پاسخ کیهان به ادعاهای جدید روحانی/ قالیباف : ادعای واگذاری خودرو برای پس گرفتن استیضاح کذب بود

  4020217086 ۶۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

پاسخ کیهان به ادعاهای جدید روحانی/  قالیباف : ادعای واگذاری خودرو برای پس گرفتن استیضاح کذب بود

پاسخ کیهان به ادعاهای جدید روحانی

کیهان نوشت: «فردی که با شعار مذاکره و رفع تحریم و درآمد سرشار آنچنانی رای مردم را گرفت و اما 8 سال بعد علاوه‌بر نابود کردن معیشت مردم، افزایش چند صددرصدی قیمت مسکن، دلار، خودرو، کالاهای اساسی، کاهش چند ده درصدی ارزش پول ملی و... کشور را با 800 تحریم جدید دیگر تحویل داد و رفت...

روحانی در نشست با معاونین و وزاری خود ادعا کرده است که «من امیدوار بودم که مسئله برجام در اسفند ۹۹ یا فروردین ۱۴۰۰ حل شود تا دولتی که بر سر کار می‌آید، دچار این مشکل بزرگ نباشد. برای احیای برجام همه چیز تمام شده و آماده بود... اما متاسفانه این امکان فراهم نشد.»...

 مسئول میز ایران در گروه آمریکایی بحران و از دوستان نزدیک رابرت مالی بعدها فاش کرد آمریکا به‌دنبال آن بوده تا در اواخر دولت روحانی تعلیق غنی‌‌سازی ۲۰ درصد در ازای آزادی تنها یک میلیارد دلار از اموال کشورمان را اجرایی کند. این پیشنهاد اهانت‌آمیز آمریکا به ایران به‌عنوان دلیل اصلی عدم احیای برجام در آن زمان حتی باعث شد نزدیکان دولت روحانی بارها به انتقاد از جوبایدن دست بزنند.

 علی خرم دیپلمات اصلاح‌طلب در سرمقاله‌ای معروف با عنوان «آقای بایدن قرارمان این نبود» در همان تاریخ اسفند ۱۳۹۹ رئیس‌جمهور جدید آمریکا را متهم به عدم اجرای وعده‌های انتخاباتی کرد و از پیشنهادات تحقیرآمیز این کشور خبر داد. گفتنی است قانون راهبردی مجلس باعث شد ایران با شروع غنی‌‌سازی و اقدام متقابل مانع از آن شود که آمریکا پایان مذاکرات را اعلام کند. این کشور به‌دلیل دست پر تهران دچار سردرگمی شده است و اکنون راهی جز توافق با تهران در برابر خود نمی‌بیند.

از سوی دیگر تریتا پارسی بنیانگذار شورای ملی ایرانیان آمریکایی(NIAC) در مقاله‌ای برای پایگاه تحلیلی این موسسه نوشته بود: «تیم مذاکره‌کننده ایرانی در آخرین دور مذاکرات به طرف آمریکایی می‌گویند تضمین کلی نمی‌خواهیم، فقط تضمین بدهید در دوره خود بایدن به توافق برجام عمل خواهید کرد که دولت بایدن آن را هم نپذیرفته و حتی اروپایی‌ها نیز شوکه شده‌اند.»

همچنین رجوع به اظهارات ظریف و عراقچی در روزهای پایانی عمر دولت درباره روند مذاکرات و توصیفاتی نظیر عدم پیشرفت مذاکرات، مذاکرات فرسایشی و... دلیل روشن دیگری بر این ادعای دروغ است.»

***

 قالیباف : ادعای واگذاری خودرو برای پس گرفتن استیضاح کذب بود

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس بیان کرد: متأسفانه این روزها هجمه جدیدی علیه مجلس و دولت مطرح شد که وزیر سابق صمت برای پس گرفتن استیضاح به برخی نمایندگان خودرو واگذار کرده است و به تبع آن موضوع جدیدی ذهن و روان مردم را آزرده کرد.

وی افزود: همانطور که حراست مجلس و هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مسأله را بررسی کرد، ادعای مطرح شده مبنی بر واگذاری خودرو برای پس گرفتن استیضاح کذب بود. در عین حال واگذاری خودرو به صورت غیر قانونی به سازمان ها و نهادها تبدیل به موضوع جدید در افکار عمومی شد. با اینکه تسهیلات واگذاری خودرو در بسیاری از دستگاه ها رویه جاری است اما اجازه هیچ واگذاری از طریق ساختار مجلس داده نشده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در عین حال به دلیل ادعای مطرح شده چه درباره مجلس و چه دیگر دستگاه ها ضروری است تا ابعاد این مسأله به طور کامل مورد بررسی دقیق قرار گیرد. لذا مطابق مصوبه هیأت رئیسه مجلس طی نامه ای به کمیسیون اصل ۹۰، هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان و حراست مجلس مأموریت داده شد که موضوع واگذاری خودرو به دستگاه های مختلف از جمله مجلس را با دقت مورد رسیدگی قرار دهند و در صورتی که هرگونه واگذاری به صورت غیر قانونی و خلاف مقررات وجود داشت مطابق با اختیارات مجلس اقدام قانونی صورت گیرد.

ماجرای خودروهای شاسی بلند اعتماد مردم به مجلس را کم می کند

فرهیختگان نوشت: «مرداد‌ماه سال 99 ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف‌آباد خبر از آماده شدن طرحی برای اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان داد. طرحی که مطابق آن سامانه‌ای طراحی‌شده و نمایندگان مکلف می‌شدند هر هدیه‌ای که دریافت می‌کنند را در این سامانه به ثبت برسانند.

همچنین هدایایی که نمایندگان به کارکنان دولت می‌دادند نیز در این سامانه شفاف می‌شد. اکنون درحالی‌که عمر مجلس رو به پایان است لزوم وجود چنین سامانه‌هایی بار دیگر یاد‌آوری شده است. ماجرای دریافت تعدادی خودرو توسط نمایندگان اگرچه در روزهای استیضاح وزیر صمت مطرح شد، اما عدم ‌تعیین‌تکلیف و تداوم چنین گمانه‌زنی‌هایی باعث می‌شود تا اعتماد جامعه به خانه ملت نیز تحت تاثیر قرار گرفته و میزان مشارکت در انتخابات آتی مجلس در خطر کاهش قرار گیرد.

اگرچه برخورد با کسانی که بدون استناد ادعایی را مطرح کرده و برای دیده شدن خود از مجلس هزینه می‌کنند امری لازم است اما در مواجهه با هر جرم راهکار مناسب پیشگیری از وقوع آن است. در‌مورد ماجرای دریافت خودرو توسط نمایندگان نیز باید گفت آنچه جلوی چنین شائبه‌هایی را گرفته و باب سوءاستفاده‌های سیاسی را می‌بندد این است که موارد اینچنینی توسط خود نمایندگان شفاف شود تا اگر نماینده‌ای نیز آن را دریافت کرده و استدلال قابل دفاعی برای دریافت هدیه دارد آن را بیان کند نه اینکه در خفا و به دور از چشم سایرین هدیه‌ای بگیرد و هزینه اجتماعی آن را نیز به همه مجلس تحمیل کند.»

اسامی وزارتخانه‌هایی که خارج از چرخه ثبت‌نام، خودرو شاسی‌بلند دریافت کرده‌اند

احسان ارکانی، نماینده نیشابور و دبیر کمیته تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری در گفت‌وگو با ایلنا گفت: پیش از این گفته شد که وظیفه اصلی آقای درویشیان بازرسی و نظارت بر دستگاه های دولتی و حوزه ریاست جمهوری در قوه مجریه است و ایشان در صحبت های خود اشاره ای به این موضوع نکردند اما اطلاعاتی به دست ما رسیده درخصوص قرارداد یکی از شرکت های خودروسازی که محصولات شاسی بلند نیز تولید می کند که تعدادی خودرو به وزارتخانه های دولتی و نهاد ریاست جمهوری واگذار کرده و این مسیر تداوم دارد.

وی افزود: یک بسته فروش ویژه برای افراد معرفی شده از وزارتخانه های مختلف توسط این خودروساز اختصاص یافته که اسامی این سازمان ها و وزارتخانه ها در اختیار ما قرار گرفته است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس تصریح کرد: وزارت آموزش پرورش، صندوق بازنشستگی کشوری، وزارت راه و شهرسازی، وزارت علوم، سازمان برنامه و بودجه، سازمان تامین اجتماعی، وزارت ارتباطات، وزارت نیرو، وزارت ورزش و جوانان و نهاد ریاست جمهوری از جمله بخش هایی است که با این خودروساز قراردادی را برای دریافت خودرو خارج از چرخه ثبت نام در سامانه و نوبت دهی امضا کرده اند و تحت عنوان فروش سازمانی خودرو دریافت کرده اند اما بازرس ویژه ریاست جمهوری یا از این موضوع بی اطلاع است یا ایشان با نادیده انگاشتن این اتفاق در دولت سعی دارند اذهان را به سمت دیگری منحرف کند.

وی با بیان اینکه مدارک این موضوع در اختیار ما قرار دارد، گفت: ما در حال پیگیری  و تکمیل مدارک هستیم و پیشنهاد داریم برای بررسی واگذاری خارج از نوبت خودرو در قوه مجریه، به نهاد ریاست جمهوری و وزارتخانه ها و مدیران دولتی و یا احتمالاً خانواده مدیران دولتی، کمیته ای تشکیل شود و در ادامه مجلس تصمیم خواهد گرفت با استفاده از کدام ابزار نظارتی با آن برخورد کند.

واکنش وزارت ارتباطات به ادعای دریافت خودروی شاسی بلند

به گزارش ایسنا، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر واگذاری خودروهای شاسی بلند به این وزارتخانه ضمن تکذیب آن اعلام کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تا امروز هیچ خودرویی از هیچ شرکت خودروسازی چه در قالب تفاهم نامه و چه در قالب ثبت نام خارج از نوبت یا به روش هایی دیگر به وزارت ارتباطات و حتی شرکت ها و سازمان های تابعه آن واگذار نشده و طرح این خبر از اساس کذب است.

خودروسازی که واگذاری‌هایش شفاف نیست

فرهیختگان نوشت: «یکی از خودروسازانی که نامش در بین واگذاری‌های خارج از ضابطه آمده، بهمن‌موتور است. بررسی عرضه خودرو توسط این خودروساز بخش خصوصی نشان می‌دهد این شرکت در سال 1401 درمجموع 30 هزار و 842 دستگاه انواع خودرو تولید کرده که 15 هزار و 236 دستگاه از آن مربوط به خودروهای سواری است.

گرچه این خودروساز اطلاعیه‌های مشارکت در فروش غیربورسی (قرعه کشی) را در وبسایت خود منتشر کرده اما در هیچ کدام از این اطلاعیه‌های تعداد فروش مشخص نیست. این درحالی است که خودروسازان دولتی تعداد خودروهای عرضه شده برای هر مرحله از قرعه‌کشی را دقیقا اعلام کرده‌اند.

اما تنها آماری که از عرضه‌های این خودروساز در دسترس بوده مربوط به عرضه‌های این خودروساز بخش خصوصی در بورس کالاست. طبق اطلاعات ارائه‌شده در بورس کالا، این خودروساز در 39 عرضه خود که از 26 مرداد تا 25 بهمن 1401 انجام گرفته مجموعا چهارهزار و 898 دستگاه خودرو در انواع دیگنیتی، ریسپکت و فیدلیتی عرضه کرده که مجموعا چهارهزار و 792 دستگاه به مرحله عقد قرارداد رسیده است.»

روایت نماینده تهران از ماجرای واگذاری خودروی شاسی بلند به محلس

علی خضریان، نماینده تهران در گفتگوی تلفنی با یک برنامه تلویزیونی درباره واکذاری خودروی شاسی بلند به مجلس گفت: تفاهم‌نامه‌ای با یک شرکت خودروسازی خصوصی و امور رفاهی مجلس منعقد شده بود، آن هم زمانی که هنوز ممنوعیت فروش حواله خودرو وضع نشده بود.

وی افزود: رئیس مجلس همان زمان با این موضوع مخالفت کرده بود و گویا این خودروها از طریق سیستم مجلس، در اختیار نمایندگان قرار نگرفته ولی از طریق همان شرکت، متاسفانه این اقدام صورت گرفته ولی بعدا شخصی که پیگیر کار بوده، برکنار شده است.

خضریان خاطرنشان کرد: هیئت رئیسه مجلس باید بدون در نظر گرفتن اینکه چه قوه‌ای درگیر کار بوده، اطلاعات را روی هم بگذارد و از طریق بازرسی ریاست جمهوری هم پیگیری لازم را انجام دهد تا مشخص شود نمایندگان و مدیران دریافت‌کننده خودرو از چه طریق و چه واسطه‌هایی خودروها را گرفته‌اند و اسامی آنها هم اعلام شود.

***

افزایش طرفداران اینترنت گروههای خاص

خراسان نوشت: «ایده ارائه اینترنت به گروه های خاص، از همان ابتدای مطرح شدن، با موج گسترده انتقادات کارشناسان اقتصادی و فعالان بخش خصوصی مواجه شد؛ طرحی که اگرچه وزیر ارتباطات آن را «دسترسی های خاص» برای برخی اقشار نام می‌گذاشت، اما نام «اینترنت طبقاتی» که بسیاری از متخصصان این حوزه بر آن گذاشتند، بیشتر متناسب با آن بود.

به هر حال این طرح، شوخی شوخی اجرایی شد و برخی گروه ها، از اینترنت بدون فیلتر بهره‌مند شدند. برخی اعضای کابینه هم خود را به جمع متقاضیان اینترنت طبقاتی ملحق کردند و نمونه‌اش وزیر میراث فرهنگی و گردشگری بود که هفته گذشته اعلام کرد «طرح ارائه سیم‌کارت خاص به گردشگران خارجی و مجموعه های اصلی خدمات مسافرتی تا حد زیادی مورد تصویب قرار گرفته است». حالا هم معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داده که «با وزارت ارتباطات هماهنگی‌های متعددی صورت گرفته است و امیدواریم تا کمتر از دو ماه دیگر، «اینترنت ویژه» یا «اینترنت حرفه‌ای» در مراکز خاص مثل منطقه ویژه پیام یا مراکز نوآوری، در اختیار تیم‌های حرفه‌ای قرار بگیرد».

 

***

ارزیابی دبیر شورای انقلاب فرهنگی از وضعیت بی‌حجابی

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالحسن خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در یک برنامه تلویزیونی گفت: بسیاری حجاب را رعایت می کنند و این نشان می دهد دستگاه ها در این دولت برای حفظ عفیفه و حجاب در جامعه جدی هستند.

وی ‌در پاسخ به این سوال که پس چرا به لحاظ میدانی عموماً معتقدند وضعیت بی حجابی بدتر شده ،افزود: البته یکی از علل چنین تصوراتی این است که حتی نیروهای ارزشی و انقلابی جامعه ، وقتی یک اتفاقی می افتد کلیپ آن را دست به دست پخش می کنند.

دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه تاکید کرد:آمار بیانگر آن است که از وقتی فعالیت های اتتظامی و فرهنگی در دستگاه های مختلف انجام شده رشد بی‌حجابی را نداشته ایم.

وی افزود:البته اینکه کاهش ‌مطلوبی هم را داشته باشیم شاهد نبوده ایم، چراکه قبل از عید امسال پیش بینی کرده بودند اگر همین وضعیت ادامه داشته باشد در تابستان با آمار بالایی از بی‌حجابی مواجه خواهیم شد.

حجت الاسلام خسروپناه در ادامه و در پاسخ به این سوال که وضعیت حجاب در خیابان ها به نسبت چند ماه قبل بهتر یا بدتر است، تاکید ‌کرد:وضع کنونی نسبت به اغتشاشات سال گذشته و پیش از آن بدتر است اما معتقدم سیر صعودی بی حجابی متوقف شده است.

