نامه رضا کیانیان خطاب به رئیسی: غیر از سیاست‌گذاری‌های دولت، چه دستگاهی می‌تواند تورم ایجاد کند؟

  4011106060 ۷۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

آقای رئیسی! مدت‌هاست تورم کمر مردم از تولید کننده تا مصرف کننده را شکسته است. با ورود شما هم بیشتر و بیشتر شد.

نامه رضا کیانیان  خطاب به رئیسی: غیر از سیاست‌گذاری‌های دولت، چه دستگاهی می‌تواند تورم ایجاد کند؟

رضا کیانیان بازیگر مطرح سینما نامه‌ای به ابراهیم رئیسی رئیس دولت نوشت و از وعده‌ّها و شعارهای دوران انتخابات او گفت.

به گزارش انصاف نیوز، متن این نامه شرح زیر است:

آقای رئیسی!

همان اوایل آمدنتان می‌خواستم خطاب به شما مطلبی بنویسم که آمدن شما هم با تمام وعده‌های‌تان چیزی را تغییر نخواهد داد. اما طرفداران شما به من گفتند بی‌انصافی نکن! حداقل بگذار یک سال از دولت این سید بگذرد.

بعد از یک سال هم از صرافت‌اش افتادم چون آن چیز که عیان است چه حاجت به بیان است.

ولی شما دست‌بردار نیستید. چند باری گفتید: وعده‌هایم یادم نرفته!

در مجلس هم زمان ارائه بودجه سال آتی از وجود تورم اظهار «ناراحتی» کردید. تعجب اینجاست که نمی‌دانید مسئول کنترل تورم بیش از همه دولت است و معمولاً سیاست‌های دولت است که تورم را افزایش می‌دهد. همان طور که قبلاً خودتان خطاب به دولت‌های قبل گفتید!

غیر از سیاست‌گذاری‌های دولت، چه دستگاهی می‌تواند تورم ایجاد کند؟ تورم یک پدیده ماورایی هم نیست. وقتی پول بدون پشتوانه چاپ می‌شود تورم هم بالا می‌رود. وقتی ارزش پول ملی کاهش می‌یابد تورم زیاد می‌شود. بخش عمده تأمین دلار که دست دولت است چون درآمد دلاریِ نفت و فراورده‌های آن در اختیار دولت است.

مسئولیت مستقیم کاهش یا افزایش تورم با خود شماست. قبل از انتخاب شدن مسئولیت تورم را به گردن دولت‌های قبل می‌انداختید ولی پس از انتخاب شدن، مسئولیت کنترل تورم را قبول ندارید؟ مسئولیت تورم را گردن دیگران نیاندازید و در برابر نمایندگان از وجود تورم اظهار «ناراحتی» نکنید!

آقای رئیسی! مدت‌هاست تورم کمر مردم از تولید کننده تا مصرف کننده را شکسته است. با ورود شما هم بیشتر و بیشتر شد.

تمام اصناف ایران، هر چه کار می‌کنند و درمی‌آورند، با یک جهش تورمی به باد می‌رود. درآمدمان هر روز کمتر و کمتر می‌شود. باز جان می‌کنیم، پولی درمی‌آوریم، هنوز فردا نشده بی‌ارزش‌تر می‌شود!

شما وعده دادید اگر انتخاب شوم، اول تورم را به نصف و بعد به صفر می‌رسانم. یعنی خودتان قبول دارید افسار تورم دست دولت است! این پولی که از درآمد ما کم می‌شود کجا می‌رود؟

تورم، مالیات پنهان است. با آن، حقوق کارمندان را می‌دهید و با این کار، تورم را بیشتر می‌کنید و باز از جیب ملت بیشتر برداشته می‌شود. می‌بینید! این است سرانجام وعده‌های شما! شما همان راهی را می‌روید که از آن انتقاد کردید.

حالا می‌خواهم چند نکته در مورد «شعار-وعده»های دیگرتان تذکر بدهم!

شعارهای شما از خیلی قبل آغاز شد. با تمسخرِ رقیب‌تان از دلار پنج هزار تومانی صحبت کردید. این قیمت دلار که فرمودید به یاد همه ماند. می‌دانید چرا؟ چون مردم عادی هم می‌دانند که شما و دوستان‌تان نمی‌توانید با این شرایط و این روند اقتصادی، دلار را به پنج هزار تومان برسانید که هیچ، حتا نمی‌توانید جلوی رشدش را هم بگیرید.

شما دلار ۲۳ هزار تومان تحویل گرفتید و [تا به حال] به ۴۴۴۵۰ تومان رساندید. راستی یادتان هست قرار بود اقتصاددانان را به خط کنید؟ فراموش کرده بودید که اقتصاددانان برای مهار تورم قبلاً خطاب به شما و دوستان‌تان، گلوی خود را پاره کرده بودند و شما نشنیدید!

گفتید گشت ارشاد مدیران راه می‌اندازید. کو؟ کجاست این گشت خیالی؟ برای کدام مدیران؟ همان مدیرانی که سردسته‌شان معجزه‌ی هزاره سوم بود و با لیستی از دزدان مال ملت، در جیب بغل آمد و قرار بود این لیست بلند بالا را معرفی و منتشر کند؟ همان رئیس جمهوری که در دوران او از اختلاس سه هزار میلیاری پرده برداری شد؟ همان رئیس جمهوری که در زمان او بانک‌های عجیب و غریب سر برآوردند و اختلاس‌ها به اوج رسید، دکل نفتی گم شد، مطبوعات قلع و قمع شدند، کسی که اصلاً گشت ارشاد در زمان او و مدیرانش بنا نهاده شد و شما هم برای کابینه‌تان همان مدیران را به کار دعوت کردید.

وعده‌ی یک میلیون مسکن دادید! کجا؟ چه گونه؟ با چه امکاناتی؟ یادتان هست که مسکن مهر به مسکن عذاب تبدیل شد؟ می‌خواستید دوباره همان پروژه شکست خورده را راه اندازی کنید؟ متوجه نبودید اگر می‌شد، قبلاً حتماً شده بود؟ مشاوران‌تان چرا چنین توهماتی را برایتان ردیف کردند؟ نکند شما مملکت را شبیه پادگان می‌بینید؟! فکر می‌کردید تا حالا کسی دستور نداده مسکن بسازند. یا اگر دستور داده تحویلش نگرفتند.

البته بعد از آمدنتان چند دستور سریع، فوری و انقلابی دادید، مثل ریشه‌کن کردن فقر قبل از عید نوروز. الان متوجه شدید مملکت با دستور جلو نمی‌رود؟ مملکت برنامه ریزی می‌خواهد. نه چهار ساله، نه هشت ساله بلکه خیلی بلندتر.

قائم‌مقام‌تان در حضور شما گفتند چند نوع واکسن کرونا ساختند، شما هم برایشان کف زدید. البته ایشان و مدعیان دیگر چند میلیارد دریافت کردند. ایشان گفتند که دنیای غرب به علم ما محتاج شده است؛ که شبیه همان درب قابلمه‌ای بود که با افتخار از آن پرده برداری شد. درب قابلمه‌ای که مثلاً کرونا‌یاب بود و در تاریخ جهان ثبت شد.

یادتان هست تا موج کرونا فرو نشست پرستاران را با آن خستگی فراموش کردید، و همه‌ی نمره‌های «بیست آفرین» را به چند طلبه جوان دادید که به بیمارستان‌ها سر می‌زدند؟ موج بعدی که آغاز شد، دوباره پرستاران نور چشم شما شدند؟

پدر همسرتان را یاد آوری کنم. کسی که آرزوی دکتر محسن رضایی را برآورده کرد و یک ایالت را توانست فدراتیو کند و قوانین خاص خودش را داشته باشد.

به یاد دارید گفتید اگر بیایید روابط ایران را با کشورهای دیگر را تغییر می‌دهید؟

یعنی هنوز فکر می‌کنید آن وعده‌ها و شعارها قابل اجراست؟ یا به قول روزنامه جمهوری اسلامی، در جهان دیگری سیر می‌کنید؟

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۸۷۷۰۰۶۱۲:۱۶:۵۱ ۱۴۰۱/۱۱/۶
کو گوش شنوا؟ آیا رییس دولت تاکنون یک کنفرانس مطبوعاتی داشته تا خبرنگارا حرف دل مردم را بیان کنند؟
ناشناس۲۸۷۷۲۵۲۱۴:۴۹:۳۷ ۱۴۰۱/۱۱/۶
به اصطلاح هنرمندان که جمهوری اسلامی آنها را میلیاردر کرده از سر سیری و شکم بارگی در اموری که نه صلاحیت دارند و نه دانش ورود می کنند
ناشناس۲۸۷۷۲۵۸۱۴:۵۳:۰۷ ۱۴۰۱/۱۱/۶
مسولان وقت نشناس در این زمستان سرد که مصرف گاز بشدت بالا رفته اقدام به تعرفه های گازی کرده اند و شرایط جامعه و گرانی و تورم و التهاب جامعه را در نظر نگرفته اند
ناشناس۲۸۷۷۲۹۳۱۵:۰۷:۵۹ ۱۴۰۱/۱۱/۶
از سَلَف خودش یاد گرفته سلام نکنه و به پاکترین و صادقترین و پرهیزکارترین و جهادیترین و کارآمدترین رئیس جمهور بتازه
محیا۲۸۷۷۳۴۱۱۵:۳۳:۰۵ ۱۴۰۱/۱۱/۶
شما تلویزیون نگاه کنی میبینی.دلار زمان روحانی تا 34 رفت بالا ما یادمون نرفته.با هزار دوز و کلک موقع تحویل به رییسی 28 تحویل داد نه 23.شما که بلدی نامه بنویسی چرا برای دولت قبلی ننوشتی.همین امثال شما باعث شدن مردم رفتن به روحانی رای دادند.هنرمندانی که حمایت کردن از دولت روحانی کجایند؟ما مردم فعلا تبعات دولت روحانی و داریم پس میدهیم.مدیریت برق و کرونا و دلار و برجامش یادمون هست
ناشناس۲۸۷۷۰۱۰۱۲:۲۰:۱۲ ۱۴۰۱/۱۱/۶
دورد به جناب کیانیان که با منطق درد دل مردم را این گونه رسانه ای کرد؛ درد دلی که هر روز در کوچه و بازار از جمع کثیری از مردم شنیده می شود ولی مردم عادی تریبونی برای اعلام آن ندارند یا اگر تریبونی مثل شبکه های اجتماعی خارجی فیلتر شده داشته باشند تأثیر آن مثل کلام جناب کیانیان نیست جناب کیانیان درود به شرفت و شیر مادرت حلالت
ناشناس۲۸۷۷۲۶۵۱۴:۵۸:۲۷ ۱۴۰۱/۱۱/۶
مجلس باید وزیر اقتصاد را سریعا استیضاح نماید
ناشناس۲۸۷۷۲۹۸۱۵:۱۰:۵۹ ۱۴۰۱/۱۱/۶
این هنرپیشه میدونه که رئیسی باهاش کاری نخواهد کرد گستاخی میکنه اما نمیدونه مردم نسخه‌ی گنده‌تر از اینارو پیچیده
احمد۲۸۷۷۳۰۸۱۵:۱۵:۱۹ ۱۴۰۱/۱۱/۶
آن زمانی که ارز از 4200 رسید به 27000 تومان ایشان به این نتیجه ها نرسیده بود ؟ حالا بعد از یک سال آن هم با این همه بدهی و اوراق قرضه و .... به این نتیجه رسیده ؟؟؟ امیدوارم این نامه ها و صحبت ها در راستای سیاسیت احیای آقای روحانی نباشد که کسری اطرافیان ایشان شروع کرده اند !!!!!!
ناشناس۲۸۷۷۰۱۲۱۲:۲۰:۵۸ ۱۴۰۱/۱۱/۶
این مطلب ارزش انتشار دارد واقعا؟! کیانیان حتما بازیگر خوبی است دولت رئیسی هم مشکلات بسیار زیادی دارد ولی دلیل ندارد هر نوشته بی سر و تهی توسط شما منتشر شود
ناشناس۲۸۷۷۱۸۹۱۴:۱۴:۴۶ ۱۴۰۱/۱۱/۶
سخنان کیانیان مصداق سیاه نمایی است . باید مدعی العموم علیه وی اعلام جرم کند
صمصام۲۸۷۷۵۰۹۱۷:۲۹:۰۵ ۱۴۰۱/۱۱/۶
شما اگر میتونی سفید نمایی کن مثلا ثابت کن اقای کیانیان دروغ میگه ...والله
ناشناس۲۸۷۷۳۷۵۱۶:۰۱:۴۸ ۱۴۰۱/۱۱/۶
اتفاقا کیانی حرف دل مردم رو زده.
ناشناس۲۸۷۷۰۲۲۱۲:۲۷:۵۸ ۱۴۰۱/۱۱/۶
دولت روحانی نور چشم آقای کیانیان فاجعه ای را رقم زد که برای رفع و رجوع آن 20 سال وقت لازم است نه 4 یا 8 سال.
ناشناس۲۸۷۷۲۴۴۱۴:۴۶:۰۱ ۱۴۰۱/۱۱/۶
اول اینکه در دوره دوم روحانی همین هنرمندان از روحانی انتقاد فراوان کردند و حتی دعوت برای جشن هنرمندان با رییس‌جمهور را نپذیرفتند و... دوم اینکه قاعده ی سیاسی حکم می کند حزب و گروهی که سر کاره کمتر از خودش انتقاد می کند و مخالفان انتقاد می کنند.
ناشناس۲۸۷۷۲۵۵۱۴:۵۰:۲۲ ۱۴۰۱/۱۱/۶
قبول ولی باید احساس شود در این حدود دو سال اندکی از اوار برداشته شده نه اینکه مشخصا حجم اوار چندین برابر بشه، ایا شما نشانه ای از اصلاح امور در دوران رئیسی دیده اید؟
صدای ملت۲۸۷۷۰۳۱۱۲:۳۶:۱۰ ۱۴۰۱/۱۱/۶
با سلام واحترام با تشکر از رضا کیانیان که به راستای صدای ملت است. وتشکر از سایت الف بابت انتشار این نامه
دلار۲۸۷۷۰۳۳۱۲:۳۷:۲۴ ۱۴۰۱/۱۱/۶
یادمه اقای رییسی گفت کاری میکنه به هیچ عنوان قیمت دلار روی معیشت مردم تاثیر نذاره یک سرچ کنید در این یک سال و نیم با کوچکترین تغییر قیمت دلار معیشت مردم نابود شده فقط رهن خانه برای مستاجران هر ماه داره ۵ درصد روش میره این آمار خود بانک مرکزی و صنف مشاوره املاک هست علتش هم بالار رفتن قیمت دلار و گران شدن مسکن هست خانه ای که عید امسال همسایه من خرید ۴۳۰ میلیون الان ۸۵۰ میلیون داره میفروشه در ده ماه دو برابر شد!!!!! بماند که الان دارن میگن حذف ارز ترجیهی اشتباه بود و تورم کمر شکن داشت برخلاف سخنگوی دولت که میگفت نهایت تورم ارز ترجیهی ۷ درصد هست دولت ها قبل بد بودن شکی نیست اما اینکه دولتی ژست انقلابی بگیره و به هیچ وعده ای عمل نکنه این فاجعه هست
احمد۲۸۷۷۳۰۹۱۵:۱۵:۴۶ ۱۴۰۱/۱۱/۶
آن زمانی که ارز از 4200 رسید به 27000 تومان ایشان به این نتیجه ها نرسیده بود ؟ حالا بعد از یک سال ان هم با این همه بدهی و اوراق قرضه و .... به این نتیجه رسیده ؟؟؟ امیدوارم این نامه ها و صحبت ها در راستای سیاست احیای آقای روحانی نباشد که اطرافیان ایشان شروع کرده اند !!!!!!
ناشناس۲۸۷۷۰۳۵۱۲:۳۹:۵۱ ۱۴۰۱/۱۱/۶
برجام باعث همه بدبختیها است . اولین اقدام رییسی برای تغییر وضع موجود باید خروج رسمی از برجام باشد که مورد تایید همه اقتصاددانان اانقلابی و متدینین است
ناشناس۲۸۷۷۳۲۴۱۵:۲۱:۵۸ ۱۴۰۱/۱۱/۶
بی زحمت بگویید نقش برجامی که حداقل در یکسال گذشته از سوی دو طرف اجرا نشده و همه میگویند مرده است در گرانیهای اخیر چیست اصولا برجام چه محدودیت اقتصادی ایجاد کرده که با خارج شدن از آن دلار بشه همان ۲۳۰۰۰ تومان
ناشناس۲۸۷۷۰۳۹۱۲:۴۳:۳۱ ۱۴۰۱/۱۱/۶
جناب کیانیان هر وقت اقای رییس جمهور به شما جواب داد خبر بده .ممنون
ناشناس۲۸۷۷۴۹۰۱۷:۱۶:۳۹ ۱۴۰۱/۱۱/۶
رئیس جمهور در شأن مردم سخن میگوید ______ اینگونه سلبریتی‌ها که با ادبیاتی سخیف و چاله میدانی سخن میگویند جایگاهی ندارند و پاسخ به اینها دون شأن و منزلت مردم و رئیس جمهوری است
ناشناس۲۸۷۷۴۹۴۱۷:۱۷:۴۹ ۱۴۰۱/۱۱/۶
این هنرپیشه به اندازه کافی خودشو ضایع کرده احتیاجی به جواب نیست
ناشناس۲۸۷۷۰۵۹۱۲:۵۱:۲۰ ۱۴۰۱/۱۱/۶
آخر یک به اصطلاح هنرمند تولیدش در مملکت چیست که این همه ادعا دارد
ناشناس۲۸۷۷۰۶۲۱۲:۵۳:۰۱ ۱۴۰۱/۱۱/۶
سهم دستمزد کارمندان ۱۰ درصد کل بودجه است پس بیشتر از ۱۰ درصد نقش تورمی در بالاترین سطحش نمی تونه داشته باشه
ناشناس۲۸۷۷۲۱۲۱۴:۳۱:۵۱ ۱۴۰۱/۱۱/۶
1- ده درصد رقم بزرگیه برای تورم 2- سهم افزایش حقوق کارمندان در تورم بسیار کمتر از ده درصد است چون تورم ما حاصل کاهش ارزش پول ملی است و چه حقوق کارکنان افزایش پیدا کن چه افزایش پیدا نکند تورم اتفاق خواهد افتاد
ناشناس۲۸۷۷۰۶۵۱۲:۵۶:۲۰ ۱۴۰۱/۱۱/۶
احسنت بر کیانیان که درد دل مردم بی صدا شد. آقایان گویی در جهان موازی سیر می کنند و فقط دم از قطار پیشرفت می زنند.دیروز بچه هام سرما خوردن بردم دکتر یک میلیون هزینه شد.یعنی یک دوازدهم کل حقوق من کارمند در یک ساعت هزینه شد و هنوز اول برجه...
ناشناس۲۸۷۷۳۷۸۱۶:۰۴:۳۵ ۱۴۰۱/۱۱/۶
کجا بردید اولین درمانگاه یا بیمارستان دولتی یا خصوصی نرخ متخصص خصوصی ۱۳۲۰۰۰ تومان است و دارو نیز نهایتا صد و پنجاه هزار تومان
همشهری۲۸۷۷۰۶۶۱۲:۵۷:۳۴ ۱۴۰۱/۱۱/۶
احسنت به شما .درد مردم را گفتین
ناشناس۲۸۷۷۰۶۷۱۲:۵۷:۵۲ ۱۴۰۱/۱۱/۶
دست مریزادمرد.
ناشناس۲۸۷۷۰۷۳۱۳:۰۵:۳۴ ۱۴۰۱/۱۱/۶
ابتدای نامه را با بی احترامی شروع کرده اید نه سلامی و نه علیکی
ناشناس۲۸۷۷۰۷۴۱۳:۰۵:۴۵ ۱۴۰۱/۱۱/۶
زنده باد اقای کیانیان حرف دل مردم را زدید
ناشناس۲۸۷۷۰۷۹۱۳:۰۸:۳۱ ۱۴۰۱/۱۱/۶
فقط چرا اینا همشون تو هشت سال دوره روحانی لال بودن ، هنوز هم تو این نامه از دولت احمدی‌نژاد انتقاد میکنه ولی از فاجعه هشت ساله روحانی کوچکترین انتقادی نمیکنه
شهروند۲۸۷۷۰۸۲۱۳:۱۲:۴۱ ۱۴۰۱/۱۱/۶
اگر گوش شنوایی باشد اینها فقط حرفهای طرفداران خود را که بنحوی از آمدن ایشان منتفع شدند می‌شنوند ودر رسانه ها پخش می‌کنند.
ناشناس۲۸۷۷۰۸۳۱۳:۱۳:۱۸ ۱۴۰۱/۱۱/۶
اقای رضا کیانیان یادتان هست در دوره ریاست جمهوری خاتمی و روحانی چه بر سر ایران عزیز امد ان دوره شما کجا بودید چرا نامه نمی نوشتید ..... با مردم صادق باشید
علی۲۸۷۷۰۸۴۱۳:۱۴:۵۹ ۱۴۰۱/۱۱/۶
منتظر بودیم پس از هشت سال برای رئیس جمهور محبوبتان این مرقومه را مینوشتید و نه اینکه رئیس جمهور نوپا. حداقل ترین کار رئیسی این بود که یارانه ده برابر و حقوق ها دو برابر شده
ناشناس۲۸۷۷۴۰۵۱۶:۲۶:۲۲ ۱۴۰۱/۱۱/۶
ماشاالله به این دوبرابری حقوق که دیگه تا ده روز هم نمیشه باهاش زندگی کرد، خدمتگزار مدرسه که بعداز ۱۵سال کار کردن حکم حقوقی اش ۷میلیون هست و کرایه بک زیرزمین کوچک شده ۳/۵ میلیون تومان چطور با این دوبرابری حقوق زندگیش را بچرخونه؟؟؟
ناشناس۲۸۷۷۴۴۰۱۶:۴۴:۲۷ ۱۴۰۱/۱۱/۶
شما کجا کار می‌کنید که حقوقتان ۲ برابر شده؟!!!!!!
امیر حسین سلطان/تهران۲۸۷۷۰۸۵۱۳:۱۵:۳۷ ۱۴۰۱/۱۱/۶
حقیقتا این نامه با این درجه از شفافیت زحمت نقد و انتقاد دیگران از دولت سیزدهم و رئیس دولت آن را به نحو عجیبی کم می کند! تنها انتقاد اینجانب این پرسش است که اگر نمی توانید راه را به درستی طی کتید چه اصراری بر ماندن در پست ها و ریاست ها برای ادامه اینگونه دولتمردی تان دارید؟! با شهامت هر چه تمامتر و با پوزش کارها را به اهلش که واقعا کاردان و کارآزموده تر از شما هستند بسپارید و بیش از این فرصت ها برای ساختن دوباره وطن از دست نرود که گناهی است بس نابخشودنی.
ناشناس۲۸۷۷۰۹۰۱۳:۱۹:۴۳ ۱۴۰۱/۱۱/۶
این پیشتهاد بسیاد عالی است. نمی دانم چرا هر کسی مسئول می شود فکر می کند چیزهایی هست که نبایدبه مردم بگوید. اگر مشکلی هست به مردم بگویید. حقوق من اول سال ۱۴۰۱ یک نیم سکه بود. الان از یک ربع سکه هم کمتر شده. چقدر می خواهند در سال ۱۰۳ حقوق من را اضافه کنند تا آنرا جبران کنند. اگر قرار است کاری انجام دهم به من بگویند. من نمی توانم رابطه با غرب را اصلاح کنم. من باید چه کنم تا حقوقم درست شود. سوال اصلی ( من باید چه کنم؟ دولت باید چه کند؟)
راه۲۸۷۷۱۰۴۱۳:۲۵:۲۶ ۱۴۰۱/۱۱/۶
خیلی جالب بود! این جناب که ده‌ها سال است مالیات نمیپردازد میگوید تورم همان مالیات پنهان است!! یعنی مالیاتی که تا حالا از کارگر و کارمند و رفته‌گر این مملکت اخذ کرده‌اند و ایشان و سلبریتی‌های نجومیخوار هنوز ریالی نپرداخته‌اند را میخواهد بنام تورم و تورم را به نام مالیات قالب و غالب کند!!! ________ جالب‌تر اینکه از شیخ‌حسن‌فریدون که رکورددار ویرانی و آوار است کمترین اسمی نمیبرد!!!! او که باعث و بانی مستقیم وضع وحشتناک امروز است در نامه‌ی ایشان گم و گور شده است!!!! از فجایع و خیانت‌های برجام و FATF و CFT و 2030 و پالرمو حرفی نمیزند!!!! از خسارت‌های غیر قابل جبرانی که شیخ‌حسن‌فریدون و لاریجانی و اسحاق و ظریف و دار و دسته‌شان خلق کردند و مملکت را ۵۰ سال به عقب راندند چیزی نمیگوید!!!! زیرا خودش از مبلغین و کارناوال‌های ۲ اتشه‌ی اینجماعت بود چون محاکمه‌ی آوار سازان و خائنان به منزله‌ی توبیخ ایشان است
محمد۲۸۷۷۲۶۷۱۴:۵۹:۱۱ ۱۴۰۱/۱۱/۶
اقا خود دادستان هرگونه مشگلی دارید نامه بنویسید چرا ناراحت میشوید جواب بدهید نه این که فرافکنی بکنید چون قبلیها اشتباه کردن بقیه مردم باید چوب بخورن
ناشناس۲۸۷۷۱۰۵۱۳:۲۵:۴۰ ۱۴۰۱/۱۱/۶
حرفهای حقی زده شده. باید دانست تا رابطه مان با کشورهای دیگر درست نشود اوضاع همین است و بدتر هم خواهد شد.
ناشناس۲۸۷۷۱۱۴۱۳:۲۹:۲۷ ۱۴۰۱/۱۱/۶
جناب كيانيان عزيز حقيقتي كه بايد زودتر از اينها گفته ميشد شايد تا الآن هم دير شده باشد. هزاران دورود بر مرداني امثال شما .
ناشناس۲۸۷۷۱۲۲۱۳:۳۵:۱۲ ۱۴۰۱/۱۱/۶
احسنت به رضا کیانیان با سواد
ناشناس۲۸۷۷۱۲۵۱۳:۳۷:۵۹ ۱۴۰۱/۱۱/۶
نباید در قامت عبدالله‌ابن‌زُبِیر با موضوعات برخورد کرد نباید مثل زبیریان از خیانتهای همکیشان کوفی و شامی چشم پوشید و خدمات و زحمات مختار و مختاریان را نادیده گرفت یکی از دلایلی که عموم مردم از سلبریتیها متنفر و منزجر هستند همین روحیه و رَویّه‌ی غلط و تاختن ناجوانمردانه است این واژه‌های سخیف و بی سند و افتراهای شرم آور مردم را یاد افتراها و تحقیرها و توهین‌ها و فحاشیهای حسن روحانی و اسحاق جهانگیری و همتی میاندازد
ناشناس۲۸۷۷۱۳۱۱۳:۴۱:۴۸ ۱۴۰۱/۱۱/۶
وقتی میگیم به سلبریتیها نباید رو بدید منظورمون همین گستاخیهاست این آقا یقه خودشو برای شیخ حسن پاره کرد و در برابر خیانتهاشون در سکوت مرگبار فرو رفت حالا داره آسمون و زمینو به هم میریزه بازم بنام مردم مردمی که زندگیشون مثل ایشون نیست باید دید اینبار چقدر گیرش میاد
ناشناس۲۸۷۷۱۳۶۱۳:۴۶:۴۳ ۱۴۰۱/۱۱/۶
یارانه گاز و برق و بنزین و آب و نان مردم رو امثال تو دارن میبلعند تو دیگه با نام مردم حرف نزن علی کریمی و علی دایی هم توی قصر هستن و سنگ مردم رو به سینه میزنن شما سلبریتیها همه تون سر و ته یه کرباسین مردم دیگه با این حرفها که معلوم نیس چه مبلغی بابتش میگیری گول نمیخورن آقا زبیر
ناشناس۲۸۷۷۴۳۲۱۶:۳۹:۴۲ ۱۴۰۱/۱۱/۶
چه هنرپیشه وچه ورزشکار وغیره همه یک جور نیستند خدا به آقای کیانیان خیر بده که حرف دل ما را زد هر دولتی که روی کار میاد از قبلی ها خبرنداره؟ بهتر از من وشما خبر دارند ومیاند جلو پس باید کارها را درست کنند و به وعده ها عمل کنند لااقل نصف وعده هاشون
ناشناس۲۸۷۷۱۴۳۱۳:۴۹:۴۲ ۱۴۰۱/۱۱/۶
سیاستمداران و هنرمندان محترمی که با پول مردم به سرمایه زیادی رسیدند ولی هواداران خود را به ناکجاآباد می فرستند تا اقامت خارجی هم داشته باشند در وضع کشور و تورم آن سهیم هستند.
ناشناس۲۸۷۷۱۴۹۱۳:۵۳:۱۴ ۱۴۰۱/۱۱/۶
احسنت.. واقعیت ها را به خط کرده .بی کم و کاست...
مهدی۲۸۷۷۱۵۱۱۳:۵۵:۲۵ ۱۴۰۱/۱۱/۶
حرف حق
ناشناس۲۸۷۷۱۶۴۱۴:۰۲:۱۹ ۱۴۰۱/۱۱/۶
یه سلبریتی که تا خرخره به مردم و کشورش بدهکاره نامه بی ادبانه برای رئیس جمهور مردمی مملکتش مینویسه اونوقت میگن در ایران آزادی نیست! راس راس داره راه میره و زبوندرازی میکنه و باهاش کاری ندارن بازم میگن آزادی نیست
ناشناس۲۸۷۷۱۶۶۱۴:۰۳:۱۲ ۱۴۰۱/۱۱/۶
جناب کیانیان از این نامه ها هم جرات داشتی برای روحانی بنویسی؟ جناب بازیگر این سیلاب تورم یک شبه پدید نیامده بلکه حاصل ۸سال ریاست جناب روحانی است که شما سنگ اش را به سینه میزدید چرا سال ۹۸ و ۹۹ که تورم به بالای ۶۰ درصد رسید و دلار از ۳۲۰۰ به ۳۲۰۰۰۰ تومان رسید از این نامه ها نمی نوشتید؟
ناشناس۲۸۷۷۲۲۸۱۴:۴۲:۱۷ ۱۴۰۱/۱۱/۶
٤سال اون دولت فريدون دلار ثابت بود وقتي ترامپ از برجام اومد بيرون دلار چند برابر شد ونهايت ٢٥هزارتومان دلار تحويل دولت فعلي داده شد.در٨سال دولت قبلي دلار متوسط ٢٩٪؜رشد داشته است.درضمن وقتي فريدون دولت رو ازمنتخب امام زمان تحويل گرفت تورم چقدربود؟وچطور تك رقمي شد؟
ناشناس۲۸۷۷۱۷۳۱۴:۰۶:۰۸ ۱۴۰۱/۱۱/۶
جانا سخن از زبان ما می گویی
مردم ایران۲۸۷۷۱۸۸۱۴:۱۴:۰۹ ۱۴۰۱/۱۱/۶
هر سخن که از دل بر اید لاجرم بر دل نشیند. کاش گوش شنوایی بود ، انوقت اینهمه مشکل نداشتیم.
ناشناس۲۸۷۷۲۲۴۱۴:۴۱:۴۶ ۱۴۰۱/۱۱/۶
درود بر تو و امثال تو که زندگی و کارشون رو میکنن و در مملکت ایستادن و برای مردمشون در داخل کشور مطالبه گری میکنن درود بر شرف امثال شماها که وطنپرستید و وطنفروشی نمیکنید و بطور حقیقی کنار مردم مطالبه گری میکنید و می ایستید تا درست کنید.
ناشناس۲۸۷۷۲۳۴۱۴:۴۲:۵۹ ۱۴۰۱/۱۱/۶
چرا بابت کاهش 700 کشته کرونایی در روز تشکر نکردید از ایشان و مردم ایران
ناشناس۲۸۷۷۲۹۶۱۵:۱۰:۰۴ ۱۴۰۱/۱۱/۶
شما وقتی دوستانت بودن ولی ساکت بودی بهتر است فعلا هم ساکت باشی و آخر 4 سال یا 8 سال نتیجه گیری کنی
ناشناس۲۸۷۷۳۵۰۱۵:۳۷:۰۱ ۱۴۰۱/۱۱/۶
درود به شرفت آقای کیانیان
ناشناس۲۸۷۷۳۵۳۱۵:۴۰:۳۷ ۱۴۰۱/۱۱/۶
شما بیا رئیس جمهور بشو نه سلام نه ادب فقط توهین به دیگران زمان روحانی همتون نونتون تو روغن بود یادمون نرفته فقط فکر خودتون هستین ادای روشن فکری در نیارین
ناشناس۲۸۷۷۳۵۷۱۵:۴۳:۳۲ ۱۴۰۱/۱۱/۶
دولت خوب كار مي كند ولي اقتصاد شرطي ما به فضا سازي هاي سياسي غربي ها كه باعث رشد بي دليل دلار مي شود و باعث گراني هاي رقابتي مي شود همين آقاي كيانيان چرا نمي گويد عده ای چند ماه بي دليل كشور را وارد بحران كردند باعث شدند بي دليل دلار بر خلاف درآمد ارزي دولت رشد كند باعث اين گراني ها شود
ب۲۸۷۷۳۷۳۱۶:۰۱:۲۷ ۱۴۰۱/۱۱/۶
حرف حق جواب نداره
ناشناس۲۸۷۷۳۸۲۱۶:۰۶:۲۵ ۱۴۰۱/۱۱/۶
زنده باد اقای کیانیان ایشان فقط به وعدهایی که یک رئیس جمهور بارای مردم وارد صحنه شده اشاره کردن
ناشناس۲۸۷۷۳۸۶۱۶:۰۹:۳۱ ۱۴۰۱/۱۱/۶
احسنت برشما که از درد دل و بدبختی مردم خبر دارید.
Ali۲۸۷۷۴۱۳۱۶:۳۲:۰۱ ۱۴۰۱/۱۱/۶
الان قیمت آپارتمان در فقط همین امسال ۳مرتبه گران شده بخاطر دلار و از متری ۱۶میلیون به ۳۰میلیون رسیده در یک سال فقط. تا وقتی مدیران بی لیاقت در کشور سرکارهستند همه چیز هر روز بدتر می‌شود
ناشناس۲۸۷۷۴۱۹۱۶:۳۳:۳۴ ۱۴۰۱/۱۱/۶
بجای نقد صحبت، چرا به نقد آقای کیانیان پرداخته می شود؟ ایشون صحبتی کرده، کجاش اشکال داره؟ آیا حرف هاش صحیح نیست!!؟
رضا۲۸۷۷۴۲۴۱۶:۳۶:۳۲ ۱۴۰۱/۱۱/۶
الف تشکر از بایت انتشار مطلب
ناشناس۲۸۷۷۴۶۴۱۶:۵۷:۳۲ ۱۴۰۱/۱۱/۶
حرف حق و منطقی که بر اساس واقعیت های موجود باشد، جواب ندارد. احسنت بر جناب آقای کیانیان عزیز که حرف دل خیلی ها را بیان کرده اند.
هادی۲۸۷۷۴۷۴۱۷:۰۳:۵۱ ۱۴۰۱/۱۱/۶
واقعا مگر میشه در مدت یکسال و نیم دلار از ۲۳ به ۴۴ برسه .درود بر شرفت که حرف دل مردم زدی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. من عجله ندارم!

  4. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  5. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  6. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  7. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  8. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  10. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  11. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  12. چرا این همه بد اخلاقی؟

  13. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  14. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  15. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  16. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  17. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  18. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  19. دور باطلی که تمامی ندارد!

  20. برای این عکس شما تیتر بزنید

  21. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  22. تضادی عجیب و پر ابهام!

  23. درباره توبه تتلو

  24. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  25. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

پربحث‌های هفته

  1. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  2. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  3. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  5. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  6. چرا این همه بد اخلاقی؟

  7. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  8. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  9. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

  10. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  11. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  12. قوه قضائیه تصاویر و مستندات جدیدی از مرگ نیکا شاکرمی منتشر کرد

  13. پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!

  14. پاسخ طحان‌نظیف به انتقادات روحانی از شورای نگهبان/ رقیب جدید قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم

  15. دروغگویی BBC برای خون‌شویی

  16. دولت با نظام بانکی شوخی ندارد

  17. درخواست مهم ایران از طالبان درباره مهاجران افغان

  18. طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور

  19. جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت

  20. معلمان تلاش کنند گره ذهنی دانش آموزان باز شود

  21. دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند/مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای تعطیل شود

  22. وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است

  23. شناور سپاه از خط استوا عبور کرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی

  24. دیوید کامرون: اوکراین مجاز است با سلاح‌های انگلیسی، روسیه را بزند!

  25. ۲۳دلیل برای اثبات دروغ بی‌بی‌سی

آخرین عناوین