بشردوستی به سبک سازمان ملل

گروه جهان الف،   3991213080 ۴۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

سازمان ملل درحالی اقدام به برگزاری کنفرانس جهت جمع‌آوری کمک‌های بشردوستانه به یمن می‌کند که تاکنون اقدام جدی برای مقابله با جنایت‌های عربستان علیه غیرنظامیان یمنی انجام نداده است.

بشردوستی به سبک سازمان ملل

به گزارش الف، آنگونه که در منشور سازمان ملل متحد آمده است «پیگیری مسائل حقوق بشر» دلیل اصلی ایجاد سازمان ملل در سال ۱۹۴۵بود. همزمان با نگاه و انتظار جهانیان و منطقه و مخصوصاً مردم مظلوم یمن برای ایفای نقش مثبت و سازنده در این کشور توسط این سازمان برای جلوگیری و پایان دادن به چند سال محاصره زمینی، دریایی و هوایی، و با وجود شرایط وخیم، نهادهای بین‌المللی به خصوص سازمان ملل متحد که وظیفه اصلی آن کمک به حفظ صلح و امنیت بین‌المللی است، هیچ اقدامی برای متوقف کردن این جنگ نامتقارن علیه یمن انجام ندادند.

کمک‌های نمایشی سازمان ملل برای یمن

اخیرا سازمان ملل در حاشیه کنفرانس اهداکنندگان به یمن که به نام رنج ملت یمن و برای جمع آوری 3.85 میلیارد دلار برای ملت این کشور برگزار شد و 100 کشور و سازمان بین المللی در آن مشارکت داشتند درباره فاجعه انسانی در یمن هشدار داده و در گزارشی که اواخر هفته گذشته منتشر شد اعلام کرد که ۱۶ میلیون یمنی از گرسنگی رنج می برند و قادر به تامین وعده‌های غذایی خود نیستند، علاوه بر آن 5 میلیون یمنی دیگر نیز در آستانه همین خطر قرار دارند.

پیش از این در ژوئن 2020 نیز کنفرانس بین‌المللی طرف‌های کمک کننده به یمن به منظور بسیج کمک‌های بین‌المللی برای رفع نیازهای بشردوستانه در این کشور به تازگی با مشارکت سازمان ملل متحد به میزبانی عربستان سعودی برگزار شد. این درحالی است که ریاض طی شش سال گذشته هرماه حدود 5 تا 6 میلیارد دلار برای جنگ یمن هزینه کرده و اختصاص بخش کمی از این مبلغ می تواند یمن را تبدیل به یک کشور مرفه کند.

همچنین درحالی که پیش از این کنفرانس سازمان ملل اعلام کرده بود نیازمند جمع آوری ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار برای کمک به یمن است. در کنفرانس ریاض تنها یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون دلار جمع آوری شد که به نوعی شکست این کنفرانس برای تحقق هدف نمایشی سعودی‌ها به شمار می‌رود.

بر همین اساس ناظران معتقدند که برگزاری چنین کنفرانس‌هایی در چارچوب برنامه های سازمان ملل برای مشروعیت بخشی سیاسی به عربستان در جنگ یمن صورت می‌گیرد.

علاوه بر آن کمک‌های غیرمالی که طی سال‌های گذشته از جانب نهادهای وابسته به سازمان ملل برای یمنی‌ها ارسال می‌شد از کیفیت لازم برخوردار نبوده و حتی اواخر 2016 سازمان استاندارد یمن اعلام کرد که برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل دو کشتی حامل سه هزار و سیصد تن آرد سفید که تاریخ استفاده آن به اتمام رسیده و از اردن ارسال شده بود را به بندر حدیده در غرب یمن فرستاد.

جولای 2019 بارزسان گمرک یمن مواد غذایی و داوریی تاریخ مصرف گذشته برنامه جهانی غذا سازمان ملل را در بدو ورود به این کشور توقیف کردند، این محموله شامل 200 تن آرد، مواد غذایی و دارو است که قرار بود به عنوان کمک های بشردوستانه توزیع شود.

در نوامبر 2020 نیز «یوسف الحاضری» سخنگوی وزارت بهداشت یمن، با اشاره به این که سازمان ملل غذای فاسد و داروهای تاریخ مصرف گذشته برای یمنی‌ها می‌فرستد گفت، ما غذای فاسد و داروهای تاریخ مصرف گذشته از سازمان ملل نمی خواهیم. اوضاع بهداشتی در یمن وخیم است، کما اینکه وضعیت مالی و معیشتی مردم هم وخیم است و خیلی ها حتی امکان رساندن خود به بیمارستان ها را هم ندارند.

در این میان، درحالی که دولت صنعا اجازه توزیع مواد غذایی و داروهای فاسد ارسال شده توسط سازمان ملل میان ملت یمن را نمی‌دهد،  ائتلاف متجاوز سعودی و حامیان غربی آن با سوءاستفاده تبلیغاتی، انصارالله را متهم به جلوگیری از توزیع کمک‌های انسانی میان یمنی‌ها می‌کنند.

 اما نکته جالب توجه در گزارش اخیر سازمان ملل درباره بحران انسانی در یمن اینجاست که سازمان ملل طبق معمول از ذکر نام عربستان سعودی و محکوم کردن جنایت‌های این کشور که عامل اصلی فاجعه انسانی در یمن است پرهیز کرد. همچنین هر چند که اخیراً سایر کشورهای متجاوز به یمن و حامیان مالی غربی آنها تلاش کردند تا با بازنگری درباره نقش انسانی خود در جنگ یمن از مسئولیت خود در جنایت های ائتلاف متجاوز عربی علیه یمن فرار کنند، اما کنفرانس اهداکنندگان به یمن در این زمینه مواضع ناامید کننده ای داشت.

این سازمان در اولین اظهار نظر خود کاهش حمایت اهدا کنندگان از برنامه های بشردوستانه برای یمنی‌ها را به معنای صدور حکم اعدام برای ده‌ها هزار کودک و زن یمنی در نظر گرفت، اما اشاره‌ای به جنایتهای عربستان در کشتار غیرنظامیان یمنی و گرسنگی این ملت نداشت.

در این میان قابل توجه است که سازمان ملل اولین طرفی بود که اقدام به اجرای تصمیم دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری سابق آمریکا برای قراردادن نام جنبش انصارالله یمن در لیست تروریسم کرد و  اعلام کرد که به دلیل قرار گرفتن نام انصارالله در لیست سازمان‌های تروریستی نمی‌تواند برای آزادسازی کشتی‌های حامل سوخت که توسط ائتلاف متجاوز سعودی توقیف شده‌اند کاری انجام دهد.

اکنون نیز با وجود اینکه این تصمیم آمریکا توسط دولت «جو بایدن» رئیس جمهوری جدید ایالات متحده لغو شده، اما سازمان ملل همچنان هرگونه مداخله برای آزادسازی کشتی های حامل سوخت به یمن را رد می‌کند، آن هم در حالی که می‌داند این اقدام زندگی هزاران نوزاد و هزاران فرد مبتلا به نارسایی کلیوی را در معرض خطر مرگ قرار می دهد.  طی روزهای گذشته حرکت تجهیزات اساسی از بندر حدیده به سایر استان‌های یمن متوقف شده، زیرا حرکت لوکوموتیوهایی که در حمل و نقل مواد غذایی از این بندر فعالیت می کردند به دلیل تمام شدن همه ذخایر بنزین و گازوئیل به حالت تعلیق در آمده است. به همین دلیل وزارت بهداشت در صنعا هشدار داده که بیمارستان های دولتی و خصوصی یمن به دلیل فقدان سوخت و نرسیدن تجهیزات مربوطه قادر به ادامه فعالیت نیستند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۴۸۳۱۷۱۴:۱۹:۴۲ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
مسلمانان در چین مسلمانان در چچن مسلمانان در میانمار هم خواستار توجه هستند.
شهاب۱۸۴۸۷۰۰۱۷:۰۴:۱۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
امضاء:عربستان،اسرائیل،آمریکا!!
ناشناس۱۸۴۸۷۰۴۱۷:۰۵:۴۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
به خدا قسم که اگر این مسلمانان چین رو منوتو تو دستگاه کپیتون نمیکرد، 99 درصدتون اصلا نمیدونستید که چین مسلمون داره، در ضمن به این کامنتت میگند مغلطه، حتما دانشگاه نرفتی یا دانشگاهت .. که بهت این مباحث رو یاد نداده
ناشناس۱۸۴۸۸۴۹۱۸:۳۲:۱۲ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
به کامنت شما چی می گن؟ چرا به جای جواب دادن مغلطه می کنی؟
ناشناس۱۸۴۹۷۸۳۰۸:۳۳:۴۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
خوبه باز یک کلمه مغلطه رو یاد گرفتی، ولی بگذار بهت بیشتر یاد بدم، این خبر درباره یمن هست، این جناب پر شده توسط منوتو.. اومده درباره چین و چچن و میانمار حرف زده، این میشه مغلطه، اگر این خبر درباره چچن یا چین یا میانمار بود و کسی میومد درباره یمن حرف میزد ، اون هم میشد مغلطه
ناشناس۱۸۴۸۸۵۰۱۸:۳۳:۴۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
منافعمون اجازه نمی ده به چین اعتراض کنیم بردار. منافع اجازه نمی ده
ناشناس۱۸۴۹۳۶۱۲۳:۲۲:۰۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
انگار مسلمانان در چین دارند تارومار می شوند و از شدت جنگ و خونریزی می میرند!
ناشناس۱۸۴۸۳۳۱۱۴:۲۳:۵۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
چرا ما در مقابل ظلم و ستمی که به مسلمانان به ویژه شیعیان نیجریه روا می شود، کاری نمی کنیم؟
ناشناس۱۸۴۸۷۵۸۱۷:۳۴:۱۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
بسم ا... از خودت شروع کن جناب روشنفکر.
ناشناس۱۸۴۸۸۳۵۱۸:۲۴:۲۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
وظیفه من نیست.
محمد۱۸۴۹۱۵۲۲۱:۱۴:۵۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
در یه جای دیگه که خبر نیجریه زده میشه میگین چرا به یمن توجه نمیکنید. یه جای دیگه هم که درباره مسلمانان چین حرف میزنن میپرسید چرا به بقیه مسلمانان توجه نمیکنید.
ناشناس۱۸۴۸۳۴۶۱۴:۲۸:۳۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
هر جا که جنگ است، خون ریزی، ویرانی، کم بود، مصیبت و گشنگی وجود دارد. گفتگو بهترین وسیله برای حل اختلافات است.
ناشناس۱۸۴۸۵۰۰۱۵:۲۹:۴۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
شیخ زکزاکی را در زندان انداختند. دریغ از یک اعتراض.
ناشناس۱۸۴۸۷۰۷۱۷:۰۶:۴۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
بنده شخصا هیچوقت با کسی که ضعیف تر از خودم باشه گفتگو نمیکنم، قانون دنیا هم همینه الکی یک چیزی رو تکرار نکنید
ناشناس۱۸۴۸۳۵۳۱۴:۳۱:۳۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
جنگ در یمن مسلمان کشی است. چرا مسلمانان که این قدر به خدا اعتقاد دارند، با یکدیگر جنگ می کنند و زندگی کودکان و زنان و پیر و جوان را به سیاه روزی می اندازند؟
ناشناس۱۸۴۸۵۰۶۱۵:۳۱:۵۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
در افغانستان هم اوضاع به همین شکل است.
ناشناس۱۸۴۸۳۵۴۱۴:۳۲:۲۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
سازمان ملل زیر نظر مستقیم شیطان بزرگ است و به همین دلیل در مقابل جنایات عربستان در یمن و قتل عام کودکان و زنان یمنی سکوت می کند.
ناشناس۱۸۴۸۴۴۰۱۵:۰۶:۱۴ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
سازمان ملل چرا به امور مسلمانان چین رسیدگی نمی کند؟ چینی های کافر فشارهای زیادی را بر روی مسلمانان این کشور وارد می کنند.
ناشناس۱۸۴۹۱۴۶۲۱:۱۱:۵۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
سازمان ملل زیر نظر امریکاست و امریکا با مسلمانان مشکل دارد.
ناشناس۱۸۴۸۵۷۲۱۶:۰۹:۲۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
ما هم در مقابل نسل کشی چین و اردوگاه های تغییر فرهنگ مسلمانان استان ایغور چین سکوت کردیم. چین مسلمانان ایغور رو نابارور میکنه. به اردوگاه کمونیستی میفرسته حتی یکبار ایران اعتراض نکرده
ناشناس۱۸۴۹۱۵۸۲۱:۱۷:۱۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
امریکای مدعی حقوق بشر چرا به این موضوع اعتراض نمی کند ؟!
ناشناس۱۸۴۹۶۶۵۰۶:۴۴:۱۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
اعتراض کرده. حتی در این مورد چین را تحریم کرده است.
ناشناس۱۸۴۸۳۵۷۱۴:۳۴:۲۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
حمایت امریکای مدعی حقوق بشر از بن سلمان دیکتاتور و قاتل و کودک کش مایه تاسف و شرمساری است.
ناشناس۱۸۴۸۴۳۸۱۵:۰۵:۴۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
جنایات عربستان درسته ولی وقتی حوثی ها با دولت قانونی می جنگند سازمان ملل چه کار می تونه بکنه؟
ناشناس۱۸۴۸۸۵۱۱۸:۳۵:۴۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
جنگیدن با دولت قانونی در یمن خوبه. اما جنگیدن با دولت قانونی در سوریه بده. یک بام و دو هوا مگه داریم؟
ناشناس۱۸۴۹۷۸۵۰۸:۳۵:۲۴ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
برعکسشم درباره شما صدق میکنه ها، چون بر اساس حرف های شما جنگیدن با دولت قانونی توی یمن بده، ولی با اسد خوبه !
ناشناس۱۸۴۹۸۵۷۰۹:۳۶:۱۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
بشار اسد رئیس جمهور منتخب مردم سوریه است اما پادشاه مخلوع یمن منتخب مردم این کشور نبود.
ناشناس۱۸۴۹۱۴۹۲۱:۱۳:۴۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
پادشاه مخلوع یمن یک دیکتاتور بود که توسط مردم این کشور برکنار شد و دولتش قانونی نبود.
ناشناس۱۸۴۹۶۶۶۰۶:۴۵:۰۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
تو از کجا تشخیص دادی که دیکتاتور است؟
ناشناس۱۸۴۸۴۴۴۱۵:۰۶:۵۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
بن سلمان اصلاحات زیادی را در عربستان انجام داده است.
ناشناس۱۸۴۹۱۵۱۲۱:۱۴:۴۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
بن سلمان با قطعه قطعه کردن جمال خاشقچی نشان داد که ناقض اصلی حقوق بشر است.
ناشناس۱۸۴۸۳۸۱۱۴:۴۰:۳۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
آل سعود یک شجره خبیثه است.
ناشناس۱۸۴۸۴۴۶۱۵:۰۷:۵۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
پس چرا مسئولان مرتبا از ضرورت برقراری روابط با عربستان صحبت می کنند؟
ناشناس۱۸۴۸۴۵۱۱۵:۰۹:۲۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
چرا ما زائر به عربستان می فرستیم؟ با اعزام زائران پول در صندوق دولتمردان عربستان نمی ریزیم؟
ناشناس۱۸۴۸۳۹۸۱۴:۴۸:۲۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
جامعه جهانی که آقایان به اصطلاح روشنفکر داخلی دم از اون میزنن و برای رابطه با اون پا روی همه چیز میگزارن حتی غیرت ملی، دقیقا همین جامعه ای هست که رفتار دوگانشون را در مورد یمن مشاهده میکنید!
ناشناس۱۸۴۸۴۵۳۱۵:۱۰:۳۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
بی عدالتی تنها در یمن نیست. بی عدالتی در کره شمالی، چین، روسیه و کوبا هم هست.
ناشناس۱۸۴۸۹۰۷۱۹:۰۱:۰۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
تو حتما باید به آمریکا بری تا خیلی چیزها را بفهمی !
ناشناس۱۸۴۹۱۵۷۲۱:۱۶:۱۲ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
بی عدالتی در امریکا و اروپا و کانادا از همه جا بیشتر است.
ناشناس۱۸۴۸۷۲۲۱۷:۱۴:۱۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
مرگ بر آل سعود امريكا اسرائيل اروپا
ناشناس۱۸۴۸۷۸۸۱۷:۵۶:۳۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
اگر وقتی بود به اقلیت مسلمان داخلی هم توجه گردد.
ناشناس۱۸۴۸۸۵۵۱۸:۳۹:۲۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
کامنتها رو خوندم و نتیجه : بی خودی تو سر و کله هم نزنید هیچ کشوری به حقوق بشر اهمیت نمی دهد و در طول تاریخ چند هزار ساله بشر حقوق بشر فقط یک شعار بوده ،هست وخواهد بود .
بسیجی۱۸۴۸۸۸۰۱۸:۵۲:۱۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
بهترین و مفیدترین کمک موشک و راکت و سلاح ، مردمان یمن برای نان و دارو انقلاب نکردن برای عزت و شرف قیام کردن هیهات منا الذله
احمد۱۸۴۸۹۳۳۱۹:۱۱:۳۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
سلام ملت یمن داشتن زندگی میکردن حالا با یه کم کم و کاست اما زندگی میکردند حوثیها اومدن داستان درست کردند الان ملت بهتر زندگی میکنن یا زمان علی عبداله ملت یمن و کشور یمن به خاطر حوثیها از بین رفت به فرض اینکه پیروز شوند کشور داغان ملت داغانتر و .. چی دادید چی گرفتید ..
ناشناس۱۸۴۹۶۰۶۰۳:۳۷:۳۴ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
دقیقا الانم که بایدن اونا رو از لیست تروریستا خارج کرده برعکس شروع کردن به موشک پرانی وبهانه دادن به دست آمریکا که از تصمیم خودش منصرف بشه..
ناشناس۱۸۴۹۸۶۱۰۹:۳۸:۲۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
مردم یمن خودشان تصمیم گرفتن که پادشاه دیکتاتور را بیرون کنند و به ظلم و جور او پایان بدهند.
ناشناس۱۸۴۸۹۶۱۱۹:۲۶:۴۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
چرا افرادی که در جنگ و قحطی و گرفتاری هستند بچه دار می شوند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ..
ناشناس۱۸۴۹۱۶۲۲۱:۱۸:۰۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
سازمان ملل از ابنیه های ظلم در جهان است. فعالیتهای آن در جهت منافع کشورهای استعماری بویژه آمریکاست.
ناشناس۱۸۴۹۲۸۵۲۲:۳۳:۴۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
من فکر میکنم این چهره زشت جامعه انسانی که در دنیای امروز میبینیم به هرحال نتیجه نظم نوین جهانی است که قدرتهای بزرگ با وعده های توخالی به ملل جهان تحمیل وبرای بهره مندی خودشان برقرار کردند.به امید روزی که هیچ گاه چنین تصاویر تلخی را نبینیم.
ناشناس۱۸۴۹۳۲۵۲۳:۰۱:۲۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
سازمان.ملل.سازمان.برخی.ملله.اینطورنیست.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

    2. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

    3. یمنی ها فراتر از تصور !

    4. همان دیوانه همیشگی!

    5. حمله بزرگ روسیه در راه است؟/ بورل: تکلیف جنگ اوکراین مشخص خواهد شد

    6. توطئه جدید غربی-عبری در نوار غزه

    7. ترامپ بار دیگر در نظرسنجی‌ها از بایدن پیشی گرفت

    8. ادعای ترامپ: اگر رییس جمهور بودم, بی تردید ایران را وارد توافق ابراهیمی می کردم

    9. استقرار نیروهای ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

    10. بیانیه «جی۷» درباره ادعای انتقال موشک بالستیک از تهران به مسکو

    11. تشکیل یک نیروی مسلح در جنوب غزه تحت فرماندهی ماجد فرج

    12. پیروزی پوتین در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه قطعی شد

    13. پوتین: روسیه در قبال دشمنان خط قرمزی ندارد و آماده جنگ هسته‌ای است

    14. روایت تکان‌دهنده آبزرور از عمق فقر در میان کودکان انگلیس

    15. لفاظی های یک شکست خورده تمام عیار!

    16. سید نصرالله: چه کس باور می کند که بایدن نتواند جنگ غزه را متوقف کند

    17. پیشنهاد همسر رئیس جمهور درباره کمک‌رسانی به غزه

    18. خزعلی در دیدار با مقام فنلاندی: حجاب در ایران، مقوله ای فرهنگی و پذیرفته شده است

    19. موضع‌گیری جدید دوحه درباره آتش بس در غزه

    آخرین عناوین