درد دل مردم| حقوق و مزایای نامتعارف کارمندان بانک‌ها/ چرا به فرزندان جانبازان دو برابر دیگران وام ازدواج می‌دهند؟

گروه اجتماعی الف،   3990916096 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
درد دل مردم| حقوق و مزایای نامتعارف کارمندان بانک‌ها/ چرا به فرزندان جانبازان دو برابر دیگران وام ازدواج می‌دهند؟

مدتی است که در بخش «‌درددل مردم» پنجره‌ای به سوی شما گشوده‌ایم تا مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. بدیهی است در بسیاری از موارد مطرح شده امکان قضاوت برای الف وجود ندارد. به همین دلیل در انتظار پاسخ مسئولان و دستگاههای مربوطه خواهیم بود که در همین بخش منتشر خواهد شد.

شما می توانید مسایل و مشکلات خود را در بخش کامنت‌های ذیل همین مطلب ارسال کنید. این مطلب هر روز با پیام های شما بروز خواهد شد.


چند نکته :
۱- مطالب حتی المقدور کوتاه و بدون حاشیه روی نوشته و به موضوع اصلی مورد نظر پرداخته شود. در نوشتن دقت کنید مطالب، مفهوم و روشن بیان شوند.
۲- فقط مشکل و مساله خود را مطرح و از اظهار نظر یا ابراز همدردی خودداری کنید. 
۳- در صورتی که مطلب نیازمند الصاق تصویری از مدارک بود حتما به پیوست ارسال گردد.
۴- در مواردی ممکن است دستگاه مربوطه نیازمند ارتباط با نویسنده مطلب باشد در صورت تمایل نام و نام خانوادگی و شماره ای برای تماس اعلام نمایید.
۵- به مشکلات مطرح شده قبلی در این صفحه پاسخ ندهید و مشکل خود را نیز به صورت مستقل از آن ها بنویسید.
۶-بدیهی است پیامهای حاوی توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نخواهد شد.

**********************************

 

۹۹/۹/۱۹

 

  • قانون استخدام رسمی فرزندان ایثارگران تبعیض آمیزه.حالا خود ایثارگران حقی دارند اما فرزندانشون چه حقی دارند؟چرا یک کارمند با ۲۰ سال زحمت نباید رسمی بشه یکی به واسطه پدرش سال اول استخدام رسمی بشه؟

 

  • با عرض سلام خدمت شما، بنده شغلم آزاد است و جزو اصناف غیر ضروری هستیم و امسال بخاطر موضوع کرونا به هیچ وجه قادر به فعالیت کاری نبوده ایم، و خیلی نگران مالیات هستیم که سال بعد باید اظهار نامه رد کنیم، خواهشمندم مالیات بر (درنیامد) از ما گرفته نشود.

 

  • یکی از مشکلات نظام اداری-اقتصادی کشور بحث مزایا و پاداش پرداختی به جز حکم حقوقی به کارکنان است که بخشی از هدر رفت بودجه کشور را هم شامل می‌شود... این موضوع در ادارات با منابع درآمدی مثل بانک‌ها تشدید می شود. مثلا کارمند یک بانک با مدرک لیسانس و پست کارشناسی و سابقه 10 ساله تقریبا داری حکم حقوقی معادل 4.5 میلیون تومان است. همین کارمند علاوه بر حکم حقوقی حدود 5 میلیون تومان اضافه کاری و پاداش و فوق العاده و مزایا میگیره یعنی مجموع دریافتیش حدود 9.5 میلبون تومان میشه! به این حجم دریافتی غیر قانونی هر ساله یک وام بانکی بالای 100 میلیون تومان بدون سود و با بازپرداخت 20 ساله رو هم اضافه کنید که مخصوص کارکنان بانک ها هست... جدا از این یک کارت اعتباری متفاوت هم برای وی تهیه می‌شود تا برخی پاداش ها و عیدی های غیر قانونی هم برای وی واریز شود تا در جایی درج نشوند. آخر هر سال هم هر چه در بودجه مصوب و درآمد های بدست آمده بانک مانده به عنوان پاداش بین کارکنان تقسیم میشود که برای این کارمند بیش از 20میلیون تومان می‌شود. حالا حساب کنید مدیران این کارمند چقدر می‌گیرند.... بدتر از آن، این که فقط یک بانک و یک اداره نیست که این میزان حیف و میل کردن بیت المال را دارد.... بیش از نیمی از دستگاه‌های دولت و مجموعه کشور همین طور هستند... خوب در این سال‌ها هیچ وقت فکر نکردیم که برای پرداختی به غیر از حکم حقوقی محدودیت بزاریم. فکر نکردیم بخشی از بودجه این قبیل ادارات را کم کنیم و به اداراتی که در کاغذ و قلم خود مانده اند اضافه کنیم؟ نباید برای مدیر اداره ای که این میزان پرداختی غیر قانونی را از جیب بیت المال به کارمندانش می دهد مجازات سخت کیفری تهیه کنیم

 

  • برای دخترم رفته ام وام ازدواج بگیرم به ما 50 میلیون تعلق می گیردو همزمان دختر خاله اش به واسطه اینکه پدرش جانباز 25 درصد است 100میلیون تومان در حالی که شوهر خاله دخترم به واسطه این درصد اندک هم از نظر مالی خیلی از من بیشتر در آمد و امتیاز کسب کرده و از نظر جسمی هم از من که کلکسیون بیماریها را دارم خیلی سالم تر است این را هم بگویم مدرک تحصیلی بنده کارشناسی است و مدرک شوهر خاله دخترم دیپلم.

 

 

۹۹/۹/۱۸

 

  • مدیریت برق شهرستان همدان  باعرص سلام و خسته نباشید لطفا به باغداران اطراف روستای یکانه انشعاب برق بدین -  ممنون و سپاس

 

  • 15روز که بخاطر بسته بودن پاساژ تعطیل بودیم .امروز 17آذر است و هنوز یک ریال دخل نداشتیم .سال دیگه میریم دارائی . یکی اونجا نشسته که هرماه سر تاریخ حقوق به حسابش ریخته شده و دغدغه هاش چیزای دیگه بوده .خودکار وکاغذ دستشه و هرچی کیفش باشه مینویسه .یه جوری مینویسه که اعتراض هم کنی باید کلی پول بدی .مالیات گرفتن تو ایران مالیات بر درامد و درنیامد است . و از هرکس بتونند میگیرند .

  • مخابرات سیرویس اینترنت و پشیبانی آن با شماره 2020 را درست کنه و به حقوق مشترکین احترام بذاره ما هدیه نمی خواهیم هدیه تولد پیش کش آقای جهرمی با این مدیریت کردنش.

 

  • با سلام عرض ادب خدمت  دست اندركاران پايگاه خبري الف و كليه خوانندگان محترم .به استحضار مي رساند در مورخ 27 مهر ماه سال 1399 قانون استفساریه تبدیل وضعیت ایثارگران به طور قطعی توسط نمايندگان محترم مجلس تصویب و در نهایت این طرح  پس از تائيد شورای نگهبان توسط رئيس محترم مجلس به رياست محترم جمهور ابلاغ و ايشان نيز مثل ساير قوانين به نهادهاي ذيربط ابلاغ فرمودند (سازمان اداري و استخدامي - سازمان برنامه ريزي و بودجه و بنياد شهيد و امور ايثارگران ) ولي متاسفانه بعد از گذشت 26 روز از ابلاغ قانون دستگاه هاي موصوف هيچ گونه اقدامي در جهت آغاز فرايند تبديل وضعيت كاركنان ايثارگر ننمودند كه اين موضوع موجبات دلخوري شديد خانواده هاي معذذ شهدا و ايثارگران شده است و در همين راستا نيز بازار داغ شايعات در دستگاه هاي ارتباط جمعي به وفور مشاهده مي شود كه به سردرگمي اين عزيزان دامن زده ، بطور مثال آقاي اميرآباد فراهاني رئيس محترم فراكسيون ايثارگران پس ابلاغ قانون توسط رئيس جمهور در پيامي ابراز داشتند :قرار است جلسه اي با مسئولين سازمان استخدامي پيرامون قانون مذكور برگزار شود و پس از چندي مجدد پيام دادند جلسه با اهدافي كه داشتند هم راستا نبود .حال سئوال اين خانواده هاي معذذ از مجلس و دولت و دستگاه هاي ذيربط اين است آيا شما اعتقادي به اطلاع رساني داريد يا خير ؟؟؟ آيا در دستگاه هاي عريض و طويل شما واحدهايي بنام روابط عمومي وجود دارد يا خير ؟؟ پس چگونه است بعد از گذشت 26 روز هيچ گونه اطلاع رساني پيرامون موضوع صورت نپذيرفته است ؟؟چرا هموطنان عزيزمان مي بايست براي يك خبر موثق وقت گرانبهاي خود را در هزارن گروه و كانال و...(همانطور كه مستحضريد هريك از اين كانال ها و گروه ها نيز دنبال منافع خود مي باشند) صرف كنند تا متوجه شوند تكليفشان چيست ؟؟؟يكبار عنوان مي شود اين قانون بار مالي دارد و فقط شامل كاركنان غير رسمي است كه از سال 1390 لغايت 1395 در دستگاه هاي دولتي مشغول بكار شده اند در صورتي كه آقاي حاجي بابايي فرمودند مربوط به كاركنان قبل سال 1395 است !!!مجدد عنوان شد شامل نيروهاي پيمانكاري نمي شود ، در صورتي كه نمايندگان مجلس به صراحت اعلام فرمودند شامل كليه كاركنان غير رسمي مي شود !!بتازگي نيز عنوان شده است فقط شامل كاركنان پيماني مي شود كه در سال هاي 1390تا 1395 مشغول بكار شده اند!سئوال اينجانب بعنوان عضو كوچكي از خانواده ايثارگران از نمايندگان محترم و مسئولين دستگاه نام برده فوق اين است كه چرا شما قانوني را به تصويب مي رسانيد كه كليات آن از قبل معلوم نيست و اگر غير از اين است چرا در مقابل زياده خواهي دولتيان موضع نمي گيرد تا حجت بر همگان روشن شود ، تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.مگر بنيان گذار كبير انقلاب حضرت امام خميني "ره" نفرمودند هرچه انقلاب اسلامي دارد از بركت مجاهدت شهدا و ايثارگران است ؟؟ آيا اين است عمل به دستورات ايشان ؟در آخر از اين پايگاه خبري تقاضاي دارم با انتشار اين ياداشت مطالبات اين قشر مظلوم جامعه را پيگيري فرماييد با سپاس حسين عباسي

                                                                 

 

 

٩٩/٩/١٧

خلف وعده در تحویل خودرو 

  • با سلام و احترام باستحضار میرساند اینجانب مسیح محمدیان در تاریخ ۹۶/۴/۴ در نمایندگی شرکت رامک خودرو یک دستگاه خودرو تیوولی وارداتی ثبت نام کردم که قرار شد طی ۱۲۰ روز کاری تقریبا معادل ۶ ماه یعنی اوایل دی ۹۶ خودرو وارداتی را به ما تحویل دهند. اما متاسفانه هر زمان بهانه های مختلفی می آوردند و تا کنون هنوز خودرو ثبت نامی را به ما تحویل نداده اند و این درحالی است که به بعضی از ثبت نامی ها بعد از ما (حق ثبت نام ۹۷) خودرو وارداتی تحویل داده اند( به بهانه داشتن حکم قضایی ) وجالب اینکه به ما می گویند خودرو منتاژی آن هم به قیمت بالاتر از قیمت خودرو وارداتی به شما تعلق میگیرد درحالیکه خودرو ثبت نامی ما وارداتی است و هنوز هم هیچ خودرویی به نداده اند

بس است نا امید کردن مردم 

  • سايت محترم الف اگر مقدور است اين را انتشار دهيد و يا حداقل به اطلاع نمايندگان مجلس و يا مديران اقتصادي و هركسي كه بايد بداند ارسال فرماييد  سالهاست  كه در كشور ما اوايل كمتر و بتدريج بيشتر سياستهاي اقتصادي گران سازي بوده است و بعد با توجه به تورم مقداري افزايش حقوق و يا افزايش مبلغ وامها و... كه معمولا بسرعت و خيلي زود با افزايش  مجددقيمتها آن افزايش حقوق و وام ارزش خودش را از دست ميدهد و اين چرخه ادامه داشته و دارد و خواهد داشت ......وام مسكن را افزايش ميدهند بلافاصله بيش از مبلغ وام و بهره اش قيمت مسكن افزايش ميابد و گاها و معمولا بيشتر هم افزايش ميابد برويد دنبال سياست ارزان سازي اقتصادي يك بار امتحان كنيد و فقط بك بار ازمايش كنيد مثلا دولت اعلام كند بهاي برق نيم درصد كاهش ميابد و مثلا بهاي بنزين ليتري ١٠٠ تومان كاهش ميابد قيمت گاز ١ درصد كاهش ميابد و قيمت مترو ٥ درصد كاهش يابد و فرضا قيمت تراكم ساختمان توسط شهرداري ٢٠ درصد كاهش ميابد حقوق گمرگي بعضي كالاها ١٠ درصد كاهش ميابد قيمت نان ٥ درصد كاهش ميابد ،،  ماليات ها را اگر زودتر پرداخت شود مشمول تخفيف ميشود ( مثلا افراد ماليات امسال را كه قرار است سال ديگر بپردازند اگر طي همين سال بصورت علي الحساب پرداخت كنند فرضا مالياتشان مشمول ١٠ تا ٢٠ درصد تخفيف ميشود اگر مردم ميانگين بهاي مصرف برق خود را ميدانند اگر در ميانگين ٦ ماه زودتر پيش پرداخت كنند مشمول تخفيف تا بيست درصد بشوند و يا هر درصد ديگر به هر صورت بايد  بمب باران كاهش مي‌یابد ها را   ادامه بدهيد ، بايد ذهنيت ارزان شدن را در مردم ايجاد نمود بخدا قيمتها كاهش خواهد يافت . ضمنا مديران كشور نيز در گفتار و كارهايشان دقت داشته باشند يك حرف بيهوده انها نيز موجب افزايش قيمت ميشود. به هرحال بايد اميد را در جامعه ترويج داد.بس است نا اميد كردن مردم ، بس است !

هدیه را مدت دار نکنید

  • سلام خدمت سایت محترم الف ،همراه اول در مناسبت هایی مثل روز تولد دو گیگ اینترنت رایگان به مشترک هدیه میدهد ولی مشکل اینجاست که اجازه نمیده این هدیه بکام مشتری شیرین بشه وبعد از ۲۴ ساعت اقدام به قطع آن میکند والبته این مشکل در پرداخت به موقع صورتحساب تلفن هم دیده میشه درست مثل اینه که کادو به دوستت بدی بعد بگی پس بده بنظرم قشنگتر بود که مدت این هدیه کوچک ولی خوب را نامحدود کنه .با سپاس امیر

مالیات باید عادلانه باشد

  • لطفآ به داد کسبه برسید. مالیات کمر کسب و کارها را شکسته! تعرفه های مالیاتی بسیار بالا هستند.ماموران مالیاتی فقط میگن به ما دستور دادن بر اساس تعرفه مالیات بگیریم!! منی که ضرر کردم چرا باید مالیات بدم!!!!!!!

  • با سلام و خسته نباشید دس مریزا به شما که درد مردم را بیان میکنیدبنده و امثال بنده که در جنگ تحمیلی بطور داوطب ( بسیجی ) بودیم الان با ۲۰ ماه جبهه ماهیانه ۱ میلیون میگیرم ایا مسئولین با اندک پولی که به ما میرسد میتواند یک ماه هیچ ۲ روز با این وضعیت گرانی و خونه اجاره ای سر کند تنها کسی که میتواند بداد این بسیجی های دوران دفاع مقدس برسد فقط خود رهبر معظم هست از دولت کاری بر نمیاد ای خدا بداد ما رزمندگان پیر برس

کتابخانه های دانشگاهی را بازگشایی کنید

  • سلام خدمت بزرگواران، خواهشمندم حتی المقدور کتابخانه های دانشگاه ها را بازگشایی کنید البته با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی،، تا دانشجویان بتوانند از این مکان استفاده کنند چونکه همه کارهای تحصیلی را نمیشه در منزل و در شرایط خانه انجام داد هم برای اهل منزل سخت است و هم برای دانشجویان مخصوصا برخی از رشته ها، و این قضیه خیلی دشوار شده و بیم آن میرود که باعث افت تحصیلی و افت انگیزه جدی بخصوص در میان دانشجویان جدید الورود شود.فکر کنید آن همه زحمت برای قبولی در رشته دلخواه و الان این شرایط غیرعادی. میتوان تقسیم بندی کرد که شلوغ نشود و البته مسئولان این امر حتماً خودشان استاد هستند.حتی میشه جریمه تعیین کرد که هر دانشجویی در کتابخانه رعایت پروتکل بهداشتی نکرد دیگه اجازه ورود بهش ندهند. با تشکر فراوان از توجه شما. ممنون.

 

 

۹۹/۹/۱۶

 

  • چرا کسی به داد بازنشستگان تامین اجتماعی نمیرسد، مگر انتظار و توقع زیادیست که میگوییم از محل اندوخته های سی ساله مان در صندوق تامین اجتماعی که متاسفانه بدون اجازه ما بالغ بر سیصد هزار میلیارد تومن توسط دولت غصب گردیده، بجای واریز مبالغ ناچیزی به عنوان متناسب سازی، قانون همسان سازی را مانند مشمولان کشوری و لشکری اجرا کنید.چرا ۵ درصد سهام شستا  را به ما صاحبان اصلی این هلدینگ تخصیص نمیدهید. حضرات صدقه نمی طلبیم ، حقوق حقه خودمان را با اجرای همسان سازی و واگذاری سهام شستا به خودمان برگرداید، شما بهتر می دانید که حق الناس قابل اغماض و بخشودگی نیست

 

  • به داد کارگران حادثه دیده برسید. دادگاهها بجای وزارت کار از کارشناسان کانون دعوت میکنه و اونا با حقوق کار و ایمنی اشنا نیستن و با توجه به پول و نفود کارفرماها حق کارگران ضایع میشه.

 

  • حقوق جانبازان زیر 25 درصد تحت پوشش ساتا فقط ماهانه یک میلیون تومان است. آقای نوبخت هم مکررا از افزایش این حقوق به میزان قانونی(حداقل دریافتی یک کارمند) می گوید ولی تاکنون عمل نکرده است. بنیاد شهید هم حاضر نیست این جانبازان را که قانونا باید تحت پوشش قرار بدهد ، تحت پوشش خود قرار دهد.بیمه دی هم برای دندان پزشکی و عینک نداریم.

 

  • من بعنوان بازنشسته حاضرم حقوقم 25درصد کم شود بشرطی که قیمت کالا 30درصد کم شوددرسال1400

 

  • خجالت آوره یک کارشناس ارشد با سابقه درخشان بعد از بازنشستگی در این تورم وحشتناک حقوق ماهیانه پنج شش میلیون!!!! توی اتیوپی کار میکرد بهتر از اینجا بود

 

  • هلند به اندازه سه استان ایران است، آن وقت صادرات محصولات کشاورزی آنها دو برابر درآمد نفتی ایران است! چون مسئولان ما حساب خود را از ما جدا کرده اند و بالا شهر تهران مشغول به زندگی لاکچری هستند! حتی حوزه های علمیه ما لاکچری شده اند! اگر من صاحب فتوا بودم، می گفتم تا روزی که حتی یک گرسنه در ایران باشد حق انجام هیچ کار دیگری ندارید!

 

  • با عرض سلام، از موقعی که کالاهای با دوام مثل الجی و سامسونگ و سونی بدلیل تحریم از ایران رفتند قیمت آنها به ده برابر در بازار رسیده البته اینها کالاهای تاپ نبودند ولی بد هم نبودند بویژه که پشتیبانی (گارانتی)هم داشتند.الان سری به بازار کالاهای ایرانی بزنید از بدسلیقگی در ظاهرمثلا یک تکه حلبی آلومینیم جای دسته یخچال ، تا رنگ امیزی بسیار ناشیانه تا داخل یخچال که از پلاستیک های بیقواره پوسیده شده  چرا از فرصت تحریم استفاده نمیشه و کوشش نمیشه که کیفیت و کمیت کالاهای ساخت داخل بالا بره تا مردم رغبت بیشتری به  خرید کالای داخلی پیدا کنند

 

  • احتمالا قانونی مبنی بر اینکه سربازان(مجرد) تحت پوشش کمیته امداد حقوق بیشتری دریافت کنند وجود ندارد. اندک حقوق سربازان کفاف هزینه های سربازی و رفت و آمد آن را نمیدهد و معمولا سربازان توسط خانواده خود حمایت مالی میشوند.سربازان تخت پوشش کمیته امداد که خانواده آنها مستضعف است چگونه از این حمایت مالی برخوردار شوند؟.با این وضعیت گرانی و تورم وحشتناک آیا برای ما معجزه ای رخ خواهد داد؟.اگر مسئولین نمیخواهند یا نمیتواند حقوق ما را افزایش دهد، آیا کمیته امداد نمیتواند حقوق جداگانه ای برای سربازان تحت پوشش در نظر بگیرد؟.ما در به دنیا آمدن یا نیامدن در خانواده محروم حق انتخاب نداریم ولی مسئولین در قانون گذاری و اجرای آن و تخصیص بودجه حق انتخاب دارند.حتی قانون فعلی حقوق سرباز نیز رعایت نمیشود.در بسیاری از کشورها سربازی را حذف یا اختیاری نموده اند یا مدت آن را کاهش  یا حقوق آن را افزایش داده اند و یا آن را تخصصی یا استخدامی کرده اند و فقط در ایران میتوان این وضعیت اسفناک را مشاهده کرد.طبق فرمایشات معصومین و امام خمینی(ره) و رهبر گرانقدر، سرباز و سربازی مقدس است.شاید به خاطر وضعیت خاص کشورمان تعداد و مدت، سرباز و سربازی باید زیاد باشد و سربازی حالت تقدس دارد اما کم حقوق دادن به سرباز برای کاهش هزینه ها، مجهز نکردن سرباز مرزی، ، آموزش تخصصی ندادن و عدم مهارت محوری سربازی یعنی فرصت سوزی .فی الواقع هم دو سال هزینه پنهان و وقت جوان تلف شود و هم چیزی را از جیب بپردازد!.در حالی که ما در کمیت و کیفیت جوانان در شرایط ایده آل تولید،پیشرفت و... هستیم آیا مسئولین ما چنین روندی را ادامه میدهند؟.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین