بار مسئولیتی سنگین بر دوش دولت آینده

گروه سیاسی الف،   4000428114 ۴۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
بار مسئولیتی سنگین بر دوش دولت آینده

حدود دو هفته دیگر پایان دولت حسن روحانی فرا می‌رسد و قرار است روز سه‌شنبه 12 مردادماه و پس از انجام مراسم تنفیذ حکم رئیس‌جمهور منتخب از جانب رهبر انقلاب اسلامی، مراسم تحلیف نیز روز پنجشنبه 14 مرداد در مجلس شورای اسلامی برگزار شود.

مطابق ماده 188 قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، رئیس‌جمهور ظرف دو هفته پس از انجام مراسم تحلیف و یا بعد از استعفا یا سقوط دولت، کتباً اسامی هیئت‌وزیران را به همراه شرح‌حال هر یک از وزیران و برنامه دولت تسلیم مجلس می‌نماید. البته این احتمال نیز تقویت‌شده که احتمالاً رئیس‌جمهور منتخب در همان روز تحلیف، فهرست اسامی کابینه مدنظر خود را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.

آنچه مشخص و آشکار است این‌که رئیس‌جمهور منتخب بعد از اعلام پیروزی‌اش در انتخابات به‌شدت پیگیر نهایی شدن اسامی که در کابینه حضور دارند شده و تلاش دارد این مرحله را به نحو احسن به سرانجام برساند. بدون شک تشکیل کابینه‌ای از افراد قوی و کارآمد یکی از اولین اقداماتی است که می‌تواند در موفقیت دولت آینده تأثیرگذار باشد.

این امر زمانی از اهمیت بیشتری برخوردار است که به این مسئله نیز توجه شود انتظارات مردم از رئیس‌جمهور منتخب بسیار بالاست. دراین‌باره اشاره به نتایج آخرین نظرسنجی و پیمایش ملی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در راستای ترسیم تصویری روشن از خواست و مطالبات شهروندان از دولت سیزدهم حائز اهمیت است.

مطابق این نظرسنجی که در روزهای 16 تا 20 تیرماه 1400 با شیوه گردآوری تلفنی اطلاعات صورت گرفته از شهروندان سؤال شده است «فکر می‌کنید با آمدن آقای رئیسی مشکلات کشور کمتر شود، بیشتر شود یا فرقی نخواهد کرد؟» که 45.9 درصد شهروندان معتقدند با آمدن آقای رئیسی مشکلات کشور کمتر می‌شود. 11.5 درصد گفته‌اند با آمدن آقای رئیسی مشکلات کشور بیشتر می‌شود و از نظر 33.8 درصد با آمدن آقای رئیسی وضعیت کشور تغییری نخواهد کرد. 8.8 درصد نیز به این سؤال پاسخ نداده‌اند. همچنین طبق یافته‌های نظرسنجی، بیش از نیمی از شهروندان (57.4 درصد)، عملکرد آقای رئیسی را در قوه قضائیه خوب ارزیابی کرده‌اند و فقط 15.6 درصد از شهروندان، ارزیابی ضعیفی از عملکرد آقای رئیسی در قوه قضائیه داشتند.

این آمار نشان می‌دهد اکثریت مردم بر این اعتقادند با استقرار دولت جدید، مشکلات کشور کمتر خواهد شد و این موضوع مسئولیت دولت آینده را سنگین‌تر خواهد کرد. البته از طرف مقابل بخشی از مردم بدلیل عملکرد نامناسب دولت‌ فعلی، امید چندانی نیز نسبت به کاهش مشکلات ندارند که ضرورت دارد شرایط به گونه‌ای پیش رود که درصد افراد امیدوار به دولت افزایش یابد.

نکته مهم دیگر آن است که مطابق همین نظرسنجی مردم به مجموعه‌ای از مشکلات اشاره دارند که نشان می‌دهد در حال حاضر تعداد آن‌ها بسیار افزایش‌یافته است. پاسخ‌دهندگان در واکنش به این پرسش که «هرکدام از مسائل و مشکلات کنونی چقدر باعث نگرانی شما شده است»، 90.8 درصد از تورم و گرانی، 79.3 درصد از بیکاری، 79.3 درصد از کاهش درآمد، 75.4 درصد از کم‌آبی و خشک‌سالی، 68.1 درصد از مسئله مسکن و تأمین اجاره، 58.6 درصد از شیوع کرونا و 40.6 درصد از مسائل مربوط به امنیت کشور به ‌میزان زیاد و کاملاً احساس نگرانی می‌کنند.

بدون شک نادیده گرفتن تعدد و تنوع مشکلات و داشتن نگاه بخشی می‌تواند به‌عنوان پاشنه آشیل هر برنامه‌ای جهت اداره امور کشور عمل کند. ازاین‌رو ضروری است برنامه‌ای منسجم و یکپارچه در سطح کلان در راستای بهبود شرایط در حوزه‌های مختلف و با حضور کارشناسان خبره و باتجربه تدوین شود. از این دیدگاه لزوم تشکیل کابینه‌ای کارآمد و قوی که بتواند هم در تدوین یک برنامه جامع نقش داشته باشد و هم‌اینک بتواند آن را اجرایی کند بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

در شرایط فعلی با توجه به اینکه مردم به دوران ریاست جمهوری سید ابراهیم رئیسی از باب این‌که مشکلات حل خواهد شد خوش‌بین هستند و هم از این دیدگاه که همراهی نهادی و دستگاهی با دولت وجود دارد می‌تواند به کابینه آینده کمک‌کننده باشد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۱۰۸۹۹۵۱۲:۲۱:۵۹ ۱۴۰۰/۵/۲
منفی نگر نیستم و بر اساس تجربه ام و حجم مشکلات، به نظرم دولت بعدی زیر این بار، دوام نخواهد آورد و کاری از پیش نخواهد برد.
ناشناس۲۱۰۹۰۵۸۱۲:۴۸:۴۲ ۱۴۰۰/۵/۲
کسی که وارد گود ریاست جمهوری شده، باید از قبل فکر همه چیز را می کرده. انداختن تقصیر بر سر این و آن به خصوص دشمنان، ضد انقلاب، نفوذی ها، دولت های قبل غیر قابل قبول هستند.
ناشناس۲۱۰۹۲۲۳۱۳:۵۴:۱۸ ۱۴۰۰/۵/۲
با توجه به تورم بسیار سنگینی که ناشی از کسر بودجه بوجود می اید تنها راهکار عادلانه که مبارزه با فساد هم هست ملی کردن تمامی ثروت های بالاتر از یک زندگی خوب و ایده آل است
سعیده۲۱۰۹۳۶۱۱۴:۵۳:۲۸ ۱۴۰۰/۵/۲
اره دیگه چهار سال اول وبهونه کردن که تقصیر دولت احمدی نژاده چهار سال دوم هم تحریم و عدم پذیرش برجام آف آی تی آف حالا دیگه نباید گردن این واون بندازیم درست نیست ارههه؟
ناشناس۲۱۰۹۰۶۴۱۲:۵۰:۱۴ ۱۴۰۰/۵/۲
رییسی بارها گفته که در ایران رییس جمهور اختیارات کافی و بسیار دارد. باید دید که رییسی چگونه از اختیاراتش استفاده می کند.
ناشناس۲۱۰۹۲۱۱۱۳:۴۸:۱۵ ۱۴۰۰/۵/۲
آقای رییسی به این گفته مولی علی ع تاسی فرمایید که فرمودند ثروت های حرام را اگر کابین زنانشان کرده باشند به بیت المال باز می گردانم لطفا ثروت های حرام و نامشروع را با ساز و کار مناسب شناسایی و به بیت المال گر گردانید
ناشناس۲۱۱۰۲۵۴۰۳:۲۰:۳۸ ۱۴۰۰/۵/۳
این ها که منفی زدند یعنی میگن : ثروت های حرام نوش جان حرامخواران ؟ نگفته هر ثروتی ، گفته ثروت های حرام .
ناشناس۲۱۰۹۰۶۹۱۲:۵۲:۰۰ ۱۴۰۰/۵/۲
تا دو هفته دیگر اعضای کابینه حجت الاسلام رییسی اعلام می شوند. با مشخص شدن دولت بهتر می توان موفقیت او را ارزیابی کرد.
mostaf.kamali95@yahoo.com۲۱۰۹۱۸۵۱۳:۴۰:۱۷ ۱۴۰۰/۵/۲
جناب آقای رییسی ریاست محترم جمهور منتخب تنها راه نجات کشور و انقلاب و برون رفت از مشکلات اجرای سند تحول قوه قضا مبنی بر مشروعیت سنجی اموال و اجرای قانون اعاده اموال نامشروع دردرجه اول برای ثروت های حرام و .. در درجه دوم برای ثروت های باد آورده ناشی از تلاطمات اقتصادی که در هر دو حالت سفره و جیب مردم خالی شده و به جیب چپاولگران رفته است می باشد
ناشناس۲۱۰۸۹۹۷۱۲:۲۴:۰۸ ۱۴۰۰/۵/۲
آقای رییسی می دانست که کشور با انبوهی از مشکلات و چالش مواجه است و عرصه انتخابات شد.
ناشناس۲۱۰۹۲۰۰۱۳:۴۴:۴۷ ۱۴۰۰/۵/۲
جناب رییسی پس از تحویل گرفتن دولت شما باید یک کار اساسی برای داشتن شبکه توزیع مناسب و عادلانه داشته باشید که مفسدین اقتصادی نتوانند هر روزی کالایی را کمیاب کرده و به دولت شما ضربه بزنند لذا بهترین شبکه توزیع از طریق بخش تعاون که یکی رکن های اقتصاد کشور می باشد است شهید مظلوم بهشتی فرمودند تعاونی ها را جهت رفاه حال محرومان جامعه گسترش دهیم
ناشناس۲۱۰۹۲۸۸۱۴:۱۸:۰۶ ۱۴۰۰/۵/۲
قطعا مشکلات را کامل می دانسته و نمی توان گفت که ایشون اطلاع نداشته با اطلاع کامل آمده مجلس هم که د کنارش هست و بهانه ای برا کار نکردن نیست
ناشناس۲۱۰۹۰۰۶۱۲:۲۸:۳۹ ۱۴۰۰/۵/۲
عملکرد دولت ها در ایران: چهار سال اول ثبات در همه چیز ایجاد کن و در چهار سال دوم همه چیز را پنج برابر بدتر کن تا دولت بعدی بیاید و کمی اوضاع را بهبود بدهد تا نارضایتی مردم تبدیل به رضایت بشود! و این چرخه معیوب همچنان ادامه دارد.
ناشناس۲۱۰۹۱۲۲۱۳:۱۶:۱۰ ۱۴۰۰/۵/۲
امروز اعلام شد که ایران در رتبه 123 جهانی در زمینه سرعت اینترنت قرار دارد!
ناشناس۲۱۰۹۱۶۳۱۳:۳۳:۰۵ ۱۴۰۰/۵/۲
دیگه اون دوران گذشت! حجم تخریب در کشور اون‌قدر زیاد بوده که رئیسی از همان سال اول ریاست‌جمهوریش گرفتار بحران‌ها و مشکلات خواهد بود. ثباتی نخواهیم دید.
ناشناس۲۱۰۹۱۱۵۱۳:۱۲:۴۵ ۱۴۰۰/۵/۲
بار مسئوليتي سنگين بر دوش دولت آينده ! -------------------- --- حالا چرا بار مسئوليتي سنگين ؟ --- خب معلومه برادر ! بحمد الله والمنه سه قوه يك دست شدند ... يك دست يكدست !! و اين ميتونه براي من نوعي خبر خوبي باشه ... ميشه انتظار فرجي داشت ... ميتونم اميدوار باشم كه همكاري و همياري و هم دلي بين مسئولين خيلي بيشتر ميشه و در اين بين براي من نوعي هم گشايشي ... خدا كريمه ... اما خب ! اين براي دولت باري مسئوليتي سنگين هست !! ... خيلي ها چشم اميد به دولت آينده دارند ، مرحومه والده هميشه مي گفت : « خدا به حق محمد و آل محمد ، اميد هيچ كس را نااميد نكنه » !! ... بنده هم اينك دستها را به درگاه الهي به آسمان مي گيرم و از ته دل مي گويم : الهي آمين !! ... درسته برادر ! دولت آينده مسئوليت بسيار سنگيني بر دوش دارد !!!
ناشناس۲۱۰۹۱۴۸۱۳:۲۵:۴۰ ۱۴۰۰/۵/۲
ایشون جزء مدیران سطح بالای نظام هستند بنابراین نسبت به مشکلات اشراف کامل داشته و دارند و با علم بر این قاعدتا باید نامزد ریاست جمهوری شده باشند
ناشناس۲۱۰۹۲۴۱۱۳:۵۹:۵۰ ۱۴۰۰/۵/۲
رییس جمهور محترم منتخب بزرگ‌ترین دغدغه شما برای روزهای اول کاری تشکیل کار گروهایی باشد که یک شبکه توزیع مناسب و عادلانه در کشور ایجاد کنند که بتوان از طریق آن حد اقل های زندگی و مایحتاج عمومی مردم را فراهم کرد والا کسانی که ثروت های نجومی و گنج قارونی دارند هر روزی بازاری را متاثر میکنند و به دولت نو پای شما ضربه خواهند زد در کنار اینکار با برنامه ریزی منسجم ریشه مفسدین و ثروت های در اختیار آنها را از بیخ و بن بر کنید
ناشناس۲۱۰۹۱۵۴۱۳:۲۷:۲۰ ۱۴۰۰/۵/۲
بحث این است که مشکلات کشور مدیریتی است یا ساختاری اگر مدیریتی است با تغییر دولت مشکلات همه حل خواهند شد ولی اگر مشکلات حل نشوند بحث ساختاری است که باید رفت سمت تغییر قوانین دولت آقای رئیسی آخرین فرصت هست که ما ببینیم مشکلات مدیریتی است یا ساختاری و ظرف یکسال هم مشخص خواهد شد ان شاء الله که دولتی موفق باشه و مشکلات را حل کنه و مشکلات هم مدیریتی باشند
ناشناس۲۱۰۹۱۶۸۱۳:۳۵:۵۳ ۱۴۰۰/۵/۲
دقیقا قیمت دلار زمان احمدی نژاد در 4 سال دوم از 1000 رسید به 7000 دور اول روحانی شد 4000 یعنی ۴ برابر ولی اعلام کردن قیمت دلار کاهش پیدا کرده 4 سال دوم روحانی رسوندن به 25000 دولت بعدی میاد میرسونه 20 هزار یعنی 5 برابر همه راضی دور دوم رییسی میره تا ۱۰۰ هزار تومن نتیجه هیچ کس نباید بیشتر از ۱ دور رییس جمهور بشه
ناشناس۲۱۰۹۴۹۷۱۵:۵۳:۰۶ ۱۴۰۰/۵/۲
بالاترین قیمتی که دلار در زمان احمدی‌نژاد به اون رسید ۴۰۰۰ تومان بود! هیچ‌وقت ۷۰۰۰ تومان نشد! در زمان رئیسی هم قیمت دلار ثابت نمی‌مونه و دلار ۲۰ هزار تومنی هم غیرممکنه چون کف قیمت دلار حدود ۲۵ هزار تومنه.
ناشناس۲۱۰۹۹۶۱۲۲:۳۲:۱۴ ۱۴۰۰/۵/۲
در انتهای سال 1391 دلار در زمان آقای احمدی نژاد به 4500 تومان رسید
ناشناس۲۱۱۰۱۳۴۰۰:۴۳:۰۲ ۱۴۰۰/۵/۳
حد نهایت قیمت دلار در زمان احمدی‌نژاد همان ۴ هزار تومن بود. اون هم برای مدت کوتاهی. هیچ‌وقت به ۴۵۰۰ تومن نرسید.
ناشناس۲۱۰۹۵۷۰۱۶:۳۶:۳۳ ۱۴۰۰/۵/۲
متاسفانه دروغ خناق نمی آره
ناشناس۲۱۰۹۶۱۳۱۷:۰۳:۳۹ ۱۴۰۰/۵/۲
در زمان احمدی نژاد دلار سرکوب شده 6 سال اول به عدد واقعی خودش یعنی 3500 تومان رسید ولی این دولت فعلی دلار سرکوب شده 4 سال اولش را دوبرابر نرخ اصلی آن رساند و ثابت نگه داشت برای دو سال و تورم کم کم دارد به نرخ آن دلار می رسد کاری که هیچ جای دنیا با ارز خارجی نکرد این دولت... کرد
ناشناس۲۱۰۹۱۷۴۱۳:۳۷:۱۱ ۱۴۰۰/۵/۲
رئیسی هم می‌آید و می‌رود و مشکلات صد برابر خواهد شد. این وسط فقط مردم بازنده هستند.
ناشناس۲۱۰۹۱۷۷۱۳:۳۸:۲۱ ۱۴۰۰/۵/۲
رأی ندادیم 4 سال باز بهانه و شعار بشنویم. خودمان میدونیم و همه کاندیداها هم با قبول مسئولیت و دانستن شرایط کاندید شدند
ناشناس۲۱۰۹۶۷۱۱۷:۴۵:۴۰ ۱۴۰۰/۵/۲
کسایی که مثل شما فکر میکنن هیچکدوم رای ندادن، پس بیخود پز رای نداده رو نده!!!
ناشناس۲۱۱۰۳۳۳۰۷:۲۳:۲۲ ۱۴۰۰/۵/۳
تهمت نزن بیخود. امتحان هم داشتم بلند شدم رفتم رای دادم به خاطر کشورم. افرادی مثل تو حال مارو از جامعه بد میکنه . حتما روی خودت نام انقلابی هم گذاشتی
ناشناس۲۱۰۹۲۲۰۱۳:۵۳:۱۹ ۱۴۰۰/۵/۲
برنامه منسجم و کلان داشته باشد و افراد کاردان هم داشته باشد وقتی بودجه کشور کسری داشته باشد ومنابع ملی برای حوزه های زنانه و مردانه در داخل وخارج صرف شود ......
ناشناس۲۱۰۹۲۲۷۱۳:۵۵:۰۸ ۱۴۰۰/۵/۲
تنها راه حل تعامل با تمام کشورهای دنیاست حتی آمریکا و اسرائیل وقتی اقتصاد قوی داشته باشیم بیشتر برای مسلمانان جهان مفید هستیم یک کشور ضعیف چگونه میخواد محافظ مسلمانان جهان باشه؟
ناشناس۲۱۰۹۲۳۷۱۳:۵۸:۴۴ ۱۴۰۰/۵/۲
متاسفانه اگر اراد ه ای در حذف رانت خواران.اعلام اسامی و محاکمه کسانی که معمولا مسئولان می گویند مانند رانت سیمان در دست 30 نفر .100 نفر هر کدام 1000 میلیارد تومان یود بورس بردند و و و .اگر می دانید اینها چه کسانی هستند اعلام اسامی و محاکمه شوند.اگر قدرت ماورایی دارند که هیچ..استفاده دوباره و دوباره از مدیران و وزیرانی که هیچ شناختی از مسولیتی که در آن هستند ندارند.مانند وزیر صنعت را بر کنار کنیم بعد بگذاریمش وزیر رفاه..خوب اگر خوب بود که بر کنار نمیشد و حالا اگر مجلس بر کنارش کرد چرا دوباره وزیرش کرد...استفاده از نخبگان و حداقل نظریه مشورتی گرفتن از آنان ..
ناشناس۲۱۰۹۲۵۹۱۴:۰۸:۰۹ ۱۴۰۰/۵/۲
برای رفع مشکلات کشور باید برنامه داشت. مسئولین فقط برای حفظ وضع موجود و ادامه منافع خودشون برنامه دارند. پس زیاد نمیشه به آینده و رفع مشکلات کشور امیدی داشت.
ناشناس۲۱۰۹۲۷۷۱۴:۱۴:۱۷ ۱۴۰۰/۵/۲
کلا مشکلات کشور ما مربوط به استکبار جهانی و امریکا است. دیگر مشکلی وجود ندارد که کسی حلش بکند
ناشناس۲۱۰۹۲۹۴۱۴:۲۱:۰۳ ۱۴۰۰/۵/۲
خوده اقای رییسی سالها در راس مدیریت کشور حضور داشته و از ریز و درشت مشکلات خبر داشته و کاندید شه و قول داده مشکلات و حل کنه پس بی جهت بهونه نیارید بعد ۴سال نفرمایید مشکل زمان میبره حل بشه
ملوان زبل۲۱۰۹۵۰۳۱۵:۵۵:۱۷ ۱۴۰۰/۵/۲
آقای روحانی در راس مدیریت کشور حضور نداشته بوده؟ از مشکلات خبر نداشت که وقتی اومد گفت ما ویرانه تحویل گرفتیم؟!!
ناشناس۲۱۰۹۹۹۲۲۲:۵۲:۲۰ ۱۴۰۰/۵/۲
الان کجای کامنت من از روحانی تعریف کردم؟ یه نگاه به مناظره اقای رییسی بندازه مجدد مرور کن چی گفتن و از چی خبر داشتن پس نباید مشکلی باشه در ۴سال همچی درست میشه دوره بعد هیچ بهونه ی مورد قبول نیست ماشالاه انقلابیا همه جمع شدن برادر بزرگوار
ناشناس۲۱۰۹۲۹۸۱۴:۲۱:۵۵ ۱۴۰۰/۵/۲
مسئولیت اصلی آقای رئیسی پایان دادن به رودربایستی های پیش آمده درباره برجام است . باید شجاعانه به برجام برگردد و از طعنه اصولگرایان و انتقاد شدید و بجای اصلاحطلبان نترسد . مهمترین چیز معیشت مردم است
ناشناس۲۱۰۹۵۲۹۱۶:۰۸:۵۲ ۱۴۰۰/۵/۲
دولت دستش تو جیب مردم است ودر جیب مردم پولی دیگر باقی نمانده حالا آقای رئیسی با جیب خالی مردم چکار خواهد کرد
ناشناس۲۱۰۹۵۵۲۱۶:۲۷:۳۹ ۱۴۰۰/۵/۲
دولت آينده بايد جلوي دخالتهاي مستقيم نهاد هاي غير دولتي را در كار اجرا بگيرد سپاه وارتش بايد بدر خواست دولت وارد امور مربوط به دولت شوند نمايندگان مجلس وقضات نبايد در كار اجرايي دولت دخالت كنند وفقط بايد ناظر ونظارت كننده باشندهمه امور اجرايي بصورت متمركز وفقط با مديريت دولت انجام گيرد در غير اينصورت با كارهاي موازي وپرهزينه امور به سرانجام نخواهد رسيد
علی کریمی۲۱۰۹۵۶۱۱۶:۳۳:۰۷ ۱۴۰۰/۵/۲
آقای رئیسی فقط با همراه کردن مردم با خود می تواند بر مشکلات فعلی کشور فایق آید..
ناشناس۲۱۰۹۶۳۵۱۷:۱۸:۴۴ ۱۴۰۰/۵/۲
مذاکرات برجام را با جواد ظریف ادامه بده تیم جدید بر فرض توانایی تا بیاید ببیند چی به چیه کلی وقت وهزینه هدر رفته حال مملکت خوب نیست زودتر آن را دریابید .
ناشناس۲۱۰۹۶۸۲۱۷:۵۲:۴۷ ۱۴۰۰/۵/۲
کسی که خودش رو کاندید می‌کند باید و باید بداند که چه مسئولیتی را بر عهده می‌گیرد. نویسنده محترم! هیچ لازم نیست مصیبت خوانی کنید. حال با این گونه مضمون پردازی‌ها هر نیتی که داشته باشید اصلا مهم نیست.
ناشناس۲۱۰۹۸۹۶۲۱:۲۷:۲۷ ۱۴۰۰/۵/۲
منطقی اینه که نامزدهای ریاست جمهوری قبل از انتخابات برنامه جامعی برای حل مسائل و مشکلات در حوزه های مختلف داشته باشند نه بعد از اینکه رای آورده باشند بخوان برنامه تدوین کنند موندم ما مردم به فرد رای میدیم یا به برنامه ؟
abbas۲۱۰۹۹۸۸۲۲:۴۷:۱۹ ۱۴۰۰/۵/۲
حتی اگر آقای رئیسی به برجام برگردد و FATF را هم قبول کند . مشکلات تقریبا غیر قابل حل محیط زیست، هزینه های جاری دولت ، بازنشستگان و تبعیض ناروا بین استان ها و .... کمر شکن هستند.
ناشناس۲۱۱۰۰۱۵۲۳:۰۹:۴۳ ۱۴۰۰/۵/۲
زیاد شلوغش نکنین دولت بعدی هم همین آشه و همین کاسه. قرارنیست کاری انجام بشه
ناشناس۲۱۱۰۱۲۵۰۰:۳۸:۱۷ ۱۴۰۰/۵/۳
شعار ها کم کم رنگ می بازد وبا واقعیت روبه رو می شوند وتفسیر وتکذیب وتوجه شروع می شود. اش همان اش وکاسه همان کاسه.
رضا۲۱۱۰۱۵۴۰۰:۵۴:۱۷ ۱۴۰۰/۵/۳
برجام را می پذیرد وFATF هم تصویب می شود. غیر از این هیچ راهی ندارد. هیچ راهی....
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  9. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  10. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  11. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  12. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  13. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  14. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  15. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  16. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  17. به تنهایی نمی توانست

  18. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  19. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  20. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  21. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  22. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  23. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  24. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  25. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

آخرین عناوین