نظرات برگزیده مخاطبان الف: اردوغان کمک ایران در زمان کودتا را فراموش کرده است/ اصلاح‌طلبان دیگر طرفداری ندارند

  4020331075 ۳۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبان «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبان الف: اردوغان کمک ایران در زمان کودتا را فراموش کرده است/ اصلاح‌طلبان دیگر طرفداری ندارند

مطلبی با عنوان «حلقه دوستان ایران در جهان قوی تر شد» با نظرات متعدد کاربران همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*مبادله با این سه کشور یعنی تبادل با یک سوم جهان هم از نظر سیاسی وهم اقتصادی که جنبه اقتصادی آن با مراتب بیشتر وسود آورتر است.

*البته داشتن روابط با تمام کشورها خوب است ولی آیا این روابط میتواند بهبودی در اوضاع وخیم امروزی داشته باشد بعید میدانم زیرا امریکا تمام کشورهای جهان بین دو راهی انتخاب بین ایران و خودش قرار داده و با توجه حجم اقتصاد آمریکا که چند صد برابر ایران است لاجرم این کشورها آمریکا را انتخاب میکنند و نمونه اش عراق که ما نمیتوانیم پولهایمان را از این کشور دوست و برادر و همسایه بگیریم .پس بهتر است ما در سیاست خارجی یک تصمیم مهم و‌راهبردی بگیریم و با امریکا مذاکره کنیم و سطح تنش ها را کمتر کنیم.

*بله کشورهای کمتر توسعه یافته میتونن نیازهای هم رو تامین بکنند هر چند مسافت زیادی بین آنها باشه

*ببینیم این دولت با دوستانش میتونه قدمی برای رفاه مردم ایران برداره یا نه!!؟

*آقا اسمش هر چی میخواد باشه باشه برید با کسی رابطه برقرار کنید که سرمایه بیاره واسه انبوه پروژه های تعطیل شده ، با کسی دوست بشید که تکنولوژی روز و پربازده بتونه بیاره واسه مملکت وگرنه داشتن تکنولوژی قدیمی باعث عقب افتادن از رقبا میشه، بتونه با سیستم بانکی ایران کار کنه، کشوری که بتونه مشکلات تحریمی مملکت رو حل کنه حالا میخواد اسمش ونزوئلا باشه یا امریکا باشه یا عربستان یا چین

*تا کی مردم باید چوب اصلاح طلب و اصول گرا را بخورند. دست از این جناح و جناح بازی بردارید.

* وقتی ایران جایگاه اقتصادی خودش رو در منطقه از دست بده....طبیعتاً مجبوره به کشورهای فقیر نزدیک بشه تا آنجا کالاهای خود را بفروشه....متاسفانه بعضی تاجران کشور ما بارها کالاهای بی کیفیت به کشورهای همسایه فرستادند تا اینکه آن کشورها به جای ایران به سمت ترکیه و ازبکستان و .... روی آوردند....البته سفر رئیسی رو میشه مثبت تلقی کرد‌‌...این سفر و توافقنامه ها با این کشورها باعث میشه از فشار تحریمها کاسته بشه....

*این کشورها، غرق در مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی هستند، چطور می توانند به ایران کمک کنند؟

*(پاسخ به کامنت بالا)با افزایش صادرات کالاهای مصرفی به این کشورها به اقتصاد ایران کمک می شود.

*خیلی خوب است با تمام دنیا رابطه داشته باشید که تمام حلقه ها برداشته شود و مردم هم از این مشکلات نجات پیدا کنند

*خروجی این کارها برای ما مردم چیست؟ چه اثری رو زندگی ما گذاشته؟

*(پاسخ به کامنت بالا)رکورد صادرات غیرنفتی در سال گذشته با رقم بی سابقه 53 میلیارد دلار شکسته شد و ارز حاصله به کشور اومد کاری که روحانی با وجود برجام نتوانست بکند.

*گسترش روابط ایران با کوبا و ونزوئلا..... فقط برای درآوردن لج آمریکا است. وگرنه هیچ بهره اقتصادی و سیاسی برای ایران ندارد.

*(پاسخ به کامنت بالا)متاسفم برای این درجه از توان درک امثال شما. فکر میکنید دنیا فقط غرب هست. کشورهای آمریکای لاتین بهترین مقصد برای صادرات شرکتهای ایرانی و مخصوصا دانش بنیان ما هستند . بهترین مقصد برای صادرات تسلیحات بومی ما. فراموش کردید که یک هواپیما طلا بجای صادرات پنج کشتی بنزین از ونزوئلا گرفتیم که آمریکا داشت جز و ولز میکرد؟؟ ما نیاز به کالاهای اساسی تولید این منطقه داریم و آنها نیاز به کالاهای دانش بنیان ما و ایضا خدمات مهندسی ما دارند. فهم این مورد خیلی سخت نیست.

***

مخاطبین الف درباره مطلب «گزافه‌گویی اردوغان/ ایران ما را ناراحت می‌کند!» نظرات متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*در مقابل کوریدور زنگزور برگرداندن قره سو به ایران می تواند معامله پایاپای باشه، الته اگه ترکیه نیت خوبی از این گشایش داشته باشه وگرنه هدف اردوغان توهم رسیدن به دریای خزر وباز شدن پای ناتو به به دریای خزر والسلام

*ترکیه میخواد دست ایران رو از جاده ابریشم کوتاه کنه و از طریق ترکمنستان دریای خزر آذربایجان مسیر جدیدی احداث کنه و همچنین دسترسی ایران به اروپا تنها از طریق کشورهای تحت سلطه خودش محدود کنه الان آذربایجان براحتی از طریق به نخجوان دسترسی داره و هیچ نیازی کریدور من دراوردی زنگزور نداره ایران باید با قدرت تمام مخالفت کنه

*به این نتیجه دارم میرسم که گاهی دستگیری افتاده و مفلوک میتواند به خودت ضرر برساند. در کودتای ترکیه اردوغان با التماس از ما کمک خواست.

*ما به هیچ وجه نباید مرز خودمون رو با ارمنستان ازدست بدیم.1.چون اقتدار سیاسی ونظامی فرو میریزه2مشکلات صادراتی وضررهای اقتصادی و صادراتی ایجاد می‌کنه.3نقشه آذربایجان و اسراییل شلوغ کردن شهرهای آذری زبان ایران هست

*سیاست یعنی استفاده درست از فرصت ها .در زمان کودتا وکمک به اردوغان باید در خصوص بازگشت قره سو و آذربایجان و نخجوان به ایران از اردوغان ضمانت گرفته میشد .و همچنین انتخاب چند وزیر کابینه اردوغان با هماهنگی ورضایت ایران منصوب میشدند.

*خیانت‌ بزرگ‌ را‌ رضا‌شاه‌ انجام‌ داد‌ که‌ منطقه‌ ارارات‌ را‌ به ترکیه‌ واگذار کرد‌ و‌ ترکیه‌ شد‌ همسایه‌ نخجوان‌ و‌‌ اگر خیانت‌ رضا شاه نبود‌ شاهد‌ این‌ اتفاقات‌ نبودیم حالا‌ ایران‌ چاره‌ای جز‌ ایستادن‌ در‌ مقابل‌ توطئه‌ بزرگ اسرائیل و‌ ترکیه ‌و‌ آذربایجان ندارد

*بهترین جواب ایرانیها برای اردوغان اینکه سفر به ترکیه را قطع کنند . ترکیه با دلارهای ایرانیها زنده هست . ایرانیها مقام اول خرید خانه و مقام سوم رفتن به ترکیه را دارند . لازم نیست کسی جان برکفی کند . مردم ایران غیرت کنند برای چند روز هوس بازی ترکیه نروند . آنگاه می بینید اردوغان را

