دعوت امیر آشتیانی از وزرای دفاع چین و تاجیکستان برای برگزاری رزمایش مشترک

  4020208098

وزیر‌دفاع کشورمان در دیدار با وزرای دفاع کشورهای چین و تاجیکستان از آنها برای برگزاری رزمایش های مرکب میان دو کشور دعوت بعمل آورد.

به گزارش تسنیم امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس همکاری سازمان شانگهای با وزرای  دفاع تاجیکستان و چین دیدار و گفت و گو کرد .

امیر سرتیپ آشتیانی دردیدار با وزیر دفاع تاجیسکتان طی سخنانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص روابط ایران با کشور تاجیکستان گفت: این روابط مبتنی بر برادری و خویشاوندی و خونی است که روابطی ماندگار و همیشگی خواهد بود.

امیر سرتیپ آشتیانی با بیان اینکه آسیای مرکزی و به ویژه جمهوری تاجیکستان از جایگاه ویژه و برجسته ای در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برخوردار است ادامه داد: نخستین سفر جناب آقای رئیسی به تاجیکستان بیانگر اهمیت تاجیکستان در سیاست جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: این دیدارها و رایزنی‌ها تقویت کننده و تحکیم بخش روابط دو جانبه خواهد بود.

امیر سرتیپ آشتیانی با بیان اینکه منطقه آسیای مرکزی به محل تعامل و بعضاً تقابل و رقابت ژئوپلتیکی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تبدیل شده است گفت: در چنین شرایطی قدرت های فرامنطقه ای به دنبال منافع خود هستند و بر همین اساس دو کشور می بایست برای حفظ امنیت منطقه همکاری های خود را تقویت نمایند.

امیر سرتیپ آشتیانی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی صلح ثبات و امنیت و تمامیت ارضی تاجیکستان بوده است و این سیاست را با قدرت ادامه خواهد داد.

وزیر دفاع گفت: عضویت ایران و تاجیکستان در سازمان همکاری‌های شانگهای فرصت های قابل توجهی را برای دو کشور ایجاد می‌کند که باید برای آن برنامه ریزی کرد.

وی ادامه داد: در خصوص همکاری های دفاعی و نظامی معتقدیم که مناسبات دفاعی دو کشور یکی از ارکان اصلی همکاری های فی مابین به شمار می رودباعث ایجاد تحول در همکاری های کلان دو کشور و طبعاً استحکام هر چه بیشتر مناسبات شده است.

وی ادامه داد: اولویت جمهوری اسلامی ایران در همکاری های دفاعی و نظامی با جمهوری تاجیکستان تقویت بنیه دفاعی این کشور بویژه مبارزه با تروریسم است.

شیرعلی میرزا وزیر دفاع تاجیکستان نیز در این دیدار با اشاره به فرهنگ مشترک و سابقه تاریخی و تمدنی دو کشور، روابط دو کشور را عمیق و از جنس برادرانه دانست و افزود: با مرور تحولات جهان و منطقه ، موضوع نگرانی های امنیتی برای دو کشور مشترک است و لذا بر ضرورت تقویت همکاری ها تاکید داریم.

در انتهای این دیدار وزیر دفاع تاجیکستان از امیر سرتیپ آشتیانی جهت سفر به دوشنبه پایتخت این کشور به منظور تقویت همکاری های دو جانبه دعوت به عمل آورد.

وزیر دفاع کشورمان همچنین با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.

امیر سرتیپ آشتیانی در این دیدار طی سخنانی با تبریک انتصاب وزیر دفاع چین به عنوان عضو شورای دولتی و وزیر دفاع جمهوری خلق چین، مناسبات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین را به دلیل برخورداری از اشتراکات فرهنگی و روابط تاریخی دو کشور گفت: اراده سیاسی رهبران دو کشور و درک و اتخاذ مواضع مشترک نسبت به تحولات بین المللی از ارزش راهبردی در همه عرصه‌ها برخوردار است.

وزیر دفاع با اشاره به سفر رئیس جمهور ایران به پکن در فوریه 2023 و ملاقات با جناب آقای «شی» رئیس جمهور چینگفت: توافقات راهبردی سران دو کشور به نقطه عطفی در روابط تاریخی و دوستانه ایران و چین تبدیل شده است.

وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز سازمان همکاری شانگهای به یک سازمان تاثیر گذار در تحولات و معادلات جهانی تبدیل شده است افزود: گسترش و تقویت این سازمان اقدامی موثر در پیشبرد چند جانبه گرایی در عرصه بین المللی است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایران آمادگی دارد تا همکاری های دفاعی و نظامی خود را با جمهوری خلق چین و سایر اعضای سازمان همکاری های شانگهای در چارچوب ساز و کار های تعیین شده تقویت نماید افزود: اوضاع منطقه‌ای و بین‌المللی در حال تغییر است و به دنبال آن گسترش روابط ایران و چین از اهمیت بیشتری نسبت به گذشته برخوردار شده است.

وی با بیان اینکه ایران و جمهوری خلق چین از شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی درک درست و صحیحی دارند گفت: این دو کشور با شناخت اهداف و نیات آمریکا و متحدین این کشور همواره تلاش کرده‌اند تا مانع تحقق رویکردهای یکجانبه گرایانه و تمامیت خواه غرب در مورد کشورهای مستقل شوند.

وزیر دفاع گفت: معتقدیم تنها در سایه تعامل و همکاری بین کشورهای همسو است که می توان با چالش‌ها و تهدیدات مشترک امنیتی در سطح منطقه و جهان مقابل نمود .

وزیر دفاع با بیان اینکه ایالات متحده آمریکا در حال حاضر در شرق اروپا، غرب آسیا و سطح منطقه به بحران سازی و تنش آفرینی مشغول هستند گفت: سیاست‌های آمریکا یک تهدید مشترک برای ایران و چین است؛ ما مخالف جهان تک قطبی هستیم.

وزیر دفاع با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک دریایی ایران، چین و روسیه در قالب کمربند امنیت دریایی گفت: این موضوع نشان داد هر سه کشور مخالف نگاه سلطه جویانه غرب و آمریکا هستند آمادگی داریم که آزمایش ها و تمرین های مشترک در زمینه های دریایی، زمینی، پدافند هوایی را از لحاظ کمی و کیفی گسترش دهیم.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به سرعت اهمیت و حساسیت تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی خاطرنشان ساخت: تداوم گفتگو و انجام تبادل هیئت‌های دفاعی نظامی و اطلاعاتی در سطوح مختلف برای دو طرف بسیار مفید و سازنده خواهد بود.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در پایان از وزیر دفاع چین برای ادامه مذاکرات و عملیاتی کردن توافقات دو کشوربرای حضور در تهران دعوت به عمل آورد.

لی شانگ فو وزیر دفاع چین نیز در این دیدار روابط دو کشور را با توجه به قدمت تاریخی و تمدنی، مهم ارزیابی کرد و گفت: گسترش روابط با ایران برای چین از اهمیت بالا و راهبردی برخوردار است.

وی ارتباط و تعامل میان ایران و چین را با توجه به اراده سیاسی رهبران دو کشور در میان تغییرات مهم جهانی با اهمیت توصیف و برگسترش روابط و همکاری های دفاعی نظامی دو کشور تاکید کرد.

وزیر دفاع چینبا بیان اینکه نگاه ما به روابط با جمهوری اسلامی ایران عمیق و بلند مدت است خاطرنشان ساخت: دو کشورایران و چین به یکدیگر اعتماد راهبردی متقابل دارند و هر دو خواهان استقلال و پایان دادن موجود هستند .

وی با بیان اینکه کشور چین همواره از ایستادگی ایران در برابر تحریم های یکجانبه حمایت کرده گفت: هر نوع مداخلات داخل در ایران را محکوم کرده و معتقد به تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وزیر دفاع چین با قدردانی از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در موضوعات بین المللی و کلان کشور چین و همچنین منافع دو کشور گفت: دو کشور همکاری صمیمانه و موثری علیه سلطه برخی از کشورها دارند .

لی شانگ فو ادامه داد: ما معتقدیم افق خوبی پیش روی ما است و جمهوری اسلامی ایران نقش خوب و سازنده ای در مسائل منطقه ای دارد و از حل مسائل ایران با همسایگان خود حمایت می کنیم.

وی با تبریک عضویت ایران در اجلاس شانگهای از درخواست عضویت ایران در «بریکس» تشکر کرد و اعلام نمود: کشور چین با ایران در خصوص صلح و ثبات همکاری خود را ادامه خواهد داد. وزیر دفاع چین با تحسین پیشرفت های دفاعی ایران آن را نشان دهنده قدرت نظامی ایران دانست .لی شانگ فو با تقدیر از مواضع جمهوری اسلامی ایران در اجلاس شانگهای آن را محصول روحیه انقلابی جمهوری اسلامی ایران دانست.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. من عجله ندارم!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  10. دور باطلی که تمامی ندارد!

  11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  19. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  20. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  21. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  4. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  5. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  6. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  7. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  8. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  9. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  10. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  11. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  12. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  13. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  14. معلمان تلاش کنند گره ذهنی دانش آموزان باز شود

  15. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  16. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  17. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  18. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  19. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  20. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  21. سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست

  22. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  23. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  24. من یک پروفسور هستم

  25. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

آخرین عناوین