آخرین وضعیت کرونا در ایران؛ ساعتی ۱۹ مورد فوت/ رکوردشکنی در استان‌ها + نقشه و نمودار

اجتماعی،   4000206053

سعید نمکی وزیر بهداشت روز گذشته درحالی اعلام کرد که برخی استان‌ها هنوز در میانه پیک چهارم کرونا قرار دارند که جهش یکباره تعداد موارد فوتی ناشی از کرونا اشاره به واقعیت روزهای آینده دارد، چون روز گذشته هر ۱۹ دقیقه یک فوتی ثبت شد.

آخرین وضعیت کرونا در ایران؛ ساعتی ۱۹ مورد فوت/ رکوردشکنی در استان‌ها + نقشه و نمودار

به گزارش تسنیم، درحالی سعید نمکی روز گذشته اعلام کرد برخی استان‌ها هنوز در میانه راه پیک چهارم قرار دارند که انتشار آمار تعداد موارد فوتی روز گذشته واقعیت نگران کننده‌ای را مطرح کرد که احتمالا در روزهای آینده تجربه می‌کنیم.

نمکی روز گذشته در جلسه ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در کاشان اطلاعاتی از شرایط کشور مطرح کرد که در بخشی از آن گفت: با تلاش و برنامه‌ریزی تجربه فوت چهاررقمی در کشور را نداشتیم و اکنون سوار بر موج همه‌گیری شده‌ایم تا بدون دستپاچگی بتوانیم شرایط را مدیریت کنیم.

این اظهار نظر وزیر بهداشت درست زمانی مطرح می‌شود که بررسی‌های میدانی و اطلاعات منتشر شده از مراکز درمانی در بسیاری از استان‌ها مثل استان مرکزی بیانگر آن است که دقیقاً هنگام این اظهارنظر وزیر بهداشت به عنوان مسئول مدیریت بحران کرونا درگیر کمبودهای قابل توجهی برای ارایه خدمات به بیماران کرونایی شده‌اند و شاهد مثال آن هم جهش نزدیک به 80 نفری تعداد متوفیان ناشی از بیماری کرونا بوده است.

اغلب کارشناسان بهداشتی و برخی از روسای بیمارستان‌های پایلوت کرونا در شهرستان‌ها این جهش معنادار تعداد متوفیان را ناشی از حجم بالای مراجعه به مراکز درمانی و بستری تعداد بالایی از بیماران در بخش‌های مراقبت‌های ویژه می‌دانند اتفاقی که می‌تواند در ارایه مناسب خدمات با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد اثرگذاری بالایی داشته و نتایجی از جمله افزایش تعداد موارد فوتی را به همراه داشته باشد.

در این زمینه البته تشکیل کمیته یا ستاد ترخیص بیماران در مراکز درمانی برای افزایش تعداد پذیرش در موج چهارم کرونا نیز می‌تواند خود یکی از نگرانی‌ها و عوامل افزایش تعداد موارد فوتی در روزهای آتی و البته ورود دلال‌ها و سودجویان به موضوع خدمات پزشکی باشد، چون با ترخیص بیمارانی که کمی شرایط بهتری دارند به نوعی نظام بهداشت و درمان دولتی آنها را به حال خود رها کرده تا در منزل دوران درمان را سپری کنند و بیماران به‌ناچار برای دریافت خدمات مجبور به استفاده از خدمات بخش خصوصی خواهند شد.

 بخشی که ظاهرا در کوران همه‌گیری زیاد هم زیر ذره‌بین نظارتی مسئولان فعالیت نمی‌کند و از اقتصاد کرونایی به نفع خود استفاده می‌کند و شاهد مثال آن هم اظهار نظر چندی پیش برخی مسئولان نسبت به واکسیناسیون خارج نوبت با پرداخت پول بیشتر به صورت خصوصی برای گروهی که پول دارند و نمی‌خواهند منتظر رسیدن نوبتشان در طرح ملی واکسیناسیون باشند؛ است.

پرستار خصوصی روزی 2 میلیون و نرس  3 میلیون!

به‌هرحال کمیته ترخیص کووید 19 در مراکز درمانی فعال شد و خوب یابعد آن گروه از بیماران که به تایید این کمیته شرایط مناسب‌تری داشتند روانه منزل شدند اما به شرط اینکه امکان تامین اکسیژن داشته و بتوانند نیازهای پزشکی را در منزل مهیا کنند. شرطی در شرایط فعلی اقتصاد از عهده بسیاری از خانواده‌ها خارج است و بدون تردید بخش عمده‌ای از ترخیص‌شده‌ها امکان دریافت خدمات مورد نیاز و مناسب حالشان را نداشتند که این خود می‌تواند به بحران در آینده تبدیل شود.

با اجرای این سیاست که تقریباً از هفته چهارم فروردین ماه اجرایی شده موج تازه‌ای از تقاضا برای دریافت خدمات پزشکی خصوصی و البته در منزل در بازار ایجاد شد که نتیجه آن ورود سودجویان و واسطه‌ها در بخش بهداشت و درمان خصوصی شد، رویدادی که لازم است مسئولان مربوطه در وزارت بهداشت نسبت به آن پاسخگو بوده و با افزایش میزان نظارت‌ها مانع از سودجویی بشوند.

بررسی‌های آماری نشان می‌دهد اگرچه به گفته مسئولان بخش عمده‌ای از هزینه‌های درمان بیماران کرونایی برای افرادی که به نوعی تحت پوشش بیمه هستند پرداخت می‌شود ولی با یک حساب و کتاب سرانگشتی بیماری که مبتلا به این ویروس شده و در مراکز درمانی دولتی بستری می‌شود در خوشبینانه‌ترین حالت هزینه‌ای معادل 5 تا 6 میلیون تومان متحمل خواهد شد. این درحالی است که اگر این بیمار با توجه به تایید کمیته ترخیص روانه منزل بشود برای ادامه فرآیند درمانی ارقامی بالاتر از این موارد را می‌پردازد.

ماجرا اینجاست که فرض کنیم بیمار ترخیص شده در هفته دوم بیماری قرار دارد و لازم است حداقل یک هفته دیگر از دوران نقاهت خود را در منزل سپری کند که برای انجام این کار نیازمند دریافت خدمات درمانی مثل تزریق‌های احتمالی، ثبت اطلاعات بالینی، تعویض کپسول اکسیژن یا مواردی از این دست می‌شود البته اگر فرض کنیم بیمار در شرایط مناسب و به قول خودمان سرپاست.

در غیر این صورت بدون تردید نوبت به دریافت خدمات شبانه روزی درمانی با استفاده از شرکت‌های ارایه دهنده خدمات خواهد شد که فقط کافی است در اینترنت جست‌وجویی ابتدایی داشته باشیم تا با انبوهی از این شرکت‌ها روبرو شویم و نرخ اعلامی آنها می‌تواند همه را شوکه کند، چون این شرکت‌ها برای یک نفر پرسنل تمام وقت پرستار روزانه رقمی بین یک میلیون و 800 هزار تومان تا 2 میلیون تومان طلب می‌کنند و برای اعزام نرس 24 ساعته این رقم تا 3 میلیون 500 هزار تومان هم می‌رسد.

به این ترتیب بدون درنظر گرفتن هزینه تامین اکسیژن، دارو و مواردی از این دست فقط و فقط بیماری که به منزل فرستاده شده برای یک هفته ادامه دوران نقاهت در خوشبینانه‌ترین حالت نزدیک به 14 میلیون صورتحساب دریافت می‌کند که در شرایط فعلی اقتصاد تقریبا از عهده بسیاری از افراد خارج است.

افزایش 3 برابری بیماران کرونا در استان کرمان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان کرمان اظهارداشت:  تعداد بستری‌های کرونایی در کرمان 3 برابر و تعداد موارد سرپایی نیز طی هفته‌های گذشته نیز چندین برابر شده است.

حسین صافی‌زاده  با بیان اینکه نوع ویروسی که در حال حاضر در کشور و استان کرمان در حال گردش است، غالباً از نوع ویروس جهش یافته انگلیسی است گفت: علائم بیماری همان علائم قبلی است با این تفاوت که قدرت سرایت آن حدود 70 برابر بیشتر است.

صافی‌زاده با اشاره به اینکه تاکنون موردی از ابتلا به کرونای هندی در استان کرمان مشاهده نشده افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان‌های شرقی و نزدیکی هند به این مناطق، باید کنترل لازم در ورودی کشور از سمت شرق افزایش یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان افزود: تمام رفت و آمد‌ها با نظارت شدید در حال کنترل است و با توجه به مجاورت استان کرمان به کشور پاکستان و افغانستان، احتمال ورود این ویروس به استان کرمان زیاد‌ است.

بنا به اعلام ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا، تعداد موارد بستری قطعی کرونا در استان کرمان 506 مورد است که از این تعداد در حوزه دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمان 276 نفر، رفسنجان 42 نفر، جیرفت 56 نفر، بم 6 نفر و سیرجان 126 نفر بستری هستند.

طغیان پیک چهارم کرونا در استان گیلان

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نظام بهداشت و سلامت اکنون از هر زمان دیگری به کمک مردم نیاز دارد و مردم نیز باید برای قطع زنجیره کرونا همکاری‌های لازم را داشته باشند.

حسن رخ‌شاد گفت: مشاغل گروه 2 ،3 و 4 از گروه مشاغلی هستند که می‌توانند به ما کمک کرده و با بستن مغازه‌های خود سهم بزرگی در کنترل بیماری کرونا داشته باشند.

رخ شاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر 916 بیمار کرونایی در کل بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که 182 نفر در 24 ساعت گذشته به آمار افزوده شده‌اند.

 وی با بیان اینکه موج چهارم کونا در حال طغیان است و همه کشورهای درگیر با کمبود نیرو مواجه هستند گفت: همکاران ما به‌صورت شبانه‌روزی با کمک اماکن مغازه‌ها را بازدید کرده و اگر نیاز باشد در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی آن مغازه را می‌بندند.

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان تصریح کرد: اکنون تعداد مغازه‌هایی که بسته می‌شوند بیش از 15 برابر شرایط عادی بوده و نظارت ما بر مشاغل نیز نسبت به قبل چندین برابر شده است.

روز سخت کرونایی در قشم با مرگ سه شهروند تاریک شد

علیرضا نصری، اظهار داشت: این سه شهروند مرد قشمی با سن 50، 60 و 83 سال با سابقه بیماری قلبی و فشار خون براثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند و سهل‌انگاری‌ها در مورد رعایت پروتکل‌های ستاد ملی کرونا می‌تواند شرایط جزیره را از موقعیت کنونی، وخیم‌تر کند.

وی با اعلام اینکه شیوع کرونای بسیار خطرناک هندی موجب مرگ و میر بسیاری از مردم این کشور شده است، افزود: کرونای هندی همانند نوع چینی و انگلیسی آن امکان شیوع در هر نقطه از جهان از جمله ایران و جزیره قشم را دارد و همه ما باید برای ایمن ماندن از این ویروس مهلک، به قوانین ستاد ملی کرونا پابند باشیم.

رئیس ستاد مدیریت کرونا در قشم با تاکید بر اینکه اجازه نمی‌دهیم مردم بر اثر اشتباهات دیگران جان خود را از دست بدهند، گفت: عده‌ای هنجارشکن بدون توجه به عواقب خطرناک شرایط کرونایی قشم، از زدن ماسک و دیگر پروتکل‌های بهداشتی ستاد کرونا خودداری می‌کنند که اینگونه اقدامات، پیگرد قانونی دارد.

وی تصریح کرد: بازرسان و مأموران ستاد کرونای شهرستان قشم با توجه به سخت تر شدن شرایط کرونایی جزیره باید بدون هیچ گونه چشم پوشی با متخلفان پروتکل‌ها در هر شغل و حرفه‌ای که هستند با حمایت قانون برخورد کنند.

نصری گفت: تمام آیین‌های عزا و عروسی، دورهمی‌ها و مهمانی‌ها و تجمعات دینی و غیر دینی تا اطلاع ثانوی ممنوع است و با برگزارکنندگان تجمعات نیز براساس قانون برخورد خواهد شد.

وی با تقدیر از تلاش کادر درمان شهرستان قشم برای انجام خدمات شبانه‌روزی به بیماران کرونایی، اظهار امیدواری کرد که مردم با رعایت کامل پروتکل‌ها، کادر درمان را یاری کنند و همه باید بدانیم در صورت خسته شدن پزشکان و پرستاران و ادامه شرایط سخت کرونایی، با فاجعه جبران‌ناپذیر جان باختن انسان‌ها مواجه خواهیم شد.

رکورد جدید مرگ بیماران کرونایی در همدان ثبت شد

با توجه به وضعیت وخیم کرونا در همدان، در روز گذشته جلسه فوق‌العاده ستاد کرونا در این استان برگزار شد.

تعداد بیماران تنفسی و مشکوک به کرونا که به صورت روزانه به مراکز غربالگری و درمانی مراجعه می‌کنند همچنان بیش از یک هزار نفر است و تست 66 درصد از آن‌ها مثبت می‌شود.بیمارستان‌های همدان مملوء از بیماران کرونایی است و حتی یک تخت خالی هم برای بستری بیماران جدید مبتلا به کرونا وجود ندارد.

بر اساس مشاهدات عینی چندین پرستار بخش کرونا در بیمارستان‌های استان، سن بیماران بدحال و بستری شده در بیمارستان‌ها نسبت به بیماران موج‌های قبلی کاهش یافته و تعداد بیماران در سنین کمتر از 50 سال افزایش یافته است.

گردش و شیوع ویروس در میان خانواده‌ها شدت گرفته به طوریکه مراجعه برخی بیماران تنفسی و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی به صورت خانوادگی است.

دکتر رشید حیدری مقدم با بیان اینکه شمار بیماران جدید کرونایی که در بخش‌های ویژه بستری هستند از 356 نفر در اسفند سال گذشته به 602 نفر در فروردین امسال رسیده است اظهار داشت: در بخش عادی هم از یک هزار و 125 نفر به چهار هزار و 792 بیمار افزایش یافته است.

وی افزود: میانگین آمار روزانه مراجعه کنندگان با علایم حاد تنفسی نیز از 241 نفر در اسفند 99 به یک هزار و 65 نفر در فروردین سال جاری رسیده و میانگین بستری‌ها هم از 49 نفر در روز به 225 نفر افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه قرنطینه خانگی به طور کلی در استان همدان رعایت نمی‌شود گفت: شاخص استفاده از ماسک در شهرها و روستاها بسیار نزولی است.

روزهای سیاه کرونایی استان هرمزگان از راه رسید

بالاخره پس از یک ماه درگیری استان با ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی، روزهای سیاه و فاجعه بار در هرمزگان آغاز شد و به وضعیت خرداد و تیر سال گذشته رسیده‌ایم.

در 48 ساعت اخیر مجموعا 20 بیمار کرونایی در سطح استان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند که بیانگر وخیم بودن اوضاع کرونایی استان است.

در همین زمینه سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در شبانه روز گذشته متاسفانه شاهد جهش در میزان فوتی‌های کرونایی بودیم.

وی افزود: در 24 ساعت اخیر 13 بیمار کرونایی شامل 8 مرد و 5 زن در شهرستان‌های بندرعباس، قشم، میناب و بندرلنگه در بازه سنی 23 سال تا 80 سال جان خود را از دست دادند و شمار جان باختگان به 1119 نفر رسیده است.

دکتر فاطمه نوروزیان گفت: در حال حاضر در بیمارستان‌های استان‌ 455 بیمار بستری هستند که 104 بستری به شبانه روز گذشته بر می‌گردد.

وی تصریح کرد: از این میزان 70 بیمار در بخش آی‌سی‌یو بستری هستند و متاسفانه وضعیت 14 بیمار وخیم است.

نوروزیان گفت: در حال حاضر 6550 نیز در قرنطینه خانگی به سر می‌برند که وضعیت پایداری دارند و باید تا انتهای بیماری در قرنطینه بمانند.

53 بیمار جدید در استان سمنان بستری شدند

نوید دانائی، اظهار داشت: روز گذشته نیز 40 بیمار جدید در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بستری شدند.

وی با اشاره به آخرین آمار بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: از ابتدای شیوع بیماری تا کنون در مجموع پنج هزار و 651 نفر با تشخیص قطعی ابتلا به بیماری کرونا بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به تعداد افراد بهبود یافته از بیماری کووید 19 از ابتدای شیوع بیماری تا کنون گفت: تعداد افراد بهبود یافته و ترخیصی بیماران مبتلا به کرونا نیز به 4 هزار و 721 نفر رسیده است.

دانائی گفت: از ابتدای بیماری تا کنون تعداد 24 هزار و 125 مورد مثبت بیماری کووید 19 در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا کاملاً به رفتار مردم بستگی دارد خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم بسیار ضروری بوده و به کاهش شیوع بیماری کمک می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با تأکید بر اینکه امروز دور همی‌های زمینه شیوع بیشتر بیماری را فراهم می‌کند از مردم خواست تا در دورهمی‌ها و تجمعات حضور نیابند.

پایان فاز اول واکسیناسیون در کرمانشاه

ابراهیم شکیبا، اظهار داشت: در فاز اول واکسیناسیون که ویژه کادر بهداشت و درمان و جمعی از افراد در معرض خطر بود 19 هزار و 216 دز واکسن تزریق شد.

وی عنوان کرد: از این تعداد 11087 دوز به پرسنل درمانی، 4333 دوز به پرسنل حوزه بهداشت، 336 دوز به پرسنل فوریت‌های پزشکی تلقیح شد.

شکیبا گفت: از سایر دریافت‌کنندگان واکسن پزشکان عضو سازمان نظام پزشکی به تعداد 1128 دوز، 7 نفر پرسنل آزمایشگاه‌های دامپزشکی، 17 نفر غسال و 145 نفر پاکبان بوده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افزود: در این فاز همچنین 449 دوز به سالمندان و 1608 دوز به جانبازان تزریق شد.

164 مبتلای جدید به کرونا در سیستان و بلوچستان شناسایی شد

سیدمحمد هاشمی شهری ظهار داشت: بر اساس آمار آزمایشگاهی تا صبح امروز با شناسایی 164 مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان، شمار مبتلایان سیستان و بلوچستان به 31 هزار و 454 نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تاکنون در مجموع یک هزار و 231 نفر از مردم استانی که به کرونا مبتلا بوده‌اند با وجود دریافت خدمات درمانی استاندارد در مراکز بهداشتی و درمانی سطح استان جان خود را از دست داده‌اند.

وی با ابراز تاسف از آمار رو به رشد شیوع کرونا در سطح استان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 82 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که بیشترین تعداد در میان سه محدوده دانشگاه‌های علوم پزشکی زاهدان، زابل و ایرانشهر مربوط به محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.

کرونا جان 11 نفر دیگر را در استان مرکزی گرفت

سیدمحمد جمالیان با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان اظهار داشت: طبق آخرین نتایج آزمایشگاهی در خصوص بیماری کرونا طی شبانه روز گذشته 573 مورد مبتلای جدید شناسایی شده است.

وی افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون تعداد موارد مبتلا به بیماری کرونا به 52 هزار و 108 نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: از میان 573 مورد مبتلای جدید 90 نفر در بیمارستان‌های استان بستری و تحت مراقبت هستند.

جمالیان ادامه داد: درمان 483 مورد از بیماران جدیدی که شناسایی شدند به صورت سرپایی بوده است و تا زمان درمان نهایی و منفی شدن جواب آزمایش در منزل قرنطینه هستند.

وی تصریح کرد: متاسفانه طی شبانه روز گذشته بر اثر ابتلا به بیماری کرونا 11 نفر در استان مرکزی فوت کردند و تعداد فوتی‌ها به هزار و 750 نفر رسیده است.

علائم کرونا چیست؟

تجارب 14 ماه گذشته در مقابله با همه‌گیری کرونا نشان می‌دهد این ویروس  با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود.

این درحالی است که درصورت آلوده شدن فرد بعد از دوره نهفتگی تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید 19 ظاهر می‌شود که خوشبختانه بیش از 80 درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

به گفته کارشناسان جهش ویروس کرونا در انگلستان، بزریل، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

این گروه تاکید دارند فعلا با توجه به روند واکسیناسیون و مدت زمان ایجاد ایمنی گروهی در مناطق مختلف بهترین مقابله رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از جمله فاصله حداقل یک و نیم متری و استفاده دائم از ماسک و ایجاد تهویه مناسب هوا در مراکز سرپوشیده است.

رنگ‌بندی کرونایی استان‌ها چگونه است؟

براساس نقشه منتشر شده از وضعیت همه‌گیری در استان‌ها در حال حاضر 301 شهر کشور در وضعیت قرمز، 95 شهر در وضعیت نارنجی، 45 شهر در وضعیت زرد و 7شهر در وضعیت آبی قرار دارند. بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

آخرین عناوین