*کریدور زنگزو در حقیقت پل ارتباطی چین با اروپا را تکمیل می کند و مسئله بین المللی است که باعث شده ایالات متحده و روسیه و چین به آن حساس شوند و طبق معمول آقای اردو غان که خودش را وارث امپراطوری عثمانی می داند دنبال انداختن تقصیر به گردن ایران است و با آتش بیاری معرکه دنبال ایجاد اختلاف بین سه کشور ایران و ارمنستان و آذربایجان است وخط اربابانش یعنی انگلیس و آمریکا را که همه چیز را گردن دیگران بینداز را دنبال می کند.

*ایران مخالف ارتباط راه و ریلی باکو با نخجوان نیست اما چون در کشور ارمنستان هست باید مالکیت و مدیریت آن با ارمنستان باشد در غیر اینصورت باکو هم یک کریدور تحت مالکیت و مدیریت ایران جهت ارتباط با روسیه بدهد الان باکو کامیونداران ایرانی را با بی احترامی سرکیسه می کند چطور امکان دارد کریدوری با مالکیت باکو احداث شود و ارتباط راه و ریلی ایران با ارمنستان و گرجستان و روسیه قطع شود اردوغان با انتخاب مجدد متوهم تر شده است فقط بهش می گوییم عمو خودتی اگر تو نگران ملت ایران و آذربایجان هستی چرا صدها صد روی سر شاخه های رود ارس زدی و آن را خشکاندی که حتی امکان انتقال آب از آن به دریاچه ارومیه وجود ندارد و زندگی مردم تبریز و ارومیه شهرهای اطراف را تهدید می کند راه می خواهی دریچه های آب ارس را باز کن یا هزینه ترانزیت از ایران را واریز کن

*اردوغان می خواهد با قطع ارتباط ایران با ارمنستان اختیار صادرات ایران به اروپا رو به دست بگیرد ،و دنبال تسلط خودش بر منطقه و بالا بردن قدرت چانه زنی با غرب است ،کلا در حکومت اردغان این یک سیاست کلی بوده همیشه هم از توبره خورده هم از آخور

*ایران خوب کاری میکند که با احداث کریدور در خاک ارمنستان مخالفت میکند ما نمیتوانیم برای صادرات گاز هم به ارمنستان گمرک بدهیم و هم به آذربایجان مهمتر از همه ایران تعرض آذربایجان به ارمنستان را قبول ندارد ولو اینکه سازمان ملل(دست نشانده آمریکا) با قراردادی جدید آنرا مشروع کرده باشد جنگ قره باغ غیر قانونی بود و آذربایجان باید مناطق اشغالی را تخلیه کند.

***

یادداشت «در پی نقدکردن چک آشوب‌ها !»با نظرات متعدد کاربران الف همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*حالا که مردم از هر دو طیف اصلاح طلب و اصولگرا عبور کردند! ولی قدرت مردم انقدر بود که انتخابات ۱۴۰۰ با رقابت با آرا باطله تموم شد.

* اصلاح طلبی تموم شد کمتر به این گروه بتازید در حال حاضر باید دولت انقلابی تون را راهنمایی کنیدتا مشکلات معیشتی مردم را حل کند.

*الان که همه ارکان نظام در کنترل شان است . اجازه دهید ظریف هم در انتخابات شرکت کند تا ببینید اقبال مردم به او چگونه است!

*خب حالا اين اصلاح طلبا با اين همه داستان چرا پرونده قضايي ندارن؟ چرا دستگير نميشن؟ چرا محاكمه نميشن؟ چرا زندان نميرن؟حالا ملت چه خيري از اصولگراها ديدن؟ تو اين 4 سال تو مجلس براي مردم و اسلام چه كار كردن؟كدوم مشكل قانوني مردم در برابري دزدي و غارت حل شد؟ دزد خيلي راحت مياد تو خونه دزدي ميكنه با خيال راحت ميره بعدم ميگه دست بزني شكايت ميكنم.

*اصلاح طلبها که در جریانات سال 1401 اصلا ورود نکردند و شعارها هم که در این چند سال علیه اصلاح طلب و اصولگرا بوده ماهیت اتفاقات 98 و 96 و 1401 اتفاقا ضد اصلاح طلبها بوده بعد اصلاح طلبها بدنه اجتماعی خود را هم از دست دادند دیگر رایی ندارند که بخواهند برای انتخابات اقدام کنند.

*بارها گفتیم تا اصلاح طلبی هست آشوب و تحریم هم هست و وقتی سکان دار می شوند می گویند هیچ کاره هستیم و وقتی هم شکست آنها حتمی هست انتخابات را تحریم می کنند و وقتی هم شکست می خورند به چیزهای حاشیه می پردازند و بزرگ می کنند و اینگونه راه دشمن در ایران را عملی می کنند

*تنها کسی که به این به اصلاح حزب اصلاحات اهمیت میده اصولگراها هستن چون میخوان یه دو قطبی الکی بسازن تا به این به اصطلاح دشمنشون بتازن. وگرنه اینکه این دوستان همشون رفیق گرمابه و گلستان همدیگه هستن از نگاه کمتر کسی پوشیده‌است.

* اینروزها هر کسی بتونه مردم را از فقر نجات بده برنده میشه

* هرکس چشم طمع به نمدِ اغتشاشات ۱۴۰۱ دارد، بداند که از این نمد، کلاهی فراهم نمی‌شود، در بهترین حالت، پالان حاصل خواهد شد! پالانی که آن طمعکار نخواهد توانست از پشت خودش بردارد. چپ و راست و اصلاح طلب و اصولگرا و غیره هم ندارد! چشم طمع به سوء استفاده از اغتشاشات، جز به ضرر طمعکار نخواهد شد. این جمهوری اسلامی هم خدایی دارد.

*اصلاح طلبان با توجه به هزینه ی بازگشت نه قصد بازگشت به حاکمیت دارند و نه امکان بازگشت به عرصه حاکمیت را دارند و نه حتی اگر امکان آن فراهم باشد پشتوانه ی رای لازم را دارند. بدنه ی اصلی حامیانِ آنها از مفهوم اصلاحات عبور کرده است. باور نمیکنید؟ ببینید در انتخابات آتی حتی ۵ درصد هم از آرای مردم را خواهند گرفت یا نه. وضع اصولگرایان و جبهه انقلاب و پایداری هم جالب نیست، آنها هم در بهترین حالت روی هم نزدیک به بیست درصد پشتوانه مردمی دارند. بنابراین. این تحلیل که اصلاح طلبان برای انتخابات دندان تیز کرده اند و میخواهند بهره برداری کنند وقت تلف کردن است. اصلاحات واقعی باید از طرف هسته ی مرکزی حاکمیت و بالاضطرار انجام شود، راهی جز این وجود ندارد، شما حاضرید خبر مشارکت ۲۵ درصدی مردم در انتخابات های بعدی را از صدا و سیما بشنوید؟ آیا حاضرید ببینید باز هم آرای باطله دوم شد؟ پس خود حاکمیت باید تغییرات لازم را بر اساس تعقل انجام دهد، به خاطر خودش، نه به خاطر حرف این و آن.

*جبهه ی اصلاحات با رفتارهای همراه با سیاستهای دشمنان غربی ایران در اقلیت بسیار ضعیف اقبال مردمی قرار دارد و حرکات منفعلانه اخیرشان از روی حفظ آبروی از دست رفته شان است .

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۰۹۷۸۸۱۶:۴۲:۴۸ ۱۴۰۲/۴/۲
دقیقا اصلاح طلبان دیگر طرفداری ندارن ولی سبد رای و طرفداران انها به کدام سو و جهت منتقل شده اند ؟
ناشناس۳۱۱۰۸۳۶۰۹:۳۰:۲۴ ۱۴۰۲/۴/۳
مدیران سه بانک خصولتی چهارشنبه مجمع عمومی داشتند و پاداش های کلان مجمع عمومی و پاداش بسیار بزرگ دیگری بنام پاداش تصویب تراز نامه که تا معادل شش ماه حقوق و مزایای هر مدیر است به اضافه سودهای بسیار کلان سهام که به سهام های ترجیحی آنها که به هنگام خصوصی سازی بطور مجانی به آنها داده شده دریافت کردند.
ناشناس۳۱۰۹۸۱۱۱۶:۵۷:۵۸ ۱۴۰۲/۴/۲
همین که ترکیه به ایرانیها اجازه سفر راحت و استفاده از امکانات ترکیه را میدهد باید از اردوغان تشکر کرد. دولت ترکیه به هر دلیل چه دوستی چه منفعت مالی پذیرای ایرانی هاست و مردم ترکیه اغلب انسانهای خوب و مهماندوستی هستند.
ناشناس۳۱۰۹۸۲۴۱۷:۰۵:۰۸ ۱۴۰۲/۴/۲
صادرات ترکیه به امریکای لاتین 15 برابر ایران و صادرات اندونزی به این کشورها 10 برابر ایران است در اثر تعلل دولت قبل بازار بزرگ امریکای لاتین را از دست دادیم.
ناشناس۳۱۰۹۸۲۶۱۷:۰۸:۰۸ ۱۴۰۲/۴/۲
در اثر تعلل دولت روحانی جاده زمینی ایران به ارمنستان توسط جمهوری اذربایجان تصرف شد و از دست رفت اما حالا دیگه اجازه تصرف کریدور زنگزور را به ترکیه و باکو نخواهیم داد.
ناشناس۳۱۱۱۰۳۶۱۰:۵۷:۱۶ ۱۴۰۲/۴/۳
تعلل نمیکرد یعنی با آذربایجان جنگ میکرد و میشد پوتین دوم؟!
ناشناس۳۱۱۱۰۷۹۱۱:۱۵:۰۴ ۱۴۰۲/۴/۳
حالتون خوبه؟؟؟ اون جاده در خاک آذربایجان بود که به تصرف ارمنستان در اومده بود.توقع داشتید آذربایجان تا ابد پس نگیردش؟
ناشناس۳۱۰۹۸۲۷۱۷:۰۹:۳۲ ۱۴۰۲/۴/۲
روحانی میخ اخر را به تابوت اصلاحات کوبید و بیشترین ضربه را به اقتصاد کشور و اعتماد مردم وارد کرد.
ناشناس۳۱۰۹۸۲۹۱۷:۱۱:۵۹ ۱۴۰۲/۴/۲
دولت نهم و دهم با تجارت با امریکای لاتین سالیانه حدود 4 میلیارد دلار درامد ارزی برای کشور کسب می کرد اما در 8 سال گذشته تجارت با این کشورها تقریبا صفر شد و خیلی متضرر شدیم.
ناشناس۳۱۰۹۸۳۵۱۷:۱۵:۲۲ ۱۴۰۲/۴/۲
اعتدالیون و اصلاح طلبان بزرگترین مانع پیشرفت کشورند زیرا در دهه 90 همه ی شاخص های اقتصادی منفی شد و کشور در تمام زمینه ها دچار عقب ماندگی شد.
ناشناس۳۱۱۱۰۴۲۱۰:۵۹:۱۵ ۱۴۰۲/۴/۳
با انصاف! شاخصهای دولت اصلاحات و بگو که بعد از آن دولت همگی آنها را از بین بردید.
کارمند ساده۳۱۰۹۸۴۰۱۷:۲۴:۰۸ ۱۴۰۲/۴/۲
برای اردوغان همه چیز کشورش یعنی اقتصاد کشورش و هرکس به هر خاطری ، با این چشم نگاه می کند حتی در کودتا علیه اش، بنابراین برای همچین کسی ، تجربه را تجربه کردن خیلی خطا است، کسی که هنوز وارد دور جدید ریاست جمهوری نشده علیه ایران حرف می زند و با آذربایجان مانور نظامی می دهد و به اولین کشوری که سفر می کند تا به ایران پیام بدهد آذربایجان است.
معلم۳۱۰۹۸۴۳۱۷:۲۵:۴۹ ۱۴۰۲/۴/۲
اصلاح طلبان در بدنه انقلاب جا دارند . ترامپ با برنامه و تحریم ظالمانه و جنگ اقتصادی توانست انها را از نظر مردم بیاندازد واز صحنه سیاسی ایران دور کند. نصیحت امام ره یادمان باشد و از حذف دوستان انقلاب خوشحال نباشیم.
ناشناس۳۱۰۹۸۵۰۱۷:۳۱:۳۹ ۱۴۰۲/۴/۲
اصلاح طلبان قیمت ارز را 10 برابر کردند این یعنی مردم 10 برابر فقیر شدند.
ناشناس۳۱۱۱۰۴۸۱۱:۰۱:۱۷ ۱۴۰۲/۴/۳
اصلاح طلبان هر غلطی کردند شما نکنید!
ناشناس۳۱۰۹۸۵۳۱۷:۳۴:۵۸ ۱۴۰۲/۴/۲
در دولت روحانی جاده ایران به ارمنستان بوسیله دولت الهام علیف اشغال شد و از دست رفت روحانی و ظریف چرا هیچ واکنشی نشان ندادند ؟!
ناشناس۳۱۱۱۰۵۲۱۱:۰۲:۳۳ ۱۴۰۲/۴/۳
تو بودی چکار میکردی؟ راه نشون بده.
ناشناس۳۱۰۹۸۸۱۱۷:۵۵:۲۷ ۱۴۰۲/۴/۲
دنیای روحانی در رابطه با امریکا و 3 کشور اروپایی خلاصه شده بود که موفق هم نبود الان دولت بدنبال تعامل سازنده و روابط عزتمندانه با همه ی کشورهای دنیاست و اثرات اون با مثبت شدن 50 میلیارد دلار تراز تجاری کشور در سال گذشته مشهود است.
ناشناس۳۱۰۹۸۹۰۱۷:۵۹:۲۴ ۱۴۰۲/۴/۲
محاکمه شوند آنهایی که ندانسته به اردوغان برای ماندن کمک کردند . گول اسلام گرا بودنش را خوردند . گاهی اوقات برخی کشورهای لاییک برای دوستی مناسبتر از برخی کشورهای به اصطلاح مسلمان ، هستند .
ناشناس۳۱۰۹۹۰۰۱۸:۰۲:۲۲ ۱۴۰۲/۴/۲
زلنسکی پیشنهاد تحریم 50 ساله ایران را داد غربگدایان چرا سکوت اختیار کردند ؟!
ناشناس۳۱۱۱۰۵۴۱۱:۰۴:۰۹ ۱۴۰۲/۴/۳
شما چرا سکوت کردید و هیچ عملی انجام ندادید؟
محسن۳۱۱۰۱۰۲۲۰:۳۷:۵۳ ۱۴۰۲/۴/۲
دو قطبی اصلاح طلب اصولگرا دیگر تعبیر بیرونی ندارد.
ناشناس۳۱۱۰۳۶۷۲۳:۵۸:۰۲ ۱۴۰۲/۴/۲
خدا رحمت کند طایفه اصلاح طلبان را دورانی داشتند رایی هایی گرفتند و از رای ها برای خود کلاهی دوختند و سرانجام هم منحل شدند.
علی۳۱۱۰۵۹۳۰۴:۳۴:۲۰ ۱۴۰۲/۴/۳
یکی از خیانت اصلاح طلبان فتنه 88بودکه به دورغ ادعا تقلب کردن عمر خیلی رای اولی های 88 به باد دادن !
ن نیکخواه۳۱۱۰۶۵۱۰۷:۰۲:۱۶ ۱۴۰۲/۴/۳
اگر مردم از اصلاحات هم ببرند، دیگر فاتحه همه چیز را باید خواند .
ناشناس۳۱۱۰۶۹۹۰۷:۴۹:۱۵ ۱۴۰۲/۴/۳
*(پاسخ به کامنت بالا)رکورد صادرات غیرنفتی در سال گذشته با رقم بی سابقه 53 میلیارد دلار شکسته شد و ارز حاصله به کشور اومد کاری که روحانی با وجود برجام نتوانست بکند.... انقدر عدم واقعیت را برای خودتان تکرار کرده اید فکر می کنید واقعا اتفاق افتاده!!!! اگر از زمان برجام بیشتر نفت می فروشید و پولش را می گیرید پس چرا توان تامین ارز بخش های مختلف اقتصادی را ندارید؟ چرا به بازار ارز تزریق نمی کنید تا قیمت کمی متعادل شود حد اقل به همان 25 تومن روحانی برسد. با کدام مدرک صحبت می کنید ؟ نفت را به که فروختید چگونه پول گرفتید
ناشناس۳۱۱۱۲۳۳۱۲:۴۴:۱۶ ۱۴۰۲/۴/۳
اگر افزایش صادرات نفت و صادرات غیرنفتی نبود الان نرخ تورم 3 رقمی شده بود.
ناشناس۳۱۱۱۲۳۷۱۲:۴۶:۵۴ ۱۴۰۲/۴/۳
در پایان کار دولت روحانی 87 میلیون بشکه میعانات گازی تو انبار کشتی ها ذخیره شده بود و توان فروش نداشتن با دیپلماسی اقتصادی دولت رئیسی در اسرع وقت بازاریابی شد و به فروش رسید و ارز حاصله به کشور اومد.
ناشناس۳۱۱۲۱۹۳۲۱:۲۹:۵۵ ۱۴۰۲/۴/۳
نرخ ارز تابع نرخ تورم است تورم هم بدلیل بدهی های انباشته دولت روحانی است دولت هنوز ماهیانه حدود 15 هزار میلیارد تومان بدهی های دولت قبل را پرداخت می کند.
ناشناس۳۱۱۰۸۸۰۰۹:۴۸:۰۷ ۱۴۰۲/۴/۳
شما طرفدار دارید که اصلاح طلبان طرفدار ندارند حتما همه آمدند طرفدار شما شده اند
ناشناس۳۱۱۰۸۸۵۰۹:۴۹:۳۱ ۱۴۰۲/۴/۳
قشر خاکستری یا رای نمی دهد یا به اصلاح طلبان رای می دهد.
ناشناس۳۱۱۱۰۷۴۱۱:۱۳:۰۲ ۱۴۰۲/۴/۳
کمک ایران؟؟؟؟ ایران به جز تماس و‌ پیگیری اخبار اونجا دقیقا چه کمکی به ترکیه کرد در زمان کودتا؟؟؟؟
ناشناس۳۱۱۱۰۹۲۱۱:۱۸:۴۶ ۱۴۰۲/۴/۳
احتمالا برای اصولگرایان مهم نباشه ولی یک حقیقت بسیار تلخ برای اصولگرایان وجود داره و اون اینکه اگر اصلاح طلبان دیگه طرفدار ندارن اصولگرایان اصلا طرفدار ندارند.
ناشناس۳۱۱۱۱۱۳۱۱:۳۰:۲۱ ۱۴۰۲/۴/۳
امروز خطر و پتانسیل بالقوه چالش و اصطکاک ترکیه هست که قصد جدی دارد ارتباط ایران با ارمنستان و جاده ابریشم و اروپا را قطع وخودش از طریق ترکمنستان ودریای خزرو باکو مسیر جدیدی احداث کند و ودسترسی ایران به اروپا را تنها از طریق کشورهای تحت سلطه خودش محدود و مدیریت کندالان که جمهوری باکو کامیونداران ایرانی را با بی احترامی سرکیسه می کند چطور امکان دارد ایران اجازه دهد کریدوری با مالکیت باکو احداث شود و ارتباط راه و ریلی ایران با ارمنستان و گرجستان و روسیه قطع شده و ایران و ایرانی در مقابل اقلیم سابق خود گردن کج کند ؟ ترکیه نشان داده که بزرگترین دشمن بالفعل و بالقوه ایران و اهالی آذربایجان در پنجاه ساله و بویژه دوران جمگ تحمیلی و تحریم ها بوده و اخیرا با دخالتهای بیجا در جنگ قره باغ و با احداث صدها سد روی سر شاخه های رود ارس قصد خشکانیدن رود ارس و ایجاد خشکسالی و بحران در استانهای غربی ایران را دارد با این پروژه های سد سازی حتی امکان انتقال آب به دریاچه ارومیه وجود نداشته واین طرح های سد سازی ترکیه بشدت زندگی میلیونها ایرانی در تبریز و ارومیه و شهرهای اطراف با ایجاد خشکسالی خشکسالی و بارش ریزگردهای نمکی تهدید می کند.
سیدمجتبی علوی۳۱۱۱۶۴۵۱۵:۲۱:۰۴ ۱۴۰۲/۴/۳
هفته قوه قضائیه است. پس از ۵ سال از طرح سند تحول، هیچ اتفاقی به نفع مراجعین نیفتاده. شکایات از قضات به بایگانی فرستاده میشود و آرای مسئله دار در خفا صادر میشود و کسی هم پاسخگو نیست.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  4. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  5. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  6. فردا دیر است...

  7. آقای رئیس جمهور خاطرجمع نباشید

  8. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  9. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  10. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  11. خودمان بیگناهان زیادی را کشتیم نمی توانیم از اسرائیل انتقاد کنیم

  12. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  13. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  14. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  15. مأمور خاطی بازداشت شد

  16. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  17. نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم

  18. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  19. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  20. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  21. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  22. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

  23. نرخ رشد جمعیت با روند فعلی در سال ۱۴۰۹ به صفر می‌رسد

  24. تبلیغات پرحجم قدرت‌های بزرگ به وسیله دانشجویان غرب رنگ باخت

  25. شنبه‌ای که تکلیف تعطیلی شنبه‌ها را روشن کند هنوز نرسیده است!

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  4. فردا دیر است...

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  6. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  7. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  8. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  9. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  10. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  11. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  12. تبلیغات پرحجم قدرت‌های بزرگ به وسیله دانشجویان غرب رنگ باخت

  13. شنبه‌ای که تکلیف تعطیلی شنبه‌ها را روشن کند هنوز نرسیده است!

  14. سفیدشویی جنایت!

  15. دستور محسنی اژه‌ای درباره پرونده‌های فولاد مبارکه و چای دبش

  16. تعیین تکلیف اسرائیل در حج امسال

  17. ترکیه ای که من دیدم! 

  18. آخرین تصمیم دولت برای حمایت از نهضت ملی مسکن

  19. برائت نامه محمدعلی رامین از پسرش یاسین و مهناز افشار

  20. هر چقدر رأی بیشتر باشد، مجلس قوی‌تر است/ مرحلهٔ دوم انتخابات به‌اندازهٔ مرحلهٔ اول اهمیت دارد

  21. حل يك ابرچالش نظام

  22. محکومیت‌وزیر‌سابق جهادبه ۳ سال حبس/ احضار ۲ وزیر ‌در چای‌دبش 

  23. درخواست نمایندگان از رئیس جمهور برای حذف ارز ترجیحی واردات برنج

  24. این حق مسلم را پایمال نکنید!

  25. تعطیلی شنبه‌ها در مجلس رأی آورد/ نمایندگان چه گفتند؟

آخرین عناوین