سربازان متاهل بسته‌های کمک معیشتی می‌گیرند

اجتماعی،   3991214083

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع گفت: سیزدهمین جشنواره جوان سرباز ١٧ اسفندماه به میزبانی وزارت دفاع برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ سعید شعبانیان معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح صبح امروز پنجشنبه ١۴ اسفندماه در نشست خبری سیزدهمین جشنواره جوان سرباز به میزبانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در محل این وزارتخانه برگزار شد، گفت: ارزش سربازی در نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار بالاست و رهبر انقلاب هم بیانات بسیاری در تکریم سربازی دارند. احادیث و روایات بسیاری از ائمه داریم که در باب سربازی سخن گفته اند؛ حضرت علی (ع) هم افتخار ما شیعیان به حساب می‌آیند از نظر نظامی نیز شاخص هستند.

وی درباره برگزاری سیزدهمین جشنواره جوان سرباز به میزبانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های اظهار کرد: دستورالعمل برگزاری سیزدهمین جشنواره جوان سرباز ٢۵ مردادماه ٩٩ توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح ابلاغ شد و میزبانی برگزاری مراسم نهایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح واگذار شد که بلافاصله پس از ابلاغ، به دستور وزیر دفاع ستاد برگزاری جشنواره جوان سرباز با ریاست معاون هماهنگ وزارت دفاع با تشکیل ٧ کمیته تخصصی شامل برنامه ریزی، فرهنگی، تبلیغات و روابط عمومی، تامین، انتظامات، فنی، پشتیبانی و مالی تشکیل شد.

امیر شعبانیان ادامه داد: در این شرایط کرونایی در سازمان‌های دیگر در سال گذشته به خاطر همین وضعیت این برنامه برگزار نشد، ولی از آنجایی که جایگاه سربازی بسیار جایگاه با اهمیتی است سعی کردیم با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی این جشنواره را که سیزدهمین جشنواره است را در وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای فرامین رهبری در خصوص اهمیت سربازان و تاکید بر ارتقاء وضعیت و جایگاه سربازان جلسات متعددی با حضور سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح برگزار می‌شود. یکشنبه ۱۷ اسفند ماه سیزدهمین جشنواره جوان سرباز با حضور امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های در مرکز همایش‌های شهرک امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

امیر شعبانیان با اشاره به محور‌های جشنواره جوان سرباز گفت: سرباز، دفاع، امنیت، اقتدار ملی، وظیفه شناسی، نظم، دین داری، سازندگی و تفکر بسیج از جمله محور‌های این جشنواره است؛ همچنین در این جشنواره از یک سری سلاح‌ها و دستآورد‌های جدید نظامی در حوزه رزم زمینی با حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح رونمایی می‌شود.

امیر سرتیپ شعبانیان اظهار کرد: در این جشنواره ۱۲ سرباز ارتش، ۹ سرباز از سپاه، ۱۰ سرباز از نیروی انتظامی ۲ سرباز از ستادکل نیرو‌های مسلح و ۴ سرباز از وزارت دفاع به عنوان سرباز نمونه معرفی خواهند شد؛ همچنین در این جشنواره قرار است از ١٢ فرمانده نمونه، خانواده ۵ شهید سرباز و ۵ رده برتر در موضوع نگهداشت و برخورد مناسب با کارکنان وظیفه تحلیل شود.

وی ادامه داد: فرماندهانی که قرار است در این جشنواره تجلیل شوند ١٢ نفر هستند که ٣ نفر از ارتش، ٣ نفر از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ٣ نفر از نیروی انتظامی، ٢ نفر از وزارت دفاع و یک فرمانده هم از ستاد کل نیرو‌های مسلح انتخاب شده اند. معیار‌های اصلی در انتخاب این فرماندهان نحوه برخورد و رفتار آن‌ها با سربازان تحت امر خود بوده است.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع با اعلام این خبر که در حاشیه این جشنواره از چند محصول صنعت دفاعی در حوزه رزم زمینی توسط امیر حاتمی رونمایی خواهد شد، گفت: این محصولات در حوزه رزم انفرادی، سلاح انفرادی و سلاح‌های ورزشی است.

امیر شعبانیان درباره مصوبه افزایش حقوق سربازان گفت: عزم سامانه فرماندهی در نیرو‌های مسلح بر این است که حتما حقوق سربازان کامل پرداخت شود. وضعیت حقوق در سال‌های پیش مشکلاتی را برای سربازان درست کرده بود که با پیگری جدی ستاد کل و وزارت دفاع این مشکل در بودجه امسال تا حدی حل شده است.

معاون هماهنگ کننده ارتش ادامه داد: افزایش سه برابری حقوق سربازان، غنی سازی اوقات فراغت و استفاده از تخصص سربازان، از جمله اقداماتی ایت که  برای ارتقاء کیفیت دوران سربازان در سال‌های اخیر انجام شده است. عزم ما پرداخت حقوق مصوب شده سربازان در مجلس برابر قانون است؛ همچنین بنا بر تدابیر وزیر دفاع، سربازان شاغل در این وزارت خانه عیدی دریافت می‌کنند و به سربازان متاهل هم بسته‌های کمک معیشتی تعلق می‌گیرد.

وی محیط پادگان‌ها و مراکز آموزشی نیروی‌های مسلح را از لحاظ بهداشتی در وضعیت بسیار خوبی اعلام و تاکید کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز هیچ سربازی در وزارت دفاع کرونا نگرفت است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین