نظرات برگزیده مخاطبان الف: ای کاش درباره قانون حجاب به نظر مردم هم توجه می‌شد/ شریعتمداری چرا درباره گرانی‌ها در کیهان مطلب نمی‌نویسد

  4020527001 ۳۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبان «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبان الف: ای کاش درباره قانون حجاب به نظر مردم هم توجه می‌شد/ شریعتمداری چرا درباره گرانی‌ها در کیهان مطلب نمی‌نویسد

مطلبی با عنوان «تروریست‌‌های موبایل به‌دست!» با نظرات متعدد کاربران همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*از قدیم گفتن در دروازه را میشه بست اما در دهن مردم را خیر. در گذشته که موبایل و شبکه اجتماعی نبود اما نقد و کنایه و شایعه و ... اعم از درست و غلط بود. اینکه فضایی درست شده که این موضوع و حرفهای مردم را درست یا غلط شفاف تر کند نباید مایه نگرانی از مردم یا شبکه و فناوری باشد . اتفاقا فرصتی است برای شناخت بهتر و علمی تر اتمسفر فکری جامعه و ریشه های آن. اینها معلول است و پاک کردن آن با برخورد و حذف و فیلتر و تهدید، فقط پاک کردن صورت مسئله است. به چشم مسئله ببینید که راه حل فعال و عالمانه و نرم برای آن ممکن است نه مشکل. برخورد در فضای گفتگوی عمومی نمایش هرچیزی باشد نمایش قدرت نیست.

* اگر بجای پرداختن به حاشیه ها و دامن زدن به آشوبها هرکس در انجام وظایف خود کوشا باشد و عدالت را سرلوحه کار خود قرار دهد مملکت خود بخود آباد می شود.

*ضعف نیروها امنیتی در هردو حادثه شاه چراغ آشکار هست . لطفاهر انتقادی را با بستن عناوین مختلف دشمن و اطلاح طلب و.... خفه نکنید.

*بله نیروی امنیت و اطلاعات و انتظامات باید حواسش به همه چیز باشه نه فقط یه موضوع رو مهم کنه و بقیه موضوعات که بسا پراهمیت هم هستند به حاشیه بره . حالا خودتون قضاوت کنید امنیت جانی مردم و معیشعت مردم مهم تره یا حجاب؟؟

*اعتراض‌ به وضع‌ موجود‌ با تبدیل شدن به الت دست بیگانگان فرق دارد..

*هر چند عملکرد دولت روحانی بسیار بد بود اما واقعیت اینه که دولت فعلی هم نقص های زیادی داره و کارنامه خوبی نداشته اقای وحیدی وزیر کشور باید در خصوص دو واقعه شاهچراغ پاسخگو باشند

*امریکا با حمایت از گروهک های تروریستی و تکفیریهای وهابی به دنبال اقدام علیه کشورهای منطقه هست.

*اگر متهم نمی کنید به همدستی یک سوال دارم، یک جوان برومند خدماتی آنطور که در فیلم دیده شده فرد تروریست را خلع سلاح کرده، نیروهای امنیتی کجا بودند!؟

*(پاسخ به کامنت بالا)یعنی واقعا بقیه فیلم که بلافاصله چند نیروی امنیتی از راه می‌رسن رو ندیدی!؟

*جالب است که شما همیشه طلبکارید.الان اصلاح طلبان نه نقشی در حکومت دارند نه نظراتشان در جامعه مهم است پس به جای فرافکنی و حمله به این و آن به مسئولیت هایی که برای کلیت جامعه (نه فقط خودی ها)مهم است عمل کنید.

*(پاسخ به کامنت بالا)سی سال دار و دسته اصلاح طلب مملکت رو دستشو ن داشتن بیان بگین برا مردم و کشور چی کار کردن

*برای ما مردم عادی اصلاح طلب و اصولگرا دو روی یک سکه اند. هر دو ناکارآمد و دنبال منافع حزبی.

*دستگاه امنیتی به بحث حجاب ورود نکرده؟ پس داستان تشخیص چهره توسط چه افرادی مثلا قراره انجام بشه که این قدر هم فارس و امثالهم روش مانور دادند؟

*مردم حق دارن از ناامنی شاکی باشن. وقتی میگی چرا دلار شده 50 تومن میگن اگه ما نبودیم شده بود 80 تومن و ..این نمیشه که هیچ انتقادی را نپذیرید شما بودید که به طالبان بر علیه امریکا کمک کردید حالا می بینید که با رفتن امریکا داعش قدرت گرفته و نتیجه اش ناامنی بیشتر برای ایرانه

***

مخاطبین الف درباره مطلب «لایحه عفاف و حجاب و نقش فراموش شده مردم» نظرات متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*تا جایی که من می‌بینم، حجاب مسئله‌ای سیاسیه.

*نگاه نوسینده محترم که ظاهرا عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی هستند بسیار عجیب و تامل برانگیز است. به ظاهر از اهمیت نقش مردم در فرهنگ سازی سخن میگویند، اما کمی که در مطلب پیش میرویم، معلوم میشود که منظورشان نقش مردم در اعمال و تحکیم فرهنگ مورد نظر حاکمیت است، نه ساخت و تولید فرهنگ. این دو مقوله کاملا متفاوت هستند و سازو کار ها و نتایج و خروجی متفاوتی دارند.

*تا دو مقوله حجاب و عفاف را در کنار هم بیاورید و لازم و ملزوم هم بدانید شکست خواهید خورد چون اتهام بی عفتی زدن به جامعه کم گناهی نيست!

*موضوع حجاب به جایی رسیده که هرچه قانون بنویسند و سختگیری کنند بر تعداد بی حجابها افزوده می شود و از دست حاکمیت کاری ساخته نیست‌ بهتر است مسئولان دست از لجاجت بردارند و به مسائل مهمتر بپردازند مطمئن باشند مردم نیز به وضعیت قبلی برمیگردند .

*ماهواره هم تو ایران قانونا ممنوعه ولی همه دارن. تو ایران معمولا یه کاری می کنن که بگن یه کاری کردیم. اصلا نتیجه و هدف مهم نیست.

*این جا ایران است کشور ۸۵ میلیونی با عقاید ومذاهب گو ناگون‌ و در کنار هم ملت قرن هاست با صلح وصفا در کنار هم هستن ودرد همدیگر را خوب درک میکنند شما را به خدا دست از سر این مردم بر دارید با مسائل پیش وپا افتاده وضع این کشور را از این بیشتر خراب نکنید.

*بحث حجاب یک تله است شاید کسی آن را نساخته باشد اما بوجود آمده است.

*مسئله « عفاف » بايد خيلي مهمتر و جلوتر از حجاب براي مسئولين باشد ! حال ممكن است خانمي ٥٠ درصد يا ٤٠ درصد حجاب داشته باشد ، اما عفافش ١٠٠ در صد هست !

*اصل مسئله هم همینجاست که مسئله حجاب برای حاکمیت مهم است ولی مسئله مردم نیست پس حکومت نمیتواند برای اجرای این قانون به مردم تکیه کند و مجبور است با نیروی پلیس و قاضی به مقابله با حجاب اختیاری برود .

*در خصوص حجاب دولت در برابر عرف مردم ایستاده است.

*تنها نقش مردم نیست که در این لایجه نادیده گرفته شده (هرچند مقوله حجاب امری اجتماعی وفرهنگی است) بلکه: -نقش کارشناسان ونخبگان علوم اجتماعی کشور هم نادیده گرفته شده -نقش کارشناسان ونخبگان فرهنگی کشور هم نادیده گرفته شده --نقش کارشناسان ونخبگان دانشگاهها هم نادیده گرفته شده -حتی نقش خود مجلس کم رنگ شده زیرا بررسی آن را طبق ماده 85 انجام دادن ،یعنی فقط یک گروه کوچک می خواهد برای 85 میلیون ایرانی تصمیم بگیرد.

*با توجه به دو قطبی شدن جامعه نباید با ایجاد قانون مردم را به جان مردم انداخت. چون باعث افزایش درگیری های اجتماعی در سطح جامعه می شود.

*حالا اگر در موضوعی نظر مردم با نظر حاکمیت در تضاد باشد تکلیف چیست؟ آیا مردم باید نظر حاکمیت را بپذیرند؟

*چهار تا مسئله وجود دارد ،اول : اگر حجاب را به عنوان یک بحث فرهنگی در نظر گرفته اید ،پس این همه جریمه های عجیب و غریب و رنگارنگ چه ارتباطی با یک بحث فرهنگی دارد؟ دوم: اگر معتقد هستید اکثریت مردم جامعه با حجاب اجباری موافق هستند ،پس اینهمه هزینه های زیاد از شهرداری گرفته تا صدا و سیما و نهادهای دیگر و اینهمه وقت و بحثی که پیرامون این مسئله وجود دارد برای چیست؟ و سوم: اگر به این نتیجه رسیده اید که بخش قابل توجهی از جامعه موافق حجاب اجباری نیستند، آیا وقت آن نرسیده که نرمشی در مقابل خواسته بخشی از جامعه نشان دهید تا کشور به سمت دوقطبی شدن و عواقب احتمالی آن پیش نرود؟؟؟؟ و چهارم: تا چه اندازه به افکار نسل جدید جامعه ایران(دهه هشتادی ها) که در سال‌های آینده ارکان کلی کشور را در دست خواهند گرفت نزدیک هستید؟؟؟؟

*همین که قانون حجاب بصورت مخفیانه و نه در صحن علنی مجلس بلکه در یک کمیسیون خاص در حال تصویب است نشان میده که جامعه و حتی مجلس چقدر حجاب برایشان مهم است!

***

بازنشر یادداشت حسین شریعتمداری درباره مصادره پلتفرم‌ها  در کیهان با نظرات متعدد کاربران الف همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*ابزار کنترل و تدبیر در حاکمیت مجازی فقط استفاده از سخت افزار مجوز دهی نمی باشد اساسا عصر حکمرانی مجوز پایه تمام شده است لطفا شناخت بهتری برای حل مسئله پیدا کنید برادر عزیز حاج حسین شریعتمداری

*این همه گفتید خصوصی سازی حالا دوباره برگردید به دولتی سازی!

*شریعتمداری، اگر دوست داری در همه امور مملکت کارها را اداره کنی بایستی کاندیدا بشی و ببینی رای میاری یا نه.

*جناب شریعتمداری.. ای کاش حداقل در موضوعات اقتصادی و کسب و کار ورود نمیکردید! ... یک قرن از اینکه باید افسار اقتصاد به بخش خصوصی سپرده شود گذشته است و کشورهای چین و روسیه که اصل شکل گیری آنها مبانی کمونیستی بوده است نیز در 50 سال گذشته تمام تلاش خود را برای رهایی از اقتصاد دولتی کرده اند و توفیقات امروز چین هم قطعا به همین دلیل است...بعد در این شرایط این حرف از یک مدیر مسیول روزنامه خنده دار است... دولت باید از این شرکت های بزرگ مالیات بگیرد بخاطر ظرفیت هایی که در اختیار گذاشته است مثل همه شرکت های دیگر. و از رشد این شرکت ها باید خوشحال بود. ایا امریکا از رشد تسلا، اینستاگرام، توییتر و هزاران شرکت فعال موفق بخش خصوصی هراسان است؟ نه ! خوشحال است. شما هم خوشحال باشید. اسنپ، دیجی کالا، . همه شرکت های اینچنین سرمایه ملی کشور است. بنظرم از شرکت نفت بیشتر حکم سرمایه ملی دارد چون از دل ملت شکوفا شده است. امیدوارم این تفکرات از کشور عزیزمان ریشه کن شود تا مردم عزیزم روی رفاه و آسایش را ببینند.

*اظهارات ایشون غیر از غیرامن کردن فضای سرمایه‌گذاری و استارتاپی کشور هست؟ اگر مدعی‌العمومی بود و اگر وزارتخانه مربوطه دغدغه کشور رو داشت، همین امروز یه برخورد تند با ایشون میشد.

*اگر همین پلتفرمها نبودند الان دولت در انجام وظایفش به گل نشسته بود همین پلتفرمها هستند که واقعا یار و کمک دولتند اگر اونها رو هم دولتی کنید به عاقبت شوم و تلخ شرکتهایی مثل ارج و آزمایش و کاشی ایرانا و پارس الکتریک و.. دچار خواهند شد البته واقعا عجیب است که جناب شریعتمداری از مالکیت و واقعیات این پلتفرمها بی خبرند !!!!!!!!! و فکر میکنند که اینها خصوصی اند !

*مدیریت شما رو توی کیهان دیدیم که چه به سرش آوردی. اصلا فروش هم داری؟ پول کاغذها اصلا برمیگرده؟

*به شریعتمداری بگویید اساسا اینترنت آمده است که چیزی در اختیار شما نباشد. همین امروز که شبکه های اجتماعی را مثلا فیلتر کرده اید اما همه از آن استفاده می کنند به خاطر ماهیت اینترنت است که فیلتر ناپذیر است . در ضمن چرا چشم طمع به پلتفرم دیگران دارید. مگر شما انواع و اقسام پیام رسان های داخلی را درست نگرده اید ، پس چرا بازهم نگران دیگران هستید . اگر مطاع شما خریدار داشته باشد ، مردم دیگر به سراغ دیگران نمی روند. خلاصه اینکه اینترنت بر اساس آزادی گردش اطلاعات بنا شده ولی هرکاری بکنید نمی توانید در این جنگ برنده شوید.

*حاج حسین، در حالی که کشور بحران سرمایه گذاری داره و معیشت و اقتصاد دچار مشکل شده با طرح ایده های این چنینی ، باعث فرار سرمایه و کم رمقی اقتصاد می شن. ملاک خدمت به مردم است.

*حاج حسین .با این استراتژی شما مابقی جوانهایی که ماندند ودرحال راه اندازی استارت اپ یا شرکتهای دانش بنیان هستن پابه فرار میگذارند ومهاجرت را ترجیح میدن بهتر نیست برای روزنامه کیهان که از پول بیت المال تغذیه میشه راهکار بهبود بهره وری بدید

*مثل نظام های کمونیست که اختیار همه چیز در دولت است. از یک سو رهبری انقلاب از واگذاری اقتصاد به مردم میگویند و از یک سو این آقا که متخصص در همه چیز هستند از واگذاری این سرویسها به نظام میگویند. قضاوت باشما.

*اقای شریعتمداری شماسرپرست روزنامه کیهان هستید چراصدایت برای گرانی بلندنمیشود

*بنظرم ایده مدیریت و مالکیت دولتی پلتفرم ها اصلا صحیح نیست و نباید دولتی باشد دولت خود آنقدر مشکل دارد که از پس آن بر نمی آید این بار را هم به دوشش بگذارید جز خرابی و بدبختی ثمری ندارد. ولیکن باید برعملکرد این پلتفرم ها نظارت جدی و محکمی کرد و اگر نیاز به قانون دارد باید قانونگذاری صورت گیرد. اصلا بحث دولت موازی در این مقوله حرف گمراه کننده ای است.

