خبرهای خوشی از رتبه بندی معلمان در راه است

اجتماعی،   4000506053

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: احتمال می‌رود که کرونا و آسیب‌های ناشی از آن تا آذر ماه کاهش یابد، بنابراین باید برای کلاس‌های حضوری آماده شد.

خبرهای خوشی از رتبه بندی معلمان در راه است

به گزارش الف به نقل از روزنامه ایران، علیرضا منادی سفیدان در روز دوم اجلاس ۳۵ روسای آموزش و پرورش گفت: تبریک بنده را برای اقدام بسیار مهم بازگشت صفر تا ۶ سال به آغوش آموزش و پرورش را پذیرا باشید، اقدام مهمی که در شورای عالی آموزش و پرورش و سیاست گذاری آغاز شد و منجر به ثبت تاسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک شد و البته هنوز قانونی نهایی نشده است.

او افزود: این موضوع به تصویب مجلس می‌رسد تا این اقدام عملیاتی شود، این بازگشت صفر تا شش ساله‌ها بسته علمی آموزش و پرورش کشور را تکمیل می‌کند، اساس کار آموزش و پرورش و مزرعه اساسی است که تاکنون مورد غفلت بوده است و باید به این موضوع توجه ویژه ای شود.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با یادآوری به تعطیلی مدارس در دوران کرونا گفت: چند وقتی است که از آموزش حضوری محروم هستیم، اما آموزش و پرورش بلافاصله پس از تعطیلی مدارس، شبکه شاد را تاسیس کرد، از این وزارتخانه و همراه اول برای همکاری با شبکه شاد تشکر می‌کنیم.

منادی خاطرنشان کرد: احتمال می‌رود که کرونا و آسیب‌های ناشی از آن تا آذر ماه کاهش یابد، بنابراین باید برای کلاس‌های حضوری آماده شد.

او یادآورشد: همچنین باید کاری بزرگ برای بازماندگان از تحصیل انجام شود، باید گروه‌هایی متشکل از کارشناسان برای بازگشت ۳ و نیم میلیومن دانش‌آموز بازمانده از تحصیل تشکیل شود تا وضعیت این دانش‌آموزان ترمیم شود و در فضای آموزشی قرار گیرند.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با یادآوری زحمات معلمان در دوران کرونا افزود: تدریس مجازی دشوار تر از آموزش حضوری است، بنابراین معلمان زحمات بسیاری برای جلوگیری از عقب ماندگی تحصیلی دانش‌آموزان کشیدند.

منادی نتایج مثبت شرکت‌های دانش بنیان را ثمره نیروهای فارغ التحصیل از آموزش و پرورش و آموزش عالی دانست و گفت: در حال حاضر ۶ هزار شرکت دانش بنیان وجود دارد که بیش از ۲ هزار میلیارد فروش داشتند، این فروش نتیجه زحمات نیروهایی است که از آموزش و پرورش فارغ التحصیل شدند.

او ادامه داد: آموزش و پرورش ظرفیت تاسیس شرکت‌های دانش بنیان بسیاری را دارد، معلمان و نیروها می‌توانند هر کدام یک شرکت دانش بنیان فعال داشته باشند که علاوه بر نقش معلمی در این شرکت‌ها هم نقش آفرین باشند.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به جایگاه معلمان در آبادانی کشور اشاره کرد و اظهار کرد: برای تلاش مضاعف معلمان باید توجه ویژه ای به این افراد داشت، به همین منظور لایحه رتبه بندی تقدیم مجلس شد.

منادی افزود: رتبه بندی معلمان از سال ۹۰ پیگیری شد، تا در نهایت با همت کمیسیون مجلس و تلاش حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش این لایحه از هیات دولت به مجلس رسید و موضوعات بسیاری از این لایحه فوریت داشت.

او با بیان اینکه نمایندگان با رای ۹۵ درصدی به مقام معلم رای دادند، گفت: این لایحه در ابتدا لایجه قوی نبود اما مجلس روی موضوعات آن کار کرده است، در وهله اول بحث جایگاه معلم مانند عناوین دانش یار و استادیار معلم پیشنهاد شد که در مجلس رای آورد و در مرحله بعد حقوق متناظر با حقوق اساتید وزارت علوم ۸۰درصد آنها براساس برنامه پنج ساله باشد.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع ۲۰ درصد در ابتدا و پس از آن ۲۵ درصد افزایش حقوق برای مادام مطرح شد.

منادی با بیان اینکه هدف اول رتبه بندی معلمان کیفیت بخشی است، عنوان کرد: درابتدا جایگاه علمی معلمان باید مشخص شود سپس هدف بعدی تامین معیشت است که باید مورد توجه قرار گیرد. خبرهای خوشی از رتبه بندی می‌آید. برنامه ۵ ساله مهارت در برنامه توسعه پیش بینی کرده که باید این آمار به ۵۰ درصد برسد.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره کنکور گفت: همچنین بحث کنکور در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه ای دارد، در مجلس برای کنکور قانون داریم و این مصوبه با برخی قوانین مغایرت دارد.

منادی ادامه داد: آموزش و پرورش مخالف کنکور است که می‌گوید تحول آموزش و پرورش و محتوا نادیده گرفته می‌شود، این موضوع باید غربالگری شود، باید کاری کنیم همه کنکور ندهد و ملاک معدل برای شرکت در کنکور برای دانش‌آموزان قرار دهیم که شرکت در کنکور معدل مناسب باشد، با این شرط در کنکور به جای یک میلیون ۴۰۰نفر، ۲۰۰ نفر شرکت می کنند.

او یادآورشد: ساماندهی نیروی انسانی ۸۰ هزار نفر با کمک وزارت آموزش و پرورش صورت گرفت تا در دانشگاه فرهنگیان پرورش یابند البته این دانشگاه نحیف است و باید قوی شود.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس در بودجه امسال برای مدرسه سازی و نوسازی ۱۰ هزار میلیارد بودجه اختصاص یافت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین