ما و دیوانه و چاه!

گروه سیاسی الف،   3991112058 ۱۴۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار
ما و دیوانه و چاه!

از سال 97 با مسائلی در کشور روبه‌رو شدیم که مسئولین کشور در بروز این مشکلات تقصیری ندارند. ایران 18 ماه مذاکرات مستمر با آمریکا و پنج قدرت بزرگ دنیا انجام داد و به یک توافق دست پیدا کرد...متاسفانه فرد دیوانه‌ای در آمریکا بر سر‌ کار آمد و با وجود پایبندی ایران به همه تعهدات برجام، بدون هیچ دلیل و منطق از برجام خارج شد و ایران را وارد جنگی نرم کرد که در این جنگ بنیان‌های اقتصاد و زندگی مردم کشور را هدف گرفته بود.

این بخشی از اظهارات معاون اول محترم رییس جمهور آقای جهانگیری است که در دیدار با نخبگان، جوانان و فعالان اجتماعی و فرهنگی استان خوزستان ایراد شده است.

مضمون این اظهارات این روزها به کرات از زبان مسوولان دولتی شنیده می شود و تکرار آن نشان می دهد که در شناسایی و تشخیص مشکلات مزمن اقتصادی هنوز اجماع و توافقی در میان جریان های سیاسی وجود ندارد یا بهتر است بگوییم منافع و اهداف سیاسی مانع از همسخنی و ایجاد اراده مشترک برای گره گشایی از آن هاست . 

منتقدان بی طرف و بی غرض دولت از طیف های گوناگون سیاسی بارها یادآور شده اند که یقینا ظهور دیوانه ای به نام ترامپ و تحریم های بی سابقه در شدت بروز دسته ای مشکلات اقتصادی در مقطع فعلی سهم زیادی دارد اما واقعیت این است که جدا از بحث تحریم ها و فشارهای موقتی شدید آنچه کشور را مستعد اثرگذاری مورد نظر  ترامپیست ها کرده است ساختارهای غلط اقتصادی و سیاست هایی است  که دولت های داخلی دستکم۳ دهه برای اصلاح آن فرصت داشته اند. دولت هایی که از قضا در بیشتر دوره ها همسو و همصدا با طرز تفکر آقای جهانگیری و دوستانشان بوده اند.

 متاسفانه در این سال های طولانی نه تنها مشکلات ساختاری -که باعث گسترش فقر و نابرابری مورد اشاره آقای جهانگیری در این سخنرانی شده است-  حل نشده بلکه بعضا اصرار بر ادامه آن نیز مشاهده شده. برخی از این مشکلات که تاثیر مستقیم و آشکاری در پیدایی وضع مورد اشاره آقای جهانگیری دارند نظیر نبود مالیات ستانی عادلانه و توزیع رانت های مختلف دولتی و عدم نظارت بر آن ها یا اصلاح ساختارها و رویه های بانکی، دیگر از فرط وضوح و تکرار ملکه ذهن تمامی شهروندان ایرانی است و کارنامه دولت ها به خصوص دولت های نزدیک به آقای جهانگیری در این زمینه نیز پبش چشم مردم است. 

هیچکس در دیوانگی ترامپ و مزاحمت های آزاردهنده ای که او به قصد فلج کردن اقتصاد کشور طراحی کرده بود شکی ندارد اما تقلیل دادن آثار این مزاحمت ها به امری موقتی که ناشی از یک دیوانگی است نادیده گرفتن مسوولیتی است که در ۳ دهه گذشته بر عهده جریان های سیاسی کشور بوده است.

عمق برخی از این مشکلات ساختاری به اندازه ای است که حتی اگر در مسیر اجرای برجام هم خللی پیش نمی آمد آثار کریه سیاست های غلط اقتصادی در پیش گرفته شده در سال های یاد شده باز هم خودش را نشان می داد و به خصوص تبعیضی که معاون اول رییس جمهور به آن اشاره کرده اند وجود می داشت چرا که این تبعیض حاصل تصمیمات یک شبه هیچکس نیست، نه ترامپ و نه یک دولت. 

البته آقای جهانگیری که این روزها نامش به عنوان یکی از نامزدهای ریاست جمهوری هم مطرح است از تبعیض بسیار مهم تر و آزاردهنده تر دیگری غفلت کرده اند آن هم تبعیضی است که در تحمل فشار حداکثری آن دیوانه در جامعه ما رخ داده. مثل همیشه مقاومت حداکثری از توده مردم آسیب دیده از همین مشکلات ساختاری مشاهده شده نه مسوولانی که حاضر به پذیرفتن مسوولیت های بعضا طولانی خود در اداره کشور نیستند. 

ماجرای ترامپ حکایت آن دیوانه ای نیست که سنگی را در چاه انداخته و صد عاقل ناتوان از درآوردن آنند، ماجرای عاقلانی است که از چاه آب/ نفت شان  به خوبی مخافظت نکرده اند! 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۰۴۲۸۰۱۳:۰۳:۰۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
چرا عده ای دائما در زیر پای دولت پوست خربزه انداختند تا کار نکند؟ مگر حب دنیا چه ارزشی دارد که عده ای برای رسیدن به قدرت مردم را دچار مشکلات عدیده کنند؟
ناشناس۱۸۰۴۲۹۹۱۳:۱۰:۳۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
چرا هیچوقت یک اصول گرا از دار و دسته تان را نقد نمی کنید؟ چرا شریعتمداری، قالیباف ،........ را نقد نمی کنید؟ رویتان نمی شود؟
ناشناس۱۸۰۴۳۳۴۱۳:۲۶:۴۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
اسحاق پاسخگو باشد چرا در دولت حجت الاسلام هاشمی که تحریم بانکی و نفتی و لیست سیاه FATF نبودیم قیمت دلار و سکه و مسکن و بنزین و غیره چندین برابر شد و تورم رکورد زد ؟!
ناشناس۱۸۰۴۳۸۸۱۳:۴۸:۱۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
....بدون هیچ دلیل و منطق از برجام خارج شد.... نمی شه بعد از توافق از طرف انتظار داشت که هیچ مشکلی برای تجارت ایران بوجود نیاورد ولی به محض امضای توافق ورود کالاها و خودروهای امریکایی را ممنوع اعلام کرد.
ناشناس۱۸۰۴۵۲۶۱۴:۲۹:۴۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
طبق برجام مبادله بانکی بر اساس دلار ممنوع بود هرچند حواله های دیگر ارزها هم از ترس آمریکا انجام نمی شد
ناشناس۱۸۰۴۶۲۰۱۵:۰۵:۵۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
قول روحانی به موگرینی برای ماندن در برجام باعث شد تا ترامپ با خیال راحت از برجام خارج بشود.
ناشناس۱۸۰۴۶۵۰۱۵:۱۸:۱۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
ظریف فراموش کرده بود در برجام در مورد چرخه دلاری یو ترن مذاکره کند ! خخ
ناشناس۱۸۰۵۱۲۳۲۱:۱۴:۰۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
سنگی که فتنه گران دیوانه در سال 88 در چاه انداختند و باعث ترغیب دشمن به تحریمهای ظالمانه شدند 100 تا دولت عاقل نمی توانند از چاه در بیاورند.
ناشناس۱۸۰۴۴۲۷۱۳:۵۷:۲۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
انچه نگرانی اصلی امریکا و اسراییل بود سانتریفیوژ نبود بلکه نیروگاه اب سنگین اراک بود. به یاد داشته باشید که کره شمالی اصلا سانتریفیوژ نداشت بلکه نیروگاه اب سنگین که توان تولید پلوتونیوم دارد را داشت. ابزار بازدارنده اتمی از دو طریق بدست می اید . یا غنی سازی یا پلوتونیم که راهی بس سریعتر است. از طرفی این نیروگاه اراک 92 درصد پیشرفت فیزیکی داشت. اگر روشن می شد نه امریکا و نه اسراییل و نه هیچ قدرت دیگری توان حمله به ان را نداشتند چون کل منطقه را الوده می کرد. همین بود که اوباما به ایران امتیاز داد تا ان را از دست ایران خارج کند. الان برای رسیدن به یک نیروگاه اب سنگین دیگر که مایه نگرانی انها شود حداقل به شش سال زمان نیاز هست. حالا متوجه می شوید چرا دست ما با هنرنمایی اقای ظریف در برابر هیچ خالی شد ولی امریکا و روسیه و چین نمی توانند حرفی به کره شمالی بزنند. در واقع نیروگاه اراک در سال 2014 به جنگ اراده ها تبدیل شده بود. از طرفی اسراییل تهدید قطعی کرده بود که اگر این نیروگاه بسوی روشن شدن برود قطعا حمله خواهد کرد. و ایران هم تحت فشار امریکا و دنیا قرار گرفت که از موضع خود عقب بنشیند. متاسفانه ایران عقب نشست. بعد از ان عقب نشینی هر اندازه تاکید و سرمایه در ادامه مواضع قبل از سیمان کردن اراک شود فقط از بین رفتن منافع ملی و امنیت ملی است. البته ایده ال ایران اصلا نباید کره شمالی باشد. فقط از نظر فنی گفته شد که اگر در مذاکره و تعاملات پیش رو قرار باشد مواضع سیاسی ایران مانند کره شمالی باقی بماند با دست خالی فقط نتیجه اش عذاب ملت است. همین.
ناشناس۱۸۰۴۵۲۳۱۴:۲۸:۲۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
چرا مدینه فاضله شما این چیزها را نابود نمی کنند؟ چرا مدینه فاضله شما موشکهایشان را برد کوتاه نمی کنند؟
ناشناس۱۸۰۴۴۴۲۱۴:۰۰:۳۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
یک بابایی قطعنامه های شورای امنیت را ورق پاره می نامید و عده دیگر نظیر تو برایش دست می زدید و هورا می کردید. حالا هم به جای جوابگویی، نعره انتقاد و شکایت سر می دهید!!!
ناشناس۱۸۰۴۵۴۴۱۴:۳۷:۳۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
تحریمهای ظالمانه بانکی و نفتی نتیجه فتنه و آشوب دار و دسته شما در سال 88 بود.
ناشناس۱۸۰۴۹۵۱۱۹:۱۸:۱۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
والا اگه کاغذ پاره نبود که کدخدا راحت نمیزد زیرش و از اجراش توسط بقیه ممانعت نمی کرد
ناشناس۱۸۰۴۴۴۶۱۴:۰۱:۰۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
مشکلات اقتصادی از وقتی شروع شد که در دولت هاشمی نرخ ارز دولتی از 7 تومان به 144 تومان افزایش یافت یعنی 21 برابر شد.
ناشناس۱۸۰۴۴۸۵۱۴:۱۵:۵۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
دولتهای هاشمی و روحانی رکورددار تورم و جهش ارز در تمام دولت ها هستن اما عملکرد دولتهای خاتمی و احمدی نژاد نسبتا"قابل قبول بود.
ناشناس۱۸۰۴۳۴۹۱۳:۳۰:۴۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
برادر عزیز امروز پرباز دید ترین نوشته در سایت الف نقد صادق خرازی به شریعتمداری است ..... لطفا قبل از ادعا کردن حداقل صحفه اول ساعت را ببینید
ناشناس۱۸۰۴۳۹۷۱۳:۵۰:۴۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
مشکل برخی از مردم ما همین است. واقعا تصور می کنند تفاوت اساسی بین خرازی و شریعتمداری یا جلیلی و ظریف یا روحانی و احمدی نژاد هست. هشت سال عمل احمدی نژاد را دیدند. هشت سال عمل( نه وعده و موضع ) روحانی را دیدند. براستی زمانی که پای رضایت و منافع ملی مردم ایران می اید کدامیک تفاوت اساسی با دیگری داشتند؟
ناشناس۱۸۰۴۴۶۴۱۴:۰۹:۵۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
خبر چاپ کردن فرق دارد با تفسیر و نقد کردن!
ناشناس۱۸۰۴۴۹۴۱۴:۱۷:۴۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
با مدیریت اصلاح طلبان و کارگزاران در 8 سال گذشته مملکت به سمت فقر رفت و شاخص فلاکت رکورد زد.
ناشناس۱۸۰۴۵۰۶۱۴:۲۱:۲۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
روحانی اردیبهشت سال 92 زمانی که رئیس جمهور نشده بود خطاب به احمدی نژاد گفت آیا کاهش ارزش پول ملی هم کار تحریم است ؟!
ناشناس۱۸۰۴۳۵۸۱۳:۳۴:۵۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
همین هفته قبل را چک کنید و ببینید چه کسانی نقد شده اند در الف. کسانی که آقایان دولتی البته با ریاکاری فقط مشغول تمجید هستند.
ناشناس۱۸۰۴۳۶۰۱۳:۳۵:۵۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
8 سال اقتصاد کشور را معطل مذاکره با امریکا کردند و تورم 1000 درصدی سر سفره مردم گذاشتن حالا میگن مشکلات تقصیر ترامپ است !!!!
ناشناس۱۸۰۴۳۹۸۱۳:۵۱:۵۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
خوب شد که ترامپ رفت دیگه نمی توانند ناکارآمدی خودشون را به گردن ترامپ بیندازند.
ناشناس۱۸۰۴۴۰۰۱۳:۵۱:۵۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
شما هم 8 سال چوب لای چرخ مذاکرات و کار دولت انداختید. برو تو آرشیو کیهان و کارهایی را که در این 8 سال کرده اید، مرور کن.
ناشناس۱۸۰۴۵۳۳۱۴:۳۲:۱۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
عزیزم تا همین 1 سال قبل تعهدات برجامی را کامل انجام دادیم پس آدرس غلط به خودت نده به خاطر حرف دیگران
ناشناس۱۸۰۴۵۳۸۱۴:۳۴:۳۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
آن وقت سعادت آباد را کی دبه کرد خخخه یا همین برجام بارها گفتند نقد ندهید و نسیه بگیرید جدای از متن پر اشتباه برجام که ضد حقوقی بود
ناشناس۱۸۰۴۵۵۰۱۴:۳۹:۵۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
به گفته برایان هوک برجام حتی امضاء هم نداشت و توافقی که فاقد امضاء و تضمین هست قابل اجرا و قابل حفظ کردن نیست.
ناشناس۱۸۰۴۴۱۱۱۳:۵۳:۵۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
یک دولت شاسیته و لایق هرگز دعواهای سیاسی بین خود و کشورها دیگر را جوری هدایت نمی کند که به تحریم و فشار ختم شود. نفرمایید تقصیر ترامپ بود. ترامپ خیلی هم تلاش کرد که روسیه یا چین را به دنبال خود و بازی تحریم و تحریک بکشاند. ولی چین که صد مرتبه از ایران قویتر و اقتصادش بزرگتر است خام ترامپ نشد. مانند جنگ تحمیلی. دستگاه سیاست خارجی و مواضع مقامات کاری کرد که بعد از هشت سال صدام در دنیا خود را صلح طلب جا زد و ایران را جنگ طلب و نتیجه را در 598 دیدیم.
ناشناس۱۸۰۴۶۲۸۱۵:۰۸:۰۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
بیچاره گی مدعیان اصلاحات بجایی رسیده که خروج ترامپ از برجام و تشدید تحریم ها را به گردن رقیب سیاسی شون می اندازند و فرار به جلو می کنند.
ناشناس۱۸۰۴۴۳۸۱۳:۵۹:۰۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
برجامو پله کردند ؛ مردمو ذله کردند ؛ ترامپو سوژه کردند ؛ عادلو لوله کردند
ناشناس۱۸۰۴۴۷۶۱۴:۱۳:۵۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
کشورهای بزرگ دنیا کل اقتصاد و صنعت را رها نکردند به امید مذاکره !
ناشناس۱۸۰۴۵۵۴۱۴:۴۰:۴۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
و کشورهای دنیا اقتصاد و معیشت و رفاه مردم را رها نکرده اند تا موشک بسازند و در منطقه ماجراجویی کنند
ناشناس۱۸۰۴۵۹۷۱۴:۵۷:۰۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
کل کشورهای دیگر موشک ندارن و فقط ما بدیم!!! یا می رویم جلوی تجزیه شدن کشور را بگیریم مدعیان....!
ناشناس۱۸۰۴۶۰۱۱۴:۵۸:۳۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
به آمریکا جانت بگو دست از حمله به دیگر کشور بر دارد تا مجبور نشویم برای دفاع از خودمان ورود کنیم
ناشناس۱۸۰۴۶۱۷۱۵:۰۳:۴۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
موشک تضمین کننده امنیت ملی کشور هستن و سایه جنگ را از سر کشور دور کرده اند.
ناشناس۱۸۰۴۳۸۲۱۳:۴۶:۰۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
مسوول اجرایی هر وقت شدن بیا افاضه کن
ناشناس۱۸۰۵۴۰۲۰۲:۵۰:۱۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
انصافاً دلیلی برای انتقاد از این بزرگوارها نیست باید تشویقشان کرد
ناشناس۱۸۰۴۳۰۳۱۳:۱۱:۵۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
می توانید بگویید که معاون اول رییس جمهور در این کشور چه جایگاهی دارد؟ چقدر اختیار دارد؟
ناشناس۱۸۰۴۳۴۳۱۳:۲۸:۰۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
اینقدر اختیار دارند که میلیاردها دلار 4200 تومانی را برباد دادند.
ناشناس۱۸۰۴۴۰۶۱۳:۵۳:۱۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
نکه دار و دسته شما بر باد نداه. فقط یک قلم، محمودتلن 700 میلیارد دلار را در مدت 8 سال آتش زد.
ناشناس۱۸۰۴۵۴۰۱۴:۳۶:۰۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
این دولت هم چند صد میلیارد دلار هدر داد ولی آخرش دلار 10 برابر کرد
ناشناس۱۸۰۴۵۵۷۱۴:۴۱:۴۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
دولت خاتمی دریای خزر را فروخت که حداقل 7000 تریلیارد دلار ارزش داشت.
ناشناس۱۸۰۴۵۱۴۱۴:۲۴:۰۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
توزیع ارز 4200 تومانی غارت بیت المال توسط دلالان و رانت خواران بود.
ناشناس۱۸۰۴۳۷۰۱۳:۳۹:۵۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
خب چرا پس هر دوره نامزد می شوند کسانی که می گویند اختیاری ندارند! به خاطر مواهب است نکند؟
ناشناس۱۸۰۴۴۱۰۱۳:۵۳:۴۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
خاصیت اصلاح طلبی همین است که فرار رو به جلو کند و من نبودم راه بباندازد
ناشناس۱۸۰۴۴۷۵۱۴:۱۳:۴۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
دقیقا این جناح و آن جناح و جناح بالاتر و پایین تر.. همه برای مواهب است. واقعا نمیدانی؟
ناشناس۱۸۰۴۴۴۴۱۴:۰۰:۵۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
99 درصد از امضاها و دستورات را جناب معاون می دهند
ناشناس۱۸۰۴۳۰۵۱۳:۱۲:۴۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
معاون اول های محمودتان را هم دیده ایم! هر دو طعم زندان را چشیدند!
ناشناس۱۸۰۴۳۳۰۱۳:۲۴:۲۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
دار و دسته شما اگر غیرت داشتن اکنون وضع اقتصاد کشور و معیشت مردم این نبود که شرمنده زن و بچه خود باشند.
ناشناس۱۸۰۴۴۱۴۱۳:۵۴:۳۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
لطفا تو از غیرت حرف نزن که مرغ پخته هم خنده اش می گیرد.
ناشناس۱۸۰۴۵۲۸۱۴:۳۰:۰۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
در بخور بخور و چاپیدن مملکت هر دو گروه یکدیگر را روسفید کرده اند و طوری رفتار کرده اند که انگار مملکت را در جنگ فتح کرده اند و بیت المال غنیمت جنگی است !
ناشناس۱۸۰۴۵۶۲۱۴:۴۳:۰۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
بلایی که دولت روحانی بر سر کشور آورد مغول ها نیاوردند.
ناشناس۱۸۰۴۵۶۸۱۴:۴۷:۲۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
واقعا مگر غیر این است. بروید ببیند خانه اقای روحانی متعلق به چه کسی بوده. بروید ببینید که ساختمان پلاسکو متعلق به چه کسی بوده. اصلا اصل داستان این بود که پیروز شدیم و باید بین خودمان تقسیم کنیم.
ناشناس۱۸۰۴۳۵۴۱۳:۳۳:۰۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
حداقل مجازات (مهدی جهانگیری) قاچاق حرفه ای ارز و تحصیل مال نامشروع اعدام است.
ناشناس۱۸۰۴۳۶۴۱۳:۳۷:۴۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
ببخشید به « تیم » تان توهین شد. دست بردارید از این دعواهای ده بالایی و ده پایینی! به جای این هوادا ی های مضحک فکر کنید و با غکر با همه کس برخورد کنید
ناشناس۱۸۰۴۳۶۵۱۳:۳۸:۰۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
چرا از دلار 1260 تومنی محمود بهمنی نمی گویید؟؟!!
ناشناس۱۸۰۴۴۰۵۱۳:۵۳:۱۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
در دوران احمدی نژاد نرخ دلار 3 برابر شد اما حالا 10 برابر گران شد.
ناشناس۱۸۰۴۵۳۶۱۴:۳۳:۲۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
عامل تحریم ها : موشک پران ها وموشک نویس ها و شعار دهندگان بر ضد این اون
ناشناس۱۸۰۴۵۶۵۱۴:۴۵:۵۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
بعد از فتنه 88 بانک مرکزی تحریم شد و از سال 90 اوضاع اقتصادی کشور بهم ریخت و تا به امروز مردم روی آسایش و رفاه ندیدند آشوبگران سال 88 باعث تحریم ها شدند.
ناشناس۱۸۰۴۶۰۴۱۵:۰۰:۰۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
عامل تحریم ونزوئلا چی هست؟ یا حمله به افغانستان و عراق و سوریه و یمن؟!!!
ناشناس۱۸۰۴۴۱۸۱۳:۵۵:۲۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
صد رحمت به دولت قبلی در ضمن از نظر شما افراد مغرض کی چوب لای چرخ دولت قبلی می کرد!!!
ناشناس۱۸۰۴۵۸۰۱۴:۵۰:۱۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
حالا همه مردم می گویند صد رحمت به محمود.
ناشناس۱۸۰۴۳۲۲۱۳:۲۰:۰۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
مشکلات کشور به ترامپ و بایدن مربوط نیست بلکه مربوط به سوء مدیریت مدیران ناتوان و مفسدان داخلی است.
ناشناس۱۸۰۴۴۲۱۱۳:۵۵:۲۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
مشکلات کشور ناشی از سنگ اندازی های دارو دسته شما و تند روها در آمریکا است.
ناشناس۱۸۰۴۵۷۰۱۴:۴۷:۴۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
به قول خود روحانی فقط 20 درصد مشکلات کشور مربوط به تحریم هاست و 80 درصد مشکلات ناشی از سوء مدیریت دولتهاست.
ناشناس۱۸۰۵۰۸۵۲۰:۴۹:۱۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
عجب.... بخدا رو که نیست
ناشناس۱۸۰۴۳۷۲۱۳:۴۰:۲۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
مسئله اصلی اینجاست که بخش بزرگی از اقتصاد و سیاست دست نهادهایی خارج از دولت هست که از این نهادها حتی نمیشه انتقاد کرد و اسمشون رو آورد.
ناشناس۱۸۰۴۵۴۹۱۴:۳۹:۲۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
جهت اطلاع شما 75 درصد اقتصاد دست دولت است ولی در کشورهای پیشرفته فقط تا 20درصد اقتصاد دست دولتشان است
ناشناس۱۸۰۴۵۷۶۱۴:۴۹:۲۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
سیاست خارجی دولت از سال 92 اشتباه بود به همین دلیل صادرات نفت کشور صفر شد و به بن بست رسیدند.
ناشناس۱۸۰۴۳۷۳۱۳:۴۰:۲۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
این دولت ؛ دولت پیرمردهای نجومی بگیر و کم تحرک و خسته است که توان راه رفتن و کار کردن ندارند و نیازی به پوست خربزه ندارند.
ناشناس۱۸۰۴۳۷۴۱۳:۴۰:۵۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
شما ظاهرا در ایران زندگی نمی کنی
ناشناس۱۸۰۴۴۲۳۱۳:۵۶:۰۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
شما هم ظاهرا در بین مردم زندگی نمی کنی.
ناشناس۱۸۰۴۵۸۵۱۴:۵۱:۱۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
با دولت روحانی روند ونزوئلا شدن ایران تسهیل شد شما شاید در سوئیس زندگی میکنی !
ناشناس۱۸۰۴۴۰۲۱۳:۵۲:۳۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
چرا حب شما به کد خدا است با این که یک تنه داریم برجام را اجرا می کنیم ولی7 سال است اصلاح ساختار اقتصادی که زیر بنای رشد اقتصادی پایدار است را امروز و فردا می کند؟
ناشناس۱۸۰۴۵۱۱۱۴:۲۳:۱۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
بدون شک هدف اصولگراها رسیدن به ریاست جمهوری است
ناشناس۱۸۰۴۶۱۳۱۵:۰۱:۳۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
بدون شک هدف اصلاح طلبان حفظ قدرت و ثروت و تامین منافع حزبی و شخصی شون هست.
ناشناس۱۸۰۴۹۸۲۱۹:۳۵:۳۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
فعلا قدرت رسانه ای دست کسانی که مجری تلویزیون اخراج می کنن و رئیس صدا و سیما رو تو هیئت دولت راه نمیدن!
ناشناس۱۸۰۵۰۶۳۲۰:۳۵:۱۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
اگر ترامپ توانست به این اقتصاد ضربه بزند دلیلش همین اقایان هستند که این اقتصاد را این مدلی ساختند...
مهران۱۸۰۵۹۲۷۱۳:۰۳:۵۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
والا تا اونجایی که ما تو این هفت سال دیدیم دولتی ها اینقدر خسته هستند که نشستن و راه نمیرن که زیر پاشون پوست خربزه بیفته
ناشناس۱۸۰۴۲۸۲۱۳:۰۴:۱۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
دولت کمترین مسئولیت را بابت مشکلات امروز کشور دارد. عده ای دیگر باید جوابگو باشند.
ناشناس۱۸۰۴۳۰۹۱۳:۱۴:۱۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
ببین کار به کجا رسیده که روحانی عملا به زبان آمده و می گوید که بگذارید این 6 ماه آخر کار کنیم!!!!
ناشناس۱۸۰۴۳۴۵۱۳:۳۰:۱۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
ببین آش چقدر شور شده که پروانه سلحشوری گفته مردم مثل دوران قاجار بدبخت و بیچاره و فقیر شدند.
ناشناس۱۸۰۴۴۲۸۱۳:۵۷:۲۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
همین شخص نبود می گفت ما هیچ کاره ایم خخخخه!! تفکرات اصلاح طلبی یعنی این که بگویند کی بود کی بود من نبودم وقتی از عمد می زنیم....!
ناشناس۱۸۰۴۳۲۵۱۳:۲۱:۳۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
حتی اگر دولت هم نداشتیم اوضاع کشور اینقدر آشفته و وخیم نمی شد.
ناشناس۱۸۰۴۴۲۵۱۳:۵۶:۴۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
شما با کارهایتان عملا دولت را ضعیف و ناکارا کردید.
ناشناس۱۸۰۴۵۹۲۱۴:۵۳:۵۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
حتی با چوب خشک هم اوضاع اقتصادی اینطور داغون نمی شد !
ناشناس۱۸۰۴۳۸۶۱۳:۴۷:۳۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
به دولت محبوبت بگو دست از سیاسی کاری در اقتصاد و دستکاری در آن بردارد
ناشناس۱۸۰۴۴۴۸۱۴:۰۲:۴۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
آن وقت پروفسور چرا جناب روحانی تا همین دو سال قبل مشکلات را به گردن دولت قبل می انداخت؟ و الان به گردن تحریم!
ناشناس۱۸۰۴۴۵۲۱۴:۰۵:۱۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
دولت می رود مدیریت ارزی و پول پاشی تورم زا می کند آن وقت می فرمایید... خیلی رو پیدا کردین
ناشناس۱۸۰۴۲۸۴۱۳:۰۵:۰۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
وقتی رییس جمهور یک مامور خرید بیش نیست معاون اولش هم تنها یک تصحیل دار جز است!
ناشناس۱۸۰۴۳۲۸۱۳:۲۳:۱۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
حراج 20 میلیارد دلار 4200 تومانی و 62 تن ذخائر طلای بانک مرکزی نشان داد که دولت اختیارات کافی دارد اما عُرضه کار کردن ندارد.
ناشناس۱۸۰۴۳۶۳۱۳:۳۷:۴۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
مستند فروشنده را ببینید متوجه خیلی از حقایق می شوید.
ناشناس۱۸۰۴۴۸۱۱۴:۱۴:۵۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
پس اصلاح طلبان آشوبگر و خواهان تحریم که می گویید هیچ کاره است دولت و مجلس، قدرت را ترک کنید تا اراش به مردم برسد
ناشناس۱۸۰۴۲۸۹۱۳:۰۶:۳۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
دیوانه اون آقایی بود که میگفت تحریمها روی ما هیچ تاثیری نداره و تحریم چی هست اصلا؟؟ و پشت تریبون خطاب به غربی ها عربده میکشید که اینقدر قطعنامه صادر کنید که قطعنامه دونه تون پاره بشه.سنگ بزرگی که اون آقا به چاه انداخت هزاران عاقل نمیتونن بیرون بیارن.
ناشناس۱۸۰۴۴۲۲۱۳:۵۵:۳۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
قطعنامه ها کاغذ پاره ای بیش نیستن و هیچ نقشی در تحریم ها ندارند زیرا خود روسیه که حق وتو دارد و هیچ قطعنامه ای بر علیه اش تصویب نمی شود تحت تحریم است.
ناشناس۱۸۰۴۴۳۰۱۳:۵۷:۲۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
حالا که قطع نامه های قبلی با برجام تعلیق شدند چرا تحریمها لغو نشدند بلکه تشدید هم شدند؟!
ناشناس۱۸۰۴۴۳۹۱۳:۵۹:۴۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
لطفا تحریم 20 درصد را به اندازه 80 درصد مشکلات داخلی بزرگ نکنید
خنده بازار۱۸۰۴۵۲۲۱۴:۲۸:۲۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
نمی دونم خبر دارید یا نه قطعنامه ها در زمان خاتمی به شورای حکام رفتند و در زمان احمدی نژاد به شورای امنیت در واقع خاتمی با مذاکراتش که اتفاقا روحانی هم در اون دست داشت قطعنامه های امنیت را به جون ما انداخت . دو قرون سواد ندارید نقد نکنید از احمدی نژاد دفاع نمیکنم ابدا ولی فکر نمی کنم بی سواد فرض کردن همگان کار درستی باشه
ناشناس۱۸۰۴۹۷۹۱۹:۳۴:۳۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
والا بی عقل اون باباییه که می گفت بریم با کدخدا مذاکره کنیم؛ بعد که کدخدا از برجام خارج شد گفت بهتر، یه مزاحم کم شد!!!
در به در۱۸۰۴۲۹۳۱۳:۰۸:۴۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
جناب جهانگیری این غربی ها چون عادت به حضور دیوانگان در تصمیم گیری ندارن، توانایی درآوردن سنگ از چاه براشون سخته اما ما ایرانی ها چند سال پیش یکیو داشتیم که اونم سنگ های زیادی توی چاه انداخت ولی با کلید تدبیر استاد حسن روحانی هم نشد درش بیاریم به همین خاطر بی خیالش شدیم رفت پی کارش. شنیدم دوباره میخواد با یه کامیون صخره وارد سیاست بشه
ناشناس۱۸۰۴۳۵۳۱۳:۳۱:۴۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
قطعنامه 1929 که بسترساز تحریمهای بانکی و نفتی و مشکلات اقتصادی برای کشور شد نتیجه فتنه دار و دسته شما در سال 88 بود.
ناشناس۱۸۰۴۴۹۲۱۴:۱۷:۰۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
سنگی که 20 سال پیش رفتید مسئله داخلی را بین المللی کردین الان کشورهای ریزتر را هم مدعی کردین و خواهان صحبت کردن در مورد خاک کشورمان هستند!
ناشناس۱۸۰۴۴۹۸۱۴:۱۸:۵۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
آیندگان خوب قضاوت خواهند کرد که یکی با غیرت بود و از دانش کشور پاسداری کرد و یکی بعد آن آمد و دانش کشور را به خاطر ترس و مدینه فاضله بتن ریخت
ناشناس۱۸۰۴۲۹۴۱۳:۰۸:۵۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
امروز قرعه به نام جهانگیری افتاده تا توپخانه شما او را بکوبد
ناشناس۱۸۰۴۳۵۷۱۳:۳۴:۲۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
بنده چوب خشک را به جهانگیری ترجیح می دهم !
ناشناس۱۸۰۴۵۵۵۱۴:۴۱:۳۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
تقصیر خودشه. خرابکاری می کنن وبعد یا این حرفها میان رو مخ مردم.
ناشناس۱۸۰۴۳۲۶۱۳:۲۲:۰۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
منطق ترامپ منطق سود و منفعت بود . خیالش راحت شد که ما به دنبال سلاح هسته ای نیستیم ، غنی سازی 20% و تعداد زیاد سانتریفیوژ هم به دردمان نمی خورد ، تحریم هم که کارساز است ، خب برای چی باید در برجام می ماند؟
ناشناس۱۸۰۴۴۷۷۱۴:۱۳:۵۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
یک روز بعد از امضای برجام ما اعلام کردیم شرکتهای آمریکایی را به ایران راه نمی دهیم اروپایی ها که ذوق مرگ شده بودند به ایران حمله کردند و قراردادها نوشتند حتی غول پتروشیمی دنیا BASF هم امد تا در منطقه پارسیان پتروشیمی بسازه اوباما با این حرکت ما تحت فشار لابی های اسرائیلی قرار گرفت و اجبارا تحریم را افزایش داد تند رو های داخلی مخالف برجام هم همسو با اسرائیل و عربستان شروع کردند به جو سازی موشک هوا کردند و شعار نوشتند و خلاصه برای رساندن عربستان و اسرائیل به اهدافشان هر چه از دستشان می امد کوتاهی نکردند ! از شانس بد ما ترامپ کاسب مسلک بر سر کار امد و گفت دیگی که به ما نجوشه ... و زد زیر میز برجام و.... این سنگ بزرگی بود که افتاد ته چاه و حضرات اصولگرا و پایداری چون فکر می کنند مردم ما حافظه ندارند مدام از برجام و روحانی بدگویی می کنند من به خاطر عدم صداقت و کشاندن مردم به بورس از روحانی دل خوشی ندارم چون اعتقاد دارم فریب دادن مردمی که به روحانی اعتماد کردند کار کثیفی بود ولی اعتقاد دارم : نه کلید روحانی کارسازه نه شاه کلید دیگران ما دشمن داخلی داریم برادر من !
ناشناس۱۸۰۴۶۴۰۱۵:۱۳:۳۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
درست روز فردای انعقاد برجام اوباما قانون تحریم ویزای امریکا برای اتباع 38 کشور که به ایران سفر می کنند را تصویب کرد و برجام را نقض کرد بعد از آنهم با غارت 2 میلیارد دلاری اموال بلوکه شده ایران و تمدید 10 ساله تحریم آیسا برجام را نقض فاحش کرد در ضمن برجام هیچ ربطی به موشک ندارد.
ناشناس۱۸۰۴۶۴۶۱۵:۱۶:۱۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
نتانیاهو بعد از برجام گفت خیال ما تا 25 سال از بابت ایران راحت شد و مقام معظم رهبری هم در پاسخ فرمودند رژیم صهیونیستی 25 سال آینده را نخواهد دید.
ناشناس۱۸۰۴۶۶۸۱۵:۲۴:۲۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
بنابراین ترامپ برخلاف نظر آقایان دیوانه نبود .
ناشناس۱۸۰۴۹۴۱۱۹:۱۰:۰۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
عزیزم شرکت‌های آمریکایی حق ورود در بازار ایران نداشتند طبق برجام تان و فقط هواپیما بود که آن را هم دبه کردن
ناشناس۱۸۰۴۹۴۵۱۹:۱۳:۳۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
درست می فرمایید
ناشناس۱۸۰۴۹۴۷۱۹:۱۴:۰۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
موشک هوا کردن ربطی به برجام ندارد حالا بگو ببینم چرا در قرارداد سعادت آباد کل فعالیت‌های هسته ای را تعطیل کردین چرا باز طرفتون راه نمی آمد؟ در برجام که همه چیز عیان است و فقط حافظه تاریخی را به کار بگیر تا سوتی ندهی!
ناشناس۱۸۰۶۶۳۱۲۲:۰۴:۴۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
کی ایران گفت که با شرکت‌های آمریکایی قرارداد نمی‌بندد؟!! شما مثل این که چیزی در مورد قرارداد 20 میلیارد دلاری ایران با بوئینگ آمریکا نشنیدید؟
شاهدخت۱۸۰۴۳۷۱۱۳:۴۰:۰۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
وقت انتخابات که میخواست کن فیکون کند در این هشت سال تحریم نمیذاشت الان اختیارات ندارد و تکرار دوباره داستان اگه رئیس جمهور هیچ کار است لیست پشت لیست چی میگه این وسط؟
ناشناس۱۸۰۴۹۳۵۱۹:۰۴:۳۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
رئیس جمهور و کل دولت هیچ‌کاره‌ست ولی پول خوبی بهشون میدن. بدشون نمیاد پول یامفت بگیرن، حالا تصمیمم نگیرن. اینکه اینا لیست میدن ربطی به نقش نداشتنشون تو تصمیمات کلان نداره.
ناشناس۱۸۰۴۳۸۱۱۳:۴۵:۵۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
آن کس که نداند و نداند که نداند در جهل مرکب ابدالدهر بماند دشمن کار خود را بلد است و می داند از کجا بایدضربه وارد کند ، ساختار اقتصادی ما ضعیف بوده و هست و اراده ای هم برای برون رفت از آن نیست .
ناشناس۱۸۰۴۳۹۱۱۳:۴۹:۲۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
اگر امام زنده بود اجازه قرارداد های سعادت آباد و برجام را نمی داد که انگار خاک کشور رفت و کشور معطل خارجی ها باشد تا به اینجا برسیم
ناشناس۱۸۰۴۳۹۶۱۳:۵۰:۳۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
کسانی که میگویند رئیس جمهور تدارکاتچی و مامور خرید است. چرا در انتخابات شرکت میکنند. پس چطوره که الان اصلاحطلب های تجدیدنظر طلب تدارکاتچی برای 1400 صف کشیدن و اینکه کدومشون کاندید بشن کارشون داره به یقه گیری میرسد.
ناشناس۱۸۰۴۴۱۵۱۳:۵۴:۳۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
به یک نمونه از سیاست گذاری های این دولت دقت کنید ! اعضای هیات علمی و قضات از مالیات معافند !! در این کشور جهان سومی با مسائل و مشکلات ریز و درشتی که اعضای هیات علمی هیچ نقشی در حل مشکلات ندارند و گاها خودشان با بورس های تحصیلی غیر قانونی، حقوق های نامتعارف و ..بر این مشکلات افزوده اند، از مالیات معاف می شوند و کارگر و کارمند با حداقل دستمزد مالیات می دهد. در مورد وضعیت اسفناک قوه قضائیه هم از رووسای هر دوره قوه قضائیه ( تعابیر ویرانه، خرابه، ...) سوال نمایید. آن وقت این دو قشر که بالاترین حقوق را می گیرند و از بالاترین امکانات دولتی برخوردارند یا مالیات نمی دهند و یا مالیاتی جزئی کمتر از یک کارگر روزمزد. با حفظ احترام به اندک اعضای هیات علمی واقعی و قضات محترم، کدام کشور اسلامی، سرمایه داری، کمونیستی و ..در جهان هست که افراد در آن بالاترین حقوق را بگیرند و مالیات ندهند ؟ این تبعیض یعنی گسترش فقر، فساد، بی عدالتی و شکاف طبقاتی از این یک مورد بگیر برو بالا..همه اینا هم کار ترامپ بود ؟
ناشناس۱۸۰۴۹۴۹۱۹:۱۵:۲۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
این مصوبه کمیسیون تلفیق است
ناشناس۱۸۰۵۲۵۲۲۳:۳۴:۳۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
دولت گفته مجلس تصویب نکنه!
سینا۱۸۰۴۴۲۶۱۳:۵۶:۵۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
این هجمه ها و این تاخت ها چه معنی داره؟ چرا منافع حزبی و جناحی جای منافع ملی را گرفته ؟ هیچ دولتی بدون نقد نبوده و نمیتونه باشه درست . اینکه نقد زیادی به قوه مجریه وارده درسته . اما اگر واقع بینانه و منصفانه به موضوع نگاه کنیم خواهیم دید افراد و دستگاههایی در ارکان تصمیم گیری های حیاتی کشور نقش دارند که جایگاه قانونی برای پاسخگویی ندارند. برای پاسخگو بودن باید در کنارش اختیار کافی هم داشت . نمیشه هر کسی در هر تشکیلاتی خودشو صاحب نظر بدونه و به کوچکترین و بزرگترین مسائل کشور ورود پیدا کنه ولی تنها قوه مجریه پاسخگوی تصمیمات نوعا مخرب و برای کشور هزینه بر باشه . بی اخلاقی شایسته کشوری که داعیه اخلاق مداری و مبارزه با فساد و ظلم هست خودش در بدیهی ترین موضوعات هم همه اینها را مخدوش کنه .
ناشناس۱۸۰۴۴۵۶۱۴:۰۷:۴۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
دار و دسته شما هم کمتر مسئوول نیست. همه تان از یک قماشید.
ناشناس۱۸۰۴۴۶۱۱۴:۰۹:۰۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
بتن ریزی در صنعت کشور به خاطر زورگویان و ادامه دار کردن آن از 20 سال پیش تا الان و اقتصاد را هم شرطی کردن و بازیچه آمریکا کردن در طول این دو دهه نمونه ای صد برابر بدتر از ترکمنچای است
ناشناس۱۸۰۴۵۱۰۱۴:۲۲:۴۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
چوب لای چرخ برجام و دولت گذاشتید و الا همه چیز خوب بود کار شما انقلابی نبود جناحی بود
ناشناس۱۸۰۴۵۹۵۱۴:۵۶:۰۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
آنهایی که میگفتن امضاء جان کری تضمین است و تضامین لازم را از دشمن نگرفتن باعث نابودی برجام شدند برجام ضمانت اجرایی نداشت.
ناشناس۱۸۰۴۵۱۷۱۴:۲۵:۵۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
دنیا و مردم به دنبال واکسن کرونا آقایان دنبال ایجاد جنجال هسته ای و خروج از برجام و تحریم بیشتر برای مردم !
ناشناس۱۸۰۴۶۰۳۱۴:۵۹:۰۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
شکم و سیر و دل بی غم دارند و دنبال راهی هستند که سفره ای که بر آن نشسته اند برای همیشه پهن و پر رونق بماند گور پدر مردم !
ناشناس۱۸۰۴۶۰۵۱۵:۰۰:۱۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
دولتی ها باید پاسخگو باشند که چرا با برجام تحریم ها و تهدیدات و ترورها افزایش یافت ؟
ناشناس۱۸۰۹۶۶۹۲۲:۱۵:۰۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
ترورها افزایش یافت؟ قبلش چند دانشمند رو ترور کردن؟ تهدید نبود؟ استاکسنت نبود؟ تحریم نبود قبلش؟ البته کرونا نبود و نفت هم ارزون نبود
ناشناس۱۸۰۴۵۲۷۱۴:۲۹:۵۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
همه می دانیم کشور در شرایط سخت تحریم هاست. باید عوامل این تحریم ها به مردم پاسخ دهند و در دادگاه علنی محاکمه شوند...
ناشناس۱۸۰۴۵۹۸۱۴:۵۷:۳۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
25 سال قبل که تحریم نفتی و بانکی نداشتیم چرا با مدیریت همین آقایان تورم و شاخص فلاکت رکورد زد ؟!
ناشناس۱۸۰۵۱۵۸۲۱:۴۵:۵۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
تحریم ها زمان ترامپ شدید ترین تحریم ها بود
ناشناس۱۸۰۵۷۱۹۱۱:۰۶:۵۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
تشدید تحریم ها و فشار حداکثری دشمن ثمره برجام است.
ناشناس۱۸۰۴۵۳۲۱۴:۳۲:۱۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
یک عده برای لجبازی با دنیا معیشت مردم رو به بازی گرفتن
ناشناس۱۸۰۴۶۰۰۱۴:۵۸:۳۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
یک عده معیشت مردم را برای مذاکره مجدد با امریکا به گروگان گرفتن.
ناشناس۱۸۰۴۵۶۳۱۴:۴۴:۱۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
اندر حكايت چاه و ديوانه اي چون ترامپ ------------- ترامپ زمامداري بود به مدت چهار سال ، با آن ديوانه گري ها ، منتخب ملت امريكا !!حال ببينيم كنفسيوس ، معلم و فيلسوف چيني در مورد شرايط زمامداران چه مي گويد : « براي ترقي و اداره امور نخست بايد قلب هاي زمامداران آرام و افكارشان پاك باشد ، و نيز زمامداران بايد بر دانش خويش بيفزايند » !! چنين ويژگي هايي براي تمامي زمامداران عرصه اين كره خاكي از حال تا الي يوم القيامه آرزومنديم !! و نيز اميد داريم كه ديوانگاني چون ترامپ هميشه حواله زباله دان تاريخ !؟ آمين !!
ناشناس۱۸۰۴۵۹۰۱۴:۵۳:۴۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
مستند 4200 را ببینید.
ناشناس۱۸۰۴۸۹۶۱۸:۲۸:۰۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
اصولگرا و اصلاح طلب سر وته یه کرباسن مردم فریب نمیخورن
امیر۱۸۰۴۹۱۳۱۸:۴۸:۰۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
اقای جهانگیری خدا گر ببندد دری ز رحمت گشاید در دیگری. حالا ۴سال ترامپ بود. عملکرد شما و دولتهای قبل به کی مربوط است. وصعیت رانت و اختلاس های سنگین بدون برخورد قاطع، خالی شدن اسفناک سفره مردم و هزاران مورد دیگر را چگونه توجیح خواهید کرد. در ۴۲ سال انقلاب اسلامی کدام مسئولی به دلیل کم کاری و کوتاهی زیر بار مسئولیت رفته و استعفا کرده.
زهرا۱۸۰۴۹۷۸۱۹:۳۳:۴۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
طرف پراید داشت از چراغ قرمز رد میشد سبقت غیر مجاز می گرفت سرعت زیاد می رفت بهش گفتند چرا بد رانندگی می کنی و قانون را رعایت نمیکنی؟ جواب داد اگر بنز داشتم رعایت میکردم!! شده داستان الان کشور. از ظرفیت داخلی استفاده نمی کنیم فقط میگیم تحریم و آمریکا. کاش اینقدر که از آمریکا می ترسیدیم و دنبال لبخندش بودیم از جوابگویی به شهدا و از آه مردم می ترسیدیم. همه ما مسئول این وضع هستیم
ناشناس۱۸۰۵۰۰۳۱۹:۴۲:۵۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
دقیقا مقصر دولته چرا که سوء مدیریت درآن بیداد میکنه همین خود شما که با یک حرف نابجا ارز 4200 تومنی ثروت این مردم بیچاره ریخی توی جیب همون افرادی که خودت بهتری میدانی حالا کار غلط خودتونو توجیح میکنید. از قدیم میگفتند هیچ ماست بندی نمیگنه ماست من ترشه حالا حکایت شماست. الله اکبر از این رو.
حمید۱۸۰۵۰۰۷۱۹:۴۵:۲۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
من در این فکرم که ایشان و سرورشان روحانی وسایر عوامل دخیل در این چند سال در دولت روحانی جدای از آخرت و اعتقاد ما مسلمانها ، وجدانشان از این صحبتهایشان آسوده و همه وعده هایشان را ترامپ نقش بر آب کرد؟ امام رحمت الله میگفتند اگر از صدام بگذریم از فهد نمی گذریم و من در این روز با برکت که در بیست سالگی بهشت زهرا حضور داشتم اعلام میکنم که اگر از بنی صدر بگذریم از روحانی و جهانگیری نمی گذریم
ناشناس۱۸۰۵۰۴۳۲۰:۰۹:۲۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
هرچه بدبختی بر سر ملت ایران میاد همه اش از زیاده خواهی اصلاح ناطلبان غرب پرست است حالا هرچه بگی چه برای کر ساز بزنی و چه برای کور سماع !
ناشناس۱۸۰۵۱۹۵۲۲:۳۰:۲۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
فقط مذاکره تنهاراه کشایش اقتصادی.مذاکره مستقیم دوریس جمهورایران وامریکا
ناشناس۱۸۰۵۷۲۵۱۱:۰۹:۲۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
درس عبرت برجام این بود که هرگز نباید به مذاکره با دولتهای بدعهد و خبیث اعتماد کنیم.
ناشناس۱۸۰۵۲۰۹۲۲:۳۹:۳۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
آقا مملکت جز این چند نفر که چسبیدن به نظام کسی رو نداره.بابا بزارید یه گروه جوون بیاد بس دیگه انقد خرابکاری کردید ....دین رو هم از ما گرفتید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین