سفری با ابعاد راهبردی و تفکر جدید منطقه‌ای/ ترس رژیم‌صهیونیستی از سفر رئیسی ادامه دارد

  4020212042

رصد واکنش‌های سیاسی-رسانه‌ای صهیونیست‌ها به سفر رئیس‌جمهور ایران به دمشق، نشان می‌دهد که تل‌آویو این سفر را دارای ابعادی راهبردی می‌بیند و از نتایج تفکر جدید منطقه‌ای تهران نگران است.

سفری با ابعاد راهبردی و تفکر جدید منطقه‌ای/ ترس رژیم‌صهیونیستی از سفر رئیسی ادامه دارد

به گزارش فارس، توجه رسانه‌های صهیونیست و محافل سیاسی رژیم اشغالگر به سفر آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی»، رئیس‌جمهور ایران به سوریه در هفته جاری معطوف شده است، سفری که رسانه‌های عبری‌زبان آن را «استثنایی» توصیف و اذعان کرده‌اند «اسرائیل باید از پیامدهای سیاسی-امنیتی و حتی نتایج دیپلماتیک آن باشد».

طبق گزارش ایگاه پاینترنتی شبکه «المیادین»، تحلیلگران اسرائیلی، جنبه‌های راهبردی سفر رئیس‌جمهور ایران به دمشق را مرکز ثقل تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های خود قرار داده و عنوان می‌کنند که تهران، تفکر و روند جدیدی را درباره سیاست‌های خود در خاورمیانه اتخاذ کرده است.

المیادین درباره ترس‌ اشغالگران از این سفر نوشت: این تحلیل‌ها و ترس‌های با توجه به بحران‌های داخلی اسراییل، نزدیکی روابط ایران و عربستان سعودی و پیامدهای متعدد آن بر منطقه بازتاب داده می شوند.

این شبکه در ادامه گزارش داد: در حالی که تحلیلگران اسرائیلی مشغول پیش‌بینی نتایج سفر رئیسی به دمشق و تأثیر آن بر تل‌آویو هستند، کارشناسان مسائل منطقه خاطرنشان می‌کنند که کابینه تل‌آویو در حال ثبت یک شکست خطرناک و سرنوشت‌ساز است، اما در مقابل ایران مسیر تبدیل شدن به یک بازیگر اصلی و تاثیرگذار در منطقه را طی می‌کند.

افزایش نگرانی‌ها از موفقیت منطقه‌ای تهران در تل‌آویو

نگرانی در «اسرائیل» محرکی لحظه‌ای نیست، بلکه از قبل وجود داشته و از سفر «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه ایران به مرز لبنان با فلسطین اشغالی تاکنون، تشدید هم شده است.

به گفته «ناصر اللحام»، مدیر دفتر المیادین در فلسطین اشغالی، نگرانی اسرائیل از شکست تئوری امنیتی اشغالگرانه خود آغاز شده و نشان می‌دهد اکنون مبنای صحبت، کاهش اعتبار و توانایی ایالات آمریکا در جهان به طور عام و در خاورمیانه به طور خاص است.

طبق تحلیل رسانه‌های صهیونیست، ایرانی‌ها با توجه به نزدیکی روابط خود با عربستان، دوره جدید و متفاوتی در خاورمیانه را آغاز کرده‌اند. این تغییر با دیدار «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه با مقامات مصری، عراقی و دیگر همتایان عربی و رایزنی برای بازگرداندن دمشق به اتحادیه عرب برای اولین بار از سال ۲۰۱۱، ظاهر شد.

ناصر اللحام با اشاره به اینکه «وضعیت قهقرایی و عقب‌نشینی آمریکا همه چیز را از نظر نظامی، امنیتی و سیاسی برای اسرائیل تغییر داده است» گفت: مقاومت جسورتر شده، جبهه درگیری‌ها در کرانه باختری باز شده و ممکن است درگیری‌ها به سرزمین‌های اشغال شده در سال ۱۹۴۸ کشیده شود.

در حالی امکان درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی افزایش یافته که منطقه، شاهد تعویق و توقف رویارویی در جبهه‌های عراق و یمن بوده و صحبت‌ها از برخورداری مقاومت از موشک‌های ضدهوایی بیشتر از قبل شده.

اللحام در رابطه با درک صهیونیست‌ها از این تغییرات کلی در منطقه گفت: تیتر روزنامه‌های اسرائیلی به این موضوع اشاره می‌کند؛ زیرا آن‌ها از نزدیکی عربستان سعودی با حزب‌الله لبنان و جنبش حماس در فلسطین اشغالی نگرانند و به دنبال آن از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب می‌ترسند.

مدیر دفتر المیادین گفت: بازگشت سوریه به اتحادیه کشورهای عربی سنگ بنای احیای محور مقاومت و رد کلی روند عادی‌سازی با اشغالگران خواهد بود که تلاش‌های تل‌آویو برای تاثیرگذاری بر اتحادیه را خنثی می‌کند.

او در ادامه تحلیلش از ترس‌های صهیونیستی درباره موقعیت منطقه‌ای تهران افزود: اگرچه «اسرائیل» خود را به عنوان یک مرجع امنیتی معرفی می‌کند، اما هر آنچه در خاورمیانه اتفاق افتاد فراتر از انتظار تل‌آویو بود.

مدیر دفتر المیادین در فلسطین اشغالی تصریح کرد: «اسرائیل» ناامید است زیرا انتظار آنچه در سوریه و لبنان رخ داد را نداشت و برخلاف ادعاهایش مبنی بر آمادگی ارتشش برای درگیری‌ها، برای هیچ جنگ همه‌جانبه‌ای آماده نیست. 

مقاومت از ترس اسرائیل، راضی است

از سوی دیگر همانطور که «عباس الصباغ»، خبرنگار المیادین در بیروت گزارش داد: مقاومت در لبنان با رضایت به نگرانی اسرائیل نگاه می‌کند؛ این مرحله با وحدت میدان‌های محور مقاومت مشخص می‌شود.

الصباغ افزود: رهبران رژیم اشغالگر اسرائیل امروز نگران هستند و بر خلاف آنچه در سال‌های گذشته انجام می‌دادند، حالا قبل از حمله به لبنان ده‌ها بار فکر می‌کنند.

او در ادامه گفت: معادلات ایجادشده توسط مقاومت و قواعد جدید درگیری که طی سال‌های گذشته ترسیم کرده و پس از تجاوز جولای ۲۰۰۶ تثبیت کرد، اکنون روشن شده است.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی روز گذشته در گزارشی اعلام کرده بود: «رئیسی همانطور که به نظر می‌رسد چهارشنبه وارد دمشق می‌شود و در یک سفر دو روزه با بشار اسد، رئیس جمهور این کشور دیدارهایی خواهد داشت. در شرایطی که این دو از پروتکل‌ها خارج و بازدیدهایی میدانی خواهند داشت».

در ادامه گزارش این شبکه صهیونیست آمده بود: ایران می‌خواهد محور ایران - حزب‌الله، حماس و جهاد اسلامی را متحد کند و این باعث می‌شود تا برنامه‌ای جدید در خصوص سیاستش خاورمیانه انجام دهد.

روز یکشنبه، سی‌ام آوریل «حسین اکبری» سفیر ایران در سوریه نیز رسماً اعلام کرد که رئیس‌جمهور ایران چهارشنبه (سوم می) در راس هیاتی سیاسی-اقتصادی و برای سفری دوروزه وارد دمشق خواهد شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. من عجله ندارم!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  10. دور باطلی که تمامی ندارد!

  11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  15. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  16. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  22. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  23. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین