پاسخ دستیار رئیسی به کیهان درباره مسئله حجاب/ پیشنهاد دهقان برای مذاکره حقوقی با آمریکا/ درخواست برخی نمایندگان از قالیباف

  4020209093 ۲۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

پاسخ دستیار رئیسی به کیهان درباره مسئله حجاب/ پیشنهاد دهقان برای مذاکره حقوقی با آمریکا/ درخواست برخی نمایندگان از قالیباف

پاسخ دستیار رئیسی به کیهان درباره مسئله حجاب

سکینه‌سادات پاد، دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی مدتی پیش در توییتی درباره عدم ارائه خدمات اجتماعی به زنان بی حجاب در توییتی نوشت: «منع خدمات اجتماعی،مغایر اصول ۱۹و۲۰ ق.ا، خلاف عدالت و مصداق بارز کار بی‌قاعده است!نمی‌توان هنجارشکنی را با تصمیمات غیرقانونی،غیراسلامی و غیرعقلانی مهار کرد. برنامه‌های قاعده‌مند و شنیدن سخن قانون گریزان از عناصر عقلانیت مدیریت علوی می‌باشد. همه بی‌استثناء باید به قانون تمکین کنیم.»

این سخنان با واکنش حسین شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان روبرو شد و شریعتمداری مدعی شد عدم ارائه خدمات به بانوان بی‌حجاب مطابق قانون است!

اما سکینه‌سادات پاد در پاسخ به یادداشت شریعتمداری جوابیه‌ای به تاریخ 30فروردین به این روزنامه ارسال کرده که امروز در کیهان منتشر شده است. در این جوابیه آمده است: 

«مکتوب کردید مطابق اصل۲۰ همه شهروندان در حمایت قانون هستند، بنا بر همین برداشت جنابعالی از اصل ۲۰ نیز این نتیجه حاصل مي‌شود که محرومیت شهروندان‌ از خدمات اجتماعی و مجازات آنها، مستلزم تصریح قانونی و اثبات جرم در محکمه صالح است. اصول قانون ‌اساسی، آحاد مردم اعم از مجرم و غیرمجرم را از حقوق انسانی برخوردار می‌داند.

محدودیت در بعضی از این موارد، نیازمند اثبات از طریق دادگاه صالح است و فرض حضرتعالی در صورت تصریح قانونی جرم، مطابق ماده ۲ قانون مجازات اسلامي و نیز اصل۳۶ قانون ‌اساسی، محقق است. مطابق مقررات و موازین اسلامی می‌بایست جرم مندرج در ماده و تبصره ۶۳۸ قانون مجازات که در درجه‌بندی حسب ماده۱۹ همین قانون درجه۸ و تابع شرایط درجه جرم است، پس از اثبات مجرمیت، قطعا بایستی اجرا شود.

مطابق اصل قانونی ‌بودن جرم و مجازات‌، بی‌حجابی، جرم‌انگاری شده و مجازات آن در ماده ۶۳۸ قانون مجازات و تبصره اصلاحی۱۳۹۸تعیین شده و تأکید بر اجرای کامل این ماده من‌جمله احراز جرم در محکمه و محکومیت مجرم در چارچوب قانون و با پایبندی به ضوابط شرعی بیان شده ‌است. به‌عنوان فردی که سال‌ها وکالت کرده و کلیه متون مکتوب و سابقه حرفه‌ای بنده حکایت از پایبندی نسبت به قانون و شرع دارد، چگونه می‌توانم مخالف مجازات قانونی قانون‌شکن باشم؟

کلیدواژه‌های توئیت اعم از قاعده‌مند ‌بودن و تمکین به قانون بوده، لذا با هر تفسیری، برداشت مطروحه صحیح نیست. عقلانیت ناظر به تصمیمات بی‌قاعده است. دغدغه بنده همراه با ملت متمدن ایران و خیلی از مؤمنین در حوزه پوشش براساس منویات صریح و حکیمانه مقام معظم رهبری، مواجهه با قاعده، به‌جا و در چارچوب قانون، باصراحت، صلابت و بی‌استثنا است.

بنده قانون را به‌عنوان مقبول اجتماعی، فصل‌الخطاب می‌دانم. قوانین در حوزه‌هایی مانند عفاف/حجاب، کامل و جامع نیست و نیازمند قانون‌گذاری حکیمانه و عاقلانه هستیم.

لذا در شرایط کنونی اجرای قانون موجود ماده ۶۳۸ق. مجازات را شرعی‌ترین حجت، برای بهره‌مندی در الگوی مواجهه می‌دانم.»

مردم متدین به شرایط امربه معروف توجه کنند

تابناک نوشت: «پس از حوادث سال ۱۴۰۱، مساله دغدغه مندان، دیگر عنوان «بدحجابی» نبود، بلکه مساله «بی‌حجابی» بود که بر خلاف بدحجابی، کمتر تفسیرپذیر است...

بر اساس آنچه فقها نیز بر آن اتفاق نظر دارند، چهار شرط اصلی امر به معروف و نهی از منکر، عبارتند از: علم و آگاهی، احتمال تأثیر، اصرار بر گناه و نبودن ضرر و مفسده. برخی فقها، عدالت را نیز به عنوان شرط پنجم بیان کرده‌اند.

با تکیه بر روایت اکثریت فقها، اگر هریک از چهار شرط محقق نشده باشد، نباید امر به معروف و نهی از منکر را انجام داد. یعنی اگر آمر به معروف و ناهی منکر بداند این امر به معروف و نهی از منکر تاثیری در تغییر رویه شخصی ندارد، اساساً نباید تذکری بدهد و یا اگر احساس کند ایجاد مفسده می‌کند، باید از تذکر پرهیز کند.

ورای این‌ها اساساً امر معروف و نهی از منکر نباید حالت تهاجمی داشته باشد که اگر احتمال تاثیر وجود داشته باشد نیز از بین می‌رود و عامل به منکر در عملش جری می‌شود.

در کنار این باید مراقب بود جامعه مذهبی به چشم دشمن گروهی که مقید به ظواهر مذهبی نیستند و خوشمان بیاید یا نیاید، شمارشان کم نیست، قرار نگیرد و همان گونه که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: «دشمن با اتّحاد ملّت ایران مخالف است؛ با یکپارچگی شما مخالف است؛ با یکدست بودن ملّت مخالف است. دشمن مایل است که مردم به خاطر عقاید و سلایق مختلف با هم بجنگند، با هم دعوا کنند.» در واقع شاید بتوان گفت مفسده‌ای بزرگ‌تر از تفرقه وجود ندارد.»

***

پیشنهاد دهقان برای مذاکره حقوقی با آمریکا

محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس در گفت وگو با ایسنا درباره پیشنهاد معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری برای مذاکرات ایران و آمریکا برای جبران خسارات ایران، اظهار کرد: مذاکراتی هنوز انجام نشده است بلکه ما فقط در این زمینه به دولت پیشنهاد داده‌ایم. در موضوع خسارات وارده به ایران، طبق رای دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه باید در طول دو سال مذاکرات، میزان خسارات تعیین شود.

وی ادامه داد: بر این اساس پیشنهاد ما این است که این مذاکرات حقوقی در دیوان رسیدگی به اختلافات ایران و آمریکا که از ۴۰ سال پیش در لاهه تشکیل شده است، دنبال شود. آنجا سه داور از طرف ایران، سه داور از طرف آمریکا و سه داور هم داور وسط حضور دارند که این داوران وسط را دیوان عالی کشور هلند تعیین می‌کند. یک نماینده  ما در آن دیوان داریم و یک نماینده هم آمریکا دارد.

معاونت حقوقی رئیس جمهور افزود: بهترین راه برای این مذاکرات حقوقی، مذاکره بین نماینده ما و آمریکا در همان دیوان است چون جای آن مشخص است و یک موضوع نهادینه شده است و نیاز به تشکیلات جدید ندارد. در این سال‌ها هم مذاکراتی بین طرفین در موضوعاتی از جمله موضوعات حقوقی، دعاوی و خسارات انجام شده است. این مذاکرات به صورت طبیعی تا الان انجام شده است.

دهقان در پایان گفت: ما پیشنهاد شفاهی خود را به دولت داده‌ایم و پیشنهاد کتبی را هم می‌دهیم و فکر نمی‌کنم کسی مخالفت داشته باشد.

***

درخواست برخی نمایندگان از قالیباف

به گزارش تسنیم، محمدرضا پورابراهیمی، نماینده کرمان اظهار داشت: در نامه‌ای از رئیس مجلس خواستم نسبت به ادعای نماینده مردم تبریز در مورد دریافت 70 خودروی شاسی‌بلند توسط برخی از نمایندگان شفاف‌سازی کند و اقدام فوری در دستور کار قرار گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از رئیس مجلس شورای اسلامی خواسته شده با توجه به ضرورت دفاع از جایگاه، شأن و حیثیت مجلس شورای اسلامی که به‌استناد مفاد قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به‌عهده رئیس مجلس شورای اسلامی قرار گرفته، دستور فرماید جلسه هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در اولین روز کاری و به‌صورت فوق‌العاده و با حضور رئیس مجلس تشکیل شود.

وی بیان کرد: درخواست داریم رئیس مجلس با اخذ تمامی مدارک و مستندات و دفاع نماینده مذکور موضوع را بررسی کند و در صورت اثبات ادعای مذکور، مراتب در صحن جلسه علنی که در هفته جاری برای رسیدگی به طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت تشکیل می‌شود به اطلاع نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ملت شریف ایران رسانده شود.

به گزارش ایسنا، اردشیر مطهری نماینده گرمسار در مطلبی در صفحه شخصی خود در توئیتر در واکنش به ادعای احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس مبنی بر واگذاری ۷۰ الی ۷۵ دستگاه خودروی شاسی بلند به نمایندگان توسط وزارت صمت، نوشت:

«آقای دکتر قالیباف، نماینده تبریز مدعی واگذاری ۷۰ خودرو به نمایندگان هنگام استیضاح وزیر صمت شده اند.

اگر صحت دارد به طور شفاف اسامی نمایندگانی که خودرو دریافت کرده اند را اعلام کنید و اگر صحت ندارد حتما به عنوان رئیس مجلس پاسخ این ادعا را بدهید.

بی تفاوتی به چنین مسائلی موجب وهن مجلس و بی اعتمادی مردم خواهد شد و اهمیت شفافیت در آن، کمتر از موضوع شفافیت آرای نمایندگان نیست.»

علیرضابیگی: امروز پاسخ می‌دهم
 
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی از حضور در دادستانی کل و هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان به منظور پاسخگویی پیرامون ادعای اهدای ۷۰ خودروی شاسی بلند به نمایندگان در جریان منتفی شدن استیضاح قبلی وزیر صمت خبر داد.

 احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:

‏«به فضل الهی ۱۰:۳۰ صبح در دادستانی کل و ساعت ۱۲:۳۰ در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان پاسخگو خواهم بود.

می‌دانم پیمودن مسیر حق و ‎عدالت پرمخاطره و آکنده از مشقت خواهد بود.»

هفته گذشته احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی مدعی شد که در جریان منتفی شدن استیضاح قبلی وزیر صمت، ۷۰ الی ۷۵ دستگاه خودروی شاسی بلند در اختیار مجلس قرار گرفته است.

به دنبال طرح این ادعا، وزارت صمت با صدور اطلاعیه‌ای این ادعا را کاملا کذب خواند و تاکید داشت که این موضوع را پیگیری حقوقی خواهد کرد.

همچنین سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز اعلام کرد که این موضوع از سوی حراست قوه مقننه مورد بررسی قرار گرفت و کذب بودن آن مشخص شد. هیات نظارت بر رفتار نمایندگان نیز با قید فوریت به این مساله ورود کرده و طرح این اتهام از جانب نماینده مذکور را مورد رسیدگی قرار خواهد داد.

فرهیختگان درباره این موضوع نوشت: «ابهامات مطرح‌شده در مورد اهدای خودرو به نمایندگان این توقع را از هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به‌وجود آورده که با ورود سریع به مساله ماجرا را شفاف کرده و زمینه برخورد با طرف خاطی را فراهم آورد.

طرف خاطی‌ای که یا نماینده تبریز است (به دلیل طرح ادعای غلط) یا 75 نماینده‌ای هستند که با دریافت خودرو‌شان نمایندگی خود را نادیده گرفته و اکنون حداقل باید هویت‌شان برای مردمی که در انتخابات آتی قصد رای دادن دارند مشخص شود.

باید توجه داشت که این خبر فارغ از صحت یا عدم صحت، تاثیر مخرب بزرگی بر افکار عمومی گذاشته و رسانه‌های معاند نیز مانور روی آن را آغاز کرده تا در ایام منتهی به رقابت‌های انتخاباتی تاثیر منفی خود را روی میزان مشارکت بگذارند.

چیزی که باعث می‌شود این تاثیر مخرب کاهش پیدا کند، برخورد قاطع و به‌موقع با طرف خاطی ماجرا است اما تاثیر‌گذاری چنین برخوردی روی افکار عمومی و احیای اعتماد از‌بین‌رفته به یک زمینه پیشینی نیاز دارد.

فارغ از اینکه نتیجه تحقیق و بررسی‌های هیات نظارت چه باشد باید این امر را مد نظر قرار داد که این نتیجه زمانی مورد قبول افکار عمومی واقع خواهد شد که هیات نظارت با به یادگار گذاشتن یک سابقه عملکرد مطلوب برای خود سرمایه اجتماعی ایجاد کرده باشد.

اینکه این نهاد درمورد ماجرای سیلی زدن به سرباز راهور توسط عنابستانی، نماینده سبزوار یا در ماجرای برخورد زننده محمد باسط‌درازهی، نماینده سراوان با مامور گمرک مواجهه قاطعانه‌ای از خود بروز نداده و عبور بی‌توجه از کنار ماجرا را ترجیح دهد باعث می‌شود اعتماد اجتماعی نسبت به خود را از دست داده و در چنین مواقعی کمتر حرفش شنیده شود.

عدم برخورد با نمایندگان متخلف و ظهور و بروز ناگهانی در مواقعی که شأنیت نمایندگان زیر سوال رفته است باعث می‌شود تا مردم هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس را به جای اینکه یک نهاد مانع تخلف نمایندگان ببینند، آن را در تقابل با خود تصور کرده و شانیت آن را در ذهن خود در حد یک ابزار دفاع از هرگونه رفتار قانونی و غیر قانونی نمایندگان پایین بیاورند. تصوری که مصادیق متعددی نیز برای تصدیق آن وجود دارد. »

***

پیشنهاد دولت پذیرفته نشد؛ فاطمی‌امین فردا استیضاح می‌شود

به گزارش ایسنا، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور روز گذشته به مجلس پیشنهاد داده بود که جلسه استیضاح فاطمی امین به جای روز یکشنبه ، سه شنبه هفته جاری برگزار شود.

توجیه معاون پارلمانی این بوده است که قانوناً ۱۰ روز فرصت برای برگزاری استیضاح وجود دارد و  اگر مبنا روزهای کاری باشد، قانوناً تا سه‌شنبه هفته جاری فرصت برای برگزاری جلسه استیضاح در مجلس وجود دارد و با توجه به تعطیلی مجلس در هفته گذشته، فرصتی برای  فاطمی امین برای پاسخ به نمایندگان وجود داشته باشد.

با این حال مجلس تقاضای روز گذشته معاون پارلمانی را رد و اعلام کرده است که براساس آیین‌نامه داخلی خود، استیضاح وزیر صمت باید روز یکشنبه برگزار شود.

روایت معاون رئیسی از جلسه کمیسیون صنایع با فاطمی امین

سیئمحمد حسینی معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس در گفتگو با ایرنا با ارایه توضیحاتی درباره جزئیات جلسه کمیسیون صنایع مجلس با وزیر صمت، گفت: مهم‌ترین موضوعی که در نمایندگان بیشتر روی آن بحث می‌کنند، مسأله خودرو است که برخی معتقدند این بحث باید در کمیسیون اقتصاد مطرح شود و حتی رئیس کمیسیون هم نامه‌ای نوشته بود که بحث خودرو به این کمیسیون ارجاع داده شود که عوامل دخیل بر افزایش قیمت خودرو بررسی شود.

وی اضافه کرد: در هر صورت، روزی که استیضاح در کمیسیون صنایع مطرح شد، فرصت کافی برای پاسخگویی وزیر به سوالات وجود نداشت در این کار عجله شد و جلسه ظرف یک ساعت تا یک ساعت و ربع جمع شد. البته آقای طاهری رئیس کمیسیون شخص بسیار وزینی است اما نمی‌دانم چه دلیلی داشت که جلسه به سرعت جمع شد. پس از جلسه وزیر در مجلس ماند و نمایندگان به صورت تک تک با او دیدار کردند که اغلب بحث حوزه‌های انتخابیه خود را مطرح کردند و خواسته‌هایی داشتند.

فضاسازی وسیع ارتش سایبری و متشنج کردن جو ثمری ندارد

به گزارش ایلنا، سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده فلاورجان در حساب توئیترش نوشت:

«استیضاح وزیر صمت قطعی است. فضاسازی وسیع ارتش سایبری و متشنج کردن جو ثمری ندارد. پرده ها کنار رفته و حقیقت آشکار است. عین آبان سال گذشته لشکر معاونین و مدیران وزارتخانه با مأموریت ویژه راهی استانها شده و لابی می کنند ! آیا همین اقدامات دلیل قطعی بر عزل وزیر نیست ؟»

***

لایحه وزارت بازرگانی به مجلس ارسال شد

سید نظام‌الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در گفت‌‌وگو با تسنیم، از ارسال لایحه ایجاد وزارت بازرگانی توسط دولت به مجلس خبر داد.

وی گفت: بعد از نامه رئیس مجلس به رئیس جمهور مبنی بر ارائه لایحه وزارت بازرگانی به‌جای سازمان بازرگانی دولت این موضوع را هفته گذشته در دستور کار خود قرار داد و آن را به تصویب رساند و این لایحه به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

موسوی تصریح کرد: پیش‌بینی از لایحه وزارت بازرگانی آن است که این لایحه در مجلس شورای اسلامی تصویب خواهد شد.

گفتنی است، در 17 بهمن سال گذشته دولت لایحه تشکیل «سازمان بازرگانی» را به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد اما نمایندگان مجلس شورای اسلامی به فوریت این لایحه رأی ندادند از‌این‌رو از دولت درخواست داشتند به‌جای ایجاد سازمان بازرگانی لایحه ایجاد وزارت بازرگانی را بدهد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۱۹۷۶۳۲۲:۰۳:۱۸ ۱۴۰۲/۲/۹
اگر قوه قضائیه به قانون حجاب در سال‌های گذشته عمل می کرد نه نیازی به این فریصه الهی بود که تذکر داده شود و نه آشوب درست می شد
ناشناس۳۰۲۰۰۶۲۰۷:۱۲:۱۴ ۱۴۰۲/۲/۱۰
خبرگزاری مهر: این روزها برای ساده ترین بیماری که شاید یک سرماخوردگی معمولی باشد، باید حداقل ۵۰۰ هزار تومان هزینه کنید.
ناشناس۳۰۲۰۰۷۰۰۷:۲۸:۵۶ ۱۴۰۲/۲/۱۰
وقتی دولت ارز ‌نیمایی بیش از 100 قلم دارو را حذف می‌کند باید هم شاهد افزایش بی‌رویه قیمت دارو در کشور باشیم. اوضاع بازار دارو به جای اینکه خوب بشود بدتر شده است. گفتند بیمه‌ها جبران می‌کنند ولی بیمه شامل بسیاری از داروهای بااهمیت نمی‌شود.
ناشناس۳۰۲۰۰۷۲۰۷:۲۹:۳۲ ۱۴۰۲/۲/۱۰
قانون ساعت جدید کار ادارات که از ساعت 6 صبح تا 13 اعلام شده شرایط سختی را برای کارمندان به ویژه کسانی که از شهرک‌های اطراف تهران باید خودشان را برسانند به وجود آورده است.
ناشناس۳۰۲۰۰۷۴۰۷:۳۰:۰۹ ۱۴۰۲/۲/۱۰
این طرح مجلس مبنی بر ممنوعیت بازداشت داوطلبان مجرم تا بعد از انتخابات به چه درد می‌خورد و چه لزومی داشت مجلس و مجلسیان دنبال تصویب چنین طرح‌هایی باشند؟
ناشناس۳۰۲۰۰۷۵۰۷:۳۰:۳۳ ۱۴۰۲/۲/۱۰
چرا کسی که ۳۵ سال در ادارات بوده و هنوز هم به صورت قرارداد ساعتی به بهانه‌های مختلف فضا و بهترین امکانات اداره را به بهانه مشاوره و... گرفته است. این اجحاف به بقیه افراد و نیروهای جوان است.
ناشناس۳۰۲۰۱۸۶۰۹:۴۰:۴۰ ۱۴۰۲/۲/۱۰
چرا لیست مشاورانی که به رئیس جمهور، وزرا، استانداران، شهردارها، مدیران ارشد و میانی مثلاً مشورت می دهند تا این قدر طویل است؟ با دریافت حقوق های کلان، خروجی کار این حضرات چیست؟ چرا قانونی برای محدود و مشخص کردن تعداد آنها وجود ندارد؟
ناشناس۳۰۲۰۱۳۵۰۸:۵۵:۰۸ ۱۴۰۲/۲/۱۰
به قیمت دلار و وضع معیشتی مردم برسید....
ناشناس۳۰۱۹۹۹۳۰۲:۲۸:۰۶ ۱۴۰۲/۲/۱۰
عزل وزیرهای بی کفایت
کاظم۳۰۲۰۰۰۵۰۴:۰۰:۵۰ ۱۴۰۲/۲/۱۰
اقایان بی حجابی بهانه تورم واقتصاد است این یک اعترض به وضعیت زندگی هست یک کارمند یک کارگر یک کاسب در ماه درامدش ۱۰۰دلار هست باید همه چی با تورم موجود دلاری خرج کند.
ناشناس۳۰۲۰۲۶۹۱۰:۵۶:۳۹ ۱۴۰۲/۲/۱۰
یعنی بی حجابی در دنیا به خاطر اقتصاد و در ایران هم همینطور!!!
ناشناس۳۰۲۰۰۲۳۰۵:۴۳:۲۹ ۱۴۰۲/۲/۱۰
لطفا جواب ابهامات و مشکلات مردم را بدهید ،کیهان نماینده کدام قشر و چه کسری از درصد مردم است که خود را موظف به پاسخگویی او میدانید؟؛
ناشناس۳۰۲۰۲۰۰۰۹:۵۳:۲۰ ۱۴۰۲/۲/۱۰
کیهان نماینده ۱۸ میلیون رای دهنده به رئیسی که هستش حداقل حداقلش؟ تازه حداقل یه ۲۰ میلیون طرفدتر خاموش دیگه هم هستن که رای ندادن به هر دلیلی ولی قطعا دشمن کشورشون نیستن
منصور۳۰۲۰۰۳۰۰۵:۵۳:۵۹ ۱۴۰۲/۲/۱۰
در خصوص اظهارات کیهان مبنی بر عدم ارائه خدمات به بد حجاب. اصل قانون شکنی است. چرا که کیهان اغلب نظراتش فاقد عقلانیت است.
ناشناس۳۰۲۰۰۴۰۰۶:۰۹:۴۳ ۱۴۰۲/۲/۱۰
مردم را در نوع پوشش شان آزاد بگذارید.
ناشناس۳۰۲۰۲۰۱۰۹:۵۴:۰۱ ۱۴۰۲/۲/۱۰
کشور قانون داره دل بخواهی که نیست
ناشناس۳۰۲۰۰۵۴۰۶:۵۷:۳۲ ۱۴۰۲/۲/۱۰
خانم سکینه‌سادات پاد شما که قانون خوب بلدید یه راه کار قانونی هم بدید تا راهنمایی و رانندگی نتونه خودروی کسانیکه خلاف مقررات رانندگی دارند رو توقیف کنه مخصوصا موتور، موتور سوارها مگه توقیف موتورسیکلتها به جرم نداشتن کلاه کاسکت و یا بیمه و حمل اونها به پارکنیگ های بی حساب و کتاب و بدون امکانات و امنیت راهنمایی و رانندگی قانونیه؟!
ناشناس۳۰۲۰۰۷۶۰۷:۳۱:۰۷ ۱۴۰۲/۲/۱۰
در تاریخ 28 فروردین ماه در خیابان دامپزشکی تهران یک خانم توسط یکی از بستگان همسر خود مورد اسیدپاشی قرار گرفته است. اگرچه متهم حادثه دستگیر شده ولی در کل اسیدپاشی حادثه‌ای تلخ و جبران‌ناپذیر است و باید به شدت با آن برخورد شود.
ناشناس۳۰۲۰۰۹۸۰۸:۰۸:۱۲ ۱۴۰۲/۲/۱۰
عجیبه که در قضیه بی حجابی همه نگران این هستند که مبادا غباری بر ساحت و جمال کشف حجاب کنندگان بیفته و مثلا ناراحت بشن..... یکی با توجیهات فقهی و دینی و یکی با توجیهات جامعه شناختی و روانشناختی ..... خب علمای اعلام و دانشمندان محترم علوم اجتماعی و روانشناختی !!! کدوم یکی تون نگران تبعات کشف حجاب و گسترده شدن اون در جامعه هستین ؟!!! همونطور که بشدت نگران شرایط امر به معروف و احتمال ناراحت شدن قانون شکنان هستید ؛گاهی اوقات در مضرات و خطرات و تبعات عادی شدن و قبح شکنی از یک پدیده ضد دینی و ضد قانونی هم قلم فرسایی کنید تا آدمهای شکاکی مثل بنده ؛ به دم خروس ها شک نکنم....
ناشناس۳۰۲۰۱۹۲۰۹:۴۴:۴۹ ۱۴۰۲/۲/۱۰
جامعه به آرامش و رفتار محترمانه و همدلانه و انسان وار افراد با یکدیگر نیاز دارد شاید شما در اتوبوس یا مکان عمومی شاهد دعوا بین دو طیف با حجاب و بی حجاب نبوده ای و فحش هایی که مبادله می شود را نشنیده ای ! برای من که دختر نوجوان دارم بسیار مهم است که فرزندم عفت کلام داشتن و احترام به بزرگتر را به خوبی بیاموزد ولی وقتی یک یا چند خانم یا آقای میان سال در جامعه با نوجوانان مشغول فحاشی و بی احترامی می شوند روان من و امثال من به هم می ریزد چون از نظر من احترام بزرگتر و حیا در گفتار از روسری مهمتر است.
ناشناس۳۰۲۰۱۳۰۰۸:۴۸:۱۱ ۱۴۰۲/۲/۱۰
آقای رییس مجلس چرا پیگیر طرح شفافیت و مالیات خانه های خالی نیستی .
ناشناس۳۰۲۰۲۱۸۱۰:۰۵:۵۴ ۱۴۰۲/۲/۱۰
چون مالک عمده خانه های خالی بانکها هستند
ناشناس۳۰۲۰۲۰۳۰۹:۵۵:۰۰ ۱۴۰۲/۲/۱۰
ایران جای بی حجاب نیست
ناشناس۳۰۲۰۴۱۹۱۲:۳۳:۵۶ ۱۴۰۲/۲/۱۰
فکری به حال این گرونی کنید.
هموطن۳۰۲۰۴۷۷۱۳:۳۴:۱۵ ۱۴۰۲/۲/۱۰
شما همه جور بودجه ولوازم وابزارالات برای سرکوب بی حجابی دارید ولی بودجه برای حقوق معلمان وبازنشستگان وکارمندان دولتی و فراهم کردن حداقل های زندگی مردم را ندارید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  4. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  5. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  6. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  7. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  11. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  12. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. حضور حسن روحانی بر مزار والدین خود در سرخه

  17. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  18. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  19. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  20. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  21. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  9. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  10. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  11. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  14. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  15. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  19. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  20. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  21. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  22. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  23. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

آخرین عناوین