آیت‌الله مکارم شیرازی: مسئولین مشکلات مردم را جدی بشمارند / برخی می‌خواهند مسألۀ حجاب را به ابتذال بکشانند

  4011006119 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

 یکی از مراجع تقلید گفت: مردم در مقابل مشکلات تحمل و حوصله دارند، اما باید به وفا و حوصله مردم توجه شود. مسئولین این مسائل و مشکلات را جدی بشمارند و به گرفتاری های مردم رسیدگی کنند.  

آیت‌الله مکارم شیرازی: مسئولین مشکلات مردم را جدی بشمارند / برخی می‌خواهند مسألۀ حجاب را به ابتذال بکشانند

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، این مرجع تقلید شیعه امروز در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مجلس سوگواری که با حضور اقشار مختلف مردم، علما و روحانیون در مدرسه امام امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد، به تبیین فضائل و مناقب حضرت صدیقه طاهره(س) پرداخت.

وی با با بیان این که حضرت زهرا(س) فضائل بسیاری دارند، یادآورشد: ما در کتاب «فاطمه برترین بانوی جهان» چهل حدیث دربارۀ فضائل فاطمۀ زهرا(س) بر اساس منابع معتبر عامه آورده‌ایم.

استاد دروس خارج حوزه علمیه، با اشاره به روایت «فاطمة بضعة منی»، تعبیر «بضعة» را به معنای پارۀ جسم و روح پیامبر گرامی اسلام(ص) دانسته و افزود: اینکه برخی آن را تنها به معنای پارۀ بدن معنا کرده اند، مناسب نیست زیرا هر فرزندی پارۀ بدن پدر خود است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با برشمردن بعضی استثنائات فاطمۀ زهرا(س) نسبت به دیگران، این استثنائات را وجه تمایز آن بانوی بزرگوار از دیگران و ایشان تنها مصداق تعبیر «بضعة منی» دانست.

وی اختلاف در تاریخ شهادت آن بانو را نیز از وجوه تمایز برشمرده که سبب می شود تا فضائل و مناقب آن حضرت بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

این مرجع تقلید شیعه با اشاره به برپایی گسترده مجالس عزاداری حضرت فاطمۀ زهرا(س) گفت: تشکیل جلسات تنها برای بیان فضائل آن حضرت نباشد، بلکه باید افزون بر ذکر فضائل و مناقب، به گونه ای باشد که همگی از سیره و روش زندگی آن حضرت، درس و عبرت گرفته و پرتوی از آن فضائل نیز در زندگی ما باشد.

آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه به ازدواج ساده و ساده‌زیستی آن حضرت اشاره کرده و افزود: امروز مشاهده می کنیم برخی مدعیان اسلام که مراسم ازدواج و زندگی آنها به شدت تشریفاتی و مجلل است، آن را تابلو کرده و در معرض دید همگان قرار می دهد.

وی در ادامه گفت: امروز جامعۀ ما دچار گرفتاری‌ها و مشکلات فراوانی از جمله مشکل اقتصادی و فرهنگی است. در مسائل اقتصادی گرفتار اموری هستیم که تبدیل به معما شده است. وقتی می‌شنویم که مثلا دلار فلان مقدار شده، هیچ عکس‌العملی از مسئولین نمی بینیم و حتی ابراز هم نمی کنند که ما وضعیت را درست می‌کنیم و نمی گذاریم به این صورت باقی بماند و به سادگی از کنار قضایا عبور می‌کنند.

وی تأکید کرد: ما همان‌طور که معتقد به تقویت نظام و مسئولین نظام هستیم، معتقدیم باید به مشکلات مردم هم توجه جدی داشته باشیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی در مورد مشکلات فرهنگی نیز گفت: برخی می‌خواهند مسألۀ حجاب را به ابتذال بکشانند. کار به جایی رسیده که به بی حجابی افتخار می کنند و در میان جمعیت ظاهر می‌شوند.

وی مردم را علاقه‌مند و وفادار به نظام و کشور دانسته و افزود: مردم در مقابل مشکلات تحمل و حوصله دارند، اما باید به وفا و حوصله مردم توجه شود. مسئولین این مسائل و مشکلات را جدی بشمارند و به گرفتاری های مردم رسیدگی کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۸۲۱۴۲۸۲۳:۳۹:۱۶ ۱۴۰۱/۱۰/۶
اگر مسوولین به مشکلات مردم توجه نکردند که تا حالا هم نکرده اند چاره چیست تا کجا باید صبر کرد؟
ناشناس۲۸۲۱۵۷۷۰۰:۲۹:۰۶ ۱۴۰۱/۱۰/۷
شما جلوی دزدی و فساد را بگیرید، اگر جلوی فساد را بگیرید، خواهید دید که مسائل دیگر خود بخود حل خواهند شد. حضرت آیت الله، مردم از بی عدالتی رایج در کشور ناراحتند.
ناشناس۲۸۲۱۶۰۵۰۰:۴۳:۰۱ ۱۴۰۱/۱۰/۷
دلار حالت طبیعی دارد و در بازار عادی هست این حرکات چون اولا تورم بالا دارید دوم مدیریت ارزی شناور هم هست که باید نوسان داشته باشد
ناشناس۲۸۲۲۱۶۰۱۱:۲۱:۱۰ ۱۴۰۱/۱۰/۷
نمایندگان مجلس هر چه زودتر طرح مالیات بر عایدی سرمایه را تصویب کنند تا جلوی دلالی و سفته بازی در بازار ارز و طلا و خودرو و مسکن گرفته شود
ایرانی۲۸۲۲۴۴۸۱۴:۱۹:۲۲ ۱۴۰۱/۱۰/۷
به گفته پیامبر فقر که از دروارد شود ایمان از در دیگر بیرون میرود.خواهش میکنم کمی بفکر اقتصاد باشید درهای ایران vh به روی اقتصاد جهانی بسته اید.
ناشناس۲۸۲۲۷۳۸۱۷:۳۲:۴۶ ۱۴۰۱/۱۰/۷
خداوند ایشان را حفظ کند اما دولت دیگر توان ازاین بیشتر ندارد مشکلات اقتصادی ایران جنبه سیاسی دارد تا مشکل سیاسی حل نشود مشکل اقتصادیش حل نخواهد شد .
ناشناس۲۸۲۲۹۸۸۲۰:۰۴:۲۶ ۱۴۰۱/۱۰/۷
جناب مکارم و دیگر علما قطعا و حتما واقف هستند که از هر در فقر بیاید از همان در بی ایمانی خواهد آمد و در حال حاضر باشرایط اسفناکی که کشور ما در آن به سر می‌برد غریب به اتفاق عامه مردم در فقر به سر می‌برند و فقر مردم نجیب و شهید پرور ایران زمین بر هیچ کس پوشیده نیست .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. من عجله ندارم!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  10. دور باطلی که تمامی ندارد!

  11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  15. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  16. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  22. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  23. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین