۶ خوراکی مفید برای کاهش وزن

گروه سلامت الف،   3990707003

در حالی که هیچ غذایی یک نسخه جادویی برای کاهش وزن نیست اما خوردنی‌های خاصی وجود دارند که مصرف آنها می‌تواند به شما در رسیدن به اهداف کاهش وزن کمک کند.

به گزارش ایسنا، اکثر غذاهایی که در رژیم‌های لاغری گنجانده شده‌اند، دارای چند ویژگی مشترک هستند: حاوی مقدار زیادی فیبر بوده که به شما کمک می‌کند احساس سیری طولانی‌تری داشته باشید و دارای چگالی - انرژی کمی هستند، به این معنی که می‌توانید اندازه مناسبی از آن را بدون دریافت بیش از حد کالری مصرف کنید.

در ادامه چند خوراکی به نقل از سایت "ایتینگ‌ول" آورده شده که می‌توانید در رژیم غذایی لاغری خود اضافه کرده و از مزایای لاغری آن‌ها بهره‌مند شوید:

۱) آووکادو: آووکادو غنی از اسیدهای چرب تک زنجیره‌ای و اشباع نشده، فیبر غذایی، پتاسیم و مواد شیمیایی گیاهی (فیتوکمیکال) است. طبق مطالعه‌ای که در یک مجله تغذیه منتشر شد، افرادی که آووکادو می‌خورند نسبت به افرادی که از این غذای سبز چشم‌پوشی می‌کنند، BMI، وزن بدن و سایز دور کمر کمتری دارند. در حالی که کالری آووکادو از سایر میوه‌ها و سبزیجات بیشتر است، ترکیبات چربی و فیبر رضایت بخش آن ممکن است به شما در کاهش وزن کمک کند. مقداری از آن را شب‌ها به سالاد یا ساندویچ خود اضافه کنید تا از طعم کرم‌دار و لذیذ آن لذت ببرید.

۲) تخم مرغ: تخم مرغ سرشار از پروتئین با کیفیت بالا، چربی‌ها و مواد مغذی ضروری مانند ویتامین D و کولین است. این پروتئین است که به ویژه تخم مرغ را به نیروگاهی برای کاهش وزن تبدیل می‌کند. خوردن صبحانه‌ای با پروتئین بالا باعث کاهش وزن می‌شود، زیرا پروتئین ضمن تنظیم گرسنگی و هورمون‌های اشتها، سیری را افزایش می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا گرسنگی‌تان تا وعده ناهار از بین برود. یک مطالعه نشان داد که خوردن تخم مرغ برای صبحانه احساس رضایت بیشتری نسبت به افرادی که صبحانه نان و شیرینی می‌خورند، ایجاد می‌کند و موجب می‌شود در طول روز کمتر غذا بخورید.

۳) لوبیا: همه لوبیاها سرشار از فیبر هستند و هنگامی که می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید مفید بوده و به شما کمک می‌کند تا مدت زمان بیشتری سیر باشید و گرسنگی‌تان را کنترل می‌کند. خوردن حبوبات همچنین با سایر مزایای سلامتی از جمله کاهش فشار خون، کاهش کلسترول LDL و کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی مرتبط است. لوبیا نسبتاً کم کالری بوده و پروتئین نیز به بدن می‌رساند. انواع لوبیا را در برگرهای گیاهی خانگی، سوپ‌ها و سالادها امتحان کنید.

۴) ماست: ماست سرشار از پروتئین و پروبیوتیک بوده که برای سلامت روده مفید است و می تواند به کاهش وزن کمک کند. سلامت روده می تواند بر وزن شما تأثیر بگذارد و خوردن فیبر و پروبیوتیک بیشتر به شما کمک می کند تا باکتری های روده را در وضعیت مناسب و سالمی نگه دارید که این خود می تواند برای سوخت و ساز بدن مفید باشد. برای دریافت پروتئین بیشتر از ماست یونانی استفاده کنید. به علاوه، تحقیقات انجام شده در ارتباط با اشتها نشان داده که مصرف ماست یونانی با کاهش اشتها و افزایش سیری همراه است. فقط کافی است به قندهای اضافه شده در ماست های طعم‌دار که فقط کالری اضافه می کنند، توجه داشته باشید و به جای استفاده از این نوع ماست از میوه های تازه برای شیرین کردن ماست ساده استفاده کنید. 

۵) ماهی قزل‌ آلا: ماهی قزل آلا منبع غنی از پروتئین با کیفیت بالا است و مقدار زیادی چربی "خوب"، اسیدهای چرب امگا ۳ برای بدن فراهم می‌کند. یک رژیم غذایی غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ به افراد کمک می‌کند وقتی که کالری خود را محاسبه‌ می‌کنند، احساس رضایت بیشتری داشته باشند. خوردن ماهی قزل آلا می‌تواند یک روش خوشمزه و متنوع برای دریافت دو وعده ماهیِ سالم در هفته و مفید برای قلب شما باشد.

۶) میوه‌ها: بیشتر افراد به دلیل قندهای طبیعی موجود در میوه‌ها به هنگام پیروی از رژیم غذایی لاغری از خوردن آن صرف نظر می‌کنند اما خوردن میوه می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، به ویژه هنگامی که میوه تازه را جایگزین غذاهای فرآوری شده یا سایر میان وعده‌های ناسالم می‌کنید و به علاوه از مزایای فیبر و آنتی اکسیدان‌ها بهره‌مند خواهید شد. مطالعه اخیر منتشر شده در مجله تغذیه نشان داد که مصرف بیشتر میوه با کاهش احتمال چاقی و اضافه وزن همراه است.

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. چرا جمعیت ایران باید دستِ‌کم به ۱۵۰میلیون برسد؟!

    2. جنجال توییت «ذوالنوری» به روایتی دیگر

    3. غرب لیبرال، آزادی بیان یا مدیریت افکار!؟

    4. فیلم / تصاویر دوربین مداربسته از محل درگیری مهرداد سپهری

    5. قالیباف کرونا گرفت

    6. چند نکته درباره آمار پایین فوتی‌ها در کربلا و نجف

    7. اوراسیا تایمز: چرا ایران قادر است جنگنده های بسیار پیشرفته آمریکا را "سرنگون" کند؟

    8. گزارش نیوزویک از احتمال اندک شکست ترامپ 

    9. چرا قرعه کشی خودرو عادلانه نیست؟

    10. پزشک ۵۰۰ تومانی میبد درگذشت

    11. سودای خام سودان در ایجاد رابطه با اسراییل

    12. حمله وحشیانه اراذل و اوباش به یک پاساژ در جنوب غرب تهران

    13. آقای جهانگیری ما دعا می‌کنیم اما ...

    14. آمار وحشتناک کرونا در ایران: ۴۱۵ فوتی در ۲۴ ساعت

    15. درگیری علی دایی با سارقان+فیلم

    16. طنزپردازان دست بجنبانند...

    17. اقدام تحسین برانگیز نجاح محمدعلی در پاسخ به توهین کارشناسان من و تو

    18. ابلاغ مجوز افزایش قیمت‌ خودروها برای سه ماهه سوم سال + جزئیات و قیمت‌ها

    19. واریز ۲۷ هزار میلیارد تومان به حساب خاص رئیس جمهور

    20. رهبر انقلاب: برای مقابله با کرونا باید تصمیم قاطع حاکمیتی گرفته شود/ توصیه‌های مهم برای مواجهه با ویروس کرونا/ انتقاد صریح از هتک حرمت رئیس‌جمهور

    21. تذکر لسانی بهانه‌ای برای ضرب و شتم/ دلجویی امام جمعه رشت از بانوی آمر به معروف

    22. دفاع پاریس از توهین به پیامبر اسلام؛ ماکرون: عقب‌نشینی نمی‌کنیم

    23. فیلم/ به تاراج بردن خیارهای یک مزرعه حاشیه تهران!

    24. ماجرای مهرداد سپهری به روایت چند شاهد عینی

    25. رهبر انقلاب: جوانان فرانسه از رئیس‌جمهور خود بپرسند چرا تردید در هولوکاست، جُرم اما اهانت به پیامبر خدا آزاد است؟

    آخرین عناوین