برای درک بهتر این مسئله بهتر است آمار صادرات فعلی را با سال‌های 98 و 99 مقایسه کرد که در بهترین حالت صادرات 300 هزار بشکه‌ای نفت صورت می‌گرفت که تداوم این شرایط و چنین میزان صادراتی، کشور را در بن‌بست مذاکرات و وابسته‌کردن کشور به احیای برجام قرار می‌داد اما سیاست دولت سیزدهم و گره‌نزدن اقتصاد کشور به برجام، تعامل گسترده با چین، یافتن مشتریان جدید و ارتباطات گسترده با کشورهای منطقه همگی موجب شده تا ایران به جایگاه سابق خود در میزان تولید و فروش نفت نزدیک شود.

هر چند زمانی می‌توان به این آمارها بالید که اثر آن در زندگی و سفره مردم قابل لمس باشد وگرنه اگر این میزان صادرات فعلی به ارقام بالاتری هم برسد اما تغییری در معیشت مردم و شاخص‌های اقتصادی کشور ایجاد نکند، کارکردی معکوس پیدا کرده و به ضد خود بدل خواهد شد. 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۹۷۵۲۰۱۲:۰۸:۳۶ ۱۴۰۲/۵/۳۱
صادرات نفت به میزان قبل از تحریم ها یعنی 2/2 میلیون بشکه روزانه رسیده و رکورد صادرات غیرنفتی در سال گذشته با رقم بی سابقه 53 میلیارد دلار شکسته شد و ارز حاصله به کشور اومد کاری که روحانی با وجود برجام نتوانست بکند.
ناشناس۳۱۹۷۶۳۲۱۳:۰۸:۵۲ ۱۴۰۲/۵/۳۱
چه تاثيري بر سفره ي مردم داشت (رنگينتر شده يا خالي تر) انصاف داشته باشي درست قضاوت ميكيني
ناشناس۳۱۹۷۷۰۸۱۳:۴۰:۲۸ ۱۴۰۲/۵/۳۱
از وقتی اقتصاد کشور را به مذاکره گره زدند سفره های مردم کوچک تر شد.
ناشناس۳۱۹۷۸۱۵۱۴:۵۷:۰۱ ۱۴۰۲/۵/۳۱
چطور باور کنیم که کشورهای خریدار نفت ایران ، قیمت واقعی اون رو به ما پرداخت کردند !؟
ناشناس۳۱۹۸۰۹۴۲۰:۴۱:۳۵ ۱۴۰۲/۵/۳۱
نفت را به نرخ اوپک پلاس می فروشیم و هیچ تخفیفی در کار نیست.
ناشناس۳۱۹۸۱۳۲۲۱:۴۱:۱۳ ۱۴۰۲/۵/۳۱
خوب شما باور نکن .
ناشناس۳۱۹۸۳۴۷۰۶:۴۱:۰۲ ۱۴۰۲/۶/۱
در سال گذشته 112 میلیارد دلار صادرات نفتی و غیرنفتی داشتیم و 62 میلیارد دلار واردات و تراز تجاری کشور 50 میلیارد دلار مثبت شد این یعنی نفت با قیمت مناسب فروش رفته است.
ناشناس۳۱۹۸۳۸۹۰۷:۲۷:۲۷ ۱۴۰۲/۶/۱
دولت روحانی دولت نمی شود و نمی توانیم و نداریم بود میگفتن بدون برجام و FATF نمی توانیم نفت بفروشیم !!! نمی توانیم واکسن بخریم !!! نمی توانیم پولهای بلوکه شده را ازاد کنیم !!! نمی توانیم عضو شانگهای بشویم !!!
ناشناس۳۱۹۸۵۳۲۰۹:۴۶:۱۳ ۱۴۰۲/۶/۱
دم شون گرم که حالا نفت می فروشند دولت قبل که توان فروش نفت نداشت اگر هم نفت می فروخت پول اون را نمی توانست دریافت بکند.
ناشناس۳۱۹۷۹۳۷۱۶:۴۲:۰۰ ۱۴۰۲/۵/۳۱
در این دو سال که گره نزده اند چرا سفره ها به مراتب کوچکتر شده؟! لطفا اندکی فکر کن.
ناشناس۳۱۹۸۰۹۵۲۰:۴۲:۳۸ ۱۴۰۲/۵/۳۱
تورم کنونی نتیجه بدهی های انباشته دولت قبل است دولت دوازدهم برای دولت بعدی بدهی بجای گذاشته است.
ناشناس۳۱۹۸۱۴۲۲۲:۰۱:۱۹ ۱۴۰۲/۵/۳۱
تورم کنونی نتیجه مفت فروشی نفت در زمان برجام و چاپ پول بدون پشتوانه و 10 برابر حجم شدن نقدینگی در دولت قبل است.
مهران۳۱۹۷۸۲۵۱۵:۰۱:۰۵ ۱۴۰۲/۵/۳۱
اگر واقعا انصاف داشته باشید تاثیرش رو میدیدید ، کشوری با تورم شصت درصد تحویل شده بود با بدهی وحشتناک و با ذخایر رسمی خالی(نامه نوبخت به واعظی هست) خود دولت مردان روحانی میگفتن از پس حقوق کارمندان هم بر نخواهیم امد حالا الان که تورم چهل و پنج درصد شده (که همین هم وحشتناک زیاد هست) ولی همین کاهش تورم و کاهش سنگین بیکاری و کاهش سنگین بدهی های کشور و ... از نتایج همین است
ناشناس۳۱۹۷۹۴۲۱۶:۴۵:۴۰ ۱۴۰۲/۵/۳۱
واقعا نمی دانید به خاطر توافقات پشت پرده آمریکا دست ایران را برای فروش نفت به خاطر تحریم روسیه باز گذاشته؟فروش نفت آن هم با تخفیف.
ناشناس۳۱۹۸۲۱۸۲۳:۳۵:۳۱ ۱۴۰۲/۵/۳۱
روسیه هم دارد نفت می فروشد
ناشناس۳۱۹۸۳۴۸۰۶:۴۲:۴۵ ۱۴۰۲/۶/۱
امریکا نفتکش های ایرانی را توقیف می کند تا دست ایران را برای فروش نفت ببندد.
علی۳۱۹۷۶۵۷۱۳:۱۶:۱۰ ۱۴۰۲/۵/۳۱
برادر حان وقتی شفاف نباشه این چه آماری هست ؟ به چه قیمتی فروختیم ؟
ناشناس۳۱۹۷۷۰۵۱۳:۳۷:۳۵ ۱۴۰۲/۵/۳۱
با برجام قیمت جهانی نفت 40 دلار شد الان از اون زمان بسیار گرانتر می فروشیم.
ناشناس۳۱۹۷۷۶۴۱۴:۳۵:۲۶ ۱۴۰۲/۵/۳۱
علت گرانی نفت جنگ اکراین و تحریم روسیه است.
ناشناس۳۱۹۸۳۷۴۰۷:۱۱:۱۱ ۱۴۰۲/۶/۱
برجام باعث کاهش قیمت نفت در دوران روحانی شد.
علی۳۱۹۷۸۰۷۱۴:۵۴:۲۷ ۱۴۰۲/۵/۳۱
برادر جان زمان کرونا قیمت نفت صفر شد و همین دو سال پیش در اوج تحریم ها و خروج از برجام ۲۰ دلار،دموکرات ها همیشه قیمت نفت را بالا میبرن چون اجازه برداشت از جاهایی که به محیط زیست اسیب میرسونه بر میدارن البته به بهانه محیط زیست
ناشناس۳۱۹۷۶۶۶۱۳:۱۹:۱۹ ۱۴۰۲/۵/۳۱
پس چرا دلار ۵۰ تومنه پس چرا گوشت ۵۰۰ تومنه پس چرا حقوق من بازنشسته ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد پس چرا قیمت‌ها پایین نیومد کدوم را باور کنم
ناشناس۳۱۹۷۷۰۶۱۳:۳۹:۲۸ ۱۴۰۲/۵/۳۱
اگر افزایش صادرات نفت و صادرات غیرنفتی نبود الان دلار 200 هزار تومان و گوشت 2 میلیون تومان شده بود.
ناشناس۳۱۹۷۷۷۹۱۴:۴۳:۵۳ ۱۴۰۲/۵/۳۱
الان ۹۰ درصد کشورها صادرات نفت ندارن، نه دلار به واحد پولشون ۵۰ هزار تومنه نه قیمت گوشت به اندازه درآمد روزانشون (۵۰۰هزار تومن)!!!!!
ناشناس۳۱۹۸۰۹۱۲۰:۴۰:۳۳ ۱۴۰۲/۵/۳۱
اقتصاد ایران از 60 سال پیش تاکنون بیشتر تک محصولی و وابسته به فروش نفت است.
ناشناس۳۱۹۷۸۰۲۱۴:۵۲:۱۵ ۱۴۰۲/۵/۳۱
کلا شماها همیشه فقط بر آمارگیری خودتان پیروز و سربلند هستید! اگه ما نبودیم این نبود 10 برابر بدتر بود ما بر آن اگر 10 برابر بدتر پیروز شدیم اا! مثل همان داستان که همه چی یا تقصیر دشمن است یا دولت های قبل .
ناشناس۳۱۹۸۰۳۳۱۹:۲۰:۳۸ ۱۴۰۲/۵/۳۱
با سند جوابتان را می‌دهیم شما دنبال طایفه گری هستید
ناشناس۳۱۹۸۰۹۰۲۰:۳۹:۳۷ ۱۴۰۲/۵/۳۱
واقعیت این است که اگر صادرات 100 هزار بشکه نفت روزانه که در دولت قبل بود ادامه داشت الان نرخ دلار 200 هزار تومان و قیمت گوشت کمتر از 500 تومان نبود.
مهران۳۱۹۷۸۲۷۱۵:۰۲:۳۴ ۱۴۰۲/۵/۳۱
تو دو سال قیمت دلار هشتاد درصد افزایش داشته گوشت هم همین طور توقع داری کشوری که تورم شصت درصد داشته و دولت قبل تورم رسمی پنجاه و نه درصدی تحویل داده مثلا تو دو سال قیمت گوشت ثابت بمونه ؟ ببخشید که رئیسی تو دو سال نتونست تورم رو صفر کنه تا اجناس گرون نشن و فقط تونسته تورم رو از شصت به چهل و پنج برسونه
ناشناس۳۱۹۸۲۲۷۲۳:۴۱:۳۶ ۱۴۰۲/۵/۳۱
خودش گفت تورم رو تک رقمی میکنم
ناشناس۳۱۹۸۹۰۴۱۶:۲۳:۳۶ ۱۴۰۲/۶/۱
تا کی باید وقت بدیم تا جنابعالی و همفکرانتان راضی شوید؟ لطفا عدد بگویید
ناشناس۳۱۹۷۸۳۶۱۵:۱۰:۵۴ ۱۴۰۲/۵/۳۱
اولا تورم 60 ساله ایران به خاطر پول سرگردان هست که بخشی از آن هم به خاطر همین نفت هست که می فروشند و معادل آن ریال می دهند به بازار با این حال ممکن است یک مقدار اوضاع را بهتر کند ولی پایدار نیست و در دراز مدت تورم درست می کند چون اصولا اداره اقتصاد باید متعادل باشد و نه اینکه سهم نفت بالا باشد دوم هم اینکه وقتی تورم دارید کاهش قیمت معنا ندارد در حالت کلی
ناشناس۳۱۹۷۸۴۶۱۵:۲۰:۵۴ ۱۴۰۲/۵/۳۱
اگر انصاف باشد می بینیم که دولت آقای رییسی با بدهی های کلان و آشوفتگی اقتصادی زمان جناب روحانی مواجه بود
ناشناس۳۱۹۷۹۴۱۱۶:۴۵:۴۰ ۱۴۰۲/۵/۳۱
بدهی های دولت روحانی با دلارهای کره ای تسویه شد و مقداری هم اضافه اومد.
ناشناس۳۱۹۸۳۵۳۰۶:۴۹:۱۲ ۱۴۰۲/۶/۱
بدهی دولت روحانی 1500 هزار میلیارد تومان بود اما 6 میلیارد دلار دریافتی از کره جنوبی معادل 300 هزار میلیارد تومان شد یعنی یک پنجم بدهی دولت قبل.
ناشناس۳۱۹۸۳۶۹۰۷:۰۸:۰۳ ۱۴۰۲/۶/۱
خود همتی اذعان کرد معادل 7 میلیارد دلار بلوکه شده در کره جنوبی پول چاپ کرده بود یعنی دولت قبل اون پولها را پیش خور کرده بود.
ناشناس۳۱۹۷۶۹۳۱۳:۲۸:۱۳ ۱۴۰۲/۵/۳۱
سپاس خداوندی را که باعث حمله روسیه به امپریالیسم غرب به سرکردگی امریکا و پادویی زلنسکی شد .
ناشناس۳۱۹۷۶۹۴۱۳:۳۰:۱۳ ۱۴۰۲/۵/۳۱
روسیه باتخفیف فراوان نفت به چین وهند میفروشد انشالله که تخفیف ایران به چین بیشتر از میزان تخفیف روسیه نباشد
ناشناس۳۱۹۸۱۰۷۲۱:۰۰:۲۱ ۱۴۰۲/۵/۳۱
در هرصورت الان از نفت 40 دلاری زمان برجام بسیار گرانتر می فروشیم.
ناشناس۳۱۹۷۶۹۶۱۳:۳۲:۵۶ ۱۴۰۲/۵/۳۱
رابرت مالی افشاگری کرد که برجام ابزار فشار و اعمال تحریم برای ایران بود.
ناشناس۳۱۹۷۷۳۹۱۴:۱۳:۵۵ ۱۴۰۲/۵/۳۱
یعنی فکر میکنی دشمن واقعیت را افشاگری میکنه؟ چند درصد احتمال میدی یکی از مسئولین امریکا بیاد بگه در برجام سر ما کلاه رفت و ایران منافع بزرگی بدست اورد؟ اگر برجام انقدر خوب بود برای امریکا پس چرا ازش خارج شدن؟
ناشناس۳۱۹۷۸۳۸۱۵:۱۲:۱۸ ۱۴۰۲/۵/۳۱
برای اینکه موشک را نمی‌دادیم وخارج شدن که فشار بیاورند تا آن را هم بگیرند
ناشناس۳۱۹۷۸۶۳۱۵:۳۷:۴۹ ۱۴۰۲/۵/۳۱
ترامپ ۱۰۰ بار گفت برجام خوب نبود، اگه برجام برای آمریکا بده پس چرا آمریکا دنبال برگشت به برجامه!؟
ناشناس۳۱۹۸۰۸۹۲۰:۳۶:۵۹ ۱۴۰۲/۵/۳۱
امریکا از برجام خارج شد و تحریمها را تشدید کرد تا به برجام های موشکی و منطقه ای برسد گویا برجام هسته ای زیر زبان شون مزه کرده بود.
ناشناس۳۱۹۷۶۹۹۱۳:۳۴:۴۵ ۱۴۰۲/۵/۳۱
صادرات نفت وقتی تو سفره م تاثیری نداشته باشه....
ناشناس۳۱۹۷۸۴۰۱۵:۱۴:۳۱ ۱۴۰۲/۵/۳۱
اثرش می شود همین سرکوب ارزی دلار یا دادن بدهی های دولت قبل یا دادن یارانه یا حقوق و واردات کالاها
مانی۳۱۹۸۰۰۹۱۸:۴۵:۱۷ ۱۴۰۲/۵/۳۱
دولت قبل همه این امور را،با وجود تحریم خارجی و کارشکنی تندروهای داخلی،بهتر از دولت فعلی انجام داد؛ضمن اینکه بخشی از پول نفت آن زمان،امروز قرار است به داد مردم رنج دیده ایران برسد.
ناشناس۳۱۹۸۳۵۵۰۶:۵۰:۵۴ ۱۴۰۲/۶/۱
دولت قبل نرخ ارز را 10 برابر کرد یعنی مردم 10 برابر فقیر شدند.
ناشناس۳۱۹۸۴۲۷۰۸:۱۵:۵۴ ۱۴۰۲/۶/۱
از بانیان وضع امروز طرفداری کردن چیزی جز نگاه طایفه ای نیست!
سیدرضا۳۱۹۷۷۰۴۱۳:۳۶:۵۳ ۱۴۰۲/۵/۳۱
1-هیچ پولی به کشور نیامده .بلکه این معامله نفت در برابر غذا است 2-امکان مراودات بانکی بین ایران وسایر کشورهاوجود ندارد 3-در زمان رفع تحریم ایران روزانه تا 3.5 تا 4میلیون بشکه نفت می فروخت 4-ایران همچنان امکان ارتباط با بانکهای جهانی را ندارد. 5-امکان سرمایه گذاری خارجی درایران وجود ندارد ولذا صنایع نفت وگاز ایران در حال فرسودگی است وهم امکان اشتغال نیست. 6-بدلیل تحریم ارزش پول ملی با حداقل ارزش خود رسیده و تورم حداکثر است. 7-بخاطر تحریم امکان واردات خودرو و لوازم منزل نو میسر نیست ولذا خودروسازان ولوازم منزل به چندین برابر قیمت واقعی به مردم فروخته می شودواین ظلمی آشکار به ملت است. و...
ناشناس۳۱۹۷۸۴۵۱۵:۲۰:۴۷ ۱۴۰۲/۵/۳۱
عزیزم هم پول می آید و هم کالا به کالا و هم ارتباطی مالی با کشورهای دیگر هست و هم سرمایه گذاری هست حال هر کدام مشکلات خود را دارد بحث دیگری هست ولی هست و ارزش پول ملی و تورم هم بیشتر به خاطر مسائل داخلی هست برای فهمیدن آمدن بقیه اجناس هم برو در گمرک!! یا در یخچال که باز کنی البته اگر در ایران باشی بخشی از آن خارجی هست! چه مستقیم و چه غیر مستقیم!
ناشناس۳۱۹۷۸۵۶۱۵:۳۲:۲۶ ۱۴۰۲/۵/۳۱
از آمار فروش نفت کاملا مشخصه چقدر درست گفتی!!!!
ناشناس۳۱۹۷۸۶۶۱۵:۳۸:۳۷ ۱۴۰۲/۵/۳۱
داداش ما اینهمه غذا نیاز نداریما!!!!
ناشناس۳۱۹۷۸۶۹۱۵:۴۰:۵۵ ۱۴۰۲/۵/۳۱
خب خدا رو شکر سایر مواد اولیه و گوشی و لوازم خانگی و تجهیزات و کلا سایر واردات رو رایگان به ما می‌دن!!!!
ناشناس۳۱۹۸۰۷۶۲۰:۲۶:۰۱ ۱۴۰۲/۵/۳۱
بعد از خروج ترامپ از برجام روحانی و ظریف برای اینستکس یا همان نفت در برابر غذا اصرار می کردند اما اروپایی ها حتی نفت در برابر غذا را نپذیرفتن.
ناشناس۳۱۹۷۷۳۱۱۴:۱۱:۳۲ ۱۴۰۲/۵/۳۱
خوب این ارز کجا رفت ؟؟
ناشناس۳۱۹۷۷۴۲۱۴:۱۵:۳۹ ۱۴۰۲/۵/۳۱
فشار کم شده چون به نفت ایران به جای نفت روسیه نیاز دارند !
ناشناس۳۱۹۸۱۴۶۲۲:۰۲:۵۵ ۱۴۰۲/۵/۳۱
صادرات نفت ایران از اوائل شروع به کار دولت سیزدهم قبل شروع جنگ اوکراین افزایش یافت.
ناشناس۳۱۹۸۳۵۲۰۶:۴۷:۲۸ ۱۴۰۲/۶/۱
ما که مطمئن هستیم پولی از صادات نفت وارد کشور نمی شود. ولی اگر واقعا در مقابل صادرات ارز دریافت می کنید پس این پولها کجا است.
ناشناس۳۱۹۷۵۲۴۱۲:۰۹:۴۸ ۱۴۰۲/۵/۳۱
علاوه بر اون با تحریم و بدون برجام ,پدر مردم هم در اومده گوشت 550 مرغ 100 وکرایه خونه و ............. البته فقط قیمت 4 قلم کالا رشد داشت
ناشناس۳۱۹۷۶۱۰۱۲:۵۹:۵۷ ۱۴۰۲/۵/۳۱
در دولت قبل صادرات نفت به کمتر از 100 هزار بشکه روزانه رسیده بود حدود 4 سال با چاپ پول بدون پشتوانه مملکت را اداره کردند و نتیجه اون تورم افسارگسیخته در 6 سال گذشته شد.
ناشناس۳۱۹۷۷۳۳۱۴:۱۱:۵۲ ۱۴۰۲/۵/۳۱
دمشون گرم حداقل اگر مشکل داشتیم نفت مفت به کسی نمیدادیم حالا نفت میدهیم و مشکلات دو برابر شده
ناشناس۳۱۹۷۹۶۶۱۷:۱۲:۵۹ ۱۴۰۲/۵/۳۱
آن وقت آن 100 و 300 هزار بشکه مفت نمی‌فروختند؟!!!
ناشناس۳۱۹۸۰۷۸۲۰:۲۷:۲۴ ۱۴۰۲/۵/۳۱
در سال 99 مقادیر زیادی بنزین را به قیمت لیتری 500 تومان صادر کردند.
ناشناس۳۱۹۸۰۸۸۲۰:۳۵:۰۱ ۱۴۰۲/۵/۳۱
با برجام قیمت نفت 40 دلار شد یعنی مفت می فروختیم حالا به نرخ اوپک پلاس یعنی بالای 80 دلار می فروشیم.
ناشناس۳۱۹۸۱۰۲۲۰:۵۴:۵۱ ۱۴۰۲/۵/۳۱
در سالهای 97 و 98 و 99 مقدار زیادی نفت و گاز به کره جنوبی و ژاپن و عراق صادر کردند اما پول انرا نتوانستن دریافت بکنند حالا با دیپلماسی فعال دولت بیش از 10 میلیارد دلار از اون پولها وصول شدند.
ناشناس۳۱۹۸۱۳۹۲۱:۵۷:۳۵ ۱۴۰۲/۵/۳۱
در زمان برجام نفت را زیر 40 دلار یعنی مفت می دادند الان حداقل 100 دلار می فروشند.
ناشناس۳۱۹۷۷۵۱۱۴:۲۳:۵۲ ۱۴۰۲/۵/۳۱
نکته جالب اینه که دولت قبل تنها با فروش 100 هزار بشکه که انهم به قول دوستان اصولگرا پولش نمیدادن کشور اداره کرد و تورم حدود 40 درصد مرغ حدود 20-30، گوشت 200، دلار 25-30، ولی دولت جدید با 2.2 میلیون بشکه صادرات که تماما هم پولش میگیره تازه پولهای که زمان روحانی هم نداد تمام و نقدا یکجا گرفته نتونسته کشور اداره کنه تورم 60 درصدی، مرغ حدود 80-100 ،گوشت 500-600 و دلار 50 واقعا میزان کاری دولت ها مشخص می شود.
ناشناس۳۱۹۷۹۶۳۱۷:۰۷:۳۳ ۱۴۰۲/۵/۳۱
یادش بخیر تو دولت روحانی با کارت ملی نفری سه تا مرغ سهمیه داشتیم ‌جدای از شکر و برنج و غیره !! الان یه مرغ رو گرونتر از سه تا مرغ اون زمان می خریم !
ناشناس۳۱۹۸۰۷۹۲۰:۲۸:۳۵ ۱۴۰۲/۵/۳۱
در دولت قبل 4 سال پیاپی تورم 65 درصدی داشتیم و قیمت دلار 10 برابر شد.
ناشناس۳۱۹۸۱۰۳۲۰:۵۵:۱۵ ۱۴۰۲/۵/۳۱
احسنت
امیر حسین سلطان/تهران۳۱۹۸۳۴۹۰۶:۴۴:۳۷ ۱۴۰۲/۶/۱
آفرین و احسنت، در ضمن نفت ما فقط متعلق به نسل امروز نیست و به نسل های آینده هم تعلق دارد و هدر دادن منابع هنر نیست!
ناشناس۳۱۹۸۳۵۸۰۶:۵۳:۳۴ ۱۴۰۲/۶/۱
تورم کنونی نتیجه بدهی های دولت قبل است.
ناشناس۳۱۹۸۴۲۲۰۸:۱۱:۱۷ ۱۴۰۲/۶/۱
دولت قبل کشور را با 1500 هزار میلیارد تومان بدهی و 480 هزار میلیارد تومان کسری بودجه و تورم 65 درصدی در شرایطی تحویل داد که مردم در زمان کرونا توی صف های طویل واکسن و مرغ و روغن بودند و روزی 6 ساعت قطعی برق داشتیم.
ناشناس۳۱۹۸۴۲۴۰۸:۱۴:۱۵ ۱۴۰۲/۶/۱
دولت روحانی خسارت محض بود زیرا میانگین رشد اقتصادی کشور در 8 سال دولت قبل صفر بود 4 سال پی در پی تورم بالای 60 درصد داشتند و قیمت ارز و طلا و مسکن و خودرو و موبایل و غیره 10 برابر کردند و اقتصاد مملکت را ته دره بردند.
ناشناس۳۱۹۸۴۲۵۰۸:۱۵:۲۰ ۱۴۰۲/۶/۱
روحانی حتی قیمت مرغ را نتوانست کنترل بکنه.
ناشناس۳۱۹۸۴۲۸۰۸:۱۶:۳۴ ۱۴۰۲/۶/۱
در دهه 90 همه شاخص های اقتصادی منفی بود و کشور در تمام زمینه ها دچار عقب ماندگی شد این نتیجه دیپلماسی التماسی دولت قبل بود.
ناشناس۳۱۹۷۶۳۵۱۳:۰۹:۳۷ ۱۴۰۲/۵/۳۱
بالاخره وقتی ۸ سال زندگی و حتی آب خوردن و واکسن به برجام و چیزهای موهوم گره بخوره بهتر از این نمی‌شه!
ناشناس۳۱۹۷۸۰۸۱۴:۵۴:۳۱ ۱۴۰۲/۵/۳۱
دقیقا به چیز های موهوم! مثلا واکسن نزنید تا نسخه شرقی اش تولید شود!
ناشناس۳۱۹۷۸۵۹۱۵:۳۴:۰۰ ۱۴۰۲/۵/۳۱
نسخه شرقی که بود اما می‌گفتن بدون fatf به ما نمی‌دن!
ناشناس۳۱۹۷۸۶۰۱۵:۳۶:۰۲ ۱۴۰۲/۵/۳۱
جهت اطلاع نفت نمی فروخت یا مالیات از دلالان نمی گرفت و به جای آن پول پاشی خالص می کرد در اقتصاد و بدهی کلان به جای گذاشت برای این دولت حتی نمی دانی تورم فعلی و هم قیمت های فعلی 50 درصد آن بر می گردد به آن دولت نمی دانی چگونه؟ اینگونه اول در سال 97 قیمت دلار که 7000 تومان ارزش نداشت با خلق ارز 4200 کرد 14 هزار تومان و درجا قدرت خرید به صورت خالص 30 درصد کم و هنوز آن 30 درصد هم جبران نشده و وقتی هم دولت را تحویل داد ارز رانتی که بابت آن چاپ پول می کرد همچنان بود و این دولت مجبور شد یعنی باید برمی داشت کاری خود آن دولت باید انجام می‌داد، برای حذف آن عمل کند که اگر انجام نمی شد تورم فعلی 50 درصد بیشتر بود یعنی 100 درصد و قیمت اقلامی که الان می خریدی از 30 الی 50 درصد بیشتر می بود برای چی؟ برای اینکه ارز 4200 می دادن و خلق پول بدون پشتوانه و همزمان جنگ اوکراین که تورم جهان دوبرابر شده و نیاز به چاپ پول بیشتر می بود برای تامین آن ولی تورم ایران دو برابر نشد برخلاف 90 درصد کشورهای دنیا در ضمن دلار هم الان زیر 30 هزار تومان می بود و نه 50 هزار تومان (به خاطر همان 14 هزار تومان)(سال 99 دلار 24 هزار تومان و تورم 1400 و 1401 که هرکدام 45 باشد و دو تورم آمریکا 7 درصد می شود 45 الی 48 تومان برای سال قبل)
ناشناس۳۱۹۷۵۲۸۱۲:۱۱:۲۹ ۱۴۰۲/۵/۳۱
در پایان کار دولت قبل 87 میلیون بشکه میعانات گازی در انبار کشتی ها ذخیره شده بود و هر روز هم بیشتر می شد و مشتری نداشت در دولت سیزدهم در اسرع وقت بازاریابی شد و به فروش رسید.
علی۳۱۹۷۶۶۱۱۳:۱۷:۳۳ ۱۴۰۲/۵/۳۱
تا قیمت فروش مشخص نباشه معلوم نمیشه دلیل تورم و نبود کالا در کشور از کفش ورزشی تا دارو چیه
ناشناس۳۱۹۸۳۶۸۰۷:۰۵:۰۹ ۱۴۰۲/۶/۱
قیمت فروش نفت نرخ اوپک پلاس است.
ناشناس۳۱۹۷۶۹۵۱۳:۳۱:۱۵ ۱۴۰۲/۵/۳۱
خداکند جنگ اوکراین و روسیه 20 سال دیگر طول بکشد
ناشناس۳۱۹۷۷۳۵۱۴:۱۲:۳۸ ۱۴۰۲/۵/۳۱
اگر دولت قبل هم نفت را مفتی میداد کشتیها پر نمیشد
ناشناس۳۱۹۸۱۰۶۲۰:۵۸:۰۸ ۱۴۰۲/۵/۳۱
دولت قبل میلیاردها دلار نفت به کره جنوبی و ژاپن صادر کرد اما حتی توانایی نداشت پول انرا دریافت بکند !
ناشناس۳۱۹۸۱۴۷۲۲:۰۴:۰۰ ۱۴۰۲/۵/۳۱
در زمان برجام نفت مفتی می دادند حالا بالای 90 دلار می فروشند.
صمصام۳۱۹۷۵۳۰۱۲:۱۳:۱۵ ۱۴۰۲/۵/۳۱
پولش کجاست ؟؟ الله اعلم البته در بهترین حالت میره بغل دست پولهایی که تا حالا دست عراق و کره بلوکه شده بود و امریکا لطف میکنه در ازاء طلب به ما میگه میتونیم چی باهاش بخریم و چی نخریم !
ناشناس۳۱۹۷۶۱۲۱۳:۰۱:۴۶ ۱۴۰۲/۵/۳۱
دولت روحانی حتی توان ازاد سازی پولهای بلوکه شده را نداشت حالا هم ده ها میلیارد دلار اموال ایران رفع توقیف شدند و هم پول فروش نفت به کشور بر می گردد.
ناشناس۳۱۹۷۸۷۳۱۵:۴۲:۳۶ ۱۴۰۲/۵/۳۱
دولت قبل نگاهش به غرب جان بود
ناشناس۳۱۹۷۶۳۷۱۳:۱۰:۲۵ ۱۴۰۲/۵/۳۱
می‌شه بفرمایید الان کجا پول بلوکه شده داریم!؟
ناشناس۳۱۹۷۵۳۱۱۲:۱۳:۲۴ ۱۴۰۲/۵/۳۱
به نظرم جنگ روسیه و اوکراین عامل مهمی است. آمریکا برای تحت فشار قرار دادن نفت روسیه سختگیری بر فروش نفت ایران و ونزوئلا را کم کرده وگرنه چین همان است که بود.کشورهای همسایه هم خودشان صادر کننده نفت هستند.
ناشناس۳۱۹۷۶۰۹۱۲:۵۷:۵۷ ۱۴۰۲/۵/۳۱
امریکا نفتکش های ایرانی را توقیف می کند تا مانع صادرات نفت ما بشود اما با مقابله به مثل ایران و توقیف نفتکش های امریکایی مواجه می شود.
ناشناس۳۱۹۷۵۳۲۱۲:۱۳:۳۰ ۱۴۰۲/۵/۳۱
به نظر میرسه جان کری درست گفته بود اگر برجام نبود دیوار تحریمهای ضد ایرانی فرو ریخته بود.
ناشناس۳۱۹۷۷۴۶۱۴:۱۹:۰۵ ۱۴۰۲/۵/۳۱
تحریم روحانی زمان ترامپ بود نه بایدن همچنین دنیا برای جبران نفت روسیه نیاز به نفت ارزان ایران داره !
ناشناس۳۱۹۸۳۶۶۰۷:۰۳:۴۱ ۱۴۰۲/۶/۱
بایدن همان سیاست فشار حداکثری ترامپ را دنبال می کند در ضمن صادرات نفت ایران 8 ماه قبل از شروع جنگ اوکراین 5 برابر شد.
ناشناس۳۱۹۷۸۶۷۱۵:۳۹:۱۷ ۱۴۰۲/۵/۳۱
بله درست هست و عمر مفید تحریم 1 الی 2 سال هست هرچند کامل رفع نمی شود ولی خنتی می شود در اکثر موارد
ناشناس۳۱۹۷۵۳۸۱۲:۱۷:۵۸ ۱۴۰۲/۵/۳۱
سوالات ساده از نگارنده متن فوق: 1- پس چرا چینی ها توافقنامه سرمایه گذاری 25 ساله رو فعال نمی کنند؟ 2- پول نفت با این میزان فروش کجا داره هزینه میشه که ما اثرش رو در اقتصاد خودمون نمی بینیم؟
ناشناس۳۱۹۷۵۳۹۱۲:۱۸:۲۲ ۱۴۰۲/۵/۳۱
دولت قبل دولتی ضعیف و ناتوان بود زیرا توانایی فروش نفت نداشت توانایی تامین برق مصرفی کشور را نداشت و در بخش خانگی و صنعت قطعی گسترده برق داشتیم و توانایی خرید واکسن نداشت و روزانه 800 نفر فوتی کرونا داشتیم و توانایی تامین روغن خوراکی مردمو نداشت و در فروشگاهها روغن مایع و جامد یافت نمی شد.
ناشناس۳۱۹۷۶۹۷۱۳:۳۳:۱۷ ۱۴۰۲/۵/۳۱
در دولت قبل به مصارف خانگی هم خاموشی برق تعلق میگرفت که صنایع با محدودیت برق کمتری مواجه بشوند. در حال حاضر خاموشی برق به مصارف خانگی نمی دهند و در عوض برق صنایع رو قطع میکنند. پاییز امثال قیمت سیمان و میلگرد رو که دیدی متوجه میشی
ناشناس۳۱۹۷۸۷۹۱۵:۴۵:۵۳ ۱۴۰۲/۵/۳۱
اولا چرا سرمایه گذاری نکرد در بخش برق؟ ما که می‌دانیم معطل آب و هوایی پاریس و انرژی های جدید بود که نمی دادن دوم هم آن زمان هم خانگی می رفت و هم صنعت به طوری که‌در صنعت هم با بیشتر افت تولید رقم خورد ولی الان چرا برق خانگی نمی رود و صنعت هم با افت تولید روبرو نشده چه سال قبل و چه الان؟!!
ناشناس۳۱۹۸۰۸۲۲۰:۳۱:۳۱ ۱۴۰۲/۵/۳۱
الان قیمت سیمان ثابت و قیمت اهن الات و میلگرد کاهشی است یعنی در تامین برق صنایع مشکلی نداریم.
ناشناس۳۱۹۸۱۰۵۲۰:۵۶:۳۸ ۱۴۰۲/۵/۳۱
در دولت قبل هم در بخش خانگی هم در بخش صنایع قطعی برق گسترده داشتیم به همین دلیل در سال 98 و 99 قیمت سیمان و اهن افزایشی شده بود.
ناشناس۳۱۹۸۱۲۳۲۱:۲۳:۴۵ ۱۴۰۲/۵/۳۱
در 8 سال دولت قبل حتی یک نیروگاه یا پالایشگاه ساخته نشد.
ناشناس۳۱۹۷۵۴۷۱۲:۲۴:۲۱ ۱۴۰۲/۵/۳۱
پولش کجا خرج می شود؟
ناشناس۳۱۹۷۶۱۹۱۳:۰۳:۴۴ ۱۴۰۲/۵/۳۱
پولش خرج پرداخت حقوق کارمندان و بازنشستگان و یارانه ها و خرید و تامین کالاهای اساسی و تکمیل و اجرای پروژه های عمرانی می شود.
ناشناس۳۱۹۷۹۲۰۱۶:۲۴:۵۵ ۱۴۰۲/۵/۳۱
پس چرا روز به روز وضع کارمندان و بازنشستگان بدتر و بدتر می شود و قیمت کالاهای اساسی بالاتر و بالاتر می رود؟
ناشناس۳۱۹۸۰۳۴۱۹:۲۵:۳۸ ۱۴۰۲/۵/۳۱
زیرا طول می کشد تا تورم کنترل شود
ناشناس۳۱۹۷۹۵۴۱۶:۵۷:۲۰ ۱۴۰۲/۵/۳۱
کمتر به بازتشستگان منت بزنید. در زمان شاغلی بازنشستگان دولتی، ۹ تا ۱۰ درصد از حقوقشان کسر و به صندوق بازنشستگی واریز میشد.
ناشناس۳۱۹۷۹۶۷۱۷:۱۳:۰۹ ۱۴۰۲/۵/۳۱
امروز ۳۱ مرداد هنوز تا این ساعت حقوق من معلم را واریز نکرده اند در زمان روحانی با تمام مشکلات مالی ۲۸ هر ماه پرداخت میشد !
ناشناس۳۱۹۸۳۶۱۰۶:۵۶:۵۸ ۱۴۰۲/۶/۱
روحانی چرا طرح رتبه بندی معلمان را اجرایی نکرد ؟!
ناشناس۳۱۹۷۵۶۲۱۲:۳۴:۲۰ ۱۴۰۲/۵/۳۱
تحریم ایران و ونزوئلا در زمان ترامپ بیشتر به علت حذف دو تولید کننده بزرگ غیر همسو برای بالا نگهداشتن قیمت نفت به منظور مقرون به صرفه شدن نفت شیل امریکا بود. اکنون به خاطر جنگ روسیه و فشار بر آن این کاهش تولید به روسیه منتقل شده و فشار از روی بیشتر ونوزوئلا و کمتر ایران برداشته شده است در هر صورت ما در پازل منافع قدرت های بزرگ کار می کنیم.
ناشناس۳۱۹۷۶۲۳۱۳:۰۵:۱۵ ۱۴۰۲/۵/۳۱
بایدن همان سیاست فشار حداکثری ترامپ را دنبال می کند و هیچ چیزی تغییر نکرده فقط دولت ایران تغییر کرده و صادرات نفت را افزایش داده است.
ناشناس۳۱۹۷۶۴۴۱۳:۱۳:۲۶ ۱۴۰۲/۵/۳۱
خب اگه الان برجام بود همین خود شما میومدی همه اینا رو به پای برجام فاکتور می‌کردی!!!!
ناشناس۳۱۹۷۶۵۳۱۳:۱۴:۴۷ ۱۴۰۲/۵/۳۱
کلا هر اتفاقی بیوفته اگه منفی باشه تقصیر ناکارآمدی مسئولینه اما اگه مثبت باشه مسئولین هیچ نقشی نداشتن، خودبخود اتفاق افتاده!!
ناشناس۳۱۹۷۸۲۳۱۵:۰۰:۲۱ ۱۴۰۲/۵/۳۱
عملکرد مسئولان بر اساس چی دادی چی گرفتی باید ارزیابی بشود. خاتمی نفت هفت دلاری داشت و احمدی نژادی نفت ۱۰۰ دلاری روحانی بخش بزرگی از ریاستش را با ترامپ مصادف شد و رییسی با بایدن ولی در مجموع عملکرد همه آنها در مدیریت داخلی کشور عجین شده با باند بازی و نا کارامدی و ... همین هم که داریم تحملشون می کنیم بابت همون چند تا کار مثبت
ناشناس۳۱۹۷۵۷۱۱۲:۳۷:۴۳ ۱۴۰۲/۵/۳۱
پس چرا اثري از اين افزايشها بر وضعيت اقتصاد و معيشت مردم مشاهده نميشه؟ ميفروشيم ولي ميتونيم پولشم بگيريم ؟
ناشناس۳۱۹۷۶۳۴۱۳:۰۹:۲۵ ۱۴۰۲/۵/۳۱
دولت قبل حتی برای خرید دارو و غذا هم نمی توانست نفت بفروشد اروپایی ها حتی اینستکس یا همان نفت در برابر غذا را نپذیرفتند.
ناشناس۳۱۹۷۸۵۷۱۵:۳۳:۱۳ ۱۴۰۲/۵/۳۱
شما كشاورزي داري، محصول امسالت 2 برابر دو سال قبله،‌ نبايد كيفيت غذا و زندگي خودت و خانواده ت بهتر بشه؟ قراره چون 2 سال قبل خشكسالي داشتي تا آخر عمر هيچي نخوري؟
ناشناس۳۱۹۷۶۷۴۱۳:۲۱:۱۲ ۱۴۰۲/۵/۳۱
چون بدهی های انبوه دوران روحانی دارد تسویه می شود. دولت روحانی فقط 643 هزار میلیارد تومان به سیستم بانکی بدهکار بود. در اینترنت بزنید بدهی های دولت روحانی، با جزئیات همه چیز می آید.
عبدالله۳۱۹۷۵۸۱۱۲:۴۳:۱۶ ۱۴۰۲/۵/۳۱
ببخشید اگر جسارت نیست بفرمایید، پول این دستاوردهای شگفت انگیز کجا خرج می شود که ما هیچ احساس بهبودی را درک نمی کنیم؟!!
ناشناس۳۱۹۷۵۸۳۱۲:۴۶:۴۹ ۱۴۰۲/۵/۳۱
تا وقتی که پولش نتونه بیاد تو مملکت و نتونیم آزادانه با کشورها داد و ستد بکنیم فروش بیشتر نفت کمکی نمیکنه....
ناشناس۳۱۹۷۷۰۱۱۳:۳۵:۲۶ ۱۴۰۲/۵/۳۱
پول فروش نفت به کشور می اید و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
ناشناس۳۱۹۷۵۹۰۱۲:۴۹:۳۱ ۱۴۰۲/۵/۳۱
آمار مهم نیست جیب مردم مهم است
ناشناس۳۱۹۷۵۹۶۱۲:۵۱:۲۹ ۱۴۰۲/۵/۳۱
همانطور که بلومبرگ هم اشاره کرده یکی از دلایل افزایش صدور نفت ایران تعدیل کاهش صدور نفت عربستان و روسیه و کشورهای اپک پلاس است ! پس کاری به دیپلماسی قوی ما ندارد!! و به محض تغییر حالتهای ذکر شده مجددا فروش ما به حداقل می رسد!! و اما نکته دوم! همه ما میدانیم چین نسبت به دولت روحانی چندان روی خوشی نشان نمیداد چرا که دولت روحانی نگاهش هم به شرق وهم به غرب بود و دولت چین این نگاه را نمی پسندید و مایل بود نگاه ایران مطلقا به سمت خودش باشد برای همین در زمان روحانی حاضر به خرید نفت ایران نبود، !!
ناشناس۳۱۹۷۸۱۹۱۴:۵۹:۱۳ ۱۴۰۲/۵/۳۱
اتفاقا بر عکس گفتی. خود آقای ظریف گفت: در سراب غرب دوستان دوران سختی را رنجاندیم.
ناشناس۳۱۹۷۸۷۱۱۵:۴۱:۲۱ ۱۴۰۲/۵/۳۱
آن وقت در زمان احمدی نزاد که 1 میلیون بشکه نفت آن هم در اوج تحریم و فشارهای سیاسی آن می فروختیم چی بود؟
ناشناس۳۱۹۷۹۷۰۱۷:۲۰:۱۹ ۱۴۰۲/۵/۳۱
آها!! جهت یاد آوری زمان احمدی نژاد به جز دو سال یال آخر تحریم نفتی نداشتیم و اتفاقا بیشترین فروش نفت و درآمد نفتی را در زمان احمدی نژاد داشتیم که بخش بزرگی از درآمدهای نفتی را صرف طرح های نیمه کاره و وعده‌های عملی نشده برای دولت روحانی به ارث گذاشت .
ناشناس۳۱۹۸۲۳۶۲۳:۵۱:۰۴ ۱۴۰۲/۵/۳۱
اولا هر چه قدر قیمت نفت بالا برود تورم در ایران بیشتر می شود چون با آن بودجه را می بندن این جواب شما و آن نظر در مورد دوره اصلاحات دوم هم ساخت و سازی که در آن دولت نهم و دهم انجام شد سابقه نداشت در بین تمام دولت ها و بخش اندکی باقی مانده و طبیعی هست
ناشناس۳۱۹۸۳۶۲۰۶:۵۹:۱۳ ۱۴۰۲/۶/۱
دولت احمدی نژاد در اوج تحریمها در سالهای 90 و 91 حدود 180 میلیارد دلار نفت فروخت و ارز حاصله را به کشور اورد.
ناشناس۳۱۹۷۶۴۲۱۳:۱۲:۱۱ ۱۴۰۲/۵/۳۱
آيا مردم كشورم با اين ميزان فروش نفت فقيرتر شدن يا غني تر؟؟ كارگر در حال ناله بازنشسته ناله معلم ناله كارمند ناله
سیدرضا۳۱۹۷۷۱۰۱۳:۴۳:۵۲ ۱۴۰۲/۵/۳۱
با سلام واحترام این تیتر بنابر دلایل ذیل درست به نظر نمی رسد:(شرایط بدون تحریم با تحریم یکی نیست) داده‌ها از افزایش خیره‌کننده آمار صادرات نفت و میعانات‌گازی ایران حکایت می‌کند؛با تحریم و بدون برجام! 1-هیچ پولی به کشور نیامده .بلکه این معامله نفت در برابر غذا است 2-امکان مراودات بانکی بین ایران وسایر کشورهاوجود ندارد 3-در زمان رفع تحریم ایران روزانه تا 3.5 تا 4میلیون بشکه نفت می فروخت 4-ایران همچنان در لیست سیاه اف ای تی اف است وامکان ارتباط با بانکهای جهانی را ندارد. 5-امکان سرمایه گذاری خارجی درایران وجود ندارد ولذا صنایع نفت وگاز ایران در حال فرسودگی است وهم امکان اشتغال نیست. 6-بدلیل تحریم ارزش پول ملی با حداقل ارزش خود رسیده و تورم حداکثر است 7-بخاطر تحریم امکان واردات خودرو و لوازم منزل نو میسر نیست ولذا خودروسازان ولوازم منزل به چندین برابر قیمت واقعی به مردم فروخته می شودواین ظلمی آشکار به ملت است. 8-افزایش تورم وکاهش قدرت خرید هر روزه مردم، حکایت از نرسیدن پول نفت بر سر سفره مردم است.
ناشناس۳۱۹۷۷۱۲۱۳:۴۶:۳۷ ۱۴۰۲/۵/۳۱
روسیه فردا عقب نشینی کند همین فردا صادرات ایران به زیر سیصد هزار بشکه خواهد رسید
ناشناس۳۱۹۸۲۳۸۲۳:۵۱:۵۶ ۱۴۰۲/۵/۳۱
چی شد می گفتید روسیه که جای نفت ایران گرفته بود!
ناشناس۳۱۹۷۷۴۰۱۴:۱۵:۱۳ ۱۴۰۲/۵/۳۱
اون موقع که فروش نفت نداشتیم مردم بیشتر گوشت میخوردند
ناشناس۳۱۹۷۷۴۹۱۴:۲۱:۱۵ ۱۴۰۲/۵/۳۱
فعلا به نفت ارزان با تخفیف ایران نیاز دارند اگه کمبود رفع بشه روسیه دوباره نفت بفروشه درست نبودن حرفهای شما مشخص میشه
ناشناس۳۱۹۷۷۵۷۱۴:۲۵:۴۴ ۱۴۰۲/۵/۳۱
فروش نفت به صورت کلی تاثیری آنچنانی در شرایط اقتصادی مردم ایجاد نمی‌کند. تنها مزیت آن شاید این باشد که دست دولت در کنترل قیمت ارز آزادتر خواهد بود و به این طریق ممکن است دولت بتواند تورم را کاهش دهد.
ناشناس۳۱۹۷۷۸۷۱۴:۴۶:۴۴ ۱۴۰۲/۵/۳۱
الف : سیاست دولت سیزدهم و گره‌نزدن اقتصاد کشور به برجام، تعامل گسترده با چین، ارتباط گسترده با کشورهای منطقه میشه بفرمایید در زمان دولت قبل کی به سفارت عربستان حمله کرد روابط ایران با اعراب را تیره کرد ؟
ناشناس۳۱۹۷۷۹۳۱۴:۴۹:۵۰ ۱۴۰۲/۵/۳۱
هر روز این دولت داره قله های موفقیت رو فتح میکنه ولی نمیدونم چرا زندگی ما روزبه روز بدتر میشه.
ناشناس۳۱۹۷۸۰۳۱۴:۵۲:۲۹ ۱۴۰۲/۵/۳۱
اگر داده ها صحیح باشه که احتمالا هست و اگر فرض بگیریم به شیوه مناسب فروخته شده یعنی به قیمت مناسب و با تخفیف کم و پولش هم دریافت شده باشه باید الان مشکل ارزی نداشتیم و قیمت ارز کاهش شدیدی میافت بالا بودن قیمت ارز یعنی یا پولش دادن به اشخاص خاص یا نفت مفت فروختن یا دولت سودش در گران فروشی دلار به مردمه و .... وقتی اثرات این افزایش فروش نفت و میعانات در سفره های مردم نه تنها دیده نمیشه بلکه سفره مردم روز به روز کوچکتر میشه . می توان نتیجه گرفت که بهتره تحریم باشیم و نفت نفروشیم .
حمید۳۱۹۷۸۱۲۱۴:۵۶:۱۳ ۱۴۰۲/۵/۳۱
ریاست محترم سازمان مدیریت در مجلس فرمودند که میزان دریافت پول فروش نفت در چهار ماه اول سال ۴۸ درصد بودجه مصوب مجلس است و به همین خاطر امکان تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی فراهم نگردید مانند دارو و ...
ناشناس۳۱۹۷۹۵۷۱۷:۰۰:۰۵ ۱۴۰۲/۵/۳۱
پس جرا در متمم لایحه بودجه این مشکل را حل نکردند؟!
ناشناس۳۱۹۷۸۲۲۱۵:۰۰:۱۵ ۱۴۰۲/۵/۳۱
یک زمانی با حربه قطع صدور نفت می خواستیم به حساب غرب برسیم و الان با افتخار به خبر فروش نفت آن هم باقیمت کم و عدم امکان گرفتن پول آن می بالیم.
سیدرضا۳۱۹۷۸۴۳۱۵:۱۸:۲۸ ۱۴۰۲/۵/۳۱
با سلام واحترام پیشنهاد می کنم سایت محترم الف براساس نظرات منفی ومثبت داده شده در پایان نظرات مردم، خلاصه نتایج را ارزیابی ودرهمین جا ثبت کند. بعنوان نمونه اگر نظرات مثبت ومنفی را جمع بندی کنیم .ملاحظه میشود که اکثر مردم معتقد هستند که تحریم ها اثر بسیار منفی بر اقتصاد وسفره مردم گذاشته و در زمان برجام به گواهی نظرات و آمارهای اقتصادی(مرکز آمار ایران) شرایط اقتصادی کشور بسیار مناسب تر از امروز بوده است.(نرخ تورم-رشد اقتصادی،و...) با تشکر
ناشناس۳۱۹۸۳۶۳۰۷:۰۱:۳۸ ۱۴۰۲/۶/۱
قطعنامه 1929 که بسترساز تحریمهای بانکی و نفتی شد نتیجه فتنه و اشوب اصلاح طلبان در سال 88 بود.
ناشناس۳۱۹۷۸۹۴۱۵:۵۹:۵۸ ۱۴۰۲/۵/۳۱
ظاهرا نفت بیشتر فروخته میشود اما خریداران پولش را نمیدهند! دلیلش هم همین وضعیت بد اقتصادی کشور است
ناشناس۳۱۹۸۱۴۰۲۱:۵۸:۴۳ ۱۴۰۲/۵/۳۱
ارز حاصل از فروش نفت به خزانه بر می گردد و هیچ مشکلی ندارد.
ناشناس۳۱۹۸۲۵۸۰۰:۳۸:۰۴ ۱۴۰۲/۶/۱
مرد حسابی چرا نگاهی به سفره های مردم نمیاندازی که هر روزه در حال کوچک شدنه؟
ناشناس۳۱۹۷۹۷۹۱۷:۳۶:۱۲ ۱۴۰۲/۵/۳۱
فعلا تحریم ها به نفع چین است که نفتمان را ارزان و آنهم با کلی منت از ما می خرد و در ازای این لطف !! به خودش حق زبان درازی در مورد تمامیت ارزی ایران را هم می دهد !!
ناشناس۳۱۹۸۰۱۸۱۸:۵۵:۲۵ ۱۴۰۲/۵/۳۱
دولت حسن روحانی باشعار به عقب برنمی گردیم، جمهوری اسلامی را به قطعی برق دوران جنگ تحمیلی برگردانده بود
ناشناس۳۱۹۸۰۵۵۱۹:۵۹:۱۱ ۱۴۰۲/۵/۳۱
چرا دولت که اینقدر وضعش خوبه پول خرید تضمینی از گندمکاران را بعد از چند ماه نمیده؟
ناشناس۳۱۹۸۱۸۲۲۲:۵۸:۳۳ ۱۴۰۲/۵/۳۱
پس چرا ریال ۵۰ درصد از ارزش خود را از دست داد؟؟؟
ناشناس۳۱۹۹۳۴۸۰۹:۱۹:۵۶ ۱۴۰۲/۶/۲
کارنامه هر دولتی را با بهبود شاخص های اقتصادی فرهنگی و .... میسنجند نه با درآمدهایش
ناشناس۳۲۰۱۳۰۴۲۳:۱۶:۰۷ ۱۴۰۲/۶/۳
روانه شدن بیشتر نفت ایران به بازار باعث شده که شاخص بهای نفت در هفته کنونی به ۸۵ دلار در هر بشکه کاهش یابد. پیامد کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی بازگشت ثبات و آرامش به بازار و کاهش بهای بنزین خواهد بود که می‌تواند در افزایش رضایت رای دهندگان از جو بایدن نقش مهمی ایفا کند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. من عجله ندارم!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  17. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  3. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  4. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

  5. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  6. دور باطلی که تمامی ندارد!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. معاون وزیر کار: دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم رشد کرده است

  9. پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف

  10. بذرپاش:عزم دولت برای حل مشکل مسکن جدی است

  11. التهابات بازار خودرو، ارز و مسکن کاهش می‌یابد

  12. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  13. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی/ خلق پول بانک‌ها و موسسات ناتراز محدود شد

  16. ریزش قیمت دلار در روزهای آینده ادامه خواهد داشت

  17. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  18. وزیر اقتصاد: تورم در سال ۱۴۰۳ کاهشی است

  19. توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی

  20. دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد  

آخرین عناوین