*تنها ایرادی که آقای شریعت مداری می بینند فقط مسئله حجاب است و ظاهرا ایشان غیر از حجاب منکر دیگری را نمی بینند موضوع حجاب هم که ایشان درخواست میلیونه نفر را در آن دخیل می بینند بدانند که میلیونها نفر مخالف آن هستند ، چرا فکر می کنید تنها تخلف موجود مسئله حجاب است ؟ چرا به ربا خواری بانکها(بخوانید دولت =حاکمیت) نمی پردازید؟ چرا به مسئله فرار مغزها نمی پردازید؟ چرا به مسئله بیکاری نمی پردازید؟ چرا به تاخت وتازه های خودروسازان نمی پردازید؟ و ده ها چرای دیگر ؟ چرا فقط به مسئله حجاب چسبیدید چیزی که در طرفینش میلیونها موافق و مخالف دارد؟ چرا می خواهید بین مردم دو قطبی مخالف و موافق بسازید؟

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۹۲۱۱۶۱۶:۴۱:۵۳ ۱۴۰۲/۵/۲۷
کیهان در مورد همه چیز مطلب می نویسد منتهی دوستان رسانه ای مطالبی که برای ماهی گیری است از کیهان مطلب بر می‌دارند و برای شما می گذارند!!
ناشناس۳۱۹۲۴۱۳۰۰:۱۹:۰۸ ۱۴۰۲/۵/۲۸
کیهان رو اگر دولت و ارگان‌های دیگه نخرند ورشکست می‌شه سالهاست کسی به خاطر مدیریت شریعتمداری کیهان نمی‌خونه.
ناشناس۳۱۹۲۱۲۳۱۶:۴۴:۳۷ ۱۴۰۲/۵/۲۷
جالب هست در مورد حجاب هم نظرات یک‌سویه فقط در خبرتان آوردید
ناشناس۳۱۹۲۱۲۸۱۶:۵۰:۰۶ ۱۴۰۲/۵/۲۷
سلطان قلم آقای شریعتمداری
برادر۳۱۹۲۴۷۱۰۲:۱۵:۳۷ ۱۴۰۲/۵/۲۸
امام خمینی فرمودند : مردم ولی نعمت مسئولین هستند . قلمی که از نوشتن درد ولی نعمتش قافل بشه سلطان نیست اقا . سلطان اون آقایی که فرمود حق را بگو حتی اگر به ضرر تو باشد .
ناشناس۳۱۹۲۸۹۷۱۲:۴۷:۵۵ ۱۴۰۲/۵/۲۸
از اتفاق جناب شریعتمداری دردهای جامعه در همه زمینه ها قلم میزنند شما دردتان از جنس دیگر است برادر
ناشناس۳۱۹۲۱۳۰۱۶:۵۰:۲۱ ۱۴۰۲/۵/۲۷
پلتفرمی که اعضای آن خلاف قانون انجام دهند و برای آن تبلیغ هم کنند نه تنها نباید مصادره شود بلکه باید منحل شود
ناشناس۳۱۹۲۱۵۴۱۷:۱۶:۱۳ ۱۴۰۲/۵/۲۷
با شعار زن زندگی آزادی جامعه را به سمت هرزگی ‌ولنگاری بی بندو باری سوق دادند
ناشناس۳۱۹۲۶۶۰۰۹:۴۴:۰۶ ۱۴۰۲/۵/۲۸
جامعه ما هرزه و بی بند و بار و ولنگار نیست شما کجا زندگی می کنی که آدم هرزه می بینی ؟ من که در اطرافم انسانهای زحمتکش و سالم و نجیب و با شخصیت می بینم جامعه ایران هیچگاه هرزه نبوده و هرزه نخواهد شد
ناشناس۳۱۹۲۱۵۷۱۷:۲۱:۰۰ ۱۴۰۲/۵/۲۷
قابل توجه مسولان از آنجا که خیل جمعیت کثیری از مردم کشور که معتقد به عفاف و حجاب هستند به مراسم راهپیمایی اربعین میروند ممکن است فرصت طلبان از این موضوع سو استفاده کرده و بخواهند جامعه را به خیال اینکه نیروهای حزب الهی در شهرها حضور ندارند به آشوب بکشند لطفا تمهیدات لازم اندیشیده شود
ناشناس۳۱۹۲۱۶۲۱۷:۲۵:۳۷ ۱۴۰۲/۵/۲۷
به نظر من مروجین اصلی بی حجابی و برهنگی باید شناسایی و بصورت اساسی برخورد گردند تا فریب خوردگان حساب کار دستشان بیاید
ناشناس۳۱۹۲۱۷۵۱۷:۵۴:۵۶ ۱۴۰۲/۵/۲۷
همان طوری که از دهه 70 با تخریب نهاد خانواده با استخدام افراطی زنان الان در باتلاق طلاق وآب رفتن حجاب درست هستید بی بندو باری در کف خیابان جمع نشود باتلاق خشونت جنسی و خیانت ها وقتی آن دو با هم همراه شود رخ خواهد داد
ناشناس۳۱۹۲۶۶۲۰۹:۴۵:۴۳ ۱۴۰۲/۵/۲۸
این همه کشور مسلمان در جهان وجود دارند که حجاب اختیاری دارند آیا همه در باتلاق تجاوز و فسق و فجور و بی عفتی و نابودی خانواده گرفتار هستند ؟
ناشناس۳۱۹۲۱۹۸۱۸:۲۹:۲۵ ۱۴۰۲/۵/۲۷
اگر در مورد تصویب و موارد این قانون ،به خواسته مردم و به خصوص نظر نسل جدید اهمیت داده نشود،نسل جدید هم به این قانون بی اهمیتی خواهند کرد،فشار ،سختگیری و جریمه هم فایده ای ندارد و قطعا به مرور تبدیل به یک مناقشه خواهد شد.
ناشناس۳۱۹۲۳۷۴۲۳:۲۴:۲۵ ۱۴۰۲/۵/۲۷
مگر به قانون ان عمل هم می شد؟!!
عمران۳۱۹۲۲۳۴۱۹:۳۲:۵۱ ۱۴۰۲/۵/۲۷
.. انگار فراموش کرده ایم که صاحب اختیار کشور مردم هستند. ...
معلم تاریخ۳۱۹۲۲۳۷۱۹:۳۴:۱۵ ۱۴۰۲/۵/۲۷
دعدغه حاج حسین عزیز فقط غرب ستیزی است. اتفاقا دشمنان انقلاب ارزویشان این است که ایران وارد جنگ اقتصادی و نظامی با اسراییل و امریکا شود شاید از این طریق به هدف خود برسند.تاریخ در اینمورد قضاوت خواهد کرد.ما گفتیم!
ناشناس۳۱۹۲۲۴۶۱۹:۵۱:۲۳ ۱۴۰۲/۵/۲۷
اگر برای هر حکم قران که رعایت نمی شد اینهمه ماده و تبصره برای مجازات آن می بود حجم آن چندین برابر می شد.
ناشناس۳۱۹۲۲۸۰۲۰:۲۸:۳۸ ۱۴۰۲/۵/۲۷
چرا شریعتمداری از گرانیها توی نشریه خودش نمینویسه؟
ناشناس۳۱۹۳۹۸۱۰۷:۴۴:۳۷ ۱۴۰۲/۵/۲۹
چون گراني را حس نمي كنه
ناشناس۳۱۹۲۳۹۲۲۳:۵۱:۳۴ ۱۴۰۲/۵/۲۷
تا حجاب را با عفاف همراه و مترادف بدانید وبه انسانهای پاک وشریف اهانت کنید روز به روز بر تعداد معترضان حجاب اجباری افزوده خواهد شد
حسین۳۱۹۲۳۹۶۲۳:۵۶:۳۸ ۱۴۰۲/۵/۲۷
تا روزی که شریعتمداری و میرسلیم و حسن عباسی نظریه پرداز هستند ملت ایران روی آرامش را نمی‌بینند .
ناشناس۳۱۹۲۴۱۸۰۰:۳۹:۴۶ ۱۴۰۲/۵/۲۸
شريعتمداري چرا در باره گراني ها چيزي نمي نويسد ؟ معلومه برادر ! چون گراني را لمس نكرده ... بار سنگين گراني را بر دوش خود احساس نميكنه و گرنه نه تنها هر روز از گراني مي نوشت ، بلكه روزانه و شبانه از گراني و فقر به خدا پناه مي برد !!
ناشناس۳۱۹۲۴۵۴۰۱:۴۵:۳۱ ۱۴۰۲/۵/۲۸
کسی از گرانی و فقر حرف میزند و می‌نالد که طعم تلخ آن را چشیده باشد.
ناشناس۳۱۹۲۵۳۳۰۶:۵۷:۱۲ ۱۴۰۲/۵/۲۸
از نظر مردم عادی اصلاح طلب و اصولگرا دو روی یک سکه اند. هر دو ناکارآمد و دنبال منافع حزبی.
ناشناس۳۱۹۲۵۶۵۰۷:۴۶:۱۲ ۱۴۰۲/۵/۲۸
واقعا چند درصد تیراژ نامعلوم روزنامه کیهان رو مردم می خرند؟
ناشناس۳۱۹۲۵۷۲۰۷:۵۷:۰۴ ۱۴۰۲/۵/۲۸
میزان حقوق کارگر و بعضاً کارمند و معلم جزو پایین ترین دستمزدها است اما بحث جنجالی روز حجاب است !!!!! اداره کنندگان کشور بسیار دوست دارند خلاف جهت آب شنا کنند و افکار عمومی را از ناکارآمدی خود به سمت حجاب منحرف کنند.
ناشناس۳۱۹۲۵۸۳۰۸:۱۳:۱۰ ۱۴۰۲/۵/۲۸
جمهوری اسلامی یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان را تحت اختیار خود دارد. اما حقوق کارگران و معلم و حتی کارمندان معمولی جزو پایین ترین حقوق می‌باشد. دقیقا عین اینه که پدرت آدم ثروتمندی باشه بعد شما با دمپایی پاره بری مدرسه .... شما با حجاب مشغول باش!!!!!
ناشناس۳۱۹۸۲۸۶۰۱:۳۳:۵۳ ۱۴۰۲/۶/۱
میشه ثروت ایران را نشون ما بدید ؟ والله ما که ثروتی تا حالا ندیده ایم چند تا چاه نفت که نشد ثروت . در ضمن یک کشور که ثروتشو نمیفروشه که . به ژاپن میگن ثروتمند با فن آوریهاش و تکنولوژیهای حیرت آورش
ناشناس۳۱۹۳۱۰۶۱۴:۴۹:۵۱ ۱۴۰۲/۵/۲۸
چراصدایت برای گرانی و چیزهای دیگه بلندنمیشود
ناشناس۳۱۹۴۰۶۳۰۸:۴۴:۵۰ ۱۴۰۲/۵/۲۹
چطور میخواهید نظر مردم را لحاظ کنید در حالی که اکثریت مردم مخالف حجاب اجباری هستند اگر نظر مردم مهم بود که اصلا این لایحه مطرح نمیشد
ناشناس۳۱۹۷۶۶۹۱۳:۱۹:۵۰ ۱۴۰۲/۵/۳۱
در روزنامه کیهان هم از گرانیها گزارش نوشته و چاپ می شود. مسئله حجاب حکم قرآن است و درباره حکم قران نظرخواهی نمی کنند، بلکه تلاش می کنند در حد امکان و به بهترین شیوه ممکن اجرایش کنند.
ناشناس۳۱۹۷۶۷۸۱۳:۲۲:۲۹ ۱۴۰۲/۵/۳۱
اگر منصفانه به دولتها بعد از جنگ نگاه کنیم بهترین دولت که مردم در مسیر رسیدن به رفاه حرکت میکردند زمان دولت اقای خاتمی بود وهمین امر سبب شد که در دل اکثر مردم ایران جا باز کند در زمان اقای هاشمی هم مردم عمدتا در رفاه بودند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  16. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  19. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. من عجله ندارم!

آخرین عناوین