اسلامی: دشمن با تهاجم سنگین خود باور مردم به فناوری هسته‌ای را نشانه رفته است

  4020426076 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی «من فناوری هسته‌ای هستم» با حضور معاون رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش در محل سازمان انرژی اتمی ایران برگزار شد.

اسلامی: دشمن با تهاجم سنگین خود باور مردم به فناوری هسته‌ای را نشانه رفته است

به گزارش میزان، مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی «من فناوری هسته‌ای هستم» با حضور محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی و رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مدیران ارشد صنعت هسته‌ای و این وزارتخانه در محل سازمان انرژی اتمی ایران برگزار شد.

در دومین جشنواره ملی «من فناوری هسته‌ای هستم» که برای دانش‌آموزان، معلمان دوره متوسطه و نیز دانشجویان زیر ۳۰ سال برگزار شد، محور‌هایی نظیر فناوری هسته‌ای در خدمت صنعت، پرتوزایی، فناوری هسته‌ای و محیط زیست، فناوری هسته‌ای و انرژی و نیز تدریس فناوری هسته‌ای به عنوان موضوعات برگزاری این جشنواره ملی اعلام شده بود.

اسلامی: فناوری هسته‌ای جز لاینفک زندگی است

محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره ملی «من فناوری هسته‌ای هستم» با اشاره به امضای تفاهمنامه مشترک با وزارت آموزش و پرورش در جریان برگزاری این آیین اظهار کرد: اختتامیه دومین جشنواره ملی «من فناوری هسته‌ای هستم» در حالی برگزار شد که یک بعد بین‌المللی داشت که اکنون و با پیگیری آژانس بین‌المللی اتمی در حال انجام است.

وی افزود: موضوع معرفی فناوری هسته‌ای به مردم از سال ۱۴۰۰ و در این دوره مدیریت سازمان انرژی اتمی ایران در قالب یک همکاری مشترک با وزارت آموزش و پرورش دنبال شد؛ در سازمان انرژی اتمی ایران به دنبال این هستیم که از سنین پایه، فناوری هسته‌ای برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها به یک باور فراگیر تبدیل شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به این که این باورسازی روش‌های گوناگونی را طلب می‌کند، تصریح کرد: در این چارچوب در تعامل با وزارت آموزش و پرورش بحث ایجاد یک باور فراگیر لازم بود که ساماندهی شود تا با تعلیم و تربیت نیروی انسانی و از طریق توسعه باور، فناوری هسته‌ای را فراگیر کنیم.

اسلامی افزود: در این قالب و در ادامه همکاری‌ها، این تفاهمنامه به امضا رسید که تکالیف مشخصی را برعهده سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت آموزش پرورش می‌گذارد؛ البته در این بین نقش سازمان انرژی اتمی ایران بیشتر است تا بتوانیم فناوری هسته‌ای را تدریس کرده و ابعاد آن نیز منعکس شود تا در این مقطع در باور همگانی قرار گیرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه با بیان این که این اتفاق در جهت جهاد تبیین تعریف شده و در این راستا در سازمان سعی شده با اشکال گوناگون و با زبان و روش‌های مختلف فناوری هسته‌ای برای مردم معرفی شود؛ گفت: دشمن با تهاجم سنگین خود باور مردم را نشانه رفته که فناوری هسته‌ای برای چه هست؟ در حالی‌که فناوری هسته‌ای جز لاینفک زندگی است که پیشرفت علوم و فنون را تسریع کرده و گشاینده جبهه‌های مختلف محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر این که پیشرفت علوم مختلف، بدون بهره‌گیری از صنعت هسته‌ای میسر نیست، گفت: امروز این تفاهمنامه براین اساس میان سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت آموزش و پرورش به امضا رسید؛ مطمئن هستیم با اراده وزیر محترم آموزش و پرورش این امکان وجود دارد که در زمینه پرورش استعداد‌های درخشان و ظرفیت‌سازی در بخش دانش کشور نقش بیشتری ایفا کنیم.

صحرایی: در آینده پرچالشی که پیش‌روی ما قرار دارد، دستیابی ما به علوم و فنون هسته‌ای تضمین‌کننده قدرت ما محسوب می‌شود

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی «من فناوری هسته‌ای هستم» ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در برگزاری این جشنواره گفت: در آینده پرچالشی که پیش‌روی ما قرار دارد، دستیابی ما به این علوم و فنون تضمین‌کننده قدرت ما محسوب می‌شود.

وی افزود: اگر در آرمان‌های خود جامعه، فرهنگ، اقتصاد، صنعت و از هر حیث کشور قوی آرزو می‌کنیم، باید بدانیم راه رسیدن به این مهم داشتن آموزش و پرورش قوی است؛ آموزش و پرورش در همه کشور‌ها جزو قوی‌ترین نهاد‌ها محسوب می‌شود و پایه‌گذار توسعه و پیشرفت آینده هر کشور است؛ روح آموزش و پرورش نیز معلمان هستند و بستر دستیابی به پیشرفت، توسعه و قدرت از مدرسه پایه گذاری می‌شود.

صحرایی با اشاره به نقش موثر سازمان انرژی اتمی ایران در برگزاری جشنواره‌ای در سطح ملی گفت: برگزاری جشنواره ملی «من فناوری هسته‌ای هستم» از سوی سازمان انرژی اتمی ایران شایسته تقدیر ویژه است، زیرا با هوشمندی همکاران ما در آموزش و پرورش و نیز تلاش دانشمندان و متخصصان سازمان انرژی اتمی ایران می‌توان آینده ایران را در این موضوع خاص ترسیم کرد که این تلاش‌ها شایسته تقدیر ویژه است.

وی ادامه داد: در سند تحول بنیادین چند موضوع مورد توجه قرار گرفته که نظم و نظام از جمله این موارد است یعنی تحول بنیادین در آموزش و پرورش ممکن نیست مگر آنکه همه کسانی که در آموزش و پرورش نقش دارند، بتوانند به شکل سازگار و نظامند با یکدیگر کار کنند؛ یکی دیگر از این موارد را امید و آینده باید دانست؛ تمام سند تحول بنیادین در جستجوی ترسیم آینده‌ای است که سربلندی ایران را ترسیم می‌کند؛ راه رسیدن به آن آینده، چنین کار‌هایی است که انجام می‌شود؛ هویت و حرکت از ویژگی‌های سند در بعد امید و آینده است

وزیر آموزش و پرورش گفت: نکته سوم نیز تربیت تمام ساحتی است؛ سند تحول بنیادین به دنبال تربیت فردی است که در درجات عالی حیات طیبه همه ویژگی‌های یک انسان مسئولیت پذیر، مومن، متعهد به آرمان‌های کشور، ملت و خود را در درون خویش بپروراند؛ رابطه کاملا فطرت‌گونه‌ای با خدا، خلق و حتی خود و محیط برقرار کند؛ برگزاری چنین جشنواره‌هایی از جنس اهدافی و کار‌های مبتنی بر سند تحول بنیادین است؛ هم نشان‌دهنده نگاه سازگار و سیستمی سازمان انرژی اتمی ایران است و هم امید و آینده را هدف قرار داده و نیز در تربیت تمام ساحتی افراد مداخله مثبت و مستقیم دارد.

صحرایی بیان کرد: مستحضرید که در سند تحول بنیادین شش ساحت تربیتی در نظر گرفته شده که یکی از آن‌ها تربیت فناورانه در ساحت فناوری‌های نوین است؛ در بسیاری از شاخص‌ها به صورت نقطه‌ای، پیشرفت‌های ما از سطح جهان بالاتر است، اما در مجموع این‌گونه نیست، زیرا در موارد متعددی یادگیری را از کودکی آغاز نکرده‌ایم؛ هرکاری از کودکی شروع کنیم حتما به پیشرفت‌های قابل توجهی نیز دست می‌یابیم.

وی با اشاره به پیشنهاد مسئولان سازمان انرژی اتمی در زمینه تعمیق و تقویت همکاری‌ها بیان کرد: آمادگی آموزش و پرورش را برای تقویت همکاری‌ها و برگزاری برنامه‌های امیدآفرین اعلام می‌کنم؛ کاملا آمادگی اجرای پیشنهاد دکتر فقهی در زمینه برگزاری المپیاد‌های ملی و بین‌المللی در زمینه فناوری هسته‌ای را داریم؛ باید تلاش‌ها را بیشتر کرد تا سال آینده انشاالله المپیاد علوم هسته‌ای و یا هر جشنواره و برنامه دیگر علمی و متناظر با اهداف سند تحول بنیادین را در سطح ملی برگزار کنیم؛ این موارد را جزو اقدامات بسیار اثرگذار در راستای سند تحول بنیادین می‌دانیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش موثر سازمان انرژی اتمی در برگزاری کارسوق‌های مختلف و حمایت از آن‌ها گفت: در آموزش و پرورش و در سازمان استعداد‌های درخشان (سمپاد)، بسیاری از این قبیل موارد را دنبال می‌کنیم؛ کارسوقی در این سازمان برنامه‌ریزی و اجرا شده که به دلیل توزیع کار در استان‌ها با هدف تمرکززدایی، به آموزش و پرورش استان بوشهر و به نمایندگی از سازمان سپرده شده است؛ کار‌هایی که در این عرصه انجام شده و در این کارسوق به نمایش و مسابقه گذاشته می‌شود. سال گذشته بیش از ۲۴۰۰ اثر در این کارسوق شرکت کرد و مورد توجه قرار گرفت؛ این کارسوق‌ها ویژه تمام استعداد‌های درخشان در سراسر کشور است که پایه‌گذاری برگزاری این کارسوق‌ها برای آینده برنامه مهمی محسوب می‌شود.

صحرایی در پایان ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این جشنواره تصریح کرد: از این نظر نیز با آمادگی کامل می‌توانیم دستاورد‌های هسته‌ای را وارد کتاب‌های درسی مدارس کنیم؛ باید کابرد‌های دانش هسته‌ای در مدارس و برای دانش‌آموزان و همچنین خانواده‌های آن‌ها تبیین شود؛ باید بدانیم برای چه حاضر شده ایم این همه هزینه بدهیم؛ تصور کنید امروز ما فناوری هسته‌ای نداشتیم و سازمان انرژی اتمی وجود نداشت؛ به حتم امروز در جایگاه برتر پزشکی هسته‌ای در خاورمیانه نبودیم.

امضای تفاهمنامه همکاری مشترک سازمان انرژی اتمی و وزارت آموزش و پرورش

در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی «من فناوری هسته‌ای هستم»، تفاهمنامه همکاری مشترک میان سازمان انرژی اتمی و وزارت آموزش و پرورش با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر آموزش و پرورش به امضا رسید.

این تفاهمنامه در راستای اجرای نقشه جامع علمی کشور، سند تحول بنیادین و کلیات نظام تربیت استعداد‌های برتر آموزش و پرورش مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و با استناد به قانون تاسیس سازمان انرژی اتمی با هدف تعامل اثربخش مدارس و پژوهش‌سرا‌های دانش‌آموزی با مراکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی این سازمان و گسترش همکاری‌های مشترک در زمینه‌های علمی، پژوهشی و فناوری بین سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت آموزش و پرورش امضا شد.

در این تفاهمنامه مشترک بین سازمان انرژی اتمی و وزارت آموزش، مواردی همچون استفاده بهینه از ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و فناورانه طرفین، همکاری در اجرای برنامه‌های متنوع آموزشی و ترویجی در زمینه دانش و فناوری هسته‌ای و کاربرد‌های صلح آمیز این صنعت در مدارس کشور، آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در نظام تعلیم و تربیت و ارتقای نگرش دانش آموزان نسبت به اهمیت و کاربرد‌های فناوری هسته‌ای در جهت آموزش و تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد، همکاری در ایجاد، تجهیز و حمایت مادی و معنوی از قطب کشوری و استانی علوم و فنون هسته‌ای پژوهش‌سرا‌های دانش‌آموزی، بسترسازی و برنامه‌ریزی در زمینه شناسایی و هدایت استعداد‌های دانش‌آموزان در حوزه علوم و فنون هسته‌ای و حمایت از ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه دانش‌آموزان و معلمان در این حوزه به عنوان محور‌های همکاری اعلام شده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۴۸۴۲۱۱۷:۲۶:۰۶ ۱۴۰۲/۴/۲۶
دکتر اسلامی عزیز، کسی با فناوری هسته ای مشکلی نداره. همین نیروگاه بوشهر رو آلمانی تا حدود 80 درصد رو ساخته بودند که برادران روس تمام تجهیزات مدن آلمانی را با قطعات بنجل تعویض کردن و چند صد برابر قیمت واقعی هم گوش مردم ایران را بریدند. با پولی که صرف ساخت این نیروگاه شد می توانستیم حداقل 50 هزار مگاوات برق تمیز تولید کنیم، ....... حالا اگه همون 50 هزار مگاوات برق تمیز رو ایجاد کرده بودیم تابستون لازم نبود که برق صنایع رو قطع کنیم و زمستون مازوت بسوزونیم....
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  16. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  17. من عجله ندارم!

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  4. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  5. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  6. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  7. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  8. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  11. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  12. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  16. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  17. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. معلمان تلاش کنند گره ذهنی دانش آموزان باز شود

  22. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  23. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

آخرین عناوین