پایگاه خبری مدرن دیپلماسی گزارش می دهد: کشتار انسان‌ها اهرم حفظ هژمونی جهانیِ آمریکا

  4020205056 ۲۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

پایگاه خبری مدرن دیپلماسی در گزارشی می نویسد: «اینکه شاهدیم آمریکا مدام بسته های جدیدِ اعطای کمک های تسلیحاتی به اوکراین را تصویب و به این کشور ارسال می کند، به هیچ عنوان قابل درک نیست.اینکه آمریکا می‌خواهد هژمونی متصورِ خود در سطح جهان را به بهای گرفتن جانِ هزاران انسان بیگناه حفظ کند، به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.»

 کشتار انسان‌ها اهرم حفظ هژمونی جهانیِ آمریکا

به گزارش الف؛ پایگاه خبری "مدرن دیپلماسی" در گزارشی با اشاره به دور تازه کمک های تسلیحاتی آمریکا به اوکراین در بحبوحه جنگ این کشور با روسیه، به این نکته اشاره می کند که واشنگتن برخلاف خواسته کشورها و سازمان های بین المللی مختلف در سطح جهان که خواستار پایان یافتن جنگ اوکراین و آسیب‌ها و خسارات گسترده مادی و انسانی آن هستند، عملا سعی می کند با تداوم بخشی به اعطای کمکهای تسلیحاتی خود به کیِف، جنگ مذکور را در راستای منافعش و به ویژه در جهت حراست از موقعیت هژمونیکِ ادعایی خود، تداوم بخشد. 

پایگاه خبری مدرن دیپلماسی در گزارش خود می نویسد:

«ایالات متحده آمریکا در روز چهارشنبه گذشته، اعطای یک بسته جدید از کمک های تسلیحاتی به اوکراین به ارزش 325 میلیون دلار را تصویب و آن را به طور رسمی اعلام کرد. بر اساس فهرستی که از سوی وزارت دفاع آمریکا اعلام شده، کمک های تسلیحاتی جدید دولت آمریکا به اوکراین شامل مواردی نظیر: گلوله های توپخانه، سیستم های ضدزره، بیش از 9 میلیون گلوله برای تسلیحات سبک و کوچک، و چهار خودروی حمایت لجستیکی و زرهی و دیگر ادوات نظامی می شود. 

وزیر خارجه آمریکا "آنتونی بلینکن" گفته است که اعطای کمک های تسلیحاتی جدید آمریکا به اوکراین، جهت تقویتِ مبارزان اوکراینی در میدان های نبرد با روسیه کاملا ضروری است. از آگوست سال 2021 میلادی، این سی و ششمین محموله از اعطای کمک های تسلیحاتی آمریکا به اوکراین محسوب می شود. 

جنگ جاری میان روسیه و اوکراین، موجب کشته و مجروح شدن شمار قابل توجهی از افراد شده و البته که به زیرساخت های حیاتی نیز آسیب های جدی را وارد کرده است. این جنگ تاثیری منفی را نَه فقط بر اوکراین بلکه بر اروپا و اقتصاد جهانی نیز داشته است. این جنگ موجب اوج گیری بحران غذا و انرژی در جهان شده و از چشم‌اندازی کلی نیز بی ثباتی اقتصادی و تورم قابل توجهی را بر جهان تحمیل کرده است. 

بیش از 13 هزار نفر غیرنظامی از آغاز جنگ اوکراین جان خود را از دست داه اند که در میان آن ها زنان و کودکان نیز حضور دارند. البته که آسیب ها علیه زیرساخت ها نیز گسترده بوده است و شمار زیادی از خانه های مسکونی، کسب و کارها، و ساختمان های دولتی یا نابود شده اند و یا به قدری خسارت دیده اند که دیگر نمی شود آن ها را تعمیر کرد. 

با این همه، آسیب ها و خسارات جنگ اوکراین به ورای مرزهای اوکراین نیز تسری پیدا کرده است. این جنگ تاثیرات قالب توجهی را بر اروپا داشته و بسیاری از کشورهای اروپایی شاهد اُفت رشد اقتصادی خود به دلیل جنگ اوکراین هستند. بی ثباتی سیاسی در اوکراین همچنین بسیاری از کشورهای اروپایی را واداشته تا بودجه های نظامی خود را افزایش دهند و منابع مالی گسترده کشورشان را از برنامه های اجتماعی و توسعه ای، به حوزه نظامی معطوف کنند. 

اقتصاد جهانی نیز به نحو منفی از جنگ اوکراین متاثر شده است. این جنگ موجب شده تا کشورهای مختف در اقصی نقاط جهان شاهد افزایش قابل ملاحظه قیمت کالاهای اساسی خود باشند. موضوعی که موجب شده تا مردم جهان، بی ثباتی اقتصادی قالب توجهی را متحمل شوند. 

به طور خلاصه می توان گفت که جنگ اوکراین تاثیرات ویرانگری را در حوزه های زیرساختی، اقتصادی و انسانی داشته است. از این رو، خاتمه  دادن به جنگ مذکور جهت کاستن از هزینه های مادی و انسانی این جنگ، یکی از اولویت های اصلی و اساسی در سطح جهان بوده است. در این راستا، چین ابتکار صلح خود را ارائه کرده و روسیه نیز از آمادگی و رضایتش جهت انجام گفتگوهای صلح خبر داده است. شماری از دولت های اروپایی نیز خواستار ایجاد صلح و ثبات و پایان جنگ اوکراین هستند. البته که سازمان ملل متحد نیز خواهان پایان یافتن فوری جنگ مذکور است. 

با این همه، علی رغم تمامی این مسائل، اینکه شاهدیم آمریکا مدام بسته های جدیدِ اعطای کمک های تسلیحاتی به اوکراین را تصویب و به این کشور ارسال می کند، به هیچ عنوان قابل درک نیست. اینکه آمریکا می خواهد هژمونی متصورِ خود در سطح جهان را به بهای گرفتن جانِ هزاران انسان بیگناه حفظ کند، به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست». حمایتی که بیش از آنکه بر اساس ادعاهای دولت آمریکا معطوف به حمایت از مردم اوکراین باشد، متمرکز بر تامین منافع مادی و سیاسی آمریکا در قالب جنگ مذکور و تسویه حساب هایش با روسیه است.  

 

لینک: 

https://moderndiplomacy.eu/2023/04/22/adding-fuel-to-the-fire-in-ukraine-crisis/

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۱۹۹۱۶۰۰:۲۲:۲۰ ۱۴۰۲/۲/۱۰
آمریکا شبیه هیولاهای فیلم های ترسناکه خیلی بدتر ۹۰ درصد عمرش در جنگ و کشتار بوده شما فکر کن تو فیلم ترسناک یه هیولا میاد چند نفرو میکشه همه میترسن آمریکا میلیون ها میلیون نفرو کشته در طول حیات خودش میلیون ها زن و بچه و مردی که شاید هیچ درکی از سیاست هم حتی نداشتن و فقط میخواستن زندگی کنن تورو به بزرگیتون قسم هیچ وقت به آمریکا اعتماد نکنید
ناشناس۳۰۲۰۱۹۱۰۹:۴۴:۳۱ ۱۴۰۲/۲/۱۰
آیا روسیه و چین اندیشه های امپریالیستی در سر ندارند؟
ناشناس۳۰۲۰۱۹۹۰۹:۵۳:۱۹ ۱۴۰۲/۲/۱۰
چین در حال بلعیدن دنیا است.با سرمایه گذاری و اعطای وام های هدف دار در کشورهای آفریقایی، آسیایی و آمریکای جنوبی این کشورها را مقروض و در نهایت می بلعد. تنها کافی است که مقالات متعددی که در مورد نقش چین در به فلاکت افتادن اوضاع اقتصادی و سیاسی سریلانکا موجود است را جستجو و مطالعه کنید.
ناشناس۳۰۲۰۲۰۶۰۹:۵۶:۱۲ ۱۴۰۲/۲/۱۰
روسیه با حمله به اوکراین نشان داد که به دوران اتحاد جماهیر سوسیالیستی برگشته است. دورانی که در آن اشغال چند ساله افغانستان و مداخلات نظامی در کشورهایی چون اتیوپی، عمان، یمن.... را در کارنامه دارد.
آرش۳۰۲۰۲۸۷۱۱:۰۹:۵۰ ۱۴۰۲/۲/۱۰
نظم های قبل از امریکا خیلی خطرناک تر بودن نظام چینی مائو که چند میلیون از مردم خودشو کشت ، نظم روسی و تزاری که یکی برای همه و در انقلاب های خودشون مردم را کشتار کردن و مخالفین بدتر از برده کار اجباری می کردن و یا نظم المانی که اردوی کار اجباری داشتن و میلیون ها نفر بخاطر نژاد کشته شدن فقط نظم ایرانی در زمان باستان بود که همه نژاد حقوق میگرفتن و هرکس به دین خودش آزاد بود
ناشناس۳۰۱۹۹۱۹۰۰:۲۵:۵۱ ۱۴۰۲/۲/۱۰
اینجا اگه زندان هم بود باید چندتا زندانبان بالای سرمون میذاشتید که آمریکا این همه بلا سر دنیا نیاره
علی۳۰۲۰۰۰۶۰۴:۰۸:۵۱ ۱۴۰۲/۲/۱۰
چیکار کنن ، اجازه بدن روسیه برگرده به زمان تزار ها و کشور اوکراین که 460 سال از روسیه قدیمی تر هست را بگیره و یا مثل آبخازیا و سوخومی تو گرجستان تکه ها شو جدا کنه و از توش جمهوری های مختلف در بیاره دیگه کدوم کشوری تو قرن ۲۱ این اجازه رو میده ؟
ناشناس۳۰۲۰۱۹۴۰۹:۴۶:۲۱ ۱۴۰۲/۲/۱۰
اوکراین خودش پایتخت روسیه بوده
ناشناس۳۰۲۰۰۸۶۰۷:۴۹:۴۲ ۱۴۰۲/۲/۱۰
فکر می کنم به جز آمریکا، آلمان، فرانسه، انگلیس و دیگر کشورهای عضو ناتو که همگی جنایتکارند، رفتار روسیه هم تا حدودی (فقط تا حدودی) در این ماجرا هوشمندانه نبود و تحت تاثیر تحریکات غرب یک سوم خاک همسایه غربی خود را شخم زد که در نتیجه دفاع دولت و مردم اوکراین تاکنون هزاران نفر از ارتش روسیه کشته شده اند.
ناشناس۳۰۲۰۰۹۹۰۸:۱۱:۰۱ ۱۴۰۲/۲/۱۰
دارید از روسیه متجاوز دفاع می کنید بعد به امریکا تهمت می زنید ؟
ناشناس۳۰۲۰۲۸۹۱۱:۱۱:۳۸ ۱۴۰۲/۲/۱۰
هیروشیما رو کسی یادش نمیره
ناشناس۳۰۲۰۴۳۹۱۲:۵۹:۵۳ ۱۴۰۲/۲/۱۰
خود ژاپنی ها فراموش کرده و اکنون بهترین روابط را با آمریکا دارند.
ناشناس۳۰۲۰۵۰۸۱۴:۰۵:۴۵ ۱۴۰۲/۲/۱۰
ژاپنی ها فراموش‌ نکردن آمریکاها مهره های خودش رو در ژاپن دستچین کرده و ژاپن رو گروگان گرفته
ناشناس۳۰۲۰۴۴۱۱۳:۰۰:۲۲ ۱۴۰۲/۲/۱۰
اگر آمریکا در هیروشیما و ناکازاکی از سلاح هسته ای استفاده نمی کرد، جنگ جهانی برای چند سال دیگر ادامه پیدا می کرد و چند برابر تلفات هیروشیما و ناکازاکی جان انسان ها را می گرفت.
ناشناس۳۰۲۰۵۱۱۱۴:۰۷:۲۱ ۱۴۰۲/۲/۱۰
خیلی وقیح هستید شما طرفداران آمریکا یه شهر زن و بچه و پیر جوان رو با اتیش بمب اتم بسوزونی بعد بگی اگه نمیزدم جنگ طولانی تر میشد؟
ناشناس۳۰۲۰۲۱۳۱۰:۰۴:۴۴ ۱۴۰۲/۲/۱۰
شما کی بالاخره متوجه می شوید که این روسیه است که به اوکراین تجاوز کرده و 4 استان اوکراین را غصب کرده چرا تجاوز مثلا برای اسراییل بد است ولی برای روسیه عالی است و الان به نظر شما روسیه مظلوم شده
ناشناس۳۰۲۰۲۳۱۱۰:۱۲:۲۶ ۱۴۰۲/۲/۱۰
روسیه به اوکراین حمله کرده و کشور اوکراین را نابود کرده شما انتظار دارید مردم اوکراین دست روی دست بگذارند؟ هر کشوری هم جای اوکراین بود از هر طریقی که می توانست از کشورش دفاع می کرد و دفاع حق مشروع هر انسان آزاده ای هست .
ناشناس۳۰۲۰۴۷۳۱۳:۳۰:۱۶ ۱۴۰۲/۲/۱۰
بحث سر دفاع مردم اوکراین نیست. سر دخالت آمریکاست. آمریکا چرا از یمن که عربستان به آن حمله کرده و حدود 4000 کودک یمنی تا به حال کشته شده اند حمایت نمی کند؟؟
ناشناس۳۰۲۰۵۱۴۱۴:۰۸:۲۶ ۱۴۰۲/۲/۱۰
حمایت چیه ۲ میلیارد سلاح داد به آل سعود تا یمنی هارو بکشن
علیجانی۳۰۲۰۳۶۶۱۱:۵۵:۵۲ ۱۴۰۲/۲/۱۰
امریکایی ها به کمتر از نابودی مردم دنیا راضی نیستند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. من عجله ندارم!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. دور باطلی که تمامی ندارد!

  9. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  15. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  16. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  17. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  18. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  22. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  23. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین