نظرات برگزیده مخاطبان الف: وزیر ارشاد درباره ملاک حزب اللهی بودن توضیح دهد/ ترامپ چگونه اینقدر راحت و بی‌دردسر از برجام خارج شد؟

  4020511011 ۳۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبان «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبان الف: وزیر ارشاد درباره ملاک حزب اللهی بودن توضیح دهد/ ترامپ چگونه اینقدر راحت و بی‌دردسر از برجام خارج شد؟

مطلبی با عنوان «آینده‌ حجاب در ایران به کجا ختم می‌شود؟» با نظرات متعدد کاربران همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*آینده ایران سوای آینده بشر نیست . بشر به یه جهت حرکت میکند . به همان جایی میرویم که همه دنیا رفته اند. ..

*با این سیاست ها وضع بدتر میشود. اگر هیچ کاری نمی کردید روال سابق خیلی بهتر از امروز بود

*بحث حجاب یک بحث فرهنگی است و اقدامات فرهنگی نیز صبوری و متانت می خواهد با جبر و بیگیر و ببند و جریمه حل نمی شود. چه بسیار دیده ایم که در پروازهای به مقصد خارج از کشور به محض خروج از مرز هوایی کشف حجاب می کنند .اجبار در این امر نه تنها مشکل را حل نمی کند بلکه التهابات جامعه را بیشتر نموده و حتما منجر به درگیریهای متعدد خواهد شد

*یکی از دلایلی که باعث می شود دیالوگ در سطح جامعه شکل نگیرد و اینکه حرفهای شما در دل هیچ کس اثر نکند همین است که فرضتان را بر دو مبنای اشتباه قرار داده اید . اول اینکه بی‌حجابی و برهنگی را با هم یکی می دانید در حالی که نه در ایران بلکه در هیچ کشوری در دنیا ، این دو یکی نیستند. اصلا هیچ کدام از مردم دنیا بی حجاب نیستند و فقط نوع پوشش آنها با یکدیگر متفاوت است . اما فرض غلط دوم این است که باورتان شده می توانید نظر خود را بر مردم تحمیل کنید بدون اینکه به افکار عمومی اهمیتی بدهید.

*دلیل این برخوردها چیست؟ مگر در گذشته با حجاب و بی حجاب در کنار هم مسالمت آمیز زندگی نمی کردند!

*همه دغدغه های جامعه معطوف شده فقط به حجاب ؟! حجاب امر دینی است نه امر حکومتی . پس اول رونق اقتصادی ایجاد کنید ، بعد به سراغ ایمان و حجاب و ... بروید.

*اجازه ندهید فاسدانیکه محرم و نامحرم نمیشناسند جوانان نا را به انحراف بکشانند در دین ما هم تاکید بر محرم و نامحرم شده است و ۸ سال برای ناموس حنگیدیم و شهید دادیم و مملکت اسلامی جای این بی بندوباریها نیست بی حجابی زن از بیغیرتی مرد اوست که اجازه میدهد....

*این مساله را که دیگه باید رها کرد هر چه سخت گیری بیشتر شود میل به برهنه شدن بیشتر میشود بهتره رها کرد تا خودش به یک تعادلی و حد وسطی برسد قابل جمع کردن نیست اگر هم سخت گیری بشه تنش ها و التهاب به نظر من ایجاد خواهد کرد

*(پاسخ به کامنت بالا)مگر سخت گیری هم کردن؟ اگر سخت گیری می شد که یک نفر جرات نمی کرد با آن شکل و ظاهر بزک کرده بیرون بیاید

*سرنوشت حجاب اجبارى همانند سرنوشت مبارزه با ويديو و ماهواره خواهد بود نمى توانيد مردم را مجبور كنيد

*وقتی زن را می آورید در مشاغل مردان و اختلاط صورت می‌دهید....و ....

*(پاسخ به کامنت بالا)شما رو نمیدونم اما به عنوان یه خانم مسلمان که از قضا حجاب هم داره (و البته مخالف حجاب اجباری است) ترجیح میدم برم پیش پزشک خانم، کارم رو پرستار خانم در بیمارستان انجام بده، معلم دخترانم خانم باشه، داروخانه و آزمایشگاه و فروشگاه لباس هم با خانمها در تعامل باشم. سبک زندگی الان لازمه‌اش اشتغال خانم هاست. از طرفی وابستگی اقتصادی خانمها به آقایان خودش می‌تونه باعث فساد بشه. بد نیست به موضوع زنان مجرد و سرپرست خانواده که شغلی ندارند، از نزدیک‌تر نگاه کنید تا متوجه بشین گاهی این وضعیت چه فسادهایی رو ایجاد می‌کنه و از قضا خودش تهدیدکننده ثبات برخی خانواده‌ها میشه. جدای از این موضوعات، این حق زنان هست که در صورت تمایل بتونن استعدادها ‌‌و توانمندی‌های خودشون رو شکوفا کنند و محدود به یه سری کارها نباشند.

*اگر به دختران و زنان جامعه حق انتخاب در خصوص حجاب داده شود و دائم از تذکر و تهدید استفاده نشود ، خواهید دید که هیچ اتفاق خاصی رخ نخواهد داد و اکثریت بانوان حد و حدود جامعه ی اسلامی را رعایت خواهند کرد ولی با تهدید و ارعاب اوضاع بد و بدتر میشود و حتی کار به لجبازی میکشد.

***

مخاطبین الف درباره مطلب «آنچه از برجام به شما نمی‌گویند!» نظرات متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*مشکلات اقتصادی به هیچ وجه با مذاکره قابل حل نیست زیرا ساختار کلی وپایه اصلی تحریم ها همچنان حفظ شده وآمریکا به تعهدات خود عمل نکرده و آنرا بطور کامل لغو نمی کند زیرا تحریم ها ابزار اصلی فشار بر ایران است و هر تحریمی و یا بیشتر آن بابرچسب های چهار گانه هسته ای ، موشکی ،حضور منطقه ای ایران و حقوق بشراست.اگرغرب و امریکا یک موضوع از تحریم یعنی هسته ای را بردارند سایر برچسب های تحریم باقی می ماند و این یعنی لغو تحریم ها کاملاً بی خاصیت و دروغ بوده وایران در گرداب،تله و دور بی حاصل موضوعات متعدد تحریم و مذاکره برای باج دادن فاجعه بار سایر اهرم های قدرت یکی پس از دیگری قرار می گیرد.

*خدای نخواسته در صورت مذاکره موشکی و مذاکره حضور منطقه ای ایران برای قطع کمک به محور مقاومت جهت جنگ با داعش و سایر ترروریست هاو در صورت امتیاز دادن این موضوع و در پی آن به باد دادن توان موشکی ،قدرت دفاعی و منطقه ای کشور، امریکا ، اروپا و حتی کشورهای مثل عربستان و اسرائیل می توانند امنیت ایران را نابود کرده وکشور و ملت رامثل لقمه ای چرب برای خود،غارت و تجزیه کرده یا داعش و سایرگروهای تروریستی خون آشام را به جان،مال و ناموس ملت بیاندازند.

*توجه داشته باشید که در برجام یکر طرف ایران بود و شش کشور بزرگ دنیا طرف دیگر و در معاهده ای که دو طرف آن رابطه دوستانه هم نداشته باشند شما در حال معامله هستید باید در جاهایی عقب نشینی کنی و در جاهایی امتیازی بدست آورید اینکه شما فکر میکنید که میتوانید در مذاکره با قدرت های بزرگ جهانی به تمام خواسته هایتهان برسید از اساس تصور غلطی است و هیچوقت ‌برد صددرصد بدست نمی آید

*برجام چه باشه چه نباشه امریکا دست از سر ما بر نمی داره این یک توهم است که امریکا با توافق دست از دشمنی برداره اونهم ایرانی که یک سره مرگ بر امریکا و انگلیس می گه در نتیجه تحریم ادامه داره و فشار تحریم ها بر افراد کم درامد جامعه مضاعف است

*برجام در چند جمله : ۱.امتیازات داده شده بسیار بیشتر از امتیازات گرفته شده ۲.امتیازاتی که ایران داده به صورت نقد و به صورت عملی است در حالی که امتیازات داده شده از طرف مقابل نسیه و فقط بر روی کاغذ هست ۳. برگشت به شرایط قبل از برجام برای ایران ( برگرداندن سانتریفیوژ ها و سوخت ها و ... )بالای سی میلیارد دلار هزینه اما برای طرف مقابل فقط با یه امضا به شرایط قبل از برجام بر میگردن ۴. که از همه وحشتناک تر است مکانیزم ماشه هست که به معنای واقعی بند استعماری هست یعنی هر لحظه طرف مقابل اراده کند میتواند بزند زیر برجام ( و اشتباه ترامپ در خروج از برجام که به نفع ایران تمام شد همین خروج بود که باعث شد دیگه آمریکا نتواند از این مکانیزم استفاده کند برای فشار بیشتر و گرفتن امتیازات بیشتر )

*برجام بد، قبول. الان هم که اجرا نمیشه. از روزی هم که امضا شد پیشرفت هسته ای به مراتب بیشتر شده. مشکل شما چیه؟ رسما بگید برجام را لغو شده میدانید.

*یه نکته مهم که هیچ کس جواب نداده اینه که اگه برجام بد بود چرا پس از خروج و عهد شکنی آمریکا ، حال و روز اقتصاد کشور و وضعیت معیشت مردم به هم ریخته وتورم افسار گسیخته دامن کشور راگرفته و مردم را در فشار وسختی انداخته. اگه برجام بد بود چرا وقتی صحبت مذاکرات احیای برجام میشه یه دفعه دلار می ریزه؟

*متاسفانه اونایی که مذاکرات برجام رو انجام دادن دقت نکردن جوری قرارداد رو بنویسن که بعد از دو سال راحت از بین نره و شرایط کشور بسیار بدتر از قبل نشه!!

***

یادداشت ««حزب اللهی» بودن کسب و کار نیست آقای وزیر!» با نظرات متعدد کاربران الف همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*اگر تخصص و شایسته سالاری وداشتن علم و دانش ملاک انتخاب مدیران و بدنه کارشناسی و کارکنان بود اوضاع مملکت اینقدر ناامید کننده نبود و پول ملی ایران از بی ارزش ترین پولها محسوب نمیشد !

*دور زدن قوانین استخدامی و جذب نیرو خارج از روال قانونی عین بی تقوایی ست.

*تعهد از نظر سیستم به معنای مومن، حزب الهی ، نماز و روزه و ..............و احکام. بلی تعهد این هارا می خواهد اما به عنوان پیش نیاز و شرط لازم نه کافی . شرط کافی و اصلی آن در قبال سواد و تخصص اش تعهد داشته باشد که آن را سر لوحه کارهای خودش قرار بدهد.

*مگه مسئولین این سالها دست غیرحزب الهی ها بوده؟؟ همگی مسئولین و دولت ها اسلامی و موجه بودند

*تا وقتی که تخصص و وجدان کاری را فدای ظاهر افراد می کنید انتظار بهبود شرایط را نداشته باشید.

*جناب وزیر ملاک و متر سنجش حزب اللهی بودن چیست انوقت؟

*حزب الهی بودن مگر بد است. خب بقیه هم حزب الهی شوند . نظام اداری کشور را که نمیشود داد دست جوانان عشق فرنگ بی اطلاع از اوضاع جهان

*(پاسخ به کامنت بالا)مفاهیمی مانند ایمان داشتن، حزب اللهی بودن، ارزشی بودن، انقلابی و ...چون قابل سنجش نیست و در نظر افراد مختلف، معیارهای متفاوتی دارد، همیشه تبدیل به ابزاری برای ایجاد رانت و افزایش حس نابرابری اجتماعی شده است.

*ای کاش تحقیقی میشد تا ببینند که این افرادی که ایشان حزب اللهی می دانند بعد از چند سال خدمت چه کارهایی انجام می دهند ! 

*این گونه رفتارها بیشترین ضربه را به انقلاب و نیروهای حزب الهی وارد می کند، شما نسبت های فامیلی و روابط اقتصادی این ۴۰۰ نفر را با مدیریت فعلی وزارت خانه بررسی کنید، متوجه سواستفاده از کلمات می شوید و در نهایت اولین قدم در مسیر حزب الهی بودن تقوی است و قراردادن افراد در جایگاه غیرتخصصی عین بی تقوایی است.

*حزب الهی بودن هم کسب و کار است ، هم ملاک استخدام ، وزیر محترم به شیوا ترین شکل ممکن این را توضیح داده است ، اگر هم می بینید رتبه اول مهاجرت از کشور و رتبه آخر ارزش پول ملی را دارید فقط و فقط به خاطر چنین طرز فکری است که سالهاست کشور را اسیر خود کرده است .

*وقتی سیستم شعار و ظاهر را بیشتر از باطن و تخصص میپسندد و در این راه حتی منافع ملت و کشور هم اهمیت خود را ازدست می دهند خب نتیجه میشود همین دولت و همین وزیر و همین تفکر و بالطبع همین وضعیت فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی کشور که می بینیم .

*حقیقتاً برای من باورش سخته که پشت این تفکر عوامل برنامه ریزی تخریبی، وجود نداشته باشد.این حجم از تخریب از روی ساده گی و ناآگاهی نیست. تعجب دیگه اینکه عمق نفوذ این نفوذی ها اینقدر هست که از بالاترین مقامات این کشور هم واکنشی رخ نمیده.

*اتفاقا دیدگاه وزیر ارشاد نه تازگی دارد نه منحصر به این وزارت خانه است فکر میکنید چه عاملی سبب ازدیاد ریا و نفاق در جامعه ما و تولید فاسدانی از جنس طبری و علیرضا اکبری و مرجان شیخ الاسلامی و حسین هدایتی و خاوری و ... میشود؟

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۷۳۱۳۴۱۸:۰۳:۰۳ ۱۴۰۲/۵/۱۳
بسیار تابلو هست که در آب گل آلود حجاب دارید دلارو بالا می بردید
ناشناس۳۱۷۳۶۷۳۰۷:۲۶:۴۷ ۱۴۰۲/۵/۱۴
اگر هر چه سریعتر عوامل مزدور و اصلی ترویج فرهنگ برهنگی و بی حجابی قلع و قمع نگردند هزینه های جبران ناپذیری برای کشور بوجود خواهند آورد
l u۳۱۷۳۹۰۱۰۹:۵۹:۴۰ ۱۴۰۲/۵/۱۴
تمام دخترانی که به نظر شما حجاب مناسبی ندارند محصول آموزش و پرورش این سیستم هستند ، همگی پای برنامه های صدا و سیما نشسته اند و برنامه های ارشاد اسلامی را دیده اند . اگر محصول این سازمانها مناسب نیست مقصر اصلی همین سازمانها هستند . این سارمانها بودجه دریافتی بابت کار فرهنگی را به باد داده اند و باید بازخواست شوند
ناشناس۳۱۷۳۶۷۸۰۷:۳۲:۰۰ ۱۴۰۲/۵/۱۴
اجرای قانون مشروعیت سنجی اموال و دارایی ها را به عنوان پایلوت از تمامی مدیران و مسولان بانکی کشور که از اول انقلاب تا حالا پست و سمت داشته اند به همراه بستگان آنها و وراث آنها و افراد در سایه آنها اجرایی نمایید و کلید اجرای کلی این قانون را از این غارتگران ثروت ملت شروع نمایید
ناشناس۳۱۷۳۷۵۵۰۸:۳۷:۲۲ ۱۴۰۲/۵/۱۴
حالت خوبه عزیزم؟!!! گران شدن چیز تازه ای هست؟!! عزیزم الان بحث تصویب قانون حجاب هست و همه دارند اظهار فضل می کنند
ناشناس۳۱۷۳۱۶۱۱۸:۳۲:۰۷ ۱۴۰۲/۵/۱۳
خروج ترامپ از برجام ، نتیجه ی نهایت تدبیر مسئولان دیپلماسی دولت غرب پرست روحانی بود .
ناشناس۳۱۷۳۶۸۰۰۷:۳۴:۳۹ ۱۴۰۲/۵/۱۴
فقط قلع و قمع نمودن عوامل اصلی فرهنگ برهنگی و بی حجابی می‌توان به نتیجه لازم رسید با عوامل اصلی این فتنه که کار فرهنگی نمیتوان کرد و نباید کرد
ناشناس۳۱۷۳۷۰۴۰۷:۵۴:۴۴ ۱۴۰۲/۵/۱۴
دولت محبوب شما(سیدمحرومان) چرا این مدت فرصت سوزی کرده و کشور را به این روز سیاه انداخته!!؟؟
ناشناس۳۱۷۳۷۵۷۰۸:۳۸:۰۰ ۱۴۰۲/۵/۱۴
فرصت سوزی!! سیاه!!
ناشناس۳۱۷۳۷۸۰۰۸:۵۷:۲۲ ۱۴۰۲/۵/۱۴
در حال جمع کردن ...کاری دولت بنفش متبوعتان هستند.
ناشناس۳۱۷۳۹۳۷۱۰:۱۱:۱۸ ۱۴۰۲/۵/۱۴
مشکلات کنونی نتیجه بدهی های انباشته دولت قبل است.
ناشناس۳۱۷۴۸۳۶۱۵:۱۴:۴۰ ۱۴۰۲/۵/۱۴
مگر همين مشكلات بعد از زمان احمدي نژاد نبود ؟ چگونه روحاني آن مشكلات را حل كرد تورم را زير 10 درصد رساند ؟‌شما ها فقط حرف مي زنيد و فقط گردن دولت قبل مي اندازيد شماها چكار كرديد ؟ مردم بخدا مي بينند و با گوشت و پوست خود گراني را حس مي كنند و شما گردن دولت قبل مي اندازيد؟‌
ناشناس۳۱۷۳۹۵۱۱۰:۱۶:۰۰ ۱۴۰۲/۵/۱۴
مشکلات کشور نتیجه 8 سال فرصت سوزی روحانی با برجام است.
مانی۳۱۷۵۶۷۹۲۱:۳۴:۴۷ ۱۴۰۲/۵/۱۴
تقاضای عاجل داریم دولت 13 قیمت کالاها و ارز را به همان ابتدای سال 1400 برگرداند. برادران میدان هم سنگ اندازی نفرمایند.
ناشناس۳۱۷۴۰۳۸۱۰:۴۳:۲۶ ۱۴۰۲/۵/۱۴
رابرت مالی افشاءکرد که برجام ابزار فشار بر ایران است.
ناشناس۳۱۷۳۹۶۳۱۰:۱۸:۵۹ ۱۴۰۲/۵/۱۴
برجام یک تکه کاغذ بی ارزش بود زیرا ضمانت اجرایی نداشت.
ناشناس۳۱۷۴۸۲۸۱۵:۱۰:۵۴ ۱۴۰۲/۵/۱۴
خوب شما مي تونيد توافقي را انجام بديد كه امريكا زيرش نزند ؟ فقط حرف زدن كه درست نيست عمل مي خواهد اينكه شما مي گوييد برجام بد بود شما خوب آن را توافق كنيد . مي توانيد ؟ درست مثل اين است كه بگوييد تورم چرا الان 80 درصد است ؟ شما مي تواني آن را 20 درصد كني؟
ناشناس۳۱۷۳۱۸۱۱۹:۰۰:۴۲ ۱۴۰۲/۵/۱۳
از 30 سال قبل به شکل افراطی زنان را آوردن در مشاغل مردان و اختلاط صورت گرفت در حالی که فقط مشاغل مربوط به زنان باید انجام می گرفت مانند مدارس پزشک برای خانم ها و.. حالا به خاطر آن اختلاط غیر ضرور اول حجاب آب می رود بعد طلاق بالا می رود
ناشناس۳۱۷۳۶۸۲۰۷:۳۷:۲۱ ۱۴۰۲/۵/۱۴
مدعی العموم هرچه سریعتر خانم آذر منصور و آقایان خاتمی و عارف که نظام را تهدید کرده اند اگر لایحه حجاب تصویب کنید با شما جنگ می کنیم و با اینکار براندازی صورت می گیرد برخورد امنیتی و ملی گردد
ناشناس۳۱۷۳۱۸۵۱۹:۰۳:۵۴ ۱۴۰۲/۵/۱۳
ایران منافع ملی خودش را واگذار کرد اما طرف مقابل منافع ملی خودش را واگذار نکرد
گمنام۳۱۷۳۳۴۲۲۱:۴۰:۳۸ ۱۴۰۲/۵/۱۳
به نظر می‌رسد تا مسؤلین خودشون وخانواده آنان اصلاح نشود اعم از رانت‌خواری واختلاس بویژه بی بند وباری بعضی خانواده‌ای مسؤلین چه داخل ومخصوصا بیرون از کشور درست نشود حرفشان در هیچ زمینه ای بین ملت خریدار ندارد وفقط با بگیر وببند اوضاع کشور بدتر می شود و در این مدت دیدیم بگیر وببند جریمه صد چندان کار را بدتر کرد. خانمهای کشور ما برهنه وبی بند وبار نبوده ونیستند.
حمید۳۱۷۳۳۷۸۲۲:۱۲:۳۱ ۱۴۰۲/۵/۱۳
با توجه به آمار اوپک میزان صادرات نفت در سال اجرای برجام یک میلیون و ۸۰۰ هزار روزانه ولی امروز با ارزان فروشی ۹۱۰ هزار رسیده است البته بدون دریافت نقدی پول آن بلکه بیشتر بصورت تهاتر
ناشناس۳۱۷۳۹۴۲۱۰:۱۳:۲۱ ۱۴۰۲/۵/۱۴
با برجام قیمت جهانی نفت 40 دلار شد طبق امار موثق الان روزانه 2 میلیون بشکه صادرات نفت داریم و از اون زمان بسیار گرانتر می فروشیم.
ناشناس۳۱۷۳۹۴۷۱۰:۱۵:۲۳ ۱۴۰۲/۵/۱۴
اگر تهاتر می کنند ! حقوق کارمندان و بازنشستگان و بودجه پروژه های عمرانی را چگونه تامین می کنند ؟!
ناشناس۳۱۷۳۹۵۹۱۰:۱۸:۰۵ ۱۴۰۲/۵/۱۴
صادرات نفت ایران به میزان قبل از تحریمها رسیده و رکورد صادرات نفت و میعانات در 5 سال گذشته شکسته شد کاری که روحانی با برجام نتوانست بکند.
حسین شرافت۳۱۷۳۳۹۲۲۲:۲۳:۱۲ ۱۴۰۲/۵/۱۳
جالبه اینقدر تو این کشور کارها وارونه انجام میشه یا بعضی امورات کشور چنان به حال خود رها شده فقط همین روال بازار را تاملی بکنید مثلا قیمت مرغ مگر میتوان پذیرفت که هر فروشنده ای جنس خودش را به یک نرخی بفروشد اینطرف خیابون مرغ یک قیمت داره اونطرف یک قیمت دیگر . ولی ایا نصف این سخت گیری ها به حجاب را نمیشد در باره این هرج و مرج بازار اعمال کرد ایا برای فرار از پاسخ به مشکلات عدیده و گسترده و روزافزون مسئله برخورد با بی حجابی را علم کردید که راه بسیار اشتباه و پرهزینه ای است شک نکنید ،؟؟؟!!!!!
ناشناس۳۱۷۳۳۹۶۲۲:۳۰:۲۶ ۱۴۰۲/۵/۱۳
ترامپ چرا راحت وبی درد سر از برجام خارج شد، چون امضای کری پای برجام بود، چون ظریف الممالک وزیر خارجه بود، چون جناب روحانی همه چیز حتی آب خوردن را به برجام گره شد، اصلاح طلبان... آخ تشنگان قدرت، وشیفتگان غرب، چی بر سرمان که نیاوردید.
ناشناس۳۱۷۴۸۴۷۱۵:۱۸:۱۱ ۱۴۰۲/۵/۱۴
چرا شما توافقي نمي كنيد كه امريكا زير آن نزند ؟ بس كنيد اين حرف ها را مردم مي فهمند واقعا گراني بيش از حد و اندازه را نمي بينيد ؟ حداقل روحاني 4 سال تورم را زير 15 درصد نگه داشت مردم دارن از گراني له مي شون بس نمي كنيد ؟
علی۳۱۷۳۴۲۵۲۲:۵۸:۱۸ ۱۴۰۲/۵/۱۳
از این حرفها دیگه خسته شدیم واقعا برنامه پیشرفت اقتصادی ما چیه چرا ما باید از کشورهای عربی عقب بمونیم . ما خیلی داریم عقب میمونیم
ناشناس۳۱۷۳۷۰۶۰۷:۵۶:۲۰ ۱۴۰۲/۵/۱۴
مسئولان در ابتدا خانواده ی خودشون رو اصلاح کنند بعدا برای مردم نسخه بپیچند
ناشناس۳۱۷۳۷۲۳۰۸:۱۷:۱۲ ۱۴۰۲/۵/۱۴
بسیاری از موضوعات باید مقبولیت داشته باشد چه مشروعیت داشته باشد چه نداشته باشد،چه قانونی باشد چه قانونی نباشد،بطور مثال بستن کمربند ایمنی قانونی است وچون مقبولیت دارد اگر کسی کمربند نبندد از پلیس بابت جریمه تمکین می کند و بابتش عذرخواهی هم می کند ،اما مثلا در مورد استفاده از ماهواره باتوجه به غیر قانونی بودن چون مقبولیت ندارد با همه فشارها به جایی نرسید ،یا فیلتر کردن بعضی سایتها و آپ ها که مردم از هر وسیله ای برای دور زدن استفاده می کنند چرا که آنرا اساسا قبول ندارند ، ولی ماسک زدن را همه قبول کردند، بنابراین قبل از هرچیزی باید دنبال مقبولیت و اقناع یک موضوع بود و مردم را در مقابل بعضی نهادها قرار نداد که ثبات خوبی به دنبال نخواهد داشت
ناشناس۳۱۷۳۷۸۸۰۹:۰۱:۱۴ ۱۴۰۲/۵/۱۴
این نتیجه تعطیل کردن فرآیند گزینش در ادارات و دانشگاههاست تا نسل جدید اینستاگرام باز به نهادهای جمهوری اسلامی رخنه کنند. طبیعتا کسی که مخالف نظام و ولایت فقیه باشد ،اهل نماز روزه نباشد، سگ و گربه باز باشد ، خودتحقیر و عشق آمریکا باشد و ظاهر را هم تا حد شرع و عرف رعایت نکند حزب الهی نیست.
علی۳۱۷۵۵۴۸۲۰:۰۹:۵۰ ۱۴۰۲/۵/۱۴
حزب الهی بودن یعنی: اختلاس نکند. دروغ نگوید. حریم ناموس افراد جامعه را محترم بشمارد. در حفظ بیت المال بکوشد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    9. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

    10. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    11. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

    12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

    14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

    15. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

    16. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

    17. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

    19. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

    20. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

    21. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

    22. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

    23. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

    24. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

    25. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

    آخرین عناوین