واکنش کیهان به نوشته خاتمی درباره حجاب

  4020509035 ۱۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

محمد خاتمی، الزام شرعی و قانونی حجاب را «اجبار حکومتی در پوشاندن لباسی تنگ بر پیکر واقعیّت اجتماعی متکثر» وانمود کرده است.

واکنش کیهان به نوشته خاتمی درباره حجاب

روزنامه کیهان نوشت: خاتمی در متنی که از سوی روزنامه هم میهن منتشر شده، گفته است: «امر حجاب زنان دست‌کم در این زمان مسئله‌ای‌ست که نحوه برخورد رسمی با آن در تبدیل مسئله به بحران نقش داشته و دارد. موضوع حجاب اجباری و عدم تمکین به آن از سوی بخشی از جامعه یکی از مسائل پیش روی کشور است که به‌ویژه اخیراً نگرانی‌ها و التهاب‌هایی را در پی داشته است. این مسئله و مسائل مشابه آن نمی‌تواند در سطح نگرش‌ها و راهبرد‌ها و راهکار‌هایی که ناکارآمدی خود را نشان داده‌اند، باقی بماند.

سخن بر سر این نیست که حجاب براساس آموزه‌های دینی و سنت امری واجب است و فرد متدین باید آن را رعایت کند، بلکه سخن بر سر آن است که آیا اجباری کردن آن از سوی حکومت اولاً معقول و نتیجه‌‌بخش است؟ ثانیاً با توجه به همه جهات و با توجه به اینکه چه‌بسا در سایه آن بسیاری از ارزش‌ها که از اهمیت بیشتری برخوردار است، لطمه می‌بیند و نیز آسیبی که به منافع جمعی می‌زند به‌خصوص با شیوه‌ها و برخوردهای ناروا، جایز است؟
ما امروز با جامعه‌ای متکثر و متنوع و متفاوت با گذشته روبه‌رو هستیم که باید به درستی آن را بشناسیم و برای چالش‌ها و مسائل و تنگناهای برآمده از این تحول گسترده و غیرقابل انکار واقع‌بینانه و با افق گشاینده در جست‌وجوی راه‌کار باشیم. درست‌ترین و مؤثرترین راه، مدد گرفتن از نخبگان دلسوز و مجموعه‌های علمی و تخصصی جامعه به‌جای اتخاذ رویکرد‌های تنگ‌نظرانه و اتخاذ روش‌های براندازانه و خودبراندازانه و رفتارهای مخرب است.

به این منظور از جمعی از نخبگان و صاحب‌نظران در حوزه‌های علوم اجتماعی، حقوق و محققان حوزوی درخواست کردم که در پی اعتراض‌های پائیز گذشته به رعایت اجباری حجاب که نمودی از بحرانی فراگیرتر در روابط حکومت و جامعه است، به هم‌اندیشی و چاره‌جویی بپردازند. گفت‌وگوهای ما (این جمع) ناظر به مبانی و چارچوب‌های علمی و راهگشا و اصلاح‌گرانه بوده است و بیش از هر چیز از منظر فهم امر واقع اجتماعی و نیل به حل مسئله تنظیم شده است.

باوری که در بخش‌های مختلف آن مورد تاکید قرار گرفته است، واقعیت داشتن کثرت و تنوع علائق و منافع و سلیقه‌ها در جامعه ایران است نه ایستادن در این سو یا آن سوی سیاست‌های هویتی و منازعاتی که این نوع سیاست‌ها بر می‌انگیزد.

باورها و رفتارهای دینی که با صورت‌ها و شکل‌های متنوع در تجربه زیسته متدینان جامعه ایران امروز بروز و ظهور می‌یابد، بخشی از واقعیت انکارناپذیر جامعه ما است؛ آنچه مناقشه‌برانگیز است بهره‌گیری از اجبار حکومتی در پوشاندن لباسی تنگ بر پیکر واقعیّت اجتماعی متکثر است.

اعتراض به اجباری بودن حجاب شرعی، نمودی از امری بنیادی‌تر در رابطه حکومت-دولت و جامعه در ساحت‌های متفاوت زندگی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است. اگر دولت در معنای عام آن متولی نفع جمعی و تسهیل‌کننده نیل به کامروایی مشترک همه یا لااقل اکثریت شهروندان تصور نشود یا اگر سیاست‌های دولت در نظر اکثریت جامعه به برخورداری و قدرتمند شدن اقلیتی از جمعیت تصور شود درحالی‌که نسبت گروه‌های کم‌برخوردار و فقیر (نسبی و مطلق) در جامعه، در دوره‌ای نسبتاً طولانی افزایش یافته است، کل قرارداد اجتماعی و سیاست‌های دولت و حکومت به موضوع اعتراض تبدیل می‌شود.».

درباره این نوشته گفتنی است: موضوع الزام حجاب همچنان که الزام قانونی است، الزام شرعی است؛ بنابراین بر خلاف تظاهر خاتمی به مخالفت با اقدام امروز حکومت، او با اصل الزام شرعی حجاب (حکم الهی) مخالفت می‌کند و نعوذبالله حکم الهی را خلاف عقل و مصلحت می‌شمارد. خاتمی همچنین مطلع است که الزام قانونی حجاب نه مربوط به امروز بلکه مطالبه حضرت امام در همان ماه‌های اول پیروزی انقلاب می‌باشد و جالب این که همان زمان، عده‌ای در مخالفت با الزام حجاب، راهپیمایی کردند و طبیعتا عده‌ای به سیاق تربیت قبل از انقلاب کلا فاقد حجاب بودند. اما این تنوع و تکثر تلقی‌ها هرگز بهانه‌ای برای مخالفت برای اجرای احکام اسلامی از سوی خاتمی و هم‌طیفان وی نشد. بلکه متقابلا بر سختگیری در این باره و ارتکاب برخی رفتار‌های تند مورد مخالفت حضرت امام هم اصرار داشتند!

موضوع مهم این است که فارغ از الزامات و احکام لازم‌الاجرای شرعی، هر الزام قانونی دیگر در موضوعات مختلف اجتماعی و سیاسی و فرهنگی اقتصادی، موافق و مخالفانی دارد و به صرف تفاوت نظرات کسی نمی‌تواند بگوید که فلان مصلحت عمومی به صرف عدم اتفاق نظر که هرگز در هیچ مسئله‌ای پدید نمی‌آید، تبدیل به قانون الزام‌آور نشود. این بهانه و توجیه نه در نظام‌های غربی و نه در نظام‌های دیگر سیاسی پذیرفته نیست.

دیگر این که حجاب، لازمه لاینفک صیانت از حریم عمومی عفاف و امنیت اخلاقی جامعه است و در مقابل، مورد هجمه شدید دشمنان تاریخی اسلام و ایران قرار دارد، دشمنانی که عفاف و حجاب را رکن اقتدار و انسجام جامعه ایران می‌دانند. در چنین مصاف غیرقابل انکاری، عجیب است که یک فرد ملبس به لباس روحانیت، همان سخنی را طوطی‌وار تکرار می‌کند که مطلوب و مطالبه و آماج حمله دشمن است! ادعای «بهره‌گیری از اجبار حکومتی در پوشاندن لباسی تنگ بر پیکر واقعیّت اجتماعی متکثر است»، برخلاف واقعیت موجود و مقارن با اجرای برنامه دشمن برای برهنه‌‌سازی زنان و ربودن گوهر عفاف و حیاست. بدگمانی هنگامی تقویت می‌شود که توجه کنیم خاتمی در فتنه سال 88 و اغتشاشات سال گذشته، همچون مهره‌ای بی‌اختیار، از عناصر شبهه‌پراکن و نقش‌آفرین در آشوب‌افکنی نیابتی دشمن بود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۶۷۴۰۸۱۲:۰۵:۵۶ ۱۴۰۲/۵/۹
آقای خاتمی اگر در ایران مثل کشورهای اروپایی همجنس گرایی توسط مردم و با تبلیغ رسانه ها پذیرفته و امر شخصی تلقی شود تکلیف حکومت اسلامی چیست؟صادقانه بفرمایید.
ناشناس۳۱۶۷۹۷۶۱۶:۵۵:۱۶ ۱۴۰۲/۵/۹
شما بفرمایید چکار باید کرد.
ناشناس۳۱۶۸۱۶۴۱۹:۰۶:۵۶ ۱۴۰۲/۵/۹
وقتی اسم خاتمی بزرگ نماد اخلاق گرایی به وسط می آید باید در تایید حرف ایشان بگوییم حجاب قطعا یک امر شرعی هست اما الزام و اجبار آن از سوی حکومت اگر امری شرعی بود امام علی ع آن را اجبار میکرد
ناشناس۳۱۶۸۴۵۸۲۳:۳۱:۵۳ ۱۴۰۲/۵/۹
وقتی رعایت می کردن چی را باید اجبار کنند؟!! حتی مقداری اندک که که آن هم نه کشف کامل حجاب بلکه مقداری رعایت نمی شد حصرت علی مردان آنان را توبیخ می کرده در ضمن آن زمان قوانین به صورت کلی بوده و ریز نبوده
ناشناس۳۱۶۸۰۲۰۱۷:۳۰:۴۷ ۱۴۰۲/۵/۹
کلیپی از امام خمینی دیدم که با قاطعیت وصف ناپذیری مسولان وقت را مورد حمله قرار دادند و فرمودند تو غلط میکنی قانون را قبول نداری .....
ناشناس۳۱۶۸۱۰۹۱۸:۳۵:۵۴ ۱۴۰۲/۵/۹
قابل توجه خودفروشان وطنی که هم دین و دنیا و هم آخرتشان را فروختند
ناشناس۳۱۶۸۰۴۹۱۸:۰۰:۰۸ ۱۴۰۲/۵/۹
خاتمی البته یک مذهبی صورتی است، اما حرفش درست است. همه ۸۵ میلیون نفر که در ایران متشرع و شیعه نیستند. چرا اجبار به این شدت می کنید برای جامعه ایی که حداقل ۲۰ درصد مسیحی و پیروان غیر مسامان دارد، و حداقل ۲۰ درصد هم شل حجاب دارد. بزور که نمیشود همه را به بهشت برد.
ناشناس۳۱۶۸۱۸۱۱۹:۱۸:۰۱ ۱۴۰۲/۵/۹
درود به درک و شرفت
ایدین‌۳۱۶۸۳۸۲۲۲:۱۷:۳۶ ۱۴۰۲/۵/۹
مهم‌نظر مردم است،
ناشناس۳۱۶۷۴۱۳۱۲:۰۹:۰۰ ۱۴۰۲/۵/۹
اصلاحات غرب پرست بجای اتکا به یاری خدا ، دلبستگی عمیقشان به دشمنان را در سالهای متوالی به اثبات ملت شریف ایران رسانده و هر کدامشان در مقطعی از زمان بیانات اینچنینی دارند .
ناشناس۳۱۶۸۱۶۹۱۹:۱۰:۳۳ ۱۴۰۲/۵/۹
سلام گفته اید اصلاح غرب پرست این کلمه ای است که ورد زبان تان شده و الا در شرق هم حجاب وجود ندارد . بنابراین تقابل ایجاد نکنید و مساله را با تهمت و وارونه کردن و جابجایی عوض نفرمایید. فضایی ایجاد کنید و همگان گفتگو کنند، ...
ناشناس۳۱۶۸۴۴۵۲۳:۲۲:۵۴ ۱۴۰۲/۵/۹
وقتی فرهنگ فعلی در جهان از غرب هست که دارد رسوخ می کند در جهان و این افراد هم بنا به سیاست یا به خاطر کنشگری علیه نظام یا هر چیز دیگری هضم آن شدن و افاضه می کنند، لطفا همه را ساده‌ لوح فرض نفرمایید
ناشناس۳۱۶۷۴۲۳۱۲:۱۳:۱۴ ۱۴۰۲/۵/۹
اجازه بدهيد همه نظر بدهند
ناشناس۳۱۶۷۹۹۵۱۷:۱۲:۵۷ ۱۴۰۲/۵/۹
نیست هبچوقت نظر نمیدید! نظر که چه عرض کنم ، ویران میکنید بازم‌طلبکارید!
ناشناس۳۱۶۸۰۵۶۱۸:۰۷:۱۰ ۱۴۰۲/۵/۹
نخیر!همه مردم ایران بدهکار شما هستند از بس کشورداری با افکار شما برای ما عزت و احترام و رفاه به همراه داشته
ناشناس۳۱۶۸۳۰۴۲۱:۱۵:۴۹ ۱۴۰۲/۵/۹
دستپخت همین دوستانت هست که داری به به می کنی و همراهی می کردی!!
ناشناس۳۱۶۸۰۲۶۱۷:۳۳:۱۴ ۱۴۰۲/۵/۹
به نظر من مماشات در مورد عفاف و حجاب دیگر بس است ...
ناشناس۳۱۶۸۰۵۸۱۸:۰۸:۰۵ ۱۴۰۲/۵/۹
معنی مماشات رو هم فهمیدیم
کارشناس ارشد علوم سیاسی۳۱۶۷۴۳۲۱۲:۱۵:۵۰ ۱۴۰۲/۵/۹
مدعی العموم باید سریعا به صحبت های آقای خاتمی و عارف که گفته اند اگر جلوی بی حجابی و بی حیایی را بگیرید با براندازی مواجه میشوید ورود امنیتی کنند
ناشناس۳۱۶۸۰۵۵۱۸:۰۶:۰۷ ۱۴۰۲/۵/۹
هر کشور دیگه‌ای بود نقره داغشون میکردن
ناشناس۳۱۶۷۴۳۳۱۲:۱۶:۰۲ ۱۴۰۲/۵/۹
باسنگ زدن به این نماد انسانیت و ومدیریت نمیتوانید اعتباری برای خودتان کسب کنید.
ناشناس۳۱۶۷۹۹۴۱۷:۱۲:۴۱ ۱۴۰۲/۵/۹
درود بر خاتمی
ناشناس۳۱۶۸۰۸۰۱۸:۲۱:۲۶ ۱۴۰۲/۵/۹
خداوند ترا با خاتمی محشور کند
ناشناس۳۱۶۸۲۴۲۲۰:۱۸:۲۲ ۱۴۰۲/۵/۹
مثل اینه که بگی درود بر فتنه یا درود بر وطنفروشی
محمد۳۱۶۸۳۷۵۲۲:۱۵:۳۵ ۱۴۰۲/۵/۹
دقیقا درود به کدام عملکردش.؟؟؟؟؟؟
ناشناس۳۱۶۸۰۵۷۱۸:۰۷:۴۳ ۱۴۰۲/۵/۹
از نگاه طایفه گری دور شوید تا بهتر درک کنید!
ناشناس۳۱۶۸۱۸۵۱۹:۲۰:۳۵ ۱۴۰۲/۵/۹
بسیار عالی گفتید.درود بر خاتمی
ناشناس۳۱۶۸۲۳۱۲۰:۰۷:۱۵ ۱۴۰۲/۵/۹
کدام نماد انسانیت؟!! روحانی غیر متعهد به مبانی و مظاهر مذهبی، دینی واخلاقی شد نماد انسانیت؟!!! ایشون همان اوان هفتاد شعله این فتنه رو روشن کرد؟! کجای کارید؟!!
ناشناس۳۱۶۷۴۳۹۱۲:۲۰:۰۶ ۱۴۰۲/۵/۹
اگر قانون الزام آور است قانون ماهواره آیا الزام آور نیست؟ قانون فیلترینگ که انجام شده و اتفاقا همه مسئولان با قانون شکنی در شبکه های اجتماعی امریکایی جولان می دهند چطور؟؟؟؟؟ اینکه ربا خواری در اسلام حرام است و بانک ها بصورت گسترده در حال ربا خواری هستند چطور؟!!! اینها بصرفه نیست؟!!!!
ناشناس۳۱۶۷۹۷۰۱۶:۵۲:۴۴ ۱۴۰۲/۵/۹
چیزهای دیگر هم هست دزدی چرا هست؟ اختلاس چرا هست؟ رشوه چرا هست؟ زدو بند چرا هست؟ تغییر احکام شرعی مانند قاصی کردن زن یا رئیس شدن آنان چرا هست؟....!
ناشناس۳۱۶۷۴۴۰۱۲:۲۰:۱۱ ۱۴۰۲/۵/۹
چاپ مطالب کیهان کار اشتباهی است.
ناشناس۳۱۶۸۰۸۶۱۸:۲۷:۱۵ ۱۴۰۲/۵/۹
چرا لابد منافی ازادی بیانه!
ناشناس۳۱۶۷۴۴۸۱۲:۲۴:۱۲ ۱۴۰۲/۵/۹
شورای امنیت ملی ایشان را احضار و در صورت لزوم بازخواست نماید
ناشناس۳۱۶۸۱۱۶۱۸:۴۰:۳۸ ۱۴۰۲/۵/۹
به چه دلیل باز خواست کند آزادی بیان ؟؟؟
ناشناس۳۱۶۷۴۵۸۱۲:۲۷:۱۳ ۱۴۰۲/۵/۹
متاسفانه از زمانی که ایشان رییس جمهور شد انقلاب اسلامی از مسیر خود منحرف شد با سوت و کف مستی دانشجو نما جو زده شد و فرهنگ کشور را بباد فنا و فساد داد
ناشناس۳۱۶۸۰۶۰۱۸:۰۹:۲۵ ۱۴۰۲/۵/۹
مخالفم با نظر شما
امیر حسین سلطان/تهران۳۱۶۸۰۷۲۱۸:۱۷:۰۹ ۱۴۰۲/۵/۹
بزرگترین گناه ایشان کسب اعتبار و حیثیت مضاعف برای نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است و ایده گفتگوی تمدن های ایشان در سطح بین المللی پذیرفته شده است. واقعا شما با کدامین حجت عرفی و اخلاقی و انسانی و حتی شرعی و دینی این چتین در حق این شخصیت ممتاز معاصر و سید بزرگوار روحانی حق ناشناسی روا می دارید؟! ماه محرم است و ماه حسین علیه السلام که فرمودند: اگر دین هم ندارید لااقل آزاده باشید. ...
ناشناس۳۱۶۸۳۰۶۲۱:۱۸:۱۰ ۱۴۰۲/۵/۹
منظورت محور شرارت که نیست؟!! یا سیاست باج دادن هسته ای؟!!!
ناشناس۳۱۶۸۱۱۸۱۸:۴۲:۰۱ ۱۴۰۲/۵/۹
اتفاقا زمان رییس جمهوری ایشان دوران طلایی بود رییس جمهور با کلاسی بود
علی۳۱۶۸۲۳۳۲۰:۱۳:۱۲ ۱۴۰۲/۵/۹
خاتمی محبوب مردم هست
ناشناس۳۱۶۷۴۶۱۱۲:۲۹:۱۸ ۱۴۰۲/۵/۹
کسی که چند سال قبل می‌رود در خارج و با زن نامحرم دست می‌دهد همان زمان باید خلع لباس می شد
ناشناس۳۱۶۸۱۴۱۱۸:۵۳:۰۵ ۱۴۰۲/۵/۹
خاتمی مرد روز وبا سواد جوان را درک میکند آقای خامنه‌ای هم جوانان را درک می‌کند ...
ناشناس۳۱۶۸۱۶۰۱۹:۰۴:۵۶ ۱۴۰۲/۵/۹
کسی هم داشتیم که مادر هگوچاوز را بغل کرد اما برخی همفکرانش الان بر مسندها جولان می دهند و خودش هم در کمال امنیت اپوزسیون شده
ناشناس۳۱۶۸۳۰۸۲۱:۲۰:۲۱ ۱۴۰۲/۵/۹
اولا ایشان آن زن را بغل نکرد و در کار انجام شده قرار گرفت توسط آن خانم دوم هم ایشان روحانی نیست و لباس آن را هم ندارد!
ناشناس۳۱۶۸۲۲۴۲۰:۰۱:۴۲ ۱۴۰۲/۵/۹
رییس جمهور محبوبتان احمدی نژاد چی ....
ناشناس۳۱۶۷۴۶۳۱۲:۳۰:۲۷ ۱۴۰۲/۵/۹
از عامل دشمن در ایران انتظاری نیست که به شرعیات و فرهنگ ایرانی نتازند
ناشناس۳۱۶۸۱۱۲۱۸:۳۷:۱۶ ۱۴۰۲/۵/۹
بیشتر دقت کن
ناشناس۳۱۶۷۴۶۸۱۲:۳۳:۱۳ ۱۴۰۲/۵/۹
الف- مواضع غیر عقلانی کیهان در همه امور مشخص است. ب- با بگیر و ببند و گشت ارشاد، حجاب اجباری توسعه پیدا نمی کند. ج- دستگاه ها و حتی افرادی که از بودجه کشور، تحت عنوان امور فرهنگی ارتزاق می کنند، کجا هستند؟ خروجی آن ها تا کنون در باب گسترش حجاب چه بوده که الان، از وجه و حیثیت پلیس، مایه می گذارند؟
ناشناس۳۱۶۸۰۵۹۱۸:۰۸:۵۱ ۱۴۰۲/۵/۹
آن وقت این شخص دوست شما دخالت کند چه معنا دارد؟!!!!!
ناشناس۳۱۶۷۴۷۰۱۲:۳۳:۳۵ ۱۴۰۲/۵/۹
وقتی قانون حجاب را از چند سال قبل اجرا نشود افرادی می آیند برای اهداف سیاسی و براندازی و کلید آن الان حجاب هست مماشات کنید در قانون حجاب انقلاب را تهی می کنند این.... ها
ناشناس۳۱۶۷۴۷۴۱۲:۳۵:۱۵ ۱۴۰۲/۵/۹
عارف و خانمی مروجان بی حجابی و برهنگی هستند
ناشناس۳۱۶۸۱۳۰۱۸:۴۵:۵۹ ۱۴۰۲/۵/۹
نخیر اینها با سواد وبا کلاس هستند پیامبر فرموده بچه هایتان را با زمان خودشان تربیت کنید اگر ما تربیت با زمان نکنیم بچه ها در مقابل غرب عقب مانده میشوند
ناشناس۳۱۶۸۴۶۵۲۳:۳۷:۲۲ ۱۴۰۲/۵/۹
اولا شرایط روز ربطی به قوانین شرعی ندارد که به واسطه آن تغییر کند و قوانین شرعی ثابت هست شرایط روز یعنی چیز های جدید آمدن و بر اساس آن وفق یافتن یا منع کردن دوم اگر بر منطق تفکر غرب گرایی شما باشد اول بی حجاب بعد خیانت بعد همجنسگرایی بعد آموزش شیطان پرستی و آموزش تغییر جنسیت در مدارس لابد باید انجام شود چیری که غرب جانان یکی یکی دارد اجرا می کند وشما....
ناشناس۳۱۶۷۴۸۰۱۲:۳۸:۱۱ ۱۴۰۲/۵/۹
در آخرالزمان بی دینان گستاخ می شوند و طغیان می کنند و در مقابل خدا هم می ایستند چه برسد به قوانین .
ناشناس۳۱۶۷۴۸۴۱۲:۳۹:۴۳ ۱۴۰۲/۵/۹
سلام بر سید بزرگوار محمد خاتمی
ناشناس۳۱۶۸۰۱۱۱۷:۲۲:۵۲ ۱۴۰۲/۵/۹
بزرگوار را خوب اومدی کلی خندیدیم
ناشناس۳۱۶۸۰۶۲۱۸:۱۰:۵۹ ۱۴۰۲/۵/۹
نخند آقا نخند
ناشناس۳۱۶۸۱۱۵۱۸:۴۰:۰۶ ۱۴۰۲/۵/۹
خیلی مانده است تا مفاهیمی مثل بزرگوار را بفهمید! خنده هم بر هر دردی دواست...!
ناشناس۳۱۶۸۳۱۴۲۱:۲۴:۲۵ ۱۴۰۲/۵/۹
از طایفه گری بپرهیزید
ناشناس۳۱۶۷۴۸۸۱۲:۴۱:۵۸ ۱۴۰۲/۵/۹
من در تعجبم که شما چرا این موضوع ساده را نمی‌خواهید بفهمید. اگر اکثریت 90%جامعه طرفدار حجابند یه رفراندوم حجاب بگذارید و اگر برنده شدید اعلام بفرمایید که از آن پس شما مطلق العنان هستید
ناشناس۳۱۶۷۹۷۲۱۶:۵۳:۵۹ ۱۴۰۲/۵/۹
شما دنبال چیز دیگری هستید و این ها بهانه هست
ناشناس۳۱۶۸۰۷۶۱۸:۲۰:۱۵ ۱۴۰۲/۵/۹
اون وقت هم شما می گید تقلب شده
ناشناس۳۱۶۷۴۹۰۱۲:۴۲:۱۷ ۱۴۰۲/۵/۹
همین که دشمنان داخلی و خارجی روی حجاب زوم کردن و در پشت ژست قشنگ چه خوابی دیدن برای مردم و کشور همگی نشان از دسیسه هست و حاکمیت باید زن ها را از مشاغل مردان که اختلاط افراطی صورت گرفته خالی کند تا اینطور بخشی از جامعه وارد این بازی خطرناک ضد بشریت نشوند کاری که در کشور خودشان انجام دادن در اینجا هم دنبال آن هستند
عمران۳۱۶۷۴۹۶۱۲:۴۴:۴۵ ۱۴۰۲/۵/۹
اشتباهی که جریان حاکم در کوبیدن اصلاح طلبان میکند این است که نمیداند اصلاح طلبان حکم ایربگ خودرو را برای کابین سکانداری قطار نظام دارند. با حذف آنها مکانیسم ایمنی قدرت از بین میرود. البته ما هم جلوی حذف اصلاح طلبان را نخواهیم گرفت.
ناشناس۳۱۶۷۵۰۱۱۲:۴۶:۲۹ ۱۴۰۲/۵/۹
به کیهان بگید چرا انقدر دشمن تراشی می کنید؟ چرا فقط بلدید گیر بدید به دخترا و خانم ها. چرا به اختلاس گران و دزدان بیت المال کاری ندارید
ناشناس۳۱۶۷۹۷۵۱۶:۵۴:۵۱ ۱۴۰۲/۵/۹
چون در آن تشکیک درست نمی کنید!
محسن۳۱۶۷۵۰۸۱۲:۴۷:۳۴ ۱۴۰۲/۵/۹
حرفای خاتمی و افصلاح طلبا ن همون حرفای ناکثین زمان امیرالمومنین است
213146554۳۱۶۷۵۱۶۱۲:۵۲:۲۸ ۱۴۰۲/۵/۹
این داستان حجاب و عفاف کی تموم میشه؟ مسئولین یکساله درگیر این مسئله شدن از مسئولیت اصلی دور ماندن، آقا جون به جای حجاب و روسری به تورم و مشکلات معیشتی و مرغ 120 هزار تومانی رسیدگی کنین
عمران۳۱۶۷۹۹۹۱۷:۱۵:۳۱ ۱۴۰۲/۵/۹
مسئولین خودشان بهتر از من و شما میدانند که حجاب اولویت جامعه نیست اما نمیتوانند. ..
علیرضا بایرامی۳۱۶۸۳۳۶۲۱:۴۲:۵۸ ۱۴۰۲/۵/۹
الان هم هفته دیگه هم لایحه رو می خوان بفرستن شورای نگهبان چرا مردم واقعا آن قدر بی تفاوتی به خدا ما ضد دین نیستیم و به همه مردم هم احترام می ذاریم...
ناشناس۳۱۶۷۵۱۷۱۲:۵۳:۰۲ ۱۴۰۲/۵/۹
نظرات خاتمی همراه با عقل گرایی است و نه تندروی
ناشناس۳۱۶۷۵۲۶۱۲:۵۷:۴۵ ۱۴۰۲/۵/۹
حجاب در هیچ زمان و مکانی چنین بزرگنمایی نشده بوده حتی زمان پیامبر.ظاهرا حجاب بیش از اینکه شرعی باشه وسیله اعمال قدرت و یا حواسپرتی از موضوعات اصلی هست. خاتمی هم اتفاقا خیر نظام را میخواد ولی خب از اونجایی که هر کس مثل شما فکر نکنه دشمن حساب میشه کاری نمیشه کرد. بنیان خانواده هم 100 واحد متاثر از اقتصاده و یک واحد متاثر از حجاب ولی ظاهرا این یک واحد اهمیت بیشتری براتون داره و میشه ناتوانی در کنترل اون 100 واحد را باهاش پنهان کرد.
ناشناس۳۱۶۸۲۱۳۱۹:۵۱:۳۷ ۱۴۰۲/۵/۹
کاش میشد این کامنت را صدبار تایید کرد.
ناشناس۳۱۶۸۴۵۲۲۳:۲۷:۴۷ ۱۴۰۲/۵/۹
چون حجاب هیچ وقت در تاریخ چند هزار ساله مانند این دوسده مورد حمله تفکر فمنیست ها و دنیا پرستان قرار نگرفته بود
ناشناس۳۱۶۷۵۳۷۱۳:۰۴:۴۶ ۱۴۰۲/۵/۹
اگر جواب منطقی برای نظرات ایشان دارید اعلام نمایید وگرنه کسی با جو سازی بر علیه ایشان نظر شما را نخواهد پذیرفت....
ناشناس۳۱۶۷۹۷۷۱۶:۵۵:۲۳ ۱۴۰۲/۵/۹
جواب بارها داده شده
ناشناس۳۱۶۷۵۳۹۱۳:۰۶:۰۴ ۱۴۰۲/۵/۹
آقای خاتمی بسیار منطقی و سنجیده و تخصصی صحبت کرده‌اند.
ناشناس۳۱۶۷۵۶۱۱۳:۱۴:۵۸ ۱۴۰۲/۵/۹
اشتباه به قضیه نگاه میکنید . این خاتمی نیست که به مخالفان حجاب خط میده ، بلکه میخواد سوار بر این موج بشه و خودش رو بالا بیاره .
ناشناس۳۱۶۷۵۹۳۱۳:۳۲:۰۶ ۱۴۰۲/۵/۹
درود بر خاتمي كه هميشه پشتيبان مردمي ايران بوده و هست
ایرانی۳۱۶۷۵۹۷۱۳:۳۴:۰۷ ۱۴۰۲/۵/۹
جالبه که تمامی عفاف یک زن را شما در چادر و مقنعه می بینید واقعا جای تاسف دارد
ناشناس۳۱۶۷۶۰۱۱۳:۳۷:۱۹ ۱۴۰۲/۵/۹
این همه واجب شرعی هست که حاکمیت اعتنایی به اونها نداره و تنها گیرش شده حجاب. مردم دارند تو فقر و فلاکت دست و پا می زنند. نخبه ها هر روز بیش از پیش دارن از مملکت به دلیل نبود امید میرن. زمستون گاز نداریم و تابستون برق کل سال هوای کثیف و آلوده استنشاق می کنیم.
ناشناس۳۱۶۷۶۰۲۱۳:۳۷:۵۶ ۱۴۰۲/۵/۹
فرقی نمی کند، یکی از شماهاست که باهاش زاویه پیدا کرده اید، فقط کمی باسواد است، کمی حرف زدن بلد است، در کل کمی قابل تحمل تر است! والبته در طول حیات 35 ساله پس از جنگ، شانس آوردید 8 سالی وی بود، چون تنها 8 سالی است که یک وضعیت اقتصادی نسبتا قابل قبول و یک مقبولیت بین المللی نسبتا قابل قبول (سال گفتگوی تمدن ها) برای شما شکل گرفت!
ناشناس۳۱۶۷۶۲۸۱۳:۵۵:۴۶ ۱۴۰۲/۵/۹
مطمین باشید اون نوجوان یا جوان که کشف حجاب کرده مسیله اش خاتمی نیست. دنبال خواسته ها و برداشت های خودش از بد و خوب است.
ناشناس۳۱۶۷۶۲۹۱۳:۵۵:۵۷ ۱۴۰۲/۵/۹
سخن خاتمی کاملا متین است.
رسول۳۱۶۷۶۴۷۱۴:۰۵:۴۹ ۱۴۰۲/۵/۹
این توپیدن های بی منطق به خاتمی و امثال او دردی از این جامعه دوا نمی کندشما نه واقعیت جامعه را می پذیرید نه استدلال متشرعان را. فقط به خوشایند اهل قدرت می نویسید. در حالی که قطار جامعه راه خود را می پیماید و تنها در بزنگاه های تاریخی توقفی کوتاه دارد. به جای ایستادن در مقابل این قطار و سیل به راه افتاده تدبیری بکنید و اگر به قرآن وحجت قرآنی معتقدید به قرآن مراجعه کنید و قرآن را فصل الخطاب دعاوی خویش قرار دهید. الزام حجاب یا عفاف دعوای صد و پنجاه ساله در این کشور است و در چند نقطه تاریخی ظهور و بروز داشته است یکبار در پیروزی مشروطه بار دوم در دوره رضاخان و الان سومین موج این جدال تاریخی است
ناشناس۳۱۶۷۶۶۴۱۴:۱۶:۳۸ ۱۴۰۲/۵/۹
حاکمیت‌مکلف‌است‌ازمردم‌دربرابر هجمه‌های‌اقتصادی‌فرهنگی‌سیاسی‌محافظت کند حاکمیت‌اگرتنها۵٪به‌تکالیفش‌عمل‌میکردامروزخاتمی‌هاوطبری‌هاو رفسنجانی‌هاوفریدون‌هاودنباله‌های‌ولنگاروبی‌حیاواختلاسیون‌بی‌شرم‌و دکترهای‌قلابی‌وسلبریتی‌های‌خائن‌ووطن‌فروش‌حضورنداشتند
ناشناس۳۱۶۸۰۰۸۱۷:۲۱:۳۴ ۱۴۰۲/۵/۹
وظيفه اصلى حكومت رفاه و نان و مسكن و شغل و كار ملت است ..
ناشناس۳۱۶۷۶۶۷۱۴:۱۸:۰۱ ۱۴۰۲/۵/۹
سلام آیا بیاد دارید طی سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴ در سطوح مختلف جامعه از واژه معیشت استفاده شده باشد ؟ آیا بیاد دارید طی آن دوران گروه های اجتماعی مثل معلمان بازنشسته ها کارگران و ... در کف خیابان دنبال حقوق مالی و معیشتی خود باشند ؟
ناشناس۳۱۶۷۶۷۰۱۴:۲۱:۱۶ ۱۴۰۲/۵/۹
حاج حسین زمان داره ثابت میکنه که حق با چه کسی است.
ناشناس۳۱۶۷۶۷۴۱۴:۲۴:۴۹ ۱۴۰۲/۵/۹
کسی دارد جایگاه فکری بالاترین مقبولیت رییس جمهور با درصد رای آوری اول در انتخابات دوران جمهوری اسلامی را با همان ادبیات کینه توزانه مخصوص خودش زیر سوال میبرد که حتی با فروش چند صد نسخه روزنامه اش با مشکل روبروست
ناشناس۳۱۶۷۷۲۲۱۴:۴۰:۴۵ ۱۴۰۲/۵/۹
کیهان هرکه را تکذیب کند، محبوب میشود!
ناشناس۳۱۶۷۷۲۴۱۴:۴۱:۵۶ ۱۴۰۲/۵/۹
دیر و زود داره ، سوخت سوز نداره ، رویکرد و نگاه به حجاب عوض میشه. مثل خیلی از مسائلی که در گذشته برای نظام مسئله بوده ولی الان عادی برخورد میشه.
ناشناس۳۱۶۷۷۴۰۱۴:۴۵:۴۱ ۱۴۰۲/۵/۹
مهره های اجانب و مزدوران و جاسوسان اجانب باید مجازات بشوند
ناشناس۳۱۶۸۱۳۶۱۸:۵۰:۰۱ ۱۴۰۲/۵/۹
چون منطقی صحبت کرده و جوانان را درک می کند باید برخورد شود ؟؟؟
ناشناس۳۱۶۷۷۴۷۱۴:۴۷:۵۷ ۱۴۰۲/۵/۹
فکر میکنید مردم حتی اکثریت قشر مذهبی بین خاتمی و شریعتنداری کدوم رو ترجیح میدهند؟
ناشناس۳۱۶۷۷۵۲۱۴:۴۹:۰۵ ۱۴۰۲/۵/۹
وقتی کیهان حرفهای منطقی و دلسوزانه شخصی چون خاتمی را برنمی تابد ، دیگر امیدی به تفاهم ملی نباید داشت .
ناشناس۳۱۶۷۷۷۰۱۴:۵۵:۰۴ ۱۴۰۲/۵/۹
چرا عکسش اینطوریه!؟ تازه از خواب بیدار شده یا اینقدر پیر شده!؟
ایرانی۳۱۶۷۷۷۱۱۴:۵۵:۴۸ ۱۴۰۲/۵/۹
خب به روز بودن لازمه موفقیت است. آقای خاتمی واقعیت را پذیرفته و با خواسته روز مردم کنار آمده
امیر حسین سلطان/تهران۳۱۶۷۷۷۷۱۴:۵۹:۳۲ ۱۴۰۲/۵/۹
آقای شریعتمداری همان دو سه سطر پایانی نوشته شان گویای همه چیز هست. بسیار بسیار متاسفم که همچنان یک شخصیت بزرگوار روحانی و مورد اعتماد و احترام اکثریت جامعه را با اتهام زنی های دور از عدل و انصاف مورد نوازش قرار می دهند و با این منطق هم می خواهند نسبت به نظرات جناب آقای خاتمی درباره حجاب به خیال خودشان پاسخ و واکنش درخوری ارائه داده باشند! خوشبختانه منطق جناب آقای خاتمی منطق تازه ای نیست که اکثریت ملت بی اطلاع از آن باشند. لطفا به جای ایراد هرگونه تهمت و اتهام به ایشان با ادله و مستندات منطقی درصدد پاسخگویی به نظرات رئیس دولت اصلاحات باشند ولاغیر. و من الله التوفیق
ناشناس۳۱۶۸۰۱۴۱۷:۲۷:۲۵ ۱۴۰۲/۵/۹
دیر و زود دارد ولی سوخت و سوز نداره در زمان مناسب به وضعیت تمامی افراد مروج بی حجابی و بی حیایی و بی غیرتی رسیدگی خواهد شد آنانی که با سخنان و عملکردشان باعث فروپاشی کانون خانواده هاشدند ..
امیر حسین سلطان/تهران۳۱۶۸۰۸۳۱۸:۲۵:۰۲ ۱۴۰۲/۵/۹
به ضرس قاطع باید عرض کنم جناب آقای خاتمی از این اتهام ها مبرا هستند. اگر تاکنون شخصیتی بسان خاتمی را نشناخته اید این ضعف شماست و لذا تقصیری متوجه ایشان و ارادتمندان ایشان نبوده، نیست و نخواهد هم بود.....
ناشناس۳۱۶۷۷۸۷۱۵:۰۴:۰۶ ۱۴۰۲/۵/۹
خاتمی با وجود هجمه هایی که از همه طرفها در این سالها به او شد، همچنان شریف و منصف باقی مانده است .
ناشناس۳۱۶۸۴۵۳۲۳:۲۹:۰۱ ۱۴۰۲/۵/۹
خاتمی شایدازنظربعضیاانسان درستی باشدوگرنه خاتمی هم درزمان خودش خیلی خرابی کرد.... اولاایرانی وزن ایرانی قبل ازاسلام هم حجاب داشته من فکرمیکنم اصلا اسلام حجاب راازایران مصادره کردوگرنه اعراب همیشه بدحجاب بودند..... درودبرایرانی بااصالت وباحجاب چه مردوچه زن کتیبه های هخامنشی رانگاه کنیدهمه باحجابند
ناشناس۳۱۶۷۷۹۰۱۵:۰۵:۰۱ ۱۴۰۲/۵/۹
بحث و جدل امروز بر سر حجاب نیست بلکه اجبار آن است که بخش قابل توجهی آنرا قبول ندارند اما حاکمیت اصرار بر اجبار آن دارد
ناشناس۳۱۶۸۱۴۲۱۸:۵۳:۱۲ ۱۴۰۲/۵/۹
بخش قابل توجه یعنی چی؟ ... اگر هم شکی وجود داره رفراندوم برای همین روزهاست
سینا۳۱۶۷۷۹۳۱۵:۰۵:۵۵ ۱۴۰۲/۵/۹
متاسفانه کیهان و امثال آن رفته رفته خود را در جایگاه نماینده انحصاری دین و خدا بر روی زمین میدانند و این واقعا خطرناک است. اینکه تفسیر و برداشت این عزیزان از الزام حجاب و حکم الهی در این باره این است که مثلا در جامعه اسلامی یا جمهوری اسلامی، زن غیر مسلمان یا غیر معتقد حتما باید موهایش را بپوشاند و حکومت موظف است به هر طریق ممکن این فرد را متقاعد یا مجبور به این کار کند، صرفا برداشت و فهم این دوستان از حکم الهی است و اینکه فرد دیگری، روحانی دیگری، چنین تفسیر و برداشتی نداشته باشد، به معنی حکم الهی را خلاف عقل دانسن نیست.
ناشناس۳۱۶۷۷۹۴۱۵:۰۶:۵۱ ۱۴۰۲/۵/۹
اینجور که این فتنه‌گر میشه باشه ، اختلاس و ربا و ارتشا و سرقت و تجاوز هم میتونه مشمول همین استدلال باشه! و حکومت هم نباید قانون رو اجرا کنه بلکه قوانین هم مطابق میل اوباش باید تدوین بشه! هرکی مثل خودش هر کاری دلش بخواد میتونه بکنه
ناشناس۳۱۶۷۷۹۶۱۵:۰۸:۰۱ ۱۴۰۲/۵/۹
اصلاح طلبان که طی سی و چند سال گذشته شاهرگ و مویرگهای اقتصادی کشور را با رانت در دست گرفته اند، با پروپاگاندای رسانه ای بر طبل فقر میکوبند و آنرا ریشه تمام مشکلات معرفی و از طرف دیگر راه برون رفت از آن را در ترویج اسلام اسلام سکولار معرفی می‌کنند و با تحلیل‌های غیر شیعی و ضد اسلام ناب محمدی خمینی کبیر سعی در تسخیر اذهان نوجوانان و جوانان ناآگاه و بی مطالعه دارند. این مسلمانان رحمانی نه تنها حاضر نیستند هتک و توهین به قرآن را محکوم کنند بلکه با تحلیل‌های غربگرایانه آنرا معلول رفتار معتقدان به اسلام ناب محمدی معرفی می‌کنند.
ممدلو۳۱۶۷۸۱۸۱۵:۱۵:۰۷ ۱۴۰۲/۵/۹
از هر دو نفر، خاتمی و شریعتمداری ملولیم. انگار قحط الرجال شده توی مملکت ما. انگار یه عده تا زنده اند باید برای مردم تعیین تکلیف کنند. میزان فقط رای اکثریت ملت است .کشور مال ملت است. یتیم و صغیر نیستیم که عده ی معدودی برای ما تصمیم بگیرند. حضرت علی هم در زمان خودش در مورد تشکیل حکومت به رای مردم تمکین کرد. ایشان هزار سال قبل از تاسیس امریکا و دموکراسی چنین تصمیمی گرفتند. نام امام علی و امام حسین علیه السلام بی دلیل زنده نمانده.
ناشناس۳۱۶۷۸۳۶۱۵:۲۳:۵۷ ۱۴۰۲/۵/۹
خب البته شما همه رو دشمن فرض می کنید، دشمن خدا، دشمن انقلاب، دشمن شرع، دشمن امام... اما چه کسی گفته شما در جهت درست ایستادید ؟
ناشناس۳۱۶۷۸۵۹۱۵:۴۲:۳۴ ۱۴۰۲/۵/۹
در قانون گذاری یک اصل عقلی و بدیهی رعایت نشود، هدر دادن منابع است. قانون باید مورد تایید اکثریت مطلق جامعه هدف باشد و گرنه بودجه و نیروی کافی برای اجرای آن وجود نخواهد داشت. لذا تا وقتی موضوعی با استفاده از تبلیغات مناسب برای مردم تبیین نشده و اکثریت قابل توجهی آن را نپذیرفته اند، قانونگذاری منجر به لج بازی بیشتر و نتیجه معکوس دارد.
ناشناس۳۱۶۷۹۳۶۱۶:۳۳:۵۲ ۱۴۰۲/۵/۹
ما خواهان اجراي تمام وكمال قانون حجاب در كنار اجراي قوانين از كجا آورده اي قانون مبارزه با فساد قانون تحصيل رايگان مسكن وكار مناسب براي مردم وهمه قوانيني كه چهل سال معطل مانده اند هستيم بسم الله
Abdi۳۱۶۷۹۸۱۱۶:۵۸:۱۰ ۱۴۰۲/۵/۹
شما در مورد این مشکلات اخلاقی در دولت هیچ نظری ندارید ؟
ناشناس۳۱۶۸۰۲۷۱۷:۳۴:۱۳ ۱۴۰۲/۵/۹
فلسفه بافی و ژست روشنفکرنمایی موضوع حجاب را حل نمی نماید. چرا که: 1- حجاب امریست کاملا اجتماعی که بر اجتماع و فرهنگ و جریانات فرهنگی و اجتماعی تاثیر بارز دارد. 2- برای کیفیت بی حجابی توقفی نمی توان لحاظ نمود. 3- امروز بی حجابی به نوعی به یک شیوه و ابزار مبارزاتی بر علیه جمهوری اسلامی و حتی بسیاری از اعتقادات دینی بدل شده. لذا در صورتیکه موضوع رعایت حجاب به حداقل های قبلی بازنگردد، وضعیت تلاطم فرهنگی و سیاسی در ایران ادامه خواهد یافت و چالش های فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی ادامه داری برای آینده قابل پیش بینی است. بنظر در داخل و خارج نیز عده ای بخوبی این موضوع را درک نموده اند و دارند از پدیده بی حجابی در راستای رسیدن به اهداف خود و فشار بر جمهوری اسلامی استفاده می نمایند.
مینا رئوفی زاده۳۱۶۸۰۴۴۱۷:۵۶:۰۴ ۱۴۰۲/۵/۹
همون محمد خاتمی شایعه انداخت توی جامعه یک بخشش رو همین آقا متأسفانه به هم زد حالا بازهم فکرهای منحرفش رو داره خجالت هم نمیکشه
ناشناس۳۱۶۸۱۴۵۱۸:۵۳:۲۲ ۱۴۰۲/۵/۹
این بنده خدا که طرفداری از شریعتمداری و .... میکنه معلومه یک نفره همه نظراتش یکنواخته .
ناشناس۳۱۶۸۱۴۸۱۸:۵۵:۲۴ ۱۴۰۲/۵/۹
همه بی حجابی ها از زمان همین خاتمی شروع شد، برخی از اصلاحات همان باقیمانده های رژیم پهلوی هستن اما در ظاهری جدید
علی۳۱۶۸۲۶۶۲۰:۴۶:۰۴ ۱۴۰۲/۵/۹
آقای خاتمی خیر مملکت را می خواهد
اذرن۳۱۶۸۲۸۱۲۰:۵۸:۰۷ ۱۴۰۲/۵/۹
خاتمی یک ورشکسته سیاسی است که تعادل فرهنگی ندارد تحقیق کنید که بچه هایش کجا زند گی می کنند
ناشناس۳۱۶۸۳۱۳۲۱:۲۴:۱۴ ۱۴۰۲/۵/۹
حجاب یک انتخاب است و اجبار نیست.
مهدی۳۱۶۸۳۳۱۲۱:۳۹:۴۳ ۱۴۰۲/۵/۹
توی ای مملکت همه کاره اقای شریعتمداری می‌باشند وآوامر مولو کانه ایشان توسط روزنامه کیهان برای سه قوه ابلاغ می‌شود واکثریت هم سعی می‌کنند طبق نظر ایشان رفتار شود که خدای نا کرده ناراحت نشود
ناشناس۳۱۶۸۳۵۷۲۲:۰۳:۴۶ ۱۴۰۲/۵/۹
به نظر خود خاتمی هم نفهمیده چی نوشته و نمی تواند توضیح دهد که چه می گوید
ناهید۳۱۶۸۳۸۹۲۲:۲۰:۳۵ ۱۴۰۲/۵/۹
آقای خاتمی اندیشمندی بزرگ و دوستدار مردم و کشور هست هر آنچه ایشون بیان میکنند سرشار از عقلانیت و انساندوستی است و جزوه یاران صدیق آقای خمینی هستن خداوند ایشون رو برای مردم حفظ کند
ناشناس۳۱۶۸۴۱۴۲۲:۳۹:۱۴ ۱۴۰۲/۵/۹
در هر حال هنوز هم خاتمی محبوب است اگه جرات دارن بگذارد برای ریاست جمهوری کاندیدا بشه ببینند چقدر رای میاره
حسین۳۱۶۸۴۳۶۲۳:۰۶:۴۹ ۱۴۰۲/۵/۹
به قول معروف چرا رای گیری نمیکنید. تا ببینید
ناشناس۳۱۶۸۴۴۴۲۳:۱۷:۲۰ ۱۴۰۲/۵/۹
به این وطن فروش کی اجازه حرف زدن داده
محمود۳۱۶۸۴۷۸۲۳:۴۶:۲۲ ۱۴۰۲/۵/۹
سید بزرگوار محبوب دلهاست. اگر هم برای حرفهایش نقدی است محترمانه باید باشد ایشان در هر حال رییس جمهور کشور بودند بحث منطقی راه درست است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. من عجله ندارم!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  10. دور باطلی که تمامی ندارد!

  11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  19. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  20. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  21. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  4. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  5. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  6. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  7. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  8. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  9. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  10. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  11. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  12. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  13. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  14. معلمان تلاش کنند گره ذهنی دانش آموزان باز شود

  15. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  16. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  17. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  18. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  19. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  20. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  21. سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست

  22. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  23. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  24. من یک پروفسور هستم

  25. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

آخرین عناوین