رئیسی: مهار تورم را با رشد تولید دنبال می کنیم

  4020228079 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جمهور گفت: مهار تورم را با رشد تولید پیگیری می‌کنیم و نمی‌خواهیم مانند گذشته، این اقدام همراه با رکود محقق شود.

رئیسی: مهار تورم را با رشد تولید دنبال می کنیم

به گزارش ایرنا، ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در نشست با فعالان اقتصادی و اجتماعی پیشرفت و آبادانی مَکُران اظهارداشت: از همه سرمایه گذاران، کارآفرینان، شرکت‌های فعال، کارگران و مهندسان و همه افرادی که در ‏خلق این اثرات ارزشمند برای کشور در منطقه که نوید تولید، ارزش افزوده و تکمیل زنجیره ‏کار هستند، تشکر می‌کنیم که تمام امورات به صورت علمی با مطالعه لازم و مرحله به مرحله پیش می رود.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت بسیاری است، مَکُران مورد بحث برای همه کارآفرینان و سرمایه گذاران و کسانی است که به ‏آینده درخشان برای ایران فکر می‌کنند.

رئیس جمهور گفت: در دیدارهایی که با مسوولان عالی کشورها طی این ۲ سال داشته‌ایم، کمتر شخصیت و رئیس دولتی ‏بوده که مهمان ما باشد اما به چابهار و ظرفیت‌های آن اشاره نکند؛ از نشست شانگهای گرفته تا سایر ‏نشست‌ها با روسای مناطق، همه به ظرفیت بندر چابهار و مَکُران اشاره کرده‌اند.

وی بیان کرد: در دیدار امروز با نخست وزیر پاکستان هم اشاره شد که چابهار منطقه بسیار مستعدی است که ظرفیت‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاری دارد و باید از این ظرفیت استفاده کرد. ‏

رئیسی اظهارداشت: این منطقه بسیار با استعداد و قابل توجه هم برای سرمایه‌گذاری و هم اقتصاد دریا، گردشگری، توسعه ‏در حوزه‌های مختلف نفت، گاز و پتروشیمی است که به درستی این منطقه انتخاب شده است.

وی افزود: در بازدید امروز مجموعه باختر و کشت و صنعت چابهار را دیدم، این مجموعه نشان داد به طور منظم سرمایه‌گذاری و ‏پیشرفت آن دنبال شده است. ‏

رئیس جمهور بیان کرد: برخی اراضی به بخشی‌هایی واگذار شده که هنور کار جدی روی آنها صورت نگرفته که خود جای ‏سوال است.

وی تصریح کرد: برای تولید موانعی داریم و از ابتدا رهبر انقلاب بر روی تولید تاکید کرده اند، بویژه در هشت سال اخیر که محور بیانات ایشان برای ‏همگان موضوع تولید بوده است.

رئیسی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی محور تولید است، ادامه داد: پیشرفت، رفع مشکلات اجتماعی و ‏اقتصادی، استقلال سیاسی و اقتصادی در گرو تولید است و رفع نگرانی نسبت به رشد نقدینگی با موضوع تولید است که هر چه به ‏سمت تولید برود این نگرانی را کم می‌کند.

وی بیان کرد: مهار تورم را در رکورد دنبال نمی‌کنیم بلکه در رشد تولید دنبال می‌کنیم.

رئیس جمهور گفت: یکی از مشکلات این است که نرخ استهلاک بیشتر از نرخ سرمایه گذاری است و این خوب نیست که باید نسبت به این شاخص نگران شد و حتما دنبال کرد تا این ‏موضوع تغییر کند و نگرانی رفع شود.

وی ادامه داد: سرمایه گذاران هم باید تلاش کنند تا نشان دهیم رشد سرمایه گذاری بیشتر از استهلاک است.

بانک‌ها از تولید حمایت کنند

رئیسی با تاکید بر اینکه بانک‌ها باید حتما از سرمایه‌گذاری و تولید حمایت کنند، گفت: اگر نقدینگی بانک ها به سمت تولید نیاید باید تسهیلات تکلیفی آنها با نگاه ‏رشد تولید باشد چون تمام نگاه‌ها باید با رشد تولید تنظیم شود در غیر این صورت جایی از کار ایراد دارد.

وی اظهارداشت: برخی از بانک‌ها ساختمان‌هایی می‌گیرند به دلیل اینکه ارزش افزوده ای برای آنها دارد که این یکی از آسیب های نظام پولی ما به شمار می رود و به جای اینکه تولید رونق گیرد و چرخ‌های آن بچرخد، پول در یک ساختمان محبوس می‌شود و این اقدام مشکلی در کشور را حل نمی‌‏کند. ‏

رئیس جمهور گفت: نظام بانکی باید تلاش کند که بانک‌ها ثروت خود را در مسیر تولید برای کمک به سرمایه گذار بکار گیرند.

وی بیان کرد: نسبت به مجوزهای کسب و کار در کارهای خُرد سامانه‌ای ایجاد شد که از نماینده ویژه رئیس‌جمهور در سواحل مکران به طور جد می‌خواهیم برای مجوزهای کلان ‏در کشور بدون هیچ توقفی مجوز دریافت کنند.

رئیسی تصریح کرد: ما باید علاوه‌بر مسائل کلی و جلسه‌ای، مصداقی جلو برویم؛ اگر مصداقی پیش نرویم مشکل حل نمی‌شود تاکید می‌کنم این موضوع با ‏حساسیت و دلسوزی دنبال شود.

وی افزود: فعالیت‌های اقتصادی با مشکلاتی مواجه هستند باید مصداقی دنبال شود تا شاهد رفع مشکلات آنها باشیم.

رئیس جمهور گفت: مجوزهای دولتی باید تسهیل و توجیه منطقی داشته باشد تا از بروز مشکلات جدی جلوگیری شود.

وی بیان کرد: باید تسهیلات لازم در شهرک‌های صنعتی برای کارآفرینان و سرمایه گذاران به نحوی باشد که مشوق آنها باشد نه مانع آنها، معتقد ‏هستیم گران دادن اراضی به تولید کنندگان و سرمایه گذاران مانع کار آنها می‌شود.

رئیسی تصریح کرد: جلوگیری از خام فروشی در صنایع پتروشیمی بسیار مهم است و معتقدیم این زنجیره باید تکمیل و تداوم داشته باشد تا ارزش افزوده، ‏تولید و اشتغال بدنبال داشته باشد.

آیت الله رئیسی اظهارداشت: ارزش افزوده باید در جیب مردم و مجموعه‌های کاری بیاید و از خام فروشی در صنایع پتروشیمی جلوگیری کرد.

رئیس جمهور بیان کرد: فضای این منطقه برای اقتصاد گردشگری نسبت به سایر نقاط بیشتر است و اشتغال ایجاد می‌کند و در این زمینه باید زیرساخت‌ها مورد ‏توجه قرار گیرد. ‏

وی افزود: توجه به بومی گزینی باید مورد توجه باشد. گاهی نیروهای بسیار مستعدی در روستاها وجود دارند که می‌توان از ظرفیت آنها استفاده ‏کرد؛ باید مراکز فنی حرفه‌ای را فعال تا نیروهای کارآمد داشته باشیم در کنار آن باید به موضوع بومی گزینی اهمیت داد.

رئیسی تصریح کرد: نسبت به مساله شیلات باید پیگیری شود که چرا وزارت جهاد کشاورزی باعث شده پس از چهار ماه مجوز به برخی افراد داده نشود ‏این مورد باید مصداقی دنبال و رفع شود. ‏

وی اظهارداشت: یکی از بخش‌هایی که می‌توان مورد توجه قرار گیرد بخش تعاونی است که کارآفرینان و جوانانی که سرمایه ندارند مورد حمایت قرار گیرند.

رئیس جمهور افزود: اعتقاد و باور من این است ثبات در قیمت‌ها می‌تواند به تولید ثبات دهد و تولید را قابل پیش‌بینی کند این نوسان برای تولید کننده و ‏مصرف کننده مضر است.

وی بیان کرد: بدنبال این هستیم در سال جدید که با عنوان "مهار تورم و رشد تولید" نامگذاری شده است به ثبات در تصمیم‌گیری‌ها و قیمت‌ها برسیم.

رئیسی افزود: فلسفه وجودی وزار در جلسات شوراها رفع مشکلات است باید رفع مشکلات سرمایه گذاران در دستور کار باشد.

وی اظهارداشت: امکانات، پول، عمر و جوانی برای ما آزمون الهی است باید از ظرفیت خود و افرادیکه می‌توانیم برای انجام ‏امورات کمک کنیم بهره‌مند شویم.
رئیس جمهور گفت: برخی بروکراسی‌های اداری سرمایه‌گذار را خسته می‌کند نباید این روند تداوم داشته باشد. ‏
وی افزود: شهدای ما تاریخ ساز و زمانه ساز شدند برخی با موانع جدی برای انجام امورات مواجه بودند اما رفتند و موانع را رفع کردند، شما نیز ‏باید برای تداوم مشکلات بزرگ راه را هموار و مشکلات را حل کنید نباید خسته شوید در سال "رشد تولید و مهار تورم" خستگی معنا ‏ندارد.
رئیسی بیان کرد: لازمه پیشرفت انگیزه است، انگیزه حرف اول را می‌زند، انگیزه همراه با توکل بر خدا، اقدام و عمل، کار جمعی، انسجام و پیگیری ‏سازمان‌های اداری است تا شاهد باشیم کارهای نو و خوبی در این منطقه با دست توانای شما انجام شود.

وی تاکید کرد: منطق ما منطق ما می توانیم است که سرلوحه آن دفاع مقدس است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۴۹۵۲۰۲۰:۱۳:۳۲ ۱۴۰۲/۲/۲۸
متاسفانه تورم کنترل نشده و مردم در مضیقه هستند
ناشناس۳۰۴۹۷۷۸۲۳:۲۷:۳۵ ۱۴۰۲/۲/۲۸
تا زمانی که دلار زدایی از اقتصاد نشود و شرکت ملی مس و آلومینیوم و پتروشیمی محصولات را با دلار به داخل میفروشن و علنا با کم ارزش کردن ریال سودهای نجومی میکنند هر سال مردم ایران که درآمد ریالی دارن ولی دلاری خرید میکنن فقیرتر خواهند شد ، آقای رئیسی تا این قدم آخر را برنداری با این که قفل های تحریم خارجی را باز کردی اتفاقی در سفره ملت نخواهد افتاد بماند باید منتظر دلار ۱۰۰ هزار تومانی هم باشیم
ناشناس۳۰۴۹۹۰۱۰۱:۳۴:۱۷ ۱۴۰۲/۲/۲۹
بخواهید یا نخواهید دلار در اقتصاد تاثیر دارد. ما در بسیاری از موارد وارد کننده هستیم. تولید کننده بسیاری از مواد اولیه را از خارج وارد می کند که روی قیمت کالا تاثیر می گذارد. وقتی تولید کننده به عنوان مصرف کننده وارد بازار می شود که مایحتاج تهیه کند قیمت کالا ها به دلار است پس باید درآمدش هم مطابق با دلار باشد.
ناشناس۳۰۴۹۸۴۳۰۰:۳۴:۵۷ ۱۴۰۲/۲/۲۹
آقاى رييس جمهور محترم ميدانيم كه دغدغه شما واقعاً نجات مردم از اين اوضاع گرانى و تورم و مشكلات ديگر ميباشد اما حتماً ميدانيد كه براى مهار تورم و كنترل ان و ارزشمند نمودن پايدار ارزش پول ملى بايد همزمان ده ها كار انجام پذيرد ، توجه فرماييد همزمان بايد در يك دستور العمل واقعى و قابل اجرا انجام بشود … كه يكى از انها رشد توليد ميباشد …… بنظر حقير مسائل زير بايد همزمان براى اجرا تحقق يابد ١- قوانين پايدار و حساب شده ديگر نبايد بعد از ٤٥ سال حكمرانى روشهاى آزمون و خطا را دنبال نمود ٢- تعاملات سياسى و تنش زدايى با جهان ، بايد در سياست خارجى چه در داخل و خارج ، سياستمدارانه و واقع بينانه و هوشمندانه حرف زد ، يك گفتمان غلط ميتواند سالها تلاش سياسى را برهم بزند ، نظام و دولت و همه دستگاههاى حكومتى بايد همزمان در ارتباط با سياستهاى خارجى يكدست و همزبان باشند بهانه اى نبايد بدست منفعت بران بين المللى و داخلى داد بسيارى از اوضاع بهمريخته در مراودات بين المللى منافع ميبرند ، سياست نرمش قهرمانانه يكى از سياستمدارانه ترين كارهايى بود كه در كشورمان انجام شد و همچنان ذهنيت و گفتار و تفكر گفتگوى تمدنها تاثيرات مثبت سياسى وجود داشت در دوران ٨ ساله دولت خاتمى حتى با پايين ترين قيمت نفت نيز كشور با كمترين مشكلات اقتصادى و تورم اداره شد ٣- نرخ سود پول با توجه به تورم بايد تعيين گردد ٤- هزينه هاى اضافى و غير ضرور دولت بايد و حتماً كاهش يابد مجلس و وزارتخانه ها و مديران كشور بايد بفهمند و معتقد باشند كه نه براى منافع خود در مجلس و يا ادارات و وزارتخانه ها بكار مشغولند ، بلكه براى منافع ملى كشور و خدمت به مردم بايد خدمت كنند بنابر اين در ادارات و ستادها و امورات ادارى بايد مسبب كمترين هزينه باشند اگر قرار است در خارج از كشور و يا مثلاً سازمان ملل و يا فلان كشور رييس جمهور تشريف ببرند مسابقه اى براى انكه افرادى بيشتر همراه رييس جمهور باشند نباشد مواردى كه در طى سالهاى گذشته بسيار ديديم و شنيديم حضور يك مقام براى افتتاح و يا شروع پروژه نبايد پر هزينه باشد مسئول مربوطه ميرود پروژه را افتتاح نموده و صدا و سيما گزارش كاملى از خود پروژه و سرعت و هزينه هاى پروژه را اعلام ميكند و همين كافى است ٥- ورود همه كالاها آزاد گردد توليد داخلى اگر با اين انرژى ارزان در كشور و يكى از پايين ترين دستمزدها درجهان نتواند و توان رقابت با محصول خارجى كه با گمرگ و بسيارى هزينه ها وارد ميشود را نداشته باشد ،بهتر است و بايد تعطيل و جمع گردد چون ادامه فعاليتش در درازمدت موجب خسارت بيشتر به مصرف كننده داخلى ميباشد هم از نظر قيمت و هم از نظر كيفيت وعيان ترين ان امر در صنعت خودرو كشور ديده ميشود ٦- اوراق قرضه و مشاركت ملى در انجام طرحهاى عمرانى انجام پذيرد البته با نرخ سودهاى منطقى مردم را به اين طريق شريك كارها نماييد حتى بخش خصوصى و كار افرينها هم براى طرح ها و امور بايد با فروش سهام مردم را شريك نمايند و يا بانكها با استفاده از سپرده هاى مردم شريك در صنايع و صنعت باشند ، البته بانكها نبايد وام بدهند تا مغازه و مال و پاساز و سرقفلى ساخته شود راه اشتباه. كه بسيارى از بانكها رفتند ٧- دولت بايد بفهمد با گرانى و تورم منافع كسب و كارها به دليل كاهش فروش ناشى از گرانى و كاهش قدرت خريد مردم كاهش ميابد و در حالتهاى تورمى مثل اكنون دولت بايد مالياتها را كاهش دهد دولت نبايد بدليل تورمى كه خود ايجاد نموده مالياتهاى مستقيم و درامدى و خلق الساعه را افزايش دهد زيرا خود اين امر موجب تورم بعدى و سيكل كه تكرار و تكرار خواهد شد ٠ ٨- صادرات كشور و روشها و قوانين آن بخصوص مواد غذايى مورد مصرف مردم بايد بنفع مردم تغيير يابد ٠ ٩- با قاچاق كالا چه در مورد واردات كالا و يا صادرات ان بايد و حتما بشدت مقابله و مبارزه نمود پيشنهاد ميشود كشور پليس مستقل و كارامد و مقتدر در ارتباط با گمرگات و كالاها داشته باشد ١٠- ارز كشور بايد براى ورود كالاها و مواد اوليه و كالاهاى ضرورى مردم تخصيص يابد و مازاد ان براى آيندگان ذخيره گردد ، بالاخره نظام و دولت براى خروج ثروت از كشور بدليل مهاجرت ها و يا احتمالا ثروتهاى ناشى از مفاسد اقتصادى و خريد املاك توسط ايرانيان در كشورهاى دور و نزديك تصميمى قاطع و عاقلانه بگيرد در هيچ كشورى در دنيا اينطور ثروت كشور انتقال نمي يابد ، دولت اول بايد ممنوعيت و جرم بودن ان را معلوم و اعلام نموده و سپس مبارزه با متخلفين و مجرمين را آغاز نمايد ، تقاضاى عظيمى از ارز كشور براى خروج ثروت است و يكى از عوامل اصلى گران شدن ان نيز همين تقاضاهاى نا صحيح ميباشد … بهرحال كاهش تقاضاى ارز موجب كاهش نرخ ارز و افزايش ارزش پول كشور ميگردد ١١- ارز ناشى از صادرات نفت نبايد توسط بانك مركزى به ريال تبديل شود چون دقيقاً شبيه چاپ و نشر پول بدون پشتوانه است و تاثير تورمى شديد دارد چنانچه تا كنون داشته ، ارز ناشى از صادرات نفت بايد به بازار و مردم براى مصارف صحيح و ضرورى و وارداتهاى كالاها مواد غذايى و مواد اوليه و صنايع و تكنولوژى و خودرو وووو عرضه گردد و اين ريال دريافتى دقيقاً خاصيت ضد تورمى دارد ١٢- ايجاد اعتماد و اميدوارى در مردم نسبت به اينده و اوضاع كشور ميتواند تاثير زيادى در كاهش تقاضا براى ارز و طلا داشته باشد ١٣- مبارزه با مفاسد اقتصادى بايد سرلوحه امور باشد براى مبارزه با تورم اول بايد دست مفسدين و دزدان بيت المال رشوه گيران و ويژه خواران را قطع كنيد تلاش كنيد سلامت قوه قضاييه و پليسى قوى و قاطع و مخلص و سالم بيشتر و بيشتر گردد بايد تلاش كرد وكلاى ملتى به مجلس بيايند كه حتى به منافع صد سال بعد مردم كشور نيز بينديشند وزير و وكيل و مديرى خارج از هر باند و دسته و گروه و حزب ها باشند همه جزء حزب مردم مسلمان ايران باشند البته با احترام به همه اديان و رعايت حقوق پيروان ان كه انهم روش و منشى اسلامى است ١٤- بايد تكليف نظام و حكمرانى كشور با مديرانى كه تابعيت كشور ديگرى را دارند ، خود و يا خانواده هايشان معلوم گردد ، چرايى اين تابعيت ها بايد معلوم و مشخص و زيانهاى ان براى كشور معلوم و فهميده شود … جناب رييس جمهور بنظر ميرسد شما واقعاً دلسوزانه در تلاش براى خدمت به مردم و مشكلات انان هستيد به شما توصيه ميشود فقط به سخنان اطرافيان توجه ننماييد … با شهامت و جسارت در هر زمينه اى حرفها و نظرات ديگران را بخواهيد و بشنويد يقيناً راه كارهاى بهترى براى مشكلات كشور خواهيد يافت موفق و مويد باشيد
ناشناس۳۰۴۹۵۶۲۲۰:۳۲:۵۰ ۱۴۰۲/۲/۲۸
اما آقای رئیس جمهور روز به روز گرانی ها بیشتر می شود.
شاه علیدوستی۳۰۴۹۵۶۵۲۰:۳۴:۱۳ ۱۴۰۲/۲/۲۸
لطفا عملا به داد ملت برسید
ناشناس۳۰۴۹۵۷۲۲۰:۳۷:۴۷ ۱۴۰۲/۲/۲۸
جناب رئیسی قیمت ها رو با شهریور ۱۴۰۰مقایسه کنید.
ناشناس۳۰۴۹۶۶۲۲۱:۴۰:۱۸ ۱۴۰۲/۲/۲۸
شما بگو با بهمن ۱۴۰۱
ناشناس۳۰۴۹۷۸۴۲۳:۳۶:۲۰ ۱۴۰۲/۲/۲۸
نصف بیشتر آن بابت دستکاری قیمتی دولت قبل بوده که انجام گرفته بود و باید خودش انجام می داد
ناشناس۳۰۴۹۵۸۶۲۰:۴۶:۲۸ ۱۴۰۲/۲/۲۸
برنامه اساسی و راهبردی دولت جهت کنترل تورم چیه؟؟؟ ..حقوق کارمند و کارگر رو که مطابق قانون افزایش ندادین ..قیمت کالاها .مسکن و اجاره و ..هم که روز به روز گرونتر میشه چرا برتامه هاتون جواب نداده؟؟؟
ناشناس۳۰۴۹۶۷۰۲۱:۴۴:۳۵ ۱۴۰۲/۲/۲۸
امیدوارم زودتر جواب بده کمر عده ای از مردم داره شکسته میشه
ناشناس۳۰۴۹۷۴۲۲۲:۵۰:۳۲ ۱۴۰۲/۲/۲۸
خواهشا کاری کنید. خسته شدیم از نداری و گرانی
ناشناس۳۰۴۹۹۱۷۰۲:۲۳:۴۸ ۱۴۰۲/۲/۲۹
رشد تولید رو چطوری انجام میدین ؟ با چی ؟
ناشناس۳۰۵۰۱۷۱۱۰:۵۱:۴۶ ۱۴۰۲/۲/۲۹
الان تقریبا دو سال از دولت جناب رئیسی می گذرد اما قیمت کالاها اغم از اساسی و غیره همچنین خدمات دولتی و غیر دولتی لحظه به لحظه در حال افزایشه واقعا ایا از نظر دولت محترم هیچ رابطه ای بین گرانی و تورم وجود نداره؟؟ و آیا ممکنه تورم پایین بیاد اما گرانی هر روز نسبت به دیروز و هر ماه نسبت به ماه قبل و هرسال نسبت به سال قبل بیشتر بشه؟؟؟؟ وآیا این سرعت گرانی به معنی پایین امدن سریع ارزش پول ملی ودارایی های ملت نیست؟؟؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. من عجله ندارم!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  10. دور باطلی که تمامی ندارد!

  11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  15. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  16. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  22. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  23. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین