احتمال نامزدی همزمان جلیلی، قالیباف و رئیسی/واکنش زیباکلام به انتشار فایل صوتی ظریف/ تحلیل عباس عبدی از میزان مشارکت در انتخابات

گروه سیاسی الف،   4000206112 ۵۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

احتمال نامزدی همزمان جلیلی، قالیباف و رئیسی/واکنش زیباکلام به انتشار فایل صوتی ظریف/ تحلیل عباس عبدی از میزان مشارکت در انتخابات

آخرین آمار کرونا در ایران

بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از دیروز تا امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۱ هزار و ۲۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۷۳۴ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۴۱۷ هزار و ۲۳۰ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۹۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۰ هزار و ۷۰ نفر رسید.

بیشتر بخوانید:

نمکی: مردم را عامل آزمایشگاهی تولید واکسن دیگر کشورها نکردم/ ایران نباید برای واکسن کرونا دست به سوی دیگری دراز کند

آخرین وضعیت کرونا در ایران؛ ساعتی ۱۹ مورد فوت/ رکوردشکنی در استان‌ها + نقشه و نمودار

***

تحلیل عباس عبدی از میزان احتمالی مشارکت در انتخابات

عباس عبدی، تحلیلگر سیاسی در یادداشتی در اعتماد میزان مشارکت در انتخابات را براساس آخرين نظرسنجي موسسه ايسپا -كه آن را از معتبرترین‌ها دانسته است- تحلیل کرده است. عبدی نوشت: «از پاسخگويان درباره ميزان مشاركت مردم در انتخابات پرسيده شده كه 24 درصد گفته‌اند، زياد و خيلي زياد و 40 درصد گفته‌اند كم و خيلي كم شركت مي‌كنند.

اين نوع ارزيابي به‌ طور معمول بازتابي از واقعيت رفتاري خود و اطرافيان‌شان است كه در قالب ميزان مشاركت انتخاباتي ديگران دارند. نكته مهم اينكه افرادي كه معتقدند مردم به ميزان زياد و خيلي زياد شركت مي‌كنند در 7 ماه گذشته از 32 درصد به 24 درصد كاهش يافته‌اند. در واقع احساس عمومي از ميزان بالاي مشاركت در حال تضعيف است. 

در ادامه از آنان خواسته شده كه وضعيت مشاركت خود را بگويند. 43 درصد قطعا شركت مي‌كنم را گفته‌اند، 5 درصد به احتمال زياد، 21 درصد هنوز تصميم نگرفته، 6 درصد احتمال كم و 25 درصد اصلا شركت نمي‌كنم را اعلام كرده‌اند. 

از اين پاسخ‌ها چه مي‌فهميم؟ درك پاسخ‌ها براساس تجربيات قبلي است. پاسخ‌هاي مردم به ابن پرسش در انتخابات قبلي با واقعيت و نتيجه رخ داده در انتخابات مقايسه شده‌اند.

در نظرسنجي تلفني پاسخ قطعا شركت مي‌كنم از ميزان شركت قطعي ثبت شده در انتخابات، قدري كمتر است. در نظرسنجي حضوري ممكن است همان اندازه يا در مواردي حتي اندكي بيشتر باشد. با توجه به تجربيات قبلي مي‌توان گفت شركت قطعي مردم در انتخابات(اگر امروز برگزار شود) براساس اين يافته حدود 38 تا 39 درصد است. نكته مهم اينكه اين رقم طي 7 ماه گذشته حدود يك درصد هم كمتر شده در حالي كه انتظار مي‌رفت با نزديك شدن به انتخابات بيشتر شود.»

***

پزشکیان: به نفع جهانگیری کنار می‌روم اما لاریجانی نه

مسعود پزشکیان، نماینده تبریز و نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره همراهی با نامزد اجماعی اصلاح طلبان به خراسان گفت: «من رایزنی نداشتم اما الان دیگر کسی از اصلاح طلبان را نگذاشتند که در صحنه حاضر شوند . چند نفر از اصلاح طلبان می توانند از سد شورای نگهبان عبور کنند ؟ این طوری نیست که دستشان باز باشد. این هم به نظرم خیلی بد است ما داریم تک صدایی در کشور ایجاد می کنیم . باید این رقابت وجود داشته باشد. نقد هم منصفانه باشد و دروغ و شایعه سازی نباشد...

آیا در شرایطی حاضرید در انتخابات به نفع کسی کنار بکشید ؟ مثلا آقای خاتمی بگوید مثل دوره عارف یا فرد قوی تر از خودتان با پایگاه رای بهتر باشد یا نهاد اجماع ساز روی شما به جمع بندی نرسد؟ 

اگر بر اساس نظرسنجی کسی شایسته تر باشد و مردم اقبال داشته باشند من کنار می کشم .
 
شما جایی گفتید که با تکرار هم کنار نمی روید و این طعنه ای به خاتمی است.

این هم از آن شیطنت های رسانه ای است . بنده گفتم می آیم در مناظره ها شرکت می کنم بعد در جمع بندی اگر نظر مردم در نظرسنجی ها این باشد که فلان نفر شایسته تر و جلوتر از من است کنار می کشم منطق هم همین است وقتی جامعه کسی را بهتر از من قبول دارد نباید پافشاری کنم.
 
گفته بودید برای لاریجانی یا جهانگیری کنار نمی کشید.

لاریجانی را گفته بودم و درباره جهانگیری اگر نظر مردم باشد کنار می روم و کمکش هم می کنم.»

***

شورای نگهبان تاجزاده را تاییدصلاحیت کند

سیدمحمود علیزاده طباطبایی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی درباره نامزدی تاجزاده در انتخابات ریاست جمهوری به فرهیختگان گفت: «من اتفاقا خوشحال شدم ‌تاج‌زاده کاندیدا شد‌؛ چراکه آنها جزء گروه‌های تحریمی نیستند و وارد میدان شدند و می‌گویند آمادگی داریم در انتخابات شرکت کنیم و اتفاقا در اولین انتخابات ریاست‌جمهوری کشور بسیاری از افراد کاندیدا شدند؛ بد نیست شورای نگهبان سختگیری‌های بی‌مورد نکند.

همان گروهی که وابسته به شورای نگهبان هستند به‌صورت جدی می‌گویند هاشمی و بنی‌صدر، خاتمی و احمدی‌نژاد و روحانی اشتباه بود و آقای خامنه‌ای را نیز خجالت می‌کشند بگویند.

بنابراین به نظر بنده یک‌بار سختگیری نباشد و اجازه دهند مردم انتخاب کنند تا مشخص شود ‌تاج‌زاده با این مواضعی که دارد چه میزان طرفدار دارد. آیا واقعا این نگرانی را دارند که ‌تاج‌زاده با 30 میلیون رای رئیس‌جمهور شود که او را رد می‌کنند؟

هرچند من مواضع سیاسی تاج‌زاده را به‌هیچ‌وجه قبول ندارم، ولی او فرد سالم و پاکدستی است اما قطعا مردم تحصیلکرده ما اختیار خود را به هر کسی واگذار نمی‌کنند؛ در نتیجه شورای نگهبان نباید سختگیری کند و وقتی مشارکت کم بود مشکل‌زا می‌شود.

قطعا این دوره مشارکت کم است که یک علت کرونا و یک علت نارضایتی عمومی مردم است؛ البته علت دیگر نیز ردصلاحیت برخی از کاندیداهاست.»

***

موضع‌گیری رئیسی درباره مذاکرات وین

سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در جلسه صبح امروز شورای عالی قوه قضاییه با بیان این که امروز لغو همه تحریم‌‎ها و راستی‌آزمایی آن یک مطالبه ملی است و این مطالبه نباید دستاویز دعوا‌های سیاسی و وقت‎کشی شود، به کسانی که مسئول پیگیری و تحقق این مطالبه هستند متذکر شد که به طرف مقابل اجازه وقت‎کشی ندهند.

***

نظر کرباسچی درباره سخنان فائزه هاشمی

غلامحسین کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی با حضور در برنامه جمهوریت حزب ندای ایرانیان گفت: اگر فائزه هاشمی بتواند سخنانش را در حزب جا بیاندازد، حزب سازندگی هم تایید خواهند کرد. این‌طور نیست که چند نفر در کارگزاران تصمیم بگیرند. حزب کارگزاران در بیشتر استان‌ها فعالیت دارد. در کنگره اخیر نیز خانم هاشمی رأی آوردند به ‌طوری‌که فهرستی تحت عنوان یاران فایزه هاشمی در انتخابات داخلی حزب ارائه دادند و تعدادی هم ‌رأی آورده و عده‌ای هم ‌رأی نیاوردند. از نظر من این رویه دموکراتیک است. فایزه هاشمی بیانات احساسی دارد. با این وجود تلاش های زیادی در زمینه ورزش زنان و بانوان در ایران و کشورهای اسلامی داشتند. حال گرفتن برخی موضع ها این دستاوردها را مختل می کند.

بیشتر بخوانید:

کرباسچی: نشانه‌ای از حضور لاریجانی در انتخابات نیست

***

رونمایی از برنامه های عارف برای بهبود اوضاع کشور

محمدرضا عارف نماینده سابق مجلس نشستی خبری برگزار کرده و در آن از «برنامه بنیاد امید ایرانیان برای عبور از شرایط سخت کشور» رونمایی کرده است. عارف در این نشست گفته است: در انتخابات بهتر است به جای اینکه بگوییم به چه کسی رای دهیم، بگوییم به چه برنامه ای رای دهیم. باید کارنامه و سوابق افراد بررسی شود. باور من این است که رییس جمهور اگر توانایی اجرایی داشته باشد، خیلی می تواند کار کند. ما شرایط رییس جمهور مناسب را در این برنامه احصا کرده ایم.

رییس بنیاد امید ایرانیان ادامه داد: ما همچنین برنامه های لازم را برای یک دوره چهار ساله برای کاهش مشکلات اقتصادی تهیه کرده ایم. کاهش تورم، افزایش رشد اقتصادی، افزایش نرخ اشتغال، حل معضل مسکن، بهبود روابط بین المللی، ارتقای نظام سلامت، رفع موانع تولید را می توان در چهار سال دنبال کرد.

عارف در پاسخ به پرسشی درباره حضورش در انتخابات گفت:  اگر به نتیجه قطعی رسیدم حتما اعلام میکنم. نمی توان کاندیداتوری را از مردم مخفی کرد. اگر احساس کنم فردی مناسب تر از من حضور دارد به او کمک می کنم اگر شرایط کشور به حضور من نیاز داشت، ابایی برای حضور ندارم. این برنامه ای که امروز ارائه کردم، انتخاباتی نیست. اگر برنامه انتخاباتی بود، اعلام می کردم ولی این برنامه های بنیاد امید ایرانیان است. تعدد کاندیداها در هر دو جناح وجود دارد و من آن را خوب می دانم.

***

احتمال نامزدی همزمان جلیلی، قالیباف و رئیسی

نامه نیوز نوشت: «نامزدی سعید جلیلی در این انتخابات قطعی شده است. او نیز تصمیم گرفته که در کنار ضرغامی، رستم قاسمی و حسین دهقان که پیش‌تر نامزدی خود را اعلام کرده بودند، به رقابت بپردازد. بنا بر اخبار رسیده به «نامه نیوز» تیم جلیلی به این قطعیت رسیده که او باید نامزد شود. فعالیت‌های حامیان او در فضای مجازی نیز در همین راستا افزایش یافته و لایو اینستاگرامی دیشب جلیلی نیز شاهد دیگری بر این مدعا است. 

خبر دوم اما چیزی نیست غیر از ورود محمد باقر قالیباف به رقابت‌های انتخاباتی پیش‌رو. اگر چه محسن پیرهادی از فعالان سیاسی نزدیک به قالیباف پیش‌تر در صفحه توییتر خود تاکید کرده بود قالیباف بنای نامزدی در انتخابات را ندارد و حتی اظهاراتی منسوب به قالیباف با این محتوا منتشر شد که در صورت نامزدی آقای رییسی از او حمایت خواهد کرد؛ لکن گویا جمع‌بندی نهایی در مورد وی این است که حتی در صورت نامزدی رئیسی نیز در نام نویسی نامزدهای انتخاباتی شرکت کند و تصمیم به حضور یا عدم حضور در رقابت‌های انتخاباتی را به فرآیندی که بعد از نام نویسی ایجاد خواهد شد، موکول کند.

نامزدی همزمان جلیلی و قالیباف و رییسی پیشنهاد جمعی از اصولگرایان است که برای مواجهه با فضای پیش‌بینی نشده انتخاباتی، همچنین تصمیم نهایی اصلاح‌طلبان اتخاذ کرده‌اند. این تصمیم برای عدم تمرکز اصلاح طلبان بر روی تخریب یک نامزد اتخاذ شده است. بر این اساس برخلاف اعلام محمد باقر قالیباف که گفته است در صورت نامزدی رییسی کاندیدا نخواهد شد گویا جمع موثری از اصولگرایان تصمیم ساز اصرار به نامزدی همزمان دارند و این مساله در مورد سعید جلیلی هم صدق می کند . 

در این طرح این گونه پیش بینی شده که پس از نام نویسی این سه شخصیت اصلی اصولگرا در فرآیندی که به زودی ساز و کار آن اعلام خواهد شد نامزد اصلی اصولگرایان معرفی خواهد شد.»

***

واکنش زیباکلام به انتشار فایل صوتی ظریف

صادق زیباکلام درباره انتشار فایل صوتی ظریف به مدارا گفت: «احتمال اینکه از جانب آقای ظریف منتشر شده و نشر یافت باشد زیادتر است تا احتمالات دیگر! یعنی خود آقای ظریف این را منتشر کرده و ما نباید دنبال افراد دیگر، نهادها و کانال های دیگر بگردیم.

اتفاقاً من فکر نمی کنم آقای ظریف این کار را عمدی کرده باشد، احتمالاً معتقدم که شانس آقای ظریف که بتواند از مخالفین تندروها رای آنها را بدست بیاورد با انتشار این فایل بیشتر شده است. ممکن است تندروها و روزنامه کیهان و صداوسیما و غیره حملات شدیدی به ظریف کنند اما به یاد داشته باشید که به هر حال این فایل برای آقای ظریف بعنوان یک فردی که مظلوم است و مقاومت در برابر تندروها می کنند، این چنین نشان می دهد. آقای ظریف می گوید من قصوری ندارم و مصیبت ها را به سپاه قدس می چسباند.

این فایل برای بسیاری از مردم ایران در اذهان بسیاری از مردم ایران به نفع آقای ظریف است.»

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۹۳۹۲۹۷۲۰:۵۴:۵۵ ۱۴۰۰/۲/۶
حالا که صوت ظریف پخش شده بهتره که گاندو هم پخش بشه
ناشناس۱۹۴۰۳۹۴۱۱:۳۰:۴۸ ۱۴۰۰/۲/۷
وزیر خارجه ای را که از ورود رییس جمهور یک کشور خارجی به کشور بی اطلاع گذاشتند. ظریف خیلی صبور بود
رضایی۱۹۴۲۲۳۷۰۵:۳۵:۲۹ ۱۴۰۰/۲/۸
واین یک واقعیت است بالاخره روزی منافق رسوای در عالم می شود اصلاح طلب = نفاق
ناشناس۱۹۳۹۳۲۱۲۱:۰۷:۵۵ ۱۴۰۰/۲/۶
برخی دنبال پیروزی با حمله به سردار دلها هستند شرم آور است #ظریف_گیت
ناشناس۱۹۴۰۱۴۸۱۰:۰۱:۴۶ ۱۴۰۰/۲/۷
ظریف بارها گفته در انتخابات نامزد نمیشه
ناشناس۱۹۴۰۱۶۸۱۰:۰۶:۲۹ ۱۴۰۰/۲/۷
از ظریف میخواهیم نامزد انتخابات شود
ناشناس۱۹۴۰۱۹۲۱۰:۱۴:۱۵ ۱۴۰۰/۲/۷
باید دید میتوان با حمله به سردار پیروز شد ؟
ناشناس۱۹۴۲۰۸۰۰۰:۴۴:۴۴ ۱۴۰۰/۲/۸
دکتر ظریف خدمتگذار واقعی ملت است . ملت بهش ایمان دارن . درود بر شرفش خداوند پاداش نیک بهش عنایت کنه
ناشناس۱۹۳۹۳۲۴۲۱:۱۳:۱۷ ۱۴۰۰/۲/۶
ظریف باید استیضاح بشه و جناب زیبا کلام هم محاکمه
ناشناس۱۹۴۰۱۲۷۰۹:۵۴:۴۶ ۱۴۰۰/۲/۷
به کدامین گناه ؟
ناشناس۱۹۴۰۱۸۰۱۰:۱۰:۰۷ ۱۴۰۰/۲/۷
به جرم نوار صوتی :-)
ناشناس۱۹۴۰۲۵۷۱۰:۴۴:۱۶ ۱۴۰۰/۲/۷
خیانت
ناشناس۱۹۴۱۲۶۷۱۶:۰۸:۴۲ ۱۴۰۰/۲/۷
به گناه خیانت و اینکه برجام را کنگره امضاء نکرده پس وجهه الزامی بلحاظ قانون ندارد یعنی هر رئیس جمهور در امریکا مختار است در ۴ سال داخل یا بیرون برجام باشد
ناشناس۱۹۴۲۲۱۷۰۴:۵۲:۵۲ ۱۴۰۰/۲/۸
علت؟
ناشناس۱۹۳۹۳۳۳۲۱:۱۵:۳۴ ۱۴۰۰/۲/۶
ارکان نظام را آشفتگی و بی نظمی فرا گرفته است جلسه سران قوا هفته گذشته قراربود تشکیل شود که بدون علت به دوشنبه این هفته موکول شد این جلسه این هفته هم برگزار نشد و ایندنشان دهنده ضعف شدید بین مسولان نظام است
ناشناس۱۹۳۹۳۶۳۲۱:۳۶:۵۵ ۱۴۰۰/۲/۶
ملت اسیر دو قطبی نشوند به هیج وجه نباید اجازه داد از طیف و جناح دولت فعلی و یا دوستان انهادبه دولت بعد راه پیدا کنند زیرا علاوه بر تکرار هشت سال گذشته تمامی فساده و تخلفات این هشت سال هم مخفی می ماند
ناشناس۱۹۳۹۳۷۰۲۱:۴۲:۳۱ ۱۴۰۰/۲/۶
رییس مجلس قبل یار گرمابه و گلستان رییس جمهور نگذاشت استیضاح در زمان مناسب خودش انجام شود و نگذاشت طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی که بسیار بسیار مهم بود انجام شود ایشان یکی از گزینه های دولت برای ریاست جمهوری آینده است و این یعنی تکرار هشت سال گذشته و مخفی کردن تمامی فساددها و تخلفات هشت سال گذشته
ناشناس۱۹۳۹۳۸۱۲۱:۴۸:۲۴ ۱۴۰۰/۲/۶
اونلی جواد ظریف
ناشناس۱۹۳۹۳۸۴۲۱:۵۱:۳۱ ۱۴۰۰/۲/۶
من تا دیروز میخواستم به فائزه رای بدم . ولی امروز نظرم به جواد عوض شد .
ناشناس۱۹۴۰۵۶۰۱۲:۲۱:۱۸ ۱۴۰۰/۲/۷
پس طرفدار ترامپی
ناشناس۱۹۴۲۲۳۶۰۵:۳۴:۵۴ ۱۴۰۰/۲/۸
مبارکت باشه
ناشناس۱۹۳۹۳۸۸۲۱:۵۳:۱۱ ۱۴۰۰/۲/۶
من كه خيلي چيز يادگرفتم
ناشناس۱۹۴۰۱۵۲۱۰:۰۲:۵۷ ۱۴۰۰/۲/۷
از جناب ظریف ؟
ناشناس۱۹۳۹۴۱۸۲۲:۰۳:۱۵ ۱۴۰۰/۲/۶
چرا اینقدر گزینشی مطالب را چاپ میکنید (حالا انگار مثلا قبلا ها همیشه انصاف بخرج میدادید ....:) ) همین آقای زیبا کلام یک نوشته بسیار طولانی تر راجع به اون فایل صوتی کذائی تو سایت تلگرام ش نوشت . چرا آن را چاپ نمیکنید ؟؟؟ به مذاق تون خوش نمیاد. ....میدونم !
ناشناس۱۹۳۹۴۲۳۲۲:۰۵:۲۵ ۱۴۰۰/۲/۶
خداوند شر ظریف رو به خودش برگرداند
ناشناس۱۹۴۰۱۲۲۰۹:۵۳:۱۵ ۱۴۰۰/۲/۷
خداوند ایشون رو از شر انس و جن در امان بداره
ناشناس۱۹۳۹۴۳۵۲۲:۱۰:۰۷ ۱۴۰۰/۲/۶
دلم برای ظریف میسوزه . بنده خدا هیچ اراده کاری نداشته . # تدارکاتچی
ناشناس۱۹۳۹۴۴۶۲۲:۱۵:۵۲ ۱۴۰۰/۲/۶
شیخ حسن دستور داده منتشر کننده نوار صوتی جواد رو بگیرن . خخخخخ
ناشناس۱۹۴۲۲۴۰۰۵:۳۷:۰۹ ۱۴۰۰/۲/۸
شیخ حسن می‌خواهد یجوری جمش کنه.
ناشناس۱۹۳۹۴۴۸۲۲:۱۷:۱۳ ۱۴۰۰/۲/۶
چه دل پری داشته این جواد !
ناشناس۱۹۳۹۴۵۴۲۲:۲۱:۱۰ ۱۴۰۰/۲/۶
فایل صوتی ظریف یعنی سریال گاندو راست گفته که جاسوس در دولت روحانی هست
ناشناس۱۹۴۲۲۵۲۰۵:۵۰:۲۳ ۱۴۰۰/۲/۸
حق داشتن زمان ورود بشار اسد را به وزارت که توش جاسوس بود نگفتن.
ناشناس۱۹۳۹۴۶۰۲۲:۲۳:۳۸ ۱۴۰۰/۲/۶
از حسن و اسحاق و محمد جواد و کابینه بشدت ملولیم
ن ااف۱۹۳۹۶۰۷۲۳:۵۹:۱۲ ۱۴۰۰/۲/۶
آقای زیبا کلام ,,این بار تحلیلت درباره اثر مثبت فایل صوتی ظریف در اذهان مردم ایران به نفع ظریف ، غلط است زیرا تعریف تو از مردم می از است . مردم ایران همانهایی هستند که تشییع جنازه ۲۵ میلیونی را برای سردار دلها رقم زدن ، مردم ایران همانهایی هستند که به رغم احتمال خطر ورود به جنگ با آمریکا ، خواهان انتقام خون سردار سلیمانی بودن. اشتباه نکنید مردم ایران معدود آدمهایی نیستند که سرمایه وقت و عمر شریف را پای صحبت امثال شما می گذارند . از اشتباه بیرون بیایید قبل از اینکه دیر شود
دهنوی۱۹۳۹۶۲۰۰۰:۱۱:۲۲ ۱۴۰۰/۲/۷
آستین آقایان پر است از فنون داغ کردن تنور انتخابات.آنهم بدون نیاز به تایید کاندیداهای معلوم الحال!!!آیا این ترفندها باعث خواهد شد مشارکت ضعیف انتخابات ۹۸ تکرار نشود؟بشخصه امیدوارم مردم حداکثری پای صندوق حاضر شوند.البته نه با حربه های سیاسی بلکه با تزریق حس ارزشمندی آرا و احیای انگیزه عمومی از راههای درست.در غیر اینصورت مردم باید هوشیار باشند ابزار نشوند.
ناشناس۱۹۳۹۶۲۸۰۰:۱۶:۱۱ ۱۴۰۰/۲/۷
مجلس استیضاح دولت و ممنوع الخروجی دولت و مدیران هشت ساله را کلید بزند و تصویب نماید که هر وقت لازم شد در دسترس باشند
کوروش فرهودیان۱۹۳۹۶۳۸۰۰:۲۲:۲۱ ۱۴۰۰/۲/۷
امروز دلم میخواست خون گریه کنم نه به خاطر اینکه آقای ظریف ور بعضی موارد نظرشان متفاوت است و شاید در برخی موارد گله شان درست هم باشد از اینکه دشمنان این ملت امروز با شادی و شعف این موارد را در بوق کرده بودند این مسائل درون خانوادگی نبایدپخش عمومی شود چون گوشهای نا محرم خارجی مترصد اینها هستند هر کسی این فایل را منتشر کرده به نظر من خائن است وبه ایران ملت و تیم مذاکره کننده خنجر زده تیم امنیتی باید او را یا گروه منتشر کننده را بیابد و معرفی کند کسی که منتشر کرده ضد ولایت است و باعث ناراحتی رهبری هم قطعا شده
ناشناس۱۹۳۹۶۹۸۰۰:۵۹:۴۱ ۱۴۰۰/۲/۷
ظریف با این حرفاش کمر مشارکت در انتخابات را شکست کلا آیه یاس بود و هیچ
ناشناس۱۹۳۹۸۱۵۰۴:۴۶:۳۵ ۱۴۰۰/۲/۷
سخنان اقاي ظريف به نوعي هميشه در ذهن مردم بود كه سياست خارجي ايران متوليان زيادي دارد ووزير خارجه به تنهايي تصميم گيرنيست مثلا نماز جمعه تهران يكي از جاههاي بود كه براي سياست خارجه تعيين خط ومشي ميكرد
ناشناس۱۹۳۹۸۵۹۰۵:۵۶:۲۴ ۱۴۰۰/۲/۷
امیدوارم آیت الله رییسی قوه قضاییه را ترک نکنند و مطالبه مردم برای محاکمه برخی سیاسیون کنونی را با قدرت پیگیری نمایند.
ناشناس۱۹۳۹۹۳۹۰۸:۱۹:۲۰ ۱۴۰۰/۲/۷
امثال اخمدی نژاد و فائزه رفسنجانی و ظریف به شفاف سازی امور کمک شایانی میکنند .
ناشناس۱۹۳۹۹۶۴۰۸:۳۹:۰۳ ۱۴۰۰/۲/۷
نوار صوتی نشون داد زبان و دل مسئولان فاصله زیادی با هم دارد . پشت میکروفن و جلوی دوربین چیزی بر زبان میرانند که در دل به آن اعتقادی ندارند
زیبا کلام۱۹۳۹۹۷۹۰۸:۴۵:۵۳ ۱۴۰۰/۲/۷
این فایل صوتی برای بسیاری از مردم ایران به نفع آقای ظریف است
ناشناس۱۹۴۱۸۶۱۲۲:۲۰:۳۷ ۱۴۰۰/۲/۷
برا افکاری مثل تو که فسیل باشه ، آره ، وگرنه طبل رسوایی ظریفه.
ناشناس۱۹۳۹۹۹۱۰۸:۵۳:۱۴ ۱۴۰۰/۲/۷
دولت جوان و انقلابی =دکتر سعید محمد مرد تحریم شکن
ناشناس۱۹۴۰۱۱۷۰۹:۵۱:۳۴ ۱۴۰۰/۲/۷
این بنده خدا خودش تحریمه و نمیتونه بره بیرون از ایران
ناشناس۱۹۴۰۱۴۳۱۰:۰۰:۱۸ ۱۴۰۰/۲/۷
این که خودش تحریمه چی جوری میخواد بره نیویورک و تحریم رو بشکونه ؟!!!
ناشناس۱۹۴۰۱۵۴۱۰:۰۳:۱۸ ۱۴۰۰/۲/۷
سعید محمد مثلاً چه تحریمی را شکسته است؟!!
ناشناس۱۹۴۱۱۸۲۱۵:۳۲:۱۳ ۱۴۰۰/۲/۷
پروژه دولت جوان و انقلابی کلید خورد.
ناشناس۱۹۴۰۴۴۰۱۱:۴۵:۵۱ ۱۴۰۰/۲/۷
با این تخم مرغهای گندیده در سبد شکسته نمی توان مردم را پای صندوق آورد .
ناشناس۱۹۴۰۶۸۶۱۲:۵۳:۴۹ ۱۴۰۰/۲/۷
فقط دکتر احمدی نژاد
امیر۱۹۴۱۷۸۲۲۱:۲۶:۰۱ ۱۴۰۰/۲/۷
امام صادق علیه السلام فرمودنند:در آخر زمان فتنه ای بدتر از دجال گریبان شیعیان را میگیرد وآن فتنه دوستی و مودت کردن خواص شیعیان با دشمنان ما.
محمد۱۹۴۱۷۹۲۲۱:۳۶:۳۴ ۱۴۰۰/۲/۷
خدایی ادم قحطیه این زیبا کلام بی فکر را باهاش مصاحبه میکنید
حسین۱۹۴۱۸۷۱۲۲:۳۱:۰۹ ۱۴۰۰/۲/۷
واقعا این زشت کلام کجا درس خواننده با ابن تحلیل ‌واقعا نمیدانم چه کلمه ای بگم
یغم۱۹۴۱۹۵۶۲۳:۱۲:۴۶ ۱۴۰۰/۲/۷
این هم یه بازی جدیده .اصل بدنیکو نگردد آن.که بنیادش بداست .ماه پشت ابرنمیمونه .اینا برسر سهم خواهی افتادن بهم .تازه این شروع کاره .بنده خدا آقا چه میکشدازدست این خوارج دوران
علی حیدری۱۹۴۱۹۶۴۲۳:۱۶:۳۵ ۱۴۰۰/۲/۷
والله در صحنه ماندن وکنار رفتن آدمی چون پزشکیان هر دو به اندازه هم خنده دار است .تعحب در این است چرا این اشخاص بیش از حد خود، خودرا بزرگ می پندارند؟!!.
ناشناس۱۹۴۱۹۶۹۲۳:۲۰:۴۳ ۱۴۰۰/۲/۷
دکترزیباکلام استادبنده دردانشگاه تهران بودند ضمن احترام برای مقام استادیشون ولی قطعا تحلیلشون اینبار درست ازآب درنمیاد چون اقای ظریف وارد بازی خطرناکی شدند که باید پاسخگو باشند
ناشناس۱۹۴۲۰۲۶۰۰:۰۱:۲۳ ۱۴۰۰/۲/۸
وقتی میگن چوب خداصدانداره اینه ظریف خودش باعث شد اون چوبی که حقش بود بخوره ،
محمود قلندر۱۹۴۲۲۷۲۰۶:۳۹:۳۳ ۱۴۰۰/۲/۸
عمدا پخش کردن خود دولتی (حسام الدین آشنا) که بگن ظریف ساده لوح نبود تو مذاکره برجام ردیف بود و کلاه سرشون نرفت و بخاطر سردار سلیمانی برجام جواب نداد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

    14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

    15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

    16. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    17. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

    18. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

    19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

    20. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

    21. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

    22. یک سیلی برای تنبیه

    23. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

    24. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

    25. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

    آخرین عناوین