دریادار سیاری: ارتش ایران آماده همکاری‌های مشترک با روسیه است

  4020225154

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرمانده نیروی دریایی ارتش روسیه بر گسترش همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های مختلف تاکید کردند.

دریادار سیاری: ارتش ایران آماده همکاری‌های مشترک با روسیه است

به گزارش فارس، دریاسالار «نیکولایی یومنوف» فرمانده نیروی دریایی روسیه با حضور در ستاد فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

دریادار سیاری در این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی و خیر مقدم تأکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران آماده اجرای همکاری‌های مشترک در حوزه‌های مختلف از جمله بازدیدهای متقابل، ارتقای کیفیت مسابقات نظامی، گشت‌ها و رزمایش‌های مشترک دریایی، تأمین امنیت اقتصادی، اقدامات ضد تروریسم، امداد و نجات و آموزش‌های دریایی، کمک‌رسانی به ناوها و زیردریایی‌های آسیب‌دیده و ... با کشور دوست و هم‌پیمان روسیه هستیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به راهبرد استکبار جهانی در مسیر سلطه‌جویی بر سایر کشورها و ایجاد جهان تک‌قطبی، گفت: بعد از دهه 90 میلادی که جهان دوقطبی دچار تحول گردید، استکبار با ایجاد گروه‌های تکفیری و تروریستی همچون داعش و یا در غرب روسیه با نزدیک شدن به مرزهای این کشور به دنبال سلطه‌جویی با هدف تأمین منافع نامشروع خود بود.

دریادار سیاری با اشاره به اینکه استعمار فرانو با حضور استکباری خود در منطقه راه به جایی نبرد و در بیشتر کشورها این رویکرد استکباری با مخالفت‌های شدید مواجه شد و با ظهور قدرت‌های جدید دنیا به سمت چندقطبی شدن حرکت کرد، افزود: هر چقدر شناخت ما نسبت به استکبار بیشتر باشد، بهتر می‌توانیم با آن‌ها مقابله کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش در ادامه با اشاره به کلام نورانی فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) که فرمودند «ایران اسلامی اهل تعرض به هیچ کشوری نیست»، تصریح کرد: علی‌رغم اینکه ما اهل تسلط و تعرض به هیچ کشوری نیستیم، اما در مقابل هرگونه تهدید و سلطه استکباری می‌ایستیم و در این راستا همکاری و هم‌افزایی خود را با کشورهای دوست و هم‌پیمان از جمله روسیه تقویت خواهیم کرد. 

وی با بیان اینکه برای مقابله با استکبار و جلوگیری از هرگونه تسلط‌خواهی آن باید هوشیار باشیم تا غافلگیر نشویم، افزود: برای تأمین امنیت و آرامش منطقه حتما باید قوی باشیم و قوی شدن مؤلفه‌های متعددی دارد که در داخل هر کشوری این مؤلفه‌ها اثرگذار است. همچنین برای مقابله با استکبار باید با هم اتحاد و هم‌افزایی داشته باشیم و از تجارب یکدیگر استفاده نماییم، به‌گونه‌ای که این هم‌افزایی‌ها موجب بازدارندگی مؤثر گردد.

دریادار سیاری با اشاره به اهمیت راهبردی بهره‌برداری از دریا و منابع آبی به عنوان مهم‌ترین مؤلفه‌های تأمین‌کننده قدرت و ثروت، گفت: از نگاه ما، دریا منبع قدرت و ثروت است و هرکس بتواند از منابع خدادادی دریاها بهره‌برداری کند، موفق است. تاریخ هم ثابت کرده آن‌هایی که به خوبی از دریا استفاده کرده‌اند توفیقات بسیاری کسب کرده‌اند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب اسلامی با تدبیر رهبر معظم انقلاب (مد‌ظله‌العالی) بهره‌برداری مناسب‌تر از دریا را در دستورکار قرار داد و به‌ویژه پس از دزدی دریایی در خلیج عدن، نیروی دریایی ارتش حضور مقتدرانه خود را در دریاها و آب‌های آزاد و بین‌المللی توسعه داد و مقتدرانه در مقابل دزدان دریایی ایستاد و حتی به بسیاری از کشورهای جهان نیز کمک کرد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش، گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران الحمدلله امروز یک نیروی توانمند است که به بسیاری از بنادر دریایی جهان از جمله سن پترزبورگ روسیه سفر کرده و دارای کارکنانی مؤمن، علاقه‌مند و با دانش بوده و از تجهیزات سطحی و زیرسطحی مناسب و بروزی برخوردار است و امسال نیز موفق شد دور دنیا را با ناو ایرانی دنا مقتدرانه طی نماید که این نشان‌دهنده توانمندی و بالندگی این نیروی راهبردی است.

در ادامه این دیدار، دریاسالار «نیکولای یومنوف» فرمانده نیروی دریایی روسیه نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در ستاد فرماندهی ارتش و دیدار با دریادار سیاری بر گسترش همکاری‌های مشترک بین نیروهای دریایی دو کشور تأکید کرد و گفت: ایران و روسیه دارای ریشه‌های قدیمی و تاریخی مشترک هستند و بخش مهمی از فرهنگ و تمدن امروز جهان متأثر از تاریخ و فرهنگ این دو کشور است و مایه افتخار است که امسال نیز ناوگروه‌های ایرانی در رژه دریایی ما در سن پترزبورگ شرکت کنند و در سایر زمینه‌ها نیز همکاری‌های مشترک و متقابل توسعه یابد.

گفتنی است؛ در پایان این دیدار، لوح یادبود (کرست) مابین معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرمانده نیروی دریایی فدراسیون روسیه مبادله شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

    3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

    6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

    10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

    11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

    15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

    16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

    18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

    20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

    22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

    23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

    آخرین عناوین