نظرات برگزیده مخاطبین الف: دعواهای سیاسی بی‌حاصل تمام شود/کارنامه روحانی با هیچ دولتی قابل مقایسه نیست/با دست خالی امکان امتیاز گرفتن از دشمن وجود ندارد/ پالس دادن به بایدن اشتباه است

گروه سیاسی الف،   3990919150

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبین «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبین الف: دعواهای سیاسی بی‌حاصل تمام شود/کارنامه روحانی با هیچ دولتی قابل مقایسه نیست/با دست خالی امکان امتیاز گرفتن از دشمن وجود ندارد/ پالس دادن به بایدن اشتباه است

«بالاخره مجلس مخالف برجام است یا موافق برجام!؟» عنوان یکی از یادداشت‌های پربحث الف در هفته گذشته بود. تعدادی از نظرات مخاطبین الف درباره این مطلب را می‌خوانید.

*إمارات و تركيه سايت هسته اَي خود را به بهره برداري رساندن ما هنوز بعد از ٢٠ سال نمي دونيم از برجام خارج بشيم يا نه. با بي منطقي كشوري بجايي نرسيده.

*صفر شدن صادرات نفت ایران و کمبود بودجه دولت و مشکلات اقتصادی و معیشتی شدید مردم ثمره برجام و اعتماد بی جا به کدخدا و غرب است.

*7/5 سال اقتصاد کشور و معیشت مردم را معطل امضاء برجام و اجرای برجام کردند و تورم 700 درصدی سرسفره مردم گذاشتن حالا میگن مجلسی که تازه 6 ماهه سرکار آمده مقصر است !!!!

*بايد تحريم را فرصتي ببينيم كه همين مقدار وابستگي بودجه كشور به نفت نيز رفع شده و استفاده از نفت به عنوان سلاحي براي تحريم براي هميشه از دست دشمن خارج شود.

*اشتباه نکنید طرح مجلس برای انتقام از امریکا و اروپاست که به تعهدات برجامی شون عمل نکردند و تحریم ها را تشدید کردند.

*دولتی ها میگفتن اگر مذاکره کنیم و به غرب اعتماد کنیم و بتن بریزیم همه چی درست می شود ! اما حالا همه چیز بدتر از قبل شد ! سراب برجام. 

*این همفکران مجلس در رویای به دست گرفتن دولت هستند حاضرند همه نوع فشار را به ملت تحمیل کنند.

*مجلس؟؟ که صرفا برای انتخابات 1400 و راه انداختن نمایش مذاکره دنبال رای است.

*مجلس اگر برجام را خسارت بار می داند چرا بدون اما و اگر، طرح خروج از برجام را تصویب نکرده؟

*کارنامه دولت روحانی با هیچ دولتی قابل مقایسه نیست 3 سال پی در پی تورم بالای 50 درصد و رشد اقتصادی منفی داریم که از اول انقلاب تاکنون سابقه نداشته است.

*یک سوال:چرا تا پیش از انتخاب بایدن در آمریکا نمایندگان چنین مصوبه‌ای را نگذراندند؟جواب به این سوال مشخص می‌کند هدف مجلسیان چیست.

*طرح اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریمهاست به قول خود روحانی کاسبان تحریم به جهنم و جای گرم بروند که نلرزند !

*مجلس انقلابی دنبال زدن زمین دولت ، ناامید کردن مردم از تغییر در شرایط کشور و نهایتا برگزاری یک انتخابات 20 درصدی در 1400 است تا رئیس جمهور معجزه هزاره سوم بعدی انها سر کار بیاید. مردم کشکند.

*دولت بنفش و مجلس اصلاح طلب دهم با ناکارآمدی و سوء مدیریت شون باعث ناامیدی و یاس مردم و کاهش 20 درصدی مشارکت مردم در انتخابات اسفند ماه 98 شدند.

*مجلس با این طرح راهبردی دست دولت را برای امتیازگیری در مذاکرات آینده پُر کرد با دست خالی امکان امتیاز گرفتن از دشمن وجود ندارد.

*کمر اقتصاد شما با گدایی از آمریکا و غرب راست نمیشه بلکه کلیدش داخل کشوره و الگو قرار دادن اشخاصی مثل شهید فخری زاده ها . اگر غرب پرستان دست از سر این مملکت بردارند معیشت مردم هم حل خواهد شد.

*نتیجه دیپلماسی لبخند در 8 سال گذشته چیزی بجز تشدید تحریم ها و ترور دانشمندان و افزایش تهدیدات دشمن نبوده است.

*طرح مجلس کاملا منطقی و قانونیه نیاز به پالس دادن به بایدن نیست اونه هردولتی تو ایران بیاد مجبورن با اون مذاکره کنن دیگه مگه قبلا که این حضرات نبودن مذاکره نبود؟

***

«توازن هسته ای» عنوان یکی از یادداشت‌های پربحث الف در هفته گذشته بود. تعدادی از نظرات مخاطبین الف درباره این مطلب را می‌خوانید.

*بر اساس مصوبه مجلس اگر بایدن در دو هفته اول دولت خود اقدامات اساسی برای رفع تحریم ها انجام ندهد یا اروپا از ایران نفت نخرد, پروتکل الحاقی تعلیق می شود. این مصوبه برای کمک به دولت و پیشبرد برجام نیست. برای شکست آن است. در دو هفته ابتدایی دولت بایدن ( و هیچ دولت دیگری در جهان) چنین تغییرات شگرف و سریعی در سیاست خارجی امکان ناپذیر است؟

*{پاسخ به نظر بالا} مجلس به اروپا 2 ماه مهلت داده تا تعهدات برجامی خود را اجرایی و تحریم ها را لغو نمایند و بایدن هم می تواند در همان 2 هفته اول تحریمهای نفتی و بانکی ایران را لغو نماید.

*مصوبه مجلس توازن قدرت را به نفع ایران تغییر خواهد داد.

* این ها اگر فرصت بکنند قدرت موشکی و منطقه ای را هم تقدیم کدخدا می کنند و کشور را تا آستانه جنگ پیش می برند.

*بایدن گفته باید امارات و عربستان را به جمع کشورهای مذاکره کننده اضافه کنیم ! و در مورد مسائل موشکی و منطقه ای هم باید مذاکره کنیم ! با این شرط و شروط ها امکان بازگشت امریکا به برجام وجود ندارد و ظریف هم تاکید کرد که امریکا در شرایطی نیست که برای ایران شرط بگذارد.

*برجام خود یک دام بزرگ بود که از یکطرف باعث تشدید تحریمها شد و از طرف دیگر باعث تخریب صنعت هسته ای ایران شد

*برجام و اجرای پروتکل الحاقی تاکنون هیچ سودی برای کشور و مردم نداشته و فقط باعث تشدید تحریم ها و ترورها و تهدیدات و تنش ها شده است.

*دلیل اینکه بایدن میخواد تحریمها رو لغو کنه همینه که ایران برنامه غنی سازیش رو سرعت داده! پس حداقل به این درد میخوره!

*مصوبه مجلس در جهت رفع تحریمهای ظالمانه و صیانت از منافع ملی است کاسبان تحریم چرا دردشون گرفته است ؟!

*در دولت خود اوباما هیچکدام از تحریم های بانکی و مالی و پولی لغو نشدند ساده لوحی است که حالا بعد از گذشت 6 سال انتظار لغو تحریم ها را دارید ؟!

*اگر فکر کردین با بی عملی در هسته ای می توانید موشکی را به آن گره بزنید باید بگویم آن روز را به گور خواهید برد و این هسته ای هم از سرتان زیادی است و آیندگان خوب قضاوت تان می کنند از این فروش هسته ای مقابل زورگویان

* تحریم ثانویه و تحریم آیسا مربوط به دوران اوباما بود بایدن هیچ امتیازی به ایران نخواهد داد همان طور که اوباما نداد.

*اتفاقا تمام این کارها در یک روز میتواند اتفاق بیفتد. بایدن با یک حکم می تواند تمام تحریم های اولیه و ثانویه را حذف کند و اروپا هم می تواند در هفته های آتی با ایران قرارداد فروش نفت تنظیم کند و در هفته اول امضا کند. نشد نداریم. هر یک روز که ما در شرآیط کنونی هستیم خسارات های میلیاردی به ایران وارد می شود و اینگونه نیست که وقت فراوان باشد. کار مجلس کار درستی بود. من اساسا فکر نمی کنم بایدن حتی بدون مصوبه مجلس هم قصد بازگشت به برجام را دارد. پس بهتر است فشار بیاوریم.

* مخالفت ها و موافقت ها با طرح هسته ای مجلس ریشه در انتخابات ریاست جمهوری 1400 دارد!

* کشورهایی که خودشون بمب اتمی دارند و هزار تا جنایت در جنگ جهانی و جنگهای بعد از آن کرده اند داور خوبی نیستند.

* توازن به گونه ای که مجلس در صدد آن است زمانی مفید است که طرفین دارای قدرت برابر باشند. آنها چیزی برای از دست دادن ندارند. ملت ایران است که زیر باز تحریم های ناجوانمردانه خرد شده است.

* مردم ایران تحریم های کمرشکن ظالمانه را همزمان با تخریب صنعت هسته ای تحمل نخواهند کرد یا تحریم ها باید لغو بشوند و یا صنعت هسته ای باید احیاء بشود.

* این کار دولت شک برانگیز است که چرا در مقابل این همه کارشکنی غربی ها حاضر نیست طبق همان برجام توازن ایجاد کند نقشه شما هر چی باشد به نفع ایران نیست

* نمایندگان مجلس با وجود برخورداری از حقوق و مزایای نجومی ، مرتب بر طبل خروج از مذاکرات میکوبند ! حقوق نمایندگان مجلس با حقوق مردم یکسان شود ، آنوقت همگی در کنار هم به جنگ دشمن برویم تا آخر عمر.

*اگر تعهدات ایران گام به گام و با توجه به لغو تحریم ها انجام می شد برجام به خسارت محض تبدیل نمی شد.

* اگر تعهدات ما نیز گام به گام همراه با اجرای گام به گام تعهدات غربیها صورت می گرفت الان این همه خسارات به کشور ما وارد نشده بود . کسانی که تیم مذاکره کننده را کارشناس ودیپلماتیک ارزنده یاد می کنند الان واقعا ببینند که حتی این تیم از این گزینه ساده وابتدایی نیز درکشان عاجز بوده ودر متن برجام اجرای گام به گام تعهدات دو طرف را نگنجانده اند وسریع وعجول در عرض چند روز کل هسته ای ما را به باد دادند هسته ای که برای تک تک سانتیفیوژهای ان هم زحمت زیاد وهم هزینه زیاد خرج شده بود.

***

«از دولت حقوقدان بیش از این انتظار بود!» عنوان یکی از یادداشت‌های پربحث الف در هفته گذشته بود. تعدادی از نظرات مخاطبین الف درباره این مطلب را می‌خوانید.

* اینا فقط اون حقوقی رو بلدن که به نفعشونه...مثل افزایش ۶ برابری و برداشتن سقف حقو بازنشستگی خودشون برای سال آینده که سبب کسر بودجه ۷۰ درصدی میشه

*روحانی بعنوان بالاترین مقام اجرایی کشور باید در مورد دلار 32 هزار تومانی و سکه 16 میلیونی و تورم 700 درصدی پاسخگو باشد.

*جناب حقوقدان باید پاسخگو باشد که چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد؟!

*روحانی 8 سال با برجام فرصت سوزی کرد و کار نکرد.

* چرا آقای روحانی زیر بار بودجه صدا و سیما و نهادهای فرهنگی و مذهبی رفتند؟ چرا بودجه صدا و سیما باید 191 برابر بودجه ستاد بحران باشد؟

*{پاسخ به نظر بالا} بودجه نهاد ریاست جمهوری چرا 56 درصد افزایش یافته است ؟!

*آنهایی که به امضاء جان کری اعتماد کردند و تضامین لازم را از دشمن نگرفتن باعث نابودی برجام شدند.

* آقای روحانی باید بودجه را مانند احمدی نژاد در آخرین روز اسفند به مجلس می دادند.

* این قوانین ، به ضرر مردم تمام میشود . شیخ حسن باید استنکاف کند.

*{پاسخ به نظر بالا}مستنکفین از اجرای این قانون(طرح راهبردی مجلس برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملی) به مجازات تعزیری درجات 2 تا 5 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 92 محکوم می شوند.

*اما متاسفانه از ابتدای دولت یازدهم توهین به منتقدان امری عادی و رایج بوده است البته روحانی تخلف کرده اما این رویه مختص به روحانی نیست شما یادتون نیست اما احمدی نژاد هم به خاطر لجبازی با لاریجانی و یا هر دلیل دیگر مصوبه پرداخت بودجه مترو را پراخت نکرد در روز یکشنبه سیاه استیضاح وزیر کار متخلف ،به مجلس توهین کرد با چندین ماه تاخیر لایحه بودجه رو برای تصویب به مجلس میفرستاد.

* دولت حقوقدان کارش را درست انجام داد و انجام می دهد. متاسفانه دست مخالفانش در سنگ اندازی باز و دست دولت در مهار آنها بسته است یعنی اینکه قدرت جای دیگری است. یادمان نرفته که چهار سال اول دولت روحانی کشور داشت به مسیر درستش هدایت میشد تا اینکه دعای مخالفانش گرفت و ترامپ دیوانه بر مسند قدرت قرار گرفت و...

*این دولت، دولت مردم نیست... این دولت کاری کرد که ملت از اینکه پای صندوق های رای حاضر شدند به غلط کردن افتادند. ملت حق استیضاح قاطعانه رئیس دولت را دارد و این حق را به مجلس واگذار کرده. دندان فاسد را باید از ریشه کشید و اصلاح کرد.

* دعواهای بی حاصل و بچگانه را تمام کنید. هیچ کدام تان دغدغه مردم را ندارید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. این صدای اقتدار ایران است ...

  3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  4. وحدت ملی با وعده صادق

  5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  14. اسراییل چه باید بکند؟ 

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

آخرین عناوین