***

تشکیل وزارت بازرگانی به ضرر تولید است

علیرضا عباسی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا، در واکنش به ارائه لایحه تشکیل وزارت بازرگانی از سوی دولت به مجلس گفت: از سال ۹۰ و ۹۱ در مجلس به دنبال تصویب قانون انتزاع بودیم تا یک سری اختیارات در حوزه تنظیم بازار به طور کامل به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شود و مجموعه وزارت جهاد کشاورزی بتواند خودش تصمیم‌گیرنده صفر تا صد موضوعات حوزه کشاورزی باشد. 

وی در ادامه بیان کرد: با این شیوه که وزارت‌خانه‌ای به نام وزارت بازرگانی وجود داشته باشد و یک سری تصمیم‌گیری‌ها از مجموعه وزارت جهاد کشاورزی در وزارت بازرگانی انجام شود و بخش دیگر آن در وزارت جهاد باشد، مخالف هستیم. 

عضو مجمع نمایندگان استان البرز با اشاره به اینکه با تشکیل سازمان بازرگانی هم مخالف بودیم، ادامه داد: دلیل مخالف ما با تشکیل سازمان و وزارت بازرگانی این است که دوگانگی در تصمیم‌گیری، کار تولید را مشکل خواهد کرد. 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تشریح کرد: نگاه وزارت بازرگانی برای تامین مایحتاج مردم، واردات‌محوری است. به عنوان مثال اگر ما در سال به ۳ میلیون تن برنج نیاز داشته باشیم و ۲ میلیون تن تولید داشته باشیم  وزارت بازرگانی تصمیمش واردات یک میلیون تن باقی مانده خواهد بود و اصلا در تصمیم‌گیری‌ها بر  اقداماتی در راستای افزایش تولید توجه نخواهد کرد. 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۳۲۷۲۲۲۱:۲۳:۴۴ ۱۴۰۲/۲/۱۷
فردی که با شعار رفع تحریم سرکار اومد کشور را با 700 عنوان تحریم تحویل گرفت و متاسفانه با 1500 عنوان تحریم تحویل داد و قیمت ارز و طلا و مسکن و خودرو و موبایل غیره را 10 برابر کرد.
ناشناس۳۰۳۲۸۷۲۲۳:۱۷:۲۵ ۱۴۰۲/۲/۱۷
من طرفدار ایشان نیستم ولی اگر همان موقع که آمد سرکار به جای گدایی از دشمن اصلاح اقتصادی را اجرا می کرد الان همه خیر گوی ایشان بودن و این دوره هم از دوستان ایشان در راس دولت بود ولی چیزی که می‌دانم دولت فعلی دارد این کار را انجام می‌دهد یواش یواش و آینده درخشان برای اقتصاد ایران پیش بینی می کنم اگر مجلس همراهی کند در اجرای مصوبات مربوطه
ناشناس۳۰۳۳۱۷۴۰۷:۵۵:۵۴ ۱۴۰۲/۲/۱۸
بهتره واقعیت رو ببینید ، اقتصاد نه در ایران بلکه در همه دنیا به مناسبات بین المللی بستگی دارد ،هیچ کشوری همه چیز را نمیتواند در داخل خود تولید کند و یا اگر هم تولید کند باید آنچه به صرفه هست تولید و صادر کند و آنچه نیست وارد ، دولت فعلی هم که تاکنون در افزایش نرخ دلار رکورد زده ، بهبود اقتصاد بدون روابط بین المللی حتی با بهترین مدیریت هم امکان پذیر نییست
ناشناس۳۰۳۳۳۵۷۰۹:۵۹:۲۹ ۱۴۰۲/۲/۱۸
در نمایشگاه iran expo بیش از 70 کشور خارجی شرکت کردند و 800 شرکت ایرانی محصولات صادراتی خود را معرفی کردند در سال گذشته 53 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم و ارز حاصله به کشور اومد یعنی در زمینه روابط بین الملل مشکلی نداریم .
ناشناس۳۰۳۳۳۷۰۱۰:۰۵:۵۴ ۱۴۰۲/۲/۱۸
تاریخ اقتصاد ایران را بخوان تا بین الملل را بیشتر از این بزرگ نکنید برای مشکلات اقتصاد ایران در ضمن دلار هم با همین دست فرمان افزایش یابد تازه به رکورد دولت قبل می رسد!
ناشناس۳۰۳۳۴۲۱۱۰:۲۴:۱۳ ۱۴۰۲/۲/۱۸
روحانی درک درستی از سیاست خارجی و روابط بین الملل نداشت و اقتصاد مملکت را نابود کرد.
ناشناس۳۰۳۳۱۷۷۰۸:۰۱:۴۲ ۱۴۰۲/۲/۱۸
دولت شما را هم میبینیم فقط انصاف داشته باش بعد ازچهار سال قضاوت کن ببین چکار کرده این همه بدبختی را میبینی بعد میگی یواش یواش درست میشه گران گردن اسان است قیمت را نگهداشتن سخت است خودت گول نزن همه چیز صد برابر شده چرا در این مورد دوست را قضاوت نمیکنی
ناشناس۳۰۳۳۴۱۷۱۰:۲۲:۲۹ ۱۴۰۲/۲/۱۸
تورم کنونی نتیجه 10 برابر شدن حجم نقدینگی و چاپ پول بدون پشتوانه و بدهی های انباشته دولت قبل است.
mostafa.kamali95@yahoo.com۳۰۳۲۹۱۴۲۳:۳۹:۵۸ ۱۴۰۲/۲/۱۷
مساله گرفتن خودرو توسط نمایندگان و سایر ارگان ها .... اسامی آنها بخصوص مجلسیان رسانه ای شود تا در انتخابات آتی ملاک شورای نگهبان و مردم قرار گیرند
ناشناس۳۰۳۳۰۳۸۰۱:۲۲:۱۶ ۱۴۰۲/۲/۱۸
با توجه به بیماری دکتر توکلی عزیز که ایشان مانند گذشته نمی توانند به فساد ها ورود کنند سایر مسولان دیده بان شفافیت این کار را انجام دهند.
ناشناس۳۰۳۳۰۵۱۰۱:۴۹:۱۱ ۱۴۰۲/۲/۱۸
بسیاری از نمایندگان مجلس ابتدای مجلس یازدهم در پویش ضد فساد و شفافیت دیده بان قسم نامه امضا کردند ولی ظاهرا یادشان رفته است.
ناشناس۳۰۳۳۴۲۶۱۰:۲۵:۱۸ ۱۴۰۲/۲/۱۸
رانت خودرو که رقمی نبود پرونده فساد عظیم کرسنت به کجا رسید ؟!
ناشناس۳۰۳۳۵۲۲۱۱:۰۶:۲۴ ۱۴۰۲/۲/۱۸
تخلف 50 میلیارد تومانی خودرو در مقابل تخلف 6400 میلیارد تومانی مدیران بانک مرکزی دولت روحانی که همین 2 روز پیش دادگاهش برگزار شد همچون قطره در مقابل اقیانوس است.
امیر حسین سلطان/تهران۳۰۳۲۹۱۹۲۳:۴۴:۳۸ ۱۴۰۲/۲/۱۷
با اینگونه کامنت های کلیشه ای کوچکترین خدشه ای هم به اظهارات جناب آقای دکتر روحانی وارد نمی شود. بهتر است عناد و لجاجت و تکرار اینگونه اتهامات بی اساس را که دولت دوازدهم و دولتمردان آن را نشانه می رود و غیر از شعار هیچ مبنای منطقی ندارد برای همیشه تمام شود و تا زمان از دست نرفته است فکر و تدبیری به حال دهها میلیون نفر از هموطنان مان بکنید . و من الله التوفیق
ناشناس۳۰۳۳۲۳۴۰۸:۳۱:۴۶ ۱۴۰۲/۲/۱۸
چه شکلی هیچ خدشه ای وارد نمیشه؟ روحانی ادعا کرد فلان موقع تحریم ها یک دفعه برداشته میشه که اصلا همچین چیزی نشد. اون موقع هم ترامپ نیامده بود که بندازن تقصیر دیوانگی ترامپ. حالا بر چه اساسی باید ادعای اونو بپذیریم که اواخر ریاست جمهوریش همه چیز برای رفع تحریم ها مهیا بوده
ناشناس۳۰۳۳۴۱۲۱۰:۲۰:۴۵ ۱۴۰۲/۲/۱۸
اینها اتهامات بی اساس نیست تقلیل ارزش پول ملی به یک دهم و سقوط 15 پله ای پاسپورت ایرانی افزایش بیش از 2 برابری تحریم ها افزایش 10 برابری قیمت طلا و مسکن و خودرو و غیره واقعیتی انکار ناپذیر است .
ناشناس۳۰۳۲۷۲۶۲۱:۲۵:۵۹ ۱۴۰۲/۲/۱۷
روحانی از سال 92 وعده لغو تحریمها و ارتقاء رتبه پاسپورت ایرانی و تقویت ارزش پول ملی را می داد اما وعده های او هرگز عملی نشد و در حد شعار باقی ماند.
ناشناس۳۰۳۳۱۶۴۰۷:۴۳:۲۲ ۱۴۰۲/۲/۱۸
دلواپسان موسوم به دولت سایه مگر گذاشتند دولت‌ اهداف خود را پیاده کند؟
ناشناس۳۰۳۳۳۶۷۱۰:۰۵:۰۸ ۱۴۰۲/۲/۱۸
مقصر نابودی برجام کسانی بودند که میگفتن امضاء جان کری تضمین است و تضامین لازم را از دشمن نگرفتند.
ناشناس۳۰۳۳۲۴۳۰۸:۴۲:۴۲ ۱۴۰۲/۲/۱۸
طرفدار هیچ جناحی نیستنم و در دوسال مانده به انتخاب رئیسی خدا خدا می کردم که چند ماه ریاست روحانی تمام شود !اما حالا قشنگ می فهم که عملکرد رئیسی در برابر روحانی مثل قیاس قطره در برابر دریا است.
ناشناس۳۰۳۳۳۶۰۱۰:۰۲:۰۹ ۱۴۰۲/۲/۱۸
روحانی قیمت ارز را 10 برابر کرد یعنی مردم 10 برابر فقیر شدند در هیچ دولت دیگری این تراژدی غمناک اتفاق نیفتاد.
ناشناس۳۰۳۳۳۷۱۱۰:۰۶:۰۷ ۱۴۰۲/۲/۱۸
بی تدبیری های روحانی با رئیسی اصلا قابل قیاس نیست.
ناشناس۳۰۳۲۷۳۱۲۱:۳۲:۳۲ ۱۴۰۲/۲/۱۷
اگر ظریف و روحانی در سال 94 تضامین لازم را از دشمن میگرفتن ترامپ نمی توانست بی هیچ هزینه ای از برجام خارج بشود و راهبرد فشار حداکثری را به ایران اعمال کند.
حسین۳۰۳۳۴۲۸۱۰:۲۷:۵۳ ۱۴۰۲/۲/۱۸
شما که همون موقع هم کلا مخالف برجام بودید و سنگ اندازی می کردید و برجام رو خیانت می دونستید حالا می فرمایید باید بهتر انجام می شد؟
ناشناس۳۰۳۳۶۰۲۱۱:۳۶:۰۷ ۱۴۰۲/۲/۱۸
برجام خسارت محض بود زیرا نه تنها باعث لغو تحریم ها نشد بلکه سبب زیاده خواهی دشمن در مباحث موشکی و منطقه ای و تشدید تحریم ها و فشار حداکثری دشمن شد.
ناشناس۳۰۳۳۶۲۴۱۱:۴۴:۳۹ ۱۴۰۲/۲/۱۸
به قول خود جان کری اگر برجام نبود دیوار تحریمهای ضد ایرانی فرو ریخته بود.
ناشناس۳۰۳۲۷۳۶۲۱:۳۵:۲۳ ۱۴۰۲/۲/۱۷
بعد از خروج ترامپ از برجام روحانی بدنبال اینستکس یا همان نفت در برابر غذا بود اما اروپایی ها حتی حاضر نشدند نفت در برابر غذا را بپذیرند !
ناشناس۳۰۳۲۷۳۸۲۱:۳۸:۰۸ ۱۴۰۲/۲/۱۷
با توجه به اینکه محرز شده است که تخلفات و مفاسد کلانی در دولت قبل صورت گرفته چرا قوه قضاییه با مسئولان دولت قبل مماشات می کند ؟! عدم جدیت دستگاه قضایی در برخورد با فساد خودرویی اخیر و مفاسد دولت قبل باعث سلب اعتماد مردم می شود.
ناشناس۳۰۳۳۰۲۲۰۰:۵۹:۰۸ ۱۴۰۲/۲/۱۸
حد اقل انتظار مردم از دولت جدید این بود که دولت قبل را بخاطر آن همه افتصاحات اقتصادی و فرهنگی و سیاسی محاکمه کند
ناشناس۳۰۳۳۴۶۵۱۰:۴۰:۴۵ ۱۴۰۲/۲/۱۸
تا زمانیکه بدلیل حب و بغض های سیاسی به کامنت های مقابله با فساد منفی می دهید انتظار بهبود اوضاع را نداشته باشید.
ناشناس۳۰۳۲۷۴۲۲۱:۴۲:۳۹ ۱۴۰۲/۲/۱۷
دولت روحانی 1500 هزار میلیارد تومان بدهی و 480 هزار میلیارد تومان کسری بودجه و مطالبات معوقه فرهنگیان و پرستاران و غیره را به ارث گذاشت حالا مدعی هستن که می خواستیم تحریم ها را لغو کنیم تا دولت جدید دچار مشکل بزرگ نباشد !
ناشناس۳۰۳۲۷۴۸۲۱:۴۵:۲۶ ۱۴۰۲/۲/۱۷
پاسخ کیهان به ادعای جدید روحانی مستدل بود درود بر حاج حسین شریعتمداری سردار قلم .
ناشناس۳۰۳۲۹۳۱۲۳:۵۶:۵۴ ۱۴۰۲/۲/۱۷
شخصا از دلایل کیهان قانع نشدم!! گیریم روحانی باعث گرانی ها شد و فراموش کنیم که آغاز موج شدید گرانی ها در دو سال پایانی دولت احمدی نژاد بود و فراموش کنیم که بسیاری طرح های نیمه کاره و تحریمهای کمر شکن اقتصادی و رفتن تحت بند ۷ شورای امنیت و تحریم شدید نفتی را از دولت بهار !! به ارث برد اما فراموش نمی کنیم که رئیسی ادعا کرد می تواند مشکلات اقتصادی را رفع کند !! شاهدیم که ارز ۴۲۰۰ جهانگیری را که امروز خودش چند برابر آن را به کار گرفته عامل بدبختی دانست وبا آن مخالفت کرد !! قرار بود تورم مهار شود !! اما نه تنها هیچکدام وعده ها عملی نشد بلکه برعکس مشکلات اقتصادی چند برابر شد !! وبرجام را هم به طور کامل به شکست کشاند!!
ناشناس۳۰۳۳۱۷۶۰۸:۰۱:۱۵ ۱۴۰۲/۲/۱۸
برجام خودش عامل بدبختی بود و این دولت باج بده هم نیست ، فصل هفت هم آن بخش مدنظر نرفتید، اما تحریم‌ها و تحریم سازمان ملل به خاطر آشوب همین دوستان شما در سال 88 بود،ارز 28500 هم موقتی هست و وبرای برخی کالاهای کوچک محدود هست تا فشار کمتر به مردم بیاورد و آن هم حذف می شود برعکس ارز4200 که برای کل اقتصاد در نظر گرفته شد و بعد به خاطر فاجعه به گروه کمتری اختصاص یافت که همان هم نباید می بود، تورم هم اول باید اوار برداری شود و بعد کمتر
ناشناس۳۰۳۳۳۷۴۱۰:۰۸:۲۴ ۱۴۰۲/۲/۱۸
قطعنامه 1929 که بسترساز تحریمهای بانکی و نفتی و مشکلات اقتصادی در کشور شد نتیجه فتنه و اشوب اصلاح طلبان در سال 88 بود.
ناشناس۳۰۳۳۳۸۰۱۰:۱۰:۰۸ ۱۴۰۲/۲/۱۸
روحانی که مدعی بود قطعنامه های شورای امنیت با برجام لغو شده اند پس چرا تحریم ها دو برابر و قیمت ارز 10 برابر شد ؟!
ناشناس۳۰۳۳۴۰۳۱۰:۱۶:۳۱ ۱۴۰۲/۲/۱۸
روحانی باید پاسخگو باشد چرا در 8 سال گذشته تحریم لغو نشدند و تشدید شدند چرا رکورد تورم در 75 سال اخیر شکسته شد ؟!
ناشناس۳۰۳۳۴۲۹۱۰:۲۷:۵۴ ۱۴۰۲/۲/۱۸
در دولت احمدی نژاد دلار فقط 2 هزار تومان گران شد اما در دوره روحانی 27 هزار تومان گران شد.
عبدالله۳۰۳۳۱۹۳۰۸:۱۱:۰۲ ۱۴۰۲/۲/۱۸
جهان بدون حضور بعضی افراد جای بسیار قشنگی خواهد شد
ناشناس۳۰۳۲۷۵۲۲۱:۴۶:۲۳ ۱۴۰۲/۲/۱۷
روحانی چرا در مورد عملکرد فاجعه دولتش پاسخگو نیست ؟!
ناشناس۳۰۳۲۷۹۲۲۲:۲۳:۳۲ ۱۴۰۲/۲/۱۷
دولت روحانی باید محاکمه بشه - والسلام
ناشناس۳۰۳۲۸۰۱۲۲:۳۴:۰۱ ۱۴۰۲/۲/۱۷
فعلا موضوع شاسي بلند هاي مجلس را شفاف كنيد.
ناشناس۳۰۳۳۴۳۴۱۰:۲۹:۱۰ ۱۴۰۲/۲/۱۸
موضوع مهمی نبود 70 نفر نماینده بدون نوبت خودرو دریافت کردند البته پول اون را پرداخت کردند.
ناشناس۳۰۳۲۸۳۷۲۳:۰۶:۰۱ ۱۴۰۲/۲/۱۷
سرمایه اجتماعی که دولت جناب روحانی از بین برد حالا حالاها مگر می شود درست کرد
ناشناس۳۰۳۲۸۴۳۲۳:۰۸:۱۴ ۱۴۰۲/۲/۱۷
اینترنت مخصوص برای خارجی ها یک عمل کاپیتولاسیونی هست و باید محکوم شود و بایکوت
ناشناس۳۰۳۲۸۴۸۲۳:۰۹:۲۰ ۱۴۰۲/۲/۱۷
به جای این تفسیرها بروید سراغ ظریف و روحانی و عراقچی که حی و حاضرند و از آنها بپرسید در آخرین روزهای مذاکرات چه شد و چرا ادعا می کنند برجام می توانست عملی شود واز آنها برای این ادعایشان سند بخواهید !!
ناشناس۳۰۳۲۸۵۸۲۳:۱۱:۴۷ ۱۴۰۲/۲/۱۷
دنبال برجام 2 و3 بود تا ایران مانند لیبی و عراق و اوکراین شود
ناشناس۳۰۳۲۸۶۶۲۳:۱۴:۲۶ ۱۴۰۲/۲/۱۷
یک سوال ساده از ایشان پوشش زننده چه فرقی با بی حجابی دارد؟!!!
ناشناس۳۰۳۲۸۷۶۲۳:۲۱:۰۳ ۱۴۰۲/۲/۱۷
آقای قالیباف! ولی اصل موضوع درست بود.
ناشناس۳۰۳۲۸۸۴۲۳:۲۵:۴۸ ۱۴۰۲/۲/۱۷
گیرم حرف روحانی دروغ و بایدن تصمیم داشت در ازای لغو غنی سازی تنها یک میلیارد دلار از دارایی ما را آزاد کند که میسر نشد! خب بفرمایید چرا در دولت بعدی با آن قانون راهبردی مجلس و به قول نویسنده دست پر تیم مذاکره کننده باز هم نتوانستند مذاکره را به نفع ایران برگردانند وحق ایران را بگیرند ؟! چرا حتی اروپا که در زمان روحانی در جبهه ایران بود الان در کنار آمریکا قرار گرفته و حتی مواضعش تند تر از آمریکاست ؟!!
ناشناس۳۰۳۳۳۸۶۱۰:۱۲:۱۷ ۱۴۰۲/۲/۱۸
دولت جدید بدون تضمین لغو موثر تحریم ها و تامین منافع ملی توافق خسارت بار نخواهد کرد برجام خسارت محض بود زیرا تضمین اجرایی نداشت.
ناشناس۳۰۳۳۴۴۰۱۰:۳۱:۵۴ ۱۴۰۲/۲/۱۸
دولت رئیسی صادرات نفت را 3 برابر و صادرات غیرنفتی را 50 درصد افزایش داده و ارز حاصله را به کشور اورده و با عضویت در شانگهای و اوراسیا و بریکس و تعامل با 15 کشور همسایه تحریم ها را خنثی کرده و دیگه احتیاجی به برجام ندارد.
ناشناس۳۰۳۲۸۸۷۲۳:۲۷:۴۴ ۱۴۰۲/۲/۱۷
زمانی که وزارت بازرگانی با صنعت ادغام شد صادرات غیر نفتی ایران رشد قابل توجهی پیدا کرد، دنبال چی هستند؟
ناشناس۳۰۳۲۹۶۹۰۰:۲۰:۳۶ ۱۴۰۲/۲/۱۸
سرکوب قیمت می شود این بازی های مسخره که کی گرفته و وقت همه را تلف می کند هیچ سرکوب قیمتی نمی شد صف خریدار این مقدار درست نمی شد هیچ قیمت بازار ازاد هم این نمی بود
ناشناس۳۰۳۳۱۸۱۰۸:۰۴:۵۶ ۱۴۰۲/۲/۱۸
بله آزادسازی قیمت اما به تنهایی نه بلکه همراه با آزادسازی واردات و حذف تعرفه گمرکی بیش از صد درصدی آنوقت می شود تجارت آزاد والا بقول معروف باید همه چیزمان به همه چیزمان بیاید
ناشناس۳۰۳۳۱۳۱۰۶:۵۱:۱۸ ۱۴۰۲/۲/۱۸
آنقدر روحانی روحانی نکنید یک بار صحبت‌های رئیسی در موقع تبلیغات انتخاباتی رو ببینید، هیچ کدام از وعده ها عملی نشده
ناشناس۳۰۳۳۳۹۰۱۰:۱۳:۲۲ ۱۴۰۲/۲/۱۸
اولین وعده واکسن بود انجام شد بعد جراحی اقتصادی که دارد انجام می‌گیرد
ناشناس۳۰۳۳۳۹۱۱۰:۱۳:۳۲ ۱۴۰۲/۲/۱۸
روحانی چرا هیچکدام از وعده های انتخاباتی خود را عملی نکرد ؟!
ناشناس۳۰۳۳۶۱۸۱۱:۴۲:۳۷ ۱۴۰۲/۲/۱۸
سخنگوی دولت روحانی میگفت بدون برجام و FATF نمی توانیم واکسن بخریم !
ناشناس۳۰۳۳۱۶۹۰۷:۴۹:۰۸ ۱۴۰۲/۲/۱۸
دولت به اصطلاح مردمی (!) و مجلس اقلیت درهمين مدت کوتاه به اندازه يک قرن‌ تورم، گرانی، اختلاس فلاکت به‌ ارمغان آورد
ناشناس۳۰۳۳۳۹۳۱۰:۱۴:۲۵ ۱۴۰۲/۲/۱۸
رکورد اختلاس با رقم بی سابقه 92 هزار میلیارد تومان در دولت قبل شکسته شد.
ناشناس۳۰۳۳۱۷۳۰۷:۵۵:۳۵ ۱۴۰۲/۲/۱۸
ماجرای خودروهای شاسی بلند اعتماد مردم به مجلس را کم می کند.... مردم به بخش های دولتی دیگر اعتمادی ندارند که کم شود. مدعی العموم کجاست ؟
ناشناس۳۰۳۳۴۴۲۱۰:۳۲:۵۸ ۱۴۰۲/۲/۱۸
اگر دولت روحاني هم از اين همه بذل و بخشش هاي رسانه ايي و همراهي که به دولت رئيسي ميشود برخوردار بود ، وضع خيلي بهتر بود . متاسفانه حافظه تاريخي مردم را دست کم ميگيريد . روحاني در سال دوم رياستش رقم تورم 40 درصدي احمدي نژاد را به 6 درصد رساند و برجام را امضا کرد و سيل سرمايه گذاري به کشور آغاز و چندين هواپيما پس از 40 سال به ايران آمد . ولي افسوس که به ذائقه برخي خوش نيامد !! شعار نويسي روي موشک و ..... و البته دادن بهانه به ديوانه ايي بنام ترامپ ، کار خود را کرد و مملکت ويران شد .
ناشناس۳۰۳۳۶۱۲۱۱:۴۰:۳۴ ۱۴۰۲/۲/۱۸
در 4 سال پایانی دولت روحانی تورم 65 درصدی و روزی 6 ساعت قطعی برق داشتیم و روزی 800 نفر در اثر کرونا فوت می کردند و مردم تو صف های طویل مرغ و واکسن بودند و حتی روغن مایع و جامد خوراکی در فروشگاهها پیدا نمی شد.
ناشناس۳۰۳۳۶۷۱۱۲:۰۱:۱۲ ۱۴۰۲/۲/۱۸
شریعتمداری فراموش کرده در راه تحقق برجام چه ارگانهایی چه کردند که برجام محقق نشود.مگر یادتان رفته زمان احمدی نژاد چه بدهی برای دولت مانده بود و تحریم هایی که موجود بود و اگر آن زمان برجام برای همان مدت کوتاه عملی نمیشد الان مشکلاتمان بسیار بیشتر از این بود. افزایش صادرات غیر نفتی به ازای ایجاد کمبود در داخل که هنر نیست. کاهش ارزش پول ملی در این مدت کمتر از 2 سال با چاپ پولی که در این مدت انجام شده اقتصاد را فلج کرده . دولت یکبار با آزاد سازی قیمت کالاهای اساسی در قالب جراحی اقتصادی تورم چند برابری به جامعه اعمال کرد. قیمت مسکن را در حال حاضر چگونه توجیه می کنید؟ بد شدن اقتصاد در زمان کرونا و مدیریت آن کار راحتی نبوده. آقای رئیسی چه کرده در این 2 سال واقعا؟ شعار ندهید به سوپرمارکت ها و مشاورین املاک سر بزنید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  9. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  10. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  11. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  16. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  17. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  20. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  21. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  22. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

  23. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  24. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

  25. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

آخرین عناوین