توقیف نفتکش و اشتباهات خسارت بار آقای زیباکلام 

حسین رجائی،   4000814079 ۳۸۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
توقیف نفتکش و اشتباهات خسارت بار آقای زیباکلام 

پایان هفته گذشته، خبر پیروزی غرورآفرین نیروهای مسلح مان در یک تقابل دریایی با نیروهای آمریکایی، مردم را خوشحال نمود. تقابلی که پیامد آن، دستگیری دزد نفت کشورمان و باز پس گیری مال دزدی بود. لکن باز هم افرادی پیدا شدند که با زبان طعن و تمسخر با این دستاورد برخورد کنند. همان افراد و جریانهایی که عموماً حامی سیاستهای هشت ساله دولت گذشته بودند. از همه بدتر توییت آقای صادق زیبا کلام بود که هم تلویحا اصل ماجرا و اقتدار نیروهای مسلح کشورمان را زیر سؤال برده و هم در یک رویه آشنا، دوگانه اقتصاد-امنیت یا اقتدار-معیشت را عَلَم کردند. گویا تجربه هشت سال گذشته برایشان کافی نبوده است!؟

آقای زیباکلام به صورت فاحشی در هر دو برداشت خود ره به خطا برده اند. طوری در مورد رویارویی قایق های دلاورمردان کشورمان با ناوها و تفنگداران آمریکایی با زبان طعن صحبت می کنند که گویا هیچ یک از مظاهر فراوان «كَم مِن فِئَةٍ قَليلَةٍ غَلَبَت فِئَةً كَثيرَةً» در طول چهل سال گذشته را ندیده اند. همین الان که ما صحبت می کنیم سالهاست مجاهدان پابرهنه یمنی، ارتش های تا بن دندان مسلح سعودی و اماراتی و متحدان آمریکایی و اسراییلی شان را با کلاشینکف به زانو درآورده اند و به فضل الهی با تصرف قریب الوقوع شهر مأرب، ضربه نهایی را بر پیکر آن ها وارد میسازند. پیروزی در جنگ احزاب هشت ساله دفاع مقدس، شکست داعش و متحدان غربی و عربی اش در سوریه و عراق، پیروزی در جنگ 33 روزه لبنان و جنگهای غزه، اسیر کردن سربازان متجاوز انگلیسی و آمریکایی، زدن پهپاد گلوبال هاک، تصرف نفتکش انگلیسی و .... اجازه دهید از بقیه این فهرست طویل نام نبرم. کاش لااقل یک پیروزی نظامی از آن ابرقدرت و متحدانش در طول چهار دهه گذشته نام می بردند و سپس در مورد تقابل قایق ها و ناوها به کنایه سخن می کردند. 

البته ایشان علاوه بر نادیده گرفتن قدرت اراده و ایمان، خطای دیگری هم دارند. اینکه قایق را دیده اند اما آن توان بزرگ نظامی پشت سر قایق را ندیده اند. احیانا اصل داستان را به این جهت زیر سوال میبرند که در معادلات ماتریالیستی شان، محال است که نظامیان متکی به ناوهای جنگی در مقابل قایق های تندرو کم بیاورند. درست حدس زده اند، زیرا آن نظامیان برخلاف ایشان، آنچه ورای این قایق است را دیده اند. آن ها انبوه قایق های تندروی موشک انداز و پهپادهای مسلح رادارگریز و موشک های کروز و بالستیک آماده شلیک در ساحل را دیده اند. آن ها پیش از این بارها مزه عزم و جسارت رزمندگان ما را چشیده اند. آن ها برخلاف ایشان معنای منطق بازدارنده «دوران بزن و در رو گذشته است» را فهمیده اند. میدانند هیچ تجاوزی بی مجازات رها نخواهد شد و هیچ قدرت نمایی بدون هزینه نخواهد بود. آن ها برخلاف ایشان می دانند پشتوانه دلاورمردی که در آن قاب تماشایی، آسوده خیال به ناو آمریکایی می نگرد، حماسه سازی فرزندان این مرز و بوم در هشت سال دفاع مقدس و پیروزی مدافعان حرم بر آمریکا و متحدانش در عراق و سوریه است. 

اشتباهات بخش دوم صحبت های آقای زیباکلام حتی از بخش اول هم خسارت بارتر است. باز به طعنه گفته اند: "این پیروزی افتخار آفرین، چه کمکی به مهار بیکاری و تورم می کند!؟". گویا بر این باورند که اعتبار هر تحولی در کشور، معطوف به میزان تأثیر آن بر کاهش بیکاری و تورم است. از تحولات علمی و فرهنگی و ورزشی و هنری گرفته تا مسئله تأمین امنیت. با این منطق، هر کشوری تا مرغ و تخم مرغش گران است باید قید فرهنگ و امنیت مردمش را بزند یا در المپیک ها و المپیادها شرکت نکند. اما طُرفه آنکه، آنچه در دریای عمان اتفاق افتاد از قضا سرتاسر مرتبط با معیشت مردم و مهار بیکاری و تورم است. ساده اش این است که بپرسیم اگر بازپس گیری 750 هزار بشکه نفت کشور، معادل 55 میلیون دلار از ثروت ملی، مرتبط با معیشت مردم نیست، پس چه چیزی مرتبط با معیشت مردم است!؟ 

البته ارتباط پیروزی اخیر با معیشت مردم حتی از این هم بسیار فراتر است. جریان فکری که ایشان به آن تعلق دارند در هشت سال دولت گذشته کوشید با یک دوقطبی سازی کاذب از اقتدار و معیشت، بهبود وضع اقتصادی مردم را به میزان کرنش در برابر قدرت های غربی گره بزند. حتی آب خوردن ملت را هم به مذاکره گره زدند. مردم را از سایه های توهمی جنگ ترساندند تا مگر به خواسته های ابرقدرت تن دهند. هشت سال اقتصاد مملکت را معطل نوع مزاج و میزان مرحمت رؤسای جمهوری دموکرات و جمهوری خواه کردند. بس نیست!؟ 

خودشان خوب میدانند این ابرقدرت پوشالی برای آنکه بتواند با دست پر بر سر میز مذاکره بیاید نیازمند آنست که با اقداماتی همچون همین دزدی های دریایی، ملت و مسئولان ایرانی را مرعوب نماید. نوچه اش اسراییل هم این روزها با همین هدف، تمرین حمله به تأسیسات هسته ای ایران را در بوق و کرنا می کند. همین اسراییلی که می گفتند دشمن برجام است ولی اکنون دارد برای بازگشت ایران به میز مذاکره خود را به آب و آتش میزند! آیا این آمریکایی که مردم را از حمله اش به ایران می ترساندند، همان نیست که بعد از 20 سال جنگ و صرف میلیاردها دلار هزینه، حتی حریف طالبان هم نشده است!؟

اگر صحنه را خوب نبینیم مثل هشت سال گذشته سرمان کلاه میرود. آمریکا بیش از آنچه نشان می دهد محتاج توافق است. آمریکایی که وقتی گرفتار منجلاب عراق و افغانستان بود، چین گوی سبقت را از آن ربود. این ابرقدرت رو به زوال، نه تنها امکان ورود به هیچ جنگ دیگری را ندارد بلکه حتی میخواهد خود را از هر اشتغال دیگری به جز چین برهاند. مشکل دیگرش آنست که وقتی از توافق خارج  میشد به متحدان اروپایی اش وعده داده بود که ایران در برجام می ماند ولی الان کشورمان به غنی سازی60 درصد رسیده است. بالا رفتن قیمت انرژی و تورم جهانی هم قوز بالا قوز شده و بر نیاز جهانی به منابع انرژی ایران افزوده است. فهرست مشکلات ایالات متحده بیش از اینهاست: اینکه ایران به تحریم ها خو کرده و اینکه خوداتکایی و اصلاحات اقتصادی پیشه کرده و اینکه به الگویی از مقاومت در برابر استکبار تبدیل شده و اینکه ...

اکنون که دلاورمردان کشورمان در دریای عمان، دست حریف را رو کرده و ضعف وی و اقتدار ما را به رخ کشیدند چرا برخی به جای تجلیل و تشکر زبان به طعن و کنایه می گشایند!؟ در چنین شرایطی که نیاز است مسئولان ما برگ های برنده خود را زیاد کرده و برخلاف تیم مذاکره کننده قبلی از موضع قدرت و اعتماد به نفس وارد مذاکرات شوند چرا برخی همچون گذشته برای مذاکره تعجیل می کنند!؟ چرا همچون گذشته اقتصاد و معیشت مردم ما را به نتایج مذاکره گره میزنند!؟ آیا دغدغه منافع ملی دارند یا اینکه به منافع ملی ضربه میزنند!؟
    
 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۷۶۴۱۶۰۹:۰۷:۱۸ ۱۴۰۰/۸/۱۵
آقای زیبا کلام تنها نبودند . توئیت جناب آقای عباس عبدی را ببینید در مورد این داستان
ناشناس۲۲۷۶۵۸۰۱۰:۱۶:۵۰ ۱۴۰۰/۸/۱۵
این ها همان تقی زاده های این روزگار هستند منتهی مسؤولیتی ندارند و فقط افکار پلیدشان را در بین همفکرانشون می پروانند که وقتی مسوولیت می‌گیرند و مملکت را دو قطبی می کنند و گروگانگیری در جهت منافع کدخدا
ناشناس۲۲۷۶۶۷۰۱۰:۴۹:۵۸ ۱۴۰۰/۸/۱۵
اگر این ماجرا حقیقت داشته، پس چرا قیمت نفت کاهش پیدا کرد؟ چرا یک شبکه و خبرگزاری خارجی درستی آن را تایید نکرد؟
ناشناس۲۲۷۶۸۱۷۱۱:۴۰:۱۴ ۱۴۰۰/۸/۱۵
تمام خبرگزاری ها و رسانه های خارجی و غربی این خبر را بطور گسترده پوشش دادند و به برد ایران را در این ماجرا اعتراف کردند.
ناشناس۲۲۷۷۰۴۳۱۳:۳۲:۰۱ ۱۴۰۰/۸/۱۵
سپاه بار دیگر هیمنه پوشالی امریکا را در هم شکست و نوچه های داخلی امریکا دردشون اومد.
ناشناس۲۲۷۷۲۹۹۱۶:۳۵:۴۸ ۱۴۰۰/۸/۱۵
مثلا کدوم ها؟ آمریکا اصولا یه کشور یکپارچه نیست وگرنه افرادی بیسوادی مثل ترامپ ریس جمهور نمیشدن. ۵۲ ایالت و کشوره با دیدگاه‌های متفاوت. بیشتر مثل یه کمپانی خصوصی هست که نخبگان دنیا رو جمع کرده و به همه دنیا سرویس علمی و تکنولوزی می‌دهد و همه دنیا میدوشنش. حالا ما با با این کمپانی سر دعوا داریم و خودمون رو از این سرویسها محروم کردیم کجاش خوبه؟
ناشناس۲۲۷۶۸۷۳۱۲:۰۸:۱۶ ۱۴۰۰/۸/۱۵
زیباکلام باید پاسخگو باشد چرا کدخداشون تو زرد از اب در اومد و از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد ؟!
ناشناس۲۲۷۶۸۹۱۱۲:۱۵:۰۱ ۱۴۰۰/۸/۱۵
چون منشا خبر از ایران بود و قرار هم نیست یک کشتی گرفتن نفت تکان عجیب بخورد
ناشناس۲۲۷۶۸۹۴۱۲:۱۷:۰۱ ۱۴۰۰/۸/۱۵
اگر دقت کنید نظامی های روی ناو آمریکایی حتی لباس و کلاهخود نظامی به تن ندارن. هیچ کدوم هم اسلحه دستشون نیست و دارن نگاه می کنن. این نشون دهنده اینه که فقط داشتن نگاه می کردن چه خبره
ناشناس۲۲۷۷۸۲۴۰۷:۲۳:۳۰ ۱۴۰۰/۸/۱۶
چون بهشون گفتند دست از پا خطا کنند رفتن جایی که عرب نی انداخت
ناشناس۲۲۷۶۹۱۹۱۲:۲۷:۳۳ ۱۴۰۰/۸/۱۵
بعضی‌ها نون خودشونو از مخالفت با همه چیز وطنشون درمیارن ____ ظاهراً اگه این شومن‌ها یکبار موافق باشن نونشون قطع میشه
ناشناس۲۲۷۷۳۰۹۱۶:۴۶:۰۶ ۱۴۰۰/۸/۱۵
واقعا اگر اصلاح طلبان، مفتی این حرف ها را بزنند کلاه سرشان رفته مگر اینکه سفارت فخیمه .... ان شاءالله که این نیست...
حسین۲۲۷۷۰۶۷۱۳:۴۵:۵۰ ۱۴۰۰/۸/۱۵
مگه به تلفات جانی عین الاسد اعتراف کردند که به این بکنند؟؟... باو یارو خودشو ابرقدرت جهان میدونه نه برگ چغندر
ناشناس۲۲۷۷۱۳۱۱۴:۱۸:۵۷ ۱۴۰۰/۸/۱۵
شما ندیدی و گر نه همه جا منعکس شد حتی در نشست خبری سخنگوی پنتاگون...! البته کسی که خودش رو به خواب زده نمیشه بیدار کرد!!!!!!!!!
ناشناس۲۲۷۷۱۶۰۱۴:۴۰:۴۵ ۱۴۰۰/۸/۱۵
از کی تا حال خبرگذاریهای وابسته به دولتهای آمریکا و ... خبر تحقیر خودشان را پخش میکنند یا کلا‌سانسور و یا با تغییر شکل و ماهیت خبر اون رو به نفع خودشان در بوق می کنند
ناشناس۲۲۷۷۵۱۵۱۹:۵۶:۱۸ ۱۴۰۰/۸/۱۵
خو معلومه جنابعالی نمیدونی رسانه دنیا دست کیه
محمد۲۲۷۷۶۲۴۲۱:۵۶:۰۰ ۱۴۰۰/۸/۱۵
خوابی حدودی 30 شبکه جهانی از جمله ایتالیا و آمریکا و روسیه و ژاپن و قطر و فرانسه تایید کردن. خوابی خوش باشی
محمد۲۲۷۷۷۴۵۰۱:۱۲:۴۷ ۱۴۰۰/۸/۱۶
حقیقت داره
ناشناس۲۲۷۷۷۹۷۰۵:۵۹:۴۹ ۱۴۰۰/۸/۱۶
چون امپراتوری رسانه دست آمریکا و غربه
ناشناس۲۲۷۶۶۷۳۱۰:۵۱:۴۵ ۱۴۰۰/۸/۱۵
حتماً علی اف از دیدن این تصاویر به خودش لرزیده است!!!!
ناشناس۲۲۷۶۷۳۴۱۱:۱۱:۵۸ ۱۴۰۰/۸/۱۵
این ماجرا صد در صد در تغییر محاسبات الهام علیف و اردوغان تاثیر گذار است.
ناشناس۲۲۷۶۸۶۹۱۲:۰۴:۴۳ ۱۴۰۰/۸/۱۵
الهام علی اف و اردوغان در مقابل ایران عددی نیستن.
ناشناس۲۲۷۷۰۴۰۱۳:۳۰:۰۸ ۱۴۰۰/۸/۱۵
بعد از شنیدن این خبر چهره الهام علیف و اردوغان و بن سلمان دیدن داشت.
ناشناس۲۲۷۶۷۴۰۱۱:۱۳:۵۱ ۱۴۰۰/۸/۱۵
بایدن لرزیده!
ناشناس۲۲۷۶۷۵۷۱۱:۲۱:۴۰ ۱۴۰۰/۸/۱۵
یک روز بعد با اظهار نظر وزارت خارجه اش مشخصی است که خیس کرده
ایوب۲۲۷۷۰۹۹۱۴:۰۰:۱۰ ۱۴۰۰/۸/۱۵
ببین این مسئله چه ربطی به علیف دارد سنگش خیلی سنگینی کرده رو سرتان
ناشناس۲۲۷۷۱۶۷۱۴:۴۹:۱۹ ۱۴۰۰/۸/۱۵
دوست عزیز متاسفانه باکو با رفتارهای چند سال اخیر دشمنی تفرقه افکنی با مردم ایران ثابت کرده است. لطفا در تطهیر با قدرت پوشالی ایشان تلاش نکنید.
ناشناس۲۲۷۶۷۰۴۱۱:۰۲:۰۰ ۱۴۰۰/۸/۱۵
گفته شده که کشتی ویتنامی نفت ایران را برای چین برده، چین هم برش گردانده. در واقع نفت خودمان را تحویل گرفتیم!!!
ناشناس۲۲۷۶۸۲۳۱۱:۴۲:۳۴ ۱۴۰۰/۸/۱۵
خوشبختانه در 3 ماه اخیر صادرات نفت ایران به چین افزایش چشمگیری داشته است و یانکی ها لج شون در اومده و می خواستن با نفت دزدی جلوی صادرات نفت ما را بگیرند که با مشت محکم سپاه مواجه شدند.
ناشناس۲۲۷۶۸۶۸۱۲:۰۳:۵۲ ۱۴۰۰/۸/۱۵
چین با نفت دزدی امریکا همکاری نکرد و سپاه نفتکش ویتنامی حامل نفت دزدی ایران را در مقابل ناوهای امریکایی توقیف کرد.
ناشناس۲۲۷۶۸۹۶۱۲:۱۷:۳۴ ۱۴۰۰/۸/۱۵
خخخه نفت به چین برده شده و پس گرفته شده ساقی را عوض کن که از آنها خبر می گیری
ناشناس۲۲۷۷۰۶۸۱۳:۴۵:۵۶ ۱۴۰۰/۸/۱۵
فیلم و همه تصاویرش موجوده که نفتکش رو گرفتن و آمریکاییا رو عقب روندن بعد میگی گفته شده از چین برگشته؟! درضمن اگه نفت خودمون نبود که نمیگفتن آمریکا داشت می‌دزدید!!!
امیرحسین۲۲۷۷۰۷۵۱۳:۴۷:۵۶ ۱۴۰۰/۸/۱۵
خیلی واست ناراحتم کاش امریکا نفتکش ما رو توقیف می کرد و در همه جهان اعلام می کرد تا تو کمی خوشخال بشی و راحت بتونی ایران رو تخریب کنی و نگران هم نباش دشمنان ایران قراره انقدر روایت درست کنند تا سرانجامش ایران رو مقصر و تحقیر نشون بدن تو هم برو روایت هاشون رو حفظ کن
ناشناس۲۲۷۷۳۳۰۱۷:۰۴:۳۳ ۱۴۰۰/۸/۱۵
قضیه مانند تطهیر دوران پهلوی است که توسط رسانه هاشون به خورد امثال اینها می‌دهند با وارونه کردن حقایق
ناشناس۲۲۷۷۱۱۷۱۴:۱۱:۳۲ ۱۴۰۰/۸/۱۵
گفته شده توسط اربابانت؟
محسن۲۲۷۷۱۷۴۱۴:۵۲:۰۵ ۱۴۰۰/۸/۱۵
این خبرا از کجات دراوردی
ناشناس۲۲۷۷۱۹۸۱۵:۱۳:۰۰ ۱۴۰۰/۸/۱۵
کی گفته؟! همونی که دزدی کرده داد میزنه آی دزد رو بگیرید!
ناشناس۲۲۷۷۴۳۷۱۸:۲۴:۵۴ ۱۴۰۰/۸/۱۵
بنده خدا توهم که طوطی رسانه های معاند شده ای
ناشناس۲۲۷۷۴۹۵۱۹:۴۱:۰۹ ۱۴۰۰/۸/۱۵
تو دیگه واقعا شوتی از ماجراهای دنیا
ایرانی۲۲۷۷۵۴۹۲۰:۴۷:۳۳ ۱۴۰۰/۸/۱۵
لطفاً ی ابی به سر وصورتتت بزن.
ناشناس۲۲۷۷۶۶۲۲۲:۴۲:۲۰ ۱۴۰۰/۸/۱۵
اون وقت آمریکا این وسط چیکاره بود؟
ناشناس۲۲۷۶۹۲۱۱۲:۲۸:۴۵ ۱۴۰۰/۸/۱۵
اصلاح طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و فقط باید سکوت کنند.
ناشناس۲۲۷۶۹۳۰۱۲:۳۴:۳۲ ۱۴۰۰/۸/۱۵
گندی که اصلاح طلبان زدند قجرها نزدند قیمت ارز را 10 برابر گران کردند.
ناشناس۲۲۷۷۰۹۶۱۳:۵۸:۳۴ ۱۴۰۰/۸/۱۵
اصلاح طلبان باید جوابگو باشند چرا کدخدا شون از برجام خارج شد و صادرات نفت ایران رو صفر کرد ؟! در حالیکه اژانس 15 بار پایبندی ایران رو به برجام تایید کرده بود.
ناشناس۲۲۷۷۰۵۱۱۳:۳۹:۰۱ ۱۴۰۰/۸/۱۵
حتنا دولت احمدی‌نژاد یادت رفته. عجبا
ناشناس۲۲۷۶۹۲۶۱۲:۳۲:۵۱ ۱۴۰۰/۸/۱۵
دو قطبی یعنی چه!؟
ناشناس۲۲۷۶۹۸۹۱۲:۵۹:۰۲ ۱۴۰۰/۸/۱۵
حمایت برخی اصلاح طلبان از تروریست های امریکایی مایه تاثر و تاسف است.
ناشناس۲۲۷۷۰۳۶۱۳:۲۵:۱۶ ۱۴۰۰/۸/۱۵
یعنی کدخدا پرست وکدخداستیز
عطا۲۲۷۷۲۱۶۱۵:۲۱:۱۴ ۱۴۰۰/۸/۱۵
اما ما. همه ایرانی هستیم ایران ما دشمنانی کمی ندارت پس حرف ماباید اول باشد
ناشناس۲۲۷۷۶۷۲۲۲:۵۳:۵۴ ۱۴۰۰/۸/۱۵
سلام خدا ایران رو از دست این غربگرا ها نجات بده
ناشناس۲۲۷۶۶۰۹۱۰:۲۷:۰۵ ۱۴۰۰/۸/۱۵
اگر 3-4 تا قایق می توانند از پس دو ناو و هلیکوپتر آمریکایی بر بیایند، پس ما چرا پولمان را هدر داده و ناو جماران و امثالم را ساختیم؟
مهران۲۲۷۶۶۶۳۱۰:۴۷:۵۰ ۱۴۰۰/۸/۱۵
یعنی خودت این کامنت رو گذاشتی برای مسخره کردن این رو متوجه نمی شی پشتیبان اون قایق ها انواع موشکهای زمین به دریا و پولاد و موشک زیر سطحی و ...است بیشتر با این حرفا و کنایه ها خودتون رو مسخره میکنید
ناشناس۲۲۷۷۳۹۰۱۷:۴۶:۲۰ ۱۴۰۰/۸/۱۵
روی نا و امریکا نه موشک بود نه تفنگی تا حالا با سنگ از خودشان دفاع میکردن داخل دریا هم سنگ نبوده
ناشناس۲۲۷۶۶۷۲۱۰:۵۱:۳۳ ۱۴۰۰/۸/۱۵
متاسفم برای دیدگاه شما، ناو های آمریکایی فقط بخاطر چندتا قایق عقب نکشیدند، و زورگو هرگز به این صورت عقب نمیکشه. بلکه عقبه قایق ها بودند که آمریکارو ذلیل کردند. موشکهایی که از ساحل روی ناوها قفل شدند و ناوهای صدای آلارم اونو شنیدند.
ناشناس۲۲۷۶۸۶۴۱۲:۰۲:۰۳ ۱۴۰۰/۸/۱۵
دانشمند! اگر شما موشک دارید ناو های آمریکایی هم سامانه ضد موشک دارن. اگر شما موشک روی ناو لاک می کنید اونها هم موشک روی تمام بنادر ما لاک می کنند
ناشناس۲۲۷۷۱۶۴۱۴:۴۸:۰۷ ۱۴۰۰/۸/۱۵
کوچولو آمریکا اینجا مهمان است و نمی تواند با کشوری که باروتی از تجهیزات و آمادگی دارد در بیفتد
ناشناس۲۲۷۷۱۷۳۱۴:۵۱:۰۹ ۱۴۰۰/۸/۱۵
دانشمند وقتی یک موشک بالستیک هزار تنی خورد وسط فرق سر این ناو آن وقت فرق سامانه ها را میفهمی
مهران۲۲۷۷۲۱۱۱۵:۱۹:۵۵ ۱۴۰۰/۸/۱۵
دانشمند اولا در یک ناو بیش از ده هزار نفر وجود داره به علاوه چند ده جنگنده و ... ثانیا ایران موشک زیر سطحی حوت رو داره که سریع ترین موشک زیر سطحی دنیاست که هیچ سامانه ضد موشکی زیر اب نمیتونه رهگیریش کنه (این حرف ایران نیست بعد از رونمایی روسها و امریکایی ها این رو تایید کردن) ثالثا برو ماجرای شبیه سازی حمله به ناو توسط ایران رو در امریکا بخون خود امریکایی ها حمله ایران به ناو رو شبیه سازی کردن و اون فرمانده ای که در نقش ایران قرارگرفت در این شبیه سازی پیروز شد
ناشناس۲۲۷۷۲۴۱۱۵:۳۹:۱۹ ۱۴۰۰/۸/۱۵
پرفسور عزیز، شما یکجا در دنیا نشون بدید که آمریکا میتونسته زور بگه و نگفته، بعد استدلال کنید. همون بهتر شما حساب کنید با 4 تا قایق رفتند. زیاد پای گیم نشستید و فیلم دیدید. قسمت بشه چند باری در مناطق عملیاتی باشید. چند وقت پیشو مثل اینکه یادتون نیست که وقتی صحبت از انتقام شد، آمریکای مجهز شما، ناوهاشو بردن سمت یمن که مبادا اگر درگیری شد، ناوهاش ضربه بخوره. مطمئن باش، حداقل به میزان 100 برابر انبار موشکی اونها در اطراف ما، ما موشک برای دفاع داریم. ترامپ جونتون خاطر شما هست، گفت 50 نقطه ایران رو میزنم، کجارو زد دقیقا؟ تفکر مثل شما هست که ظالم پروری میکنه. بالاتر از موشک، اراده و ایمان سربازهای وطن هست که بر خلاف تمام پادشاهان اخیر ایران، ذره ای خاک به دشمن ندادند و نمیدن.
امیر۲۲۷۷۲۷۳۱۶:۱۰:۰۷ ۱۴۰۰/۸/۱۵
دکتر طالبان هم داره پز شکست آمریکا رو میده بعد ۲۰ سال. منتها اونی که نابود شد زندگی مردم افغانستان بود. شرکتهای آمریکایی که بودجه شون رو گرفتن و سودشون رو بردن. تو هم خوشحال باش روی آمریکا رو کم کردی فعلا که نفت ه تو بندر عباس ه و ایران داره رشد عربستان و قطر رو تماشا میکنه و نفت توی تانکرهای خودش رو
ناشناس۲۲۷۷۹۱۸۰۸:۵۸:۲۹ ۱۴۰۰/۸/۱۶
دانشمندی که میگی موشک حوت داریم که هیچ سامانه ضد موشکی نمی تونه رهگیری کنه. حداقل برو بخون که برد این موشک چقدره؟ بردش فقط 15 کیلومتره و دفاع آخر برای ساحل محسوب میشه
RA1350۲۲۷۷۶۳۲۲۲:۰۰:۲۷ ۱۴۰۰/۸/۱۵
درود
ناشناس۲۲۷۶۶۸۵۱۰:۵۴:۱۷ ۱۴۰۰/۸/۱۵
بله با قایق نمیشود تا اقیانوس های دور رفت یا برای طولانی مدت در دریا منتظر دزدان دریایی بود
ناشناس۲۲۷۶۷۰۵۱۱:۰۲:۰۲ ۱۴۰۰/۸/۱۵
درکت به این حد نرسیده که برای آب های دور تر نیاز به ناو هست نه یک قایق که اتفاقا روی آن ناو هم قایق سوار می کنند برای اهداف کوچکتر
ناشناس۲۲۷۶۷۳۱۱۱:۱۰:۴۵ ۱۴۰۰/۸/۱۵
قایق های تندرو توسط ناوهای جماران و شهید ناظری و غیره پشتیبانی و حمایت می شدند ساده لوح نباش.
aaa۲۲۷۶۷۵۴۱۱:۱۹:۱۹ ۱۴۰۰/۸/۱۵
مقاله را بادقت بخوان ترس ناوها از قایقها نیست از توان نظامی پشتیبان آنهاست واقعا درک این مطلب ساده اینقدر سخت است یا بعضی دوست دارند خود را به بلاهت بزنند
ناشناس۲۲۷۶۸۲۶۱۱:۴۳:۴۴ ۱۴۰۰/۸/۱۵
این شخص به ظاهر استاد دانشگاه هنوز نفهمیده که این دلاوران در حوزه مسؤلیت خودشان و وظایف ذاتیشان اقدام کرده اند چه ربطی به قیمت تخم مرغ دارد مثل اینه که شما از وزارت صنعت و معدن انتظارداشته باشید که برود عملیات نظامی انجام دهد ،حوزه اقتصاد ارگانهای خاص خودشو داره که بایستی جهادی عمل کنند،طبق نظر این استاد نااستاد چون تورم هست بایستی مرزها و امنیت را ول کنیم آموزش و پرورش و امثال هم رارهاکنیم که تخم مرغ گران شده...
ناشناس۲۲۷۷۵۹۱۲۱:۱۱:۰۲ ۱۴۰۰/۸/۱۵
دون کیشوتی به قضیه نگاه کرده
ناشناس۲۲۷۷۰۱۲۱۳:۰۷:۱۴ ۱۴۰۰/۸/۱۵
عقلتان همین‌قدر است که دنبال برجام و منافع فروشی هستید واقعا گمان کردی صرفا به خاطر آن چند قایق عقب‌نشینی کردند؟
احمد۲۲۷۷۳۷۲۱۷:۲۹:۳۸ ۱۴۰۰/۸/۱۵
ناوهای ایران واسه ابهای دورتر ساخته شدند... اما قایقهای کوچک تندرو تو ابهای خلیج فارس وعمان که نزدیک ایران است خوب عمل میکنند... هرکدوم وظایف خودشونو دارند وبه یه کاری ساخته شدن.. ایران حتی میخواد ناوهای بسیار سنگینتر بسازد.. حتی سپاه هم قراره شناورهای سنگین بسازه.. چون هرکدوم واسه کاری طراحی شدن... تو ابهای کم عمق وسرزمینی قایقهای تندرو خیییلی بهتر از ناو عمل میکنن... نمونه هاشم توجنگ 8ساله دیدیم... امریکا خیلی راحت تونست ناوهای ایران که ساخت خود امریکابود بزنه اما حریف قایقهای تندرو اون زمان ایران نمیشد! اگه قایق تندرو کارایی نداشت چین به سمت ساخت اینجور شناورها نمیرفت! مثلا پهپاد یه کارایی داره وجنگده یه کارایی وبمب افکن یه کارایی.....
ناشناس۲۲۷۷۴۵۶۱۸:۴۲:۲۴ ۱۴۰۰/۸/۱۵
یکباردیگر تحلیل رابخوان
ناشناس۲۲۷۷۶۵۶۲۲:۳۹:۲۶ ۱۴۰۰/۸/۱۵
اولا در دهه ۶۰ با چند تا قایق بسیار ساده تر ،همین نفت کشها و ناوهای جنگی آمریکا و شوروی ، را در هم کوبیدیم، و در ضمن ناو جماران و امثال آن را برای جنگ با ناوشکنها در آب‌های دور ساختیم...
ناشناس۲۲۷۷۸۱۸۰۷:۰۸:۰۰ ۱۴۰۰/۸/۱۶
واقعا چرا شما انقد درجه نفهمیدنتان بالاس
ناشناس۲۲۷۶۶۴۱۱۰:۴۰:۳۹ ۱۴۰۰/۸/۱۵
بهترین راهش اینکه که مسئولان مربوطه یه کنفرانس خبری بذارن تا مردم سئوال کنن و جواب سئوالای این ماجرا رو شفاف بگیرن
ناشناس۲۲۷۶۷۶۵۱۱:۲۳:۲۰ ۱۴۰۰/۸/۱۵
برای پس گیری نفت کسی کنفرانس خبری نمی‌گذارد، افکارتان دست خودتان باشد نه نفرت پراکنان
آرزو۲۲۷۷۴۴۵۱۸:۳۱:۰۹ ۱۴۰۰/۸/۱۵
چرا؟؟؟ کجاش شفاف نیست؟؟ امریکا شکست خورده. همین.
ناشناس۲۲۷۶۷۳۹۱۱:۱۳:۴۱ ۱۴۰۰/۸/۱۵
زیباکلام و عباس عبدی رو اگر ول کنیم همین الان سفارت امریکا رو اب و جارو می کنند.
ناشناس۲۲۷۶۷۶۷۱۱:۲۳:۴۷ ۱۴۰۰/۸/۱۵
این ها نان ایران را می خورند اما حافظ منافع امریکا در ایران هستن.
ناشناس۲۲۷۶۸۷۱۱۲:۰۶:۳۸ ۱۴۰۰/۸/۱۵
زیباکلام پاسخگو باشد چند میلیارد تومان پول کمک های مردمی به زلزله زدگان را چیکار کرد ؟!
ناشناس۲۲۷۶۹۱۵۱۲:۲۵:۵۴ ۱۴۰۰/۸/۱۵
نتانیاهو : اصلاح طلبان بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران هستن.
ناشناس۲۲۷۷۱۱۰۱۴:۰۷:۴۳ ۱۴۰۰/۸/۱۵
اینها جنگ طلب نیستند و مخالف انزوای ایران هستند و خواستار دوستی با دنیا و نگران معیشت امثال شماها هستند
ناشناس۲۲۷۷۱۶۸۱۴:۴۹:۴۳ ۱۴۰۰/۸/۱۵
مخالف انزوای ایران با ناموس فروشی و هرچی ارباب گفت ولو به قیمت اشغال کشور!
ناشناس۲۲۷۶۸۶۶۱۲:۰۳:۴۲ ۱۴۰۰/۸/۱۵
عبدی خودش جزو دیوار بالا رفته های سفارت آمریکا هست
ناشناس۲۲۷۶۹۳۴۱۲:۳۶:۴۸ ۱۴۰۰/۸/۱۵
عباس عبدی و اصغرزاده و حجاریان و معصومه ابتکار از دیوار سفارت امریکا بالا رفتن و کشور را دچار تحریمهای اولیه کردند حالا مجیزگوی یانکی ها شده اند !
سعید۲۲۷۷۲۸۴۱۶:۲۱:۰۷ ۱۴۰۰/۸/۱۵
اون موقع جوگرفته رفته بالای دیوار والان هم حافظ منافع آمریکا در ایران هست
محمد۲۲۷۷۱۶۳۱۴:۴۷:۴۹ ۱۴۰۰/۸/۱۵
مزخرف کلام بیشتر برازنده ایشان هست..‌‌...کاش ایشان را میدیدم و رودر رو میپرسیدم..حد سقف حقارت کجاست.....
ناشناس۲۲۷۷۳۵۴۱۷:۱۹:۵۴ ۱۴۰۰/۸/۱۵
این زیبا کلام نیست این اقا زشت کلام هست، واقعا استاد دانشگاه هست وای به حال دانشجویان دانشگاه این استادش باشد
ناشناس۲۲۷۶۸۲۹۱۱:۴۴:۵۹ ۱۴۰۰/۸/۱۵
زیباکلام: "این پیروزی افتخار آفرین، چه کمکی به مهار بیکاری و تورم می کند!؟" 1-از اقای زیباکلام بپرسید که اگر نفت کش ایران را می دزدیدند چه کمکی به مهار بیکاری و تورم می شد؟ 2- آقای زیباکلام بهتر نیست درباره عملکرد فساد انگیز دولتی که سینه چاک آن بودید حداقل نتوضیح دهید؟
ناشناس۲۲۷۶۹۷۹۱۲:۵۴:۴۵ ۱۴۰۰/۸/۱۵
اصلاح طلبان 8 سال مملکت را به قهقرا بردند و فقر و محرومیت را در کشور توسعه دادند و خون مردمو توی شیشه کردند و حالا فقط باید ساکت باشند.
ناشناس۲۲۷۷۵۹۹۲۱:۱۸:۳۵ ۱۴۰۰/۸/۱۵
نیروی نظامی مسئول ایجاد اشتغال نیست، مسئول ایجاد اقتدار و بازدارندگی است. چرا وقتی خودتان مسئول بودید فکری به حال تورم و اشتغال نکردید؟؟؟
حسین۲۲۷۷۰۴۶۱۳:۳۳:۴۱ ۱۴۰۰/۸/۱۵
اصلاح طلبها خوبی جمهوری اسلامی نمی خوان دلشان برای نظام نمی سوزد
ناشناس۲۲۷۷۲۵۸۱۵:۵۲:۰۶ ۱۴۰۰/۸/۱۵
فقط یک نفر پاسخ این سوال رابدهد از سال ۹۰ تا ۱۴۰۰ طی ده سال ارزش دلار ۲۸ برابر شده که آثار آن در تمامی وجوه زندگی مردم ملموس هست وایرانیان فقیر شده اند حالا بفرمایید کی برنده است وکی بازنده؟؟؟
ناشناس۲۲۷۷۳۳۸۱۷:۱۰:۳۰ ۱۴۰۰/۸/۱۵
شما هم بگو چرا ارزش پول ایران در قاجار که از پوند انگلیس با ارزش تر بود در زمان پهلوی بی ارزش شد؟
ناشناس۲۲۷۷۳۳۹۱۷:۱۲:۰۹ ۱۴۰۰/۸/۱۵
اونیی که به اصلاحطلبان رای دادن بازنده و اصلاحطلبان (کاسبان اصلی تحریم) که به بهانه رفع تحریمها رای آوردن برنده!!
ناشناس۲۲۷۷۳۵۱۱۷:۱۸:۳۶ ۱۴۰۰/۸/۱۵
اصلاً نمی‌فهمم. از بحث که خیلی دور شدی. ولی آخه آدم عاقل شما دیدی آدما خونه می‌خرن؟ چرا؟ چون امنیت می‌خوان. هیچ کسی هم به کسی که خونه داره نمی‌گه چی شد پس؟! چرا این خونه سیرت نمی‌کنه؟! معیشت هم که دست خودتون بود و دولت تدبیرررررر و امید. الان از چی طلبکارید؟!
غلام۲۲۷۷۵۴۳۲۰:۳۵:۴۱ ۱۴۰۰/۸/۱۵
چجور حساب کردی۲۸برابر؟والا تازمانی که یادمون میاد زمان احمدی نژاد نزیک چهار هزار تومن بود الان سی تومن هم دلارو بگیریم میشه ۷ برابر اون ۲۱برابر دیگش از کجا اومد اقای دکتر؟
علی۲۲۷۷۳۰۶۱۶:۴۱:۳۷ ۱۴۰۰/۸/۱۵
کسی که از خوشحالی کردن مردم برای برد تیم ملی فوتبال ناراحت میشود و نسبتهای فاشیستی به مردم کشورش میدهد چگونه میتواند تحمل کند که پوزه اربابش به خاک مالیده بشود اینها غرب زدگانی هستند که حتی از نشان دادن زشتیهای دنیای غرب بدشون میاد اگر اقای زیبا کلام در ترکیه یا عربستان و حتی فرانسه زندگی میکردند و خلاف مواضع حکومت بیانیه و مقاله مینوشتند ، پوستی بر تنشان نمیماند که معلوم بشود زیبا بوده یا زشت .
اشنا۲۲۷۷۳۲۳۱۶:۵۸:۳۸ ۱۴۰۰/۸/۱۵
اقای زشت کلام بیشترازین خودرا عمق فرض نکنید
ناشناس۲۲۷۷۴۰۱۱۷:۵۵:۰۸ ۱۴۰۰/۸/۱۵
یک سوال نفت نفتکش ایرانی کی به سرقت رفت چطور که هیچ اخباری در خبرگزاری های دنیا نیومد حداقل انتقال اون حجم نفت سه روز زمان داره چطور تو این سه روز کاری نکردند نفتکش ایرانی اون لحظه کجا بود
ناشناس۲۲۷۷۶۲۷۲۱:۵۷:۰۵ ۱۴۰۰/۸/۱۵
وای برسر کسانی که آب به آسیاب دشمن زبون میریزند ایران قدرتمند پوزه ی این دزدان را به خاک ابدی مالید امروز ایران یک ابر قدرت هست بعضی چه بخواهند چه نخواهند..جاوید ایران بزرگRA1350
احمد۲۲۷۷۷۱۲۲۳:۵۱:۰۰ ۱۴۰۰/۸/۱۵
افرادی در جامعه هستند که همیشه برای هر مطلبی ساز وارونه میزنند. مثلا همین افراد وقتی نظام خودش را در گیر طالبان و باتلاق افغانستان نکرد، گفتند چرا ما علیه طالبان نجنگیدیم. در صورتیکه دام و تله افغانستان اگر ایران در آن گرفتار میشد هزینه‌های سنگین اقتصادی و معیشتی برای کشور و مردم داشت. ضمن اینکه این یک مقدمه‌ای بود برای درگیری بزرگتری در شمال غرب که با همدستی اسرائیل و اردوغان و الهام که وقتی ما خوب در باتلاق افغانستان گرفتار شدیم، ما را در جبهه دیگری در گیر نمایند تا به شدت بنیه اقتصادی و معیشتی و حتی امنیتی ما آسیب ببیند، و اربابانشان بتنوانند در مذاکرات به راحتی هر امتیازی را از ما بگیرند که کمترین آن بحث هسته‌ای بود و بعد دنبال نابودی اقتدار موشکی و پهپادی و سپس نابودی جبهه مقاومت و در نهایت تجزیه کشور. اما این افراد معلوم‌الحال اصرارداشتند که ما باید با طالبان مقابله کنیم. در صورتیکه الآن که با این حرکت غرور آفرین سپاه زمینه امنیت برای صادرات بیشتر نفت و بهبود اقتصادی فراهم شده و از طرفی تیم مذاکره کننده می‌تواند با اعتماد به نفس بالاتری در مقابل زیاده خواهی بیگانگان بایستد، میگویند این حرکت سپاه چه سودی برای کشور و معیشت مردم داشته است. این افراد زمانی موشکهای ایران را هم گفتند اینها ماکت است و پیشرفتهای هسته‌ای کشور را نیز باور نداشتند تا زمانیکه دیدند دشمن آنرا باور کرده است. خدا انشالله اینها را هدایت کند تا دست از خودزنی و خود تحقیری بردارند.
مش غلام۲۲۷۷۷۶۳۰۱:۵۷:۱۲ ۱۴۰۰/۸/۱۶
حالا اونا که‌ نصف یک محموله نفتی را میخواستن ببرن که نتونستن خدا را شکر یکی يقه اين آقا زاده هایی که سالهاست دارن با رانت ثروت اين ملک را غارت و خون مردم را در شیشه میکنن بگیره
ناشناس۲۲۷۶۴۲۲۰۹:۰۹:۰۲ ۱۴۰۰/۸/۱۵
این ماجرا و تصاویر پخش شده خیلی گنگ بود و هزاران سئوال ایجاد کرد در اذهان مخاطب
ناشناس۲۲۷۶۵۶۸۱۰:۰۹:۱۵ ۱۴۰۰/۸/۱۵
برای مخاطبان رسانه های لندنی نه؟ برو عمو
ناشناس۲۲۷۶۵۷۳۱۰:۱۳:۲۶ ۱۴۰۰/۸/۱۵
برای ما که کاملا واضح بود!
ناشناس۲۲۷۶۵۸۶۱۰:۱۸:۳۳ ۱۴۰۰/۸/۱۵
مشخص است خیلی دردناک بود که آمریکا جان به فاصله چند متری بیاید ولی با شیرمردانی روبرو شدن که مجبور به عقب نشینی شدن
ناشناس۲۲۷۶۶۰۱۱۰:۲۳:۲۶ ۱۴۰۰/۸/۱۵
مضاف بر اینکه آمریکا کلا داستان رو تکدیب کرده
ناشناس۲۲۷۶۷۵۹۱۱:۲۲:۲۴ ۱۴۰۰/۸/۱۵
امریکا برای سرپوش گذاشتن بر روی شکست شون ماجرا را تکذیب کرده است.
ناشناس۲۲۷۶۸۰۲۱۱:۳۵:۱۸ ۱۴۰۰/۸/۱۵
آمریکا و شکست ؟!!!!!
ناشناس۲۲۷۶۸۶۳۱۲:۰۱:۰۲ ۱۴۰۰/۸/۱۵
شکست مفتضحانه امریکا در افغانستان نشان داد که شیطان بزرگ رو به افول است و خود بایدن و ترامپ هم به شکست در افغانستان اعتراف کردند.
ناشناس۲۲۷۶۷۷۰۱۱:۲۵:۰۱ ۱۴۰۰/۸/۱۵
خخخخه کلا همه چیز تکذیب شده است درکتان می کنیم چقدر دردناک بود حداقل خود آمریکا رد نکرد
ناشناس۲۲۷۶۴۳۰۰۹:۱۲:۲۵ ۱۴۰۰/۸/۱۵
در فیلم لحظه ورود نیروهای ایران به عرشه از زاویه ای نشان داده می شود که باید فیلم بردار قبل از نیروها بر روی عرشه مستقر شده باشد.
ناشناس۲۲۷۶۵۷۲۱۰:۱۲:۱۱ ۱۴۰۰/۸/۱۵
یعنی واقعا فکر می‌کنی یه نفر رفته رو عرشه بعد گفته صدا، دوربین، حرکت، بعد اونا راه افتادن!؟!؟!؟ اون تصویری که شما می‌بینی با پهپاد یا ریزپرنده گرفته شده!!!
شوت زاده۲۲۷۶۵۹۴۱۰:۲۱:۱۷ ۱۴۰۰/۸/۱۵
شاید فیلمبردار همدست نیروهای تروریستی سنتکام بوده .
ناشناس۲۲۷۶۷۷۶۱۱:۲۶:۵۳ ۱۴۰۰/۸/۱۵
نه توسط خود سربازان نیروی دزد تروریستی آمریکا گرفته شده فقط چشم برزخی می خواهد که ببینیم!
ناشناس۲۲۷۷۳۳۲۱۷:۰۵:۱۸ ۱۴۰۰/۸/۱۵
با پهپاد فیلمبرداری شده قربان
ناشناس۲۲۷۷۹۰۰۰۸:۴۴:۴۹ ۱۴۰۰/۸/۱۶
عزیزم اگه نمی دونی بدون، الان لباس های جدید نظامیان حتی تا پلیس های معمولی هم مجهز به دوربین هستش
ناشناس۲۲۷۶۴۳۵۰۹:۱۴:۰۶ ۱۴۰۰/۸/۱۵
برای من هم روایت مسئولان و هم روایت آمریکاییها جای ابهام داره. امیدوارم مسئولان ابهامات رو رفع کنن. مثلا کشتی ای که اول گفته میشه نفت ایران رو حمل میکرده و آمریکا توقیفش کرده کجاست؟
ناشناس۲۲۷۶۵۷۰۱۰:۱۰:۵۵ ۱۴۰۰/۸/۱۵
توقیف کرده؟ عزیزم محموله ها را بین کشتی جابه جا کردن نه خود کشتی
ناشناس۲۲۷۶۷۲۷۱۱:۰۹:۵۸ ۱۴۰۰/۸/۱۵
می دونی جابجا کردن نفت اقلا دو روز طول می کشه ؟؟
ناشناس۲۲۷۶۸۳۱۱۱:۴۵:۱۰ ۱۴۰۰/۸/۱۵
امریکایی ها سر فرصت محموله نفت را جابجا کردند زیرا حتی تصور نمی کردند که اینگونه از سپاه رو دست بخورند.
ناشناس۲۲۷۶۹۰۹۱۲:۲۲:۵۵ ۱۴۰۰/۸/۱۵
خوب که چی وقتی نفت جابجا شد بعدا کشتی گرفتن، چی را می خواهید ثابت کنید؟ بس نیست حرف های خاله زنکی؟
ناشناس۲۲۷۶۸۷۴۱۲:۰۸:۲۱ ۱۴۰۰/۸/۱۵
دانشمند! شیپ تو شیب محموله کشتی با این سایز حداقل 24 ساعت زمان لازم داره. نیروهای ایرانی تو اون مدت کجا بودن؟ چرا زمان انتقال محموله حمله نکردن؟
ناشناس۲۲۷۶۹۳۷۱۲:۳۸:۵۳ ۱۴۰۰/۸/۱۵
نیروهای سپاه دیر متوجه نفتی دزدی یانکی ها شدند اما وقتی متوجه شدند قاطعانه اقدام کردند.
ناشناس۲۲۷۶۹۷۶۱۲:۵۲:۰۷ ۱۴۰۰/۸/۱۵
وقتی نفت را جابه جا می کنند برای دزدی اولین کار عدم اجازه ارتباط با بی سیم هست!
ناشناس۲۲۷۷۹۲۶۰۹:۰۱:۳۴ ۱۴۰۰/۸/۱۶
یعنی شرکت نفت تو رادار نمی دیده که نفتکش با اون عظمت 2 روزه که یک جا وایستاده؟ هیچ تماسی باهش نگرفتن؟ اصلا شک نکردن چرا 2 روزه یک جا وایستاده؟
ناشناس۲۲۷۷۱۸۸۱۵:۰۲:۴۴ ۱۴۰۰/۸/۱۵
بعداز تزریق نفت ربوده شده به نفتکش وازادسازی کشتی ایرانی. توسط مسولین کشتی به نیروهای ایرانی دزدی نفت رو اطلاع میدن اونها هم در اسرع وقت عملیات روانجام میدن
Majid۲۲۷۷۲۴۹۱۵:۴۵:۱۹ ۱۴۰۰/۸/۱۵
عزیز چن ماه پیش نفتمونو وقتی در مسیر ونزوئلا بود این کشتی به ایران خیانت کرد و نبرد ونزوئلا و تحویل آمریکا داد الان ایران اینجا خرشو گرفت
ناشناس۲۲۷۶۴۴۳۰۹:۱۶:۲۴ ۱۴۰۰/۸/۱۵
در حیرتم از این همه بازتاب غرور آفرین! کلا خوش میگذره بهتون! از اوضاع زندگی مردم هم خبر دارید؟ از کرونا که در سایه مسئولیت پذیری شما نصبت به جامعه کرور کرور مرده روی دست مردم گذاشته خبر دارید؟ از وضعیت مسکن؟ قیمت یک دانه تخم مرغ....... فکر نمی‌کنم خبر داشته باشید وگرنه از زاویه دیگه ای به زندگی نگاه می‌کردید.
ناشناس۲۲۷۶۵۹۶۱۰:۲۱:۵۹ ۱۴۰۰/۸/۱۵
برای مغزهای شست و شو شده مغزی که فقط دنبال خبرهای منفی ایران به خوردشان میدهند وقتی خبرهای پیروزی ایران به گوش برسد به مانند یک... عمل می کند!
ناشناس۲۲۷۶۶۱۴۱۰:۲۷:۴۶ ۱۴۰۰/۸/۱۵
مثلا اگه تخم مرغ گرونه، ما از اینکه یه کشتی‌گیر مدال طلای جهان رو گرفته نباید خوشحال بشیم!؟ نباید احساس غرور کنیم!؟ به نظر خودت این حرف شما ریختن ماست تو قیمه نیست!؟
ناشناس۲۲۷۶۷۳۶۱۱:۱۲:۳۱ ۱۴۰۰/۸/۱۵
اين حرف شما يك مغلطه است.... كشتى م مدال آن ربطي به اقتصاد كشور نداره ولى بحران هاى متعددي كه با امريكا درست شده، مستقيم با اقتصاد مربوطه
ناشناس۲۲۷۶۸۳۶۱۱:۴۸:۳۲ ۱۴۰۰/۸/۱۵
مشکلات اقتصادی کشور ثمره برجام است قبل از برجام دلار 3 هزار تومان مرغ کیلویی 5 هزار تومان و برنج 4 هزار تومان و تخم مرغ دانه ای 50 تومان و گوشت 25 هزار تومان و پراید 17 میلیون بود با برجام قیمت همه اقلام 10 برابر شد.
ناشناس۲۲۷۶۹۶۸۱۲:۴۸:۵۳ ۱۴۰۰/۸/۱۵
عراقچی: نتیجه برجام تحریم بیشتر بود.
ناشناس۲۲۷۶۹۱۶۱۲:۲۶:۲۶ ۱۴۰۰/۸/۱۵
مدال هم ربط پیدا می کند دوم هم دوستان تو گروگانگیری می کردن از معیشت بعد هم به اربابت بگو دست از این کارها بردارد و برای ما مزاحمت ایجاد نکند که مجبور بشویم تشر به آنها بزنیم
ناشناس۲۲۷۶۹۲۴۱۲:۳۰:۳۹ ۱۴۰۰/۸/۱۵
اصلاح طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و خزانه خالی تحویل دادند و باید پاسخگوی وضع موجود باشند.
شهاب۲۲۷۶۹۹۹۱۳:۰۱:۳۶ ۱۴۰۰/۸/۱۵
مغلطه افکار و کم آگاهی امثال شماست که هنوز متوجه نشده اید که اگه حتی خاک پای آمریکا بشید اقتصاد و امنیت ایجاد نمیشه!
ناشناس۲۲۷۷۰۷۲۱۳:۴۷:۲۰ ۱۴۰۰/۸/۱۵
یعنی اگه میزاشتیم نفت رو می بردن مشکل آمریکا با ما حل می شد؟! به نظرم تازه پر رو تر می شد
ناشناس۲۲۷۷۳۵۸۱۷:۲۱:۵۱ ۱۴۰۰/۸/۱۵
شما ایییییین همه دولتتون اومد سازش کرد. عجب رویی دارین.
ناشناس۲۲۷۷۴۰۷۱۸:۰۱:۰۶ ۱۴۰۰/۸/۱۵
حالا هشت سال هر چی امریکا گفت روحانی و وزرا براش خوش خدمتی کردند کدوم بحرانا را آمریکا کم کرد هر چی دوُلت داشت تحریممون کرد و خارمون کرد انسان باید از دید اقتدار باشد نه ذلیل بودن
ناشناس۲۲۷۷۶۴۶۲۲:۲۹:۱۲ ۱۴۰۰/۸/۱۵
بحران اقتصادی ساخته دست اصلاح طلبان است. تحریم ها قبل از دولت تدبیر و امید هم بودند ولی بحران رشد ۸ برابری قیمت دلار و کاهش شدید ارزش پول ملی و ابرتورم فاجعه بار کنونی پیش نیامد. تفاوت در نوع مدیریت است. مدیریت چپاولگرانه اصلاح طلبان، با مدیریت علمی دلسوزان به حال مردم تفاوت دارد.
ناشناس۲۲۷۶۸۷۵۱۲:۰۹:۲۲ ۱۴۰۰/۸/۱۵
مدال گرفتن یک کشتی گیر اقتصاد کشور رو دچار بحران نمی کنه. اما سرشاخ شدن با آمریکا عواقبش روی کل اقتصاد ایران اثر میزاره
ناشناس۲۲۷۶۹۴۳۱۲:۴۱:۲۸ ۱۴۰۰/۸/۱۵
10 برابر شدن قیمت دلار و سکه و مسکن و خودرو و موبایل و مواد غذایی و پوشاک غیره در 8 سال گذشته نتیجه مذاکره و تعامل با امریکا بود و ضربات سهمگینی به اقتصاد کشور وارد کرد.
ناشناس۲۲۷۶۹۵۰۱۲:۴۲:۴۶ ۱۴۰۰/۸/۱۵
در زمان طاغوت که ایران گاو شیرده امریکا بود چرا 80 درصد مردم زیر خط فقر بودند و زاغه نشینی در کشور بیداد می کرد ؟!
ناشناس۲۲۷۶۹۷۸۱۲:۵۴:۴۲ ۱۴۰۰/۸/۱۵
امریکا خیلی وقت است با ایران سرشاخ شده و ایران هم دارد مدارا می کند وگرنه باید بیشتر مقابل به مثل می کرد
آزاد۲۲۷۷۰۲۹۱۳:۲۰:۵۸ ۱۴۰۰/۸/۱۵
الان یعنی بزاریم عمو سامت نفت ایران رو ببره؟؟حتما برا صبحانشون هم میخوای یه دس کله پاچه سفارشی بفرستی؟
ناشناس۲۲۷۷۳۴۳۱۷:۱۴:۰۴ ۱۴۰۰/۸/۱۵
نتیجه قدم زدن با آمریکا هم مشخصه!!
S۲۲۷۷۰۷۷۱۳:۴۸:۰۴ ۱۴۰۰/۸/۱۵
باشه عزیزچشم دفعه بعد اومدن دزدی کشتی رو ک دودستی تحویل میدیم هیچ باشون دست وروبوسی میکنیم سرشاخم نمیشیم عجبببب بخدا آدم میمونه تو کار بعضیا اصلا فکرم میکنین اگه بزارن ببرن میگن بی عرضن نزارن ببرن میگن درگیرنشین
محمدعلی۲۲۷۷۷۱۸۲۳:۵۸:۲۲ ۱۴۰۰/۸/۱۵
صددرصد یاسن کمی داری وبچه سالی که دلخوش به این داستان بافیها میکنی وهیچ خبری از وضعیت اسفبار اقتصادی مردم نداری
ناشناس۲۲۷۶۶۱۹۱۰:۳۰:۱۴ ۱۴۰۰/۸/۱۵
این خبر رو برای شما بازتاب ندادن!! بالاخره کم نیستن آدمهایی که تحت فشار معیشت هستن اما عزت و غرور ملی‌شون براشون مهمتره!!
احمد۲۲۷۶۹۵۶۱۲:۴۵:۱۳ ۱۴۰۰/۸/۱۵
دوست عزیز ادم های شریفی که گرفتار معیشت هستند غرورشان خیلی وقت هست که زیر پاه له شده . عزت نفس دارند که به روی شما نمی اورند والا چه کسی هست که از غرور آفرینی در هر عرصه ای خوشحال نشود.
ناشناس۲۲۷۶۶۲۱۱۰:۳۱:۱۱ ۱۴۰۰/۸/۱۵
به دوران پسا آمریکا خوش آمدین و تو هم به خاطر این خیلی داری اذیت می شوی و دیگر هم مردم فهمیدن چه خبر است که با دو قطبی سازی بین معیشت و مذاکره اقتصاد را در این چند سال معطل دشمنان کردین
بهنام۲۲۷۶۶۳۹۱۰:۳۸:۵۷ ۱۴۰۰/۸/۱۵
فعلاً که هرکسی مشکلاتش بیشتر و خودش مظلوم‌تره، بیشتر از دیگران به کشورمون و انقلابمون وفاداره و تلاش می‌کنه. نمونه‌ش شرکت در انتخاباته که در شهرستان‌های محروم‌تر بیشتره تا شهرستان‌های مرکزی و تهران و مناطق مرفهین بی‌درد.
ناشناس۲۲۷۶۶۸۸۱۰:۵۵:۳۲ ۱۴۰۰/۸/۱۵
مشکلات امروز کشور میراث دولت مورد وثوق شماست جناب زیباکلام لطفا"ساکت باشید.
ناشناس۲۲۷۶۹۲۷۱۲:۳۲:۵۸ ۱۴۰۰/۸/۱۵
برجامو پله کردند و مردمو ذله کردند دست بردار هم نیستن !
ناشناس۲۲۷۷۴۹۱۱۹:۳۴:۳۸ ۱۴۰۰/۸/۱۵
من نمی دونم شما کجا زندگی می کنی که مردم کرورکرور میمیرند ،بابا مردم دیگه ماسک هم نمیزنند ،بازار ها هم که رو به راهه ،اگه اینجوره که شما میگی باید از ترس وگرانی همه جا تعطیل باشه ،یا شکم خیلی مهمه،
ناشناس۲۲۷۶۴۵۱۰۹:۱۹:۵۱ ۱۴۰۰/۸/۱۵
حالا چرا این ماجرا ۱۰ روز بعد رسانه ای شده ؟!
ناشناس۲۲۷۶۶۹۶۱۰:۵۸:۲۱ ۱۴۰۰/۸/۱۵
ماجرا همزمان با سالروز 13 ابان رسانه ای شد تا لج امریکا را در بیاروریم.
ناشناس۲۲۷۶۷۰۰۱۱:۰۰:۰۳ ۱۴۰۰/۸/۱۵
چرا کدخدای تو زودتر نگفت؟ ابهت شما را از بین می برد؟ که آن هم بر باد رفت
ناشناس۲۲۷۷۰۲۰۱۳:۱۳:۵۹ ۱۴۰۰/۸/۱۵
برای اینکه مخفی‌کاری دولت و رسانه‌های امریکا بهتر و با تصویر نشان داده شود شاید کسانی که مغزشان را دادند دست رسانه‌های دشمن کمی باور کنند
ناشناس۲۲۷۶۴۵۳۰۹:۲۱:۴۳ ۱۴۰۰/۸/۱۵
چرا شما همیشه عادت کردید بجای پاسخ به یک پرسش پرسش کنده را تخریب کنید اصلا فرض کنید سوالاتی که آقای زیبا کلام میپرسد را یزید پرسیده جواب سوال را بدهید
ناشناس۲۲۷۶۶۰۰۱۰:۲۳:۱۴ ۱۴۰۰/۸/۱۵
و شما هم عادت دارین مطلب رو نخونده نظر بدین!!! یه بار دیگه با دقت و آرامش بخون جوابش داده شده!! اینقدر هم خودت رو اول هفته ناراحت نکن!!
ناشناس۲۲۷۶۶۹۱۱۰:۵۷:۰۴ ۱۴۰۰/۸/۱۵
زیباکلام و دوستان همفکران او باید پاسخگوی وضع موجود باشند نه مدعی !
ناشناس۲۲۷۷۷۲۱۰۰:۰۵:۱۹ ۱۴۰۰/۸/۱۶
پرچم بالاست
ناشناس۲۲۷۶۷۱۰۱۱:۰۴:۰۳ ۱۴۰۰/۸/۱۵
کاشکی سوال بود بیشتر نفرت پراکنی بود و بارها گفتیم تا زمانی که حکومت از امثال دوستان این زیبا کلام باشند و رخنه کنند هم آشوب هست و هم تحریم
ناشناس۲۲۷۶۷۱۲۱۱:۰۴:۲۴ ۱۴۰۰/۸/۱۵
این آقای صادق زیباکلام، کلام زیبایی داره فقط ای کاش صادق هم بود!!
ناشناس۲۲۷۷۳۶۹۱۷:۲۷:۱۸ ۱۴۰۰/۸/۱۵
تخریب یعنی چی؟! تو کجای این متن تخریب دیدی؟! یه کشو تو اووووج تحریم اومده حال بزرگ ترین ابرقدرت جهان رو گرفته ابهتش رو له کرده بعد میان می گن قیمت تخم‌مرغ!!! به‌ نظرم این سوالا دنبال جواب نیستن ولی با این حال بازم جوابش تو متن مقاله هست.
نوری۲۲۷۶۴۵۵۰۹:۲۲:۰۲ ۱۴۰۰/۸/۱۵
احسنت،فکرنمی کردم این استادتمام وقت دانشگاه اینقدر کم سواد وکوته بین باشد.بیچاره دانشجویانی که ایشان استادشان هست.
ناشناس۲۲۷۶۷۱۵۱۱:۰۵:۵۳ ۱۴۰۰/۸/۱۵
قضیه این شخص همانند آن هایی است که به خاطر سیاست می خواستند ورزش ایران را تعلیق کنند و نامه می نوشتند
ناشناس۲۲۷۷۳۳۴۱۷:۰۶:۱۷ ۱۴۰۰/۸/۱۵
عزیزم‌مدرکش‌راازدانشگاه‌امام‌صادق‌گرفته‌به‌خاطر‌آنکم‌سواد‌است شما‌باسواد‌بالایتان‌ایشان‌راببخشید
ناشناس۲۲۷۶۴۵۶۰۹:۲۲:۰۹ ۱۴۰۰/۸/۱۵
واقعه ای که ١٠ روز پیش اتفاق افتاده، چرا خبرش الآن اعلام می شود؟ اگر محرمانه نبوده چرا به وقتش اعلام نشد؟
ناشناس۲۲۷۶۵۶۳۱۰:۰۷:۱۳ ۱۴۰۰/۸/۱۵
اتفاقا به وقتش اعلام شد!
ناشناس۲۲۷۶۶۰۲۱۰:۲۳:۴۵ ۱۴۰۰/۸/۱۵
دوست داشتیم، و همزمان با 13 آبان و هم در زمان اعلام مذاکرات اعلام شود که دوستان تو در حالت بیشتر دفاعی فرو بروند
ناشناس۲۲۷۶۷۴۴۱۱:۱۶:۲۲ ۱۴۰۰/۸/۱۵
هر خبری با مقتضیات زمان مناسب اعلام میگردد این خبر رو در آستانه 13 آبان روز مبارزه با استکبار رسانه ای کردند
ناشناس۲۲۷۶۴۵۸۰۹:۲۲:۵۹ ۱۴۰۰/۸/۱۵
موضع گیری عباس عبدی هم مشابه زیبا کلام بوده است
ناشناس۲۲۷۶۴۶۱۰۹:۲۳:۳۴ ۱۴۰۰/۸/۱۵
با این اقتدار ناوهای آمریکایی از منطقه فرار کردند و به زودی آمریکا کلیه تحریمها را برمی دارد و بایدن ذلیلانه کلیه شروط ایران را قبول میکند!!!!!
ناشناس۲۲۷۶۷۲۲۱۱:۰۸:۵۴ ۱۴۰۰/۸/۱۵
زیباکلام باید پاسخگو باشد چرا در 8 سال ذلت و واداده گی و تسلیم امریکا تحریم ها را بر نداشت و بلکه 10 برابر بیشتر کرد ؟!
ناشناس۲۲۷۶۷۸۷۱۱:۳۰:۱۴ ۱۴۰۰/۸/۱۵
با این کارها و امثال آن دوران کد خدایی آمریکا جانت برای حرف زور بر جهان دارد از بین می رود را تسریع می کنیم که
ناشناس۲۲۷۷۳۷۳۱۷:۳۰:۱۲ ۱۴۰۰/۸/۱۵
چرا خودتونو می‌زنین به کوچه علی چپ؟! ما نه همچنین چیزی گفتیم نه همچین چیزی می‌گیم. یعنی واقعاً نمی‌تونید درک کنید آمریکا چه ضربه ای خورده؟!
ناشناس۲۲۷۶۴۶۳۰۹:۲۴:۰۳ ۱۴۰۰/۸/۱۵
متاسفانه چنان این خبر را بسیار ناشیانه گزارش داده اند که باعث شک و گمان بسیاری از مردم شده است. یکی از بزرگان میگوید ای کشتی همان بود که نفت ما را به آمریکا داد، یکی میگوید در حال انتقال نفت از یک کشتی! بوده که نامی از آن نیامده.....به هر حال مسئله راچنان مبهم نشان داده اند که......
ناشناس۲۲۷۶۷۹۲۱۱:۳۱:۳۰ ۱۴۰۰/۸/۱۵
برو کلیپ کوشکی را نگاه کن
ناشناس۲۲۷۶۴۶۷۰۹:۲۵:۱۱ ۱۴۰۰/۸/۱۵
آخه توی این ماجرا نباید قیافه یه دشمن رو ببینیم ؟
ناشناس۲۲۷۶۵۶۹۱۰:۰۹:۵۵ ۱۴۰۰/۸/۱۵
یعنی اون ناو با اون عظمت کنترل از راه دور بوده!؟!؟
ناشناس۲۲۷۶۵۹۳۱۰:۲۱:۱۵ ۱۴۰۰/۸/۱۵
اتفاقا چقدر قیافه‌هاشون دیدن داره!!!
ناشناس۲۲۷۶۴۷۱۰۹:۲۷:۰۴ ۱۴۰۰/۸/۱۵
من فقط توی اون تصاویر یه آبراه رو دیدم ( ظاهرا هم آبراه بین المللی است ) که همه دارن از کنار هم به آرامش رو میشن و هیچکس هم به هیچکس کاری نداره نفتکش و ناو حنگی و قایق و ....
ناشناس۲۲۷۶۷۷۳۱۱:۲۵:۲۶ ۱۴۰۰/۸/۱۵
تو سرت را از زیر برف بیرون بیار خفت و خواری یانکی ها رو حتما"می بینی.
رضا۲۲۷۷۷۸۳۰۳:۳۷:۰۵ ۱۴۰۰/۸/۱۶
من خودم ملوان بودم همش درسته این نفتکش قبلا نفت ایران رو برد وپولش رو نداد الان گیر افتاد
ناشناس۲۲۷۶۴۷۲۰۹:۲۷:۲۵ ۱۴۰۰/۸/۱۵
مساله ای که ما بهش توجه نمی کنیم اینه که برای آمریکاییها حتی کشته شدن یک سرباز هم براشون مهمه و باید براش جواب پس بدن. پس فکر نکنین انها می ترسن یا نمی تونن و شما می تونین. انها به شکلی عمل می کنن که جون سربازشون در کمترین خطر ممکن باشه.
ناشناس۲۲۷۶۷۰۶۱۱:۰۲:۰۴ ۱۴۰۰/۸/۱۵
هزاران نفر از نظامیان امریکایی در عراق و افغانستان کُشته شدند کک شون هم نگزید.
ناشناس۲۲۷۶۸۰۵۱۱:۳۶:۲۹ ۱۴۰۰/۸/۱۵
بعله مانند شخم زدن پایگاه الاسد که فتوشاپی بود! یا کشته شدن هزاران آمریکایی در سوریه و عراق که باز همچنان می خواهید بمانید ولی با زور داریم بیرونتان می کنیم و فقط مردم عادی این کشورها را بکشید که افتخار هم می کنید یا تحریم بر ایران که مردم بی گناه را اذیت کنید که چرا با سیاست شما دشمنان بشریت یکی نیستیم
ناشناس۲۲۷۶۸۸۳۱۲:۱۲:۳۰ ۱۴۰۰/۸/۱۵
خود آقای دکتر ظریف گفت ما یک ساعت قبل محل موشک باران رو به رئیس جمهور عراق خبر دادیم!
ناشناس۲۲۷۶۹۵۵۱۲:۴۴:۴۹ ۱۴۰۰/۸/۱۵
خون حاج قاسم عزیز تاوان افتضاح برجام بود ظریف باید پاسخگو باشد.
ناشناس۲۲۷۶۹۸۲۱۲:۵۶:۲۰ ۱۴۰۰/۸/۱۵
نیم ساعت خبردادن باعث نمی شود تمام پایگاه‌های آمریکا در عراق تخلیه شود
ناشناس۲۲۷۶۹۸۶۱۲:۵۷:۱۶ ۱۴۰۰/۸/۱۵
این چه ابر قدرتی است که بر فرض بداند که موشک می آید دفاع نمی کند از پایگاه؟
ناشناس۲۲۷۷۳۷۸۱۷:۳۳:۳۲ ۱۴۰۰/۸/۱۵
شما چرا چشماتونو بستین؟! خود آمریکا گفته من آنقدر تو عین‌الاسد تلفات دادم بازم شما قبول نمی‌کنین!
ناشناس۲۲۷۶۴۷۷۰۹:۲۸:۱۹ ۱۴۰۰/۸/۱۵
امثال زیباکلام 8 سال کشور را معطل برجام کردند که نه تنها مشکلات ما را حل نکرد بلکه اوضاع را بدتر کرد. ااصلاح طلب ها 8 سال اقتصاد مملکت را معطل اوباما و ترامپ و بایدن کردند.
ناشناس۲۲۷۶۵۷۱۱۰:۱۲:۰۷ ۱۴۰۰/۸/۱۵
8 سال نیست 20 سال است امثال اینها کشور را مسخره دشمنان کردن و طرف مقابل هم می زنند تو سر ایران
ناشناس۲۲۷۶۴۸۰۰۹:۲۹:۳۵ ۱۴۰۰/۸/۱۵
مطمئن باشید که نیروهای آمریکایی دستور داشتند تا اقدامی انجام ندهند. وگرنه از پس چهار تا قایق بر می آمدند.
ناشناس۲۲۷۶۵۷۵۱۰:۱۳:۵۶ ۱۴۰۰/۸/۱۵
آن وقت جون بعدش چی؟ خودشان خوب می‌دانند چه اتفاقی می افتد هرچند خود قایق ها مجهز به موشک هستند و کشتی بزرگ حریف قایق های متعدد کوچک نمی شود وقتی انواع صلاح دارند
ناشناس۲۲۷۶۶۳۲۱۰:۳۶:۵۲ ۱۴۰۰/۸/۱۵
مطمئن باشید که اصلا اتفاقی نیوفتاده)))
ناشناس۲۲۷۶۶۶۱۱۰:۴۷:۰۹ ۱۴۰۰/۸/۱۵
خودفروخته خودکم بین
ناشناس۲۲۷۶۷۰۱۱۱:۰۰:۴۷ ۱۴۰۰/۸/۱۵
امریکایی ها میدانستن اگر اقدامی انجام بدهند ناوهاشون در خلیج فارس منهدم و نابود می شوند اونها ماجرای رشادت شهید نادر مهدوی را هنوز بخاطر دارند.
ناشناس۲۲۷۶۷۴۶۱۱:۱۶:۲۹ ۱۴۰۰/۸/۱۵
امریکایی ها از سپاه می ترسند در سال 94 هم که نظامیان امریکایی را در خلیج فارس کت بسته اسیر کردیم جرئت هیچکاری را نداشتند.
ناشناس۲۲۷۶۷۹۱۱۱:۳۱:۲۶ ۱۴۰۰/۸/۱۵
دستور داده بودند برید تا دم نفتکش سوک سوک کنید برگردین .... آره ؟
ناشناس۲۲۷۷۱۲۵۱۴:۱۴:۵۱ ۱۴۰۰/۸/۱۵
اره جان خودت
ناشناس۲۲۷۶۴۸۳۰۹:۳۰:۱۴ ۱۴۰۰/۸/۱۵
در تهیه فیلم و تصاویر باید دقت و زمان بیشتری گذاشته میشد
ناشناس۲۲۷۶۵۷۸۱۰:۱۵:۴۲ ۱۴۰۰/۸/۱۵
از شما عذر میخوام! هزینه بلیط جلوی در به شما برگشت داده میشه!!
ناشناس۲۲۷۶۶۰۶۱۰:۲۵:۱۹ ۱۴۰۰/۸/۱۵
خیلی دردناک بود این تصاویر هالیوودی اما واقعی پس درد گوارای وجودی کدخدا پرستان
ناشناس۲۲۷۶۹۳۸۱۲:۳۹:۲۲ ۱۴۰۰/۸/۱۵
هر وقت معنی لیبرال را درست متوجه شدی و از اهلش فهمیدی به منهم بگو. چون میبینم کاربردش برای شما خیلی ساده و پیش پا افتاده است. اما هرچه تلاش میکنم معنیش را در جملات شما نمی فهمم.
ناشناس۲۲۷۶۴۸۵۰۹:۳۱:۱۰ ۱۴۰۰/۸/۱۵
اصولا اقناع ایشون کار سختی است
ناشناس۲۲۷۶۴۸۶۰۹:۳۱:۱۷ ۱۴۰۰/۸/۱۵
بدبختی مملکت ما زیر سر لیبرال هایی مثل زیبا کلام است .
الیاس۲۲۷۶۴۸۷۰۹:۳۱:۳۶ ۱۴۰۰/۸/۱۵
آقای دکتر زیباکلام، من باور دارم که شما یک استاد توانمند در سخنرانی و باهوش برای انتخاب زمان ارائه نظریه های جنجالی هستید. سئوالم اینست که چرا بعد از گذشت 90 روز از دولت روحانی، پیگیر اشتغال، تورم، دلار، نان و آب مردم نبودید؟ "لعنت به سیاست."
ناشناس۲۲۷۶۴۸۹۰۹:۳۲:۱۹ ۱۴۰۰/۸/۱۵
بابا بی خیال آقای زیبا کلام بشید هر اتفاقی بیفتد ایشان طرفدار غرب و آمریکا است و مخالف جمهوری اسلامی ایران است، دلیلش روشن است، از خودش بپرسید، پول های دلاری که به اسم سیمینار و کنفرانس از ایشان دعوت می کنند و در جیب ایشان می گذارند یک قسمت پول برای اینه که ایشان زبان اونها است هر اتفاق بیفتد زیبا کلام طرفدار آمریکا است تردید نکنید
ناشناس۲۲۷۷۱۲۷۱۴:۱۷:۳۲ ۱۴۰۰/۸/۱۵
آفرین
ناشناس۲۲۷۶۴۹۰۰۹:۳۲:۲۱ ۱۴۰۰/۸/۱۵
قضیه نکات مبهمی دارد: کشتی اولی کجاست؟ خدمه کشتی اول ودوم کجا هستند؟ صاحب نفتکش دوم کیست؟ کشتی اول کی از ایران حرکت کرده در چه مدتی تخلیه شده؟ کشتی دوم کجا پهلو گرفته‌بود؟ اگر آمریکایی ها فقط نظاره گر بودند اصلا برای چی نظاره گر بودند و چرا با اینهمه تجهیزات آمدند؟ چرا موضوع دیر رسانه ای شد وچرا ایران اعتراضی به مراجع بین المللی نکرده؟
ناشناس۲۲۷۶۷۴۹۱۱:۱۸:۱۱ ۱۴۰۰/۸/۱۵
امریکایی ها نظاره گر نبودند بلکه همه تلاش خود را برای بازگردان نفتکش دوم کردند اما موفق نشدند.
ع.ک۲۲۷۷۲۲۳۱۵:۲۵:۴۴ ۱۴۰۰/۸/۱۵
کشتی اول رو بعد از تخلیه رها کردند والان ایرانه .کشتی دوم هم که پرچم ویتنام رو روی آن نصب کردن مصادره شد به نفع بیت المال ایران
ناشناس۲۲۷۶۴۹۲۰۹:۳۲:۴۳ ۱۴۰۰/۸/۱۵
آمریکا اگر می خواست نفت ایران را مصادره کند چرا صبر نکرد نفتکش از برد عملیاتی ایران خارج شود؟
ناشناس۲۲۷۶۵۹۰۱۰:۱۹:۵۳ ۱۴۰۰/۸/۱۵
اینم باید ما جواب بدیم!؟ از خودشون بپرس!!
ناشناس۲۲۷۶۸۱۵۱۱:۳۹:۱۹ ۱۴۰۰/۸/۱۵
نه ببین از نظر این ها کلا هر مشکلی هست از طرف ما هست و ما باید جواب بدهیم
ناشناس۲۲۷۶۴۹۸۰۹:۳۳:۴۳ ۱۴۰۰/۸/۱۵
تنها راه حل مشکلات کشور، ارتباط با دنیا و در راس آن دوستی و ارتباط با امریکا به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان است.
ناشناس۲۲۷۶۷۱۸۱۱:۰۶:۲۳ ۱۴۰۰/۸/۱۵
امریکا رو به افول است و در حال فروپاشی است.
ناشناس۲۲۷۶۸۶۱۱۲:۰۰:۱۴ ۱۴۰۰/۸/۱۵
کره شمالی و ونزوئلا هم رو به صعودن :)
ناشناس۲۲۷۶۹۶۶۱۲:۴۷:۰۳ ۱۴۰۰/۸/۱۵
امریکایی ها به شکست خوردن از ایران و سپاه عادت کردند و هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
ناشناس۲۲۷۶۸۲۱۱۱:۴۱:۵۲ ۱۴۰۰/۸/۱۵
به اربابت بگو دست از دشمنی بردارد و مثل یک کشور عادی رفتار کند آن وقت حرف شما صحیح وگرنه نصف راه که دوران آمریکا فعلی را ایجاد کردیم نصف دیگر آن هم طی می کنیم و امریکا می شود کشور عادی
مردم۲۲۷۷۱۵۲۱۴:۳۲:۳۵ ۱۴۰۰/۸/۱۵
یعنی دلا شیم تا امریکا یک اردنگی بما برنه بشه زمان اخرین شاه !
ناشناس۲۲۷۷۳۸۰۱۷:۳۷:۵۴ ۱۴۰۰/۸/۱۵
من یه سوال از حضرت عالی دارم. به نظر خودت این حرف یه ایرانیه یا یه آمریکایی؟
ناشناس۲۲۷۶۵۰۰۰۹:۳۴:۲۵ ۱۴۰۰/۸/۱۵
در این ماجرای بیان شده سئولات زیادی در ذهن مردم ایجاد شده که لازم است شخصی پاسخگو باشد
ناشناس۲۲۷۶۵۰۱۰۹:۳۴:۴۱ ۱۴۰۰/۸/۱۵
نمیدونم چرا بعضیها که خیلی خوب بلدن بین حجاب ، ورود بانوان به ورزشگاه و ربنای شجریان با معیشت مردم رابطه برقرار کنن اما همونا فکر میکنن هیچ رابطه‌ای بین امنیت و اقتصاد وجود نداره!!!
ناشناس۲۲۷۶۵۰۲۰۹:۳۴:۵۵ ۱۴۰۰/۸/۱۵
متاسفانه عدم اطلاع رسانی شفاف باعث تشکیک های فراوان در این موضوع شده است . تخلیه 700 هزار بشکه نفت زمان زیادی لازم دارد چرا در این مدت هیچ خبری از رسانه های داخل و خارج منتشر نشد ؟ چرا سپاه در مدت تخلیه نفت کش اقدامی نکرد ؟ بر سر نفت کش اول چه بلایی آمد ؟
ناشناس۲۲۷۶۸۴۳۱۱:۵۲:۴۲ ۱۴۰۰/۸/۱۵
بعد از تخلیه نفتکش ، سپاه متوجه نفت دزدی امریکایی ها شد و اقدام کرد.
ناشناس۲۲۷۶۹۲۸۱۲:۳۳:۵۹ ۱۴۰۰/۸/۱۵
این نفتکش چند ماه قبل با دستور آمریکا در حین مبادله نفت بین نفتکش های ایرانی با خودش فرار می کند بدون این که پولش بدهد و الان سرگردنه گیرش آوردیم
ناشناس۲۲۷۶۵۱۵۰۹:۴۰:۴۱ ۱۴۰۰/۸/۱۵
فکر می‌کنم در مواردی مثل همین نفتکش، وظیفه بعضیها اینه که همفکرانشون رو تغذیه فکری کنن، یعنی یه حرفی بهشون یاد بدن که اولا در مقابل دیگران حرفی برای گفتن داشته باشن، دوما خدای نکرده به طرز فکر مقابل گرایش پیدا نکنن، شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی هم با برجسته کردن این الفاظ هم گوینده و هم طرز فکرش رو زنده نگه می‌دارن.
ناشناس۲۲۷۶۵۱۷۰۹:۴۲:۱۳ ۱۴۰۰/۸/۱۵
با اشاره به اقدام اخیر سپاه در دریای عمان،علم‌الهدی گفت: دیگر به انتقال پول از طریق بانک‌های خارجی احتیاج نداریم. تحریم‌ها شکسته شد!!!
ناشناس۲۲۷۶۵۸۳۱۰:۱۷:۳۶ ۱۴۰۰/۸/۱۵
این قسمت «دیگر به انتقال پول از طریق بانک‌های خارجی احتیاج نداریم» رو هم علم‌الهدی گفته یا شما از قوه تخیل خودت استخراج کردی؟؟!!!
ناشناس۲۲۷۶۸۸۷۱۲:۱۴:۰۹ ۱۴۰۰/۸/۱۵
عین همین جمله رو گفته.
ناشناس۲۲۷۶۹۸۴۱۲:۵۶:۲۳ ۱۴۰۰/۸/۱۵
دروغ نگو چنین چیزی نگفته است.
ناشناس۲۲۷۶۵۲۹۰۹:۴۶:۰۶ ۱۴۰۰/۸/۱۵
آمریکا خواهان در گیری نظامی با ایران نیست و دلیل آن را هم همه می دانیم . اما اگر خدای نکرده تصمیم پنتاگون عوض شود و بخواهد به کشور عزیزمان حمله نظامی کند، ظرف نیم ساعت اول جنگ ما را به عصر حجر و دوران پارینه سنگی عقب خواهد برد.
ناشناس۲۲۷۶۷۰۹۱۱:۰۴:۰۰ ۱۴۰۰/۸/۱۵
موشک باران عین الاسد و ساقط کردن هواپیمای گلوبال هاوک و ماجرای اخیر نشان داد که امریکا جرئت رویا رویی با ایران مقتدر را ندارد.
ناشناس۲۲۷۶۷۴۱۱۱:۱۴:۵۹ ۱۴۰۰/۸/۱۵
اگه آمریکا بخواد به ایران حمله کنه اول باید اسرائیل رو ببره یه جای امن پنهان کنه!!
ناشناس۲۲۷۷۲۵۰۱۵:۴۵:۵۳ ۱۴۰۰/۸/۱۵
اسرائیل ۴۰۰ بمب اتمی دارد. نیازی ندارد جایی پنهان شود. میتواند کل خاورمیانه رو یه بار آتیش بزنه
ناشناس۲۲۷۷۳۴۷۱۷:۱۶:۱۵ ۱۴۰۰/۸/۱۵
اول خودش نابود می شود با آن وسعت کمش
ناشناس۲۲۷۷۳۴۹۱۷:۱۶:۵۱ ۱۴۰۰/۸/۱۵
شوروی هم داشت آخرش گذاشت و رفت
ناشناس۲۲۷۷۴۸۵۱۹:۲۴:۴۰ ۱۴۰۰/۸/۱۵
قبل از تصورش دود شده اسرائیل
ناشناس۲۲۷۶۸۳۲۱۱:۴۵:۱۹ ۱۴۰۰/۸/۱۵
آقا این فرمایشات چیه ؟تحلیل های سیاسی را رصد بفرمایید .واقعا آمریکا دیگه نمیتونه در خاور میانه وارد جنگی دیگه بشه .موضوع جنگ در افغانستان و عراق را با حمله نظامی به ایران مقایسه نفرمایید .تجربه عراق ، افغانستان ، ویتنام تجارب سختی برای آمریکا بود و بزرگترین شکست اقتصادی در مقابل چین کمونیست را خورد .اسرائیل هم بلوف میزنه .با اون تراکم جمعیتی که داره فقط کافیه چهار تا موشک ایران از سپر دفاعی رد بشه و وابسته های به ایران در اسرائیل و لبنان بر علیه اش عملیات کنن .مردم ما گرفتار شدیدترین معضلات اقتصادی هستند ولی نمیشه اشتباهات دولت روحانی را تکرار کرد .من فکر میکنم در حال حاضر آمریکا در نقطه ضعف قرار گرفته و اروپا هم که نوکر دست به سینه آمریکاست پس باید از این موقعیت استفاده کرد
ناشناس۲۲۷۷۰۴۱۱۳:۳۱:۱۴ ۱۴۰۰/۸/۱۵
دلیلش رو من نمیدونم یکی بگه لطفا
ناشناس۲۲۷۷۳۸۳۱۷:۴۰:۵۸ ۱۴۰۰/۸/۱۵
چرا همچین نظری دارید؟ قدرت نظامی ما ۱۰۰ درصد از «طالبان» بیشتر است!
ناشناس۲۲۷۶۵۳۰۰۹:۴۶:۴۴ ۱۴۰۰/۸/۱۵
کاش سپاه با آقازاده ها و مفاسد اقتصادی هم همینطور با اقتدار برخورد میکرد که به اینجا نرسیم
ناشناس۲۲۷۶۵۶۷۱۰:۰۹:۰۲ ۱۴۰۰/۸/۱۵
ورود کرده داداش، به جز سپاه کی میتونست حسین فریدون رو دستگیر کنه!؟ برای خودش یه ناوچه موشک انداز بود!!
ناشناس۲۲۷۶۵۸۱۱۰:۱۷:۱۱ ۱۴۰۰/۸/۱۵
و ای کاش با جمهوری تازه استقلال یافته آذربایجان
R۲۲۷۶۵۳۹۰۹:۵۰:۲۶ ۱۴۰۰/۸/۱۵
باسلام،ودرودبرارواح پاک شهیدان،بالاخص سرداردلها،ازخداوندسلامتی برای مردم عزیزکشورم،میخواهم،ازهرقشرومسلکی که هستند،فقط ازخداوندمیخواهم،این راهرطوری که خودش میداندسرجایش بنشاند،چون کسی هست که حتی دنبال تفرقه ونفاق قومی ومذهبی هست.
ناشناس۲۲۷۶۵۵۳۱۰:۰۱:۴۲ ۱۴۰۰/۸/۱۵
البته خود قایق ها مجهز به موشک هستند
ناشناس۲۲۷۶۵۵۶۱۰:۰۴:۱۹ ۱۴۰۰/۸/۱۵
زیبا کلام حرف زیاد میزنه جدی نگیرید
اردوان۲۲۷۶۵۵۸۱۰:۰۴:۲۵ ۱۴۰۰/۸/۱۵
وقتی همه چیز دارد گران می شود و مردم نان ندارند بخورند - نفت کش ویتنامی به چه درد می خورد؟ همه مردم از وضع اقتصادی مستاصل شده اند این را درک کنید
ناشناس۲۲۷۷۳۸۷۱۷:۴۴:۴۴ ۱۴۰۰/۸/۱۵
اولاً شما که مثلاً عدالت گرایید نباید با این سرعت داستان را با اطمینان بیان کنید. دوم اقتصاد چه ربطی به امنیت دارد؟! یعنی چون مردم نان ندارند بگذاریم ازمان نفت بدزدند؟؟!!
اردوان راستین۲۲۷۷۸۹۸۰۸:۴۴:۳۱ ۱۴۰۰/۸/۱۶
جناب اردوغان اگر می گذاشتند نفتکش و نفت را امریکا بدزدد مشکل گرانی حل میشد؟
ناشناس۲۲۷۶۵۵۹۱۰:۰۴:۵۰ ۱۴۰۰/۸/۱۵
اقای رجایی جنابعالی این تریبون رو داری و حرف و نظرت رو به اطلاع مردم میرسونی اما بازخورد حرف هات رو در کامنت های مردم باید جستجو کنی.امثال شمافکر میکنید که نظر شما بالاترین است.اما همین شما هم که در تاکسی و اتوبوس و مترو و صف نان و گوشت و....باشی نظرات مستقیم مردم را میشنوی.
ناشناس۲۲۷۷۳۵۳۱۷:۱۸:۵۵ ۱۴۰۰/۸/۱۵
چه ربطی داشت مغرض به این خبر؟ ما هم بیشتر می گوییم ولی در جای خودش
ناشناس۲۲۷۶۵۶۰۱۰:۰۵:۳۰ ۱۴۰۰/۸/۱۵
انتظار نداشته باشید که یک استاد علوم سیاسی دانشگاه هم مثل بقیه مردم عادی فکر کنه و نتیجه بگیره
ناشناس۲۲۷۶۷۷۷۱۱:۲۸:۰۱ ۱۴۰۰/۸/۱۵
دانشگاهی که این بابا استادش باشد باید درب اون را گاهگل گرفت.
ناشناس۲۲۷۶۵۷۶۱۰:۱۴:۱۱ ۱۴۰۰/۸/۱۵
از اقاى زيباكلام انتظار ديگرى نميتوان داشت. ايشان چند سال پيش هم موافق تشكيل كشور خود مختار كردستان بود! ظاهراً انگلستان تاثير عميقى در اعتقادات ايشان داشته.
ناشناس۲۲۷۶۵۸۲۱۰:۱۷:۲۶ ۱۴۰۰/۸/۱۵
اقاي زيبا كلام از قبل از انقلاب تا امروز مدام در حال اشتباه هست.
ناشناس۲۲۷۶۷۳۷۱۱:۱۲:۳۳ ۱۴۰۰/۸/۱۵
مگه ما نمي گوييم « زيبا كلام » ؟ پس با اين حساب بايد كلام شان هم زيبا باشه كه بهشان مي گوييم : « زيبا كلام » !!
ناشناس۲۲۷۷۳۹۴۱۷:۴۸:۲۸ ۱۴۰۰/۸/۱۵
واقعاً نمی‌دونم هدفت از این نظری که دادی چیه؟! اگه فکر می کنی فامیل با شخصیت مرتبط است باید همه‌ی کلاهدوزان ها کلاهدوز باشند! اگر فکر می‌کنی صفت ایشان است که هیچ. اگر هم برای تفریح نوشتی به نظرم جای مناسبی پیدا نکردی!
محمد جواد۲۲۷۶۵۹۹۱۰:۲۳:۱۰ ۱۴۰۰/۸/۱۵
ایشان لایق اموزش در سطح مهد کودک های کشور هم نیستند چه برسد در مورد این مورد مسائل برای ما اعلام نظر کنند ایشان با هم فکران خیانت کارشان با گند زدن همه جانبه به کشور در این چندین سال اخیر باید اکنون شرم سار باشند وحتی نتواند با خودش در آینه صحبت کند عجیب است که با این همه سخنان فاجعه بار ایشان وامثال ایشان هنوز روی اظهار نظر به جامعه رادارند.
ناشناس۲۲۷۶۶۰۷۱۰:۲۵:۵۷ ۱۴۰۰/۸/۱۵
یه ذره از این اقتدار رو نشون آذربایجان بدید
ناشناس۲۲۷۶۶۹۰۱۰:۵۶:۴۵ ۱۴۰۰/۸/۱۵
همین که یک روز بعد اعلام این خبر می‌گویند ایران پیام دوستی می‌فرستد در حالی که هر بار ایران با اینها گفتگو می کرد همین چیزها را می گفت و مشکلات مرزی دو طرف را از هم جدا نکند کار خودش را انجام داده و حواسشان جمع شده
ناشناس۲۲۷۶۶۱۲۱۰:۲۷:۳۶ ۱۴۰۰/۸/۱۵
دنیای فتوشاپ هم دنیایی است
ناشناس۲۲۷۶۷۵۵۱۱:۱۹:۳۶ ۱۴۰۰/۸/۱۵
رسانه های خارجی و غربی چرا پیروزی غرور انگیز ایران را بازتاب گسترده دادند ؟!
ناشناس۲۲۷۶۶۱۵۱۰:۲۸:۳۷ ۱۴۰۰/۸/۱۵
نکته ای که مغفول مونده اینه که چرا دوست عزیزمان چین نفت رو از کشتی با پرچم ایران تحویل نگرفته؟
ناشناس۲۲۷۶۶۹۵۱۰:۵۸:۲۱ ۱۴۰۰/۸/۱۵
آن برای قبلا بوده که قرار نیست هزینه هم بدهند به خاطر شما هرچند الان دیگر به صورت رسمی می خرند و پنهان هم نمی کنند
کریم۲۲۷۶۶۳۳۱۰:۳۷:۳۱ ۱۴۰۰/۸/۱۵
اخه نویسنده هیجانی عزیز . من با زیبا کلام موافق نیستم ولی اصولا هر اقتدار و حرکت غرور آفرین نهایتا باید به بهبود منافع ملی و رفاه و معیشت مردم بینجامد. می توانید بگید این حرکت آکروباتیک و رابین هودی دقیقاچه کمکی به حال ملت بد بخت کرده است
آرزو۲۲۷۷۴۴۹۱۸:۳۶:۱۸ ۱۴۰۰/۸/۱۵
تا یه نفت کش گرفتن باید وضعیت معیشت تو تغییر کنه؟؟؟!! این چه تعصب و غیرتیه که به کشورتون دارید؟
ناشناس۲۲۷۶۶۳۷۱۰:۳۸:۱۸ ۱۴۰۰/۸/۱۵
در اينكه سپاه اقتدار بسيار بالايي از نظر دفاع نظامي كسب نموده وهيچ شكي نيست كه موجب اقتدار ايران عزيز در منطقه وجهان شده است ولي سياستهاي غلط اداره كشوردر چهل سال گذشته موجب عقب ماندگي شديد وفقر مردم ايران در منطقه وجهان شده است انچه اقاي زيبا كلام گفته از اين زاويه بوده است
ناشناس۲۲۷۷۳۹۷۱۷:۵۰:۵۰ ۱۴۰۰/۸/۱۵
نه عزیز. قسمت اول حرفتو کلاً فیلتر کرده.
الیاس۲۲۷۶۶۵۴۱۰:۴۵:۲۸ ۱۴۰۰/۸/۱۵
آقای دکتر زیباکلام، من باور دارم که شما یک استاد توانمند در سخنرانی و باهوش برای انتخاب زمان ارائه نظریه های جنجالی هستید. سئوالم اینست که چرا بعد از گذشت 90 روز از دولت روحانی، پیگیر اشتغال، تورم، دلار، نان و آب مردم نبودید؟ "لعنت به سیاست."
ناشناس۲۲۷۶۸۴۷۱۱:۵۴:۴۷ ۱۴۰۰/۸/۱۵
زیباکلام: روحانی حتی یک وعده خود را عملی نکرده است.
ناشناس۲۲۷۶۶۷۴۱۰:۵۱:۴۵ ۱۴۰۰/۸/۱۵
آقای زیباکلام درست می فرمایند. اقتدار، امنیت می شود ولی آب و نان نمی شود.
ناشناس۲۲۷۶۷۷۵۱۱:۲۶:۴۳ ۱۴۰۰/۸/۱۵
کوچک شدن سفره های مردم هنر روحانی و ظریف بود.
ناشناس۲۲۷۷۳۶۵۱۷:۲۶:۱۲ ۱۴۰۰/۸/۱۵
واین هنر داره ادامه پیدا میکنه!
ناشناس۲۲۷۷۳۵۷۱۷:۲۱:۱۳ ۱۴۰۰/۸/۱۵
پس این استادان برود در افغانستان که اینقدر می خواستند ما برویم آنجا تا یک کمی مزه سفره غذا را بفهمند
ناشناس۲۲۷۶۷۳۳۱۱:۱۱:۳۷ ۱۴۰۰/۸/۱۵
زیبا کلام که خوب بلده پول کشتی نفت کش را حساب کنه (نفت کش لبنان) پول این را هم حساب کنه ببینیم برام آب داشته یا نون
ناشناس۲۲۷۶۷۴۵۱۱:۱۶:۲۶ ۱۴۰۰/۸/۱۵
پس این وسط ویتنام چی میگه؟ وزارت خارجه ویتنام اعلام کرد که نگران سلامتی خدمه کشتی مذکور هستند و ایران هم اعلام کرد حال خدمه بسیار خوب است. این وسط امریکا چه شد؟
ناشناس۲۲۷۶۷۴۷۱۱:۱۶:۵۴ ۱۴۰۰/۸/۱۵
یعنی خود امریکایی ها هم اینقدر از سیستمشون دفاع نمیکنن که زیباکلام میکنه خخخخ
ناشناس۲۲۷۶۷۵۳۱۱:۱۹:۰۸ ۱۴۰۰/۸/۱۵
اگر شبیه این عملیات را در زمان ترامپ هم انجام می دادند هزار دست مریزاد داشت.
ناشناس۲۲۷۶۸۵۵۱۱:۵۶:۵۷ ۱۴۰۰/۸/۱۵
در زمان ترامپ پهپاد گلوبال هاوک را ساقط کردیم و عین الاسد را عین الجسد کردیم و امریکا هیچ غلطی نتوانست بکند.
ناشناس۲۲۷۶۷۶۶۱۱:۲۳:۴۰ ۱۴۰۰/۸/۱۵
چرا از کشورهای دیگر سرقت نفت نمیشه!؟چون ما خوب عمل نکردیم باید بپذیریم ، شدیم کره شمالی
ناشناس۲۲۷۶۸۳۵۱۱:۴۸:۰۳ ۱۴۰۰/۸/۱۵
ببخشید که می رویم بتن می ریزیم در صنعت صلح امیز به خاطر بمب اتم داران که تحریم را بردارن که می زنند زیرش و ببخشید که اموال دزدی شده را می رویم پس می گیریم و ببخشید که دوستان شما به هم دیگر رحم نمی کنند و کالاهای همدیگر را می دزدن و کلا ما اصلا اشتباهی هستیم!
ناشناس۲۲۷۶۸۵۷۱۱:۵۸:۰۴ ۱۴۰۰/۸/۱۵
نفت دزدی یانکی ها با این حرف ها قابل ماله کشی نیست.
ناشناس۲۲۷۶۹۴۴۱۲:۴۱:۳۰ ۱۴۰۰/۸/۱۵
به نظر شما اگه گردن خم کنیم جلوی امریکا خوب عمل میکنیم؟؟؟
ناشناس۲۲۷۷۲۶۵۱۵:۵۷:۰۹ ۱۴۰۰/۸/۱۵
خب اونا گاو شیرده هستن، خودشون دو دستی تقدیم می‌کنن دیگه نیازی به دزدی نیست!!
ناشناس۲۲۷۶۷۷۱۱۱:۲۵:۰۷ ۱۴۰۰/۸/۱۵
در خبر 20:30 گفته شد یک نفت کش با پهلو گرفتن با نفت کش ما ، نفت را جابجا کرده و ما نفت کش دزد را گرفتیم . سوالم اینه که چرا در زمانی طولانی این انتقال نفت از یک تانکر به تانکر دیگر که خیلی هم زمان بر است ، نیروهای ما در آنجا حضور نداشتند .؟ این اتفاق در دریای عمان بوده و با اولین خبر تانکر ما ، نیروهای سپاه میتونستند سریع برسند و از انتقال جلو گیری کنند . هر چه هست یک اتفاقی افتاده ولی قبول کنید خبر کامل بیان نشده و اطلاع رسانی کامل صورت نگرفته . وگرنه مگر ممکن است یک ایرانی از اقتدار نیروی نظامی کشورش خوشحال نشود و افتخار نکند ؟
ناشناس۲۲۷۷۴۰۲۱۷:۵۶:۱۷ ۱۴۰۰/۸/۱۵
متأسفانه متأسفانه متأسفانه متأسفانه متأسفانه بله ممکنه. برای یک سری وطن فروش که خودکم‌بینی شدید دارن یه همچین چیزی ممکنه.
ناشناس۲۲۷۶۷۸۴۱۱:۲۹:۵۴ ۱۴۰۰/۸/۱۵
دو ابر قدرت چین و روسیه برای تقابل با فتنه های امریکا باید از ایران یاد بگیرند.
حبیب اله ميرزائي۲۲۷۶۷۹۷۱۱:۳۲:۵۴ ۱۴۰۰/۸/۱۵
سلام، شمارو خدا، دیگه از افاضات امثال زشت کلام و تاجزاده چیزی پخش نکنید که سوهان روح مردم باشند،
کریمی۲۲۷۶۸۱۹۱۱:۴۱:۲۶ ۱۴۰۰/۸/۱۵
این آقایون برای اینکه فراموش نشن گاهی افاضاتی می فرمایندولی دوره امثال ایشون واحمدی نژاد تمام شده فقط زحمت نظام را زیاد می کنند وباید بدانند راه دیده شدن وعاقبت بخیری راهی است که سردار سلیمانی رفت
علی کریمی۲۲۷۶۸۲۵۱۱:۴۳:۱۹ ۱۴۰۰/۸/۱۵
جناب آقای حسین رجائی بهتر بود با یک نگاه وسیع تر وضعیت زندگی مردمان ایران، یمن،لبنان، سوریه و عراق را با زندگی مردمان امریکا، عربستان سعودی، امارات، اسرائیل و سایر متحدان غربی و عربی آنها را مقایسه و سپس هزینه این پیروزی ها را سبک و سنگین می کردید.
ناشناس۲۲۷۷۴۰۶۱۷:۵۹:۵۳ ۱۴۰۰/۸/۱۵
جناب آقای علی کریمی! بهتر بود شما هم از این وطن فروش که من تا به حال ندیدم ۱ نظر هم جهت نظام داشته باشد و بعد همفکرانش خود را عدالت خواه می‌نامند اینگونه دفاع نمی‌کردید.
حبیب اله ميرزائي۲۲۷۶۸۳۰۱۱:۴۵:۰۹ ۱۴۰۰/۸/۱۵
آره این دوستمون درست میگو، آمریکایی ها براشون مهمه، حتی جون یک سرباز، ولی در مسجد ومدرسه ها صدتا، صدتا مردمو بخاک وخون میکشن ومیکشن، واصلا خم به ابرو نمیارن، لعنت به امثال زیبا کلام وهمفکرانش
صمصام۲۲۷۶۹۰۸۱۲:۲۲:۴۷ ۱۴۰۰/۸/۱۵
جناب رجایی تا زمانی که ابهامات موجود در این ماجرا شفا سازی نشود نمیتوان قضاوت کرد ویتنام این وسط چکاره است ؟؟مبهم است 700000بشکه نفت خام را چرا چین نپذیرفته است ؟؟؟مبهم است چرا کشتی حامل این محموله نتوانسته در بنادر چین پهلو بگیرد و برگشت داده شده است ؟مبهم است لطفا ابهامات را رفع نمایید ...
ناشناس۲۲۷۶۹۱۷۱۲:۲۷:۰۴ ۱۴۰۰/۸/۱۵
حیف اسم زیبا کلام که تو داری.
شایان۲۲۷۶۹۴۰۱۲:۴۰:۱۶ ۱۴۰۰/۸/۱۵
کسی که به دیوار میچسبه تا روی پرچم امریکا پا نزاره بیشتر از این ازش انتظار نمیره
ناشناس۲۲۷۶۹۴۷۱۲:۴۲:۰۲ ۱۴۰۰/۸/۱۵
اینکه نخل های کشور های ما مفت به کشورهای عرب صادر میشود اینکه عربستان از ۴ میلیون بشکه صادرات به لطف ما روزی ۱۱ میلیون بشکه صادرات دارد اینکه ترکیه سالانه چندین میلیارددلار وارد کشورش میشود توسط ایرانیان و روسیه که به تنهایی صادرات گاز انجام میدهد ما دوست واقعی تمام دنیا هستیم و دنیا از وضعیت ایران راضی هست و بقیه این درگیری های کوچک نمایشی هست برای تداوم وضع موجود ایران هیچکس دشمن ما نیست همه دنیا جمهوری اسلامی رو دوست دارن چون منافع افتصادی تمام دنیا رو تامین میکنیم
ناشناس۲۲۷۶۹۴۸۱۲:۴۲:۳۲ ۱۴۰۰/۸/۱۵
صم بکم فهم لایبصرون مصداقش همین زیبا کلامه
ناشناس۲۲۷۶۹۴۹۱۲:۴۲:۴۶ ۱۴۰۰/۸/۱۵
جناب زیبا کلام نفتی که دزدیدن مثل ناموسه و باید بری پسش بگیری!
غفار۲۲۷۷۱۵۰۱۴:۳۲:۰۰ ۱۴۰۰/۸/۱۵
ولش کن این زیباکلام رو
ناشناس۲۲۷۶۹۶۹۱۲:۴۹:۳۵ ۱۴۰۰/۸/۱۵
در طی سه روز ۴گزارش مختلف پخش کردین اخرش مشخص نشد دزدی بود یا قاچاق بعدا کارشناس گفت زمان اتفاق خیلی وقت پیش بوده کشتی ویتنامی رو هدایت کردیم سمت ایران گزارش دیگه ی میگفت دوتا نفت کش بودن اخرش خودتون هم‌نفهمیدید داستان چی بود
ناشناس۲۲۷۷۰۰۵۱۳:۰۴:۰۹ ۱۴۰۰/۸/۱۵
ولكن اينطور نشود كه با كت و شلوار و هداياي گرانبها مثل فرش ابريشمي بدرقه شوند ...
حقگو۲۲۷۷۰۰۸۱۳:۰۵:۵۱ ۱۴۰۰/۸/۱۵
من از اقتدار نیروهای نظامی کشودم فوق العاده مسرور میشم.اما باید پذیرفت در این ماجرا ابهام هس.متعدد هم ابهام هس.هرچند با گفته های ا.زیبا کلام موافق نیستم اما ابهامات بنظر من به جهت قیاس توان ناو با قایق نیس.کاش یک مسئول میومد همینجا تا ازش سئوال بپرسیم.ضمنا این عادت زشت انتساب مخالفمون به بیگانه را ترک کنیم و براحتی افترا نزنیم اگه مسلمانیم و پیرو اهل بیت ع
ناشناس۲۲۷۷۰۴۵۱۳:۳۲:۵۴ ۱۴۰۰/۸/۱۵
تحلیل درستی بود آمریکا زیاد بلوف میزند اما خطر اشتباه محاسباتی و خطای انسانی همیشه هست
فردوس بابایی۲۲۷۷۰۵۷۱۳:۴۰:۵۶ ۱۴۰۰/۸/۱۵
سلام و ارادت اصلاامثال زیبا کلام معنی نوعدوستی و‌وطن پرستی را نمی‌فهمند نباید به امثال اینها اهمیت داد چونکه لایق نیستند
دیپلمات تجربی۲۲۷۷۰۶۴۱۳:۴۵:۰۳ ۱۴۰۰/۸/۱۵
این جناب زیبا کلام سیاستش این است که روی لبه تیغ سعی کند راه برود که اگر اون پیروز شد بچرخد طرف اون و اگر این پیروز شد بچرخد طرف این و خلاصه قلبا دوست داره یجوری بشه کع بدون هزینه امریکا با ایران دوست بشه و امثال زیبا کلام ها هم روزگاررا کما فی سابق بخوشی بگذرانند.
ناشناس۲۲۷۷۰۷۶۱۳:۴۸:۰۰ ۱۴۰۰/۸/۱۵
باسلام آقای زیبا کلام باید خوشحال باشند که در کشور ی زندگی میکنند وبه ایران و ایرانی ببالند که بعد از این همه دفاع که از اجنبی واستعمارگران دارن و از آنها حمایت کردن هنوز وهنوزاز تریبون‌های مختلف آزادانه استفاده میکنند این یعنی دموکراسی و مردم سالاری واقعی
ایمان۲۲۷۷۰۸۱۱۳:۵۰:۲۳ ۱۴۰۰/۸/۱۵
الان مسیر نفتکشها قابل رد گیری لطفا مسیر این نفتکش رو از روی ماهواره جستجو و تو همین صفحه بزارین!
علی۲۲۷۷۰۸۵۱۳:۵۱:۲۲ ۱۴۰۰/۸/۱۵
تو رو خدا ببین کیا شدن استاد دانشگاه
طولابی۲۲۷۷۰۸۶۱۳:۵۲:۵۴ ۱۴۰۰/۸/۱۵
امثال اینابودن سفره مردموکوچیک کردن وطن ازینکه اربابشون به خفت وخواری افتاده ناراحتند
امین۲۲۷۷۰۹۱۱۳:۵۴:۲۷ ۱۴۰۰/۸/۱۵
نمیدونم چرابعضیهافکرمیکنندامثال زیباکلام دشمن این مملکت هست بگیدببینم اگرزیباکلام هم همیشه به به میگفت بازم ازش نقدمیگرفتید،
ع.ک۲۲۷۷۲۱۲۱۵:۲۰:۱۱ ۱۴۰۰/۸/۱۵
ای شیطون نکنه تو خودت خود زیبا کلامی!؟آخه هیچکسی جزخودش طرفدارش نیست وهمه ازش متنفرند چون دشمن شاد کنه .
ناشناس۲۲۷۷۳۶۱۱۷:۲۳:۴۳ ۱۴۰۰/۸/۱۵
دقیقا دشمن است در لباس ایرانی وگرنه نقد برای این مورد کارایی ندارد بلکه نقد برای سو مدیریت است
ناشناس۲۲۷۷۱۰۴۱۴:۰۲:۵۵ ۱۴۰۰/۸/۱۵
خدا وکیلی ای کجاش به یه سیاست مدار میخوره ک نظر میده بیشتر خودفروشی بش میاد تا سیاست مدار این و امثال این پول نفت و به لطف رزمندگان و شهیدان پول پارو میکنن و به نفع غرب حرف میزنن
ایوب۲۲۷۷۱۱۱۱۴:۰۷:۴۸ ۱۴۰۰/۸/۱۵
من تویت آقای زیبا کلام وغیره ره تایید نمیکنم واز دلاوری قهرمانآن غزیز سپاه تشکر میکنم که اینچنین پوزه دشمن جهانخواررا به زمین زدند.ولی یک سئو ال آیا وضع بد اقتصادی با این کارها درست میشود ؟
ناشناس۲۲۷۷۴۱۳۱۸:۰۴:۲۸ ۱۴۰۰/۸/۱۵
یک سوال دیگر؛ چرا شما فکر می‌کنید باید درست شود؟!
نسیم۲۲۷۷۱۱۴۱۴:۰۸:۴۷ ۱۴۰۰/۸/۱۵
از خواندن دیدگاه ها متوجه میشویم ، اکثریت مردم بسیار آگاه می باشد و ، رسانه ها باید در پخش خبر و مطالب خود بسیار دقت کنند که اعتبار خود را از دست ندهند!
رضا۲۲۷۷۱۳۶۱۴:۲۲:۲۸ ۱۴۰۰/۸/۱۵
سلام خدمت تمام دوستا اجازه بدید تمام ماجرابراتون توضیح بدم هفته پیش یه نفتکش مابه سرقت رفت وتو یکی ازبنادرامارات محموله جابجاشدتامشخص نشه که کجامیره توهمین چندروز اشراف کامل داشتیم به محض اینکه کشتی ازبندرخارج شد وبه آب‌های عمان نزدیک شدعملیات آغاز وباپیروزی به پایان رسید
ایرانی زیرک۲۲۷۷۱۴۰۱۴:۲۴:۰۱ ۱۴۰۰/۸/۱۵
استاد عزیز چرا همیشه یکی به میخ میزنی و یکی به نعل !, یا اینوری باش یا اونوری یادم میاد یکی از روزنامه ها در بحبوحه انقلاب نوشته بود فردی در جاده کوهسنانی به یک ایست بازرسی مردمی رسید دید ناجوره گفتند بالا سری هستی یا پایین سری ؟ دید امکان داره اشتباه کنه و گیر بیفته لذا زرنگی کرد و گفت من سرتاسری هستم و رفت ،حالا استاد عزیز راه مقاومت را پیش بگیر و نترس خودت را بخدا بسپار بعد هم ما همگی مسافریم در این سن و سال بیشتر باید بفکر اونطرف باشی که باقی است یا علی ببینم چه می کنی بزرگوار.
ناشناس۲۲۷۷۱۵۸۱۴:۳۸:۱۶ ۱۴۰۰/۸/۱۵
زیباکلام.....!!!!!!!!!!!! اینهم یکی ازطنزهای روزگارماست...حتی دشمنان وبسیاری ازرسانه ها وکارشناسان اروپایی نیزدربرابراین اقتدارباحیرت سرتعظیم فروداوردند...این مرد زشت گفتارواقعانمیفهمد...البته میفهمدولی خودش رابه نفهمیدن می
شاهین۲۲۷۷۱۷۱۱۴:۵۰:۲۶ ۱۴۰۰/۸/۱۵
چرا باید رسانه تریبون دست این فرد حقير بین باشه که هر چی شعر و وری را تو بوق وکرنا بکنه
ناشناس۲۲۷۷۱۷۹۱۴:۵۵:۵۵ ۱۴۰۰/۸/۱۵
جناب زیبا کلام ای کاش زبانت هم به زیبایی شهرتت می‌بود چون از کوزه آن طراود که در اوست وصد البته ای کاش از مجرای جریان زدگی سخن نمی گفتید معیشت واقتدار حرف حقی است اما این حرف حق با نمایش قدرت قابل دسترسی است نه با نیایش کدخدا
امیر۲۲۷۷۱۸۰۱۴:۵۶:۵۴ ۱۴۰۰/۸/۱۵
اقتدار سپاه را نمیشود زیر سوال برد این یک واقعیت آشکار است . اصلاح طلبان را میشود هزاران بار زیر سوال برد
داود۲۲۷۷۱۸۱۱۴:۵۸:۳۲ ۱۴۰۰/۸/۱۵
آقای زیبا کلام،،،چرا فکر می‌کنید که شما هر چه تفسیر و تحریف می کنید درست است،شما بلدی بگیر بزن،ولی اگه کم اوردی،،،نگی زمین کجه،چون شما همیشه یاد گرفتی همه مسائل را با هم قاطی کنی،،،مثل دیگر دوستانت که رفتن کنار و میگن لنگش کن،میشه شما اظهار نظر کشکی نکنی،تاریخ نشان خواهد داد که امثال شما فقط دلشان برای خودشان می‌سوزد، ،نه وطن عزیز،برو آقا یکم فکر کن،بعد بنویس
عمران۲۲۷۷۲۱۰۱۵:۱۷:۵۶ ۱۴۰۰/۸/۱۵
آقای زیبا کلام آدم واقعیت بینی هستن یکی نیست بگه اگه این آقایان کاری هم انجام دادن دقیقا چیزی جز وظیفه اشون نبوده اصلا چرا ما همیشه باید در شرایط جنگ باشیم بانی این مشکلات کی بوده...
رضا۲۲۷۷۲۱۵۱۵:۲۰:۵۶ ۱۴۰۰/۸/۱۵
دوستان یه کمی تفکر کنید آیا میدونید که بیشترین سود رو روسیه وچین از نزاع بین ایران وآمریکا میبره؟
ناشناس۲۲۷۷۲۱۷۱۵:۲۲:۳۴ ۱۴۰۰/۸/۱۵
اگر روزی امریکا مثل شوروی از هم بپاشد این اقایان چه میکنند
دوست۲۲۷۷۲۱۸۱۵:۲۲:۴۷ ۱۴۰۰/۸/۱۵
هر کسی عاشق امنیت و رفاه و در عین حال اقتدار کشورش هست. و اصلا دوست ندارم کسی درباره نیروهای نظامی کشورم یاوه گویی بکنه. نیروی نظامی هر کشوری افتخار مردمش هست. اما در مورد حرفهای هشت سال گذشته یادآوری میکنم که ایشون گفتن باور نمیکنم کشوری که نمیتونه یک دوچرخه صادراتی بسازه میتونه واکسن کرونا بسازه.. اما درمورد نفت کش و توقیف آن همه ما عزت و شرافتمونو در توقیف نفتکش و دستگیری دزد پس گرفتیم و نیروی دریایی سپاه برامون آبرو خرید.
ناشناس۲۲۷۷۲۱۹۱۵:۲۳:۱۷ ۱۴۰۰/۸/۱۵
ما که بالاخره متوجه نشدیم چی شد!!! ولی مسئولین کشور،تورو خدا به فکر لغو تحریم ها باشید که اینطوری ثروت این سرزمین حیف ومیل نشه
علی زمانی۲۲۷۷۲۲۹۱۵:۳۰:۴۷ ۱۴۰۰/۸/۱۵
واقعا این غرب پرستان سنگ پا رو از رو بردن صادق جون چی میزنی داداش بگو ما هم بزنیم
ناشناس۲۲۷۷۲۳۴۱۵:۳۳:۲۵ ۱۴۰۰/۸/۱۵
حقیران سرخوردگان ومزدوران خیانتکارهرگزبینایی عظمت ایران قهرمان رانداشته ونخواهند داشت این خدازده های فرومایه فقط دشمن را تبلیغ ودرست ازنظرخودشون وترس وجهلشون که مهم نیست حسابشون معلومه ولی مهم درواقعیت اثبات شده که عظمت واقتدارایران قهرمان غیرقابل انکاروخاری درچشم دشمنان است تاکورشه بدخواه ایران قهرمان
ناشناس۲۲۷۷۲۳۵۱۵:۳۵:۲۳ ۱۴۰۰/۸/۱۵
سوره توبه آیه ۵۰: هر گاه مؤمنین به موفقیتی برسند، منافقین ناراحت میشوند و شروع به عیب‌جویی می کنند.
یول آشان۲۲۷۷۲۴۴۱۵:۴۰:۴۶ ۱۴۰۰/۸/۱۵
در فضای مجازی عکسی دیدم که چگوارا رفته بود امریکای لاتین مدرسه ی دخترش دیدن کنه این در حالی بود که چگوارا در حال مبارزه با امریکا بود چه آشناست این حرکت و رفتارها ایران با شعار مرگ برامریکا داره مبارزه میکنن و بعضا از نماینده هامون از دشمن حمایت میکنن
ناشناس۲۲۷۷۳۹۶۱۷:۵۰:۱۶ ۱۴۰۰/۸/۱۵
یعنی واقعا نمی‌دونی کشور «آمریکا» با «آمریکای لاتین» دوتا چیز کاملا متفاوت هستن!؟!؟!؟!؟! من دیگه حرفی ندارم!!
احمد۲۲۷۷۷۱۷۲۳:۵۷:۴۸ ۱۴۰۰/۸/۱۵
عزیزم آمریکای لاتین و ایالات متحده آمریکا از هم متفاوت و در دو قاره جنوبی و شمالی هستند.
ایرانی۲۲۷۷۲۶۲۱۵:۵۴:۴۹ ۱۴۰۰/۸/۱۵
آقایان زیبا کلام وعبدی سخنانشان دلسوزانه و عالمانه است.دلسوز مردم و مملکت هستند.کسانیکه به آنها اهانت میک کنند اخلاق‌ وادب را رعایت نمی کنند.دولت قبل تمام شد انتقاد این دو عزیز را به آن دولت ارتباط دادن درست نیست.
ناشناس۲۲۷۷۴۰۹۱۸:۰۳:۳۳ ۱۴۰۰/۸/۱۵
توراست میگی اگه این دونفر عزیز توهستن ببین اقای عبدی وزیباکلام خانم ابتکار برادران لاریجانی برادران روحانی جهانگیری زنگنه وخیلیای دیگه مثل جنابعالی تو ایران هستین نمک میخورین نمکدان خوردوخاکشیر میکنین
ناشناس۲۲۷۷۴۱۹۱۸:۰۸:۴۰ ۱۴۰۰/۸/۱۵
بعله. این دولت که هنوز یه سالم نشده اومده مقصر همه دردا و بدبختی‌های این مملکته!
ناشناس۲۲۷۷۵۲۳۲۰:۰۹:۱۷ ۱۴۰۰/۸/۱۵
زیبا کلام منطق بلد نیست اگر منطق بلد بود بی ادب نبود
علیرضا آزادی۲۲۷۷۷۵۰۰۱:۲۶:۵۲ ۱۴۰۰/۸/۱۶
اینا که میخواستن با داعش مذاکره کنند، سروری صهیونیستها را پذیرفته اند، دقیقا حامی سیاست های امریکا هستند و در خسارت برجام و امثالهم دستی بر آتش دارند، دلسوز میدانید ... یا نمی شناسید و همینطوری ی چیزی گفتید که هم خوب نیست و هم بعید میدونم یا اینکه ... نگم
ناشناس۲۲۷۷۲۶۴۱۵:۵۶:۴۲ ۱۴۰۰/۸/۱۵
این زیبا کلام کی هست؟
ناشناس۲۲۷۷۲۷۰۱۶:۰۲:۴۴ ۱۴۰۰/۸/۱۵
این بنده خدا در دولت قبل دکانی داشت الان کمی بهش اهمیت بدین گناه دارن
عماد۲۲۷۷۲۸۱۱۶:۲۰:۱۸ ۱۴۰۰/۸/۱۵
اگه یه شهروند عادی یه گوسفند بدزده سال ها از عمر و جونیش صرف زندان و جریمه میشه اما زیبا کلام و امثالش هر حرفی که بر علیه ایران هست میزنن و راست راست تو خیابون هم راه میرن !!! چرا دولت مردای دولت قبلی بابت خیانت هایی که به کشور کردن باز خواست نشدن !!! یعنی هیچ نهادی برای بازخواست این افراد وجود نداره!!!
Zd۲۲۷۷۳۲۲۱۶:۵۷:۰۱ ۱۴۰۰/۸/۱۵
اگه این درسته اونجوریکه عنوان میشه چرا در سازمان ملل شکایت و یا عنوان نشد؟ وزارت خارجه چرا پیگیر نیست ؟؟؟؟؟؟؟
موسی۲۲۷۷۳۲۹۱۷:۰۴:۲۰ ۱۴۰۰/۸/۱۵
بایدن بارها از پیروزی ایران احساس نگرانی و دلواپسی کرده... ما میگیم دلواپسان بروند به جهنم
قاسم از شیراز۲۲۷۷۳۶۴۱۷:۲۵:۵۷ ۱۴۰۰/۸/۱۵
درود بر جان برکفان سپاه و ارتش و بسیج، ایکاش دوره هشت ساله احمدی نژاد هم اتفاق نیفتاده بود تا مردم بدانند کل کشور حدود ۴۲ سال دست این آقایان بود، و بفهمند اینها عاشق اسب تروای آمریکا هستند و هیچ اراده و هرمی جز سرسپردگی به غرب ندارند درود خدا بر حافظان این مملکت سپاهی، ارتشی و بسیجی
کامل۲۲۷۷۳۷۷۱۷:۳۱:۱۱ ۱۴۰۰/۸/۱۵
زیبا کلام به آخر خط رسیده،نمک نشناس است،نمک می خورد ونمکدان میشکند،تقی زاده زمان حال
ناشناس۲۲۷۷۴۲۶۱۸:۱۱:۳۴ ۱۴۰۰/۸/۱۵
ابن استاد کریه الکلام نونش توهمین ساز مخالف زدنهاست
ناشناس۲۲۷۷۴۳۲۱۸:۱۹:۰۴ ۱۴۰۰/۸/۱۵
ملا نصرالدین شایع کرد سر کوچه آش مفتی میدن دید همه دارن میرن گفت نکنه دارن میدن خودش هم کاسه را برداشت و دوید سر کوچه حالا بعضی ها در جای ملا نشسته و اظهار نظر میکنن داستان از اساس دروغ بوده
هادی۲۲۷۷۴۳۳۱۸:۲۱:۲۶ ۱۴۰۰/۸/۱۵
حیف این اسم و فامیل همراه با این تفکر صهیونیستی، باید اسمش بذارند سادک سیماکلاغ سادک=نوعی بلبل است سیماکلاغ=کسی که شکل کلاغ است سادک سیماکلاغ=بلبلی که مثل کلاغ است اشاره به تفکرات صهیونیستی او دارد که با اسم و فامیلش هیچ سنخیتی باهم ندارند
Mohammad۲۲۷۷۴۳۹۱۸:۲۶:۵۴ ۱۴۰۰/۸/۱۵
ولی خدایی اگه سپاه این برخورد را با امریکایی ها نمی‌کرد قیمت مرغ و گوشت و تخم مرغ و... به حالت سابق برمی گشت واقعا از برخی حرف ها اونم از این شخصیت ها تعجب می‌کنم !!!
ناشناس۲۲۷۷۴۵۱۱۸:۳۷:۴۹ ۱۴۰۰/۸/۱۵
زیبا کلام الزایمر گرفتی
میلاد۲۲۷۷۴۶۰۱۸:۴۹:۳۰ ۱۴۰۰/۸/۱۵
مقصر اصلی شما سایت های خبری هستید که اینجور آدم های بیسواد بزرگ و مشهور میشوند . ....
مرتضی۲۲۷۷۴۷۵۱۹:۰۷:۱۷ ۱۴۰۰/۸/۱۵
اقای زیبا کلام سفیر فرانسه تو ویلای شما چکار میکنه که عکسش هم اومده بیرون
صالح۲۲۷۷۴۷۸۱۹:۰۹:۴۲ ۱۴۰۰/۸/۱۵
زیبا کلام یک فرد بی هویت که تازگی دچار الزایمر گشته.
حمید۲۲۷۷۴۸۰۱۹:۱۰:۵۲ ۱۴۰۰/۸/۱۵
چرا اینقدر الکی بدکلام را بزرگ میکنید
ناشناس۲۲۷۷۴۸۷۱۹:۲۵:۱۲ ۱۴۰۰/۸/۱۵
مارادونا را ول کن غضنفر رو بچسب آمریکا رو ول کن یه فکری به حال این مش رجب و کربلای علی افففف بکن که دارن خرخره مون رو توی قفقاز فشار میدن!!
ناشناس۲۲۷۷۵۲۱۲۰:۰۷:۳۵ ۱۴۰۰/۸/۱۵
کسانی که کشتی را برگردانند و کاری کردند که دوباره نیروهای آمریکایی مثل چندسال پیش خود را خیس کنند آنها دست پرورده سوم خرداد هستند صادق زیبا کلام و دوستانش که این غرور ملی ایران را بخاطر حمایت از اربابشان نادیده می گیرند دست‌پرورده دوم خرداد هستن چون دوم خرداد لکه ای ننگیست بر دامن سوم خرداد
علیرضا۲۲۷۷۵۲۴۲۰:۰۹:۳۷ ۱۴۰۰/۸/۱۵
هنوزم اگر آمریکا به خودش اجازه میده از این غلطهای زیادی بکنه علتش وجود همین زیباکلامهاست که در عمل بیشتر از دشمنهای خارجی با ملت دشمنی میکنند.
ناشناس۲۲۷۷۵۲۹۲۰:۱۵:۵۰ ۱۴۰۰/۸/۱۵
متاسفانه رسانه های فارسی زبان خارج از کشور سطح فکری نخبگان ما رو هم پایین آوردند.
ناشناس۲۲۷۷۵۳۲۲۰:۱۹:۱۷ ۱۴۰۰/۸/۱۵
اینقدر که آقای زیبا کلام ناراحت هستن آمریکا و اسرائیل ناراحت نیستند
ناشناس۲۲۷۷۶۰۷۲۱:۲۸:۱۰ ۱۴۰۰/۸/۱۵
چند روز دیگه ناوهای هواپیمابر آمریکا میآریم بندر عباس به جای دلارهای بلوکه شده اونوقت حساب دست همه میاد
علوی۲۲۷۷۶۳۷۲۲:۱۴:۳۱ ۱۴۰۰/۸/۱۵
اقای زیباکلام من درمشهدهستم دارم میرم حرم دعاکنم خداشماشفادهد؟@
ناشناس۲۲۷۷۶۶۶۲۲:۴۵:۰۵ ۱۴۰۰/۸/۱۵
آمریکا درجنگ سایبری اول جهانست
ناشناس۲۲۷۷۶۸۱۲۲:۵۹:۰۲ ۱۴۰۰/۸/۱۵
اره امریکا دشمن ملت ایرانه نه اقازادها اونا راخت بهترین زندگیو تو امریکا میکنند ولی ملت سختیارو تخمل کنند
مادر ومعلم۲۲۷۷۶۸۹۲۳:۰۶:۴۳ ۱۴۰۰/۸/۱۵
رفتارهای خائنانه ی صادق زیباکلام،آنچنان سفیر فرانسه رامشعوف کرده که شخصا باعیال برای تشکرازین بنده ی درگاه خود به ویلای او رفته واوراذوق مرگ کردند.....
جهان۲۲۷۷۶۹۶۲۳:۱۶:۲۵ ۱۴۰۰/۸/۱۵
الان یعنی آمریکا ازما ترسیده و ما الان باید جشن بگیریم ؟با شکر کیلو ۱۵ هزارتومن و شیرینی کیلو ۱۰۰ هزارتومن یا برنج کیلو‌ ۶۰ هزارتومن نخود و لوبیایه کیلو‌ ۵۵ هزار تومن یا دلار ۳۰ هزاری یا پراید ۱۵۰ میلیونی، ولی عجب مشت محکمی به امریکا زدیما ، پاسپورت ما باید اولین پاسپورت جهان باشه نه سوئیس و ژاپن انقد که ما عالی هستیم .
کرمانشاهی۲۲۷۷۶۹۸۲۳:۲۲:۳۲ ۱۴۰۰/۸/۱۵
مزدوران آلبانی نشین و عربستان ، در نظرات این صفحه کاملاً نمایان هستند . ما ملت ایران اگر خیلی هم سختی کشیده باشیم اما شرفمان را با هیچ چیز عوض نمیکنیم . ایرانی با غیرت ‌‌تر از آن است که طرفدار آمریکا باشد این کار فقط شایسته کسانی‌ست که از ناموس بی بهره‌اند
علی۲۲۷۷۷۱۹۰۰:۰۳:۱۰ ۱۴۰۰/۸/۱۶
گفت ای پبامبرماکشتیم خصم برون..لاکن هست سخت ترازآن خصم درون..کشتن آن کارهرشیری نیست ..شیرباطن سُخره ی خرگوش نیست درسته شما دشمن بیرونی راترساندیدوخارج کردیدخسته نباشید هم میگیم سبحکم الله ..اما دشمن درونی روچی ..چه دشمن درون انسانی وچه درون کشوری..مثلامسئولینی که با تاجرهای وصله ی تنشان هم پیمان میشن ومیگن آماده شید برای غارت گری برنج شمال.. اول برای واردات برنج خارجی قانون وضع میکنندوقبل ازاجرای قانون چنان به وسیله ی خبرصداوسیما تبلیغ واردات برنج میشه وخبررسانی می کنند که کشاورزبدبخت ازترس ارزان شدن برنج به گیرتاجرازقبل برنامه ریزی شده افتاده وبه قیمت زیر۲۲ الی ۲۳شایدهم کمترمیخره واحتکارمیکنه الان هم تاجرکیلیویی ۵۵ به بالامیفروشه..دردماملت این هیولاهای داخلیه که صدباربدترازاسرائیل وآمریکایندوسیرهم نمی شنداینا رو هم اگرعقب نشینی دادیددرسته سپاس
محمد۲۲۷۷۷۲۵۰۰:۰۹:۲۱ ۱۴۰۰/۸/۱۶
خخخخخ اینقدی ک اصلاح طلبان از این کار سوختن خود امریکایی ها نسوختن بابا چتونه اربابتون دیگه اون ارباب نیس زنده باد رهبر عزیزمان ک با سیاست هایشان ن فقط امریکا بلکه نوکرای داخلی رو اتیش زده فقط صداشو در نمیارن
علیرضا آزادی ...۲۲۷۷۷۴۹۰۱:۲۲:۰۷ ۱۴۰۰/۸/۱۶
جناب زشت کلام، نمیگم حقیقت طلب باش یا یه خورده غیرت داشته باش ... از شما چنین انتظاری نیست ... اما یه جوری حرف نزن که اون دانشجویی که از بد حادثه تو استادش شدی احساس خجالت داشته باشه ... اینکه جایگاهی رو غصب کردی بماند.
امین۲۲۷۷۷۸۶۰۳:۵۱:۲۳ ۱۴۰۰/۸/۱۶
اول چرا موقعی که نفت کش آمریکایی داشت نفت داخل نفت کش ایرانی رو جابجا می‌کرد پهپادهای همیشه در صحنه فیلم نگرفتن. دوم چرا تو نفتکش آمریکایی که سپاه گرفتش هیچ خدمه و ملوانی نبود. این دوتا ابهام بزرگ هست. که باید مشخص بشه
ناشناس۲۲۷۷۷۸۹۰۴:۲۴:۲۰ ۱۴۰۰/۸/۱۶
سلام و عرض ادب به نظر بنده اقای زیبا کلام رو ببرین سوار کشتی کنین هر زمان امریکایی ها امدن نفت بدزدن ایشون برن با امریکا مذاکره کنن چون علاقه فراوانی به مذاکره دارن بعد اگه برگشتن به خشکی بیان اظهار نظر کنن
دبیر۲۲۷۷۷۹۲۰۵:۲۲:۲۴ ۱۴۰۰/۸/۱۶
اگر هنوز برجام را میخواهیم بخاطر امریکا و اسراییل نیست چون انها بجز تسلیم شدن و بی دفاع شدن ما را نمیخواهد بخاطر همراهی چین و روسیه است که هنوز برجام را میخواهیم.
حسین۲۲۷۷۸۲۶۰۷:۲۷:۴۴ ۱۴۰۰/۸/۱۶
انقلاب نوراست مه فشاند نور تو هو کند هر کسی بر تینا خود رو کند
ناشناس۲۲۷۷۸۳۸۰۷:۴۳:۳۹ ۱۴۰۰/۸/۱۶
سلام ایشان با تمام تحصیلات وسوادی که دارد ، عروسک خیمه شب بازی غرب است متاسفانه در دانشگاه نیز...
ناشناس۲۲۷۷۹۰۳۰۸:۴۶:۱۲ ۱۴۰۰/۸/۱۶
باسلام این ناصادق زشت کلام خیلی وقتها حرف می زند این آدم چرااز تورم ۵۰۰ درصدی حسن روحانی حرف نمی زند نوکر ومزدوراصلاح طلبها .......
جلیل۲۲۷۷۹۵۷۰۹:۲۳:۴۲ ۱۴۰۰/۸/۱۶
اینگونه از موجودات ، هشت سال شاهد برچیدن سفره مردم و اقتصاد و امنیت کشور توسط شیخ بنفش بودند و به به و چهچه می‌زدند . اینها با بزرگانشان در داخل ایران بدنبال شکستن کمر ایران و ایرانی به هر طریق در مقابل اربابشان هستند . باور بفرمایید محض دیدن یک لبخند اربابشان حاضرند نه یک ایران بلکه دهها ایران را بدهند .
محمد۲۲۷۷۹۷۶۰۹:۴۱:۰۵ ۱۴۰۰/۸/۱۶
این آقای صادق زیبا کلام ) بخوانید( کذاب زشت کلام ) بلندگوی امپریالیسم آمریکای خونخوار و دشمن ملت بزرگ ایران است. خیانت و خود فروشی وی برای تمام ملت ایران روشن و واضح است . دور نباشد که با این حمایتهایی که از اربابش میکند به زودی در کنار هم پالکیش مسیح علینژاد خائن خود فروخته از این تحلیلهای آبکی به خورد طرفداران ساده لوحش بدهد .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

  12.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  13.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  4. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  5. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  6. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  7. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  8. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  9. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  10. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  11. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  12. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

  13. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

  14. ادعای حسنی و رفتار اموی!

  15.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  16. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

  17. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

  18. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

  19. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

  20. یک دیدار معنادار

  21. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

  22. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

  23. نامگذاری شعار سال تعیین نقشه راه است/ مسوولان موانع را از سر راه تولید بردارند

  24. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

  25. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

آخرین عناوین