جلسه فوق‌العاده ستاد کرونای تهران/ واکسیناسیون ۱۰ روزه افراد بالای ۱۸ سال

گروه اجتماعی الف،   4000626049

استاندار تهران جزئیات اقداماتی که در راستای تسریع روند واکسیناسیون از روز سه شنبه در استان آغاز خواهد شد را تشریح کرد.

جلسه فوق‌العاده ستاد کرونای تهران/ واکسیناسیون ۱۰ روزه افراد بالای ۱۸ سال

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بند پی در پایان جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که امروز (جمعه) به صورت فوق العاده برگزار شد گفت: ظرف دو هفته اخیر این آمادگی از سوی استانداری تهران و دانشگاه های علوم پزشکی استان تهران اعلام شد که می توانیم تمهیداتی را اتخاذ کنیم که میزان واکسیناسیون و مراکز  تجمیعی را افزایش دهیم. نهایتا در ۲۴ شهریور ماه معاونت بهداشتی وزارت کشور نامه ای در هفت بند به همه دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ کرد که براساس آن مراکز تجمیعی و تیم های واکسیناتور افزایش یابند و مراکز نیز به صورت شبانه روزی فعالیت کنند.

وی ادامه داد: این اقدامات در راستای این بود که سرعت واکسیناسیون برای افراد بالای ۱۸ سال بیشتر شود و ظرف یک یا دو هفته این کار به پایان برسد. در جلسه امروز از همه فرمانداری ها گزارش میزان ظرفیت و تعداد تزریق واکسن دریافت شد. همه شهرستان ها اعلام آمادگی کردند که تمام اقدامات برای سرعت بخشی به واکسیناسیون انجام می‌ دهند.

استاندار تهران گفت: از روز سه شنبه و ظرف ۱۰ روز که این اقدامات شروع خواهد شد، همه افراد هدف، دز اول واکسن را دریافت می کنند.

به گفته وی، روز گذشته ۲۵۵ هزار دز واکسن در تهران تزریق شد و قطعا تزریق دز اول و دوم به موازات هم انجام می شود.

بندپی تاکید کرد: ۱۰ میلیون و ۶۸۲ هزار جمعیت بالای ۱۸ سال در استان داریم و ما از وزارت بهداشت تقاضا داریم که ثبت نام از طریق دانشگاه های علوم پزشکی انجام شود. همچنین شرکت هایی مثل ایران‌خودرو و سایپا اعلام آمادگی کردند که روزانه ۱۰ هزار واکسن به افرادی غیر از جامعه هدف خودشان واکسن تزریق کنند.

زالی: ۷ میلیون دز واکسن نیازمندیم

به گزارش ایسنا، علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران در جلسه فوق‌العاده ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونای استان تهران که امروز جمعه با حضور استاندار برگزار شد، گفت: برای اینکه بتوانیم تمام افراد بالای ۱۸ سال را پوشش واکسیناسیون قرار دهیم طبیعتا امکانات لازم برای آن برای ما فراهم نیست و این جلسه امروز برگزار شد تا برنامه ریزی های لازم برای این کار انجام شود و اگر این امکانات فراهم شود می توانیم ظرف ده روز واکسیناسیون در استان را به اتمام برسانیم.

وی ادامه داد : اولین تاکتیک ما افزایش مراکز تجمیعی است و موارد دیگر شامل افزایش شیفت های مراکز به دو و سه شیفت، استفاده از ظرفیت بیمارستان ها که امکانات لازم و فضای جداگانه دارند و همچنین مراکز بهداشتی که فعال نبودند هم وارد مدار شوند، این دست اقداماتی است که می تواند سرعت بیشتری به واکسیناسیون دهد.

زالی افزود: اگر بخواهیم کل واکسیناسیون تهران را انجام دهیم به ۲۰ میلیون دوز واکسن نیاز داریم و تا روز گذشته ۷ میلیون و ۱۲۵ هزار واکسن در تهران تزریق شده و یعنی ما به ۱۳ میلیون واکسن دیگر برای پوشش کامل دو دوز تهران نیازمندیم؛  اما برای واکسیناسیون در این ۱۰ روز،  ۱۳ میلیون نیاز نداریم بلکه با هفت میلیون دز این کار انجام خواهد شد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران این را هم گفت که از وزارت بهداشت درخواست کردیم که این هفت میلیون دز واکسن را در اختیار ما قرار دهد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین