درخواست رئيس‌جمهور از ستاد ملی كرونا/تحليل حسين شريعتمداری از جنگ اوكراين/ جزئیات مذاکرات برجامی از زبان نماینده مجلس/ ۳۷ سفير تغيير می‌كنند

گروه سیاسی الف،   4001207010 ۲۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

درخواست رئيس‌جمهور از ستاد ملی كرونا/تحليل حسين شريعتمداری از جنگ اوكراين/ جزئیات مذاکرات برجامی از زبان نماینده مجلس/ ۳۷ سفير تغيير می‌كنند

 آخرين آمار كرونا در كشور

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تا کنون ۶۲ میلیون و ۶۹۲ هزار و ۷۶۶ نفر دُز اول، ۵۵ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۳۶۱ نفر دُز دوم و ۲۲ میلیون و ۹۲۲ هزار و ۸۷۳ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۱ میلیون و ۶ هزار دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۱۶۸ هزار و ۵۳۷ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

از دیروز تا امروز ۷ اسفندماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۳۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۲۱ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۳۰ هزار و ۹۴۳ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۶ هزار و ۳۹۰ نفر رسید.

در حال حاضر ۱۸۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۸۷ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۷۶ شهرستان در وضعیت زرد و ۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

***

درخواست رئيسي از اعضای ستاد ملی کرونا

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا از ارائه گزارشی با موضوع کاهشی شدن روند ابتلاء و قربانیان موج ششم همه‌گیری کرونا ابراز خرسندی کرد و گفت: البته این مساله به هیچ وجه نباید باعث سست شدن اجرای اصول بهداشتی شود.

رئیس جمهور از همه آحاد مردم، اصناف و کارمندان خواست همچنان با دقت و به طور کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت و به ویژه از برگزاری و حضور در اجتماعات پرهیز کنند و افزود: دستگاه‌های متولی، اجرای پروتکل‌های بهداشتی را به طور جدی و موثر پیگیری کنند.

وی در ادامه برخی اماکن پرخط برای شیوع کرونا را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: یکی از پرخطرترین محل‌ها برای شیوع کرونا، وسایل حمل و نقل عمومی است و لذا مسئولان مربوطه پیگیر اجرای دقیق پروتکل‌ها از جمله در خطوط هوایی و رعایت مصوبه سقف ۶۰ درصدی در پرواز‌ها باشند.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به گزارش ارائه شده در جلسه درباره کیفیت بازدارندگی جریمه‌های در نظر گرفته شده برای عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، تصریح کرد: لازم است این جریمه‌ها با هدف افزایش بازدارندگی و ارتقای توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی مربوط به کرونا مورد بازنگری قرار بگیرند.

رئیس جمهوربر ضرورت استمرار توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم تاکید کرد و از اعضای ستاد ملی کرونا خواست در راستای اقناع مردم به تزریق دُز سوم واکسن بکوشند.

بيشتر بخوانيد:

آیت‌الله رئیسی: اقناع افکار عمومی برای تزریق نوبت سوم واکسن ضروری است/ اعلام خبر ساخت واکسن مخصوص اُمیکرون

***

شاید در روزهای آینده توافق هسته‌ای صورت گیرد/ آنچه مطلوب ملت ایران است در توافق احتمالی وجود ندارد

سیدمحمود نبویان،عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با ارائه گزارشی از روند توافق هسته‌ای، از عدم رعایت نکاتی از مصوبه مجلس در این توافق انتقاد کرد. نبويان در تذکری بیان کرد: شاید روزهای آینده قرار باشد توافق هسته‌ای انجام شود اما اگر دقت کنیم در این توافق آنچه که مطلوب نمایندگان و ملت ایران است، وجود ندارد. اگر به دولت سابق انتقاداتی داشتیم بحث هیکلی و شخصی نداشته‌ایم.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشکلات زیادی در این توافق وجود دارد که ما باید به هوش باشیم، به طور مثال درباره لغو تحریم‌های آیسا و کاتسا مطلقا تعهد ندادند. در لیست (sdn) که لیست رفع تحریم 200 نفر مد نظر بود به 980 مورد رسید اکنون آقایان گفتند تنها تحریم 20 نفر را برمی‌دارند و بر روی همین موضوع توافق می‌کنند.

وی تأکید کرد: درباره کانورشن یعنی تبدیل ارز تعهد نداده‌اند که انجام می‌شود یعنی وقتی نفت می‌فروشیم معلوم نیست درآمدی ارزی آن را بتوانیم به دست بیاوریم. در بحث تحریم‌ها آمریکا مطلقا تعهد نداده است که از برجام خارج نشود. متأسفانه دوستان تیم قبلی مذاکرات مسئولین اصلی این مذاکرات هستند، نمی‌خواهم اسم بیاورم، ما سه گروه داریم؛ گروه تحریم، گروه هسته‌ای و گروه اجرایی. مسئولین این کمیته‌ها همانند کسانی هستند که برجام را فتح‌الفتوح می‌دانستند، باید به این مورد خیلی توجه کنیم.

نبویان افزود: متأسفانه در توافق آماده شده این موارد وجود ندارد، به جای آن که آنها به ما تضمین دهند از برجام خارج نمی‌شوند از زبان ما در این توافق آمده است که ایران می‌گوید بایدن گفته است مادامی که ایران به وظایفش عمل می‌کند، آمریکا از تعهداتش خارج نمی‌شود یعنی به جای اینکه ما از او تعهد بگیریم، از ما تعهد می‌گیرد.

مرتضی محمودوند،عضو کمیسیون امنیت ملی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1401 کل کشور در تذکری در رابطه با تیم مذاکره کننده کشورمان گفت: اخبار خوبی از مذاکرات وین منعکس نمی شود، منافع ملت ایران در مذاکرات باید رعایت شود، در غیر این صورت مجلس انقلابی و نمایندگان این ملت به این موضوع ورود می کنند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس یازدهم ادامه داد: قانون اقدام راهبردی لغو تحریم ها باید در جریان مذاکرات هسته ای رعایت شود، در غیر این صورت دولت باید پاسخگو باشد. متاسفانه اخبار خوبی از تیم مذاکره کننده نمی رسد. لذا از نمایندگان درخواست دارم جدا از مباحث بودجه سال 1401 ، توجه جدی به این موضوع حیاتی و مهم داشته باشند.

***

خبر ضرب‌الاجل آمریکا برای تصمیم گیری ایران در مذاکرات درست نیست
 
یک مقام ارشد در وزارت امور خارجه کشورمان خبر ضرب‌الاجل آمریکا برای ایران در خصوص تصمیم‌گیری نهایی در مذاکرات وین را تکذیب کرد. پس از انتشار اخباری در خصوص تعیین ضرب‌الاجل ۲۴ ساعته آمریکا برای جمهوری اسلامی ایران به جهت اخذ تصمیمات نهایی در خصوص مذاکرات، یک منبع ارشد در وزارت امور خارجه، این خبر را از اساس نادرست دانست.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در جریان دیدار همتای عمانی خود که هفته‌ی گذشته (چهارشنبه) به تهران سفر کرده بود، تاکید کرد: ما تحت هیچ شرایطی در مذاکرات وین از خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران عبور نخواهیم کرد و پایبندی خودمان را به این مسئله با قوت نشان خواهیم داد.

***

تحليل كيهان از جنگ اوكراين

روزنامه كيهان در تحليل جنگ اوكراين در سرمقاله خود نوشت: آمریکا و ناتو، اوکراین را به بازی گرفتند و آن را به مسلخ فرستادند و در روز واقعه تنها گذاشتند. شاید زلنسکی گمان می‌کرد این هم یکی از همان برنامه‌های مفرح تلویزیونی است و او قهرمان داستانی است که تماشاچیان برایش دست می‌زنند اما خیلی زود فهمید شاید در دنیای بازیگری ستاره باشد اما در بازی سیاست، یک آماتور متوهم بیشتر نیست. اظهارات این چندروزه او رقت‌بار و در عین حال عبرت‌آموز است. از اینکه دائم با بایدن در تماس است و با لحنی ملتمسانه از غرب می‌خواهد برایش کاری کنند و آنها جز لفاظی و خط و نشان کشیدن برای مسکو حرکتی نمی‌کنند و تنها اقدام واقعی آنها تحریم است. تحریم‌هایی که خود اذعان دارند باید به گونه‌ای باشد که به منافع اقتصادی آمریکا و اروپا ضرری وارد نکند.

برخی تحلیلگران معتقدند دنیا و روابط بین‌الملل و مناسبات قدرت در آن، پس از جنگ اوکراین وارد فاز تازه‌ای خواهد شد و این جنگ آغاز ماجرایی بسیار بزرگ‌تر است. درباره دنیای پساجنگ اوکراین باید فکر کرد و خواند و نوشت اما عجالتاً با قاطعیت می‌توان گفت نام زلنسکی را هم باید زیر نام اشرف غنی ثبت کرد؛ لیست رهبرانی که به غرب و وعده‌هایش اعتماد کردند و سیلی آن را خوردند. نام‌های بسیاری در این لیست دیده می‌شود؛ رضا قلدر که با خفت به موریس تبعید شد، پسرش که حتی آمریکایی‌ها حاضر به پذیرش او نبودند، حسنی مبارک دیکتاتور مصر و ...

با دقت در ابعاد بحران اوکراین و واکنش‌های جهانی به آن، بهتر می‌توان فهمید که چرا رهبر معظم انقلاب بر موضوع «قوی شدن»- در تمام ابعاد- تاکید دارند و به شدت با هرگونه سازش در زمینه آنچه امنیت کشور را به صورت مستقل و نه وابسته به دیگران، تامین می‌کند، مخالف هستند. در چنین دنیایی اگر درپی صلح و آرامش هستیم، باید همیشه برای جنگ آماده باشیم.

درس دیگر این صحنه برای کشور و ملت ما، مسئله حیاتی اتحاد و انسجام فارغ از تمام اختلافات قومی، نژادی، زبانی، مذهبی و گرایشات سیاسی- اجتماعی است. اوکراین در این زمینه کارنامه چندان خوبی ندارد. وقتی هیتلر به روسیه لشکر کشید، بخشی از اوکراینی‌ها با ارتش نازی همدست شدند و تعداد زیادی از هموطنان خود را به طرز فجیعی کشتند. وقتی ورق جنگ جهانی دوم برگشت، این بار نوبت طرف مقابل بود که دست به انتقام و کشتار بزند. ردپای این اختلافات همچنان در جامعه اوکراین هویداست و زخم‌های تاریخی و عمیق، همچنان التیام نیافته و به بهانه‌های مختلف خود را نشان می‌دهند. همین اختلافات بود که زمینه را برای نفوذ بیگانگان فراهم آورد. قدرت‌هایی اوکراین را بازیچه منافع خود کردند و در روز حادثه تنها گذاشتند. 

حسین شریعتمداری نيز در يادداشتي با عنوان «شناسنامه‌های ایرانی و شناسه‌های آمریکایي!» نوشت:  این اولین بار نیست که آمریکا و اروپا بعد از بهره‌گیری از توان و ظرفیت کشورها به آنها قول حمایت می‌دهند ولی سر بزنگاه زیر قول و قرارشان زده و پشت متحدان خود را خالی می‌کنند... روی سخن این وجیزه اما، با یک جریان غربگرا در داخل کشور است که علی‌رغم همه عهدشکنی‌ها، جنایات، غارتگری‌ها و خباثت‌های بی‌شمار آمریکا که حتی به متحدان استراتژیک خود نیز رحم نمی‌کند، هنوز هم از مذاکره و رابطه و اعتماد به آمریکا دَم می‌زنند!

آیا می‌توان در میان این طیف از غربگراها (و نه همه آنها) افرادی را یافت که از درک نتیجه فاجعه‌بار پیشنهاد اعتماد به آمریکا بی‌خبر باشند؟! افرادی از این دست، اگر خواب‌آلود نباشند، باید آنها را در شمار جماعتی از پادوهای دشمن شماره کرد که شناسنامه ایرانی و شناسه آمریکایی دارند!

بيشتر بخوانيد:

۹ نکته عطا الله مهاجرانی درباره بحران اوکراین / از کدام نظم آمریکایی سخن می‌گویید؟

روزنامه‌ها در ماجرای جنگ اوکراین از چه تیترهایی استفاده کردند؟

حمله روسیه به اوکراین چگونه نظام بین الملل را تغییر می‌دهد؟
***

سفیر ایران در لندن در لیست تغییر قرار دارد 

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:  سعید خطیب زاده،سخنگوی وزارت خارجه  گفت: محسن بهاروند سفیر ایران در لندن در کنار ۳۷ سفیر دیگر در لیست تغییر هستند.

گفتنی است برخی خبرگزاری‌ها پنجشنبه گذشته اعلام کردند که سفیر ایران در لندن برکنار شده است.

پنجشنبه قبل بود که انتشار تصاویری از برپایی جشن سالگرد پیروزی انقلاب در محل سفارت ایران در لندن، با حواشی همراه شد.

گفته می‌شود، این مراسم که تصاویری از آن نیز در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شده بود، هیچ سنخیتی با آداب و فرهنگ جمهوری اسلامی ایران و حتی عرف دیپلماتیک نداشت.

