پاسخ شریعتمداری به اظهارات روحانی؛ گل به‌کدام دروازه‌؟!

سیاسی،   4000424009 ۸۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه باید از جناب آقای روحانی پرسید؛ مگر مسیر چند ساله شما در مذاکرات دستاورد و نتیجه دیگری هم داشته است، که مصوبه مجلس مانع آن شده باشد؟!، نوشت: مصوبه مجلس چالش هسته‌ای را به یک دوراهی تعیین‌کننده رسانده است.

پاسخ شریعتمداری به اظهارات روحانی؛ گل به‌کدام دروازه‌؟!

به گزارش الف، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در یادداشتی تحت عنوان «گل به‌کدام دروازه‌؟!» نوشت:

۱- دیروز آقای روحانی در جلسه هیئت دولت بار دیگر و درپی صدها بار قبلی، به افتخاری که دولت ایشان در توافق هسته‌ای آفریده است اشاره کرد و به گلایه گفت: « وقتی تیم ملی ما در مذاکرات پیروز می‌شود و سه تا گل می‌زند، چرا سختمان است کف بزنیم، چرا سختمان است آفرین بگوییم، چرا سختمان است در برابر بازیگران قوی صحنه بین‌الملل تعظیم کنیم، چرا...»؟!

کاش جناب رئیس‌جمهور به جای تعریف و تمجید همیشگی از برجام، فقط در چند کلمه برای مردم توضیح می‌دادند که توافق هسته‌ای مورد تمجید ایشان غیر از « فاجعه» اقتصادی و سیاسی و برباد دادن امکانات و ظرفیت‌های ۸ ساله کشور، چه نتیجه دیگری داشته است؟! و آن سه گُل که از آن یاد می‌کنند به کدام دروازه وارد شده است؟! آیا این درخواست از جناب ایشان، انتظار زیادی است؟! و آیا مردم حق ندارند بیرون از شعارهای کلی و بی‌سند، از فرجام برجام با خبر شوند؟! و از جناب روحانی و یا اعضای ارشد تیم مذاکره‌کننده کشورمان بخواهند به جای اظهار‌نظر‌های یکطرفه و بدون ارائه شاهد و نمونه و سند، دست‌کم برای یکبار هم که شده در مقابل یکی از کارشناسان منتقد بنشینند و به پرسش‌های او که سؤال همه مردم -چه موافق و چه مخالف برجام- است بیرون از شعار و کلی‌گویی‌های بی‌سند، پاسخ گویند؟! تا همگان به وضوح ببینند که برجام برایشان چه دستاوردی داشته و یا چه بلایی بر سرشان آورده است!

۲- ماجرا اصلاً پیچیده نیست. و در یک گزاره کوتاه خلاصه می‌شود و آن اینکه، هدف از مذاکرات هسته‌ای لغو همه تحریم‌ها بود اما، نه فقط هیچ تحریمی لغو نشد بلکه صدها تحریم دیگر نیز به آن اضافه شد! آیا غیر از این است؟! اگر چنین بوده -که غیر از این نبوده است-‌ از مردم انتظار دارید برایتان کف بزنند و یا بخاطر امکانات و ظرفیت‌های ۸ ساله‌ای که بر باد داده‌اید ابراز تاسف کنند؟! ملامت و انتظار پاسخگویی، بماند!

۳- روز ۲۳ تیرماه ۱۳۹۴ و بعد از امضای توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای ۱+۵ آقای روحانی در قاب تلویزیون ظاهر شده و مژده دادند که «عیدانه فراوان شد تا باد چنین بادا!» و فرمودند؛ «ما در این مذاکرات 4 هدف را دنبال می‌کردیم. هدف اول آن بود که توانمندی هسته‌ای و فناوری هسته‌ای و حتی فعالیت هسته‌ای را بتوانیم در داخل کشور ادامه دهیم. هدف دوم این بود که تحریم‌های غلط و ظالمانه و غیرانسانی را لغو کنیم. هدف سوم این بود که کلیه قطعنامه‌هایی که از دید ما قطعنامه‌های غیرقانونی بود در شورای امنیت سازمان ملل آنها را لغو کنیم و هدف چهارم این بود که پرونده هسته‌ای ایران را از فصل 7 منشور ملل متحد و از شورای امنیت خارج کنیم که در توافق امروز و در این برنامه جامع اقدام مشترک هر 4 هدف حاصل شده است.»!!باید از جناب روحانی پرسید کدامیک از اهدافی که اشاره فرمودید تحقق یافته است؟!

۴- آقای روحانی که نتیجه مذاکرات چند ساله‌شان به گواه واقعیت‌های موجود «تقریباً هیچ» بوده است، در سخنان دیروزشان، تصویب طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» در مجلس شورای اسلامی را مانع لغو تحریم‌ها معرفی کردند! و حال آنکه با تصویب این طرح، گردونه انفعال دولت جای خود را به قاطعیت مقابله به مثل برای حفظ منافع نظام داد.

این طرح، دولت را موظف می‌کرد که برای وادار کردن آمریکا و اروپا به انجام تعهدات خود، طی چند مرحله پی‌در‌پی، میزان تعهدات برجامی کشورمان را کاهش دهد.

حریف با شروع این حرکت و کاهش تدریجی تعهدات برجامی کشورمان، ابتدا به تهدید و رجز‌خوانی روی آورد و هنگامی که جمهوری اسلامی ایران را در انجام آن مصمم و جدی دید، به واسطه‌ها متوسل شد! و مذاکرات وین از این نقطه شکل گرفت. اگر این طرح و موظف شدن دولت به اجرای آن نبود، همان حالت انفعالی دولت در مقابل حریف ادامه می‌یافت و به بیان دیگر، مجلس با تصویب این طرح، مانع یکه‌تازی آمریکا در چالش هسته‌ای شد و در قبال بدعهدی آمریکا تعهدات برجامی ایران را نیز کاهش داد و این حرکت ادامه دارد.

حالا باید از جناب آقای روحانی پرسید؛ مگر مسیر چند ساله شما در مذاکرات دستاورد و نتیجه دیگری هم داشته است، که مصوبه مجلس مانع آن شده باشد؟! مصوبه مجلس چالش هسته‌ای را به یک دوراهی تعیین‌کننده رسانده است. آمریکا و اروپا باید به تعهدات خود عمل کنند و در غیر اینصورت، ایران نیز تعهدات برجامی خود را نادیده خواهد گرفت.

این روال قانونی و شناخته شده در تمام معاهدات است که متاسفانه دولت محترم از آن غفلت ورزیده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۹۵۴۲۶۰۲:۴۰:۴۴ ۱۴۰۰/۴/۲۴
جناب شریعتمداری جنگ ودشمنی شما با آمریکا وغرب چه حاصلی داشته ؟!!
علی۲۰۹۶۰۱۰۱۱:۴۷:۲۰ ۱۴۰۰/۴/۲۴
حاصلش زنده بودن ایرانیان است امریکا دست پرورده همان اینگلیسی است که ۹ میلیون ایرانی را قتل عام کرد
ناشناس۲۰۹۶۳۱۲۱۴:۰۲:۱۳ ۱۴۰۰/۴/۲۴
کسی صحبت از جنگ نکرده استاد ما کم ضربه از آمریکا نخوردیم تو رو بخدااااا اینقد سنگ این کفار وحشی رو به سینه نزنید کم خفت از دستشون نکشیدیم روحانیتون میخواست رابطه برقرار کنه نتیجه چی شد جز خفت تحریم
ناشناس۲۰۹۶۳۴۴۱۴:۱۹:۲۲ ۱۴۰۰/۴/۲۴
افزایش قدرت دفاعی افزایش نفوذ منطقه‌ای خودکفایی در تولید بنزین تولید ۹۵ درصد داروی مورد نیاز کشور ساخت بسیاری از قطعات مورد نیاز صنعت در کشور پیشرفت شگفت‌انگیز در سلولهای بنیادی پیشرفت در علوم نانو استقلال سیاسی کشور
ناشناس۲۰۹۶۳۶۶۱۴:۲۸:۱۵ ۱۴۰۰/۴/۲۴
نوکری شماها در برابر غرب چه نتیجه ای داشته ؟؟؟ هر دفعه که بیشتر خم شدین بیشتر تو سرتون زدن !!!
علیرضا۲۰۹۶۴۱۲۱۴:۴۶:۴۲ ۱۴۰۰/۴/۲۴
دوستی با آمریکا چه سودی برای شما خواهد داشت؟
شهروند۲۰۹۶۸۴۳۲۰:۳۷:۵۳ ۱۴۰۰/۴/۲۴
دشمنی بیشتر آقای شریعتمداری مداری با اصلاح طلبان بوده مگر به آمریکا چکار تونسته بکنه
مهدی۲۰۹۶۹۰۹۲۱:۳۵:۵۳ ۱۴۰۰/۴/۲۴
خم شدن امثال شماها چه نتیجه ای جز بدبختی و فقر داشته و هر دفعه که بیشتر تعظیم کردید و بیشتر خم شدید امریکا هم بیشتر ستم کرد
ناشناس۲۰۹۷۳۹۹۱۰:۳۲:۳۴ ۱۴۰۰/۴/۲۵
چرا؟! خیلی فایده داشته. مهمترین فایده اش بقای سیستم فشل و استمرار آن بود.
محمد رضا۲۰۹۷۴۲۴۱۰:۵۲:۴۲ ۱۴۰۰/۴/۲۵
دوست عزیز ظاهرا هنوز خوابی ماباامریکا مشکلی نداریم اما شیطان بزرگ باهرکشوری که بخواد مستقل باشه دشمنه چرا نوفهمی بفهمم
ناشناس۲۰۹۵۴۳۳۰۲:۴۴:۴۹ ۱۴۰۰/۴/۲۴
آقای شریعتمداری ظاهرا فراموش کرده هدف از مذاکرات برجام لغو تحریمهای مرتبط با هسته ای بود اما مجلس .. در مذاکرات مجدد لغو همه تحریمها را شرط مذاکره قرار داد وکار را عقب انداخت .
ناشناس۲۰۹۶۱۱۰۱۲:۳۵:۵۲ ۱۴۰۰/۴/۲۴
ساعت خواب تحریم های عمده به خاطر هسته ای است
ناشناس۲۰۹۶۱۳۲۱۲:۴۳:۲۷ ۱۴۰۰/۴/۲۴
آخه نفهم اگه تحریم هسته ای لغو شود آمریکا دوباره به بهانه حقوق بشر وضع می‌کنه بفهمید
ناشناس۲۰۹۶۳۶۷۱۴:۲۸:۵۵ ۱۴۰۰/۴/۲۴
تخریمها رو که چهار سال پیش ترامپ برگردوند . خوابی یا خودتو .... زدی ؟!
ناشناس۲۰۹۶۶۰۴۱۶:۵۵:۲۳ ۱۴۰۰/۴/۲۴
سلام ولی روحانی به دروغ می گفت : تمام تحریم برداشته خواهد شد!!! نه فقط تحریم های هسته ای!!! و این دروغ را تمام تیم مذاکره کننده او هم تکرار کردند!!
فرهاد۲۰۹۶۹۴۷۲۲:۳۰:۳۴ ۱۴۰۰/۴/۲۴
لغو تمام تحریم ها هدف اصلی مذاکرات بود دوست عزیز غرب زده معلومه به آمریکا خیلی اعتماد داری که سنگش رو به سینت میزنی
ناشناس۲۰۹۷۴۳۱۱۱:۰۱:۳۴ ۱۴۰۰/۴/۲۵
.. مجلس با این مصوبه یک مقداری از ابهت ایران رو به نمایش گذاشت دم هرچی انسان باغیرته گرم
ناشناس۲۰۹۵۵۱۶۰۵:۳۶:۳۲ ۱۴۰۰/۴/۲۴
آقای شریعتمداری شماودوستانتان ازاول مخالف برجام بودید اگه برجام بدبودوبه نفع ایران نبود چراترامپ‌خارج شد ..؟
ناشناس۲۰۹۶۲۲۲۱۳:۱۹:۰۵ ۱۴۰۰/۴/۲۴
از حماقتش بود که خارج شد، چون به اذعان خود غربیها برجام بیشترین منافع رو برای غرب تامین کرد و چیزی هم برای ایران نداشت.
ناشناس۲۰۹۶۳۶۲۱۴:۲۶:۴۵ ۱۴۰۰/۴/۲۴
داداش چند بار باید جواب این سوال رو بدن، خب یه بار دقت کن دیگه نپرسی!!!!!! توی دو سال اول غربیها به همه اون چیزی که از برجام میخواستن رسیدن، باور هم نمیکردن که این دولت التماس جرات داشته باشه تعهدات خودش رو کاهش بده، بنابراین دلیلی برای موندن توی برجام نداشتن و فکر میکردن اگه خارج بشن ایران حاضر میشه امتیازات بیشتر بده، به همین سادگی!! اما مردم و مجلس و سایرین با مقاومتی که کردن نشون دادن که چیزی بیشتر از برجام گیر غربیها نمیاد، برای همین دوباره آمریکا میخواد برگرده به همون برجام، البته اگه ترامپ هم بود مجبور بود همین کار رو بکنه!!! حالا اگر هم آمریکا برگرده، همین بایدن دو سال دیگه دوباره دبه میکنه با این تفاوت که ایندفعه مکانیزم ماشه هم در اختیارش هست و میتونه کل تحریم‌های سازمان ملل رو برگردونه!!
ناشناس۲۰۹۶۳۷۰۱۴:۲۹:۳۳ ۱۴۰۰/۴/۲۴
ترامپ خارج شد چون برد 99 درصدی راضیش نمیکرد ، میخواست 100 درصد بشه
ناشناس۲۰۹۵۵۳۶۰۶:۱۴:۰۸ ۱۴۰۰/۴/۲۴
نباید دید که آقای روحانی گل به کدام دروازه میزنه بلکه باید دید این روزها .. چی .. اینقدر توهم زاست
ناشناس۲۰۹۶۳۷۱۱۴:۳۰:۲۲ ۱۴۰۰/۴/۲۴
روحانی که هشت ساله به ملت ایران گل زده . فقط نمیدونیم نوچه هاش چی میزنن که ازش طرفداری میکنن .
خیری۲۰۹۵۵۴۴۰۶:۳۰:۵۹ ۱۴۰۰/۴/۲۴
حاج حسین ..! برجام یا مسایلی از این دست به شما چه ارتباطی دارد؟
ایشون۲۰۹۶۰۵۰۱۲:۰۶:۰۶ ۱۴۰۰/۴/۲۴
ایشون کلا از بیت المال بودجه میگیره برای یک روزنامه که خریداراش اندازه یک سال والیبال هم نیستن و بجای همه وزرا و فرماندهان و سازمان های امنیتی نظر میده
ناشناس۲۰۹۶۳۷۲۱۴:۳۰:۴۲ ۱۴۰۰/۴/۲۴
روزنامه نگاره ها ، شغلش اینه
ناشناس۲۰۹۶۳۷۳۱۴:۳۱:۳۴ ۱۴۰۰/۴/۲۴
از جیسون رضاییان هم پرسیدی که برجام به یک خبرنگار امریکایی چه ربطی داره که تو همه مسافرتها همراه تیم بود ؟؟؟؟؟؟
ناشناس۲۰۹۵۵۶۷۰۷:۱۳:۴۳ ۱۴۰۰/۴/۲۴
خیلی دوست داشتم حاج حسین یه دوره رییس جمهور میشد میدیدم چه گلی به سر مردم میزد
ناشناس۲۰۹۶۳۷۴۱۴:۳۲:۰۸ ۱۴۰۰/۴/۲۴
هرچی میشد به کشور خیانت نمیکرد
علی۲۰۹۵۵۸۴۰۷:۳۸:۴۶ ۱۴۰۰/۴/۲۴
..ایشون ماشاا.. در تمام علوم بشری و غیر بشری دانشمند و فیلسوف و نخبه تشریف داشته و صاحب کرسی هستند. پیشنهاد میشود ایشون در حوزه یا دانشگاه حتما تدریس فرمایند..
ناشناس۲۰۹۵۶۱۸۰۸:۱۱:۱۸ ۱۴۰۰/۴/۲۴
جناب شریعتمداری مردم هم تلاش های دولت روحانی برای تحقق برجام وهم تلاش های مخالفان برجام برای جلوگیری از تحقق آن را به خوبی رصد می کنند !! ..
ناشناس۲۰۹۶۱۲۰۱۲:۳۹:۰۴ ۱۴۰۰/۴/۲۴
تحقق برجام یکطرفه!! تازه بعد یکسال از زدن زیر برجام توسط طرف مقابل دوستانت فقط یه قطره آب باز کردن تا هم‌تراز کنند!!! آن وقت دیگران چگونه جلوی برجام را گرفتند در این 6 سال؟ دقیقا مثال بزنید نه حرف های تو خالی
ناشناس۲۰۹۶۳۷۶۱۴:۳۲:۵۲ ۱۴۰۰/۴/۲۴
اگر مردم منظورت خودت و نون خورهای دولتی هستن ، خب آره ؛ تو راست میگی
ج ط۲۰۹۵۶۴۳۰۸:۳۱:۲۸ ۱۴۰۰/۴/۲۴
آقای وزیر .. ایشان تقصیری ندارن شب خوابیدن وصبح وقتی بیدار شدن دیدن هشت سال ریاست جمهوری ایشان تمام شده خواهشا از سربازان گمنام خواهش میکنیم دروازه های فرار برای ضدانقلابیون و مفسدان فی الارض ببندند تا نتوانند فرار کنند..
ناشناس۲۰۹۶۲۴۹۱۳:۳۱:۱۰ ۱۴۰۰/۴/۲۴
فکر میکنی این شریعتمداری همون شریعتمداری وزیره؟! بابا با لااقل نظری به عکسش مینداختی!!!
ناشناس۲۰۹۶۳۷۸۱۴:۳۳:۱۷ ۱۴۰۰/۴/۲۴
باید تک تک اعضای دولت محاکمه بشن
ناشناس۲۰۹۵۶۵۴۰۸:۴۵:۰۹ ۱۴۰۰/۴/۲۴
الان .. اگه برجام اینقدر بد بود برای مذاکرات برگشت به برجام نرید!!!!
ناشناس۲۰۹۶۳۷۹۱۴:۳۳:۴۶ ۱۴۰۰/۴/۲۴
روحانی مگه بدون مذاکره با کدخدا خوابش میبره ؟؟؟
ناشناس۲۰۹۵۶۷۲۰۹:۰۰:۱۷ ۱۴۰۰/۴/۲۴
ماموریت بود که ایران را عراق و لیبی کنند
ناشناس۲۰۹۶۳۸۲۱۴:۳۴:۲۸ ۱۴۰۰/۴/۲۴
روحانی مامور بود که سیاستهای ناتمام رفسنجانی و خاتمی رو تموم کنه ، که کرد . یعنی ایران رو نابود کرد
ناشناس۲۰۹۷۴۱۹۱۰:۴۹:۱۷ ۱۴۰۰/۴/۲۵
داریم میشیم. اما با دست ستون پنجم داخلی.
ناشناس۲۰۹۵۶۷۶۰۹:۰۳:۳۴ ۱۴۰۰/۴/۲۴
..این شخص همان مسوول سعد آباد هم بود!!!
ناشناس۲۰۹۶۳۸۳۱۴:۳۵:۰۰ ۱۴۰۰/۴/۲۴
اره دیگه . روحانی اوایل هشتاد هم تلاش زیادی کرد که ایران رو نابود کنه
عبدالله۲۰۹۵۷۰۰۰۹:۲۱:۴۹ ۱۴۰۰/۴/۲۴
مقام معظم رهبری در ابتدای مذاکرات برجامی ، اشاره به کسب تجربه بدعهدی های غرب داشتند. 1 - اینک کدام مرجع رسمی و قانونی عهده دار بیان نتایج تجربه بدست آمده از برجام است؟ 2 - مرجع رسمی تشویق یا تنبیه مسببین دستاوردها یا خسارات حاصل از مذاکرات برجام چه کسی است ؟
ناشناس۲۰۹۶۸۲۳۲۰:۱۷:۳۶ ۱۴۰۰/۴/۲۴
.. مستندات ظریف تقدیم مجلس شد،،
سلام۲۰۹۵۷۴۶۰۹:۴۶:۰۹ ۱۴۰۰/۴/۲۴
از وزیر خارجه و معاونانش .. آمریکا و کدخدای تروریست قاتل هستند چیز دیگری بیرون نمی آید : هیچ هیچ هیچ ، خسارت محض ، سرافکندگی ، تحقیر ، توهین ، ..
ایران۲۰۹۵۷۸۵۱۰:۰۹:۴۵ ۱۴۰۰/۴/۲۴
احسنت و درود بر شما که حرف دل میلیون ها نفر رو زدید
ناشناس۲۰۹۵۸۰۸۱۰:۱۷:۲۲ ۱۴۰۰/۴/۲۴
کارشناس همه مسائل
ناشناس۲۰۹۵۸۳۱۱۰:۲۷:۴۳ ۱۴۰۰/۴/۲۴
آقای شریعتمداری. مگه شما نگفتی که ترامپ هرگز از برجام خارج نمیشه؟!
ناشناس۲۰۹۶۳۸۶۱۴:۳۶:۰۹ ۱۴۰۰/۴/۲۴
اینو که روحانی و ظریف گفتن ! دروغ نگو تو روز روشن !
ناشناس۲۰۹۶۷۲۰۱۸:۴۰:۵۷ ۱۴۰۰/۴/۲۴
تورق کیهان شما را از تهمت زدن جلوگیری خواهد کرد. شریعتمداری این ادعا را بارها در مقالاتش کرده.
ناشناس۲۰۹۶۳۸۸۱۴:۳۶:۵۱ ۱۴۰۰/۴/۲۴
گیجی یا الزایمر داری ؟ روحانی میگفت امریکا از برجام نمیره ، ظریف میگفت امضای کری تضمینه !
ناشناس۲۰۹۵۸۹۴۱۰:۵۱:۵۳ ۱۴۰۰/۴/۲۴
از چهارتا هدفی که آقای روحانی برشمردند: فعالیت هسته ای تقویت نشد؟ امروز چگونه 63 درصد غنی سازی می کنيم؟ سانتریفیوژهای پیشرفته از کجا آمدند؟ قطعنامه‌های فصل هفتمی لغو نشدند؟ ایران از فصل هفتم منشور خارج نشد؟ در زمانی که برجام زنده بود تحریم های هسته سازمان ملل، اتحادیه اروپا و حتی آمریکا لغو نشدند؟ با خروج آمریکا این آخری بی ثمر شد ولی سه تای نخست چی؟ آقای شریعتمداری کمی انصاف و مروت..
ناشناس۲۰۹۶۱۴۱۱۲:۴۵:۱۷ ۱۴۰۰/۴/۲۴
اولا این که قانون مجلس بود این 60 درصدی! دوم هم وقتی در طول برجام دانش هسته ای را سرکوب کنید خروجی آن کمتر می شود سوم هم این که وقتی یک شهروند عادی نمی‌توانست کار بانکی بکند در زمان برجام البته اگر نیایی fatfبگویی که باز در لیست سیاه نبودین چه دستاوردی داشت؟
ناشناس۲۰۹۶۱۵۱۱۲:۴۶:۳۶ ۱۴۰۰/۴/۲۴
برخلاف تبلیغاتی که به تو کردن هیچ وقت ذیل فصل هفتم نرفته بودین و بر فرض هم بوده اید و در آمدین الان نان و آب شد برای مردم یا بدتر از قبل برجام شد؟
ناشناس۲۰۹۶۳۹۷۱۴:۳۹:۲۹ ۱۴۰۰/۴/۲۴
ایران تمام تعهداتش رو انجام داد اما طرف غربی هیچ ! با همچین شکستی در مذاکره چجوری روتون میشه ازش دفاع کنین ؟
ناشناس۲۰۹۵۹۰۳۱۰:۵۳:۴۵ ۱۴۰۰/۴/۲۴
بله واقعا این برجام هشت سال منابع مملکت رو هدر داده و نیازه دولت جدید در اسرع وقت ازش خارج بشه تا هرچه سریعتر جلوی ضرر و زیان رو بگیریم . خواهشا یهو معطل نکنین حجم خسارت بیشتر میشه.
ناشناس۲۰۹۵۹۰۹۱۰:۵۶:۳۸ ۱۴۰۰/۴/۲۴
میشه لطف کنید در دو تا ستون داده ها و دستاوردهای برجام رو ذکر کنید خودمون ببینیم قضاوت کنیم چند چند شدیم ؟ اصلا بردیم یا باختیم؟
ناشناس۲۰۹۶۳۹۲۱۴:۳۷:۳۵ ۱۴۰۰/۴/۲۴
معلوم نیست که باختی یا نباختی ؟
ناشناس۲۰۹۷۰۵۸۲۳:۴۵:۰۳ ۱۴۰۰/۴/۲۴
بله یکی از دستاوردهای برجام قطع شدن صدور هر روزه یا هرماهه قطعنامه های سازمان ملل بودکه همه دنیا با ما دشمن شده بودند حتی بنگلادش دوم خارج شدن ایران از زیر بند ۷ منشور شورای امنیت سوم به حق شناختن ایران در خصوص انرژی هسته ای از طرف کلیه کشورهای دنیا که اگر دشمنی ترامپ لعنتی و کار شکنی .. تند روها که دشمنی آنها کمتر از ترامپ نیست نبود حالا برجام به همه اهدافش رسیده بود ..
ناشناس۲۰۹۵۹۶۶۱۱:۲۰:۴۳ ۱۴۰۰/۴/۲۴
اگر برجام به ریاست ترامپ لعنتی نمی خورد وهجمه های داخلی و کارشکنیهای تندروها.. نبود به یاری خدا موفق بود والان وضع کشور از لحاظ اقتصادی خیلی خیلی بهتر بود الف بیطرف باش و منتشر کن .
ناشناس۲۰۹۶۱۳۰۱۲:۴۲:۳۱ ۱۴۰۰/۴/۲۴
عجب اگر برجام بود الان این دوستان تو ، برجام دو و سه را اجرایی می کردن و نوامیس کشور را واگذار بعد عراق و لیبی کردن ایران مهیا و بعد چند سال آواره بودی! در مورد اقتصاد هم معلوم است هیچی .. و به همین خاطر آقایان با سرکوب دلار و ارز در آن دوران دوباره رئیس جمهور شدن تا خام اندیشان مثل تو....!
علی۲۰۹۶۱۷۴۱۲:۵۴:۵۳ ۱۴۰۰/۴/۲۴
خوب مغز متفکر به مغز خودت فشار بیار این برجام اگه اینقدر معتبر بود وبازی و ژست سیاسی ظریف وروحانی نبود چرا باید دولت امریکا خیلی راحت بدون هیچ هزینه ای خودشو کشید بیرون اصلن قبل ترامپ دوسالو نیم وقت بود چرا دولت اوباما هیچکدام از تعهداتشو عملی نکرد دریغ از یک جو بصیرت
ناشناس۲۰۹۶۳۹۴۱۴:۳۸:۱۸ ۱۴۰۰/۴/۲۴
اون چند سال که برجام بود هم دیدیم . فقط باج دادین و حتی یک هواپیمای قراضه هم بهتون ندادن
حمید۲۰۹۶۵۲۶۱۵:۴۲:۰۶ ۱۴۰۰/۴/۲۴
اتفاقا خواست خدا بود که شما انسان پرست ها و غرب پرست ها به هدفتون نرسید پس شما حرف از خدای حقیقی نزن چون .. همان شیطان هست پس ..
مهدی۲۰۹۵۹۸۳۱۱:۳۷:۲۶ ۱۴۰۰/۴/۲۴
روحانی یک ماه دیگر میرود و این حرفها دیگه واسه مردم تکراری شده و این حرفها در این سه سال آخر دولتش یعنی اینکه بلد نبوده خب نابلد اشتباه کار داره میره و این صحبتها یعنی اینکه اوضاع بعد از ایشان بهتر خواهد شد ان شاا... و همه منتظر هستیم
ناشناس۲۰۹۵۹۸۸۱۱:۳۹:۰۴ ۱۴۰۰/۴/۲۴
آقا حسین اینهابدتر از قاجار عمل کردند اگر رهبری در رأس نبود چیزی برای ما نمیماند
ناشناس۲۰۹۶۰۵۲۱۲:۰۶:۱۳ ۱۴۰۰/۴/۲۴
الان که ریش و قیچی برجام و مذاکرات دست دولت جناب رئیسی هست ببینیم ایشان چه منشی پیش خواهند گرفت.
ناشناس۲۰۹۶۱۱۱۱۲:۳۶:۰۲ ۱۴۰۰/۴/۲۴
ترامپ از بر جام خارج شد چون دید یک دولت غرب باور .. سر کار اومده و خیلی بیشتر از اینها میشه ازش کولی گرفت و با توصیه نتانیاهو و سرویس های جاسوسی دیگه که میدونستن چند تا جاسوس تو دولت روحانی دارن تشویقش کردن برجام را بهم بزنه و مطمآن بود که با فشار حداکثری برجام بهتری را درست میکنه و وقتی که مردم دست دشمن خوندن و مانع شد ترامپ مثل اشغال رفت تو سطل زباله حال یه عده ای دارن زور میزنن شاید براشون فرجی بشه که نمیشه مردم بیدار شدن اگه دولت مردش بود نماینده میفرستاد با مدعیان رو در رو دفاع کنه تا سیه روی شود هر که در او غش باشد
جلال۲۰۹۶۱۳۴۱۲:۴۴:۲۲ ۱۴۰۰/۴/۲۴
از منفعت های برجام همین بس که اوضاع اونموقع بهتر بود و با نبودش فروش رسمی نفت تقریبا به صفر رسید و اوضاع مردم از جمله خودم نابود شد با نبود برجام. آقایون مسئولین امارات خشکه و بیابون .الان داره مازاد آب تصفیه شده اش رو صادر میکنه. بعد جنوب ایران از مرداب آب خودشون رو تامین می کنند.
ناشناس۲۰۹۶۱۶۴۱۲:۵۱:۳۷ ۱۴۰۰/۴/۲۴
تو رو خدا به تمامي مقدسات قسم الان كه همه چيز دست اين آقايون هست چرا از برجام نميايد بيرون از توافق به اين بدي چرا نميايد بيرون چرا ميخوايد ادامه بديد چون داشتيد دروغ ميگفتيد چون مردم براتون مهم نيستن
جهانبخش۲۰۹۶۲۱۱۱۳:۱۳:۲۲ ۱۴۰۰/۴/۲۴
لطفاً بجای این همه دعوای بیفایده تکلیف 148 میلیارد دلاری که رجال آقازاده از سفره انقلاب دزدیده ودربانکهای خارجی دارند را معلوم کنید تا تمام بدبختیهای دولت و ملت حل شود و مردم راازفقرونکبت وگدایی وخودکشی و تن فروشی نجات بدید
شهروند محترم۲۰۹۶۳۰۰۱۳:۵۹:۱۲ ۱۴۰۰/۴/۲۴
همون حرفی که آقای زاکانی گفتن پررررررویی نجومی
مهدی حق۲۰۹۶۳۲۱۱۴:۰۵:۴۸ ۱۴۰۰/۴/۲۴
متاسفانه نقد منصفانه وجود نداره . قبل از برجام ما تحت بند 7 سازمان ملل بودیم و محکوم جهانیان . الان خود امریکاییها هم زور می زنند برگردند برجام .
شهروند۲۰۹۶۳۳۶۱۴:۱۲:۵۴ ۱۴۰۰/۴/۲۴
آقای شریعتمداری درست و بجا گفتند، برای یک دفعه هم که شده دولتی های عزیز با مدرک و سند به مردم بگویند هدف از برجام از ابتدا چی بوده، و الان به چی رسیدیم، چرا کلی گویی و دروغ ..؟؟!!!
سعید۲۰۹۶۵۰۶۱۵:۳۲:۵۶ ۱۴۰۰/۴/۲۴
امروز صدا و سیما روند جهش اجاره بها رو طی چند سال رو بررسی می کرد در همین مسئله تاثیر مثبت برجام در اون سال ها بر کاهش تورم اجاره ها مشهود بود این فقط یک موردش بود وقتی امثال شما جناب شریعتمداری چشم بر همه چیز رو به خاطر منافع حزب و دار و دسته تان بسته اید دیگه کاری از دست دولت و ملت بر نمی آید..
محمد.قم۲۰۹۶۵۴۲۱۵:۵۲:۱۴ ۱۴۰۰/۴/۲۴
«کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من» یک زمانی گفته میشد جلیلی مذاکره میکنه برای مذاکره.خب بزرگواران روحانی هم مذاکره کرده برای دستاورد«تقریبا هیچ» به قول بزرگی میگفت:اگر راه گم کردید ببینید دشمن کجا رو میزنه همونجا جبهه خودیه حاج حسین درود به شرفت و به قلمت
ناشناس۲۰۹۶۶۰۵۱۶:۵۵:۳۶ ۱۴۰۰/۴/۲۴
وای به حال ملتی که مدیر یک روز نامه براش تصمیم گیری می کنه
ناشناس۲۰۹۶۸۲۰۲۰:۱۵:۲۷ ۱۴۰۰/۴/۲۴
توهم توطئه مارو بيچاره کرده. برجام مارو بیچاره کرد درست. منتها شما هم همه اش میگید توطئه است. نمیشه که کسی که شمارو قبول نداره بگید کشورشو دوست نداره. این یعنی دهه شصت که حق نداشتی موزیک گوش کنی توی ماشینت.
علی حیدری۲۰۹۶۹۳۶۲۲:۱۳:۱۴ ۱۴۰۰/۴/۲۴
توهم، طلبکاری ومدعی گری روحانی که درنظر خودش همه چیز ایده آل بوده است به صورت شگفتی و ابهام انگیز در تاریخ خواهد ماند ، مگراینگه دریک دادگاه علنی عملکرد وی ودولتش را ،مورد قضاوت قرار داده ومردم ستم‌دیده ایران مشخص نماید . او باید حرفهایش را در دادگاه اثبات کند که چه می گوید !!!!!. وگرنه مردم سر در گمند.
علی۲۰۹۷۱۹۹۰۲:۳۵:۴۲ ۱۴۰۰/۴/۲۵
متاسفانه تا اینجوره که هرکسی بیشترازمنصبش دخالت میکنه اوضاع درست بشونیست جناب شریعتمداری شما بکارهای خودت برس وبنحواحسنت پیش ببر شماچکاره ای که بدولت توصیه میکنی دست برداریدازاینکار..
ناشناس۲۰۹۷۲۶۰۰۷:۰۴:۳۲ ۱۴۰۰/۴/۲۵
اقای شریعتمداری ما که دستمون به این اقا نمیرسه.ایشون دو ساله که از خونه شون بیرون نیومدن و فقط امار زیر دستی ها..شون رو برا مردم روخوانی میکنن شما از طرف ما بهش بگین یه دو سه هفته حرف نزنه.بخدا درخواست زیادی نیست کمی سکوت کنن همین.ما مردم خودمون به داد هم میرسیم.
ناشناس۲۰۹۷۲۶۶۰۷:۱۱:۱۰ ۱۴۰۰/۴/۲۵
مگه این نیرو ی اتمی چه نفعی بیشتر از نیروهای دگر دارد اگر این همه جنجال و هزینه در هر نیروی دیگر بود خیلی بهتر جواب میداد ولا تو کشورهای پیشرفته مردم به این نیروگاه اعتراض میکنند و دوست ندارند در کشورشون از نیروگاه باشد
ح س۲۰۹۷۲۶۸۰۷:۲۴:۲۰ ۱۴۰۰/۴/۲۵
امریکا لطفش به نوکرای خودش نرسیده چه برسه به ملت عزیز ایران زنده باد حاج حسین
ناشناس۲۰۹۷۳۲۷۰۹:۱۴:۱۲ ۱۴۰۰/۴/۲۵
آقای شریعتمداری خواهشا از آب گل آلود ماهی نگیرید
محمد۲۰۹۷۳۴۳۰۹:۳۵:۱۸ ۱۴۰۰/۴/۲۵
احسنت سخنان بسیار زیبایی گفت آقای زاکانی
شهروند محترم۲۰۹۷۳۴۴۰۹:۳۶:۲۰ ۱۴۰۰/۴/۲۵
احسنت به آقای زاکانی
ناشناس۲۰۹۷۴۳۸۱۱:۰۷:۵۴ ۱۴۰۰/۴/۲۵
واقعا این حاج حسین و حرفاشو باید به ارزش طلا گرفت . اندیشمندان باید از ایشان بیاموزند!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. کمی دیر نیست؟

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  15. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  19. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  23. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  24. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  25. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. وحدت ملی با وعده صادق

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  9. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  10. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  11. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  12. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  13. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  14. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  15. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  16. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  20. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  21. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  22. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  23. واکنش احمدی‌نژاد به عملیات موشکی سپاه/ وعده زارع‌پور درباره افزایش سرعت اینترنت

  24. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  25. یک سیلی برای تنبیه

آخرین عناوین