«خودت بمال» به‌ زبانی دیگر؟!

سامان مهراد، گروه اجتماعی الف،   4020522080 ۷۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
«خودت بمال» به‌ زبانی دیگر؟!

وزیر محترم کار، تعاون و رفاه‌اجتماعی در واکنش به مطالبات جامعه کارگری برای ترمیم دستمزدها گفته اند: «به اعتبار قانون هر سال تنها یکبار حقوق کارگران بررسی می‌شود، مگر موضوع خاصی باشد و پیشنهادات جدید پیش بیاید. ضمن اینکه ما حداقل حقوق کارگران را در شورای‌عالی کار تعیین کردیم. همان حداقل‌بگیر می‌تواند از قدرت چانه‌زنی استفاده کند و دستمزد بیشتری متناسب با تخصص خود دریافت کند. این عدد کف را تعیین کردیم که کسی از این میزان کمتر پرداخت نکند. امکان پرداخت بیشتر برای همه کارفرمایان هست و امیدواریم با تمهیدات دولت در حوزه کالابرگ بخش اندکی از مشکلات معیشتی با این طرح حل شود.»

این اظهارات آقای صولت مرتصوی حامل چه پیامی است؟ اینکه از ترمیم دستمزدها خبری نیست و دولت هم هیچ اقدامی انجام نخواهد داد. به‌عبارتی وزیر کار می‌گوید که کارگران می‌دانند و کارفرمایانشان. اگر می‌توانند که خود برای ترمیم دستمزدها پیش‌قدم شوند و اگر هم که توانایی انجام این کار را ندارند، بهتر است قناعت پیشه کنند! آن وظیفه حمایت‌گری از کارگران و تنظیم‌گری رابطه متقابل بین آنان و کارفرمایان هم که انگار وجود خارجی ندارد. 

چنین برخوردی اگر از دولت های دیگر سر می زد جای تعجبی نداشت چون برخی از سیاستمداران و مدیران اجرایی دیگر در شعارهای خود از حمایت از طبقات ضعیف جامعه حرفی نمی زنند یا دستکم تاکیدی بر آن ندارند اما دولت سیزدهم با توجه به شعارهای خود دولت مستضعفان و رئیس آن سید محرومان لقب گرفته است. 

مرتضوی به صراحت و عریانی لازم همان منطق «خودت بمال» وزیر بهداشت دولت روحانی را در مواجهه با پیرمردی که از کمبود امکانات درمانی و فیزیوتراپی شهرش گلایه داشت، به‌کار می‌برد؛ منطقی که ظاهرا شمولیت بالایی دارد و به خلع‌ید دولت از اساسی‌ترین وظایفش ختم می‌گردد. 

هر چند که پیش از ایراد این اظهارات هم مشخص بود که دولت و هیچ نهاد دیگری حتی برای عمل به‌قانون و تطبیق نسبی تورم و دستمزد هم پیش‌قدم نخواهند شد اما این اظهارات به‌خوبی نشان داد که رابطه دولت و کارگران در چه وضعیتی قرار دارد.

 نکته بسیار عجیب تر در این میان آن است که وزیر محترم کار در حالی ترمیم و تجدید نظر در افزایش دستمزد کارگران را مغایر قانون اعلام می کند که همین قانون مورد استناد ایشان افزایش سالانه دستمزد کارگران را متناسب با نرخ تورم دانسته، حال آنکه علیرغم تخطی چند ساله از این قانون نه ایشان و نه دیگران حساسیتی نسبت به آن نشان از خود نمی دهند! 

 

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۸۵۸۵۳۱۴:۱۶:۵۸ ۱۴۰۲/۵/۲۲
از اول هم معلوم بود اینا مثل هم هستن. حالا بعضیا کمی کار هم میکنن ولی بعضی اصلا بلد نیستن کار کنن. حالا احمدی و رییسی و روحانی چه فرقی دارن.
مهران۳۱۸۵۹۳۲۱۴:۵۳:۳۶ ۱۴۰۲/۵/۲۲
اگر فرقی بین رئیسی و روحانی نمیبینید قطعا از بی انصافی شما هست ایشون هم یه حرف قانونی رو زده که دستمزد ها سالیانه هست
ناشناس۳۱۸۶۲۴۱۱۷:۵۵:۱۸ ۱۴۰۲/۵/۲۲
بعضی از این اصلاح طلب ها واقعیت رو میدونند اما امان از لجبازی - زنده باد رئیسی
ناشناس۳۱۸۶۹۹۲۱۰:۴۷:۳۷ ۱۴۰۲/۵/۲۳
کار از ریشه خرابه
ناشناس۳۱۸۶۲۴۳۱۷:۵۷:۱۹ ۱۴۰۲/۵/۲۲
حمایت کور کورانه از ظلمی که به کارگر ان می شود نشانه این است که دست شما در اتش نیست . اگر به مراعات قانون بود وزارت کار در این دوساله اخیر افزایش متناسب تورم واقعی داشتند حرف های حمایت از محرومان شعاری است که بدرد انتخابات و وعده ها می خورد و بس
l y۳۱۸۶۸۲۵۰۸:۵۹:۳۹ ۱۴۰۲/۵/۲۳
موثرترین حمایت از کلیه اقشار جامعه به ویژه کارگران کنترل تورم است . البته عده ای معتقدند افزایش تورم متاثر از سیاستهای غلط اقتصادی دولت مثل چاپ پول و فروش دلار و ... است فراموش نکنیم که بزرگترین فروشنده دلار در کشور ، دولت است . پس هر چه گرانتر بفروشد برایش بهتر .
ناشناس۳۱۸۶۳۱۳۱۸:۵۵:۵۹ ۱۴۰۲/۵/۲۲
شخص رییسی شاید خوب باشه و یکی مثل مادر من هنوز طرفدارش و بگه سید خدا میخواد کار کنه ولی سیستم و افراد دور و برش درب و داغون هستند.
ناشناس۳۱۸۶۳۵۰۱۹:۳۳:۵۲ ۱۴۰۲/۵/۲۲
صد درصد همشون سر و ته یک کرباسن!
ناشناس۳۱۸۶۴۲۰۲۰:۴۸:۳۶ ۱۴۰۲/۵/۲۲
مگر قانون نبود میزان افزایش حقوق متناسب با تورم باشد
ناشناس۳۱۸۶۴۶۳۲۱:۴۴:۴۲ ۱۴۰۲/۵/۲۲
تو همون قانون گفته افزایش دستمزد معادل تورم باید باشه. چرا این بندش رو اجرا نکردن.
ناشناس۳۱۸۶۷۲۱۰۷:۰۵:۰۰ ۱۴۰۲/۵/۲۳
شما انصاف دارید که به دلیل تعصب روی این دولت نمی توانید مشکلات آن را ببینید !
جواد۳۱۸۶۷۸۹۰۸:۳۵:۰۳ ۱۴۰۲/۵/۲۳
قانون افزایش چند باره مواد غذایی مردم در طول سال از کدوم قوطی عطاری دراوردند!!!!!
ناشناس۳۱۸۶۹۴۵۱۰:۲۵:۴۷ ۱۴۰۲/۵/۲۳
شکم سیر از گشنه خبر نداره
حسین۳۱۸۷۰۸۳۱۱:۲۹:۱۰ ۱۴۰۲/۵/۲۳
بله بی انصافی است اما اتفاقا بر عکس، شما شوخی وزیر روحانی با یک نفر را با سخنرانی رسمی وزیر رییسی مقایسه می کنید آن شوخی بود و این اعلام موضع جدی است
ناشناس۳۱۸۷۳۴۴۱۲:۵۷:۴۹ ۱۴۰۲/۵/۲۳
شما یا بی اطلاعید یا تقلید کور کورانه کجای قانون کار گفته سالی یکبار افزایش حقوق بدهند مگه سال گذشته حقوق ها را وسط سال ترمیم نکردند واقعا.....
ناشناس۳۱۸۸۳۷۰۰۰:۴۷:۵۳ ۱۴۰۲/۵/۲۴
ایشان بنا به تجربه دولتهای قبل و دیدن وضع موجود و عدم رفاه و اسایش و گشایشی در زندگی میلیونها نفر مثل خودشان،چون انسان شخص پرست و متعصبی نیستند، قطعا حرف منصفانه و به حقی زده، ولی شما چون از روی تعصب بیجا از شخص، از تمامی کارهایش طرفداری بیجا میکنید، قطعا و یقینا بی انصاف هستید.
ناشناس۳۱۸۵۹۵۱۱۵:۰۳:۴۱ ۱۴۰۲/۵/۲۲
ماهی که از آب گل‌آلود صید میشه مزه‌ی گِل میده اینا هرگز همه‌شون مثل هم نیستن ویرانیهای ناشی از غربگدایی و اشرافیت و رانت و ویژه‌خواری در دولت فریدون حتی با آب اقیانوس هم قابل تطهیر و توجیه و مقایسه نیست
ناشناس۳۱۸۶۲۹۳۱۸:۴۲:۰۰ ۱۴۰۲/۵/۲۲
خوش انصاف اوضاع را با قبل مقایسه کن. هر چند در دولت رییسی سعی شده اوضاع بهتر بشه ولی موفق نبوده. گرانی سر سام آور شده. آش به قدری شور شده که صدای آیت الله علم الهدی را هم در آورده. در کدام دولت یک کیلو گوشت قرمز نیم میلیون تومان بوده. مرغ صد هزار تومن، تخم مرغ ۴ هزار تومن...
ناشناس۳۱۸۷۰۶۳۱۱:۱۷:۴۱ ۱۴۰۲/۵/۲۳
تورم نتیجه بدهی های انباشته دولت قبل است.
ناشناس۳۱۸۸۹۳۹۱۴:۱۸:۰۰ ۱۴۰۲/۵/۲۴
این دولت هم به اندازه تمام دوران آن دولت گذاشته روش تحویل بده دولت بعد!
ناشناس۳۱۸۵۹۸۱۱۵:۱۸:۵۸ ۱۴۰۲/۵/۲۲
سالهاست ملت ایران باید فانوس به دست بگیرد و خودش دنبال خرده های عدالت بگردد! ما که دائم تاکید می کنیم، اصلاح طلب و اصول گرا دوروی یک سکه اند!
ناشناس۳۱۸۶۱۰۲۱۶:۱۶:۳۲ ۱۴۰۲/۵/۲۲
بحث اصلاح طلب و اصولگرا سالهاست که منسوخ شده بحث فهم و بصیرت ملیه مردم باید بصیرت داشته باشن
ناشناس۳۱۸۶۸۱۳۰۸:۵۳:۲۷ ۱۴۰۲/۵/۲۳
به عمل کار براید به سخندانی نیست.
ناشناس۳۱۸۶۹۳۶۱۰:۱۸:۳۳ ۱۴۰۲/۵/۲۳
جواب وزیر کار یعنی اینکه وجود ایشان بابت ،شاید یکهفته چانه زنی برای دستمزد سالیانه ، بدرد میخورد و مابقی سال را کار ندارند ،!!!یا اسم وزارت کار را عوض کنید ،یا کلا وزارت خانه را تعطیل کنید ،
ناشناس۳۱۸۷۶۷۳۱۴:۴۷:۴۵ ۱۴۰۲/۵/۲۳
باید اسمشو بذارن وزارت کار،سالی یکبار!
ایرانی۳۱۸۸۱۲۴۱۹:۰۳:۵۰ ۱۴۰۲/۵/۲۳
بابا چطور فرقی ندارند؟ احمدی نژاد در دولت اولش یک کم به مردم تنفس داد مسکن مهر ساخت و ... در اواخر دولت اول و اوایل دولت دومش بود که شروع کرد به خطا روحانی ام با روش مصنوعی قیمت دلار رو پایین نگه داشت تا برجامش موفق جلوه کند و بعد از اینکه برجامش نافرجام شد شمشیر را برای مردم از رو بست. این دولت سید محرومان از 6 ماهه دوم شروع کرد به مردم گزی و خدمت به سرمایه داران. همه هم سر و ته یک کرباسند اعضای دولتش، که البته بیشتر پایداری چی اند
ناشناس۳۱۸۵۸۶۴۱۴:۲۱:۲۶ ۱۴۰۲/۵/۲۲
اون وزیر بهداشت از باب شوخی این حرف را زد اما ظاهرا این وزیر با کسی شوخی ندارد !!
داریوش۳۱۸۵۹۴۹۱۵:۰۱:۳۷ ۱۴۰۲/۵/۲۲
درود...آن وزیر اصلا شوخی نداشت ...
ناشناس۳۱۸۵۸۶۵۱۴:۲۱:۴۱ ۱۴۰۲/۵/۲۲
خودت بمال ، خودت چونه بزن فقط خودتون میدونین و مملکتتون.
1۳۱۸۵۸۹۴۱۴:۳۸:۴۷ ۱۴۰۲/۵/۲۲
دولت خود به تنهایی بزرگترین کارفرما و حقوق پرداز کشور است . ساده لوحانه است که دولت را مدافع افزایش دستمزد و حقوق کارگران و کارمندان بدانیم ! با توجه به سیاست های سیاستگذاران کشور : متاسفانه تنها راهکار عادلانه سازی دستمزدها ، متعادل سازی عرضه و تقاضای نیروی کار است که با رشد زاد و ولد در تضاد است . یعنی جمعیت کمتر و کمبود نیروی کار = قدرت چانه زنی بالاتر برای دستمزد بالاتر.
ناشناس۳۱۸۵۸۹۷۱۴:۳۹:۵۵ ۱۴۰۲/۵/۲۲
کشور روز به روز بخاطر بی مدیریتی بدبخت تر میشه. خدایا چه گناهی کردیم ما
هادی۳۱۸۶۳۱۵۱۸:۵۷:۲۸ ۱۴۰۲/۵/۲۲
مشکل ما اینه که تنهاییم و یاد نگرفتیم کنش گری اجتماعی را پس گوارایمان باشد ان الله لایغیر ما بقوم حتا یغیروا ما بانفسهم
ناشناس۳۱۸۵۸۹۸۱۴:۴۰:۲۲ ۱۴۰۲/۵/۲۲
کارگران نجابت به خرج داده اند لطفا بیش از این از نجابت آنها سو استفاده نکنید
بازنشسته کشوری۳۱۸۵۹۱۱۱۴:۴۵:۱۹ ۱۴۰۲/۵/۲۲
با فرمول وزیر کار. تعاون و رفاه اجتماعی، بازنشستگان چگونه زندگی کنند؟!
ناشناس۳۱۸۵۹۱۷۱۴:۴۷:۰۲ ۱۴۰۲/۵/۲۲
همون قانونی که ازش صحبت می‌کنی ،گفته افزایش حقوق باید متناسب با تورم باشد آقای وزیر! روزی که جلسه تعیین مزد بود تورم واقعی 120درصد بود ولی اعلام میکردن 60 درصد،حضرتعالی به همون 60درصد هم پایبند نبودی،فقط 20درصد مزد کارگر رو افزایش دادی،این حقوق یک نفر رو هم در این شرایط سخت اداره نمیکنه،زن و مرد باید دوشیفته کار کنن ،تاروز شب بشه آن هم اگر کار باشد.
ناشناس۳۱۸۶۱۸۹۱۷:۰۵:۰۱ ۱۴۰۲/۵/۲۲
اولا 120 را از کجا آوردی؟ دوم هم تورم سالانه 47 درصد بوده، سوم هم اینکه افزایش حقوق کارمندان هر چه با افزایش چاپ پول باشد مدت کوتاهی نگذشته آن افزایش خنثی می شود و باید تورم خیلی بالاتر نگاه کنید به قیمت ها ولی افزایش حقوق کارگر مستقیما از بودجه نیست تورم کمتری دارد اما درست هست اختلاف درصد افزایش حقوق کارمند و کارگر زیاد با هم فاصله داشته باشد؟
ناشناس۳۱۸۶۷۴۵۰۷:۵۸:۴۰ ۱۴۰۲/۵/۲۳
از برکات دولت رئیسی اینه که عزیزانی که اقتصاد برایشان مساوی با سرمایه داری و آمریکا بود، حالا سواد اقتصادی پیدا کردند و تحلیل های جالب ارائه می دهند.
ناشناس۳۱۸۶۲۸۶۱۸:۳۷:۲۰ ۱۴۰۲/۵/۲۲
هرچقدر حقوق زياد بشه، نقدينگي هم زياد و تورم هم بالاتر ميرود راهش افزايش حقوق نيست، بايد دولت دست از چاپ اسكناس بدون پشتوانه بردارد و قيمتها را تثبيت و ٣٠٪؜ از كارمندانش را به مرخصي اجباري بفرستد
ناشناس۳۱۸۶۷۷۴۰۸:۲۶:۲۰ ۱۴۰۲/۵/۲۳
راه حل مالیات بر دلالی هست تا اجازه افزایش تورم داده نشود حال هر چه قدر چاپ پول کنند
ناشناس۳۱۸۵۹۳۰۱۴:۵۲:۴۲ ۱۴۰۲/۵/۲۲
من دیدگاه وزیر کار را میپسندم !!! ایشان اگر راست میگوید پس وزارت کار اصلا برای چیست خوب حذف شود و کارگر و کارفرما با هم به گفتگو بنشیننند کل ساختار وزارت کار را تعطیل کنید چه سودی برای کشور دارد اصلا برای چی وزیر کار داریم - وزارت کاری که نه در حقوق کارگران وظیفه دارد نه در اشتغال نه در هیچ حوزه دیگیر به چه کار می آید. بهتر نیست وزارت کار حذف شود و برای پرداخت و حقوق وزرا و مدیران این وزارتخانه بدون هیچ وظیفه ای نیاز به افزایش نقدینگی و افزایش تورم نباشد. نبود وزارت کار و سایر وزارتخانه های مشابه سبب کاهش تورم می شود!!!
ناشناس۳۱۸۶۲۹۴۱۸:۴۲:۲۲ ۱۴۰۲/۵/۲۲
به یک کار میاد، ایجاد کار و ارتزاق برای خودی‌ها. بالاخره اینا زن و فرزند دارن.
امیر۳۱۸۵۹۳۷۱۴:۵۶:۰۲ ۱۴۰۲/۵/۲۲
این آقا اگر همین صحبت ها رو در میان کارگران انجام بده ، قطعا جواب مناسبی از همون کارگران دریافت خواهد کرد...
محسن۳۱۸۵۹۴۸۱۵:۰۱:۲۲ ۱۴۰۲/۵/۲۲
به عنوان یک کارگر ممنون هستم که این مطلب رو در حمایت از قشر مظلوم کارگری عنوان کردید.
ناشناس۳۱۸۵۹۵۵۱۵:۰۵:۲۸ ۱۴۰۲/۵/۲۲
حقوق خودتان را خوب میبرین بالا ولی کارکر همیشه باید توی کشور زیر فقر زندگی کند.
محراب۳۱۸۵۹۵۸۱۵:۰۶:۵۴ ۱۴۰۲/۵/۲۲
دولت و مجلسی که فقط منتظر دریافت مالیات و حق بیمه و این چیزها از جیب مردم هست نباید به هیچ عنوان ان را تایید کرد !
ناشناس۳۱۸۶۰۳۲۱۵:۴۰:۲۶ ۱۴۰۲/۵/۲۲
شک نکنید این آقا فقط حواسش به یه مشت کارفرماست
ناشناس۳۱۸۶۰۳۷۱۵:۴۲:۲۴ ۱۴۰۲/۵/۲۲
اگر قرار به توافق باشه شما ها اصلا برای چی حقوق می گیرید؟؟
ناشناس۳۱۸۶۱۰۳۱۶:۱۶:۵۶ ۱۴۰۲/۵/۲۲
دولت در حق کارگران و کارمندان ظلم می کند و قانون را که می بایست حقوقها به اندازه تورم افزایش یابد اجرا نمی کند.
ناشناس۳۱۸۶۱۶۲۱۶:۴۵:۵۶ ۱۴۰۲/۵/۲۲
خب اگر قراره خودمون بمالیم و خودمون چونه بزنیم،دیگه چه احتیاجی به کابینه و مجلس و ... داریم؟ لطفاً وزیر سوال من رو جواب بده.
ناشناس۳۱۸۶۱۸۰۱۶:۵۹:۰۰ ۱۴۰۲/۵/۲۲
شما اول برو یقه نماینده کارگران را بگیر که دستمزد منطقه ای را قبول نمی کنند بعد بیا یقیه ایشان را بگیر.
ناشناس۳۱۸۶۱۹۲۱۷:۰۵:۲۷ ۱۴۰۲/۵/۲۲
برای حل مشکلات اقتصادی انتظار زیادی نداشته باشید.
ناشناس۳۱۸۶۲۴۷۱۸:۰۳:۲۷ ۱۴۰۲/۵/۲۲
صحیح تر آن است که بگوئیم (( اصلا ........ هیچ انتظاری برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی و ....... نداشته باشید )) !
محسن۳۱۸۶۲۳۰۱۷:۴۴:۱۱ ۱۴۰۲/۵/۲۲
خودش بگه چقدر حقوق میگیره چقدر. مزایا چقدروام از وام های مفت بگید که از جیب کارگران به حساب کارکنان بانکها و کارکنان تامین اجتماعی واریز میشود
ناشناس۳۱۸۶۲۳۲۱۷:۴۶:۳۸ ۱۴۰۲/۵/۲۲
کدوم کالا برگ . کارگر راباخاک یکسان کردید
بحرینی۳۱۸۶۲۴۴۱۷:۵۷:۵۰ ۱۴۰۲/۵/۲۲
مالیدن کذب و دروغ کار شماست چون کارمند و کارگر با دسترنج خود که در قیاس با سایر کشورها حداقل بگیر هستند روزگار میگذراند افسوس از یک ذره مسئولیت پذیری امثال شما
مهندس۳۱۸۶۲۷۰۱۸:۲۰:۴۸ ۱۴۰۲/۵/۲۲
صحبت کارفرمایانی که با خون دل هنوز تولید را تعطیل نکرده اند بشنوید راه کنترل تورم افزایش تولید است
ناشناس۳۱۸۶۳۷۹۲۰:۰۱:۴۴ ۱۴۰۲/۵/۲۲
فعلا خودت بمال اصلی در حال پیدا کردن جا برای زندگی لاکچری خودش است
باهر۳۱۸۶۳۹۸۲۰:۲۸:۴۰ ۱۴۰۲/۵/۲۲
کارگر یعنی خوردن نان بخور و نمیر برای استثمار شدن توسط قدرتمندان و ثروتمندان
ناشناس۳۱۸۶۴۴۴۲۱:۱۵:۳۰ ۱۴۰۲/۵/۲۲
شما اجازه بدهید کارگر ها سندیکا داشته باشند ، اجازه و حق اعتراض داشته باشند . آنوقت ببینم جرات می کنید قیمت ها را روزانه بالا ببرید و حقوق را سالانه ؟ ببینم جرات می کنید هر روز به بهانه تورم ، دلار را گران کنید و ما را بدبخت .
ناشناس۳۱۸۶۴۵۸۲۱:۲۸:۳۱ ۱۴۰۲/۵/۲۲
سرمایه داری همین است. متاسفانه خصوصی سازی روی دیگر سرمایه داری است.
ناشناس۳۱۸۶۵۰۶۲۲:۴۴:۵۰ ۱۴۰۲/۵/۲۲
شعارهاشون فرق داره در عمل یکی هستند البته عقده هاشون هم با هم فرق داره یکی عقده ی رابطه با امریکا و اروپا داره به هر قیمتی یکی دیگه عقده ی حجاب داره به هر زور و زحمتی
ناشناس۳۱۸۶۶۴۳۰۱:۲۰:۴۰ ۱۴۰۲/۵/۲۳
دستمزد کارگر باید بر اساس درجه سختی کار باشه یه کارگر که داره توی معدن و گرما کار میکنه حداقل حقوقش با منشی که زیر اسپیلت نشسته جواب تلفن میده یکی هست.
ناشناس۳۱۸۶۷۳۲۰۷:۴۰:۳۳ ۱۴۰۲/۵/۲۳
از مجلس انقلابي انتظار ميرود با اظهارات اخير وزير کار و اذعان ايشان به عدم نياز کشور به اين مجموعه وزير محترم عزل و مجموعه دراز و طويل ايشان منحل گردد بلکم بيت المال حفظ شود و ضايع نگردد.
ناشناس۳۱۸۶۸۵۲۰۹:۱۲:۱۵ ۱۴۰۲/۵/۲۳
دولت برده داری نوینی را با پرداخت حقوق پایین به کارکنان و کارگران درست کرده است که فقط ظلم است و بی عدالتی تمام.
ناشناس۳۱۸۶۹۱۲۱۰:۰۵:۳۷ ۱۴۰۲/۵/۲۳
مدیران وزارت کار با قوانین و شرایط حاکم بر روابط کارگر و کارفرما بیگانه هستن.
ناشناس۳۱۸۷۳۶۴۱۳:۰۲:۱۷ ۱۴۰۲/۵/۲۳
صولت مرتضوی در زمانی که شهردار مشهد بود هیچ کار خاصی واسه مشهد نکرد
ناشناس۳۱۸۸۳۱۴۲۳:۱۴:۳۱ ۱۴۰۲/۵/۲۳
ایشون مدرک فقه و اصول اسلامی دارد
ناشناس۳۱۸۷۳۹۸۱۳:۱۰:۰۲ ۱۴۰۲/۵/۲۳
تورم 100 درصد افزایش حقوق 20 درصد . اینست عدالت
ناشناس۳۱۹۱۵۰۲۲۰:۱۱:۱۰ ۱۴۰۲/۵/۲۶
دولت در حق وحقوق کارمندان ضعیف و کارگران بینوا ظلم می کند
امید یاوری دارانی۳۱۹۳۲۳۴۱۶:۰۰:۰۷ ۱۴۰۲/۵/۲۸
استثمار برده داری فوق نوین استعمار نو واژه هایی کهن ولی ماندگار در تاریخ ضعفا کارگران بواسطه عدم وجود سندیکای قوی فاقد قدرت چانه زنی در برابر کارفرمایان و دولت هستند ولی اولین نفراتی هستند که مالیات حقوقشان را پرداخت می کنند. کاش کسی صدای مردم را به گوش مسئولین برساند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  2. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  3. برای این عکس شما تیتر بزنید

  4. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  5. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

  6. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

  7. امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد

  8. علت رشد اقتصادی کشور چیست؟

  9. مدرسه یا بازار؟!

  10. نتانیاهو و کابوس حمله به رفح

  11. حمایت زاکانی از طرح نور پلیس

  12. زاکانی: برای کمک به طرح نور پلیس کاملا آماده هستیم

  13. قوه قضاییه کانون مبارزه بی‌امان با فساد است/ جنس جمهوری اسلامی فسادستیز و فساد ناپذیر است

  14. جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت

  15. پلیس آمریکا حجاب معترضین را به زور برداشت

  16. دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند/مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای تعطیل شود

  17. شرایط دریافت مهریه بعد از طلاق

  18. دستگیری سارقین زورگیر باهوشیاری واحد گشت عملیات

  19. آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون‌خ»

  20. نهنگ سواری یک آبادانی

  21. وقتی در بزرگراه سرعت خود را بی دلیل کم می کنید

  22. قالیباف: جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند

  23. طرح رژیم اسرائیل برای حمله به رفح اعلام شد

  24. واریز«هدیه روز معلم»به حساب فرهنگیان؛ امشب/ پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر

  25. تغییر نام استقلال در حال بررسی است/ واگذاری سرخابی‌ها این هفته نهایی می‌شود

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. من عجله ندارم!

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  10. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  11. دور باطلی که تمامی ندارد!

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  14. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  15. برای این عکس شما تیتر بزنید

  16. تضادی عجیب و پر ابهام!

  17. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  20. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  21. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  22. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  23. سقوط در آغوش پهلوی!

  24. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  25. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

پربحث‌های هفته

  1. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  2. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  3. تضادی عجیب و پر ابهام!

  4. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  5. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  6. امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد

  7. مصادیق آزادی‌های مشروع باید روشن شود/حق نظام مقدم بر حقوق فردی است

  8. زاکانی: برای کمک به طرح نور پلیس کاملا آماده هستیم

  9. قوه قضاییه کانون مبارزه بی‌امان با فساد است/ جنس جمهوری اسلامی فسادستیز و فساد ناپذیر است

  10. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  11. کشف سه میلیون لیتر گازوئیل/ لوله‌کشی ۷۵ کیلومتری قاچاقچیان سوخت در میناب جمع شد

  12. تذکر رهبری درباره گشت ارشاد به چه علت بود؟  

  13. اعلام جرم دادستانی علیه برخی خبرنگاران در پرونده نیکا شاکرمی

  14. دادستان کل کشور: لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است

  15. گاف "بی بی سی" درباره پروژه هواپیمای جت ۷۲ نفره ایرانی

  16. زاکانی: ساخت بیش از ۱۵۰ هزار واحد مسکونی استطاعت‌پذیر بزودی در تهران آغاز می‌شود

  17. روزی ۸ مدرسه در کشور ساخته می شود

  18. دیدار معلمان نمونه با رهبر انقلاب و رئیس جمهور

  19. واریز«هدیه روز معلم»به حساب فرهنگیان؛ امشب/ پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر

آخرین عناوین