قهرمان کشتی جهان: مجبورم دستفروشی کنم/ هر شب با رویای المپیک ۲۰۲۸ می‌خوابم

  4020523019 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

دارنده مدال طلای رقابت های کشتی فرنگی نوجوانان جهان می گوید باتوجه به شرایطی که دارد برای این که حداقل بتواند از پس مخارج و هزینه های رشته کشتی برآید مجبور است همچنان دستفروشی کند.

قهرمان کشتی جهان: مجبورم دستفروشی کنم/ هر شب با رویای المپیک ۲۰۲۸ می‌خوابم

پیام احمدی در گفت و گو با ایسنا، در باره کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی جهان در ترکیه، اظهارکرد: رقیب اصلی ما در این رقابت‌ها تیم روسیه بود که پس از چند سال شرکت نکردن در مسابقات جهانی، امسال پرقدرت ظاهر شده بود. خود من در نیمه نهایی با مورات خاتیت کشتی‌گیر روسیه مبارزه کردم که قهرمان اروپا بود و پیش از این همه حریفان خود را با اختلاف شکست داده بود اما من توانستم برابر او به برتری برسم. در فینال نیز با قهرمان آسیا مبارزه کردم که توانستم او را هم شکست دهم و به مدال طلای نوجوانان جهان دست پیدا کنم.

وی درباره مبارزه دوم خود در این رقابت‌ها برابر هاروکو شینا از ژاپن که همراه با اجرای یک فن بود که مورد تحسین همگان قرار گرفت، گفت: فن "مشک سقا" را اجرا کردم که واقعاً خودم هم سورپرایز شدم و خوشبختانه مورد توجه علاقه‌مندان به کشتی نیز قرار گفت. این فن را از مربی‌ام ملک‌محمد بویری یاد گرفتم که واقعاً برای من زحمت می‌کشد. او در سالن کشتی بسیار به من توجه دارد و خیلی برای من وقت می‌گذارد.

این ملی‌پوش کشتی فرنگی نوجوانان ایران درباره دعوت شدن به اردوی تیم ملی بزرگسالان پس از درخشش در مسابقات جهانی، عنوان کرد: من نوع کشتی ‌گرفتنم را مدیون آقای بویری مربی‌ام در ایذه و حمید سوریان در تیم ملی هستم که در این چند سال برای من بسیار زحمت کشیده‌اند. وقتی به اردوی تیم ملی بزر گسالان دعوت شدم واقعا خوشحال شدم و از آقای رنگرز سرمربی تیم ملی بزرگسالان و آقای دبیر رئیس فدراسیون که به من اعتماد کردند و یک نوجوان را به اردوی تیم ملی بزرگسالان دعوت کردند تا پیشرفت کند، قدردانی می کنم.

وی در ادامه درباره وضعیت رشته کشتی در شهر کشتی‌خیز ایذه نیز خاطرنشان کرد: کشتی‌گیران ایذه‌ای از قشر ضعیف جامعه هستند و همه باید کار کنند تا بتوانند مایحتاج خود را تأمین کنند و بعد هم فعالیت خود در رشته کشتی را ادامه دهند. در مجموع ایذه شرایط بسیار خوبی در کشتی فرنگی دارد و البته همچنان منتظر آماده شدن خانه کشتی هستیم.

احمدی با بیان اینکه من همچنان مجبورم کارگری و دست‌فروشی کنم، ادامه داد: کار عیب نیست اما باید نگاه به قهرمانان تغییر کند تا با تمرکز بیشتری تمرین کنیم و به مدال برسیم. از هیات کشتی استان خوزستان که از همه نظر من را مورد حمایت مالی و روحی روانی قرار داده است قدردانی می‌کنم اما فرماندار و شهردار ایذه و استاندار خوزستان مدتی است قول‌هایی به من داده‌اند که هنوز عملی نشده‌اند. به هر حال اگر مسئولان به من رسیدگی کنند شرایطم بهتر خواهد شد اما همان‌طور که گفتم در این چند سال تنها حامی و پشتوانه من هیات کشتی خوزستان بوده است.

وی افزود: البته خانواده‌ام به من می‌گویند نمی‌خواهد کار کنی و تمرکزت را روی رشته کشتی بگذار، اما واقعاً شدنی نیست و باید کار کنم تا بتوانم پول دربیاورم تا حداقل از پس هزینه‌ها و مخارج رشته کشتی مثل خرید مکمل و کفش برآیم. امیدوارم مسئولان نگاه ویژه‌ای به من که قهرمان جهان شده‌ام و آرزوهای بزرگی درسر دارم داشته باشد. همچنین امیدوارم مسئولان قول‌هایی که پس از بازگشت مسابقات جهانی سال گذشته به من داده‌ند، عملی شوند.

دارنده مدال نقره کشتی فرنگی نوجوانان آسیا گفت: من یک نوجوان ۱۶ساله هستم و از الان به جهانی و آسیایی جوانان و المپیک ۲۰۲۸ فکر می‌کنم. شاید باورتان نشود من هر شب این تصویر را که سر سکوی المپیک ایستاده‌ام برای خودم متصور می‌شوم و با رویای المپیک بعد می‌خوابم.

وی در پایان با قدردانی از پدر و مادرش، خاطرنشان کرد: جا دارد از آقای ملک‌محمد بویری و پویا بویری و نیز هیات کشتی و در رأس آن از آقای جمال‌پور و آرین زمان‌پور که همیشه وعده‌هایشان عملی شده است قدردانی کنم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۸۷۱۹۰۱۲:۰۴:۲۹ ۱۴۰۲/۵/۲۳
اونوقت توی فوتبالی که آخرش هیچی نشدیم فقط یه بازیکن بی خاصیت نیمکت نشین 55 میلیارد تومن پول قرار دادش هست
حمید۳۱۸۷۵۵۳۱۴:۰۲:۱۱ ۱۴۰۲/۵/۲۳
در عوض فوتبالیست ها وضعشون خوبه
ناشناس۳۱۸۸۲۶۲۲۱:۴۴:۵۸ ۱۴۰۲/۵/۲۳
حتما موفق میشی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. من عجله ندارم!

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  12. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  17. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

آخرین عناوین