حاضرین در مهمانی سفارت، حتی پروتکل‌های اولیه حضور در اماکن دیپلماتیک ایران (از جمله رعایت حجاب) را زیر پا گذاشته بودند. این اقدام هنجارشکنانه سفارت کشورمان موجی از ناراحتی عمومی را در پی داشت و با اعتراض گسترده افکار عمومی مواجه شد.

بعد از آن بود که اعلام شد محسن بهاروند سفیر ایران در لندن به دستور وزیر امور خارجه برکنار و به تهران فراخوانده شده است. یکی از دلایل برکناری بهاروند، برگزاری مراسم خارج از عرف در سفارت ایران بوده است.

***

کدام یک از سران جهان بیشترین گفت‌وگوی تلفنی را با رئیسی داشته است؟
 
ايسنا نوشت: سید ابراهیم رئیسی برای پنجمین بار به صورت تلفنی با امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه گفت‌وگو کرد. اتفاقی که شاید عجیب به نظر برسد اما رئیس دولت سیزدهم از زمان به دست گرفتن سکان قوه مجریه بیشترین گفت‌وگوی تلفنی را با رئیس‌جمهور فرانسه داشته است.

 سید ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم پس از آن که از ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ رسما ریاست قوه مجریه را در دست گرفت، تاکنون در ۲۷ تماس تلفنی با ۱۴ نفر از مقامات عالی جهان به صورت تلفنی گفت‌وگو کرده است. در این میان امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه با پنج تماس تلفنی بیشترین گفت‌وگو را با رئیسی داشته است. مکرون اولین کسی است که پس از ۱۲ مرداد هم به عنوان یکی از سران کشورهای جهان با رئیس دولت سیزدهم به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

به نظر می‌رسد در دور جدید مذاکرات هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی، این فرانسه است که نقش رابط میان ایران و آمریکا را بر عهده گرفته است. در میان سران کشورهایی که ایران با آنها درباره احیای برجام مذاکره می‌کند به جز مکرون که پنج بار با رئیسی به صورت تلفنی گفت‌وگو کرده، سران آلمان و انگلیس با رئیس دولت سیزدهم گفت‌وگویی نداشته‌اند. البته سران دو کشور روسیه (چهار بار) و چین (یک بار) به صورت تلفنی با رئیسی گفت‌وگو کرده‌اند. پس از مکرون که پنج بار با رئیسی به صورت تلفنی گفت‌وگو کرده، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه چهار بار و مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق سه بار به صورت تلفنی با رئیس قوه مجریه ایران پس از در دست گرفتن سکان ریاست دولت سیزدهم، به صورت تلفنی تبادل نظر کرده‌اند.

***

در این آب گل آلود ،ماهی وجود ندارد
روزنامه صبح نو نوشت: صوت منتسب به فرماندهان پیشین، بهانه ای در اختیار تندروهای اصلاح‌طلب قرار داد تا دوباره حملات خود علیه سپاه و چهره‌هایی نظیر قالیباف را از سر بگیرند و با دنبال هم قراردادن ادعاهای موهوم درباره افراد، خود را قهرمان مبارزه با فساد نشان بدهند و اینچنین، در نزد افکار عمومی پاک جلوه کنند...

یکی از جلوه‌های جذاب و جالب سیاسی پس از انتشار فایل صوتی منتسب به دو فرمانده پیشین سپاه، همنشینی و هم‌آغوشی تندروهای اصلاح‌طلب و اصولگرا بود. این دو گروه که تا پیش از این سایه یکدیگر را با تیر نشانه می‌رفتند و از همدیگر برائت می‌جستند، صوت مزبور را به بهانه‌ای برای همسویی تاکتیکی و موقت‌شان قرار دادند. اسم رمز همسویی افراطی‌ها، مبارزه ادعایی با فساد، حمله به سپاه و قالیباف و قهرمان شدن نزد افکار عمومی است. وحدت اصلاح‌طلبان تندرو با چهره‌هایی نظیر حمید رسایی و مدعیان عدالت خواهی چون اشتری،از آن دست رخدادهای طنزآمیزی است که باور آن طبق معادلات سیاسی کشور طی سال‌های اخیر، سخت است.اصلاح‌طلبان تندرو امثال حمید رسایی و تشکل نزدیک به او یعنی جبهه پایداری را همیشه به رادیکالیسم، تندروی، ضدیت با منافع ملی، جزم‌گرایی و واپس‌گرایی و انحطاط متهم می‌کردند و همیشه از در خصم با آن‌ها وارد می‌شدند.

باوجوداین، پیشینه سیاسی روشن و غیرقابل کتمان، اکنون این سوال مطرح است که چه شده اتحادملتی‌ها دست‌شان را در دست دشمنان دیروز گذاشته‌اند؟ برای پاسخ به این سوال، تنها یک جواب به ذهن خطور می‌کند و آن، توجیه وسیله با عطف به یک هدف مشترک در مرام و مسلک ماکیاول‌های وطنی است.حمله و هجمه علیه محمدباقر قالیباف یکی از اهداف ماکیاول‌مسلک‌های وطنی است و همین غایت مطلوب، آن‌ها را در مقاطعی به یکدیگر نزدیک می‌سازد. در فقره صوت اخیرا منتشرشده نیز وحدت و همسویی افراطی‌های راست و چپ به اوج خود رسیده است؛ به‌گونه‌ای که رسانه‌های نزدیک به این دو نحله برای پشتوانه‌سازی از ادعاهای موهوم خود، به فکت‌های همدیگر(اعم از گزارش یا اظهارنظر) استناد می‌کنند و با سرهم‌بندی داده‌ها، نتیجه دلخواه را به خورد مخاطبان خود می‌دهند. 

افراطی‌های موسوم به اصلاح‌طلب در شرایطی مشغول بازخوانی و بازتصویرسازی مغرضانه از یک صوت هستند که هنوز یک سال از پایان کار دولت آن‌ها نمی‌گذرد. افراطی‌ها به‌جای پاسخگویی درباره عملکرد مخرب و فاجعه‌بارشان در قوه اجرایی کشور، اکنون از مستمسک صوت درز کرده، مشغول انحراف و مصادره به مطلوب افکارعمومی هستند. تندروهای اصلاح‌طلب که اکنون نسبت به شرطی‌سازی اقتصاد به خوشامد یا بدآمد غرب و آمریکا(بخوانید کدخدا) باید به مردم و افکار عمومی پاسخ بدهند، جوری با «غائله صوت» قهرمان‌نمایی می‌کنند که تو گویی همه مصیبت تحمیلی بر کشور، کار «یک دیگری» بوده و آن‌ها هیچ مسوولیتی نداشته‌اند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۴۲۲۰۴۰۲۲:۴۱:۳۵ ۱۴۰۰/۱۲/۷
امریکا و اروپا (ناتو) پشت اوکراین را خالی کردند و بار دیگر نشان دادند که به هیچ وجهی قابل اعتماد نیستن.
ناشناس۲۴۲۲۵۰۲۰۹:۲۲:۴۷ ۱۴۰۰/۱۲/۸
اروپا و آمریکا روسیه را له خواهند کرد . اوکراین ؛ باتلاق روسیه خواهد شد
ناشناس۲۴۲۲۷۳۸۱۲:۰۸:۵۲ ۱۴۰۰/۱۲/۸
البته پوتین و روسیه هم نشان دادند اصلا قابل اعتماد نیستند !
ناشناس۲۴۲۲۰۴۳۲۲:۴۴:۲۲ ۱۴۰۰/۱۲/۷
امریکایی ها اگر در مورد لغو تحریم های کاتسا و ایسا و یوترن تضمین ندهند توافق بی فایده است و برجام پلاس مثل برجام خسارت بار می شود.
عارف۲۴۲۲۰۵۳۲۲:۵۲:۴۱ ۱۴۰۰/۱۲/۷
جناب شریعتمداری جهت اطلاع در حال حاضر دولت متبوع جنابعالی بر مسند امور هست و در حال مذاکره. و دقیقا داره مسیر دولت قبلی رو ادامه میده .
ناشناس۲۴۲۲۰۶۲۲۳:۰۲:۴۰ ۱۴۰۰/۱۲/۷
خیلی وقته داریم می گوییم برجام خیانت بود و برجام مجدد صدبرابر خیانت بار
ناشناس۲۴۲۲۰۷۸۲۳:۰۹:۵۹ ۱۴۰۰/۱۲/۷
اوکراین در سال 1994 در توافق با امریکا و غرب تاسیسات و سلاح های هسته ای خود را تخریب و نابود کرد و حالا متحدان غربی این کشور را تنها گذاشتن سرنوشت این کشور باید برای ما درس عبرت باشد و به امریکا اعتماد نکنیم.
ناشناس۲۴۲۲۱۰۴۲۳:۲۱:۳۵ ۱۴۰۰/۱۲/۷
نفس امثال آقای نبویان از جای گرم بلند می شود. اگر ایشان در بین مردم بود بهتر متوجه می شد که فشار حداکثری چه برسر مردم بیچاره آورده است.
ناشناس۲۴۲۲۵۲۶۰۹:۴۰:۴۵ ۱۴۰۰/۱۲/۸
خود آمریکاییها می‌گن فشار حداکثری شکست خورده، اما هنوز یه عده توی ایران می‌گن نه آمریکا خودش نمی‌فهمه!!
ناشناس۲۴۲۲۱۲۱۲۳:۳۰:۲۳ ۱۴۰۰/۱۲/۷
شرم آور است که در سفارتخانه ها این چیزها می بینیم
ناشناس۲۴۲۲۱۶۸۰۰:۱۷:۱۸ ۱۴۰۰/۱۲/۸
روزي را مي بينم كه همين روسيه به ايران حمله ميكنه چون وصيت پتر كبير رسيدن روسيه به آبهاي گرم خليج فارس است !!!!!!!!!!!!!
ناشناس۲۴۲۲۱۸۲۰۰:۲۸:۱۷ ۱۴۰۰/۱۲/۸
يكي ميشه گاندي يكي ميشه نلسون ماندلا يكي ميشه هيتلر يكي ميشه پوتين يكي ميشه صدام
ناشناس۲۴۲۲۱۹۵۰۰:۵۲:۵۴ ۱۴۰۰/۱۲/۸
استاد شريعتمداري باز پيشبيني اشتباه كرد. زلينسكي فرار نكرد مانده در اكرايين.
امیر حسین سلطان/تهران۲۴۲۲۲۹۱۰۴:۰۳:۲۸ ۱۴۰۰/۱۲/۸
قانون اقدام راهبردی لغو تحریم ها یک سال امکان احیای برجام و رفع تحریم ها را در دولت دکتر روحانی تاکنون به تعویق انداخته است و گویا می خواهند این داستان همچنان ادامه دار باشد! لااقل اجازه دهید دولت سیزدهم، دولت مطلوب خودتان و شورای عالی امنیت ملی کارشان را به انجام رسانند. آیا به راستی مسئولیت عواقب و تبعات ناشی از هرگونه باز به تعویق افتادن و تاخیر احتمالی دوباره در رسیدن به توافق در وین را این دو نماینده محترم مجلس یازدهم و سایر هم طیفی های شان حاضرند برعهده گیرند؟! متاسفانه جنگ اکراین هم رخ داده است اما هنوز ما اندر خم یک کوچه ایم! والله اعلم
ناشناس۲۴۲۲۶۱۱۱۰:۲۵:۴۰ ۱۴۰۰/۱۲/۸
بعضي ها حاضرند براي يك دستمال قيصريه را به آتش بكشند !!!
ناشناس۲۴۲۲۳۱۲۰۵:۳۱:۵۰ ۱۴۰۰/۱۲/۸
مثل اینکه به خواست خدا روسیه رو سیاه در اوکران شد
ناشناس۲۴۲۲۳۲۹۰۶:۲۵:۳۸ ۱۴۰۰/۱۲/۸
یکی به این شریعتمداری بگه تو طرفدار روسیه تزاری نازیسم هستی که حتی در مذاکرات وین همهکاره شما ها شده و تجاوز را عملیات ویژه می گوید به صرف ضد آمریکا
ناشناس۲۴۲۲۴۳۰۰۸:۳۲:۰۴ ۱۴۰۰/۱۲/۸
آقای نبویان 6 ماه است که تیم جدید مستقر شده است مقداری مسئولیت پذیر باشید
ناشناس۲۴۲۲۴۶۳۰۸:۵۴:۴۶ ۱۴۰۰/۱۲/۸
اقای شریعتمداری فرق شما با اونهایی که نام بردی چیه وقتی حتی جرات ندارید که از تجاوز یک کشور نام ببرید و اسمش رو میزارید عملیات ویژه.
ناشناس۲۴۲۲۵۴۲۰۹:۵۵:۰۷ ۱۴۰۰/۱۲/۸
آقای رییسی ، تیم آقای زالی را برکنار کنید کرونا هراسی را ترویج می کنند
ناشناس۲۴۲۲۵۹۶۱۰:۱۸:۳۵ ۱۴۰۰/۱۲/۸
اوکراین را غرب به مسلخ فرستاد یعنی حتی اقای شریعتمداری هم به سلاخ بودن روسیه اقرار دارد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  11. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

  25. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

آخرین عناوین